40+ So what (vol.7)

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ja noista simpoista tuli vielä mieleen, että klinikan ohjeet siemennäytettä varten on että 4 päivää pusseissa olis oltava, ja me vähän vuskattiin kyllä ja 3 päivää jaksettiin olla..siitä saatiin tulos että hyvät simpat oli, vilkkaita ja oikean muotoisia ja kulkivat ettepäin kun joskus nuo vekkulit liertävät kehää :LOL:
Murmur sulla tosiaan niin vähän aikaa tuosta keskeytyneestä että et välttä mättä vielä ovuloi sen takia, ehkä hyväkin että proppa saa palautua ensin. Luulen kuitenkin ymmärtäväni että sinä haluaisit tietty päästä heti tosi toimiin kun tuo aika menee niin nopeasti eikä tärppi heti välttämättä onnistu..Malttia ja hienoa kun kaikki kuitenkin on mallillaan..

Nipsu tervetuloa minun puolesta myös =)

Ottis
Iida-Karoliina Yöllä oli vähän vaikea saada nukuttua, kun tuntui kiristystä tai mitälie tuolla vasemmalla puolella, mutt sitten kun käperryin polvet koukussa nukkumaan vasemmalla kyljellä yllätti unikin. Kieltämättä silloin mietin, ett mitäpä tästä kun päivä pari menee ja follikkelit kasvaa. Mutt hyvä on, että kasvaa. Ei haittaa vaikka tekee kipeää :). Ja pupuillahan on pakko, muuten ei ole kypsyvistä munasoluista mitään iloa pidemmän päälle. Ja mitä noin oloon yleensä tulee, niin päivällä töissäkin joitain tuntemuksia oli, mutt ei pahoja vielä. Gyne sanoi vasemman munasarjan olevan melkein saman kokoinen kuin kohtu. Saattoi tarkoittaa suurentamaansa kuvaakin. Mutt kiva ne oli nähdä, voi jee :saint:.

Tein silmänlumesiivouksen eli imuroin jouluksi laittamani matot ja heitin ne ulos yön yli tuulettumaan ja toin puhtaat matot vain imuroidulle lattialle. Haa =), mies huomasi. Kuului tulevan kotiin ja juttelee kissalle, ettei se sais nyt mattoja heti sotkea :whistle:.

Ottis
mur-mur Harminpaikka noita kuivia gynetätejä, jotka eivät ymmärrä hyvän päälle :ashamed:. Minäkin olen joskus samantapaisiin törmännyt, naisiin siis, en gynekologeihin :). Tää mun gyne on varmaan lähempänä 60:iä ja niin ihanan symppis ja ainavalmis kaikkeen ett oksat pois. Nainen kuitenkin. Samanlaista toivois muillekin.

Toisaalta onni kuitenkin, ett se Oili on tulossa, eikös näin? Mullakin oli muuten 5mm:iä folleja oikealla puolella kehittymässä :). Eli seuraava ovis sitten sieltä. Mutt miten kummassa ne osaa sit olla kasvamatta ;)? Pitänee tästä poiketa miestä hyvänä pitämään :p.

ottis Potee noi miehet tuota vauvakuumetta myös ihan tosissaan, Sinunkin mies tarvitsi sen konkreettisen todisteen siitä että nyt olis oikeesti se aika jolloin tuo tärppi on tosi lähellä. Ja on selkeesti helpottunut ja paremmalla mielellä, voi et on siis lutunen..
Meillä mies mulle tallentaa telkusta vaavi ohjelmat ja joskus ohimennen katsookin niitä..
Vaikka Marttinasta ja Eskosta ei tykkää yhtään..mut niin halus nähdä sen vaavin kun syntyi että siksi halusin ihan nähdä.
Meillä kyllä tässä kierrossa muodostui ihan ongelmaksi tuo jtp siksi kun luulin että ovuloin jo niin kun yleensä eli jo 10-11 kp. ja kun ovis tuli myöhemmin jo hätäännyin ihan että kuis käy kestääkö puhti tarpeeksi pitkään, mutta kyllä toi pupuilu silloin kun ne tasavahvat viivat tuli, silloin kuitenkin klo jo jotain yks yöllä oli, varmaan oli se paras aika kuitenkin. Se varmistus seuraavana päivänä kun jäi kun ei vaan jaksanut.

Kyllähän mie petyin tietty pikkiriikkisen kun en vielä "oikiasti" RKTT-listalle pääsynnäkään..:| ..mutta se on tärkiä juttu että siellä kohdunnapukassa ja kohdussa yleensäkkin on kaikki hyvin =) ..vielä pitää sitä papaa hetki jännätä-jos ei n. viikon aikana kuulu mitään, on kaikki Ok ja seuraava papa 1v kuluttua sitten taas!

PÄIVITTÄJÄ!! Olisitkos reipas ja ottaisit miut poijjes tuolta RKTT-listalta..tällä erää :)..kohtahan mie varmaankin sinne pääsen taas.. harjoitellaan miehen kanssa sen aikaa ;) ..tuolla "päälistalla" voin olla, ottaa vain nuo KP:t poijjes kun en vielä niistä tiedä nyt..Kiitos kaunis:flower:

mur-mur en oo ikinä käynyt hcg:tä mittauttamassa. Sanoivat sairaalassa ettei mitään jälkitarkastusta tarvita. Mielelläni toki menisin hcg:n katsastamaan mutta ei sinne taida ilman lähetettä päästä ja keneltä sen lähetteen sitten saisi? Antavatko äitiysneuvolasta? Täytyykö varata ensin lääkärille aika jotta saa lähetteen? Oliko se sun gynekäynti jo jälkitarkastus ja oliko ihan kunnallisella puolella eli mihin soitit jotta sait sen lähetteen ja jälkitarkastuksen?
Mites muuten se papa että voiko sen ottaa jo näin nopeasti km:n jälkeen eli kun vielä sitä raskaushormonia on? Joku läääkäri joskus mulle sanoi ettei papaa kannata ottaa jos esim. imettää vielä koska hormonit sotkevat tulosta niin ettei anna täysin luotettavaa tulosta!

Hei hei kaikille!
Taalla turistu taas kovasti ja heti pitaa onnitella Ottista mehevien follien nakemisesta ja konsikkaan pehmittamisesta! niin se vaan elama vaihtaa akselia paivasta toiseen! Kivaa! Nyt vaan kovaa pupuilua :heart:

Hei Nipsu :wave:

Mur-mur Noh voihan rahma! Mulla on huonoja kokemuksia nimenomaan naisgyneista joten olen siirtynyt taysin miespuolisiin. Ekalla gynella taalla kaydessani oli nainen ja oli kylla kans niin kuiva ja sisaanpainkaantynyt tapaus, etta mitaan se ei jankkaamatta ja tankaamatta suostunut kertomaan ja oli muutenkin tosi tylyn oloinen. Phyih!

Mutta hyva uutinen sulla kuitenkin etta paikat siistit ja kunnossa, siella on sitten sen vauvelin kiva elella puhtaassa yksiossa seuraavat 9 kk :D

mahdotontako
sun oirelista on jo mun silmissa ihan taytta + :)
Ja kovasti siella on muutkin RKTT jo +kynnyksella, alkakaahan jo paukuttamaan niita plussia poytaan! :heart:

Ja kaikille muillekin paljon onnen puhureita ja plussa tuulia!

ON: Mulla ollu maailman kamalimmat 2 paivaa, en jaksa edes selostaa, mutta liittyy naihin taman maan byrokratioihin ja puoliksi tehtyihin toihin ja kyrsiintyneihin toimistovirkailijoihin. Paa ollu 2 paivaa kipeana naiden juoksjen kanssa, mutta nyt on hommat taas hanskassa. Kiva kun tuli viikonloppu! :)

Hei Rinja ja jos taalla on muitakin jotka kokeneet enemmankin naita km, luin just tanaan tammosen artikkelin
http://www.dailymail.co.uk/femail/article-1252001/Woman-suffered-18-miscarriages-finally-gives-birth-little-miracle.html
Siis talla naisella ollu 18 km 13 vuoden aikana. Ja sattumalta loysi sit tammosen asiaan hyvin perehtyneen hedelmoityslaakarin, joka loysi haikkaa tan naisen liian aggressiivisista valkosoluista, jotka raskauden alkaessa kavivat alkion kimppuun aiheuttaen km. Ja sit tan tohtorin johdolla sen raskaus onnistui vihdoin viimein! Uskomatonta! :)
Tama taas todistaa, etta kaikki on mahdollista!

muoks. niin siis taa on kuulemma aika yleinen vaiva, n. 15% naisista karsii samasta aggressiivista valkosoluista (onko sille jotakin patevampaa termia?) ja taa laakari kaytti sit jotain ihan uutta hoitomenetelmaa, steroideja jotka alotetaan jo ennen raskautta.

Tuli vaan mieleen, etta jos tama nyt on niin yleinen vaiva ja siihen loytyy tallaset steroidit, niin kuinkakohan on laakarit jyvalla viela tasta??

jääräpää Kun kävin siellä Naistentautien pkl:lla ennen tyhjennystä, sain hoito ohjeet paperille ihan kirjoitettuna. Siinä oli ohjeena soitella 3vko:n päästä perhesuunitteluneuvolaan ja sieltä hoitaja laittaa lähetteen sitten sinne labraan. Kävin siis tänään ja kun olen mieleltäni kärsimätön:whistle: kyselin jo vastauksen TK:n puolelta-maanantaina soittaa perhe.suun.neuvolan täti sitten.. ;) ..tarvittaessa olisi voinut sitten varailla aikaa sinne lääkärille esim. ehkäisyasioissa tai liittyen tyhjennykseen/keskenmenoon-ja vaikka sitten ultraukseen että kohdussa kaikki Ok! =)

Mur-mur, olipas hyvä, kun toimenpidettä ei tarvinnutkaan tehdä. Ja pöh sitä gyneä, olikohan oikeassa ammatissakaan.

Oviksen näkyminen ei kuulemma on ihan satavarmaa. Edelliskierrossa klinikalla käydessäni gyne näki sen, kun edellisenä päivänä oli munis irronnut ja siellä oli sellainen "reikä". Mutta aina se kuulemma ei ole niin selkeä homma ja varmaan muutamassa päivässä voi umpeutuakin.

Laiton sinut nyt listan kärkinaiseksi ja kertoilet sitten, kun haluat tietoja lisätä. Kyllä jotain selvyyttä kohta tulee muodossa tai toisessa.

Jääräpää, hyvä että miehesi tuli taas järkiinsä.

No nyt tuli mies kotiin, pitää lähteä seurustelemaan. Palaillaan

Terri Ok, kiva kun kertoilt tuosta oviksen näkymis asiasta..manasin kyllä tuota lääkäriä jo maanrakoon..saa**na sentäs millainen muija olikaan hän!! :kieh:..vastailikin niin terävästi ja lyhykäisesti, sai ihan terästää kuuloaankin äärimmilleen, jos mieli saada jotain selkoa!..mites miulle tämmöisiä lekureita sattuukaan???

..juu ja kaiken huipentuma: Tuolissaan istuen kääntyi nopsaan miuun päin, laski kätensä oikein reippaasti syliinsä ja tokaisi, "no nyt on tämä raskaus onnellisesti ohi" ja hymyili pikkasen..

..onnellisesti ohi?!..no niin kait sitte-onnellisesti :( ..toki siis ymmärsin, mitä hän tarkoitti: että TYHJENNYS mennyt hyvin ja kaikki siltä osin Ok..sanavalinta oli kyllä hällä vähän-sanoisinko, IHAN VÄÄRÄ!! ..herkemmällä olisi jo silmät vettyneet..

Makin tein muuten eilen r-testin, ei silla etta luulisin olevani raskaana vaan siks ku naa mun tisuliinit on ihan kummat ollut siita km lahtien, eli siis jo 1.5kk, pulleat, kipeat ja taynna ja aattelin testata josko r-testiin tulee jotain niin lahen saman tien lekurille, mutta kylla se puhdasta negaa naytti.

En tieda, luultavasti johtuu naista e-pillereista joita nyt toista kk kaytan laakarin maarayksesta :(

kaikenlaista vaivoo...

Ottis
Hupsista! Vähän viivähdin perusteellisessa vessan pesussa ja ajoin miehen maailmalle ja sillä välin te olette kirjoittaneet melkein sivun täyteen ;). Tosi kiva, ett on näin aktiivista porukkaa.

I-K Ihana kuulla, että sinunkin ukkelisi on noin hempeäksi heittäytynyt. Oikein mun miestäni analysoit ku arvelit hänen tarvinneen konkreettiista näyttöä siitä, ett jotain on todella tapahtumassa. Tänään ajattelinkin, ett olis pitänyt pyytää gyneä nappaamaan printti niistä folleista, ett saan näyttää miehelle. Mutt niin tohkeissani miehelle käynnistäni kerroin, ett värit vaihtelivat kasvoillaan valkoisesta punaiseen. Sellainen terve punoitus lopulta jäi, eikä illalla ollut kovin vaikea häntä lämmitelläkään. Viel yritti ilmeisesti periaatteen vuoksi vastustella ku huomasin housun etumuksessa jo lupaavaa muhkeutta :).

Jääräpää Mahtavaa, ett miehes jo vähän pehmeni :heart:.

mur-mur Hienoahan tuo on, ettei tarkempia tutkimuksia tarvinnut edes tehdä ku jo se kuiva akkakin näki, ett sulla on paikat oordingissa :). Ja ajatteles, ett viikon päästä saat taas jo pupuilla ihan täysillä. Kyllähän se kp tosiaankin lasketaan kaavinnasta/ lääkkeellisestä tyhjennyksestä. Mulle keskussairaalan gyne sanoi, ett mulla menkat alkaa kaavinnasta 28 päivän päästä, kun oli aina ollut säännöllinen kierto. Ja niin alkoikin :saint:. Silloin tosin ovis tuli myöhään ja luteaaliaika jäi lyhyeksi, mutt silti oli ilo töistä naputella miehelle, ett menkat alkoi. Ne taisikin olla ainoat menkat, joista olen todella iloinnut.

LB Vaikken vielä tuota linkkiäsi lukenutkaan, niin uskon tuohon kyllä. Omista korkeista leukkareistani jo viimeksi vähän murehdin, ett sitäkö se on, ett omat solut hyökkää munasolua vastaan ja sillä on sitten peli pelattu. Tuosta piti gyneltä mun eilen kyselläkin, mutt niin ne follit mun maailman sumensi, etten muuta enää muistanutkaan :). Nyt olen kuitenkin ottanut pian kuukauden kortisonia 10mg/pv, joten voipi olla, ett se jo auttaa. Muistelisin, ett kesällä kun raskauduin oli kortisoniannos myös korkeampi. Raskauden myötä hölmö sitä sitten vähensin. Tai no hölmö tai hölmö, mutt vähensin ku reuman oireet katosi ja ajattelin, etten sen vuoksi tarvitse lääkitystä siihen niin paljon.

Helpotusta sun vaivoihis toivottelen :flower:!

Ottis
ON Tänään kun käytiin kaupassa ja kotiuduttiin tuntui vasemmalla puolella jo melkein kipua, mutt se tuossa puuhastellessa helpotti. Ihan kiva kuitenkin tietää mistä pinkeys johtuu.

Miehen ympäripuhuin viettään itsekseen mökki-iltaa. Perustelin sitä sillä, ett tänään ei tarvi jörniäkään ja huomenna olis sitten mökki lämmin ku mennään sinne yhdessä. Elän toivossa, ett saan kissavahdin ja päästään mökille kahdestaan ja voitte vain arvailla mitä puuhaa mulla on sinne tiedossa :saint:. Vähän nihkeesti mies lähti, mutt luulen, ett tämä ero tekee meille vain hyvää. Ensinnäkään en ole pitkäänpitkään aikaan ollut yksin kotona, vaan vain mökillä yksin ja hienoa huomata jo nyt, ett mulla on sitä ukkeliani vähän ikävä. Vaan nyt.. mun piti vielä yläkerta imuroida ja jos olen reipas ehdin takastakin tuhkat tyhjentää ennen Salattuja elämiä :).

Kiitos ja isot halit kaikille tsempityksestä :hug: !No minä taidan olla kyllä pikkusen pöljä,mutta en aio tästä vauvahaaveilusta ihan kokonaan luopua vaikka nyt on lääkitystä tähän alakuloon aloitettukin.Saahan sen sitten lopettaa jos sellanen ihme tapahtuisi että plussaa testissä näkyisi.Pienellä annostuksella mennään,enkä aio sitä kyllä hetimiten nostaa vaikka ohjeessa niin olikin.Ei tämä silti niin masentavalta tämä elämä tunnu..mutta siis olen siitä onnellinen että lääkitys aloitettiin,jos tilanne muuttuu niin nostoon aina varaa.ja lopettaminen käy sitten toisaalta helpommin kun ei mitään maximiannoksia tarvita..Sain muuten noihin paniikkikohtauksiin lääkityksen,ja siis voi autuas mikä ihanuus kun saa olla taas "vapaasti",ei tarvi stressailla kauppareissuja eikä kaffitunnilla juttelua..Ja tuo lääke ei siis ole riippuvuutta aiheuttavaa,otetaan kun siltä tuntuu ja vaikutus alkaa pikimmiten..Kuulemma useat julkkikset,poptähdet ym.käyttää tätä ennen esiintymistä..Mutta tämä nyt kyllä sivuaa aika lailla tätä vauvakuumeilua..
Mutta mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille ja onnea oviksen hyödyntämiseen:)

Jääräpää mun mielestä papaa otetaan myös raskausaikana, joten...

Ottiksellako niitä munasoluja on 3 kypsymässä? Olis se vaan aika hurjaa saada kolmoset!!! Nyt olis kyllä tosi hyvät mahikset, että edes yksi niistä tarttuis kiinni ja alkais kasvaa :D tai vaikka kaks :D :D tai kaikki kolme :D :D :D

Heipsin taas ! Nipsu 10 tervetuloa! Kuten Ottis asian ilmaisi , täällä kuume pahenee =)
Jääräpää, ei toi miehen ilmaus ollut nyt kovin hauska. Onko hän huolissaan? Nuo miehet kun oikeesti ovat välillä ainakin luulevat olevansa oieesti huolissaan, onko perheellä, siis heillä varaa elättää perhe? Jos nyt häntä lähestyisi asiassa pelkoja vähentäen. Siis miten?
Mutta eihän tuo mukavaa ole sinulle, kun kuumetta on.
ON: Yrityksen tältä kierrolta lopetettu. Ellei iske muuten vaan halut :LOL: Oli kyllä niin työtä tämäkin , että ihmettelen, jos näin käy :LOL:
Limoja ei näy, joten ajattelen, että se oli siinä. Mutta mutta kun ei näe sisälle, kun ei ole omaa ultraa...mur-mur, eikös tuo täti ihan mukavasti sua hoidellut, jos poisti luomenkin? Vai ymmärsinkö väärin? Mutta ettei muka näe sitä ovista...tai osaa arvioida...? Hmm...

Nipsu10 kyselit aiemmin kierrukka asiaa..

Miulla otettiin hormonikierukka-Mirena poijjes 26.2 2009 ja tyhjennysvuoto tuli heti 28.2.

Ekat kuukautiset tulivat sitten 2.4. Miulla ei ollut alun tiputtelujen jälkeen juurikaan vuotoa kierukan ollessa paikoillaan, ihan pikkuhousunsuojalla pärjäsin.

Yhteistyössä