40+ so what!!! (vol. 8)

mimmimamma kylla ne kummatkin voi puhjeta ja saat pian kaksoset :D
Mulla ollut parhaimmillaan yhdessa inssissa yhteensa 7 follia kasvamassa, 3 vas ja 4 oikealla ja kylla oli vahan jaannaa, jos ois seittoset sielta paukahtanut :D
Ja ma luulen etta ne saattaa puhjeta jo ennemminkin ku kahden kolmen paivan paasta..pupuilua pupuilua nyt ahkeraan! hus hus! :heart:

Ja terrilla kans mahtava saalis siella muhimassa! Tiia nyt sitten vaikka kohta juhlittais kaksia kaksosia! On se niin kiva kun ultrassa nakee mita siella sisalla tapahtuu ja "keta" siella kasvaa ja kuinka monta :)

Toivoa murmurille yhakin vilkuttelen :wave:

Mun taydelliset naiset ilta alkaa 5 min paasta joten popcornit poksumaan ja ciao! :wave:
 
Terri tuon pikku tuhrun, sekä lämpöjen takaisin nousun vuoksi mie hieman jaksan pikkasen taas toivoa..miulla on kyllä tämän kuumeilun aikana pariin otteeseen noita vaal.pun limavuotojakin ollut..vaan TOTT-päivänä vasta aikaisintaan testaan!=)
..ja täytyy tietenkin ottaa huomioon, että vuoto saattaa tuon km:n vuoksi odotuttaa muutoinkin ittiään ja oireet tuon moiset..vaan kattellaan nyt pari piiiiiiiiitkäääääää päivä tässä ;)
 
Ottis
Mimmimammalla ja Terrillä näemmä mielenkiintoisia folliuutisia. Teille molemmille nyt hirmusesti onnea tulevan oviksen hyödyntämiseen ja toivotaan, että tämä on teille Se Kierto :).

Mur-mur Peukutuksia sullekin + :heart:!
 
Ottis
Terri Kiitos tsempityksestä! Vähän on tänään alkanut vieraan ei vain viihdyttäminen, vaan myös passaaminen risomaan, kun pitäis vaan jaksaa, vaikkei jaksaskaan.

Kauniita unia kaikille :)!!
 
Ottis & mur mur eniten nyt tässä minun hermoja rassaa tuo yllättävä järjetön kipuilu. Iltapäivällä kärvistelin sohvalla sikiöasennossa, kun muuten oli niin kipeää. Nyt tullut tänään pariin otteeseen ihan tumman punaista verta.
 
MamaStella, sun hcg on korkea, ainakin korkeampi kuin mulla.
Katselin kalenteria, ja mulla se vuoto alkoi juuri 5+3 ja 5+4 mitattiin hcg ja oli 6579.
Seuraava hcg mittaus 6+0 oli 13 580 ja sitten 7+0 oli 23 600.
Sen jälkeen ei ole mitattukaan.
Ekan kerran kävin ultrassa 6+6 eikä näkynyt oikein mitään, ei sykettä, ei alkiota.
Olin silloin aika kauhuissani, ja menin kahden päivän kuluttua uudelleen kun saman lääkärin käytössä oli se 3d tai 4d ultra, parempi laite, viikkoja silloin menkoista 7+1 ja lääkäri sanoi että vastaa 6+4.
Eli vertailun vuoksi vaan laitan omia tietoja, sun hcg on korkea ainakin, siitä älä stressaa.
Vuoto voi olla ihan viatontakin, niin kuin itsekin sanoit, monta syytä siihen.
Minä vuotelin ne viikot 5-8.
Kovasti tsemppiä, ja toivottavasti loppuu vuotelu ja kaikki on hyvin.
 
Suomessa oleilen vielä muutaman viikon. Sitten lähdetään kotiin. Pakkaan tämän koneen matkaan mukaan että joskus pääsen kirjoittelemaan sieltä rapakon takaa :D
Ultra on perjantaina klo:10.00.

Suomeen tarkoitus palata taas kesäkuun alussa sitten.
Ainoa poikani täyttää pian 7v. :'( :heart:
 
Onlydream Olen aikoinani paastoa ennen tehnyt suolihuuhtelun, kyllä keventää. Nyt kun sinä + niin taidan huuhdella suoleni ennen seuraavaa yk:ta.

Vauvatoive
tsempiä sinne pe ultran odotteluun. Eihän sitä verikoetta tosiaan ole mikään pakko ottaa tai jos sen ottaa niin jakotukimuksiin menon voi sittenkin vasta harkita.

Mimmimamma hieno tilanne sinulla siellä 2 follia irtoamassa!

Terri sinulla myös hieno tilanne, kaksi yrittäjää, toivottavsti toinen ainankin jää mukaan tällä kerralla. Oliko jokin perustelu lääkärillä, miksi nyt vähemmän koritisonia, vaikuttaako vanhat vielä pohjalla??? Ajatele sinä jo tässä vaiheessa kiertoa, minulla ei tietoakaan ovis viivasta tikussa voi olla ovuloimaton kierto, en ihmettele, kun hoidossa ajettiin alas oma hormooni toiminta, kestää ehkä vähän palautua.

MamaS
hienoa, kun oli hyvä arvo. Toivottavasti helpottaa kivut pian.

Mur-Mur rktt ihan loppuun asti vaan! Toivo on niin ihana nimi :heart:
 
Little Bear, hurjat määrät sulla on ollut folleja kasvamassa inssin aikaan. Onko kaikki olleet saman kokoisia eli siis mahdollisia vauvanalkuja? Mullakin toki näkyi useampi pienempi folli, mutta nyt siis nämä kaksi näyttävät olevan johtajia,joten sen perusteella enempää raskauksia ei pitäisi lähteä alkuun kuin 2. Gyne sanoi, että kolme vielä siedetään, mutta jos on enempi niin sitten vedetään liinat kiinni.

Voi mur-mur, kumpa sulla nyt tuo lämpöjen takaisin nousu merkkaisi juuri sitä itseään. Miltä tänä aamuna tuntuu? Onneksi jo sentään huomenna on TOTT-päivä, enhän minä kauempaa jaksaisi odottaakaan :)

MamaStellalle edelleen jaksuja kipujen kanssa. Sullakin oli kuitenkin kolme follia, niin voihan joku niistäkin olla kipujen aiheuttaja. Onneksi on ultra pian.

Ottis, pian saatte taas olla kaksistaan kotona, joten yritä jaksella. Hyvä puoli on, ettet ehdi nyt ihan kokonaan keskittymään vauvahaaveisiin ja "tylsä" alkukierto mennä hurahtaa nopsaan.

Kiva, että jaksat meitä tsempata Vauvatoive. Millaisia oireita sulla on näinä päivinä? Niskanturvotusultra on minusta ihanin ultra, kun siinä näkee koko vauvan samalla ruudulla ja tosiaan näyttää ihan oikealta vauvalta jo. En tiedä onko turvotusarvot iäkkäillä äideillä sen isompia kuin nuoremmillakaan. Mutta sitten kun ne laskee niitä riskilukuja äidin ikään verrattuna, niin tietysti luku on korkeampi. Itse kävin vain ultrissa, en missään muissa kokeissa, enkä halunnut mitään riskilukuja kuullakaan.

Oivikki, niin minäkin olen paastoissa suolta huuhdellut. Tulee kyllä kevyt olo. Kyselit tuosta kortisoniannoksesta, niin gyne perusteli matalampaa aloitusta sillä, ettei kortisoni sahaisi niin paljon. Jotenkin tuntui itsestä hassulta lopettaa kortisoni muutamaksi päiväksi (10 päiväksi) ja sitten taas alkaa uudestaan. Mutta kaitpa se niin kannattaa mieluummin tehdä kuin syödä koko ajan. Aloitan nyt myös lisäkalkin syönnin, sillä kortisonihan voi edesauttaa luukadon syntymistä. Ja kun olen joutunut sitä elämäni aikana syömään pitkiäkin pätkiä. Voi kun sinäkin pääsisit nopeasti taas oikeaan yritykseen. Ihan tylsää kun vapaapäivät sekoittavat systeemejä.

Gyne oli taas tyytyväinen kaikkeen mitä näki :) Sanoi, että tämän kierron muniksien kasvuvauhti oli "normaalimpaa" kuin viime kierrossa. Nyt pistin neljänä päivänä Menopuria ja viimeksi yhteensä seitsemän kertaa. Limakalvo oli eilen 7,9 mm ja oikein kaunisrakenteinen, mutta niinhän se on aina ollut. Päiväkahvitreffit on miehen kanssa, joten nyt kyllä panostetaan asiaan täysillä.

Päivittäjä, mut voi laittaa tänään rktt-listaan dpo -1.

 
Terri nämä ultrasysteemit sun muut on muuttuneet paljon sitten 90-luvun tutkimusten.
Olen kuitenkin herkkä ihminen, ja pelkään "pelätä" riskejä joten saattaapi olla että teen kuin sinä ja käyn vain ultrassa enkä ota koko verikoetta. Täytyy vielä keskustella siellä sairaalassa.
Luin vaan tuolta odottajat puolelta, että niinkin voi olla että niskaturvotusta ei ole ja kaikki näyttää ultrassa hyvältä, ja silti voi olla tulossa sydänvikainen tai down lapsi jonka verikoe kertoo.
Jokainen vaan joutuu omalla kohdallaan miettimään, ottaako vastaan mitä luoja suo, vai pystyisikö keskeytykseen, minä en usko pystyväni, ja mies ei ainakaan hyväksy, joten mitä sillä tiedolla sitten etukäteen tekisi....vaikeita asioita ja monta mielipidettä.
 
Terri kyselit millaisia oireita mulla on, jonkinasteista pahoinvointia joka pysyy poissa kunhan syö usein, mielitekoja lihaan ja voimakkaisiin makuihin, ei niinkään herkkuihin. Pitsoja ja lihaa ja sinappia ja pippuria tekee mieli! Ja kunnon ruoka tottakai.
Maha on tullut jonkin verran näkyviin, olen toki vähän lihonutkin kun olen syönyt enemmän, mutta selkeästi maha alkaa olla vähän pinkeä ei pelkkää höllyvää läskiä....
Yksi oire on herkkyys, tv:tä katsoessa kaikki itkettää, kyyneleet tulee silmiin tosi herkästi ja sama homma kun katselen ulkona lapsia ja vauvoja ja ihmisiä, kaikki liikuttaa enemmän kuin yleensä. Hurjaa väsymystä on ollut, nyt on ollut ihanaa kun olen ollut SL niin olen nukkunut paljon enemmän kuin yleensä ja se on tehnyt hyvää myös psyykelle. Muuten ok olo.
 
Vauvatoive, samasta syystä en minä mennyt veriseulaan eli en olisi pystynyt keskeyttämään raskautta. Mutta toisaalta olisihan sieltä voinut saada jotain tietoa sairaudesta ja ehkä sitten synnytyksessä olisi voitu varautua esim. sydänvikaan. Ja niin kuin totesit, niin liian suuri niskanturvotus ei kerro varmasti sairaasta lapsesta, eikä sitten normaali arvokaan terveestä.

Jos nyt raskautuisin uudestaan, en ole ihan varma toimisinko samalla tavalla vai menisinkö veriseulaan juuri sen takia, että vauvaa voitaisiin ehkä auttaa paremmin, jos jokin häikkä huomattaisiin etukäteen. Mihinkään punktioon en menisi keskenmenoriskin takia. Mutta nää on niin henkilökohtaisia juttuja ja jokaisen tehtävä oma ratkaisunsa. Ja vaikeaahan se on.
 
Ihka oikeat raskauoireet, vauvatoive :D

Anoppi mua neuvoi, että kannattaa nauttia raskausajasta, kun se on niin harvinaista aikaa ihmisen elämästä. Mutta minäpä vaan pelkäsin ja jännäsin, enkä osannut yhtään nauttia. Enkä varmaan osaisi vieläkään, vaan pelkäisin vielä enemmän.
 

Yhteistyössä