40+ "So what"!! (vol.9) =)

Mikäs muuten sen oviksen saa aikaan. Varmaankin LH-hormoni, mutta kuka ja mikä käskee hormonipiikin tulla? Mä kuvittelin, että se munasarjat sitä jotenkin piiskaisi ja näin vanhempana niillä on kiirus tuottaa paljon jälkeläisiä. Surku juttu, jos irtoaminen tapahtuu ennen aikojaan.
Kiva olisi joskus tuollaisessa lyhyessä alkukierrossa päästä juuri ennen ovista ultraan, jossa voitaisiin nähdä follin koko.
 
FSH - follikkeleita stimuloiva hormoni miusta saa aikaan sen, että munarakkulat kasvaa ja tuo Lutenisoiva hormoni(LH) saa aikaan oviksen - munarakkuloiden puhkeamisen =)

juuripa näin Terri munasarjat piiskaavat viimosia munarakkuloita(munasoluja) kehittymään..se ikä, se ikä taas.. :( ..olikohan taavi166? joka tästä kertoili kun käynyt oli lääkärillä..
 
Tuosta listasta on näemmä kakkonen tipahtanut kahdeksan eestä pois. Eli

Päivittäjä, korjaa tuo minun kiertoni pituus, oikeasti se on 28-42. Kiitos kaunis. Kai sen ittekkin vois korjata, mutta ei ny viitti :ashamed:

mur-mur, minä en onneksi ollut se, joka siellä ikää kauhistelevalla lääkärillä kävi, mutta semmoinen lahopää olen minäkin, että en muista kuka se oli. Kiivaasti kyllä ihmettelin moista lääkäriä.
 
Ämy
Ultrassa ei löytynyt sikiötä vain möykky jonka koko ei vastaa viikkoja. Vaihtoehtoina odottaa että tulee ulos tai lääkkeet. Jäätiin seuraaman koska minulla on tuota "lupaavaa" vuotoa ja mahakipuja. En tiedä olisko pitänyt valita ne lääkkeet jo heti.
 
..miusta "tälle" pinolaiselle oli jäänyt siitä lekuri reissusta ihan Ok mieli=) ..ninni-70:lle ei niinkään..se oli kyllä ehkä joku muu..eli lääkäri sanonut, että munikset alkaa vaan kovasti piiskaamaan munasarjoja tuottamaan aiemmin ja aiemmin niitä munarakkuloita..olikohan se minnihiiri68 joka näin kertoili..eikös hän käynyt myöskin gynellä?..
 
Ämy olen niin pahoillani puolestasi :ashamed:..kovasti toivotan siulle jaksamisia:hug:

..lääkkeetkö olisit kuitenkin vielä saanut, vaikka vuotoa onkin jo?..jos vuoto on tiputtelua/tuhruilua, eikä ala kunnolla vuotamaan ihan tässä lähipäivinä, ei se melko varmasti ala sitten ollenkaan..silloin lääkkeellinen on hyvä vaihtoehto - jos vielä ne siulle antavat..voi olla sitten kaavinta seuraava vaihtoehto.

..niin surullista, että noin siullekkin kävi.. :'( ..tämä on sellaista riskin ottoa kyllä tällä ikää, vaan kova halu on meillä kaikilla se ihme vielä kokea ja lapsi saada..


Toivotan siulle oikein paljon auringon paistetta&lämpöä, sekä voimia!!!!
 
Ämy
mur-mur Kiitos lämpimistä sanoista! Sanoivat että lääkkeet on mahdollista saada myös viikon päästä. Tosin ajattelin että soitan sinne to jos tämä ei tästä kummemmaksi muutu.
Tosin minulle jäi epäselväksi että tehdäänkö lääkkeellinen tyhjennys osastolla?
 
ämy voimia sinulle kovasti! :hug: :hug: :hug: Jospa se vuoto siitä nyt itsekseen alkaisi kuitenkin niin pääsee kaikkein vähimmällä ja nopeimmin uuteen yritykseen...tai sittten tosiaan lääkkeellinen tyhjennys jos ei vuoto kunnolla ala.
 
Ämy se kohdun tyhjennys voidaan tehdä myös osastolla jos erikseen sitä haluat/vaadit..itselleni se oli selviö kun on tuo verenohennus lääkitys..on vain sitten ihan sairaalan resulsseista kiinni, onnistuuko se noinkin pian kuin esim. tällä viikolla..itse soitin sairaalaan ja hoputin asian etenemistä.. sanoin, etten jaksa näin enää olla ja odottaa..

Kummin tahansa se nyt meneekin - luonollisena vuotona tai lääkellisenä, menisi kuitenkin niin hyvin kuin tuossa tilanteessa voi vain mennä.

jaksuja
..ja muista Ämy, että itkulla on parantava vaikutus, ei tunteet sillä tapaa patoudu:heart:
 
Ottis
Mur-mur Niinpä kai luteaalivaihetta tukemaan. Just tulin kotiin ja pakkausselosteen luin ja varsinkin Clomifenia vieläkin epäilen, mutt katotaan. Jouudin sit lähimpään kaupunkiin ajaa ku ei näissä apteekkipahalaisissa näemmä ole varastossa hormonimössöjä. Terolutejakaan en saanut kuin 14 kpl :LOL:. Koville ottaa tämä.

Taavi166 Ymmärrän tunteesi. Ei muakaan toisten pikkulapset ja vauvat saa lepertelemään ja niiden perään kuolaamaan ja jotenkin vain uskon ja toivon, ett kun ja jos oman saan, ett sit musta tulee 'normaali' ;). Just tänään mietin, ett siks kai mokomia kohtaamisia välttelenkin, kun se saa näkemään oman vajavuutensa entistäkin selvemmin.

Terri Onnea oviksen bongaamisesta :heart:. Ei kulunu monta testiä sulla siihen :). Palaan paremmalla ajalla :wave:.
 
Mie hieman tuota Clomifeniä pikkasen opiskelin..ja mitä tietoa netistä löysin: monella follikkelivaihe lyhenee radikaalisti ja kohdun limakalvo ohenee.. :/ ..siulla Terot Ottis tietenkin siitä pitäisi huolen limiksestä..on vain nurinkurista jos Clomit ohentaa ja Terot sitte taas toimii tukevana..ja mie maallikkona ymmärsin näin, että EI ole hyvä jos ovis tulee liian aikasaiseen..follihan puhkeaa siis liian aikaiseen ja munasolu on epäkypsä..

Vitsi kun pystyis tuonkin tiedon saamaan puhelimitse lääkärille soittamalla, eikä tartteis maksaa kallista käyntimaksua!!..
 
Kiitos vaan kyselyistä. =) Just äsken kävin kahden testin pakkauksen ostamassa (se oli pikaista toimintaa, koko ajan mahdollisia tuttuja vilkuillen...). Huomenna koetan aamuhässäköiden seassa saada testin tehtyä. Ei kyllä ole oireen oiretta edelleenkään, joten en kovin montaa viivaa odota näkeväni. :)
Ämylle :hug:
 
Huh, täällä virtaavan textin määrää... :eek: En pysy perässä... Ämy :hug: Ja ikiemo


Mitä nyt selaamalla lueskelin, niin aijemmin täällä on puhuttu ainakin uskon voimasta. Tuota on tullut mietittyä. On käynyt mielessä, että onko yksi syy km:iin ja epäonnistumisiin se, ettei oma usko raskautumiseen ole ollut kovinkaan vahva. Jopa hoidoissa ajattelin, että ei tästä kuitenkaan mitään tule. Lääkärit eivät uskoa liiemmin vahvistaneet. Yksikin alkoi paukutella niitä tilastoja, ikään kuin en olisi itse tiennyt... :headwall: Sitä jotenkin oppi siihen, että ei saa vaikuttaa liian toiveikkaalta, muuten pidetään hörhönä, joka kuvittelee ties mitä |O Uskolla on kuulemma valtava voima. Mutta toimiiko tämä käänteisesti, niin, että uskon puutteellakin on? Asian vähättely on toki ollut myös itsesuojelua. Tai sen itsesuojelun yritystä.

Kaikesta huolimatta mietityttää pitäiskö sittenkin vielä hakea yhdet Clomit. Oliskos siitä mitään haittaakaan? Omalta paikkakunnalta en kyllä enää viitsi/kehtaa. Viimeksi lääkäri ei halunnut kirjoittaa mulle enää Lugejakaan. Normigynet eivät kai enää halua toivottomia tapauksia rohkaista... :ashamed:

Mieskin vaan kittaa kaljaa :headwall: Sen mielestä ei tarvitse simoista enää huolehtia. Sujautin kaljan sekaan vähän macaa :LOL:

Tämmöistä jorinaa tänään :wave:
 
Lumisydän, mitäpä mies tuumasi Macan mausta?..vai huomasiko edes?.. :D

Mie en ole huomannut olevan oikein mitään vaikutusta tuolla Macalla minuun :( ..oliko liian suuret odotukset..ja vasitenkin noihin PMS oireisiin ei tunnu siitä apuja olevan..DR. Reckewegistä taisi olla enempi, selkeästi..pitäisikö vaihtaa siihen takaisin..on vain tyyris pirulainen.. maksaa 3vko:n annos/19e..käytän vielä tuon pussin lopuun ja katson tilaanko sitten lisää.
 
mur-mur Ei se mitään huomannut :D Vähän kalja kuohahti macasta, mutta sekoittelin hyvin :whistle: No, en minäkään mitään energisoivaa vaikutusta huomannu, mutta kyllä silti ovisviiva oli liuskatestissä tosi paksu, joskus vaan hailua viivaa pukkaa... Pms-oireetkin oli vähäisemmät kuin yleensä. Mutta mullehan se aiheutti myös pahoinvointia, joten nyt otan varovaisemmin tässä kierrossa, ihan vaan pikkulusikan kärjellinen... Mutta jospa maca onkin uskomusjauho
 
Lumisydän ihan varmaahan ei koskaan voi noista "lunnonlääkeistä/tuotteista" olla..onko apuja vaiko ei..niin ja uskolla saattaa olla osuutta osassa tapauksia..

Itse koetan kyllä ottaa selvää tuotteista, ennen kun alan niitä ihan tuosta lonkalta popsimaan. Lääkärithän eivät noihin "lääkkeisiin" paljon kommentoi, osa suhtautuu todella nihkeästi ja kielteisesti :/
 
Ämy
Kiitokset kaikille myötätunnosta! Nyt ei meinaa hermo pitää kun tämä vuoto on edelleen onnetonta tuhrua. Reilu vuorokausi on menty näin. Onhan mieli maassa ja itkua olen todella tuhertanut mutta kyllä se tästä kun saisi sen möykyn ulos ja pääsis normaaliin elämään. Hih siis toivomaan uutta raskautta!
 

Yhteistyössä