40+ So what (vol.7)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Hei taahan mulla unohtu laittaa eli ei huolta, Madonnakin yrittaa viela 51 vuotiaana raskaaksi, jotta jos hankin, niin miksei sit muutkin :)

Ja Intiassa 70 vuotias synnyttanyt kaksoset, jotta unohtakaa se "liian vanha" tahan hommaan :D

http://www.perheelliset.fi/2010/02/kuka-on-liian-vanha-aidiksi/

Kiitti hugseista :)
 
vauvatoive ja ottis kiitos lohduista, niitä tarvitaan aina.

Vauvatoive. siis on ollut aina kierrot lyhyitä, nuorenakin.(23-26). nyt oikeastaan ovat pitentyneet eli noita 26 ja jopa kerran 27 ja 28 päivää pitkät kierrot.
Kierron pituus on normaali ei vielä liian lyhyt jotta sillä olisi vaikutusta hedelmöittymiseen.
Oleellista on että luteaali vaihe on n, sen 14 pitkä, eli oviksen jälkeen ja se on mulla melkosen tarkkaan jus sen. nyt odotan tätiä huomiselle tai viimeistään keskiviikkona..Katsotaan miten nyt käy, onko heittoa tässä kierrossa.

Kiertojen piteneminen tarkoittaa tässä iässä monopaussin alkua..joka siis vaidevuosien siirtymä vaihe jolloin alkaa oirehtimaan. Ei mullakaan kaikki tämmöset ole ihan tarkassa muistissa mutta nämä tiedot on tuskin muutuneet mihinkään tässä lähivuosina..vai onko jollain tarkempaa tietoa..
 
Ottis
I-K Oikeassa olet. Tässä faktaa vaihdevuosien lähestymisen oireista:
http://hyvaterveys.fi/artikkelit/Vaihdevuodet-l%C3%A4hestyv%C3%A4t-ole-valmis/643/

Tuossa artikkelissahan puhutaan esivaihdevuosista, joiden aikana kuukautiskierto lyhenee, mutt eiköhän se ole jo koulun bioskan tunneilta tai äidinmaidossa perittyä tietoa, ett sitä ennen kierto pidentyy.
 
littele bear Taitaa Madonna hankkia munasolun luovuttajan..niin on vanhempana selkeämmin paremmat mahdollisuudet onnistua..
Ja tuo 70v ei tarkoita muuta kun että munasolut on saatu luovuttajalta..
Tota vaihtoehtoa olen hieman miettinyt, mutta ei niin yksinkertaista ole sekään. Suomessa ei yli 42v saa lahjoitus soluja kun ovat liian vanhoja, ei heihin niin arvokasta tavaraa kannata tuhlata..
Siis , koska on niin paljon nuorempia jotka kärsivät lapsettomuudesta ja joilla ei lainkaan ole lapsia..Peruteluna kuulin myös sen että yleensä perheeseen halutaan myös lapselle sisaruksia ja siksi pyritään kätttä mään yhtä luovuttajaa vain yhdelle pariskunnalle että saman luovuttajan solut olisi turvattu samaan perheeseen..
 
Ottis
I-K Toi 70v-synnyttäjähän huiji hoitolaitoksen uskomaan, ett hän on paljon paljon nuorempi. En kyllä ymmärrä miten siinä onnistui, mutt varmasti oli lahjoitettuja munasoluja. Eiks hän kaksoset saanut?

(muoks.) Taisi se huijari-äiti olla sittenkin toi Adriana :ashamed:.
 
Lapsellinen67 osuit kyllä naulan kantaan tuossa mitä kirjoitteli..Tervehdys siulle:wave:

Pitäisi osata elää sitä normaalia arkielämää ja muistaa noita "syntyneitähin" lapsosia ja olla kiitollisia heistä, "elää" heidän kanssaan..siksipä ittelleäni oli kova kamppailu tuossa loppuvuonna kun luopumista tästä haaveilusta tein ja ihan perheen vuoksikin!!..tuo plussa muutti tilannetta nyt sillä tapaa että tuli olo.."jospa sittenkin vielä kun tärppi kuitenkin kävi"?..

Nyt miun on yritettävä tehtävä oikeita päätösiä ja vaikka suunnitelmia on niin kuin eilen illalla tuonne jo kirjoitteleinhin, ne saattavat muuttua..eli, en välttämättä enää kuumeilisikaan aktiivisesti(täällä palstalla päivittäin, oviksen tikuttelua jne..)..ajatukset nyt hieman sekavat kun se tyhjennys huomenna..mutta kovasti toivon saavani voimia "jostahin", olipa päätökseni kumpi vain..

..vaan nyt sitä "arkea", lapselle ruokaa=) ..Heipat:wave:
 
:LOL: Hyvä vauvatoive tuo sai mut hyvälletuulelle..

Murmur..Hienoa että suunnittelet asioita eteen päin, Jaksuja kuitenkin sairaalareissuun.

Romina teretulemas, ja anteeksi tämä negatiivinen vuodatus..Sinulle ++++++++tuulia tulevaan kuumeiluun.
 
Moikka taas!

Tässä olisi minusta vähän tietoa...
Olen tammikuussa 40 vuotta täyttänyt pohjois-pohjanmaalla asusteleva, 1v3kk vanhan pojan hoitovapaalla oleva äiti.
Kiertopäivä 19 menossa. Normaali kierto 26/27.
Pojan synnyttyä oli jo päätetty, että uusi vauva saa tulla jos on tullakseen ja heti ekoista kk:sta aloitettiin yrittäminen. Elokuussa sitten olikin iloinen testitulos mutta ekaan neuvolaan kun menin rv 8+2, ei sydänääniä löytyny ja lääkkeellinen tyhjennys jouduttiin tekemään. Km oli tapahtunut ilmeisesti juuri niinä pvinä eli 8+. Joten uusi yrittäminen sitten alkoi kuukautisten alettua. Joten tuohon yrityskiertoon vastaan 4/3.

Kova vauvakuume vaivaa ja jännityksellä ens vkoa odotan...

Olitte täällä noista "hukkaan" menneistä kierroista puhuneet... Meillä on ollut samaa ongelmaa ilmassa... Ja pelkään että nyt tästä viimesestäkään kierrosta ei mitään tullu, kun oli hieman harvassa nuo petipuuhat parhaina pvinä... pahatuuli ja väsymys, (vaikka kuinka oltas sovittu, että nyt peitot heiluu hela veckan) ei meillä oikein päiviä laske...
 
ottis Tuossa artikkelissahan puhutaan esivaihdevuosista, joiden aikana kuukautiskierto lyhenee, mutt eiköhän se ole jo koulun bioskan tunneilta tai äidinmaidossa perittyä tietoa, ett sitä ennen kierto pidentyy.

Lainaus sinun kirjoituksesta.
Tuo että kierrot lyhenee tarkoittaa varmaan niitä välivuotoja ..nehän sotkee kiertoa, ei aina tiedä missä ollaan menossa.

Minulla ei välivuotoja ole vielä, ja kierto muutenkin tasainen, Ultralla on latsottu kohdun seinämän paksuutta ja se on normaali ym, oireita ei juurikaan ole ollut..siksi aukiolotutkimuksen tehnyt lääkäri oli niin innoissaan ja aikas varma että vielä hyvätkin mahdollisuudet olis onnistua..
 
tervetuloa mukaan rominas sulla kans pienokainen,mun kuopus nyt 1v9kk ja kuumeilu alkoi kuopuksen ollessa 4 kk ikäinen ja ei loppua näy :saint: pahoittelut KM:sta :hug:

...musta tuntuu että olen testiholisti :LOL: nytkin kun kotiin tulin ensimmäiseksi mietin että kuinka pitkä aika on viime vessareissusta että voi testata :headwall: että näin....

no nyt niihin arkisiin asioihin imuri käteen ja imuroimaan sitten ruuan laittoon ja lapsukaiset hoidosta :wave:
 
Heippas! Tervetuloa Rominas minunkin puolestani. Täällä on kivaa.
onlydream ja I-K pahoittelut negasta...oliko teillä jo TEP-päivä? En tajunut katsoa tuolta päivityksestä...Sori.
Ottis paranemisia.
Itsellä ei liiemmin oireita...on sillätavalla surku olo. TAitaa täti tulla...mutta eihän sitä vielä tiedä. Mutta kun ei itketä, pahoinvointia ei ole koskaan ollutkaan, mutta ei liiemmin palele...noo, katellaan.
Tuo vanhuuskeskustelu sai ihan väristyksiä: ei vielä vaihdevuodet pliiiiis!
 
vauvatoive. sähän kun kävit siellä Tartossa. Miten vaikeaa oli sinne hoitoon päästä, mullä tuo enkku niin huonoa että vaikea on kysellä kun sinne soittaa, siis saada itsensä ymmärretyksi.
Tämä vauva alkaa olla mulle ihan pakkomielle jo, ja mietin sitä luovutus hoitoa edelleen..
Kartasta kattelin että sinne on varmaan ihan helppo löytää, oisko satamasta jotain 100km, Tartoon?
 
Rinja Olen niin ollut ylpeä ja hyvilläni kun ei siis mitään vaihdevuosi oireita ole ollut, siis tähän päivään mennessä ja sekin pitänyt toivoa yllä..Mutta eipä tärppiä silti ole tullut. Kiertopäivä mulla 14dop, nyt hieman menkka tuntemuksia selässä ja alavatsalla joten tuleehan se täti sieltä..ei mitään vuotoa vielä ole ollut..
 
Ottis
Rominas Pahoittelut sinulle kokemastasi keskenmenosta :hug:. Eivät ole helppoja juttuja. Päivittäjä saa sut hyvin noilla tiedoilla 'kirjoille'. Toivon sulle onnea vauvapuuhasteluun kivikkoisesta tiestä huolimatta. Varmasti täällä tulee ihan hauskaa olemaan silloinkin, kun miehet änkyröi :saint:.

I-K Sullahan ei sitten huolenhäivää, jos kaikki 'alakerrassa' näyttää hyvältä+:heart:. Mahtava juttu!!!

Vauvatoive10 Minä olen joskus miettinyt, ett mun työnteosta ei tulisi mitään jos olisin raskaana, sillä takuulla haahuilisin ihan toisissa sfääreissä. Hyvä toi sun veto vaihtaa miehet nuorempiin I-K:n kanssa :LOL:.
 
Ottis
Rinja Sulla keskimäärin 12 v. vaihdevuosiin. Ehdit vaikka mitä. Onko sulla TEP-päivä perjantaina? Eli kuinka pitkän oletat luteaaliajan olevan? Meillähän oli ovis samaan aikaan tai sulla ehkä päivän aiemmin kuin minulla ja mulla TEP-päivä sunnuntaina, sillä uskon, toivon ja luotan, että luteaalivaihe pysyy siinä minunkin keskiarvossa 14 pv:ssä. Vielähän ei pitäisi mitään oireita ollakaan. Siinä ainokaisessa raskaudessani mulla alkoivat valtavat tisukivut dpo10, mutt siihenkin mulla vielä 2 päivää aikaa. Odotellaan nyt vaan ihan rauhassa, ettei tule surumieli :hug:.
 
Ottis sullakin nega. Mutta eihän nyt ole TEP-päiväsikään!!
Olen jostain lukenut joskus, että oliko se nyt puolen vuoden yrityskierron jälkeen voi hakea apua tai kannattaa...mutta oliko se yli 40 v enemmän. Vai oliko se , että alle 40 v vuosi ja yli 40 v puoli vuotta. Sen mukaan meillä ei ole mitään hätää.
 

Yhteistyössä