40+ So what (vol.7)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
vauvatoive Ihan tosissaan, ei tarvitse huonoa kohtelua eikä ilkeitä herjoja meidän kuunnella, ei tosiaan. Samaa mieltä siitäkin että mielummin yksin kun sellaisen miehen kanssa joka ei osaa arvostaa toista..
Noinhan lääkärit sanoo että ei tavallisilla jutuilla keskenmenoa saada, ja uskon tuohon kyllä. Lepoa tarvii kuitenkin ja rauhaa enemmän kun on raskaana ja itsestään pitää huolehtia kaikin tavoin että pienikin voi hyvin..

Kurkkasin listaa, ottiksella siis 7dpo, muutama päivä testiin vielä vai miten ajattelit testata?
 
vauvatoive10 Ihanaa että siun hcg noussut noin mahtavasti, siis aivan UPEASTI!!!:wave: ja siellä kuitenkin kohdunsisäinen raskaus alkanut!!!..nyt vain pidetään käsiä ristissä että kaikki menisi lähi viikoinahin hyvin :):heart:

Rinja vielä odotellaan, älä luovuta!!:wave:

Ottis ei se pikku alkio NIIN helposti irtua, se on aikas turvassa siellä masussa:heart: toivotaan näin olevan kovasti!!!!

Kyllä se vaan on meillä kaikilla tuo elo välistä niin "tervan juontia" eikä todellakaan "ruusuilla danssaamista" :( ..ihana kuitenkin kun tänne saapi kirjoitella ja tunteitaan purkaa.. :)

Voimia&jaksuja kaikille:heart:
 
Ottis Uudesta pinosta ja päivityksestä :flower: Pääsin sivun 76 vielä vanhasta lukemaan, mutta seuraava ei enää aukea... Vähän tuntuu, että olen "juoruista" kyllä pihalla. B)

Edellisestä pinosta jäi mieleen Mahdotontakon kirjoitus...Samanlaisia ovat omat mietteet olleet. Ikä alkaa olla kova rasite, plussa on vielä mahdollinen, mutta ihmettä 45v:n kohdalla tarvitaan, että raskaus vielä jatkuu. Joten jos plussa tulisi, varmaankin sitä vain seuraavaksi odottaisi, että menee kesken... Mikä lie sitten saa tähän vielä uskomaan, mikä yrittämään ja toivomaan... Onhan onnistumisen mahdollisuus olemassa, se vain on niin pieni. Tuttava sai terveen tytön 46v:na, ja ihan luomuna. Joten ihmeitäkin tapahtuu, on kai vain niin vaikeaa uskoa, että juuri omalle kohdalle. - Mahdotontako, kerroit myös miehen työkaverista (vai oliko se sun työkaveri nyt en muista ), 50v. miehestä, joka oli saanut lapsen, ja hehkutuksesta, ja siitä, että siitä tulee paha olo. Mulle tuo tunne on tosiaan tuttu. Lähisukuun tulee taas vauva, enkä osaa siitä iloita. Kukaan ei tiedä meidän monen vuoden yrityksestä ja monesta keskenmenosta. Itsekästä tai ei, oloni on raskas. Sama juttu, kun työpaikalla kuulee vauvauutisia. Ei vain jaksa iloita...Jotenkin nämä ajatukset saa tuntemaan syyllisyyttä, mutta minkä tunteilleen toisaalta voi... :ashamed:

vauvatoive Huh huojennusta, että kaikki on hyvin! Pelonsekaisin tuntein luin tuota viestiäsi, että mitä sieltä vastaan tulee :eek: Ja tosiaan oli huojentavaa kuulla, että hcg on noussut mallikkaasti, ja kaikki on hyvin. :hug: Pieni vuoto tuskin mitään merkitsee, tiedän monia, joilla on ollut vuotoja, ja terveitä vauvoja on syntynyt. Yhdellä ystävällä vuoti myooma muistaakseni melkein koko raskauden ajan. Kamalaa hänelle, kun ei ollut tietoa, mistä se vuoto tuli, ja oli myös huolesta sekaisin. Mutta kaikki oli kuitenkin hyvin, ja vauva ok. Kyllä nyt sais miehesi ottaa sut syliinsä ja ymmärrystä osoittaa! Nyt jos koska, hellyyttä tarvitset, etkä mitään nimittelyjä. Taitaa silläkin olla nyt oppimisen paikka.

Kaikille rauhaa koteihin nyt vain... :wave:
 
Ottis
LumetonKiitos plussatoivotuksista :saint:!

Iida-KaroliinaAlunperin ajattelin, ett huomenaamuna testaisin, mutt en nyt sit tiedä uskallanko. Melko aikaistakin on, mutt periaatteessa dpo8 pitäis hCG:n olla 3-10, jos on raskaana eli vois periaatteessa näkyä. Tämä kamala ristiselkäkipu ei vaan paljon toiveita anna. Niin sattuu, etten pystynyt yhdellä kädellä edes sinappia purkista ravistella, kun en tukevasti kahdella jalalla seissyt. Toisaalta voi olla jokin hermo jäänyt puristuksiin, eikä tällä mitään yhteyttä r-toiveisiin olekaan :ashamed:. Parilla pyyhkimiskerralla tuli paperiin jotain, jonka ensin tuhruksi olin tunnistavinani, mutt siitäkin aloin sit ajatella, ett jospa tummempi väri tulikin siitä, ett pissa oli valtavan voimakasta, en siis ole juonut tänään läheskään niin paljon kuin normaalisti :|.
 
Kyllä täällä sattuu ja tapahtuu, jos erehtyy muutaman tunnin olemaan pois linjoilta :) Ei ainakaan käy tylsäksi nämä jutut.

Vauvatoive, mahtava hcg:n nousu. Ja pistekin löytyi, joten oikeaan paikkaan on vauvanalku parkkeerannut. Onnea! Kieltämättä aika kauhealta kuulostavat nuo miehesi nimittelyt, mutta niin kuin sanoit, niin tapoja puhuakin on monenlaisia. Itse tiedät missä oma rajasi menee. Tärkeää olisi kuitenkin saada hänet ymmärtämään, että vaikka kotimaassaan voisi puhua tuolla tavoin, Suomi-vaimo ei ehkä ota sitä asiaa samalla tavoin.

MamaStella pääsi uuteen haaveiluun. Onnea siihen!

Ja Ottis tuhruilee,hmmm, hmmm ja hmmmm. Alkaa vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta.

Kiva, että mur-murin olo jo vähän parantui. Runebergit maistuisivat kyllä mullekin. Mistähän niitä sais tähän aikaan illasta?

Minä en myöskään ehtinyt lukea läheskään kaikkia viestejä edellisestä pinosta, joten sorry, jos ohitan jotain oikein tärkeää. Ja tärkeitähän olette kaikki.
 
Ottis
Lumisydän Sivu 77 lakkasi todellakin yht'äkkiä aukeamasta. I-K:n kotioloihin kommentoitiin, eikös vaan? Ja Rinjan tuhrujakin siellä oli. Uudi kävi mur-muria tsemppaamassa. Erka kirjoitteli lääkkeellisestä tyhjennyksestä vai oliko se sittenkin aiemmalla sivulla. Minä liitin kuvan kuvaton.comin sivuilta ovistikustani ja aijaa.comin kuvaa yritin poistaa, kun ei enää toiminutkaan :ashamed:. Pelkäsin kuvilla tukkineeni palstan, mutt mur-mur jo lohduttelikin, ett viestejä vaan se oli täynnä. Itse asiassa aiemmin päivällä jo ajattelinkin, ett toivottavasti ei jäsähdä mun päivitysvuorolla ja niin kävi :).

Rinja 77-sivulla ihmettelit ett olinko ovista tikuttanut. En todellakaan, vaan kuva oli viime lauantain testistä. Leikittelin myös, ett harjoittelen edustavien kuvien linkittämistä, kun mur-murkin koht'pian pääsee plussaa yrittämään.
 
Niin ja vähän jatkoja vielä:

Rinja, harmitus sentään, jos se täti sitten oikeesti on tulossa. Mutta eipäs vielä luovuta toivosta.

I-K on pysynyt mykkänä. Se olisi kyllä haastavaa, ainakin minulle.

Oho, Ottis ehti jo väliin. Täällä kyllä on vilkasta. Kiva, kiva
 
Jos mä en ole raskaana, niin mistä lämmönnousu johtuu? Onko se tätä kuumeilua =)
Mua masentaa se, että ei tunnu enää oikein mitään oiretta. Kun ei palelisikaan enää...ehkä valmistaudun henkisesti siihen, että jos täti tulee...ei ole sitten niin suuri pudotus :'(
Kyllä tää on elämää. Mut kun ajatellaan, täähän on vasta yk 2. Miten täällä yleensä on raskauduttu? Siis eihän se tästä pinosta johdu, mutta kyselen ihan uteliaisuuttani. Eli monta kierrosta on mennyt?
 
Niin, mä Ottis mä vissiin kirjoittelin sinne sivulle, mutta se sitten katosi ja koko pääsy hankaloitui. Piti vielä kiittää mur muria tsempittämisestä!
Kertokaa muuten myös, miten niitä ovistikkuja käytetään? Jos intoutuisi ensi kierrossa, jos tämä ei tärpännyt. Eli näyttääkö se tarkalleen sen päivän vai....?
 
Ottis
Nyt pääsee sivua 77 lukemaan. Muistelin eilen jättäneeni yhden kuvistani aiemmille sivuille ja kun sen nyt poistin, pääsin taas etenemään. Olin jo tulla mur-murille sanomaan, ett pitäisköhän ne hänenkin kuvat poistaa, kun sivu aukesikin, jeee!! Poistin ovistikkukuvani myös heti, Inia :).
 
Ottis
Rinja Kun ovis tapahtuu eli munis irtoaa, keltarauhanen pitää lämmöt pikkasen koholla tädin tuloon asti, vaikkei raskaana olisikaan eli lämpöily on meillä tässä vaiheessa ihan normaalia ihan sama kumpi olisi tulos joko raskaana tai ei. Mulla on palelut tässä kierrossa olleet vähän tuurimaisia eli yht'äkkiä tulee valtava vilu, kun normaalisti olo kuitenkin ihan tasalämpöinen :). Älä vielä toivosta luovu. Plussatuulta sulle puhaltelen :whistle: ++++++! :hug:
 
Ottis
Rinja Suosittelen Clearbluen digitaalista ovistestiä. Helppo ja siisti käyttää eikä tulkinnanvaraa jää. Sen ovistestin näytöstä huipun osoittavan kuvan sivulle 77 laitoinkin, ennenkuin se jäsähti. Tikuttelu aloitetaan varmuuden vuoksi 2-3 päivää ennen oletettua ovishuippua, ettei Oili pääse livahtamaan ohi ja tikutetaan, kunnes huippu havaittu ja sit onkin tärkeintä vain pupuilla ja pitää miehestä hyvää huolta :).
 
Aha, ok, kiitos Ottis :heart:
No eipä sitten kannata tuota lämpöäkään seurata. Mä luulin, että se on raskauden merkki! En ole hirveästi näitä asioita touhotellut, kun en aiemmin ole asiaan liiemmin joutunut kiinnittämään huomiota enkä näin kuumeillut :)
Mutta digit on kyllä aika kalliita....täytyy katsoa. Onhan se tärkeä tietää, ettei ole pupuillut ihan vääriin aikoihin :headwall: Se tästä puuttuisikin :eek:
Mutta katsotaan vielä...vielä on äääh, aikaa siihen perjantaihin, ellei täti tosiaan tule kunnolla ennen sitä.
 
Ottis
Rinja CB:n digitaalinen testi maksaa jotain +30? ja siinä on 7 testitikkua eli yksi paketti riittää vähintäänkin kahdelle kierrolle. Mulla eka pakkaus riitti 3:een kiertoon, kun kuitenkin aikalailla tiesin milloin ovis tulee ja testillä vain varmistin. Kiitos toivotuksista ja toivotaan, että täti ei tule.
 
Siis tää on kyllä mahtavan aktiivinen ketju :D ! Nyt ollaan kohta sivulla kolme vaikka just avattu uus ketju. Monessa muussa vastaavassa pinossa menee pari viikkoa et tulee edes kolme sivua viestejä :LOL: .
Terry kyseli onko vuodot loppuneet: vielä tulee rusehtavaa mutta niukasti, tänään kuitenkin enemmän kuin eilen :whistle: . Huomenna illansuussa menen sinne ultraan ja niin kovasti toivon ettei kohdussa olis enää mitään jottei joutuis kaavintaan.
 
Arvatkaas mitä minun rakas aviomieheni Liam minulle iltapalan aikana sanoi.
- Rakkaani mitä mieltä olet jos vielä kaksi yhteistä lasta hankittaisiin? eli kolme yhteistä ja miksi ei vielä iltatähteä viiden, kuuden vuoden päästä. Katsoin häntä ihmeissäni ja kysäisin että muistaako hän etten enää ole nuori tyttönen. =) Liam sanoi että olet vielä nuori 6v päästä. :) :heart: Tottahan se on silloin vasta 46 täyttämässä, mutta tarkoitan vaan sitä että hän meinaa meille syntyvän lähivuosina kaksi lasta ja tulevaisuudessa vielä yksi. Olisikin niin helppoa kuin nuo miehet asiaa ajattelee, että niitä lapsia vaan tehdään kun siltä tuntuu. :D :headwall: Meinaa sitten että olen 46vuotiaana synnyttänyt mahdollisesti 9lasta huh!
 
Rinja mie vielä pikkasen jatkan noista ovis jutuista Ottiksen jälkeen.. =)

..jos ClearBluen digitaalinen testi tuntuu hulppean hintaiselta, voit ostella noita huokeita liuskatestejä..

tuossahin edullinen pakettitarjous..

http://www.raskauskeiju.fi/index.php?tr=1&ala=14&tuote=28
..tuolla paketilla pärjää melko varmasti kolme kiertoa..ja r-testejä 2x kaupan päälle:heart:..ovat herkkiä 10 mIU/ml testejä..yleensä ovat noita 20-25 mIU/ml herkkyyden..mie tykkäsin noista ja ovat huokeita.

Onhan noita nettifirmoja useitahin joista valita ja täältähin voit kysellä kokemuksia!! =)

..ja käyttöohjeet..

http://www.raskauskeiju.fi/tiedostot/OVULAATIOTESTI_liuska_ohjeet.pdf

..helppoa kuin heinän teko ;) ..alkuun saattaa kuitenkin olla sellaista "kyttäämistä" että milloin se "Oili" nyt tulee?..mutta ohjeiden mukaan kun toimit, olet kohta vanha konkari ja homma sujuu kuin leikki vain!! :D..niin ja me mielellämme neuvotaan sinnuu varmasti!!!:wave:

MamaStella oho, siun Liamilla onkin selvät suunnitelmat ;) ..Ihanaa&Onnea matkaan!!!!:wave::heart:


ON..kyllä miulla on edelleen p**ka olo ja se johtuu varmaan tuosta Mefigyne lääkkehestä..sellainen huono, pyörryttävä olo ja mahassa tuntuu kummalta..vuotoa ei kuitenkaan ole..:x
 
Mama Stella, ole onnellinen miehesi asenteesta, vaikka kyllähän tuo 9 lasta vähän naista syö varmaan, mutta kyllä ne ennen oli arkipäivää ;)
Mutta tosiaan, ihana mies!
Ottis, onpa hintaa tuolla digilla :eek: Mutta sillä voisi testailla, ovatko omat tuntemukset oikeita ja pyydystää sitä oikeaa päivää tietysti. En tiiä vaikka ostaisin. ;)
Erka komppaan Ottista ja toivon, että kaikki kohdussa ok =)
Jospa tässä uskaltais kohta nukkumaan ja työviikkoon. Kyllä mä Ottis silmät pyöreänä luin, kun kerroit, että kesken tunninkin hoitelet näitä meidän asioita =)
Mun oppilaat alkais heti kysellä, että mitä se ope juoksee koko ajan koneella, jos alkaisin luokan koneella muuta katselemaan. =)
Sulla on hyvä ote luokkaan.
 
erkalle mukavia uutisia sieltä kohdun ultrauksesta, jotta kaikki r-materiaali olisi tullunna poijjes kerralla.:)..mie täällä oloni kanssa kärvistelen :$ ..melko varmasti tuli tuosta lääkkeestä..alkoi n. 2h oton jälkeen ja jatkunut koko päivän/illan..
 
Ottis
Rinja Mun ote luokkaan on sitä, että jos täällä työajalla pyörinkin, niin silloin minulla on luokassa joko 1 tai 2 oppilasta, joista toinen istuu vieressä eikä siten näe mitä kirjoitan, kun näyttö on vinossa. Toinen oppilas istuu vuorostaan meihin selin eikä varmaankaan ainakaan näe lukea mitä kirjoitan, vaikka usein kurkkiikin. Vieressä istuva oppilas ahdistuu lukemaanopettelemisesta ja tehtävän annettuani + neuvottuani olen usein koneella vain tekevinäni jotain, ett hän luulis, etten seuraa tekemisiään :). Noita tunteja voisi kyllä jo sanoa työeduiksi. Tosin joskus lyhyenkin tekstin kirjoittamisen aikana tulee montakin keskeytystä, mutt sit pienennän sivun näytön alalaitaan ennenkuin poistun koneelta.
 
Ottis
Mur-mur Minäpä osasin luottaa siihen, ett sinä noi linkit Rinjalle tohon laittaisit. Kiitos minunkin puolesta :flower:!

Sulla on tavattoman kurjat ajat edessä :(. Voima :hug: :hug: :hug:...
 
Rinja Minulle tuli tämmönen mieleen..Tuleeko sulla usein välivuotoa, siis vähän tuhrua jossain vaiheessa kiertoa silloin kun ei vielä ole kuukautisten aika..Oletkohan kertonut siitä, kun nyt en muista, että oletko käynyt ultrassa tarkastamassa että kohdussa kaikki on ok..
Polyypit on yksi syy välivuotoihin ja aikaisiin keskenmenoihikin..Mutta jos taskistus on tehty varmaan kaikki ok..Toivotaan sitä tärppiä tässä kierrossa :heart:
 

Yhteistyössä