40+ so what!!! (vol. 8)

Täällä ei oo alkanut vuoto vieläkään ja kp:t huitelee ennätyksiä. Luget voi ehkä pitää vuotoa poissa. Tuhruvuotokin tuntuu loppuneen. Liuskatestin haamu on edelleen hiuksenhieno, ei vahva mutta ei puhtaan valkoinenkaan. Huomenna sunnuntaina on pp16 ja virallinen testipäivä. Apteekin Oma testi odottelee hyllyssä malttamattomana.
 
Solakka silakka olet nyt raskaana, kyllähän sen itsekin tiedät negoa aiemmin nähneenä. Onnea :heart: . Aivan ihanaa. Tulevastahan ei tietenkään tiedä ja varmasti olisin itsekin epäileväinen. Minulla oli virallinen testi päivä pp 14 ja oilisi ollut siis ihan kotitestilläkin tehtynä. Hurjasti tarraa, liimaa ja sitä vahvaa teippiä lähetän pikana sinne sekä paljon hyviä ajatuksia.
 
[/url]



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

mur-mur (44).............kp2..................yk10..............3./2. yht.
haave2010 (43)..........kp3/29-30........yk14......4./1.yht.
liiza (43)......................kp7/24-25.......yk23........4.
Ottis (42).....................kp7/23-28........yk9........1.
Rominas 40..................kp7/25-27........yk9...........2.
Iida-Karoliina (45)......kp10/23-26.........yk11.......5./1. yht.
mimmimamma (47).....kp11/28..........yk101...........4./1. yht.
happihyppy (39)..........kp11/28..........yk6(27).....3./1.yht.
Inia (43)..................kp12/26-30........yk19.....1.
Minnihiiri68 (41).........kp13/25-28............yk4..........2.
oivikki (41)..................kp14/23-27.......yk9...........1.
Terri (45).....................kp14/27-32.........y.2,5v.........2.
Lumisydän (45)...........kp15/28-32.........yk?..........?
jääräpää.......................kp16/27-31...........yk1...............3.
Little Bear (37)............kp17/23-24..........y.n.2v.............1.
nillanilla (42)...............kp19/28-33.......yk8...........1.
taavi166 (38)..............kp19/28-42..........yk11............3.
Mahdotontako (45)......kp20/29.............yk5...........1.yht.
onlydream (37)...........kp22/23-29.........yk?...........3.
ikiemo (45)..................kp24/20-50..........y?.............4.
haave3 (41).................kp24/28.............y.2v..........3.
Taikakuu (41)..............kp25/27-32........y.n.3v.......2./1.yht.
ninni-70 (39)...............kp25/29-35........yk10.........2.
Solakka Silakka (40)...kp30/24-28.......yk19........1.
Sariella09 (43)............kp30/40............yk?..........5./1.yht.
Leena65 (44)...............kp35/25-27..........yk9........3./1.yht.

Kadonneet lampaat:
AinoEmilia (45)............kp62/31...........yk?..........4./1. yht.
Siiri Sisilisko (39)........kp62/28................yk22........1.
Äiti7 (41)......................kp71/28................y?.............8.


RKTT

Solakka Silakka (40).....pp15
Onlydream (37).............dpo9
Ninni-70 (39).................dpo8
Mahdotontako (45)........dpo6
Little Bear (37)..............dpo5
Minnihiiri68 (41)............dpo5
Terri (45)........................dpo2
Jääräpää (36).................dpo1
Iida-Karoliina (45).........dpo1

[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
 
Ottis
Terri Kiitos ku annoit 'luvan' nukkua. Toi mun miehenihän viimeksi eilen illalla moitti minua liiasta nukkumisesta. Tylsimys nousee vapaa-aamuinakin 7:ltä ylös, vaikka ei olis mikään pakko :(. Minä nukkua porskutin tänään yli yhteentoista, kun kerrankin sain. Loma miehen kanssa onkin rankkaa, kun joutuu aamusta nousta ylös kuin töihin :ashamed:.

SS Tuopa kuulostaa oikein hyvältä, että aina vain viivaa pukkaa. Kyllä se siitä vahvistuu. Ihanaa, että se rupunen tuon ihmeen teki :saint:. Vauvaliimaa ja tarrasukkia rekkalasteittain sinne virtuaalisti lähettelen. Ihan jännittää minuakin sun huomisaamun testailu.
 
Onlyd onko oireet yhtään muuttuneet, voisiko olla mitenkään r-oireita?

Mur-Mur jokos se täti sai aikaan helpompaa oloa?

Ottis on se mukava nukkua toiset nukuu aamulla ja toiset illalla. Vuoden kierron mukaan minulla myös erilailla riittäisi unta, kesällä nukun vähemmän kuin talvella, jolloin voisin nukua vaikka vkon.

Täällä aurinko paistaa sisälle ihanasti ja paljastaa ikkunoiden karmena kunnon ja kaikken muun lian ja pölyn! Joten lähden tästä ulos, jotta ennättää aurinko kääntyä niin, että ei tarvitse suursiivota aloittaa :LOL:
 
Eeva-Leena sie voit ihan vapaasti täällä haastella tunnoistasi, me kyllä lueskellaan varmasti!!:heart: :) ..välistä tulee niiiiin paljon tekstiä, että saattaa jotain sieltä välistä jäädä ja aina ei siis muista/jaksakkaan kommentoida kaikia viestejä-eikä kait ole tarkoituskaan..tämä kun on ihan vapaaehtoista, tämä viestittely=)

Yksäriä saa toki myös laitella ja porukka vastaileepi haluamisiensa mukaan:wave:
Toivotaan iltatähden saavan alkunsa pian siellä teillähin!!!:heart:

Ps. en tiedä, miten paljon yleensä pinon naiset yv:tä laittelevat-itse en juuri koskaan..tykkään enempi näin ihan avoimesti kirjoitella =)
 
Oivikki, Ottis..kauhean likaiset on täällähin ikkunat-IIIIKKK :eek: ..ovetkin täynnänsä p**kaisia sormenjälkiä..kevät ja valoisuus on armoton, paljasten kaiken!!!



ON..nytpä täällähin hanat aukesi-järkkyä sentäs!!! :$ ..nyt sitten vuotaa ja kaksi sidettä perätysten persuksissa..aamulla jo kuudelta heräsin "pesuille"..koko yön nukuin huonosti ja sitä rataa tässä mennään ainakin 2-3vrk nyt sitten..

EI ainaskaan vielä oloinen ole sellainen, relampi-ei olleskaan :( Mieskin jotensakkin ärsyttävä ja ..ja..juuh, tiedätte varmasti :/ ..onneksi ei ole pupustelu aika, en kykenisi tällä olotilalla!! :ashamed:

..mulla ei normisti ole tässä vaiheessa enää tällainen olo ja se juuri pistää v**uttamaan-niin kuin voimasanoistahin huomaatte.. :x ..ei auta nyt rohdostippaset tai mokkapalatkaan :D ..pitäisköhän ostaa punkkua!? jelppaiskohan tuo ;) ..tulis ainahin uni kivasti!
 
..vielä..

Miulle tämä kevät on sellainen "Shokki" aluksi..kaikki se valo, lika näkyy sisällä ja oloinen kurjake, nuhjaantunut :(..kun päästään siihen, jotta lumet alkaa sulamaan maan paljastaen, helpottaapi :saint:..Vapuksi olen parvekkeen laitellut kuntoon ja jotain kestävää kukkasta sinne, heti siittä mieli vaan pirisryypi :) ..kiva istuksia kaffekupposen kera ja antaa lämmön vaikuttaa ihanasti, luihin&sydämmeen saakka:heart:

..tiedän, jotta helpottaa kun täti kurvaa muihin maisemiin..sitä odotellessa täällä :) ..
 
Jeee! Nyt jo dpo1 :D , äskenhän se oli vielä "miinuspuolella" :D . Mulla on tässä kierrossa pariin otteeseen tullut pientä rusehtavaa "tiputtelua" varsinaisten kuukautisten jälkeen ja oon siitä ollut vähän huolissani. Eka kerran sitä tuli kp9 ja mun kuukautisvuotohan loppui jotain kp5-6. Eilen illalla pupustelujen jälkeen tuli paperiin taas aavistuksen väriä ja iski kauhee pettymys kun ajattelin että ei ne hormoonit ookkaan vielä tasoittuneet km:sta. Mulla ei siis koskaa ikinä milloinkaan ole mitään välitiputteluja ollut. Ymmärrän kyllä että se voi johtua km:stä vielä. Pupustelun jälkeenkään ei mulla koskaan verta oo tullut. Jostain pinosta jokin aika sitten luin että joku oli lääkäriltä kysynyt että miksi oviksen aikaan hällä tulee pientä vuotoa ja se oli kuulemma täysin normaalia...olikohan se tässä ketjussa vai jossain toisessa??? Tunnustaako joku kirjoittaneensa sellaista? Voiskohan todella olla oviksesta johtuvaa aavistuksenomaista värimuutosta? Vaikka mulla ei yleensä ovistuntemuksia juuri olekaan niin viime päivinä kyllä on ollut alavatsa todella kipeä vähän joka puolelta että ajattelin et jos nyt oli oikein "raju ovis" ja ehkä viime kierrossa ovista ei ollutkaan kun en saanut kahta yhtä vahvaa viivaa (digitestejä en siinä kierrossa tuhlannutkaan) ja sitten vielä kuukautiset (eli ne ensimmäiset oudot km:n jälkeen) alkoivat jotain 11päivää oletetusta oviksesta joka myös olisi ollut minun kohdallani outoa. Minulla yleensä luteaalivaihe on tasan 14 vrk. Tuostapa vaan vetelin sellaiset johtopäätökset että tässä kierrossa ei vielä tärppiä voi tulla koska niiden vuotojen yhteydessä on tuntunut myös pienen pientä kuukautiskipua munasarjojen kohdalla (kp9 se ainakin oli outoa).
Miten ihmeessä kaikki sanovat että km:n jälkeen on niin helppo raskautua kun hormoonitkin tuntuvat olevan vielä epätasapainossa??? Voiko raskautuminen olla mahdollista jos hormonit eivät vielä oo löytäneet normaalia uomaansa?
 
Jääräpää naisilla voi tulla noita tiputtelu/tuhruttelu vuotoja joskus-ei ole vakavaa =)

..siulle vaan sattui juuri NYT tulemaan tuota pientä vuotoa, aemmin jos ei ole ollut..kun sitä ikää alkaa karttumaan, voi kierto tehdä tepposia puoleen, jos toiseenkin..se on vain hyväksyttävä, ettei kroppa toimi kuin nuorna tytönä ;) ..ja siulla vielä hyvin toimii!!:heart:

Miekään en tarkaan tiedä juuri, MIKSI se olisi helpompaa tuo raskautuminen heti km:n jälkeen..mutta..

metkun sivuilta..

Keskenmenon jälkeen seuraavat kuukautiset tulevat yleensä n. 4-8 viikon kuluttua. Yleensä lääkärit suosittelevat odottamaan 1-3(yksi yleensä riittää) kiertoa ennen seuraavaa yritystä. Tämä siksi, että keskenmenon jälkeen raskaaksi tuleminen on erittäin helppoa, mutta kohdun limakalvo saattaa olla liian huonossa kunnossa uutta raskautta tukemaan. Toisaalta myös edellinen raskaus saattaa sekoittaa hormonitoimintaa ja aiheuttaa ongelmia uudelle raskaudelle.
 
Ottis
Jääris Tsemppiä sulle niiden tuhrujen kanssa :hug:.

Mur-mur Ei täälläkään pupuiluttas, vaikka alkas olla jo vähän sen aika. Mies tuli kotiin ja alkoi heti puhella mökille lähdöstä, mutt ku näki, ett olen makaronilaatikkoa tekemässä, jäikin kotiin, kai ruokaa odottamaan :). Just nyt sellanen olo, ett lähtis pian ja kauas, haluan olla rauhassa. Eilisillassa on vielä sulattelemista. Taisi sen verran konjamiinia naukkailla, ett sopivasti vain äksyksi muuttui. Mun tekis mieli myös punkkua, mutt lähin pitkäripanen 30 kilsan päässä, eikä huvita lähteä ajelemaan, joten taidan joutua tyytymään lähikaupan sidukkavarastoon. Ja onhan mullakin joululahjakonjakkia kaapissa, joten jos oikein alkaa tehdä mieli ryypätä, kamaa löytyy kyllä. Heh! Konjakkia tuskin ottaisin yhtä paukkua enempää.
 
Aina vaan paranee tuo SS:n tilanne, sillä kun vuotoa ei ole ja viivakin näkyy. Huomiselle peukutetaan parasta tulosta.

Ottis, mä aina vaahtoan tuosta nukkumisesta, kun sen vähyys on ollut kroonista jo neljättä vuotta. Ja pitä sä vaan omasta nukkumisesta huolta, vaikka mies tekisi mitä. Mutta kun teille tulee vauva, miehen heräämisinnokkuus kuulostaa ihan loistavalta.

Voi Oivikki, kun näkisit meidän ikkunat ja pölypallerot. "Onneksi" appivanhemmat tulevat kylään huomenna ja on siksi pakko siivota. Mutta teen sen vasta huomenna, ettei ehditä sekoittaa ennen vierailijoita. Täälläkin sää on nyt mitä mainioin ulkoiluun.

Mur-murille toivotaan rentoa mieltä. Ehkä se siitä, kun vuotokin yltyi kovaksi. On silläkin sellainen puhdistava vaikutus, mutta hormonit varmaan tasaantuu hieman myöhemmin. Parin päivän päästä tilanne voi olla ihan toinen.

Jääriskin jo plussalukemissa rktt-listalla. Seuraat minua tiiviisti. Mur-mur tuon linkin laittoikin km:n jälkeisestä raskausherkkyydestä. Mä oon aina ajatellut, että kropassa kiertää niitä raskaushormoneja vielä ja samoin vastustuskyky on vähän alempana, jonka takia kiinnittyminen onnistuisi helpommin, kun ei kohtu laita vastaan normaalilla tavalla. Mutta nää on taas niitä mun luulojani, ei mitään tietoa.

Täällä mittaillaan lämpöjä, muttei vielä mitään huikeaa tulosta ole pongattu. 36,93 astetta, mutta oviksen jälkeen mulle tulee kyllä reippaasti 37 lukemia. En tällä kertaa tuntenut mitää pitkää kipukohtausta vasemmalta puolelta, mutta torstai-iltana sellainen parin minuutin kipupiikki oli. Oiskohan se ovis ollut silloin. Sopii kyllä ainakin teoreettiseen aikatauluun. Ja pupuilu tuntui kipeältä torstaina, joten kaitpa siellä jotain on tapahtunut.

 
Juuuh, Terri jospa ne tästä hjörmöönit tasoittuisi:saint:..kovasti mie panostan tähän tulevaan kiertoon, jos vielä olisin "herkempi" sille raskauden alkamiselle. Juuri tuo kohdun limis on monasti se mikä aiheuttaa sen, ettei alkio vaan saa kiinniittymispaikkaa hyvää-näin mie ittiäni lohduttelen täällä.. :) ..kovat on odotukset tulevaan kiertoon ja koetan jaksaa mieheni kera lempiä ihan urakalla!!..jouluvaavi olisi ihuna:heart:
 
Ottis miunhin tekis mieli vaikka siidukkaa..juu ja suklaata kanssa:D.. vaan kun laiskottaa pukea ja lähteä ostelemaan :p ..jos tuota miestä jotenkin saisi houkuteltua:whistle:..

Mies teki tuossa joku aika sitten jänispaistin uuniin ja nyt pottumusin kera poikasen kanssa syövät..minä en sitä jänöä voi..haiseekin miun nenuun pahalle:x ..pitää kyllä kohteliaisuudesta maistaa vähän, muuten loukkaantuu-on katsos mettämiehen omaa saalista, perheelle pyydettyä ;)
 
Mur-mur, kyllä ne hjörmöönit siitä paikkansa löytävät ja ukkokultakin alkaa taas näyttämään houkuttelevammalta.

Mä yllätin itseni pongailemasta kaksostenvaunuja eilen Helsingin katuvilinässä. Ja aika paljon niitä oli liikkeellä. Tiedätte kait sen, kun miettii tietyn automerkin ostamista, niin niitä alkaakin pongailemaan joka puolella. Tai yleensä vauvahaaveissa sitä näkee kaikki odottavat äidit, vaikkei niitä normaalisti noteeraisi ollenkaan. Mä voin nyt tässä kohtaa "vapaasti" spekuloida kaksosista, vaikken oikeesti usko siihen yhteenkään. Täytyy sanoa, että henkeäsalpaavalta haasteelta se kuulostaisi, jos ja kun edes raskausajasta ensin selviytyisin. Ensimmäinen olisi mun puolestani ihan vapaasti saanut olla kaksoset, mutta nyt pienen lapsen äitinä alan tajuamaan oman rajallisuuteni. Mutta jos siis niin ihanasti kävisi, että raskautuisin ja vielä kaksoset meille suotaisiin, tervetulleena ja onnellisena ottaisin vastaan. Täällähän on pinossakin oikeita kaksosten äitejä. Hattun nosto teille!
 
Miulla on myös kaksostytöt kummityttöinä ja on heissä ollut haastetta vanhemmille..mutta ihanalla tapaa myöskin =):heart:

Kyläpä miullahin menisi sylki väärään kurkkuun, jos kuulisin odottavani tuplia :$ ..vaan alkujärkytyksen jälkeen mie sitten vain kasvaisin ja kasvaisin.. ;) tarkassa syynissä varmaan olisin ja sairaala saataisi olla tuttu paikka jo odotusaikana-näin luulisin, vaan eihän sitä voi edeltä tietää.. :)
 
Kiitos mur-murille pölytyksestä :D Kaikki onnentoivotukset otetaan ilolla vastaan. Tässä vaiheessa voi vielä vapaasti haaveilla, kun ei oo mitään toivoa oireista eikä yhtään kuumaa aaltoa ole ehtinyt tänne asti.

Silti alan löytämään itsestäni myös niitä tunteita, jotka puoltavat ajatusta, ettemme vauvaa enää saisi. Nyt kun mietteet menevät laidasta laitaan, mietin myös mitä kaikkea "menettäisin" vauvan myötä. Mutta tää kaikki on sitä itsesuojelua. Ihan se perimmäinen ja samalla päällimmäinen ajatus kuitenkin on, että vielä yhden vauvan haluaisin.

Mulla näyttää taas olevan höpötinvaihde päällänsä. Mies lähti pilkkikisoihin ja esikko koisii päiväuniaan. Mieli tekisi kyllä maistaa miehen tuomaa kuoharia, jonka toi hääpäiväksemme, mutten uskaltanut sitä edes maistaa, kun oli ovis juuri silloin. On jäänyt mieleen se, että oviksen aikaan ei kannattaisi ottaa pisaraakaan eikä ainakaan valkoviiniä. Nyt voisi kyllä jo punkulla vähän varmistella kiinnittymistä. Mitäs muut hoidoissa olevat, ootteko tiukkana silloin, ettei pisaraakaan maisteta? Näin toimin viimekierrossa, mutta mitäs nyt. Ehkei mitään :)
 
heipat lauantaille!

Terri nyt kun kovasti tuijottelet niita kaksostenrattaita niin niinhan siina sitten kay kolmoset tulee :LOL:
Ma oon kans kuullut tai lukenut netista etta punkku vois parantaa kiinnittymismahdollisuuksia ihan siita syysta etta se rentouttaa lihaksia, myos kai kohdun lihaksia ja siihen ois sitten helpompi tarttua alkion.

Mina eilen sen puoli lasillista join, alkaa vaan posket hehkumaan ku paloautolla jo senkin jalkeen. Tanaan otan kyllakin toisen lasillisen.

Niin se on mun kaikkein suurin pelko etta miten mina nukun kun vauva tulee! :eek: Oikeesti ma oon niin herkka ton uneni kanssa etta jos en saa sita 8 t nukuttua yossa niin oon ku zombie! Ja se ei oo yhtaan liiottelua; silmia sarkee, paata sarkee, on hutera ja pohlo olo...joten niin kai se sitten menis koko vauva-aika aivan tohelona... :hug: halaa jo varmuuden vuoksi itseaan

 
Voi LB kun mie naureskelen täällä siun unentarpeellesi.. :LOL: ..vaikka oikisti-ei piäis :whistle: ..se on karseeta jos sitä univelkaa jää monelta yöltä :eek: ..kyllä siinä Zompiena olisi itte kukin!!!

Miulla ei oikistaan ittelläni ole kauhiasti tuollaista kokemusta, lapset olleet to-del-la hyväunisia. Valvoskelua vain silloin kun lapset sairastelleet tai sitten iän mukaisia juttuja, kuten: nousemaan oppiminen, hampaiden tulo..

Se kyllä pitää paikkansa, jotta silloin kannattaa mammia kun vaavikin!!! =)
 
Pikaisesti vaan ilmoittaudun, että hengissä vielä ollaan, vaikkakin vaan just ja just :D Mulla alkoi viime yönä vatsatauti, eikä sitten tullut paljon yöllä nukuttua :headwall: Ja tyttökin oli jotenkin itkuinen koko yön ja lopulta oli pakko ottaa se viereen nukkumaan... Huoh! Tässä yritän nyt sitten lapsenhoidon lomassa levätä, koska jalat ei oikein pidä ja kuumettakin on ihan riittävästi..
 
Minnihiiri :hug: muista juoda paljon!

Murmur Pitaa toivoa etta se meidan baby on sitten sellanen tosi-hyva-uninen vauva :saint: mutta jos se minuun tulee, niin tiedossa on ensimmainen vuosi valvomista. Nain olen kuullut aitini kertovan :ashamed:

Mutta jos se mieheen tulee niin no hata! se on ollut kiltti poika pienesta pitaen :heart:
 

Yhteistyössä