40+ So what (vol.7)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Moi kaikille tutuille ja uusille. =) :wave:
Olen käynyt aina välillä lukaisemassa kuulumisia. Hurjan paljon on plussia tullut viime aikoina, onnea plussanneille. :flower: Laskin tuossa, että kaikkiaan jotain 90 toiveikasta on pinossa kaikenkaikkiaan ollut ja 15 yli nelikymppistä on onnistunut plussaamaan, joten jossain 16 % luokkaa taitaa onnistumiset olla (minäkö tykkään tehdä tilastoja?).

Itselle ei kuulu mitään uutta eikä erikoista. En voi sanoa, että olisin hyväksynyt sen, etten koskaan tule saamaan lapsia. Mutta jollain tavalla kuitenkin olen hyväksynyt sen, että tämä lapsettomuus tulee koko loppuelämäni olemaan mielessä, jossain taustalla ainakin ja sen kanssa vain on elettävä. En enää pakota itseäni olemaan ajattelematta sitä tai jotenkin pääsemään eroon siitä.

Teille yhä kuumeileville sanoisin, että älkää kuitenkaan unohtako elää tätä päivää. Muistakaa iloita siitä akipäivästäkin, nauttikaa elämästä, kumppanistanne ja rakkaudesta. Ja ennenkaikkea te onnekkaat, joilla on jo lapsia, älkää unohtako rakastaa ja nauttia heistä.

Plussarikasta kevättä pinoon. :heart:
 
:wave: lapsellinen, kiva kuulla susta! Olenkin joskus miettinyt mitä sulle kuuluu. Vaikkei olla yhtä aikaa piinailtukaan, luin niitä aikaisempia ketjuja ja muistan sut sieltä (etenkin Pyrstiksen kanssa teillä oli välillä hauskaa :) )! Hyvä pointti tuokin, ettei siitä surusta tarvitse yrittää päästä eroon jotenkin väkisin. Mulla kyllä myös lähes päivittäin mielessä pelko, mutta vielä yritetään! Ihanaa sitä muuta elämää sulle toivon!
 
Ottis
Koska munasolun irtoamisen jälkeen erittyy progesteronia, kohoaa lämpötila selvästi, vähintään 0,2 astetta yhden tai parin päivän kuluessa ovulaation tapahduttua. Lämpötila myös pysyy korkeampana seuraaviin kuukautisiin saakka. Joten jo tapahtunut ovulaatio voidaan todeta, sen sijaan sen ennakoiminen pelkän lämpötilan perusteella on mahdotonta. (pesu.net)
 
Ottis
Rominas Varmasti mahtuu tai ainakin tilaa tehdään. Kerrohan lisää itsestäsi mm. ikä, kierron vaihe nyt (kp), normaalin kierron pituus, monesko lapsi haaveissa ja kuinka mones yrityskierto, niin päivittäjä saa sut lisättyä tonne kp-listalle.
 
ottis kiitos :hug: sinulle paranemisia.

Vauvatoive tuossa kirjoittelin "märkyydestä" oviksen aikaan ja mulla itseasiassa sama juttu tässä kierrossa,ainut merkki jonka oviksesta sain oli se aikainen kp:llä9 tullut plus muutoin kuiva korppu :LOL: liekkö terot sekoittanut hormoonitoimintaa niin että se oviskin noin aikaisessa,
 
Tältä kierrolta heitetty toiveet ojaan myös täällä. Puhdas nega tuli testiin aamulla :(

Vauvatoive tuo lämmön nousu ei tuossa alku raskaudessa ole aina kovin suuri ja siksi ei monet sitä niin edes huomaa, ja ihmiset reakoi ropallaan hiukan erilailla myös, tuota ei ainakaan kannata miettiä sen kummemmin. Kilppari arvo voi myös vaikuttaa tuohon kuten mietitkin itse..Hyvä kun kaikki nyt tuntuu olevan hienosti ja olo miehen kera ja masun kera on mukavaa..Öklö olo myös tuntuu asiaan kuuluvalta, toivon kuitenkin ettei sinun varsinaista yrjöilyä tarviisi kärsiä ollenkaan..


Ottis. jospa hieronta auttaa ja saat helpotuksen selkä kipuusi, se on varsinainen riesa. Itse välillä poden sitä myös.
:hug: onlydream ja ottis, Jospa kuitenkin uutta kiertoa kohden
 
Ottis
Onlydream Mulla sama juttu. Limojen perusteella ei tässä kierrossa olisi ovista tunnistettu.

Eiköhän tämä tauti tästä parane. Ihmeen vähän olen sairastellutkin ja nyt iski kaksi pahinta kiusaa yht'aikaa päälle. Liekö tällä kuumeilulla osuutta, kun viime viikko meni mahan kanssa kärvistellessä ja nyt nämä :(. Olen yleensä työnantajalle edullinen sairastaja, kun sairastan vkl:isin ja vapailla ;).
 
vauvatoive10 siun ei tartte nyt mistään lämmöistä välittää laisinkaan, olet vain tukevasti raskahana!!:heart:..Onneksi olkoon vielä ihanista r-oirehista-Jeeeee!!!:D

..ja tosiaan, lämpöjen nousu 0.3-0.5C on yleensä merkki ovuloimisesta..jos lämmöt ei nouse hieman, se ylleensä kertoo ovuloimattomasta kierrosta..ja HUOM!!..näitä on naiselle ihan normaalistikkin 2-3xvuosi.

Inia Mikä on Boldi??? :whistle: ..ja ei taida meillä täällä olla niitä kuvia niin kauheasti yleensä että kaatuisi yksi pino sen vuoksi?..mitä nyt joskus innostutaan jotain laittelemaan/kokeilemaan ;)..mie&Ottis vaikkapa..:D ..miusta ei ollenkaan niin vaarallista ja olihan tuossa edellisessä vol 6 pinossahin jo lähemmä 2000 viestiä-me ollaan kyllä mestari kirjoittelijoita =) ..saisi muut ottaa mallia!!!:wave:

Miekin linkin normaalisti laittelen, nyt vain halusin kokeilla onnaako ihan suora kuvahin-onnistuihan se.."lupaan käsi sytämmellä, etten enää suuria kuvasia laittele"!! :p ..paitti, jos plussa sattuis joskus vielä r-testiin tulemaan, silloin on kyllä IHAN PAKKO!!.. ;)

..tuosta mefigynestä..
Hyvin yleisiä (esiintyy useammalla kuin yhdellä potilaalla 10:stä ): kohdun supistukset tai kouristukset prostaglandiinin ottoa seuraavien tuntien aikana, tietyt prostaglandiinin käyttöön liittyvät vaikutukset, kuten pahoinvointi, oksentelu tai ripuli.

Harvinaisia (esiintyy useammalla kuin yhdellä potilaalla 10000:sta mutta harvemmalla kuin yhdellä potilaalla 1000:sta): päänsärkyä, huonovointisuutta, vagaalisia (kiertäjähermoon liittyviä) oireita (kuumia aaltoja, huimausta, vilunväristyksiä), kuumetta, nokkosihottumaa ja ihottumia, jotka ovat joskus vakavia (punaihoisuus, epidermaalinen nekrolyysi ja kyhmyruusu) on myös raportoitu.

..eli llöytyihän sieltä selvä syy kurjake olooni, niin kuin arvelinhin..miksihän tuostakaan eivät sanoneet siellä sairaalassa kun lääkkeen antoivat?..ja ihan vartavasten kysyin!!

Mainitsivat vain mahdollisesta pikku vuodosta ja kohdun supistelusta..onneksi miula sattui olemaan Litalginea ja yöllä sellaisen otin..todella paha pyörryttävä, tärisyttävä, paleleva olo ja selkää ja vatsaa supisteli niin että itku meinasi päästä..pelottaa jo se huominen jos nyt jo näin reagoin.. :(..pitää pyytää Litalginen tilalle Tramaliinia se on oikein tehokas, sain sitä kun leikaushaava oli sektion jälkeen kauhean kipiä, rentouttaa syvät vattalihakset tosi hyvin.
Kaikki mahdolliset tropit otan kipuun mitä antaavat ja lisäähin vonkaan jos ei auta!!..ei se tuo kova kipu millään tavalla jalosta mielestäni..

..jos aamulla joudun lähtemään tyhjällä mahalla, en voi matkustaa linja-autolla, okse tulee välittömästi:x.. taxi silloin ainut mahdollisuus, en halua lasta repiä kesken unien sängystä että mies miut kyyditteis..voin monasti autossa pahoin esim. oviksen/kuukautisten aikana, huono matkustelemaan muutoinhin..pitää silloin istua etupenkillä ja katse visusti tiessä tai ottaa matkapahoinvointilääkettä.

..meni nyt valitukseksi..mutta kun niin harmittaa tämä olo :( ..
Kovasti halituksia negan tai tädin yllättäneille:hug:

Plussatuulia kaikille ja onnen potku peppuselle testaajille!!!:wave::heart:

HUh, tulihan pitkä sepustus.. :p
 
Ottis
I-K Kiitos sulle :flower:! Pahoittelut sinullekin puhtaasta negasta. Jospa tästä taas noustaisiin ja lähdetään taas kimpassa entistä suuremmalla vimmalla kohti uutta yritystä :).
 
Tosta kuivuudesta: niin myös täällä kuivempaa oli tämäkierto, ja sitä ihmettelin..Liekkö tipat vaikuttivat niin (Dr.Reckeweg) Mutta onhan se myös vaihdevuosi oire :/ niitäkin voi tietysti alkaa olemaan, siis ainakin minulla. Nyt tässä kierrossa myös illemmasta noita lämpö aaltoja jotka myös monopaussi oireita ovat, ei kai siitä pääse yli eikä ympäri.

Mies muuten pari sanaa on sanonut, minä vaisusti ja lyhyesti vastaillut. Tämä mies ei anteeksi sanaa tunne laisin, taitaa saada opetella tuon..
 
Ottis
mur-mur Komppaus :hug:. Niin minäkin ajattelin, että jos sen plussan saan, niin takuulla siitä kuvan laitan ja saahan sen sitten poistettua, kun kaikki ovat nähneet, joten ei ne ikuisesti pinoa rasita. Taidetaan olla vähän semmosia venkuroita :LOL:.

Harmitukset sulle kurjasta olosta :hug: Minusta on aina tuntunut noista lääkkeellisistä tyhjennyksistä lukiessani, ett sama mitä kaavinnasta sanotaan, niin ainakin minulle se oli parempi vaihtoehto. Olin henkisesti niin rikki, etten olis jaksanut yhtään fyysistä rääkkiä sen päälle. Hyvä jos hengittää jaksoi. Kaavintaan kun aamulla menin, heti otettiin lämpimästi vastaan ja koko päivä hoivattiin kuin pientä lasta. Kaikki kurjuus oli ohi, kun oli itse uinaillut ja kipuhoito oli niin hyvää, ett kotona otin kaavintailtana yhden sairaalasta annetun Pandolin oikeastaan vain 'muodon vuoksi'.
 
Ottis
I-K Ei taida se 'anteeksi'-sana kuulua miesten sanavarastoon, ainakaan ilman muistutusta. Kurjaa on kyllä tuollainen. Alkaa mun mieheni tuntua ihan kelpo-otukselta, sillä hänet minä saan kuitenkin jossain vaiheessa pyytämään anteeksi, kun oikein kiristän ja uhkailen ;).
 
Heippis!
Taalla maanantai blues :(

Taas on tullu mietittya koko elamaa ja synkisteltya sen asian aarella, etta miksi just mulla on nain huono tuuri? Ja vaikka tiedan, etta ei siihen mitaan tyhjentavaa vastausta ole ja saman kattilan ymparilla pyorin vahan valia naiden ajatuksieni kanssa, niin aina ne samat ajatukset paan valtaa. Liekko tati tulossa piakkoin, yleensa nama raskaat ajatukset enteilee Aunt Flon tuloa...

Musta taa pino on just siks kauheen kiva kun taa on virkea ja tulee paljon tekstia ja on myos muutakin tekstia, ku tata vauvahopinaa eli sita muutakin elamaa josta lapsellinen67 tuossa muistutti :) Ja ma niin peesaan, etta elakaa elamaa ja tata hetkea kaikesta naista vauvakuumeiluista ja negoista ja masiksista huolimatta. Vaikka kylla se valilla vahan vaikeaa on, kun tuntuu, etta ei oo muuta elamaa ku tama ainainen yritys...

Heh, ma taidan iloisesti laskea tata onnistumisprosenttikayraa toolla mun 3 vuoden yrityskierrolla :LOL:
Vaikka en ma taida olla laskuissa mukana, kun ei tuota ikaa oo viela sallittua maaraa :)

Pitakaa huolta itsestanne ja kyytilaisista jos sellainen on vaikka matkaan tarttunut! :wave:
Mina keittelen nyt sen kolmannen muumimukilllisen kahvia. Tanaan on sellanen "kahvia masiskseen" paiva :headwall:
 
Ottis
Enpä taida sittenkää vielä heittää toivoani, sillä kävinpä taas googlettamassa ja löysin tällaisen tiedon. Tai kyllähän minä tämän tiesin, mutt piti varmistaa: "HCG on havaittavissa veren seerumissa noin 5%:lla raskaana olevista naisista 8 päivää hedelmöittymisen jälkeen, ja lähes kaikillä lopuilla 11 päivää hedelmöittymisestä." Eli, odotanpa nyt kiltisti torstaihin ennenkuin testailen seuraavan kerran.
 
Iida-Karoliina, kyllä se anteeksi on sitkeässä tuolla meidän takkutukallakin ;)
Pitää itse käyttäytyä kuin uhmaikäinen 2,5 vuotias, ennenkun mies tajusi että mulla on oikeasti paha olla ja ihan tosissani itken ja huudan. Senkin jälkeen kesti tuntitolkulla pyytää anteeksi, se tuli vasta pimeässä peiton alla kun ei unta saatu.
Mutta pääasia että pyysi anteeksi, päästään taas ehkä kaksi askelta eteenpäin ja kohta taas yksi askel taaksepäin....
Kurjaa sulle kun nega tuli, sitä piti kysymäni että onko sulla aina ollut noin lyhyet kierrot, myös nuorempana? Mietin vaan että voiko se lyhyt kierto olla ongelman ydin tässä, ja saako sitä millään pidemmäksi venytettyä? tämä on ihan omaa mietiskelyä, en ole ollenkaan terveydenhoitoalalla joten en ole mitenkään asiantuntija tässä. Mietin vaan että jos se ovis tulee liian äkkiä ja jos munis ei olekaan jotenkin valmis? toivottavasti olen ihan väärässä.
 
niimpä ottis, mutta mikä on se vielä suurempi yritys..Mies aiemmin oli sitä mieltä että kun kaikilla poppas konsteilla yrittää ei ainakaan onnistu..Noista lääkkeist,siis lapsettomuus hoidossa käytettävistä, on sellaistakin tietoa että kovettavat munasolun kalvon niin kovaksi että esim kiinnittyminen on vaikeampaa. siihen joskus käytetää hoitona munasolun pinnan rikkomista jopa..Mutta varmaan myös tuo on satunnaista että näin käy ja yksilöllistä myös..

On se kumma että sitä vaan toivoo onnistumista vaikka meidänkin olis jo pitänyt onnistua kun nyt 1v on siitä sterilisaation surusta . Itse olen ollut sitä mieltä että jos tuossa ajassa ei onnista ei varmaan sitten ollenkaan..Jotkut tosi ovat yrittäneet pitempään ja onnistuneet lopulta. Itselle en tuota jaksa uskoa. Ja taas tuo ikä tietenkin on se jippo että eipä sitä aikaa ole jatkuville yrityksille. Jos muutaman vuoden nuorempi niin asia olis eri..
 
LB mie olen pikkasen sitä mieltä että sallittakoon kaikille se "masistelu" aina välillä..eiköstä vaikka? :) ..kippis ja kulaus siun kaffehetkeen!!:wave:

I-K voi kun voiskin rutistaa ihan "livenä".. ISO:hug:..pahalta tuntuu puolestasi :( ..tämä on tätä eloa tämähii, minkäs teet..
 
kaikista huvittavinta oli se että mies oli mulle tuonut Tukholmasta kivan cd:n tuliaisiksi, ja vaivihkaa sen antoi " toi on sulle" ja sanoin sille että voin kyllä tätä musaa kuunnella sängyssä mutta et kyllä luule että yhdellä cd:llä saat anteeksi kaiken, pakko on anteeksi pyytää.
 
Ottis
LB :hug:! Toi hug oli sen masiksen parantamiseen. Vaara täällä pörräämisessä on siinä, ett jää oma elämä vähän sivuun, mutt mulla eilinen ainakin olis ilman teitä naisia ollut paljon synkempi, kun mies vaan makasi krapulassa ja sitten kun tointui lähti heti käymään mökillä. Ihan loppuiltaa vasta ns. yhdessä vietettiin ja silloinkin näyn aina välillä käyneen täällä naputtelemassa. Mutt mies tietää, ett vauvakuumeilen ja sen verran on olan takaa kurkkinut, ett tietää mun jollekin 'naisten palstalle' kirjoittelevan ;).

Rinja Mur-mur sua taisi jo noista yrityskerroista valistaa, mutt tökkäänpä lusikkani tähänkin soppaan ja tunnustan, ett meillä myös meni yksi kierto harakoille ihan sillä sun MINÄ suutuin miehen pihtailuun ja 2 kiertoa hukkaantui tuon kerran molemmin puolin, kun mies pihtaili. Tämä karu totuus on. Nyt seitsemäs yk menossa ja tämä oikeastaan vasta kolmas sellainen, ett on ollut oikeasti aihetta olettaa, ett tärppi saattais käydä. Ennen kaikkea kärsivällisyyttä tässä puuhassa tarvitaan.
 

Yhteistyössä