40+ so what!!! (vol. 8)

MamaS hyvä, kun ei ole tänään vuotoanut, teillä onkin sitten Rijan kanssa samana päivänä ultra.

LB hyvälle kuulosti nuo sinun laittamant ruuat, voisitko laitta minulle tulemaan tuota salaatti, kuulostaa niin hyvälle :p . Kyllä se on ihan selvä + oire tuo valkovuoto!

Toivottavasti monelle tulee se paras joululahja, ++++++ tuulia kaikille. Hyvä yötä :wave:
 
Ottis
LB Lupaavalta kuulostaa, sillä mulla niissä plussakierroissa ainakin oli valkkaria melkein korviin asti tuloillansa ja raskaudestakin muistan saman oireen. Peukuttelen plussan puolesta + :heart:!

MS Eipä tänne kurjuutta kummempaa. Poikkeuksellisen tylsä vkl takana, melkein odottaa viikon haasteiden alkavan. Niistä tärkeimpinä miehen kaato oikeaan aikaan :). Ihan paniikki oli iskeä, kun vasta tajusin, että huomenna jo kp9 ja miehen päästin noin vain tosta nukkumaan :ashamed:, mutt aamusta armo uus ;).

Nyt mä lähden nukkumaan, tai ainakin lähemmäs sänkyä. Kauniita unosia kaikille kullanmuruille :wave:!
 
Ottis
Oivikki Sinähän osasit noi Rinjan ja MamaStellan päivät yhdistää. Minä ajattelin vain, ett oli jotenkin tuttu päiväys :). Sullahan on tällä viikolla se aika, että pääset vähän hajulle tulevista hoidoista, onnea sinne! Toivottavasti osuu päivät oikeille kohdilleen.
 
Huomenta!
Taalla aivan ihana auringonpaiste, vetaa suupielia ylospain kummasti =)

Oivikki taalta lahti antep ezmesi lahetys tulemaan :D

Ottis akkia nama paivat ja kierrot menee, katos nyt oot jo taas kohta ovista bongaamassa. Omaa kiertoa kun elaa niin se tuntuu niin tuhottoman pitkalta, odottaa ja odottaa, toisten kierrot nayttaa menevan paljon nopeemmin :) Onnea ovisksen bongailuun ja miehen kaatoon!

Ma tassa oon miettinyt etta miksi ei oo kukaan alykas viela keksinyt sellaista kotitestia, jolla vois jo heti kun mahdollinen kiinnittyminen on tapahtunut, testata sen. Ja siihen tietenki vois liittaa sellasen kamera- tai jonku kuvapalvelun etta oikein nakis mita siella tapahtuu :LOL: Taitaa menna jo vahan liiallisuuksiin....

Laakarithan ei oikein edes tykkaa naista herkista nykytesteista kun ne nayttaa jo ne kemiallisetkin ja tuottaa turhaa murhetta ja toivetta. Vaan kun sita ihmislapsi on niin malttamaton...

Ma taas aamuyolla herasin vessaan ja sen jalkeen nukkunut vahan niin ja nain..mietin etta oiskohan vaiko eiko ois... :headwall: :D
...ja ei tullut selvaksi miettimalla ;)
 
LB, olis tosiaan kiva katsella kamerasta, että mitäs tuolla kropassa tapahtuu. Viime viikolla katselin oviksen tapahtumisesta kuvia. Ekaa kertaa oli pystytty kuvaamaan munasolun irtoaminen, kun kohdunpoistossa oli huomattu, että nyt se tapahtuu. Kesti noin 15 min., mikä ihmetytti lääkäreitä, kun sen on kuviteltu tapahtuvan muutamassa minuutissa. Sattumaa tai ei, mutta mulla kipu, jonka kuvittelen olevan irtoamiskipua, kestää yleensä 10 - 15 min.

Nyt en tässä kierrossa tiedä onko ovista oikeasti tapahtunut, vaikka irrotuspiikkikin laitettiin. Selkeää kipuajankohtaa en tiedä ja nyt näyttää siltä, ettei lämmötkään ole nouseet odotetusti.
On siis ihan oikeasti niin plääh-olo, että voi sentään. Mutta sitä ylä- ja alamäkeähän tää haaveilu on, ehkä huomenna taas huilelen pilvissä.

Parempaa viikonalkua muille. Minäkin tästä yritän jotenkin ryhdistäytyä. Ehkä tää on vaan tätä maanantaimasista.

 
Ottis
Terri :LOL:, multa ainakin sait maanantaimasiksen haihdutettua tuolla haaveellas testistä joka todentas kiinnittymisen ja sit kamera- ja kuvapalvelun seuraamaan tapahtumia sen jälkeen ;). Mä olin tänä aamuna ihan satavarma, etten ikinä koskaan tule raskaaksi ja ajattelin, ett tää kuumeilu on ihan turhaa ja hullun hommaa. Koinko siis selväjärkisyyden hetken :)? Sen vain tiedän, ettei miehen kaato nappaa yhtään. Musta on tän touhun myötä tullut antiseksuaalinen persoona :'(. Jos tätä touhua aikos jatkaa niin pitäis vaihtaa miestä. Oma ei nimittäin viehätä mua yhtään :headwall:. Toivotaan, ett illemmalla on vähän sameemmat silmät :kieh:.
 
Onneksi oviksella on korjaava vaikutus tuohon antiseksuaalisuuteenkin, Ottis. Et oo vielä tarpeeksi lähellä O-hetketä, siksi tämä epäviehtymys.

Mä tästä masiksestani sen verran toivuin, että tilasin liuskatestejä Raskauskeijulta. Ja heti tuli paluupostissa viesti, että on jo toimitettu. Ovat siten ehkä jo huomenna postilaatikossa. Jos mä nyt ihan oikeesti ajattelisin, ettei mitään mahdollisuuksia tärppiin ole, niin en kait mä testejäkään tilaisi. Mutta nää haaveet ja järkiajattelu eivät kyllä käy yhdessä mitenkään.

Mä muuten sain ekassa raskaudessa taistella itseni kanssa, etten ostanut kotona käytettävää sydänäänten kuuntelulaitetta. Olisin varmaan sitten jatkuvasti peloissani hakenut ääniä ja jos jostain syystä niitä ei olisi kuulunut, olisin seonnut. Tavallinen sykemittari, jossa anturi kropan ympärille laitettavassa vyössä sekosi ihan kokonaan raskausaikana. Ei ilmeisesti osannut mitata kumpaakaan sykettä, vaan kertoi, että olimme molemmat hengettömiä :)

Ultrissa jouduin loppuaikana juoksemaan parin viikon välein, kun vauva ei kasvanut toivottuun tahtiin. Vähän sitäkin epäröin, sillä eihän ole voitu toteen näyttää, että miten jatkuvat utraäänet vaikuttavat vauvaan. Toki pakkotilanteessa ultria kannattaa ottaa, mutta itse yritin ainakin välttää "turhia" ultria, vaikka oliskin ollut rauhoittavaa nähdä vauva joka päivä.
 
Jääris, mä oon ymmärtänyt, että ovisplussapäivä on "paras". Ja sitten riittää joka toinen päivä. Näin totesi gyneni. Jokapäiväisestä yrityksestä ei ole haittaa. Mulla ovisplussapäivä (siis irroituspiikki) oli keskiviikko ja siitä gyne laski, että ovis on varmasti "ohi" lauantaina, jolloin aloitetaan keltarauhasen laitto. Eli ke-la ns. ovisaikaa ja silloin piti pupuilla.

 
Tirlittan1968
Käyn vaan senverran omaltakohdalta kommentoimassa että mulle tuli sunnuntaina aamupäivällä vahva ovisplussa ja siitä n.3h niin meni lasti sisään ja siitä kerrasta raskauduin.
Tsemppiä oviksen metsästykseen!

 
Jääris, ei ollut nyt mitenkään tarkoitus säikäyttää noilla ultrajutusteluillani. Kunhan vain aikani kuluksi jotain kirjoittelin. Usein vaan törmää siihen lauseeseen, ettei kannattaisi TURHAAN ultrata vauvaa, koska ei tiedetä miten ultra vaikuttaa. Joskus on nähty miten vauva "pakoilee" ultraääntä, joten ehkä sille vauvalle on ollut epämukava kokemus.

Nykyään, kun on mahdollista käydä yksityisellä vaikka joka päivä ultrassa, kunhan on valmis maksamaan. Niin kivaa kuin olisi käydä 4D-ultrassa ihastelemassa vauvaa monta kertaa, ei se varmaankaan ole järkevää.

Mutta ei ollut tosiaankaan tarkoitus sanoa, että ultraaminen olisi vaarallista, kun ei sitä voi kukaan asiantuntijakaan sanoa niin. Lääkärikunnassa on eriäviä mielipiteitä asiasta.
 
No nyt mulle iski kyselyikä :LOL: mutta siis Terri jos sulla oli ovisaikaa ke-la niin riittikö sinä aikana joka toinen päivä pupuilua että ei tarvitse joka päivänä ke-la pupuilla??? Mua kun niin harmittaa edelleen että se ns.ovisaikaan kuuluva viimeinen päivä jäi nesteytyksettä :kieh: eli kun mulla ovisplussapäivä oli torstaina niin lauantaina ei pelittänyt :ashamed: niin olikohan se ratkaiseva virhe??????? :attn:
 
Jääris, kyllä teillä varmasti on pupuiltu ihan riittävästi tämän oviksen hyödyntämiseksi. Meillä oltiin keskiviikkona päivällä ja torstaina illalla. Piti kans vielä varmistella, mutta sitten se vaan jäi.

Eli ei oo teillä mitään ratkaisevaa virhettä tapahtunut. Mites teillä onnistuneissa kierroissa on pupustelut tapahtuneet. Sinähän tässä asiantuntija olet, kun ainakin kolme kertaa olet raskaaksi tullut. Ei kannata tällaiselta aloittelijalta kysellä mitään, mulla kun on vain kaksi raskautta ja lukematon määrä kemiallisia.
 
Terri joo maakin oon nahnyt sen ovistapahtuman..itse asiassa kaynpa kaivamassa sen jostain netin syovereista tahan
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/7447942.stm

Jääris Tosta pupuiluajankohdasta on varmasti sen seittamansataa mielipidetta millon se on parasta alkaa ja missa tahdissa ja miten pain jne. Luulen vaan etta jokainen tyylillaan ja tavallaan ja ajallaan, ei taida siinakaan olla mitaan 100% varmaa paivaa ja aikaa ja tapaa niinkuin nayttaa ettei oo koko raskautumisessakaan. Kaikki on kiinni siita etta on vahan tuuria ja etta kummankin osapuolen kropat pelittaa kunnolla ja oikeaan aikaan.

Ottis Jospa se iltaan mennessa sammakko olis muuttunut prinssiksi? ;)
 
Mukavaa uutta viikkoa kaikille!

Ottis, joo, siirrän nuo kadonneet taustalle seuraavalla päivityskerrallani. Eikä huolta jos ei himota, kyllä se oviksen lähestyminen asian korjaa! (mulla ainakin ennen ovisplussaa selkeimmin haluttaa). Eikä sitä miestä ennen sitä ovisplussaa tarvitse välttämättä hätyytellä, mä uskon kans ett ovisplussapäivä voi olla se paras päivä, ja sen jälkeen sitten vielä, koska ei tiedä kuinka kauan kullakin menee plussasta ovikseen, ja kuinka kauan simpat elää. Tietty mulla oviksen ajoitus ei ole senkään takia varmaa, kun en tikuta kuin aamuisin. Mutta Tirlittan on elävä esimerkki siitä, että se yksi kertakin riittää!!
 
Terri juu neljä kertaa olen raskaaksi tullut joista kaksi jatkui onnellisesti loppuun saakka. Meillä on ollut arrrrmotonta jyystöä kokonaiset pari viikkoa niissä kierroissa :LOL: . Hävetttää oikein kertoa että esikoista kun yritettiin niin kaksi kertaa päivässä ja muutamana päivänä kolme mut kyllä oli paikat hellänä :LOL: (ja se oli sellaista hampaat irvessä jyystöä). Näin jälkikäteen ajateltuna se oli ihan pöhköä :LOL: mutta silloin kun ei lapsia vielä ollut niin tuo oli mahdollista. Kuopusta yritettäessä kerran päivässä yritettiin pupustella reilun viikon ajan :D ja niin myös keskenmenneessä raskaudessa. Eli meillä on tahti hiipunut iän myötä ;) ja joka päivä pupustelu tuntuu pitemmän päälle aikamoiselta urakalta :ashamed:
 
No nyt mä ymmärrän "huolesi", jääräpää :LOL:
Ei me tavalliset kuolevaiset pystytä lainkaan tuollaiseen tahtiin kuin te. Tai ehkä silloin ihan aluksi, mutta siitä on niiiiiiiiiiiiin kauan aikaa.
Mutta ei sen vauvan takia tarvitse tuollaisiin suorituksiin yltää, mutta ei kait siitä kauheasti haittaakaan ole. Paitsi siitä monta kertaa päivässä, silloin ei varmaan simot ehdi kehittyä tarpeeksi.
 
Terri oon kanssa nyt myöhemmin lukenut että siimahännät tarvitsevat aikaa kehittyäkseen ja suurempi kertalaaki on parempi kuin pieni joten liian usein pupustelusta ei ole hyötyä. Täytyy vielä todeta että esikoista yritettäessä ei mmulla ollut tietoakaan mistään ovistesteistä vaan vasta kun kuopus oli tekeillä niin ostin ensimmäisen ovistestin jolloin pystyi pupuiluakin tarkemmin ajoittamaan.
 
Ihan vaan pikaisesti, ei ultraamisesta varmaan haittaa voi olla. Meidän tyttöä ultrattiin melkein koko raskaus (välillä viikottain välillä useammin ja välillä vähän harvemmin) kun mulla oli niitä vuotoja ja kaikenlaista. Sitten kun sydänääniä alettiin kuunnella sillä laitteella (dopleri vai mikä se nyt on) niin siihen vähän kyllästyi ja lähti uiskentelmaan poispäin. 4D ultrassa en kyllä koskaan käynyt.

Mukavaa viikkoa teille!
 
Ei ollut tosiaankaan tarkoitus herättää epäilyksiä ultraamisen vaikutuksista tai tarpeellisuudesta. Lääkärit varmasti tietävät mikä on turvallista ja onhan sitä jo pitkään käytetty.

Itselleni vaan höpötin, että kun rahalla saa ja hevosella pääsee, tulee kiusaus käydä turhissakin ultrissa. Siis tämä kaikki minulle henkilökohtaisesti, kun multa puuttuu monissa asioissa tuo suhteellisuudentaju. Sorry, jos pahoitin jonkun mielen tai pelästytin turhaan. Nyt taitaa olla parasta, että minä vaikenen taas vähäksi aikaa...
 
[/url]



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

haave3 (41).................kp2/28.............y.2v..........3.
mur-mur (44)...............kp4/28....yk10 (km2/10).......3./2. yht.
haave2010 (43)..........kp5/29-30........yk14......4./1.yht.
ikiemo (45)..................kp5/20-50..........y?.............4.
liiza (43)......................kp9/24-25.......yk23........4.
Ottis (42).....................kp9/23-28........yk9........1.
Rominas 40..................kp9/25-27........yk9...........2.
Iida-Karoliina (45)......kp12/23-26.........yk11.......5./1. yht.
mimmimamma (47).....kp13/28..........yk101...........4./1. yht.
happihyppy (39)..........kp13/28..........yk6(27).....3./1.yht.
Inia (43)..................kp14/26-30........yk19.....1.
Minnihiiri68 (41).........kp15/25-28............yk4..........2.
oivikki (41)..................kp16/23-27.......yk9...........1.
Terri (45).....................kp16/27-32.........y.2,5v.........2.
Lumisydän (45)...........kp17/28-32.........yk?..........?
jääräpää.......................kp18/27-31...........yk1...............3.
Little Bear (37)............kp19/23-24..........y.n.2v.............1.
nillanilla (42)...............kp21/28-33.......yk8...........1.
taavi166 (38)..............kp21/28-42..........yk11............3.
Mahdotontako (45)......kp22/29.............yk5...........1.yht.
onlydream (37)...........kp24/23-29.........yk?...........3.
Taikakuu (41)..............kp27/27-32........y.n.3v.......2./1.yht.
ninni-70 (39)...............kp27/29-35........yk10.........2.
Solakka Silakka (40)...kp32/24-28.......yk19........1.
Sariella09 (43)............kp32/40............yk?..........5./1.yht.
Leena65 (44)...............kp37/25-27..........yk9........3./1.yht.

Kadonneet lampaat:
AinoEmilia (45)............kp64/31...........yk?..........4./1. yht.
Siiri Sisilisko (39)........kp64/28................yk22........1.
Äiti7 (41)......................kp73/28................y?.............8.


RKTT

Solakka Silakka (40)......pp17 Haamuilee
Onlydream (37)..............dpo11
Ninni-70 (39)..................dpo10
Mahdotontako (45).........dpo8
Little Bear (37)...............dpo7
Minnihiiri68 (41)............dpo7
Terri (45)........................dpo4
Jääräpää (36).................dpo3
Iida-Karoliina (45).........dpo3
Mimmimamma (47)........dpo3
Happihyppy (39)............dpo0

[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
 
Hei,
Merkkasin itteni haamuilijaksi, kun sitä se edelleen on... ei vahvene viivat. Meidän klinikka ei ota verikoetta, enkä lähtis sinne nyt ajamaankaan 150 km... sieltä tarjottiin vaan ultraa pääsiäisviikolle. Yritän saada lähetteen omasta tk:sta labraan, mutta aamun soittoajat meni jo, koitan yheltä uudestaan. Kertoilen sitten kun tiiän jotain.
 
SS, onpa outoa! Toisaalta, kun sulla on eka raskautuminen (ei ne haamutkaan ilman hormonia synny!), niin ei voi tietää miten sun hormonit näkyy virtsatesteissä. Ja onko kiinnittyminen ollut myöhäistä... jne. Mutta peukkuja kovasti, toivon että pääset pian nauttimaan raskaudesta! :hug:
 

Yhteistyössä