40+ so what!!! (vol. 8)

Ottis
MamaStella Ihanaa, sinä olet raskaana :heart:! Onnittelut! Olis kannattanut vähän pidempään illalla koneella notkua, niin olisin jo eilen tiennyt :).

Mur-mur ja Rinja Kiitos kirjavinkeistä. Lainasin tosta samasta sarjasta Mammutin metsästäjät myös , mutt muistin sitten, ett Hevosten laakso jäi väliin ja pitääkin tänään käydä kirjastossa koettamassa onneaan, saisinko sen käsiini. Se vähän jurppii, ett kaikki 5 sarjan kirjaa olen joskus itselleni ostanut, mutt omassa hyllyssä on enää kaksi, enkä muista keille olen lainaillut :(. Pitänee siis Peuran kuuta ja Puhdisdusta kysellä jos ei muuta. Lomassa musta onkin parasta, kun saa lukea ja lukea ja lukea. Mies ei ole vielä herpannut siihen, mutt saattaa sekin päivä tällä viikolla tulla :LOL:.

Senkin puoleen hyvä, että lukuvimma iski, niin ei tule liikaa ajateltuakaan. Rinja sun negaa illalla kuitenkin ajattelin, ett se todella voi vielä plussaksi muuttua, kun sulla niin pienet noi dpot. Tänä aamuna itse puikkoon pissin puol seitsemän aikaan ja eihän siinä mitään toista viiva silloin näkynyt eikä nyt myöhemminkään :(. Harmittaa, että tuli testattua, sillä nyt on mukamas toivo jo taas kokonaan mennyt. Kyllähän herkällä pitäisi jo jotain näkyä, vaikka MUISTAN kyllä sen mur-mur vinkkkamaan taulukon, jonka mukaan ei oikeastikaan kannattaisi testailla ennenkuin dpo10.

Ottis
Rominas Pahoittelut negasta :hug:. On se vaan niin väärin :headwall:. Mokomakin akka aina siellä missä ei sais olla :(.

Minnihiiri 68 Pahoittelut sinullekin negasta :hug:. Ihan epistä on tädin tulo, kun muuta toivois ja odottelis :(.

Terri Sullakin sitten haamun jälkeen kuitenkin täti tuli :'(. Ei ole reilua, ei :headwall:.

Itseasiassa mulla ei taaskaan eikä oikeastaan vieläkään ole mitään oireita. Masua nippaillut parina iltana, mutt se saattaa olla suolistoperäistä nippailua. Tänä aamuna ainakin herätessä oli maha niin kipeä ihan nälästä, etten ihmettelis, vaikka suoli vähän kiukkuais ku eilen tuli kuitenkin rasvaista syötyä. Toisaalta ihan hyvä varhain testata, ett ei elättele turhia toiveita ja kovin korkealta tipu :/ . Oli miten oli, mutt aikaisinkaan TOTT-päivän testaan seuraavan kerran. Sekin tekisi mieli skipata, mutt eihän sitä malta, sen tiedän jo =).

MamaStella, aivan ihanaa, onnittelut plussasta! :hug:

:hug: neganneille, ei nyt ollut meillä plussatuulia... Toivottavasti joku teistä vielä yllättäis! Ottiksen negaa ei nyt vielä edes huomioida... Ja kiitos lohduista!

oivikki, :hug: tädistä! Joko menet heti passiin?

Minnihiiri ja Terri, samoin lohtu :hug: tädin tulon johdosta!

ninni, toivotaan että asiat lähtevät rullaamaan, ja saatte apuja raskautumiseen!

Mä vielä vähän vartoon, onko tänään kp1 eli alkaako vuoto kunnolla. Ilmoittelen sitten... ja sitten taas jännätään meneekö ovisplussa ke-to (ei saisi). Hyvä kuitenkin ettei vuoto alkanut jo viikonloppuna, on enempi toivoa että ovis tulee sopivana päivänä.

:attn: siis tiistaille kaivataan uutta päivittäjää! Miten olisi meidän ahkerat palstailijat, mur-mur, Rinja, Rominas tai Ii-K? Päivityksen osaa kyllä, jos osaa viestin kirjoittaa, ei ole vaikeaa eikä kannata pelätä! Ja voi kokeilla ja harjoitella ennen kuin päättää... jos menee pieleen sen voi tehdä uusiksi. Sen takia myös tää uusi päivityslista joka päivä on hyvä, että aina voi käydä uudestaan hakemassa sen edellisen päivän, jos vaikka oma päivitys katoaa tai menee ihan sekaisin. Ja päivityksen etuna on se että pysyy paremmin kärryillä missä kukin menee... lisäksi huhuna kiertää, että päivittäjät raskautuisivat helpommin ;)

Ottis :hug: Älä vielä masennu kun päiviä on jäljelläkin! :heart:

Tässä paraskin tunnelman kohottaja kun kyllä tuo aamullinen nega mielen apatian puolelle nykäsi... :| Vaikka ke-pe vielä aikaa... Epätoivoisesti yritän siis pitää edes vähän toivosta kii...

Ottis
Käy muuten varmaan niin, ett noi yrjöklubiin lisäykset on nyt sitten niinkuin Inian heiniä kokonansa. Silleen ne pysyis tuolla alussa nätisti, eikös? Inia, mä voin muuten sitten ensi viikosta lähtien ottaa sulta ton tiistain päivitysvuorokseni. Sitten mulla olis TI, TO ja SU. Ilmottelen sitten jos ja kun joskus en viiti täällä joka päivä roikkua ;). Noi vielä menee ku eivät ole ihan peräkkäin.

Näin lomaviikolla, kun mies notkuu kotona, mulla voi pikkasen olla ongelmia keksiä syytä tulla koneelle naputtelemaan, joten tällä viikolla en vielä tiistaita viittis ottaa. Tän viikon sunnuntaikin on vähän hiinä ja hiinä, ett delegoinko sen jollekulle, joka sen kelpuuttas päivitettäväksi. Varmaan ehtisin myöhään illalla listaa päivittää, mutt vois olla kiva, ett sen joku päivemmällä tekis, ettei ihan yöhön mene.

Ottis
Rominas Juu, nyt häntä pystyyn vain. Seuraavassa kierrossahan me ei tikutella enää ollenkaan ku ollaan raskaana molemmat :saint:. Tai jos ei ollakaan niin ei ainakaan kovin varhain tikuttamista aloiteta :kieh:.

Sattuu ihan mahoton alaselkään taas. Mitkähän hermot siellä kulkee, kun viime kierrossa oli just sama juttu? Silloinhan selän löi niin jäkkiin, etten pystynyt töihin lähteä ja viel flunssankin iski päälle. Viime yönä heräsin pariin kertaan omaan yskääni ja aamusta oli ihan vaikea hengittää, kun röörit niin tukossa. Pitäiski tästä lähteä rassaamaan putkia auki. Eilen kun viimein sain niistettyä nenun puhtaasti, laitoinkin sieraimiin seesemiöljyä ja päivä meni kohtuukivasti. Mutt palataan. Kivaa tätä päivää kaikille :)!

Kiva jos otat Ottis! Tosin jos joku uusi vielä innostuu, niin kai sekin on ok? Ja tosiaan, ei mua haittaa jos jonkun päivän päivitys jää väliin, seuraava päivittäjä sitten vaan tarkkana lisää kaksi päivää. Tai jos joku ei jaksa odotella iltaan, niin kyllä munkin päivityksen saa joku aamuvirkku tehdä, vapaapäivähän siitä vain tulee... Niin mä laitoin noi plussanneet etusivulle tietoisena, että mä sitten sen päivitän. Mutta jos/kun täältä joskus jään taustalle, niin kyllähän sen voi sitten lainata joku muukin ja pääsee sitä siten päivittämään.

Heippa hei!

Taalla on niin paljon ehtinyt taas juttu lentaa siita kun lauantai iltana katosin linjoilta, anoppi tuli ja sit tuli koira hoitoon ja sit anoppi jai yoksi ja sit meni koko sunnuntai vaan ollessa.

Mamastellalle paljon onnea :heart: :heart: :heart: :)
Ja nyt en sit muista ketka kaikki on testailleet negoja mutta harmitushali heille kaikille :hug:

Vauvatoive sun tilanteesta luin ja voi etta, mitenkas sen sais johonkin puhumaan tai purkamaan niita aggressioita. Yleensa se on niin etta ei ne itsestaan katoa ne aggressiot, pahassa lykyssa pahenee ajan kanssa :hug:

Ma tekasin tassa ekan ovistestin ja ihan ku nayttas jo haaleaa viivaa, vai mita mielta ootte?
http://www.aijaa.com/v.php?i=5828641.jpg
Nyt en sit tieda naista testeista, kuinka nama nayttavat herkasti mita sattuu mutta katsotaan huomenna uudestaan ja verrataan tilannetta. tanaan on pupustelupaiva :heart:

No voihan sentään, Inia, että tulee se täti sittenkin. Toivotaan nyt, että ovis osuisi kuitenkin sopivaan päivään. Kauheeta sovittamista sekin ja kun ei sille sitten ainakaan tietoisesti mitään voi.

Ottis, mä voin päivittää tämän viikon sunnuntain, jos vaan muistan. Sovitaanko näin?
Ja jos kolme päivää alkaa olemaan liikaa, niin voinhan mäkin tuon tiistain ottaa. Tosin mä en täällä enää notku kuin kaksi kiertoa, sillä sitten joutuu haaveet kuoppaamaan. Miten sitten saan itseni revityksi täältä pois, se onkin jo eri juttu.

Ottis, harmillista tuollainen selkäkipu. En kyllä osaa teoretisoida mistä johtuu. Raskauduttua niitä sitten alkaakin olemaan. Olisko samat hormonit kuitenkin kyseessä jo tässä vaiheessa?

Nyt mulle alkaa vähän avautumaan tuo lugejen käyttäytyminen. Viimeksi, kun olivat ekan kerran käytössä, luulin oireettomuuden johtuvan niistä. Mutta johtuikin ilmeisesti tuosta kiinnittymisyrityksestä. Nythän mulla oli normaalia enenmmänkin kuumia aaltoja, tissikipuja ja ennen tätiä karmeaa vatsakipua. Eli tälle kierrolle toivon oireetonta loppukiertoa. Jännä vaan, miten täti väkisin puski voimalla lugejen läpi. Eikös lugeja käytetä kuukautisten siirtoonkin? Mulle ei ainakaan tällä annoksella (400 mg illalla) sitä estänyt.

Ok, hienoa Rominas! Huomenna sitten pääset kokeilemaan. Onko Ottis ok, jos et saakaan tiistaita?

Terri, ei mulla ainakaan proget (lugeja vastaava) pidä vuotoa poissa. On vissiin kierto niin säännöllinen, ettei siihen mikään vaikuta... ees raskaus ei onnistu! Mullakin oli nyt aiemmista proge-kierroista poiketen tosi oireetonta (lähinnä noi rinnat), mutta eipä silti haamuakaan näkynyt testissä. Joten mä päättelen, että oireet vaihtelee riippumatta siitä tapahtuuko mitään... tai siis, koska mitään ei oo tapahtunut, niin oireet vaihtelee vaikkei mitään tapahtuiskaan. Joo, mutt se on näissä hoitokierroissa ollut, että selkäkipu alkaa jo aiemmin, paria yötä ennen vuotoa, kun normisti vain edeltävä yö. Oisko sittenkin tädillä yritystä alkaa jo aikaisemmin? Tiedä häntä, tai sitten on vaan kierto muuten muuttunut.

Inia, niin kait se on, että kierrot ovat keskenään erilaisia, vaikka lääkitys olisi samakin. Sen verran luget menkkoja hillitsi, etteivät alkaneet samalla rytinällä ihan heti, niin kuin normaalisti tekee. Mä en yleensä koskaan joudu arpomaan, mikä on kp 1, sillä se on niin selvä juttu.

Kiva, että Rominas lupautui päivittäjäksi. Tuo lista kaiken kaikkiaan on tosi hyvä juttu, sillä vaikka omasta kierrosta nyt just pysyisi kärryillä, niin näin vilkkaan pinon hahmottaminen olisi ilman sitä ihan toivotonta.

LB, siitä se lh alkaa nousemaan. Lisää vaan testejä kehiin.

Kiitos kaikille onnitteluista!!! :heart:
Terri ääk sinä muistit tuon Liamin sutkautuksen että kolmoset. :D :LOL: . Toivottavasti kuitenkaan ei.
Liam on todella onnesta sekaisin, ei kuitenkaan olla edes muille asiasta kerrottu kuin teille täällä. Mutta Liam jo suunnittelee pienelle nimeä. :LOL: Kieran ja Hilda oli ne mitä viimeksi hän ehdotti.
:hug: kaikille negaa saaneille.
Jollette pahastu notkun vielä hetken täällä.

Ottis
Inia Toi oli hyvä toi huhu :LOL:. Mä taidan ottaa kaikki päivitysvuorot :whistle:. Toivotaan nyt kuitenkin, ett sinä olisit seuraavissa plussaajissa ihan ton hirvittävän päivitysripeamankin vuoksi. Mä puhaltelen täältä sulle sellasia hyviä ovistuulia, ett seuraava ovis osuisi hyvään saumaan. Kurja toi luonto kun jos ei muuta temppuiltavaa keksi, niin sitten oviksen pukkaa pahalle päivälle :(.

Ja kyllä, mulle vaan passaa, ett nää muutkin ahkerikot alkavat päivityspuuhiin. Kehiin vaan sieltä. Kuka uskaltaa??

Ottis
LB Kovin on haalonen toi sun ovisplussasi vielä, mutt sehän ei estä pupustelua. Hyvä jemmatakin simppoja sen 3 päivää ennen ovista. Onneksi anoppi lähti hoidosta ja koirakin kyläilemästä, niin saatte pupustella rauhassa ;).

Ottis
MamaStella Notku ihmeessä täällä niin pitkään kuin huvittaa.

ON Mulla ihan hikeä pukkas, kun pitkään sängyssä venymisen aiheuttamalla huonolla omatunnolla aloin verhoja vaihtaa makkariin alakerrassa ja eteiseen. Just kun olin saanut homman hoitoon mies soittaa kotipaikaltaan ja kertoo sen pihan olevan aurattu. Perkkules, se oli sitä jo eilen kun siellä käytiin, mutt pitää vaan saada siellä kaikki vapaat notkua ja on sitten tekevinään jotain :(. No, kyseli sitten, ett mitä minä olen puuhaillut. Sanoin, ett se on salaisuus, ett näkee sitten kun tulee kotiin. Alko ottaa päähän, että jos ollaan lomalla, niin pitääkö sitä niin s****nan tehokas olla koko ajan? Tuo tuossa ukossa risoo, ku ei osaa yhtään olla paikallaan, vaan aina pitäis olla suorittamassa ja sitä oikeata tekemistä ei kuitenkaan ole kuin vain ne hänen hommansa. Paavali ja kaikki muut kirkon pyhimykset, saan minäkin käteni rasvaan ja öljyyn, kun käyn vähän kellarissa pyörähtelemässä. Nauttis ukko ku saa kotopaikallaan riehua ilman, että akka mätkättää ja soittelee perään, että missä on :headwall:. Tiedän nimittäin, että sellaisiakin naisia on :LOL:.

Ottis
Terri Mulla tähän selkäkipuun on pieni teoria. Pe-iltana loin mökillä lumia puolitoista tuntia. Lauantaina sattui polvien yläpuolelle saunassakin, kun polviin nojasin, sillä kolaahan tulee kummasti aina jaloilla pökättyä, ett saa lumet kipattua. Saattoi kipeytyä siis siitä. Reumahan on siitä metka tauti, ett rasitukset eivät välttämättä tunnu vielä seuraavanakaan päivänä, vaan vasta toisena. Ja sit tietty kun siihen päälle makaa, istuu ja notkuu lukemassa 600-sivuista kirjaa miltei vuorokauden läpeensä, niin alkaahan sekin paikkoja jäkittää. Illalla oli vasen lapa niin kipeä, ett hengittäessä oikein sattu ja siellä tiedän kuitenkin olevan jotain yhteistä hermotusta noitten sukuelinten kanssa, joten voipi hormoneillakin olla osansa asiaan. Se, että sama kipu tulee tasan kierron samassa vaiheessa, viittaa kyllä siihen.

Vaan nyt, jospa silittäisin apukeittiöön nätin keväisen verhon ja kävisin sen ripustamassa ennenkuin ukko tulee kotiin. Eipä tarvi sitten hänen nenä nyrpällä kattoa, kun en ole tehnyt mitään :/ .

Niin, sullahan on reuma, Ottis. Sehän saattaa elää ihan omaa elämäänsä ja siihen kun päälle lisätään kaikki lumirasitukset, joita tänä vuonna on riittänyt sekä hormonaalinen kierto, niin johan on keitos. Sen selvittäminen, mikä johtuu mistäkin on aika työn takana. Millaista kortisoniannosta nyt syöt?

Oot sitten ahkera verhojen vaihtaja, jos on vuodenaikaverhot. Olikos sulla ne jouluverhotkin? Me ollaan asuttu tässä nelisen vuotta ja vain kerran olen verhot vaihtanut. Pariin kertaan vissiin pessyt. Mutta en voi kyllä muutenkaan kehua kotihengettären taidoillani. Tai laiskuuttahan se on.

Muutoin, anna sä vain ukkokultasi "loistaa" ahkeruudellaan, jos se hänelle paremman mielen tekee. Lue sinä, jos siltä tuntuu, äläkä anna hänen painostaa touhuamiseen, jos se sillä hetkellä iske. Itsellä kotilomat ei juuri sen takia tunnu mukavalta, että on koko ajan olo, että pitäisi ja pitäisi tehdä jotakin, kun näkee kaiken olevan rempallaan. Pitäisi ennen kotilomaan tilata siivousfirma tekemään suursiivouksen, jotta kotona osaisi vaan olla hyvällä omalla tunnolla. Mutta minkäs teet, kun työaikana ei ehdi kunnolla siivoamaan ja lomalla ei viitsi.

Ottis
Terri Tällä hetkellä otan kortisonia 10mg vuorokaudessa. Aiemmin oli pitkään se 5mg, mutt noin kk sitten nostin ja sitä on aina vaikea laskea alaspäin. Pelkäsin, ett olisin tullut kipeämmäksi, kun otin kortisonia sen 20 mg neljänä päivänä, mutt vain ekana päivänä pienemmällä annoksella repi ja kolotti. Aika hyvin on reuma hallinnassa mulla nyt.

Yritänpä tehdä niinkuin neuvoit eli antaa miehen touhuta omiaan ja mä touhuan omiani, mutt ikävä kyllä toi mun mies on vähän sellanen nalkuttajaluonne, ett jos en ole hänen kanssaan hömppäämässä, vaan teen omiani, niin se näkyy sitten hänen käytöksessään :(.

Ja kyllä, mutta on ns. vuodenaikaverhot niinkuin Rominaksellakin :). Nyt laitoin ihan vaaleita ja sinisävyisiä noihin mitä vaihdoin, mutt olohuoneeseen aion laittaa pääsiäisen keltaiset, sitten kun intaannun. Olohuone ja keittiö siis vielä tuunaamatta.

Kävin tänään lääkärissä, ihan työterveydessä, oli tosi noloa mennä sinne tämän mustan silmän kanssa, mutta en voinut mennä töihinkään ja sain koko viikon SL.
Pelattiin miehen kanssa keskiviikkona illalla korttia, ja hän lopetti sen kesken alkuunsa kun minä olen kuulemma tyhmä enkä opi, yritti opettaa minulle kotimaassaan suosittua peliä.
Ei jatkanut peliä vaikka miten ruinasin, ja lopulta heitin kortit päin hänen vartaloa ja siitä suivaantuneena otti ja huitaisi minua ohimoon.
Ajattelin että ei se niin paha ole, mutta seuraavana aamuna veri oli valunut silmän ympärille, niin että se on ihan selkeä musta silmä.
En tiedä lähteekö väri vielä viikossakaan, mutta toivottavasti että pääsen töihin.
Lääkäri oli ymmärtäväinen kun kerroin ihan totuuden mitä tapahtui, ja että en halua mitään pahoinpitelyilmoitusta tästä.
Onhan tää ihan kauheeta, hirveetä kattoa omaa naamaansa peilistä ja oli kiva loma neljän seinän sisällä kun en kehtaa ulos mennä. Paistais nyt aurinko niin vois pitää aurinkolaseja.
Tämä on tosi vaikea paikka, olen miettinyt jäikö nyt tähän, ettei tapahdu uudestaan.
Että antaako anteeksi ja yrittää yhdessä, vai ottaako ero tässä vaiheessa.
Olen päättänyt yrittää ja antaa anteeksi, mutta tämä ei voi toistua.

Hello!! uusi viikko, uudet kujeet..

suuren suuret pahoittelut negan testanneille&tädin yllättämille:hug::hug:..voi itku kun näitä pettymyksia me joudumme niin usein kestämään....siittä huolimati nenu kohti tulevaa kevättä..

mimmimammma millainen on siun vointisi.. :)

Yhteistyössä