40+ so what!!! (vol. 8)

Paivaa talohon! :wave:

terri :hug: :heart:

Nyt en muuta sit muistakkaan :ashamed: ma oon kylla ihan sikaonneton tan mun muistini kanssa.
Niin, heippa sointu ja nipsu :wave:

Ottis mulla on niin vahva kutina nyt sun suhteen, jos ois kristallipallo niin voisin melkein millamagiamaiseen tyyliin heittaa plussan kuvan siihen palloon :D Toivotaan etta se siihen ilmestyy ens viikolla! samoin kun Rinjalle ja rominakselle ja ketas muita siella listalla olikaan...Kaikille plussaa kattelen sielta kristallipallosta :heart:

Ma loysin tammosen helppotajuisen, vahan teinimaisen ovulaatiokalenterin:
http://www.justmommies.com/get_24daysovulation.php?action=Create&month=2&day=24&year=2010&submit=Create+my+ovulation+calendar

nayttaa kivasti millon pitaa pupuilla kun haluaa pojan ja millon ku haluaa tyton :D
Eli mina alotan maanantaina ovistestien vinguttelun ja katotaan osuuko se ovis nyt sitten perjantaille vai lauantaille vai minne. Toivottavasti jonnekin.

siis tanne kun syottaa oman kierron ja edelliset menkat niin saa kuvakalenterin ittellensa
http://www.justmommies.com/ovulation-calendar.shtml

Anti-Muller-hormoonikoe taitaa olla aika uusi juttu, en ole edes kuullut siitä. Clomeja en ole kokeillut koskaan. Femar ihan yksin toimi minulla parhaiten siihen kun lisättiin mulla piikki hoito(en muista mitä sain, pitäis kaivaa kaapista papru) niin 3 solua katosi kokonaan ja yksi uusi oli lahtenyt kasvuun vain.. :( joten paras tulos pelkällä Femarilla. Minulle sopinut muutenkin ei päänsärkyjä, mutta tosiaan kovat ovulaatio ja kasvukivut, sekä se paisunut olo, joka tulee jo kyllä siitä että rakkuloita kasvaa enemmän..
Minulla on pitkä aika siitä kun mitään laproja on otettu ja nyt tietysti pitäisi käydä ottamassa jo uudet. oisko jo 2 1/2 v kun olen käynyt.silloin kaikki oli ok.

mur-mur, tuo tuloshan se vähän pelottaa, kun monet seikat viittaa siihen suuntaan, että kehno tuloshan se sieltä ois tulossa (huono vaste lääkkeille, välillä liian korkea FSH).

Täytyy miettiä, haluanko tietää tuloksen, vai yritämmekö huolettomasti jatkaa tableteilla tai luomuna. Niin ja se mietityttää ehkä eniten, että onko testi miten luottettava. On niin uusi koe vielä. Ja jos vaikka tulos oliskin riittävän hyvä, onko mitään tehtävissä, kun piikitykset eivät minuun pure (3 stimulaatota tehty).

Näyttää, että testi on tulossa käyttöön...

Sointu2010 voin ymmärtää tuon pelon niistä vastauksista ihan hyvin:ashamed:..

..itte olen sen luonteinen että haluaisin tietää kaiken mahdollisen, mitä miun kohdussa&muniksissa tapahtuu..miulla on myös monesti esteenä ollut RAHA..sitä kun nuukanlaisesti, olen käyttänyt hyväkseni vain nuo ilmaiset TK:n labratestit, yksityiselle en ole sitten raskinut mennäkkään.. :(

Toivottavasti siun vastaukset tuosta testistä ovat hyvät&toivoa antavat, jos päädyt sinne menemään!!:heart:

Iida-Karoliina, mielenkiintoista, että Femarit yksinään toimivat parhaiten. Näin toivon, että on omallakin kohdalla.

Piikitykset on jo nähty, ei toimi mulla, varsinkaan tuo Puregon. Vaikka kuinka lääkärit sanovat, että on niin kiertokohtaista, miten paljon rakkuloita tulee. Mullakin piikityksessä rakkulat katoavat. Toinen lääkäri tosin epäili, että näissä kesken kaiken kadonneissa ei ole ollut solua sisällä. Kuulemma jos solu on sisällä, niin rakkula kasvaa määrätietoisesti, eikä helposti hyydy kesken kaiken tai katoa.

Piikityksistä ei ole ollut edes mitään kummempia oireita: ihan pientä nipistelyä vaan vatsassa, ei mielialavaihteluja, eikä muutakaan. Tämä Femar-stimulaatio on kyllä tuntunut kovastikin.

I-K miekin niittä korvapuusteja olen haaveillut tekeväni jo piiiitkääään..nuo perunasarvet vain niin helppoja kun kaikki ainekset vaan yhteen, vääntelen sarviksi, kohotan pellillä ja uunihin paistumaan :D ..pullan teossahin lusmuan silleen että kohottelen ne pellillä en taikinakulhossa..ei kärsimätön malta :whistle:

Kokeet ja testit voivat olla aika julmia, jos esimerkiksi hoitojen jatko on kiinni vain yhdestä testituloksesta.

Meille on käynyt näin jo kerran, vajaa vuosi sitten. Mulle tehtiin alkukierron verikokeita (ei vielä mitään muuta tutkimuksia). Kaikki muut arvot olivat ok, mutta FSH oli aivan liian korkea, siinä parinkymmen kieppeillä. Tuolloin lääkäri vaan tylysti totesi: et tule koskaan enää saamaan biologisia lapsia. Hän oli 100 %:n varma siitä. Sanoi, että sun kiire ja hoppu loppu tähän.

Hän ei kertonut, että tämä arvo vaihtelee, eikä paljon muutakaan, vaan tylysti ulos klinikalta. Rankkaa oli. Jaksoin just ja just ottaa yhteyttä toiseen lääkäriin, joka neuvoi: tuo arvo pitää ottaa useamman kerran. Heti seuraavassa kierrossa FSH oli vähän alle 10, eli vielä just ja just viitearvoissa.

Tällaisen jälkeen suhtautuu hiukan varauksella testeihin, varsinkin ihan uusiin sellaisiin. Mutta katsotaan, jotenkin tällä etkellä on kuitenkin enemmän toivoa kuin pelkoa. Josko joku päivä reippaana käyn tuossa AMH-kokeessa.

Ottis
I-K Pahoittelut negasta :hug:.

mur-mur Mulla tökki tänään aiemmin noi graphicsit :(.

LB Toivottavasti sun kristallipallos on oikeassa, kiitos kaunis :saint:. Onnea sulle oviksen tikutteluun ja varsinkin sen onnelliseen hyödyntämiseen :).

Sointu2010 Toivon hoitojen auttavan sua nyt + :heart:!

Mua tökkii kans tänään ihan kaikki tekeminen :LOL:. Mansikoita otin jo toissailtana sulamaan ja pitäis kaupassa käydä, ett sais niistä väsättyä rahkan, vaan ei huvita.

..luulenpa että tuon oviksen jälkeen miulle iskee sellainen "lamaannus"..energiaa kun on ensin mennyt KO-VAS-TI jännämiseen, tuleeko ovis ja milloin?..ja sitten sen miehen kaato..huh huh :whistle:..nyt sitten tulee jo se väsy..ja odottelu alkaa, kävikö tärppi:heart:

..miulle muuten taitaa aina sattua jotain "kosteahkon" kaltaista juhlintaa kun olisi se testailu siinä heti kohta.. :(

..laskin, jotta voisin testailla ai-kai-sin-taan dpo8/6.3..silloin olisi tiedossa vähän juhlintaa :p ..testit ei kyllä vielä näytä silloin mitään, vaikka olisi tärppi käynytkin..tuossa dpo10/8.3 sitten jo saattaisi haamuttaa..

..eli miun pitää ottaa silleen "hilitysti"..viimeksi uskon kiinnittymisen käyneen dpo8..

Sointu2010 Fsh oli mulla 4,2. Ajattelin että mun proppa on niin jäärä että ei suostu piikeillä toimimaan..Heh, pelkät femarit ja mahdollisimman kevyt hoito on tuonut parhaan vastineen. Vaan sepä ei auta jos muikset ovat liian vanhoja eikä valmista vauvaa saa aikaiseksi..
:(

murmur Tämä odottelu on siiis toooodella rankkaa, ja sitten se pettymys palkaksi kun nega testissä..Pläää. Nyt pakko samalla alkaa vääntää sitä sapuskaa, tai porukka kohta ihan hermona,,on se kumma kun täällä ei ruokaa saa kukaan muu aikaiseksi..Mies kyllä töissä, enpä tähän muuten olis juminutkaan näin takapuoli penkissä liimalla kiinni..

Vielä nopsaa Iida-Karoliinalle, sinun FSH on todella hyvä! Sehän viittaa siihen, että munarakkulan aihioita pitäisi olla vielä aika lailla. Luulisi, että siellä joukossa on hyviä soluja vielä. Toivon kovasti, että näin on!

Sointu nyt alkoi kiinnostamaan etta mika se FSH on mista te puhutte ja kaivoin mun koepaperit ja mulla ollu 2 vuotta sitten FSH 6.48 ja tassa sivussa nayttaa olevan tammonen taulukko mika nayttaa viiterajat eli
Follivaiheessa 1.98-11.6
Ovulaatiovaiheessa 5.14-23.4
Luteaalivaiheessa 1.38-9.58
Post Menopaussivaiheessa 21.5-131

Muoks. siis ma nyt tulkitsin noi eri vaiheksi, ei siina kylla mitaan vaiheista lue. Vaan lukee etta Follikkelit,Ovulaatio,luteaali...itse keksin ton vaihe sanan peraan...Mutta niinkuin sanoit ne vaihtelee kierron aikana(ko)?

Mapas menen nyt lukasemaan ne sun edellisetkin viestit tasta FSH:sta :)

I-K, noi sun kuvat on IHKUJA!! Niin ilmaisevia. Niitä lisää! Ja tuollainen itsensä hemmottelu on just hyvä. Sitä itsekin kaipaan. Mutta, häpeäkseni täytyy sanoa, että odottelen seuraavaa palkkaa, jotta pääsen edes kampaajalle. On niin raha tiukassa, kun olen maksanut piano-ostostani tässä pari kuukautta. ONneksi sen maksu loppu ja voin vähän nauttia seuraavasta palkasta.
Kävin kaupassa ostamassa pizzatarvikkeet ja Onni raskaustestin, jonka korkkaan huomenna, jos täti pysynyt poissa. Tekisi tänään jo mieli korkata, mutta ....sitä pettymystä pelkään.
mur-mur, sä olet oikea kodin hengetär, kun muka et jaksa laittaa ruokaa ja samalla rivillä puhut jo makaroonilaatikosta ja vaikka mistä leipomisista. Olet superäiti! Ja -vaimo myös.
No, nyt sitä pizzaa vääntämään ja ai että kun uskaltaisi tänään jo tehdä tuon testin....
Mutta parempi odottaa. Palataan!

Iida-K Ihan olen samaa mietä hoidoista ja rahasta. Kiva kuulla, että kroppa kuitenkin jo seuraavassakin kierrossa ovistelee. Tuommoinne itsestä huolehtiminen kaunistautumisella on ihanaa.

Nillanilla
en ole vielä hakenut niitä lääkekuluja kelalta, mutta ei siis ollut ruksittuan sairauden hoito reseptissä, niin ei apteekista suoraan saa niitä kelan osuuksia. Ja minulle on sanottu, että yksin kun on hoidossa, niin ei saa kelan korvauksia, jos ei ole jotain selvää lapsettomuuden syytä. Vaikka kyllä näillä yk:lla alkaa olla vaikea kuvitella kaiken olevan ok, mutta sehän ei välttämättä ole kelan kanta. Alkio asioita ja hintoja ajattelin tässä keväällä selvitellä. Muok siis alkio ei alko aisoita Ehkä minäkin tilaan niitä ovis tikkuja.

Inia :'( negasta, miksi? Olin niin toiveikkaana, kun sinulla oli eri tuntemuksetkin kuin aikaisemmin. Mutta vielä on pieni toivo jäljellä, kun ei ole vuotoalkanut. Sijaisvanhemmuutta olen ajatellut, mutta yksin voi olla vaikea siinnäkään edetä, ei ehkä kelpaa.

Ottis testiputki aukesi, nyt sitten, mutta aikaa on sinulla. Mukavalta kuulostaa sinulla tämä ensimmäinen lomapäivä.

Rinja toivottavasti pysyy sinusta täti kaukana, testaus suunnitelmat kuulluostavat hyvälle.

Sointu no olipa tosi karusti sanottu yhden testin perusteella :headwall: luulisi, että lääkäreillä olisi teidossa, että voi vaihdella se arvo!!! Onneksi osasit hakeutua toiselle lääkärille. Toivottavasti nuo femarit nyt toimivat, onko sinulla nyt kontrolli ultra niin näkevät montako kasvaa?

Rinja säästä testi aamupissaa varten.

Rinja en mie mikään "hengetär" ole..virkeyttä kyllä piisannut nyt viime aikona-leipoakin jaksanut, mitä normisti en jaksa!!..Nyt on pikkasen ollut taas väsyä ilmassa, johtuneeko sitten keväänkin tulosta..niin ja ovis aina väsyttää minnuu..on se kumma kun aurinko paisteleepi, niin mieli onkin yht äkkiä matala?..se tasoittuu kyllä sitten..

..ja hei..en mie sitä lihamakaroonilaatikkoa pääsekään tekemään-mies unhoitti ostaa jauhelihan :eek: ..huomenna sitten, vaan tänään ne peunasarvet :p ..

Yhteistyössä