40+ "So what"!! (vol.9) =)

Ämy voi olla, jotta saatat tarvita tuon tyhjennyslääkkeen avuksi, kohtu ei välttämäti tyhjene kunnolla tuolla pienellä tuhrulla....

Tovon siulla jaksuja ja pikaista uutta plussaa!!!:heart::)

..sie aika nopsaan raskauduitkin..kuumeilit täällä välillä syyskuu - joulukuu ja plussasit tammikuussa, näinkö se oli? =) ..oliko teillä ns. kunnon yritystä tuo aika, vaiko kauemminkin..onko siulla entuudestaan jo lapsosia :heart:
 
Terri mukavaa rktt aikaa :flower: Pääsit sinne jo, toivottavasti pääsen perässä tässä kierrossa. Huomenna menen kontrolli ultraan.

Ikiemo peukutus huomiseen testaukseen.

Lumisydämmen tavoin syö vain sellaisen pienen annoksen sitä macaa ( tl ), nyt sen jätin tauolle. Työt alkoivat ja tunnit päivässä eivät riitä mihinkään :eek: . Illalla onneksi pääsin venyttelyjumppaa, astama nyt sellaisessa vaiheessa, että pystyin menemään.
 
Enhän malttanut sillä Apteekin testillä olla testaamatta iltapäivällä... En siis sitä aamuvrtsaa edes malttanut odottaa :p Testi näytti viiden minuutin ajan oltuaan hailakkaa punertavaa alkavaa viivaa... Raskaanako, vai eikö olla..? En uskalla hehkutella... vielä! Niin varovaiseksi on pari "väärää hälytystä" tehneet... Mutta nyt e osaa oikein käydä ja rauhoittua nukkumaankaan... Olisiko vihdoin haaveemme 2010 täyttymässä ja ehtisi nipin napin vielä tämän vuoden puolelle..? Nyt pitää kädet ristiä ja toivoa, että tämä totta olisi - muuta en osaa vielä sanoa... :heart:
 
Ämy
mur-mur meillä on lapsia entuudestaan. Raskauduin kyllä yllättävän nopeasti kunnon yritystä oli tuo syys-tammikuu sitten löin "hanskat tiskiin" ja ajattelin että en bongaile oviksia kun kierto on melko säännöllinen ja sitten tuli plussa. Eli kyllä ole toiveikas. Ja kenenkään ei kannata antaa iän hämätä raskautua voi rapiat nelikymppisenä ja ihan onnistua siinä vauvaksi asti!
 
[/url]



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

mur-mur (44)...........kp2/26-28..yk11 (km2/10)......3./2. yht.
liiza (43)......................kp5/24-27.......yk24..............4.
Ottis (42).....................kp5/23-28.......yk10.................1.
happihyppy (39)..........kp7/28............yk6(27).........3./1.yht.
Lumisydän (45)...........kp8/28-32.........yk?..................?
Rominas (40)................kp9/25-27........yk10.................2.
Inia (43)....................kp10/26-30......yk20...........1.
oivikki (41)..................kp13/23-27........yk10...............1.
Terri (45).....................kp13/27-32........y.2,5v.............2.
Iida-Karoliina (45)......kp15/23-26.......yk12...............5./1. yht.
Little Bear (37)............kp15/23-24........y.n.2v.............1.
nillanilla (42)...............kp16/28-33.........yk9.................1.
Mahdotontako (45)......kp17/29.............yk6...............1.yht.
taavi166 (38)..............kp20/28-42.........yk12...............3.
Minnihiiri68 (41).........kp20/25-28........yk5.................2.
onlydream (37)..........kp21/23-29.........yk?.................3.
Taikakuu (41).............kp21/27-32........y.n.3v..............2./1.yht.
ninni-70 (39)..............kp22/29-35........yk11...............2.
haave3 (41)................kp25/28..............y.2v................3.
haave2010 (43)..........kp28/29-30........yk14...............4./1.yht.
ikiemo (45)..................kp29/20-50........y?....................4.
Sariella09 (43)...........kp55/40..............yk?.............5./1.yht.




RKTT

ikiemo (45).....................dpo18
haave2010 (43).............dpo13
Minnihiiri68 (41)............dpo7
LittleBear (38)...............dpo4
ninni-70 (39).................dpo3
mahdotontako (45)........dpo3
Iida-Karoliina (45).........dpo3
Terri (45).......................dpo0

[/b]
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1
seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0
sitten dpo1, jne.
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.

 
Keväiset keskiviikot tänne! Vaikkei se nyt niin kovin keväiseltä tuo ilima näytäkään.

Ämylle, vielä kerran lämpimät halaukset. Onneksi sinulla on kuitenkin kamalasta tapahtumasta huolimatta valoisa asenne asiaan. Nyt vaan pitäisi päästä hakemaan kiertoa uudelleen, että uusi yritys voi alkaa.

Ottis pohtii lääkityksen säätämistä. Niin minäkin. Oma lääkäri on lomalla, enkä saa häneltä nyt konsultaatioapuja. Mutta tein sitten päätöksen, että aloitan Lugesteronit dpo 2, sillä niin on kolmessa edellisessäkin kierrossa tehty ja niistä eka oli luomukierto. Lääkäri aina laskee tarkkaan tuon aloitusajan, sillä luget eivät kuulemma saisi häiritä ovista, joten liian aikaisin niitä ei saa alkaa. Niin ja samat 14 päivää niitä laitetaan, minkä Ottiksellekin on Teroluteja määrätty. Aloitin myös pitkän pohdinnan jälkeen kortisonin tänään. Mullahan oli siinä luomulugekierrossa
neljän päivän plussa ja nyt pienessä päässäni ajattelin, että ehkä ne vasta-aineet sittenkin sen vauvanalun häätivät pois kohdusta ja sitä edesauttamaan kortisoni.

Oli muuten pitkästä aikaa ovis oikealta ja kivut melkoiset. Jospa olisi hyvä merkki. Tai sitten ei.

Oivikille mukavia ultranäkymiä ja tervetuloa mukaan piinailemaan. Sulle taitaisi laskettu aika mennä jo tammikuulle vai miten se lasketaan lääketieteellisessä kierrossa. Kiva, että pääsit astmalta jo venyttelemäänkin.

Ymmärrän oikein hyvin sen, että jos lapsettomalla on kova vauvakuume, ei kovasti tee mieli leperrellä toisten lapsille. Niin kovasti se sattuu. Oman lapseni myötä olen taas alkanut huomaamaan muittenkin lapsia ja tajunnut, miten paljon heidän huomaamisensa merkitsee. Mutta lapsi vaistoaa senkin, jos joku yrittää väkisin eikä omasta halustaan.

Haave2010:lla jo haamuttaa. Mitähän tänä aamuna, entä ikiemolla? Lupaavalta kuulostaa kummankin tilanne.

Lumisydän, on varmasti raskasta yrittää ylipuhua omaa lääkäriään vauvahaavetta tukemaan. Mitä se heiltä on pois, jos lääkkeitä määräävät? Onnistumissmahdollisuus on olemassa, vaikka se olisi pienikin. Lapsettomuusgynet tietysti näkevät/kokevat asian eri tavalla ja ovat mukana onnistumisissakin. Se tietysti kannustaa heitä jatkamaan.

Mä en oo uskaltanut aloittaa muita omia "tukitoimia" kuin Raskaus-vitamiinit. Onhan mulla kaapit pullollaan kaikenlaisia luontaislääkkeitä ja hivenaineita, mutta sinne ne yleensä jää. Vajaan viikon jaksan napsia ja sitten unohtuu, Ja jos tulee kummallisia oloja, niin aina sitten pohdin, että mistä ne johtuu, vaikkei olisi mitään tekemistä käyttämäni tuotteen kanssa. En oo edes greippimehua lipitellyt, kun ovislimoja on ihan kiitettävsti tullut muutenkin. Seuraavassa luomukierrossa
varmaan otan käyttöön.

Kaikille muillekin tasapuolisesti vilkutuksia!

 
Ottis
Terri Minä pohdiskelen edelleen, aloitanko Clomifenin ottamisen, Sillä just niinkuin Mur-murkirjoitti, se saattaa ohentaa limakalvoa ja aiheuttaa emättimen kuivuutta eli vaikka se follia hyvin kehitteliskin niin mitä hyötyä siitä on jo limis niin ohut, ettei alkio pääse siihen kiinnittymään tai emätin niin kuiva, ettei alunperinkään pysty pupuilla :(?? Ts. Mietin, josko aloittaisin macan ottamisen taas ja loppukierrosta ottasin sit Terolutia keltistä tukemaan. Pelottaa tollaset lääkkeet, joissa valtavat sivuvaikutukset :ashamed:.

Sit toiseks, mies kieltäytyi eilen ottamasta macaa, koska se saattaa olla vaarallista!! Vähän alko suututtaa. Ei viittinyt saamieni lääkkeiden pakkausselostetta edes lukea mitä myrkkyjä ne on ja sit pelkää jonkin luonnontuotteen olevan vaarallista :headwall:. Illalla viimeiset sanat ennen nukkumaan menoa olivat tolle pässille, että "Jos sinä et viiti mitään muuta lapsen eteen tehdä kuin kolme kertaa kuukaudessa nihkeästi jörnästä, niin saa juttu minun puolestani olla, en minä jaksa enää yksin yrittää!" Olohuoneen sohvalle viritin tietsikan ja töllötin yhtä elokuvaa kunnes nukahdin. Nyt suututtaa sekin, ettei edes tarjoutunut osaansa lääkkeestä maksamaan vaikka hinnan kerroin. Gynekäynnit olen aina maksanut omasta pussistani ja siis ihan kaiken ja tämä Saatana vain pihtaa :headwall:.

Mullehan lekuri ohjeeseen kirjoitti, ett Terolut aloitetaan kierron 15. päivä eli vähän samaten kuin sulla Terri, paitsi ett sun lekuri sen kai laskee joka kerta tarkalleen oviksesta. Tämä lääkitys annettiin mukamas kiertoa säännöllistämään ja se on nurinkurista, kun mun kierto on säännöllinen!! Pelkään ett Clomifenilla ovis pamahtaa päällekin liian aikaisin, vaikka uskonkin, ett se myös auttaa sitä kypsymään. Mutt nyt palattava töihin :wave:!
 
Ottis, kyllä mä suosittelisin, että ainakin ekan Clomikierron aikana käyt ultrauttamassa. Eri henkilöt kun reagoi eri tavalla lääkkeisiin, eikä voi tietää miten vaikuttaa munisten määrään ja limakalvoon. Mun lekuri kehui tätä Menopuria juuri "vanhoille" vauvahaaveilijoille, kun siinä on mm. lh-hormonia. Mutta onhan se hankala, kun pitää pistää ja ilmeisesti aina myös ultrata. Clomeja määrätään helpommin, enkä tiedä määrääkö muut kuin lapsettomuusgynet Teroluteja. Tietääkö joku muu.

Jaksuja miehen kanssa vääntämiseen. Mä oon lopettanut yrittämisenkin, siis en oo painostanut miestä mihinkään (esim. simppatestiin), kun se kerran on niiiiiin vaikeeta. Ovisviikon tehtävistään on vielä kuitenkin suoriutunut, siksi en oo vetänyt pultteja.
 
Ottis
Terri Kyllä mä tänään ihan periaatteen vuoksi ajattelin pultit ottaa. Ts. Pidän miehelle pienen saarnan, ett sais edes hengessä olla mukana. Pitänee tänään sit koittaa saada ensi viikolle aikaa ultraan. Ja mies saa maksaa sen :kieh:. Mikä kp olis paras päivä, kuinka pitkälle uskaltaa ultraamista venyttää? Mulla kp5 nyt menossa.
 
Mikäs se sun annostus olikaan, Ottis? Eli milloin aloitit ja milloin lopetat?

Jos tätä nyt yhtään voi verrata Menopuriin, niin ekassa kierrossa mulla oli pistokset KP 3, 5 ja 7 ja sain ohjeeksi tulla ultraan KP 8-9. Ekalla kerralla reagoin hitaasti, mutta seuraavassa kierrossa KP 10 olikin jo valmiit munikset. Voiko tätä jotenkin hyödyntää sun tapaukseesi? Varmasti täällä on clomiosaajia, jotka voivat antaa paremmat ohjeet.
 
Tässä "aikani kuluksi" testasin digillä oviksen ja tyhjää ympyrää näytti eli oliskohan se jo ollut. Kipujen mukaan kuvittelisin sen olleen myöhään eilen illalla.
En osaa sanoa kauanko digi minulle lh:n nousun näyttää, mutta onneksi oltiin miehen kanssa ajoissa liikkeellä. Mietinkin sitä maanantain kohtuu vahvaa viivaa First Sign testissä että jokos se merkkaisi sitä itseään.

Kyllä meillä ainakin mies aktivoituu oma-aloitteisesti ovisaikaan. Johtuuko sitten jostain sisäisestä viestistä, jonka tietämättäni lähetän :) Sitten useampana peräkkäisenä päivänä jatkuva harjoittelu saattaa ollakin suurempi haaste.
 
Ottis
Terri Clomifenia pitäis ottaa kp 5.-9. ja Terolut kp 15.-24. Mun pitäis nyt saade mies ensin kiinni, ett aloitanko koko Clomeja, ett osaisin varata ajan ultraan. Luulen, ett kp10.-11 olis ihan ok?
 
Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta Ottis. Mies kyllä pitäisi saada sitoutumaan juttuun, ettei tuu turhaan napsittua tabuja. Varaatko samalle gynelle ajan, jolta sait reseptit? Tuosta koktailistahan puuttuu vain irroituspiikki, niin olisi lähes sama kuin minulla. Mutta sen pistoajankohta on kyllä ultrattava. Mulla riitti viimeksi yksi ultra, mutta edellisellä kerralla jouduin käymään 3 kertaa.
 
Ottis en kai minä jutuillani sinnuu peloitelut nyt aivan :(..ei mitenkään ollut tarkoitukseni!!!
..mie vaan ITSE noin rätnäsin ja asioita pähkäilin, en siis ole lääkäri..pitäisikö siun nyt sitä lääkäriä yrittää langan päähän ja vähän kysyä, mikä mieltäsi askarruttaa noissa(Clomifen)lääkkehissä?..
 
Ottis
Terri Aikaa ultraan en saanut, lekuri lomalla. Mutt ekan Clomin tänään naamaani pistin. Katotaan miten käy :). Kiitti sulle tiedoista!

Mur-mur Älä huoli, greippimehulla koitan saada limoja aikaiseksi ja jos kovin kuivalta tuntuu, otan vähän macaa myös.
 

Yhteistyössä