40+ so what!!! (vol. 8)

Heipat! Meillä muuten sataa lunta. Voi eikö se voisi jo loppua. En enää yhtään kolallista viitsisi kärrätä minnekään.

MamaStellalle tsemppejä. Vuodot alkuraskaudessa ovat niin tavallisia, mutta samalla tavattoman pelottavia.

Onnea LB:lle ovisplussasta. Hyvä, että maltoi testailla.

Tirlittanille onnea upeasta testituloksesta. Miten ihana sana: "Raskaana".

Minnihiirikin on päässyt rktt:läiseksi. Onnea.

Toivotaan Mahdotontakollekin plussaa parin viikon päähän. Ja edelleen jaksuja rankkaan tilanteeseen ystäväsi takia.

Ottis, meinaatko tosissasi pitää välikierron? Tietysti kannattaa tehdä niin kuin parhaalta tuntuu. Mieli tietysti voi vielä muuttua oviksen lähestyessä. Täti tiputtaa niin syvään kaivoon, että tuntuu välillä, että sieltä on mahdotonta kömpiä ylös. Mistä löytäisi sen viisasten kiven, että osaisi olla aktiivisesti haaveilematta, mutta samalla antaa elämän mennä eteenpäin ehkäisemättä ja plussa olisi sitten iloinen yllätys, kun on tullakseen.

Liizallekin onnenpotkuja uuteen kiertoon.

Jääräpäälle
edelleen vahvaa viivaa o-tikkuun.

Plääh, kun se akkapahus on ollut niin ehtiväinen. Kovin moneen kotiin on viikonlopun aikana ehtinyt.



 
Ottis
Liiza Pahoittelut tädin saapumisesta :headwall:. On se katala akka ku aina vain löytää, vaikka kuinka kauas karkuun juoksis :|. :hug: ja onnea uuteen kiertoon. Taas ollaan peräkkäisillä päivillä jännäämässä.

Jääris Sulta tuskin pääsi Oili karkuun, mutt outoa on, ett näyttää välillä hailumpaa viiva o-testi, vaan voihan se olla ihan siitäkin (ja onkin :)) kiinni onko mitenpaljon tullut nesteitä nautiskeltua :). Onnea Oilin hyödyntämiseen joka tapauksessa :saint:.
 
Ottis
Terri Näin ajattelin, mutt ehdinpä jo viime tunnilla laskeskella, ett jos nyt tärppäis tästä kierrosta, niin saattais päästä jouluna synnyttelemään ja niin alkoi taas jouluvauva silmissä siintää :saint:. Katellaan, voipi tästä mieli Oilin myötä kirkastua ja eihän siihen todellakaan ole kuin vajaa kaksi viikkoa.. tai siis, ensi viikon perjantainahan Se Päivä jo olisi taas ;). Ei olisi hassumpi ylläri saada pääsiäispupulta plussa + :whistle:.
 
Sitä minäkin, Ottis, kyllä se Oili sinut taas innostaa. Oikeesti, jos vauva on haaveissa, niin ei ehkä kannata välikiertoja pitää, kun niitä tulee väkisinkin milloin mistäkin syystä.

Mäkin aina katson heti kierron alussa, että minne se LA tulee, jos nyt raskautuu. Sitten Odottajissa kateellisena taas katsoo uuden pinon alkua ja harmittaa, kun ei sinne päässytkään listautumaan. Näin mä kirutan itseäni. En oo ennen masokistisia piirteitä itsessäni tunnistanut, mutta tämä haaveilu kyllä niitä kasvattaa.
 
Heissan teille kaikille!

Olipa ihana löytää tämä lista ja huomata, etten todellakaan ole ainoa "tämän ikäinen" joka vielä raskaudesta haaveilee. Kummasti antaa voimaa ja uskoa, että jospa sittenkin...

Meillä on jo yksi ihana parivuotias poika. Nyt siis haaveilemme hänelle vielä siskosta/veljestä. Edellisen lapsemme saimme keinohedelmöityksellä, josta jäi pari alkiota pakastimeen. Ne on nyt käytetty, enkä siis valitettavasti tullut niistä raskaaksi.

Tilastot kertovat karua totuutta, samoin lääkärini, joka totesi, että tässä iässä (pian 43) raskaaksi tulemisen mahdollisuus keinohedelmöityksellä on noin prosentin luokkaa. Olemme kuitenkin miettineet asiaa, ja haluaisimme kokeilla vielä kerran keinohedelmöitystä, vaikkei lääkärimme sitä suoranaisesti suositellutkaan, nimenomaan siksi, että mahikset ovat niin pienet.

Nyt tarvitaan siis positiivista energiaa, ja sitä ei tältä listalta näytä juurikaan puuttuvan!
En ole kauhen tarkkaan taustoihinne ehtinyt vielä tutustua, mutta pikaisen silmäyksen perusteella huomasin heti, että sekä ilo- että suru-uutisia on tullut. Monen pettymyksen ja menetyksen kokeneena ymmärrän, että elämä voi olla välillä aivan kamalaa, ja sitten se taas tuo yllättäviä ilon aiheita tiellemme. Onnittelen siis vilpittömästi kaikkia, jotka ovat jo iloisen +-uutisen saaneet, ja yhtä vilpittömästi olen pahoillani kaikkien niiden puolesta, jotka eivät ole vielä onnistuneet tai jotka ovat jo joutuneet syystä tai toisesta toivosta luopumaan.

Ja niille/meille, joilla prosessi on alussa tai menossa, toivotan todella paljon onnea! Näytetään noille tilastoille pitkää nenää! :p No ei, kyllä minä vallan realistisesti asiaan suhtaudun, eli jalat maassa, mutta lippu korkealla mennään. Eli heti seuraavaan kiertoon olis tarkoitus kokeilla, ellei lääkäri nyt ihan koko asiaa tyssää. Hän näet kehotti meitä vielä harkitsemaan asiaa...

 
Tervetuloa messiin Matkajatkuu67 ja onnea yritykseen. Utelias kun olen, niin kysyn, että olitteko selittämättömiä vai löytyikö jokin erityinen syy lapsettomuuteen.

Mä oon kolmisen vuotta sinua vanhempi ja kolme vuotiaan lapsen äiti. Vauva syntyi luomuna, mutta kakkosta ei sitten ole näkynyt. Menin syksyllä lapsettomuusklinikalle asiakkaaksi vähän epäilevällä mielellä, sillä mies ei ollut innoissaan koeputkihedelmöityksestä. Mutta gyne otti minut tervetulleena vastaan ja minua on alettu hoitamaan eli piikitykset pelissä ja ajoitettu yhdyntä. Gyne sanoi, että onnistumisprosentit eivät parannu enää tässä iässä keinohedelmöityksessä verrattuna tavalliseen yritykseen. Itse ajattelen, että gyne oli mielissään, kun en ängennyt heidän hoitotilastojaan heikentämään.

Jos haluat listautua, niin kerro lisää, esim. kierron päivä ja yrityskerrat.
 
Moi Terri!

Ihanaa, että teitäkin on siunattu pienellä pojalla. Oman ja parin ystäväni historian tuntien olen ymmärtänyt, että lapsi on todella suurenmoinen lahja - olivatpa vanhemmat minkä ikäisiä tahansa.

Syy lapsettomuuteemme oli siittiöissä, ja kun inseminaatioista ei ollut apua, päädyimme keinhedelmöitykseen, joka sitten onnistuikin heti ensi yrittämällä. Olemme ajatelleet, että kokeilemme nyt yhden kerran keinohedelmöitystä ja teemme vasta sitten päätöksen mahdollisesta jatkosta.

Mielelläni listautuisin, mutta ehkä minun kannattaa antaa tarkempia tietoja vasta sitten, kun olemme tehneet lopullisen päätöksen hoitojen aloittamisesta.

Kiitos sinulle ja onnea kovasti yrityksiin, ja palataan varmaa pian asiaan! B)
 
Siis :headwall: :headwall: :headwall: . Minä täällä sekoilen noiden ovistikkujen kanssa. Tyhmä minä kun tilasin noita sofitikkuja vaikka tiesin etteivät ne toimi minulla kunnolla! Äsken kun taas testasin niin näytti ensimmäiset puoli tuntia ettei siihen tule juuri mitään viivaa kuin haamun esiäiti mut sitten se tummeni aavistuksen kun puoli tuntia oli kulunut :LOL: . Käyttäytyykö nuo tikut aina noin?? Vai onko kukaan muu edes tuijotellut niitä noin kauaa :ashamed: . Haluisin niiiin kovasti nähdä kaksi kunnon viivaa edes ovistestissä että ttuijottelen ja vertailen eri päivien tikkuja. Minähän en ole missään jälkitarkastuksessa keskenmenon ja kaavinnan jälkeeen ollut kun sairaalassa sanottiin ettei tarvita edes hcg-mittausta. Tosin niiden sanomiset on yhtä tyhjän kanssa...petyin sairaalan toimintaan lääkkeellisen tyhjennyksen epäonnistuessa. Ei muuta voi sanoa kuin että ovista odottavan aika on piiiiiiiiitkäääääääää!!
 
Ottis
Matkajatkuu67 Tervetuloa! Minä olen samaa vuosimallia ja ekasta meillä haaveillaan. Takana keskenmeno viime kesältä. Nyt olis tarkoitus ottaa Clomit ja Terolutit käyttöön, mutt funtsin jos luomuilisin vielä yhden kierron. Uskon, ett meillä myös simppasissa vähän hitautta, kun miehellä lääkitys vaikuttaa niihin. Nyt lääkitystä vähennetty ja toivon, ett Simot olisivat nyt vähän piristyneet :saint:.

Jääris Auttaisin jos voisin, mutt mulla yleensäkin vähän huono kuva noista Sofi-testeistä. Varmaan ihan sillä ku en niillä koskaan mitään plussaa saa :LOL:. Kärsivällisyyttä tikuttamiseen. Kyll se Oili sieltä vielä tulee :).

Taas kiirus ilta tulossa, joten heipat taas, palataan :wave:!
 
AURINKOISTA NAISTENPÄIVÄÄ!!:flower:



Tirlittan1968 Onnea ihan hurjan paljon!!!:flower::heart:

Onnea myös oviksen bonganneille-siittä se taas lähtee! :wave:

Iso pahoitteluni tädin ylättämille:hug:..Ottis olishan se pääsiäsipupun tuliainen kuiteskin ihuna..vai mitä.. ;)


..kirjoittelen lyhykäisesti, olen vieraalla konehella ja vaikia äkkiseltään kirjoitella kannettavalla..päivittäin koetan kuitenkin käydä kurkimassa =) ..

..minä täällä jo tätiä myös odottelen, oireet jo kovasti päällänsä, vain vuoto uupuu..
Testaillut en eilisen jälkeen ole-enkä testaa, kuin siinä tapauksessa jos tätiä ei torstaina kuulu.


Kovasti kaikille niittä kevään tuoksuisia positiivisia tuulia!!!
:wave::heart:
 
Ottis, otan osaa keskenmenosi johdosta :hug: Toivotaan, että lääkkeiden vähentäminen saisi simppoihin vähän lisäpotkua!

Tätä listaa lukiessa tuntuu jotenkin kummalliselta lääkärini tyly kanta jatkohaaveisiimme, sillä useammatkin taitavat kuitenkin saada jonkinlaista avustusta hedelmöittymiseen, ellen ole väärin ymmärtänyt.

Kysyisinkin, kuinka moni listalaisista saa hedelmöityshoitoa jossakin muodossa ja miten lääkärit ovat yritykseenne suhtautuneet?

Jääräpäälle
sympatioita ja sitkeyttä!
 
No tulipas lihavoidusti teksti,tää kone on niin peestä,jumii,tökkii ja tekee omiaan :headwall:


Vähän jänskättää, huomenna menen suolihuuhteluun, juu luitte oikein :D onko kukaan käynyt ja millaisia kokemuksia?

Hieroja sai mut vakuutettua asian puolesta ja ei kai se auta kun mennä...
Sainoi aika osuvasti kun varasin ajan, että tule kaikkine paskoinesi :LOL: :LOL:
 
Tirlittan1968
Kiitos kaikille onnitteluista- aikaistahan tässä on hehkuttaa. Ajattelin aina että mä en ikinä saa mitään mihinkään testiin- mutta sitten se ovis alkoi ensin löytyä testeistä ja nyt tämä eli olen vaan ihan onnesta soikea.
Tervetuloa Matkajatkuu ja kovasti metsästysonnea oilin metsästäjille ja halauksia niille joilla täti tullut kylään.
Kevättä kohti mennään ja hormoonit alkavat heräillä ja plussa tulee vielä monelle :heart:
 
Ottis
Matkajatkuu67 Kiitos sulle! Mun gyne ainakin suhtautuu todella positiivisesti. Melkein innokkaampi kuin minä :LOL:. Tietty ku hänen ei tarvi pettyä joka kuukausi. Mutt pitää siis shaansseja oikein hyvinä, varsinkin kun keskenmenon jälkeen tuli hetipian kahteen kertaan peräkkäin ns. kemiallinen raskaus. Ts. sen mukaan pitäisi ainakin miehen simppojen olla kunnossa, mutt miehen lääkitys aloitettiinkin myöhemmin ja sen jälkeen ei ole tullut haamuja eikä mitään. Ts. Minä alan olla valmis radikaaleihin hoitoihin ja pian, ettei aikaa menis tässä tyhjässä nysväämisessä jos mussa ei sitten suurempaa vikaa olekaan. Plaah! Nää on niin ikäviä juttuja.

Mur-mur Mä en ole vieraalla koneella, mutt jurppii ett aina kun pääsen koneelle sisko tulee kurkkimaan olan takaa ja jos ei muuta niin googletettaa mulla jotain joutavaa :headwall:. Mutt menee se tää viikko kai näinkin :).

OD Kiittis lohduista sulle ja ihan jok'ikiselle, joita en ole tässä onnannut kiittämään, kun konelle pitää varkain ja nopeesti käydä :ashamed:.
 
Heipähei.

Hiihtolomalla tuli hiihdeltyä lasten kanssa, aatelkaa, ihan joka päivä. se on sen luokan saavutus meikäläiseltä, että oksat pois.

Viikossa täällä on tapahtunut todella paljon. Lämpimiä ajatuksia kaikille vastoinkäymisten kohdanneille :hug: Ja oikein paljon onnea plussanneille ja oilin etsijöille. Ja uusia ihmisiäkin oli tullut :wave: Tervetuloa :wave: Täällä ei aika tule pitkäksi ja hauskaa on, vaikka kaikki ei mene aina niinkun meinaa.

Oman navan ympärillä on aloitettu oilin tikutus. Ihan ekaa kertaa elämässäni sen tein tänään. Pikkasen oli hakusessa tuo aloituspäivä, mutta vedin varman päälle ja alotin jo nyt. Yllättävän mielenkiintoista puuhaa. siis ei itse se testin tekeminen, mutta se tulosten seuraaminen ja varsinkin tietty sitten kun viivaa alkaa pukkaan... :LOL: :LOL: Tässä todellakin saa tuo mies ja petipuuhat ihan uuden ulottuvuuden. :kieh:
 
Kiitos Tirlittan, ja onnittelut sinulle :flower: (lukaisin vasta nyt ketjua vähän tarkemmin )

Ottis, mitä tarkoittaa kemiallinen raskaus? Meillä vähän sama juttu tämän ajankäytön suhteen, eli mahdollisimman pian haluttais kokeilla vielä sen viimeisen kerran. Ymmärrän myös erittäin hyvin turhautumisesi, mekin on "nysvätty" jo sen verran pitkään, että mennään sitten suoraan keinohedelmöitykseen, jos niikseen tulee.
 
Onnittelut tirlittanille :) :flower:

Tervetuloa Matkajatkuu :heart:

Taavi ja jääräpää onnea Oilin hakuun, kuin myos muillekin Oilin metsastajille! Sitkeytta se vaatii, nakojaan, mutta toivottavasti se sielta poksahtaa jonain lahipaivana!

Mulla se tuli huomattavasti oletettua myohemmin ja meni vahan nyt ne simotustyot sekaisin sen takia. Tana aamuna oli tarkotus simottaa, mutta karhuherran kone hyyty! :( Onhan tassa jo viikko sita konetta kaytettykin, niin ei ole ihmekaan etta hyytyy. Eli nyt ollaan sit pe aamun ja su paivan simojen varassa ja illalla jos se kone viela vahan kavis, niin sitten olkoon siina tama kierto...

Tarkotus oli kylla "jyystaa" nama ovispaivat ihan kunnolla, vaan aina ei kay niinkuin suunnitellaan... :eek:

Ottis sullako sisko on viikon kylassa? Onneksi ei Oilin aikaan sattunut kylaan ;)
 

Yhteistyössä