40+ so what!!! (vol. 8)

Mur mur Multa on otettu aina ne kumpikin T4 ja TSH
Mutta nyt kun kattelen naita viitearvoja tassa niin eihan tassa oo mitaan jarkea, eri sairaalat (taalla ainakin) kayttavat eri viitearvotaulukkoja, toisessa tosi pienet arvoluvut ja toisessa isot. Jotta nain :D

Minä keittelin siskomakkara ketittoa on niin hyvää minusta vaikka monen mielestä inhokkia. Nyt pitäisi alkaa tehdä suolasta piirakka ja leipoa jotain makeaa, kun saisin itseni tästä koneelta irti. Vuoto on varmaan alkamassa, sillä suklaa himo on iskenyt ja tässä tummaa 81% suklaata syön, pitisikö kahvit sille pudotta kaverikis, niin josko tulis uutta virtaa :D koneeseen?

Ottis sie ainahin osaat noita kilppariarvoja tulkita?..tai joku muu, Huhuuuuu:whistle:

..miulla t4-V se 14..ainahin uskoisin sen juuri tuon olevan, eikä sen TSH:n..siinähän nuo arvothin on alhaisempia korkeimmillaanhin.. miulle lääkäri sanoi että Ok olisi tuo 14..lievästi, aivan lievästi(siinä ja siinä..) on ollut joskus koholla ja vuosittain sitä olisi pitänyt seurailla..enpä muistanut olleskaan :/

Hitsi, kun jymähdin tähän koneelle ja kamalasti tekee mieli cappuccinoa - pakko kohta lähtee hakemaan sitä.

Mutta nopsaa sitä ennen...

Little bear, FSH mitataan alkukierrosta, muistaakseni kp 2.-4. En tiedä, mitkä seikat siihen vaikuttavat, mutta ainakin ikä. Se kertoo epäsuorasti, miten munasarjat toimivat ja onko mahdollisesti munarakkulan aihoita jäljellä.

Olen kyllä lukenut joitakin onnistumistarinoita myös korkeilla FSH-arvoilla. Mutta kai se on kuitenkin niin, että raskautuminen on todella vaikeaa. Olen lukenut myös, että jos arvo on toistuvasti päälle 30, on varmasti vaihdevuodet alkaneet. Arvo vaihtelee kierrosta toiseen (myös saman kierron aikana, kuten olitkin jo laittanut nuo kierron eri vaiheet - siksi verikoe on otettava alkukierrosta). Minulla arvot ovat heitelleet 10-20 välillä.

Oivikki, juu kyllä oli tylyä menoa sillä klinikalla, mutta toisaalta tämän ekan mittauksen tulos oli todella reilusti yli viitearvojen, lähellä vaihdevuosiarvoja. Olisin toivonut, että olisi edes jotain infoa annettu, että arvo kannattaa mitata muutamankin kerran.

Nyt mukavaa päivänjatkoa, mä meen happihyppelylle!

Ottis
Mur-mur Sulla T4V ok, sillä viitearvot ovat muistaakseni 9-17/11-19. En muista varmaks. Tuo on se yleisimmin otettu arvo. Jos jotain häikkää, tutkitaan toi TSH ja jos enemmän häikkää t3. Toisaalta jos väsyä tunnet, niin sais toi T4V olla korkeampikin, tai mulla ainakin, sillä olen sellainen sähikäinen luonteeltani, ett tarvin virtaa ;).

LB Suomessakin viitearvot heittelevät labroittain.

Mä sen mansikkarahkan pyöräytin, kun ukon kanssa käytiin ensin kimpassa kaupassa. Valmispizzat ostettiin illaksi ja mulle 2 sidukkaa ja miehelle päkki olutta. Pitää loman alkua vähän juhlistaa.

Oivikki Hyvältä kuulosta sun kokkailut kuin mur-murin myös. Täällä kun lueskelee, niin saattaa himo ruokaan jos toiseenkin iskeä :p.

Lähdenpäs tästä luskelemaan. Luen varmaan viidettä kertaa 'Luolakarhun klaania' :). On tullut sama kirja luettua myös englanniksi ja saksaksi. Aina se on yhtä hyvä. Nyt olen mammutinmetsästyksessä =).

TYÖPAIKKA AVOINNA

AMMATTINIMIKE: Äiti, Äiskä, Äippä, Äityli, Mutsi

TYÖN KUVAUS:
Yhteistyökykyinen tiimipelaaja saa vakituista, pitkäaikaista työtä.
Työympäristö on usein kaoottinen ja tehtävät erittäin haastavia.
Hakijalla on oltava erinomaiset vuorovaikutus- ja organisointitaidot
ja hänen on oltava halukas työskentelemään vaihtelevina kellonaikoina,
joihin kuuluvat myös illat ja viikonloput. Päivystysvuorot kestävät
normaalisti 24 tuntia vuorokaudessa.

Työ sisältää jonkin verran matkustelua (yöpymisiä
alkukantaisissa leiriolosuhteissa sateisina viikonloppuina ja loputtomia
urheiluturnauksia kaukaisissa kaupungeissa). Matkakorvauksia ei makseta,
laajamittaisia kuljetuspalveluita edellytetään.

TEHTÄVIEN KUVAUS:
Valituksi tulleen on hoidettava tehtäviä koko loppuikänsä.
Hakijan on varauduttava olemaan vihattu, ainakin väliaikaisesti
(tai kunnes joku tarvitsee 10 euroa). Hakijan pitää pystyä puremaan kieltään
toistuvasti. Hänellä tulee muutoin olla kuormajuhdan fyysiset
ominaisuudet paitsi
että vauhdin pitää kiihtyä nollasta viiteenkymmeneen kolmessa sekunnissa
(puutteelliset kiihtyvyysominaisuudet aiheuttavat työympäristössä
hälytysääniä
jotka muistuttavat lähietäisyydellä toimivaa sumutorvea).

Hakijan täytyy olla valmis kohtaamaan teknisiä haasteita, korjaamaan
pieniä kojeita,
mystisellä tavalla tukkeutuneita viemäreitä ja juuttuneita vetoketjuja.
Hänen pitää pystyä valvomaan puheluita, suunnittelemaan useiden henkilöiden
aikatauluja ja koordinoimaan lukemattomia kotityöprojekteja ? kaikkea
samanaikaisesti.
Erilaisten tilaisuuksien järjestäminen asiakkaille (jotka voivat olla
minkä ikäisiä tai
miten hulluja tahansa) tulee olla hakijalla verissä. Tilaisuuden
kestäessä hakijan on
voitava tunnistaa ne hetket jolloin hän on asiakkaille korvaamaton, mutta
toimia
oikein välittömästi myös silloin kun hänestä tulee täysin tarpeeton.
Puolen miljoonan erilaisen muovilelun ja patterikäyttöisen laitteen
kokoonpanotaito
ja lopputuotteiden turvallisuustestaus kuuluvat toimenkuvaan.
Kandidaatin on aina toivottava parasta mutta oltava valmistautunut
pahimpaan.
Työn kuvaan kuuluu myös siisteyden ylläpito sekä huoltotoimet koko alueella.

YLENEMIS- JA KEHITYSMAHDOLLISUUDET:
Ei ole.

Tehtävät pysyvät samoina vuosia, vailla mahdollisuuksia valittaa.
Taitojen ylläpitäminen lukuisten toistojen avulla on välttämätöntä
jotta yläpuolellasi olevat voivat jättää sinut huomiotta.

VAADITTAVA KOKEMUS:
Valitettavasti ei vaadita.
Työssäoppiminen on ainoa tapa hankkia kokemusta.

PALKKA JA PALKKIOT:
Sisäistä tämä: Sinä maksat siitä että teet tätä työtä (ja tarjoat koko
ajan lisää korotuksia ja bonuksia).
Ilmapallorahaa on annettava siihen asti kun he täyttävät 18
(siinä toivossa että kun he muuttavat kotoa, heistä viimein
tulee taloudellisesti riippumattomia).

Kun kuolet, annat heille kaiken mitä on vielä jäljellä.

Tämän palkkiosysteemin oudoin puoli on siinä, että
oikeastaan nautit siitä ja toivot että voisit antaa enemmän.

ETUUDET :
Tarjolla ei ole työterveydenhoitoa eikä ilmaista hammaslääkäriä,
ei eläkettä, ei opintotukea, ei palkallista lomaa eikä optioita.

Työ antaa rajalliset mahdollisuudet kasvaa ihmisenä, mutta
rajattoman määrän rakkautta ja ilmaisia suukkoja ja haleja lopuksi ikääsi
jos pelaat korttisi oikein.
Lähetä tämä kunnianosoituksena kaikille äideille jotka tunnet.

He tekevät ihmeitä joka päivä ja hyvin harvoin saavat siitä kiitosta.

Lähetä tämä myös niille joiden tiedät harkitsevan tätä työpaikkaa ?
eivätpä voi ainakaan valittaa ettei heitä olisi ennakkoon varoitettu.

Tämmöisen hauskan ketjukirjeen sain.. :D

FSH=Follicle-stimulating hormone
Piti sekin viela tsekata :)
Taalla enemman aiheesta http://en.wikipedia.org/wiki/Follicle-stimulating_hormone

Kuulostaa kivalta lauantailta itse kunkin tuvassa, tosin mieluimmin Ottiksen mansikkarahkaa maistelisin sen siskonmakkarakeiton sijaan ;) mutta jos Oivikki jonkun kivan piirakan siihen lisukkeeksi niin mielllani tulen maistelemaan (vaikkei kutsuttaiskaan) :xmas:

Meille tulee koira hoitoon muutamaksi paivaksi ja anoppi kylaan kai illalla...vai miten pai se menikaan? :LOL:

Huhuu, lugen käyttäjät! Onko teillä tuhrutellut lugejen aikana? Ja jos on niin paljonko ja oletteko sitten lopettaneet niiden käytön? Mulla tuli aamulla jotakin verensekaista mömmöä, muttei kuitenkaan vuoto alkanut kunnolla? Vähän mietityttää, että pitäiskö ne nyt lopettaa, jotta vuoto pääsee alkamaan kunnolla vai jatkanko maanantaihin saakka, jolloin niitä on käytetty 14 pv? En tiedä mitä hyötyäkään siitä olisi. Kp 3 pitäisi alkaa Menopur-pistokset ja siksi tätä vähän pähkäilen. Tuli nimittäin kiire hakea taas 75 kim:n päästä aineet, kun ei enää tänään tilaamalla tule maanantaiksi. Etukäteen niitä ei viitsi tilailla, koska tavoite tietysti oli, ettei niitä enään tarvittaisi.

T4V.n raja-arvoina Felicitaksesta tulleessa labratutkimuksessa näyttää olevan 10-21.

Kas täti ei ole löytänyt Oivikille, hmmmmmmmm. Vieläkö olet testaillut?

Sitten kun alkaa epätoivoiseksi, niin mietinhän minä tuota kiinnittymisvuotoakin. Mutta kaitpa se raskaustesti sitten jo plussan antaisi, jos sellaista vuotoa olisi. On vaan niin kummallista juostetta, etten muista koskaan nähneeni.

Sorry, kun tää on nyt niin omanapaista. Terkkuja kuitenkin kaikille lähettelen.

LB Meille tulee koira hoitoon muutamaksi paivaksi ja anoppi kylaan kai illalla...vai miten pai se menikaan?.. :LOL::LOL::LOL:

..miulla muuten katsottiin tuo FSH luteaalivaiheessa, oviksesta kolme päivää. Lääkäri sanoi että siittä nähdään tuo, onko menopaussi kenties aluillaan..arvo oli silloin 3.4 ..ei siis kattottu, tapahtuuko ovista kun sen uskon tapahtuvan.

I-K hieno työpaikka ilmlitus :D , niin kivalle kuulostaa, heti haluun!!!

Sointu ja mur-mur maukkaita kahvi ja suklaa hetkiä teille myös. Minä nyt riistän iteseni tuonne keittiöön.

LB juu ajatelin tehdä sellaisen suolisen piirakan, johon tulee lapaanjauhelihaan, oliiveja, kuivattuja tomaatteja. Makeaksi ajattelin muffinseja tai jonkun kuivakakun.

Terri minä kävin verikoetestissä ke niin ei tarvitse arpoa, minulla kun yleensä pitää luget vuodon poissa 3- 5 vrk niiden lopettamisen jälkeen. yhden kerran on alkanut niiden läpi vuoto. Lugeista oli ohje minulla, että ei lopetta vaikka alkaisi vuotaa ( ilman puhelinsoittoa) ennen virallista testipäivää.

Kiitos tsempeistä ja peukutuksista, mutta säästetään ne seuraavaan yritykseen. Ei tästä enää mitään voi tulla.

Monta jännääjä vielä on kuitenkin jäljellä. Teille tsemppejä!!!!!

Ja kivoja ruokaideoita tulee koko ajan. Siskomakkarakeitto kyllä saa minultakin jäädä väliin :LOL:
Miksi se muuten on siskomakkaraa, eihän tietääkseni siskolla sellaista ole?

Yhteistyössä