40+ so what!!! (vol. 8)

Terri miehän en käynyt aiemmin missään vuosihuollossa koskaan.. :ashamed: häpeäkseni tunnustan..en harrastanut irtosexiä/suhteita ja seurustellut en koko aikana, lapsen kanssa kahdelleen elelin..tai no, muutaman kerran..jotain pientä :whistle: ;)..kuvittelin, jotta EI tartte sitten..mie tyhmä:headwall:..

Olin käynyt papassa ensimmäisen kerran vasta -87 ja välillä 87-04 aivan satunnaisesti, ehkäpä n. 5krt..nyt sitten -04 raskauden myötä on se säännöllistä..ja ihan tuon löydöksenkin vuoksi, joka hoideltiin. Seuraavan kerran vuoden päästä sitten, tai puolen jos itse niin haluan =)

Olen kyllä nyt kantapään kautta oppinut, jotta naisen täytyy huolehtia omasta terveydestään hyvin-vasitenkin noista rinnoistaan(tutkia/mammografia)ja "alakerran" jutuista!! ;)
 
Niin onhan niillä autoillakin takuut että kolme vuotta tai 100 000 km. Miten se menis naisen elämässä: kolme vuotta tai 150 kertaa :)

Juu oikeesti huolloissa kannattaa käydä, sillä taudit voi iskeä, vaikkei olisikaan aktiivista s-elämää. Mutta en mäkään joka vuosi silloin kilttinä sinkkuna käynyt, ehkä parin vuoden välein. Mä oon niitä, jotka tunnollisesti käyvät hammaslääkäri, mammografiat yms. ajallaan. Sellainen suorittajatyyppi niissäkin jutuissa.
 
Niin, on sitä ihan pönttö ollunna kun ei tuotakaan tajunnut :eek: ..sitä kuvittelee, että NE IKÄVÄT asiat sattuu vain muille ja "vanhemmille" naisille..enpä usko enää!!..niin, miehän tosiaan olenkin JO vanha nainen..tai ainahin "kypsä" :p
 
Ottis
Kiitos mur-mur, Terri ja SS. Ei minunkaan gyne aiemmin pitänyt tarpeellisena miehen simppojen tutkimista, mutta kun viimeksi kerroin hänen aloittaneen lääkityksen, joka voi heikentää simppojen laatua ja kun nyt sen lääkityksen jälkeen ei ole edes kemiallisia raskauksia ollut, sanoi gyne viimeksi, ett saattaahan lääkitys miehen simppoihin vaikuttaa. Samaan aikaan miehen ko. lääkitystä kuitenkin taas vähennettiin eli viime kierrossa elin jo toivossa, ett simppaset olisivat vähän virkistyneet. Pitäisi saada tää juttu otettua miehen kanssa juteltavaksi ja vähän kysellä. Vois jo auttaa jos hän suostuisi ottamaan macaa. Sitä kuitenkin meillä kotona jo on. Clomi-reseptini tarkastin ja niitä pitäisi ottaa kp5.-9. eli tänään pitäisi aloittaa. Taitaa tältä kierrolta jäädä ton testaus, sillä just hetki sitten toiselta siskolta tuli viesti, ett hän on tulossa tänään tänne. En ehdi miehen kanssa siis tänäänkään yhtään mistään neuvotella, joten luomuillaan tää kierto sitten.
 
Ottis
SS Sulle saa siis plussan vahvistumista peukutella, eikös niin :)? Eihän sitä tiedä vaikka se rupunen ihmeen tekisi ja kiinnittyisi tiukasti ja olisi jo aloittanut hurjan kasvun. Plussatuulta + :heart:!
 
Ottis
Kävinpähän tossa vähän shoppailemassa eli tilasin kotitestiltä halvempia ovistestejä, en digitestiä ja pari herkkää (20mIU/ml) raskaustestiä. Niitähän mulla tuolla looras digitaalisina on. Tästä se kai taas lähtee ns. uusi kierto kun alkaa joutopäivät olla eletty.
 
JES, Ottis, siitä vaan tositoimiin taas. Onnenpotkut sille!

Mä taidan ostaa apoteekista omia testejä mukaan matkalle, jotta päästään sitten miehen kanssa korkkaamaan päivä aina uudella testillä. Apteekin oma on jotenkin niin nostalginen, kun sellaisella esikkokin pongattiin.
 
Lomalle lähdetään dpo 11 (22.3.), joten ekoina päivinä sitten on jännitettävää. Loppuviikkona sitten voikin keskittyä vaikka paikallisiin viineihin, jos täti pyyhältää erittäin epätoivotuksi matkaseuraksi.
 
Ottis
Terri Vaikka paikallisten viinien maisteleminen on ihan kivaa puuhaa, niin toivonpa silti, ettet sitten loppulomasta sitä enää voisi tehdäkään, vaan plussa tikussa estäisi sen :). Vautsi, ihanaa mahtavaa päästä sun kera jännäämään :).

Mä muuten näin unta viime yönä, ett mun miehen ex-naisystävä, joka on oikeasti häntäkin 5 vuotta vanhempi, sai vauvan ja mun mies sitten otti hänet tänne sen viikon ikäisen vauvansa kanssa asumaan ja ihan painajainenhan siitä lopulta tuli, kun mulla ei ollut kotia eikä mitään ja jouduin ukon kanssa käräjöimään siitä, ett hänellä ei ole tähän taloon minkäänlaista juridista oikeutta. Taisi eilisen Matkaoppaiden 'Hookanin' kohtalo jäädä alitajuntaa kiusaamaan :). Miehelle olenkin joskus kiukutellut, ett niin paljon se tähän taloon uutta hommaa ja mun kamojani roudaa joko mun kautta kierrätykseen tai omin nokin kaatoapaikalle, ett tulevaisuudessa on väistämässä edessä se, ett hän ottaa tähän viel uuden akankin mun tilalleni, vaikka talo on mun. Positiivista tietty on, ett unen exä oli niin ruma nainen, ett sellaista en ole livessä nähnyt oikeasti kuin ehkä pari kertaa :LOL:.
 
Ottis
Mulla alkaa nyt varmaan purkautua pian viikon ajalta estyneet jutut, sillä tänään kattelin kalenteria ja laskeskelin, ett oviksen pitäis nyt oleman 20.3. Ympyrä tavallaan sulkeutuu, sillä 20.3. olis myös ollut sen kesken menneen haaveen LA. Sietää totisesti toivoa, ett elämä antais vähän tasoitusta ja samana päivänä saataisiin uusi vaavi alulle ja myös valmiina pakettina syliin. Miehellä on myös synttärit samana päivänä eli kevätpäiväntasaukseen latautuu meillä paljon toiveita.
 
Ottis
Leena65 ja Lumisydän Mitäpä kuuluu, onko plussauutisia??

Haave2010 Sulla lupaavat dpot, jollei täti ole kurvannut paikalle. Tulehan nyt kertomaan mitä kuuluu ja kuka käskee? Nickin mukaan ainakin olisi hyvä jos täti ei oli tullut, sillä taitaisi vaavi ehtiä syntyä viel vuoden 2010 puolella :heart:.
 
Onnea kovasti Tirlittan plussasta! Ja kilokaupalla tarrasukkia pikkuiselle!

Harmitus kaikille tädin yllättämille! Uutta kiertoa päin!

Voi SS kuinka ihanaa! Haamuja! Mä tiedän, en myöskään koskaan oo muuta kuin valkoista noissa testeissä nähnyt! Nyt on kyllä peukut pystyssä! Kirjoitin jo sulle viestiä sun negaolosta, mutta onneksi sen sain pyyhkiä pois!!! Haamukin on jo saavutus! En usko että pregnyl enää näkyy. Mulla on kyllä muistaakseni ollut kummat kuukautiset ivf:n jälkeen, eli menkkakipuja on ollut useampana päivänä/yönä etukäteen (normisti vain yhtenä yönä ). En tiedä ovatko yrittäneet puskea progejen läpi, mutta sellaiselta se vähän on tuntunut, että yrittäis tulla, eli tosiaan vähän sellainen painostava olo. Mutta silti mulla on vuoto alkanut odotettuna tätipäivänä, eli proget ei oo sitä estänyt (eli nuo kivut on tulleet ennakkoon). Mutta toivon että sulla tuo ennakoi raskautta! Eikä 2-luokkainen ole rupu ensinnäkään!

Tervetuloa mukaan Matkajatkuu! Ei kun hoitoihin vaan, ettei jää harmittamaan, ettei tullut yritetyksi! Kumma kun lekuri on ollut vastahankainen, meillä ainakin ottavat mielihyvin rahat vastaan...

Eeva-Leena, olet rohkea nainen, kun jo ihanan yllärin olet ottanut vastaan! Rohkeutta vain jatkossakin!

Ottis, sorry kun en eilen päivittänyt, jouduit laskemaan +2 (mikä mulla ainakin tuottaa jo vaikeuksia ;) ) Ilman muuta kannattaa miehen simot tutkia, miksi sitä suotta yrittää jos niissä on häikkää! Ja voivat tulokset muuttua muutenkin kuin lääkityksen myötä.
 
En kerkiä nyt lukemaan aamun jälkeen tulleita viestejä ja palaan myöhemmin n iiden pariin. Iölmoitan tohkeissani vaan että mulla on nyt sitten dpo-1. JEEEEEEE! :D . Tänään tuli kaksi vahvaa viivaa ja digitesti sen vielä varmisti. Nyt vaan iski paniikki että kun eilen illalla täällä ketjussa oli puhetta noista simppatalletusasennoista niin eilen mullakin tais käydä niin että "tavarat" holahti housuun eikä mennytkään oikeeseen osoitteeseen kun takaapäin piti jyystää toisen mieliksi :attn: . Isäntä tänään pitkään töissä että myöhäseen menee talletukset jos yleensä onnistuu! Toivotaan että saan lapset ajoissa nukkumaan ja että isäntä ei oo ihan sippi! Jos teoriassa ajattelee että eilen illalla kuudelta ei vielä ollut kahta vahvaa viivaa ja tänäaamuna oli niin kuinka kauan teidän mielestänne tässä on otollista aikaa tehdä talletuksia??? :whistle: :xmas: Jos ovis on 24-38 tunnin päästä ovisplussasta ja voihan se olla että tuo mun plusssa olis tullut jo eilen illalla jos vaan olisin testannut niin silloin se ovis vois olla jo tänään illalla kuuden jälkeen ja munasolun lyhyin elinikä on jotain 6h niin puoliltaöin tänään olis hedelmällinen aika jo ohi jos kaikkein lyhyimmän kaavan mukaan laskee. Kuinkas kauan simpat tarttee aikaa uidakseen muunanjohtimeen hedelmöittämään??? Jos ne pääsis taivaltamaan iltakympiltä niin kerkiikö ne parissa tunnissa? Ei välttämättä kerkiää! Tälläisiä hassuja pähkäilyjä pessimistin aivoituksilla ajateltuna :headwall: :LOL: . Tiedän että olen teoreettinen ihminen eli tääkin piti näin teoretisoida---jos kukaan yleensä sai mitöän tolkkua mun epäselvästä sepustuksesta! Mutta siis RKTT-listalle haluuuuuuuun, kiitos! B) :D
 
Ottis
Inia Kiva kuulla sinustakin. Olihan ton +2 laskeminen kieltämättä hitusen verran vaikeampaa kuin +1, mutt se kielii vaan siitä, ettei nuppi ole enää terävimmillään :LOL:, mutt ei hätiä mitiä, parhaani tein ja jos on virheitä, toivon, ett niistä hetipian huomautellaan, ett voin korjailla.

Mua alkaa pikkuhiljaa risoa ku se toinen systeri nyt venyy ja paukkuu matkalla eli sitä ei näy eikä kuulu. Herre God, just vasta tuli mieleen, ett mullahan on puhelin latautumassa, joten täytynee sitä kurkata jos on yrittänyt soittaa. Palaillaan :wave:!
 
Ottis
Jääris Digitaalinen ovistesti ei näytä ovista liian aikaisin, sillä itse viime kierrossa testasin vielä ovisplussaa seuraavana päivänä ja negaahan se silloin näytti. Sulla siis ovis huomisen puolella jos nyt ip testin teit. Suattaapi ihan yömyöhäänkin ja lauantain puolelle mennä. Sanoisinpa, ett hyvin on teillä pullat uunissa, jos olette eilen pupuilleet ja varsinkin jos miestä vielä tänäänkin pukille saat. Ja kyllähän niitä simppasia aina jokunen oikeaankin paikkaan osuu, vaikka vähän menisi reisillekin :whistle:. Yksihän se niistä simosista sen Homman kuitenkin hoitelee, joten nyt täältä hirmusesti peukutuksia sinulle ja onnea vielä viimeiseen rutistukseen simppajahdissa + :heart:.

Jostain muistan lukeneeni ett minimiaika, jona simppaset voivat valmistautua valloittamaan muniksen on 7 tuntia. Kävipä kerran silleen, ett oli Oili päästä livahtamaan ohi ja silloin asiaa googletin. Sen perusteella mitä opin, tiesin, ett tärppimahikset olisivat minimaaliset ja niin ne olivatkin. Sulla ei Jääris, ole mitään hätää vielä. Nyt relaat ja hurmaat sen ukkelis vielä illemmalla :saint:.

RKTT-listalla olet. Onnea matkaan!!
 
Kaikenlaisia unia sä viitsit katsoakin, Ottis :LOL: Onneksi tiedät asian mahdottomuuden. Toivotaan ja uskotaan, että 20.3. on se päivä, jolloin uusi raskaus alkaa ja sitä päivämäärää on tulevaisuudessakin sitten mukavampi muistella.

Toi simppasten uintiaika on muuten mulle ihan uutta. Voiko tosiaan kestää tuntikausia ennen kuin saavuttavat munatorven. Eihän sitä matkaa kuitenkaan ole kuin parikymmentä (?) senttiä. Mulla on tää osuus biologiassa jäänyt ihan hämäräksi.

No nyt se ovis sitten iski, jääris. Onnittelut siitä.

Inia, kiva, että oot kotiutunut. Oliko mukava loma?
 
Ottis
Kyllä mä näin jostain luin, Terri. Surffaanpa vähän ja katon jos löytäisin linkin. Nakkaan sen sitten tänne :). En mä siitä uintiajasta sinänsä tiedä, mutt pitäähän simppojen vähän muhia ennenkuin ovat valmiita lävistämään muniksen.
http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/Raskaus/Elaman-synty/

Täällä vähän faktaa, mutt ei sitä mitä etin.

http://www.solunetti.fi/fi/kehitysbiologia/siemensyoksy/2/

Tosta se löytyi. Siittiö tarvitsee noin 7 h kehittyäkseen hedelmöittymiskykyiseksi.
 
Täällähän on sikajännät ajat menossa! =) SS:lla viittä vaille JEEEEE! :wave: Innolla odotan uutisia. Jäärishyökkää ukon kimppuun kuin sika limppuun :whistle: Mitenkäs tosiaan se haave2010 Huhuu? mur-murille hali. Sitä negaa on niiiiiiiiiiiiiiiiiiin tyhmä kattella. Ja Terri, kirjottele vaan niitä juttujas, minä ainakin luen! Itekin olen aina illalla unten mailla kun täällä tahti kiivaimmillaan.
:ashamed: En kehtais kertoa kuinka minulle tänään kävi :ashamed: , mutta eihän täällä kellään ois kivaa jos ei kerrottas mitä tapahtuu.......................Tein testin juu. Kaikk meni niin kun piti ja jätin sen liuskan siihen pöydän nurkalle ja läksin muksuja laittaan ulos............ja menin ite perässä. Oli muuten tosikivaa, pulkka luisti, aurinko paistoi ja elämä maistui. Meni siinä noin kaksi tuntia ennekuin pöydän nurkalla odottavaa testitulosta katsoin. Ihan sama mitä näytti. Kirosin itseni ja h a r v a n pääni.
 
Tää on kiva pino, kun saa vastauksia kaikkiin mieltä painaviin ongelmiin :)
Mielenkiinnolla odotan uintikisojen lopputuloksia.

Joo toi munasoluun sukeltamisjuttu olikin mulle tuttua. Sekin tosiaan kestää tuntikausia, kun simot pommittaa tyttöystäväänsä.

Yksi molan syy on se, että on kolmikertaiset kromosomit ja semmoinen tapaus käy silloin, kun munasolu päästääkin kaksi siittiötä sisäänsä yhden sijasta. On se vaan ihmeellistä, miten harvoin semmoinenkin tapaus käy, vaikka miljoonia siittiöitä saattaa olla nakuttamassa munasolun pintaa.

taavi16: ulkoilu on sitten mukavaa ja hyvä harrastus, mutta muista valita lähtöhetki vähän huolellisemmin ensi kerralla :LOL:
 
Ottis oli sitten löytänyt jo sen seitsemän tunnin rajankin. Uusi juttu mulle, että simo tarvitsee aikaa ollakseen hedelmöityskykyinen.

Entistä enemmän korostuu siis se, että simpat on laitettu liikkeelle ennen ovista. Kiitos tiedoista, Ottis.
 

Yhteistyössä