40+ "So what"!! (vol.9) =)

KAUNIITA UNIKUVIA JOKAISELLE TASAPUOLISESTI!!!
..huomenna sitten uusi päivä ja pare mieli..

jeps Ottis..siinäpä naamalla koko tunteiden kirjo aivan =)
..vaan jääkää, te rakkaat palstakamuni, huomiseen siis..

..tämä nappasee vielä lasiin hieman viinukkata ja käpertyy soffan nurkkaan :)

Ottis
Hyvä Oivikki, että hymy löytyi, nyt voin minäkin nukkua paremmin. Paitsi, ett päätin tehdä aamulla r-testin suurieleisesti, jotta mieskin näkisi, mitä käyn joka kuukausi läpi. Kauniita unia!

Pelkään että olen pilannut tunnelman tällä palstalla kun menin kertomaan mitä pösilön lääkärini mielipiteitä :headwall: :headwall: :ashamed: :ashamed: .

Oivikki ja ottis, muuten voisin vaihtaakin lääkäriä, mutta klinikka on niin pieni että joudun kuitenkin jossain vaiheessa tapaamaan tämän lääkärin. Ja klinikkaa en halua vaihtaa tekemäni hintavertailun takia.

Minnimamma kirjoitti taas syntyjä syviä mutta olen kyllä sitä mieltä että ottis, olet valmis äidiksi. Vaikutat viisaalta, kypsältä ja empaattiselta naiselta. Olen niin pahoillani että nyt alkio ei pysynyt mukana. Mutta tuo kiinnittymisyritys on tosi hyvä merkki. Minulla ei viimeiseen puoleen vuoteen ole ollut minkäänlaista yritystä. Alkusyksyllä oli joku kiinnittyisyritys.

Tänään tikuttelen ovista, saas nähdä onko mennyt ohi kun en ole joka päivä tehnyt testiä. Peittoa kuitenkin heiluteltu että sen puoleen ei ole ohi mennyt.

Voimia kaikille !!

En tiennytkään mimmimamma että sinulla on noin monta km:a takana :hug: :hug: :hug: . Ja kokemukset niistä hurjia! Löydettiinkö niille koskaan mitään syytä? Ja kuitenkin 6 km:n jälkeen onnistuit saamaan vauvan syliin :heart: Se osoittaa että koskaan ei saa luovuttaa!!!!

ninni et ole pilannut tunnelmaa ollenkaan, älä huoli :heart: Tosiaan ne tunnelmat vaihtelee laidasta laitaan riippuen päivästä eikä se ole kenenkään aikaansaannosta!

Tuli valvottua melkein koko yö kun kuopus piti kovaa showta , mitä lie uhmaa kun vaati kauheella rähinällä mm. Puppe leipoo-kirjaa sänkyynsä ja mikään ei ollut hyvin :attn: Kun toin maitoa jota pyysi niin ei enää kelvannutkaan vaaan sen pitikin olla vettä ja sitten ei kelvannut sekään ja sitten olis pitänyt päästä äitin syliin mut kun pyysin niin ei tullutkaan, mun omasta sängystä yritti potkia mua pois :attn: jne...

Ottis mulla on samaa vikaa että tuppaan antamaan sanoja lääkärin suuhuun eli helposti yritän itse sanoa mitä pitäis tehdä jne. ja lääkärit ei selvästikään tykkää siitä.

Ottis
Ninni-70 Kiitos kaunis! Muistanpa tässä joku aika sitten toivoneeni, että kun saisin vielä edes sen haamun nähdä ja minähän sain :) eli sekin on jo jotain. Pääasiahan on todellakin se pupustelu tikuttamisen sijaan, vaikka siihenkin sulle onnea toivotan :heart:.

Mimmimamma Viisaita kirjoittelit taas kerran. Mitä tohon valmiuteeni äitiyteen tulee, niin enpä osaa varmaksi sanoa muuta kuin, että vaikka kesällä raskaus lopulta tuli puun takaa, ei mennyt montakaan päivää, kun olin sen ns. hyväksynyt eli sinut itseni kanssa siitä, ett sillä ei ole väliä mitä muut siitä ajattelevat, sillä ekanahan tuli mieleen se miten ihmiset jupisevat, että 'kun noin vanhana lapsia värkätään'. Mutt mulle se oli oikea aika kuitenkin, sillä eihän mun elämääni isäkandia ollut aiemmin tullut. Uskon miehenkin pikkuhiljaa isyyteen kypsyneen, sen huomaa mm. siitä, ett hänen alkoholin käyttönsä on vähentynyt huomattavasti.

Sulla on hurjia kokemuksia keskenmenoista. Mun keskeytynyt km oli tuohon nähden tosi siisti tapahtuma, kun vuotoa kaavinnankaan jälkeen ei ollut valtavasti. :hug:.

Jääris Huomenta sinnekin! Kurjaa, ett olet taas joutunut yön valvoa, mutt tuollaistahan se lasten kanssa on. Mua alkaa tässä pikkuhiljaa jänskättää alkaako ne menkat tänään vai huomenna.

Mur-mur Luin yöllä loppuun sen 'Rakkaustestin'. Ihan hyvä kirja oli. Mielelläni sen sulle lähettäisin ihan omaksi jos haluaisit lukea, mutt ei taida anonyymisti onnistua :).

Täällä kuunnellaan TV:n pitkänperjantain Jumalanpalvelusta. Miehestä löytyy yllättäviä piirteitä :). Veljensä on tulossa käymään eli kai mun pitää lähteä vähän nasua siistimään. Ihan levollista ja lupsakkaa päivää kaikille!

Hello vaan täältähin :wave: ..heräilin kerrankin "ihmisten" aikaan-jo kympiltä ;)

mimmimamma..hmmm..kommentoinpa vain tuohon mitä kirjoittelit miusta..

uskon olevani oikein valmis uuteen raskauteen, kovasti sitä odotan ja kaipaankin:heart: ..miehestä en voi olla 100% varma :/ ..kiukun syitä aina löytyypi kaikenlaisia..osittain on juuri simojen saanti vaikeus ovisaikaan, se alkaa käydä luonnon päälle..ja muitakin asioita on..mutta taidanpa jättää niiden "aprikoimisen" tällä kertaa.. =)

Ottis jätitkö testailun tältä päivältä?.. :) ..itse unenpöpperössä kuitenkin testailin aamulla..no tiedätte varmaan mikä tuli-negahan se..mikä lie ollut älyn väläys taas mennä testaamaan turhaan :eek:..

Miulla on nimittäin armottomia nuo vattakrampit/jomotukset nyt olleet eilissä illasta saakka..repii kauheasti jalkoja, eilen yöllä nivusiin saakka..aika imakasti saattuupi :$..rinnat aivan löpsöt, ei kipiät..KN on kyllä ihmeen napakka, arka jotensakkin..no, se vuoto varmaan alkaa pian..

Toivon kuitenkin, jota luteaaliaika jäisi tuohon 15vrk ja vuoto alkaisi sunnuntaina viimeistään.

Toivottelenpa kaikille mukavaista alkanutta perjantai päivää..ja ++++++tuulia!!!:wave::heart:

Ottis
Mur-mur Mustahan on niin aamuvirkku tullut tän viikon testailujen myötä, ett seitsemältä aamulla tikkuun pissasin ja ihan suotta myös. En edes odottanut enää mitään näkeväni ja nyt olen vähän kahden vaiheilla testaanko sittenkään huomenaamuna, vaikka täti ei olisikaan tullut. Turhaahan se on. Lienee vaan parasta tyytyä kohtaloonsa ja odotella kiltisti tätiä tulevaksi. Kaikista kurjinta tässä on sen lisäksi, ett itse pettyy, ett täytyy myös miehelle tuottaa pettymys. Mutt toisaalta, kuten eilenkin siitä jo kirjoitin, uuteen kiertoon olen lähdössä luottavaisin mielin, kun aloitan Clomit ja Terolutit. Ehkä lasken liikaa niiden varaan, mutt toivossa on hyvä elää. Tai pitäistkö sanoa, ett eläneeksi ei tulisi, ellei toivoa olisi :).

Mullakin on ollu täällä niin tappiomieliala. Joka kuukausi neuvottelen itseni kanssa, että jatketaanko yritystä vai ei. Miehen kanssa ei onneksi tarvi asiasta vääntää, sillä se on sanonu, että molempi parempi. Onhan tää tosiaan aika karseeta, kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen. Olo on vähän sellanen, että on saanu käteensä jonotusnumeron ja ne numerot taulussa vaihtuu randomilla, vaan omaa numeroa ei oo vielä tullu, vaikka aina sitä odottaa, että seuraavaksi varmaan on mun vuoro. Kolme kertaa oon kuitenki päässy tiskille asti, vaan sitten on lyöty luukku kiinni ja ei muuta kuin uusi numero taas kouraan. On vaikee suunnitella mitään eteenpäin kun aina on kuitenki se mahdollisuus, että onki sitten raskaana. Välillä tuntuu, että onko sitä vaan jääny kiinni pakkoraskautumiseen ilman, että enää edes oikeesti haluis sitä lasta. Tällasia oon siis viimeaikoina miettiny ja tullu siihen tulokseen, että kyllä mää oikeesti haluun se lapsen, en vaan tulla raskaaksi (if you know what I mean). Yritys siis jatkuu (ainakin taas sen kuukauden ;) ). Ovistikutki on loppu. Ajattelin ostaa niitäki lisää, kun muuten me ajoitetaan pupuilut liian aikaseen ja kunto loppuu kesken ja sitte oon pahalla päällä ja miehelle vihainen. Jospa se mun vuoro tulis tässä kierrossa tai vaikka seuraavassa. Nyt yritän keskittyä nauttimaan kaikesta hyvästä, mitä mulla jo on.

Keväisiä plussatuulia! +++++++ :whistle:

selventää että kysymys valmiudesta äidiksi tulemiseen : Ei tarkoittanut sitä olisinko äidiksi vaaville, vaan että onko kaikki pienet osat minussa menossa samaan suuntaan eli äitiyteen. Eli ensikertaa tai uudestaan....

Minulla ainakin on ollut ristiriitaisia tunnelmia ja ajatuksia tämän 8 vuoden aikana. Osa minusta haluaa tuon vauvan ja toinen ei tulla raskaaksi aivan kuten happihyppy sanoi.

Eli huomasin tämän selkeästi, kun edellisen kerran kierto venähti ja plussa pärähti kp 26 testiruutuun. Yli viikon kamppailin häpeän kanssa, että mitä nyt?! Miten ihmiset reagoi? Eli minulle astui pelko ja häpeä toiselle puolelle ja toiselle puolelle oli YES tunne sain plussan.

Yllätyin omasta ajttelustani. Pitkään kuumeileena pitäisi olla kaikki ajatukset kasassa ja saman suuntaisia. Ajattelun voima voi vaikuttaa kehon toimintaan, joten minun ajatuspaketti pitää saada kasaan. Suuntana minun itseni keholleni hyväksymä raskaus ja vauva bonarina :)

Jääris kysyi tuosta onko tutkittu noita toistuvia km.
Ei ole mitään syytä niihin kaikki ok. Kuulema kaikista munasoluista ei ole tarkoitus tulla vauvaa. Sen takia lääkäri ei suositellut noita hoitoja 40+, koska onnistumisprosentti olisi aivan mitätön. Sama prosentti, kun luonnon menetelmin...

Auringonpaistetta teille kaikille

mimmimamma

Ottis
Alkuperäinen kirjoittaja happihyppy:
On vaikee suunnitella mitään eteenpäin kun aina on kuitenki se mahdollisuus, että onki sitten raskaana. Välillä tuntuu, että onko sitä vaan jääny kiinni pakkoraskautumiseen ilman, että enää edes oikeesti haluis sitä lasta. Tällasia oon siis viimeaikoina miettiny ja tullu siihen tulokseen, että kyllä mää oikeesti haluun se lapsen, en vaan tulla raskaaksi (if you know what I mean).
Sinäpä sen sanoiksi puit Happihyppy. Noita asioita olen myös minä pienessä päässäni pyöritellyt ja varsinkin tuota Rakkaustesti-kirjaa lukiessani olen ihmetellyt omiakin ajatuksia, ja varsinkin tuon kirjan kirjoittajan motivaatiota saada lapsi. Ihmettelin, kun kaikista hoidoista ym. huolimatta hän ei lopulta ollut itsekään varma haluaako enää lasta vai onko kysymys vain siitä, ett ei osaa antaa periksi. Raskaaksi pitäisi vain tulla, kun sen homman on kerran aloittanut. Tai lapsi pitäisi vain saada, kun sen on kerran niin ajatellut. Loppujen lopuksihan sama keneltä meistä kysyttäs, ett halutaanko me lasta, niin tietenkin me halutaan. Miksipä muuten sitä tikuteltas melkein ympäri kuukauden ja vain se yksi asia mielessä.

Jossain vaiheessa on kuitenkin pakko kyseenalaista onko enää pakko tai viisasta haluta jotain sellaista, mitä ei ilmiselvästikään ole minulle tarkoitettu. En usko, ett mun elämäni tarkoitus on iänkaiken tavoitella näin intensiivisesti jotain, mitä en voi saada. Elämässä on paljon muutakin ja nyt jo huomaan, etten pidä mm. ystäviini niin paljon yhteyttä kuin ennen, kun kaikki energia menee vain tähän vauvahaaveeseen. Uskon siis, että lopulta, jos se vauva on tullakseen ja se on meille suotu, se tulee ihan yrittämättä. Enkä kuitenkaan väitä, ettei luontoa kuitenkin pitäisi vähän avittaa ;). Pupuilematta nimittäin ei takuulla tapahdu mitään. Ja tuostapa tulikin mieleeni, ett meillä ainakin seksiä on viimeiset vuodet ollut niin harvakseen spontaanisti, ett jos ei tässä oltais vähän kalenteriin vilkuiltu, niin ei olisi noita haamusiakin missään vaiheessa tullut. Happis, toi sun tapa ilmaista asia, ett haluat lapsen, mutta et tulla raskaaksi on, on mainiosti oivallettu :).

Sen verran tuo haamu mua kuitenkin taas jo sai siitä jouluvauvasta haaveilemaan, ett ehdin löytää itseni oikeasti (mimmimamma) miettimästä, että haluanko lasta ja oivalsin ton saman kuin Happis, että kyllä, mutt en todellakaan ole varma haluanko olla raskaana, sillä sen verran km:n pelko kuitenkin mielen taka-alalla jyllää, ettei siitä osaa päästää irti, ei osaa eikä uskalla luottaa siihen, ett oikeasti sen vauvan joskus syliinsä saisi. Vauva siis olisi tervetullut, kun jotenkin vain pääsisi hyppäämään sen odotusajan yli :). Tietty raskaanakin olisi aivan upeeta olla, jos osaisi vain olla turhia murehtimatta, jos vain voisi uskoa siihen, ett uutta keskenmenoa ei tule.

Sori tää synkkämielisyys ja paatoksellisuus, mutt näitä juttuja tässä on tullut viime päivinä kelattua. Voi olla, ett kelaus loppuu nyt kun sain ne sanoiksi puettua :).

Ottis
Alkuperäinen kirjoittaja mimmimamma:
selventää että kysymys valmiudesta äidiksi tulemiseen : Ei tarkoittanut sitä olisinko äidiksi vaaville, vaan että onko kaikki pienet osat minussa menossa samaan suuntaan eli äitiyteen. Eli ensikertaa tai uudestaan....

mimmimamma
Selventäisitikö mm, noita pieniä osia :)? Olenko oikeassa jos luulen sun tarkoittavan sitä, ett onko ihan 100% sinut ajatuksen kanssa, ett haluaako vauvan. Itse ajattelen, ett elämässä mikään asia ei ole mustavalkoinen, vaan värien kirjoon kuuluu nimenomaan se, ett samakin asia voi herättää monenlaisia tunnetiloja. Enhän mä tuota miestänikään joka hetki niin palavasti rakasta, mutt silti tee päivittäin lukemattomia asioita nimenomaan hänen vuokseen. En vieläkään jollain tasolla ole edes varma, ett onko hän minulle se oikea mies, mutt toisaalta tiedän sen yhtä varmasti kuin se olisi kiveen hakattu. Sen tiesin silloin, kun pyysin häntä luokseni asumaan. Nyt sit ihmettelen, ett onko tän vauvahaaveen kanssa samoin, että kun kerran on asian päättänyt, ett nyt sitä vauvaa tosissaan yritetään, ettei sitten osaakaan ajatella, ett on toisiakin tapoja toimia.

Ottis
Alkuperäinen kirjoittaja mimmimamma:
Eli huomasin tämän selkeästi, kun edellisen kerran kierto venähti ja plussa pärähti kp 26 testiruutuun. Yli viikon kamppailin häpeän kanssa, että mitä nyt?! Miten ihmiset reagoi? Eli minulle astui pelko ja häpeä toiselle puolelle ja toiselle puolelle oli YES tunne sain plussan.
mimmimamma
Tuttu tunne. Minä ajattelin raskauduttuani miltei ensimmäisenä sen YES'in jälkeen, ett mitähän ihmiset ajattelee. Sitäkin mietin, ett mitä vanhin, hurskas ja uskovainen vanhin siskoni ajattelee ja pelkäsin hänen pahastuvan ainakin aluksi kovasti, mutt eipä noita tarvinnut pitkään miettiä, kun oivalsi elävänsä ihan itse omaa elämäänsä ja uskoi siihen, ett itsellä on oikeus tehdä päätöksiä aivan itsenäisesti muista piittaamatta. Sekin jo opetti minua, sillä olen aina elänyt elämääni tavallaan siitä itse sivullisena. Mä olen varmaan ollut edellisessä elämässä orja ku mussa asuu niin vahvana pyrkimys tehdä asioita toisten puolesta ;) ja silloin oma elämä usein jää vajaaksi.

sun vuoropuhelut ovat juuri niitä pienten osien synkronisointia. Mentaali tasolla kaikkien ajatusten työstäminen samansuuntaiseksi. Aivan niin kuin itse selvensit ett onko ihan 100% sinut ajatuksen kanssa, ett haluaako vauvan. Eli niin kuin mäkihypyssä kaikki pienet osatekijät on pysyttävä paketissa jo kiivetessään hyppyrimäkeen ja siihen hypyn jälkeiseen alastulo laskuun. Jos hetken epäillys että onnistuuko tämä sittenkään nousee mieleen, suoritus on jo epäonnistunut.

Mimmimamma

Yhteistyössä