Ottis
Sinäpä sen sanoiksi puit Happihyppy. Noita asioita olen myös minä pienessä päässäni pyöritellyt ja varsinkin tuota Rakkaustesti-kirjaa lukiessani olen ihmetellyt omiakin ajatuksia, ja varsinkin tuon kirjan kirjoittajan motivaatiota saada lapsi. Ihmettelin, kun kaikista hoidoista ym. huolimatta hän ei lopulta ollut itsekään varma haluaako enää lasta vai onko kysymys vain siitä, ett ei osaa antaa periksi. Raskaaksi pitäisi vain tulla, kun sen homman on kerran aloittanut. Tai lapsi pitäisi vain saada, kun sen on kerran niin ajatellut. Loppujen lopuksihan sama keneltä meistä kysyttäs, ett halutaanko me lasta, niin tietenkin me halutaan. Miksipä muuten sitä tikuteltas melkein ympäri kuukauden ja vain se yksi asia mielessä.Alkuperäinen kirjoittaja happihyppy:On vaikee suunnitella mitään eteenpäin kun aina on kuitenki se mahdollisuus, että onki sitten raskaana. Välillä tuntuu, että onko sitä vaan jääny kiinni pakkoraskautumiseen ilman, että enää edes oikeesti haluis sitä lasta. Tällasia oon siis viimeaikoina miettiny ja tullu siihen tulokseen, että kyllä mää oikeesti haluun se lapsen, en vaan tulla raskaaksi (if you know what I mean).
Selventäisitikö mm, noita pieniä osia ? Olenko oikeassa jos luulen sun tarkoittavan sitä, ett onko ihan 100% sinut ajatuksen kanssa, ett haluaako vauvan. Itse ajattelen, ett elämässä mikään asia ei ole mustavalkoinen, vaan värien kirjoon kuuluu nimenomaan se, ett samakin asia voi herättää monenlaisia tunnetiloja. Enhän mä tuota miestänikään joka hetki niin palavasti rakasta, mutt silti tee päivittäin lukemattomia asioita nimenomaan hänen vuokseen. En vieläkään jollain tasolla ole edes varma, ett onko hän minulle se oikea mies, mutt toisaalta tiedän sen yhtä varmasti kuin se olisi kiveen hakattu. Sen tiesin silloin, kun pyysin häntä luokseni asumaan. Nyt sit ihmettelen, ett onko tän vauvahaaveen kanssa samoin, että kun kerran on asian päättänyt, ett nyt sitä vauvaa tosissaan yritetään, ettei sitten osaakaan ajatella, ett on toisiakin tapoja toimia.Alkuperäinen kirjoittaja mimmimamma:selventää että kysymys valmiudesta äidiksi tulemiseen : Ei tarkoittanut sitä olisinko äidiksi vaaville, vaan että onko kaikki pienet osat minussa menossa samaan suuntaan eli äitiyteen. Eli ensikertaa tai uudestaan....
mimmimamma
Tuttu tunne. Minä ajattelin raskauduttuani miltei ensimmäisenä sen YES'in jälkeen, ett mitähän ihmiset ajattelee. Sitäkin mietin, ett mitä vanhin, hurskas ja uskovainen vanhin siskoni ajattelee ja pelkäsin hänen pahastuvan ainakin aluksi kovasti, mutt eipä noita tarvinnut pitkään miettiä, kun oivalsi elävänsä ihan itse omaa elämäänsä ja uskoi siihen, ett itsellä on oikeus tehdä päätöksiä aivan itsenäisesti muista piittaamatta. Sekin jo opetti minua, sillä olen aina elänyt elämääni tavallaan siitä itse sivullisena. Mä olen varmaan ollut edellisessä elämässä orja ku mussa asuu niin vahvana pyrkimys tehdä asioita toisten puolesta ja silloin oma elämä usein jää vajaaksi.Alkuperäinen kirjoittaja mimmimamma:Eli huomasin tämän selkeästi, kun edellisen kerran kierto venähti ja plussa pärähti kp 26 testiruutuun. Yli viikon kamppailin häpeän kanssa, että mitä nyt?! Miten ihmiset reagoi? Eli minulle astui pelko ja häpeä toiselle puolelle ja toiselle puolelle oli YES tunne sain plussan.
mimmimamma