40+ "So what"!! (vol.9) =)

Ottis
Rominas Näin teen, tänään osasin jo ajatellakin, ett mies pitää saada pupuilukuntoon ensi viikonlopuksi. Ajatelkaahan, näin se aika vain rientää, just tikuttelin r-testeillä, sain 'köniini' ja jo suunnittelen pupuiluja ;). Gu natt!!
 
ja Rominas Mulla myös siis ollut aina kierrot lyhyet, ei se ole huono juttu, toiset vain toimii niin, ollaan yksilöllisiä kaikki..Minullahan on 4 lasta, ihan näillä lyhyillä kierroilla aikaan saatu ja helposti saatuja ovat, ei olla tehty pakerrettu väkisin niin kun nyt tätä vaavia tehdään..Kierrot jopa 21 pitkiä nuorena oli..Nyt 23-26 olleet..Eli pitentyneet..Kun Folleja on ultrattu on kunnon isoja folleja ollut joka kerta..ei siis ole yhteydessä ainakaan minulla kierron pituuden kanssa.
Tosin mehän tiedetään että kun vuosia tulee alkaa nuo kierrot enemmän koko ajan heittelemään siis on epäsäännöllisemmät..mutta siltipä jopa vaihdevuosissa on naisia raskaaksi tullut..
Ottis Juupa juu tuostahan sen näki että toivon sitten kuitenkin että vielä raskaaksi tulisi..heh ja nythän sitä Maca jauhetta ryystetään, mies myös on ottanut ja netistä piti hänen lukea että mitä jauhe oikein on..Hassu mies on ihan eilen mun ovis tikku jonoa tiiraili tarkkaa, että missä ollaan menossa.. :D Muo jo vähän nolotti..Sekin tietty kun ei ole tärpännyt ja kaikki konstit on kokeiltu.
Miehelle kyllä tänään sanoin että voisi olla ilman tupakkaa että mun mahdollisuudet paranisi edes hiukan..
Tosin ex mies tuprutteli silloin myös vielä kun me lapset saatiin, lopetti sitten myöhemmin.
Olen kyllä sitä mieltä että kun raskaaksi tuleminen näillä vuosilla on vaikeeta muutenkin niin kaikki myrkyt just pitäis jättää pois, se kahvikin että mahdollisuudet raskautua paranis edes vähän..nuorena ei tommosilla ollut vielä niin väliä kai.. :(
Empä tiedä vähentääkö edes mies tupruttelua, kun ei mun juttuun mitään vastannut..
 
Ottis
Mur-mur Silmät kiinni ja nielet vaan nopeeasti. Mä en ukolleni ole vielä raaskinut ehdottaa, ett alkais ottaa macaa, mutt jospa huomenna, kun esittelen sille oman lääkearsenaliinini :). Tosin en enää ukon simpoista niin huolissani olekaan, ku näyttöä kuitenkin tuli ett ne osaa uida :). Näyttänyt auttavan se miehen lääkityksen vähentäminen.

I-K Ainakin siinä vaiheessa kun mun mies heitti tupakat pois osasin jo minä olla siitä kiitollinen just simppojen vuoksi, vaikkei silloin vielä niin paniikinomaisesti vauvaa pakerrettukaan. Ihana sun miehes ku sun ovistikuista jaksaa arvuutella missä mennään :). Mahtava juttu. Onnellista RKTT-aikaa sulle :heart:!
 
Millä annostuksella siis otatte macaa. olen ottanut 1 rkl päivässä..onko oikein teistä?

Noita hyytymiä viime kierrossa kanssa runsaasti tuli..ja parissa kierrossa aiemminkin..kanssa olen ajatellut että kiinnittymis yrityksiä on sillon ollut..
 
I-K..niin, nuo ovat sellaisia asioista, jotka on kaikkien omalta kohden päätettävä itse..siun olisi helpompi ehkä jättää tupakka pois jos poltaisit itse..mies ei sitä osaa sillä tapaa ehkä katsoa/ajatella..TAI.. ei vain yksinkertaisesti ole valmis luopumaan paheestaan!

Kyllä mie omalta kohden olen valmis tekemään kompromisseja..kaikesta en halua ehkä kuitenkaan luopua..käytän vähän alkoholia ja tupakka melkein 100% poissa kuvioista..kahvia ajattelin kokeilla tuota, jossa on 50% vähemmän kofeiinia.

Ravinto on myös yksi mikä tärkeä, vaan en yksinkertaisestai JAKSA enempää muutosta..jos ei näillä sitä pientä enää tule, se on vain hyväksyttävä..
 
Ottis
Mur-mur Totta turiset siitä, ettei enää enempää muutosta jaksa ja niinkuin eilen illalla mulle kirjoittelit, niin stressiähän siitä tulee jos kerralla kaikki paheet pois jättää. Mä uskon siihen, ett kroppa aistii stressin ja siinä sitä ollaan vauvahaaveiden kanssa kun yritetään laittaa elämällä kerralla uuteen uskoon. Mulla pahin ongelma noitten muutaman päivittäisen savusen poisjättäminen, mutt olen ne ennenkin minimiin (iltasavuihin) karsinut, joten onnistuu vieläkin. Alkoholi on meillä sellainen juttu, ett ukon kautta se tuo vain ongelmia, joten senkin vuoksi olen mieluummin juomatta, jos saan hänet silleen juomaan edes vähemmän tai mieluummin olemaan kokonaan juomatta. Mutt nyt menen pehkuihin :). Bye :wave:!
 
Ottis Kiitti ! hyvä että oikea annostus mulla, luulen että mies yrittää tupakkia vähentää, vaan empä voi olla varma. Niinhän se on kun Murmur totesi ettei kaikesta ymmärrä edes luopua, vaan siksipä siitä otinkin puheeksi että jospa ajattelisi asiaa kun se raskaantuminen on myös miehestä kiinni..Itse olen aina raskauden ja vauvojen takia luopunut monestakin asiasta eikä se ole ollut edes vaikeaa, hyvä olo lähinnä on tullut kun omiensa eteen on elämän muutoksia tehnyt..Mutta mehän ollaan kaikki erilaisia ja asiat ei ihan samoja meille ole muutenkaan..
 
mur-mur ja Iida-Karoliina: Mä taas olen miettinyt, että pitäis varmaan alkaa juoppo-narkkari-lääkeaddikti- kuurille, kun jotenkin olen saanut sen kuvan että silloin niitä ihania vauvoja suodaan... Tai sitten pitäis liittyä johonkin uskonnolliseen lahkoon... ;) :| :eek:
 
Stressi ei kylläkään auta vaavin saannissa, eli niin ei minustakaan voi muutoksia tehdä, vaan sen pitää olla itselle hyvä ratkaisu ja tuntua siltä..
Alkoa meillä ei käytä kumpikaan..Särkylääkkeitä käytää mies aika paljon, ja sitä on jonkun verran vähentänyt, mutta ei sitäkään voi lopettaa kun pakko on selän takia ottaa..Mutta vaikuttaahan sekin..Tutkittu on hoidoissa simpat ja hyvin uivat oikeaan suuntaan ja ok muutenkin oli..vaan se vaan ukjoista tutkimusta kun eihän niidenkään kuntoa voi todeta kunlapsia saamalla, ja mullahan miehellä ei niitä ole joten todistettu ei sitä ole..
 
Rominas Juupa siltä tuntuu kyllä että sellasille suodaan kyllä..Miehen vanhemmat ovat muuten kovin uskossa..vaan eipä heidän rukouksetkaan ole meille vauvaa suoneet.
Ukon kyllä itsekkin, mutta sanoisko että olen sellainen lapsen uskoinen, eli asiat on niin kun ovat ja toivoa voi rukouksin saada ja ehkä lohtua ja jne..Siis ev. lut rippikoulun käynyt...

Hyvät yöt kaikille!
 
Iida-Karoliina Niinpä. Kauhistattanut katsoa noita Vauva tulossa yms.. ohjelmia kun siellä kaikenlaiset naiset vauvoja saavat ja kuinka vannovat, että nyt elämä muuttuu mutta kas kas... Surettaa!!

Itsekin uskon korkeampaan voimaan ja johdatukeseen mutta en voi sanoa olevani uskovainen. Muutama ystävä on ja joitakin kertoja olen pyytänyt rukouksissaan muistamaan meitä tai joitakin ystäviäni. Miehen äiti uskossa mutta ei hänen kanssaan siitä koskaan puhuta. Hänen pojilleen asia on punainen vaate, koska välillä anopilla kuulemma iskenyt kunnon käännytys kiihko ja siitä johtuen välitkin olivat jossain vaiheessa tulehtuneet... Nyt onneksi rauhoittunut tilanne.
 
Rominas Juu, Näistä uskon asioista voisi kanssa jatkaa vaikka kuinka pitkään..Hyvässä ja pahassa. Itse en pidä huonona asiana ollenkaan jos joku puolesta jaksaa rukouksessa muistaa..Ja uskon että jos muutenkin hyvällä toisia jaksaa ajatella on siinä uskomaton voima jo sinänsä..Olen itse kiitollinen siitä kaikesta hyvästä jota olen saanut elämässäni kokea.
Ja niinhän täälläkin on jo aiemmin todettu että huonon paikan kohdatessa niin vain moni rukoilee ja uskoo sen auttavan jos mikään muu ei..
Sellaisia mieteitä vielä..
 
[/url]



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

mur-mur (44)...........kp1/26-28..yk11 (km2/10)......3./2. yht.
liiza (43)......................kp4/24-27.......yk24..............4.
Ottis (42).....................kp4/23-28.......yk10.................1.
happihyppy (39)..........kp6/28............yk6(27).........3./1.yht.
Lumisydän (45)...........kp7/28-32.........yk?..................?
Rominas (40)................kp8/25-27........yk10.................2.
Inia (43)....................kp9/26-30......yk20...........1.
oivikki (41)..................kp12/23-27........yk10...............1.
Terri (45).....................kp12/27-32........y.2,5v.............2.
Iida-Karoliina (45)......kp14/23-26.......yk12...............5./1. yht.
Little Bear (37)............kp14/23-24........y.n.2v.............1.
nillanilla (42)...............kp15/28-33.........yk9.................1.
Mahdotontako (45)......kp16/29.............yk6...............1.yht.
taavi166 (38)..............kp19/28-42.........yk12...............3.
Minnihiiri68 (41).........kp19/25-28........yk5.................2.
onlydream (37)..........kp20/23-29.........yk?.................3.
Taikakuu (41).............kp20/27-32........y.n.3v..............2./1.yht.
ninni-70 (39)..............kp21/29-35........yk11...............2.
haave3 (41)................kp24/28..............y.2v................3.
haave2010 (43)..........kp27/29-30........yk14...............4./1.yht.
ikiemo (45)..................kp28/20-50........y?....................4.
Sariella09 (43)...........kp54/40..............yk?.............5./1.yht.




RKTT

ikiemo (45).....................dpo17
haave2010 (43).............dpo12
Minnihiiri68 (41)............dpo6
LittleBear (38)...............dpo3
ninni-70 (39).................dpo2
mahdotontako (45)........dpo2
Iida-Karoliina (45).........dpo2
Terri (45).......................dpo-1

[/b]
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.





 
Huomenia kaikille! :flower:

Arki alkanut jälleen, iltavuoron merkeissä tänään ja pyöräilykausi samalla, että tulee sitten poljettua yli 30km pvsä :D

Eilen olin ensin bodyattacissa ja sen jälkeen zumbassa, päänsärkyä seurana, onneksi meni tabletilla yön aikana ohitse!

3 kiloa paino putosi loman aikana, olen siitä tyytyväinen :D

Kuka sitä Macajauhetta käyttää? Mistä kannattaisi ostaa tilata??minkä merkkistä? Olen kyllä kiinnostunut ja alan miehellekkin syöttämään :p
Kahvin juomista olen vähentänyt tämän kierron ovis teki sen , ettei tehnyt mieli, oli huonoa oloa, ja sen jälkeenkään korkeintaan yhden kupin pvssä olen juonut.

MamaStellalle:Onnittelut mummoksi pääsemisestä joulukuussa!! :heart: , teillä sitten suunnilleen samanikäiset pikkuiset molemmilla, vai sinulla ilm vähän vanhempi??

Oivikki: Ihanaa olet katsellut vaunuja, ihania vauvan tarvikkeita nykyään myynnissä, niitä saan usein tutkailla ja hankkia, kun lapsenlapselle jotain ostan, nyt odotamme jo 1v synttäreitä :heart:

Ämy: Toivottavasti ei ole kuitenkaan keskenmenoon viittavaa, peukut pystyssä täällä, että kaikki olisikin hyvin!! :wave:

Babyplussalta tilasin nyt viimeksi testejä ja niillä testasin oviksen/kipujen myötä myös...huomenna alkaa lugejen laitto illalla..vkloppuna ajattelin leikkiä ovistestillä miltä näyttää, kun ovis ohitettu. =)

Kirjoitatte niin paljon, etten millään muista mitä kukakin kommentoinut, mutta kaikki olen lukenut läpi kyllä :D

Lopuksi ihanaa ja leppoisaa työviikon alkua niille, jotka töihin menevät :D ja kotona oleville myös ihanaa viikkoa!! :flower:

mahdotontako :heart:
 
Nyt meillä sairastetaan eli esikko on kauheassa flunssassa. Yskä on tajuton ja räkää pää täynnä. Kunnon kuumetta ei ole tullut, mutta kun yöt on mitä on ja pärskii koko ajan, niin jäin kotiin hänen kanssaan. Toivottavasti huomiseksi tulee hoitomenokuntoiseksi.

Ämylle toivotaan hyviä uutisia ultrassa. Raskaita on tunnit ja päivät pelon kanssa.

Ottis kyseli terojen käytöstä, mutta valitettavasti en osaa sanoa siihen mitään, kun en oo käyttänyt. Mulla vaan Menopur + Luget. Clomit ja Terolutit vieraita. Toivotaan, että sulle niiden avulla tulee kunnon plussa testiin.

Mur-murillakin alkoi uusi kierto. Olkoon se nyt SE kierto.

Liizalla niin samanlaiset ajatukset mielessä kuin minullakin. Toivon mielen kääntyvän siihen suuntaan, että oikeasti olen sitä mieltä, etten enää halua vauvaa. Mutta vielä on askeleita otettava monta peräjälkeen tämän tilan saavuttaakseni.

ON: Kp 12 ja ovistestin viiva näytti jo aika vahvalta eilen. Nyt odottelen postissa digitestejä, mutta kun ei oo tullut vahvistusta lähetyksestäkään, ei kait niitä sitten ole tulossakaan vielä. Ihmettelen kyllä näitä aikaisia oireita (limat), ei ainakaan kaksi stimuloitua kiertoa ole hidastanut muniksien toimintaa. Pitää varmaan taas ottaa lääkärin yhteyttä, että kannattaako loppukierrossa käyttää lugeja, jos se ovis nyt testillä pongataan.

Voi kun olet reipas tyyppi, Mahdotontako. Ja kolme kiloa pois pyhien aikana, se on jo suoritus.

 

Yhteistyössä