40+ So what (vol.7)

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Terri nyt täytyy pitää lehmänhermot :LOL: vaikka lukemat näyttää hyviltä en usko että testattavaa on koska oviksen 100% ajankohdasta ei tietoa ja siemeniä sain vain kerran ja niistäkin suurin osa tuli reisille,muutenkin tämä kierto taitaa heittää häränpyllyä koska nyt vähän jo tuhruttaa eli tosi lyhyeksi jää tämä kierto,mutta blondihan saa tästäkin mielikuvituksen liikkeelle että olisiko kyse kiinnittymis vuodosta :saint: :saint:

Heippa Nipsu10! Tervetuloa juttelemaan ja jos haluat listautua, niin kerro vaan.

Olemme vähän samassa tilanteessa, mutta sinä olet kaksi vuotta aikaisemmassa kuin minä. Eli minä sain esikon 42 vee ja nyt 45 vee haaveilen vielä kakkosesta. Haaveilua ei ole kielletty :) Kuvittelin, että kakkosen yritys ei enää paineita toisi, mutta toisin kävin, kun tärppiä ei ole tullutkaan. Sinunkin kannattaa miettiä, että jos ihan aikuisten oikeesti haluatte kakkosen, niin sitten vaan töpinäksi. Meillä ei oo ollut ehkäisyä käytössä esikon syntymän jälkeen ja muutenkin tuo hormonikierukka on mulle ihan outo kapistus. Toivottavasti pinon muut naiset osaavat kertoilla siitäkin jotain.

Nytpä se isäntä oikein pommin pudotti :| . Ilmoitti et kolmatta lasta ei tuu kun ei oo varaa... |O . Minähän siitä hermostumaan ja vakuuttelemaan et kyl minä hoidan kaikki kustannukset mitä kolmanteen lapseen tulee jos sellainen yleensä vielä saadaan :attn: . Ei tuo sitten sanonut siihen mitään muuta kuin puisteli päätään. Hänellä on oma yritys eikä koskaan juttele mulle niistä asioista jote n ei hajuakaan miten menee. Meilllä kuitenkin on ihan erilliset tilit ja mulla omat säästöt...ja kesällä alkaa taas palkka juoksemaan tilille... en tiedä sainko hänet vakuutettua :/ . Tulipa levoton olo tuollaisesta yhtäkkisestä mielenmuutoksesta.

Ihanaa, kun täällä on niin monta raskaana! Kaikille onnea matkaan!

oivikille toivon niin paljon sitä ihanaa ylläriä huomenna! Peukkuja!

Mites nillan testaus?

haave3, hyvä kun pidät itsestäsi huolta! Jaksamista! :hug: Jos vielä kuumeilette, kannattaa siitä lääkärille kertoa, että osaa sopivia lääkkeitä antaa.

Nopea tervehdys!!
Ihanan pitkä rktt-lista kaikille sinne plussaonnea ! :heart:

Mites hoitolaisten nillan ja oivikin oireet nyt??

Tervetuloa nipsu palstalle!

ON Täällä oli toinen kontrolli tänään, pallukoita on nyt 12, pari isompaa 14 mm, 7 keskikokoa 12 mm ja kolme alle 10 mm. Jatkan kasvatus- ja jarrupiikin pistelyä yhtäaikaa. Punktiopäivä siirtyi ensi keskiviikkoon. Kovasti pelottaa, että lähtevät ennen aikoja liikkeelle, kaksi isointa ehkä menetetäänkin, sen ehdoilla, että saa kolme pikkuista kypsäksi. Jos saadaan muutama hyvä munasolu, olen kyllä oikein tyytyväinen.

Hyvää viikonloppua kaikille :flower: Testailutuloksia käyn palstalla jännittämässä.. tääl on sormet ja varpaat pystyssä b d

Ottis
Nipsu10 Tervetuloa kuumeilemaan. Sehän tässä pinossa on varmaa, ett jos vasta vauvalämpöä podet, niin se varmasti kuumeeksi muuttuu :saint:.

Jääräpää Harmillinen veto sun mieheltäsi sanoa, ettei kolmanteen lapseen ole varaa. Ennen vanhaanhan sanottiin, ett lapsi tuo leivän tullessaan :). Muistuta häntä siitä. Sulla voi nyt simppajahti vähän vaikeutua, jos et saa miehen mieltä muuttumaan. Tsemppiä sulle ja toivotaan ukkelin päänsä kääntävän.

Terri Hyvä hyvä, että testiarsenaali valmiina. Sinähän et tilannut kuin r-testejä? Niinhän se oli, ett ovistestejä me ei enää tarvitakaan :).

SS Mahtava follisaalis sulla tulossa. Toivottavasti ne kolmekin pääsevät muhevoitumaan ja parhaat saadaan talteen + :heart:. Pitkälle menee punktio, mutt ei kai auta kuin odotella. Tsemppiä piinailuun!

Rominas Jahtihan me eilen jo aloitettiin. Tänään ovista tikutin ja Luojan kiitos negaa näytti eli follit pääsevät ainakin sinne 18 mm:iin ennen poksahtamista. Tässä vähän laskeskelin, ett jos huomennakaan ei testi huippua näytä, ovis menee maanantaille ja silloin voi jo harkita joka kolmas päivä-pupuilua, ett miehellä puhtia loppuun asti riittää. Tosin olen jostain lukenut, ett simppojen olisi hyvä sen pari vuorokautta saada munista odotella, joten se taas puhuu sen puolesta, että huomennakin pupuillaan. Ei kai se niin mahdotonta miehellekään ole siitä suoriutua jos oikeasti jaksaa ajatella, ett siitä puurtamisesta voi vauva olla palkkiona? Pitää vähän jutskata tänään mitä hän tuumaileepi.

Ottis
Terri Mur-murin sais varmaan ottaa taustailijoista pois. Taisin sen omalla vuorollani unohtaa :ashamed:. Eli jos joudat, kerkeä ja viitit, niin voit sen tehdä tai mä teen sen sit sunnuntaina.

Olipas ikävä mielipide miehelläsi, Jääräpää. Yritä vielä päästä keskusteluun asiasta, ehkä se mieli hänellä vielä muuttuu. Yksi sopiva kauppa/asiakas yrityksellensä, niin mies on taas yhtä aurinkoa.

Solakka Silakan munikset kasvaa kovaa vauhtia. Toivotaan sopivaa määrää sopivan kokoisia talteen.

Ottis, r-testejä vaan tilasin toiveikkaana. Toisaalta myös, jos/kun tämä kierto päättyy, niin aloitan taas pistokset ja seuranta on ultralla, eikä siihen ovistestejä tarvita.
Oon tän jo monta kertaa kirjoitellut, mutta tuo lapsettomuusgyne piti jtp oikein riittävänä tahtina likistellä miestä näin ovisaikaan. Ja niin kuin kirjoitit, niin ENNEN ovista ollaan liikkeellä. Eli sä oot ihan oikean taktiikan nyt valinnut. Toivotaan hyviä tuloksia olympialaissa, jos se vaikka innosta miehenpuolikkaitakin.

Mä täällä mittailen lämpöjä ja kyllä ne edelleen reilussa 37 asteessa pyörii, ainakin näin iltapäivällä. Yöhikoilutus kyllä vähän latistaa tätä piinailua, sillä viimekierrossa, jossa se myöhäinen "plussa" tuli, niin ei ollut hikiä lainkaan. Kuvittelin lugejen pitävän ne poissa, mutta ehkä se olikin tuo kiinnittymisyritys, joka sen teki. No kattellaan, kun ei oikein muutakaan voi.

Juu, toki mur-mur kiertolistallekin, kun kerran on rktt. Laitoin sinut ensimmäiseksi, kun en oikein tiedä miten päivät ja yrityskerrat menevät. Toivotaan, ettei kierrosta saada selvääkään, kun jo plussa pärähtää.

Rominas mä en oikein osaa sanoa kauanko viivat näkyvät. Kait se menee vähän jokaisella omalla tavallaan, mä en oo kauheesti ovisplussan jälkeen testejä viljellyt.

Ottis
Rominas En osaa vastata kysymykseesi, koska en ole liuskatestejä tehnyt. (muoks.) :LOL:. Luulin sun kysyvän miten kauan viivat näkyy jo tehdyssä testissä. No mutta, mulla ainakin pikkuhailukkaa viiva näkynyt nyt miltei läpi koko kierron niissä digin liuskoissa (joita ei saa kattoa :)).

Terri Hyvä, ett mulla hyvä suunnitelma :). Pitkästi on sullakin vielä piinaa edessä, mutt eihän tässä tosiaankaan auta kuin odotella. Tässä Oili-vaiheessa kuitenkin vielä oma haasteensa ku pitää saada mies pysymään yhteistyössä.

Niin sen takia mä tuota jtp:tä toitotan, kun se oli mulle (meille) ainakin helpotus. Eli voi haaveilla, vaikkei jaksakaan niitä kolmea päivää peräkkäin :LOL: Mutta näähän on nyt näitä juttuja, että onko varmaa oikeaa vastausta. Tutkimustuloksia on monennäköisiä ja niistä voi ottaa ohjenuorakseen haluamansa. Sehän tässä niin hauskaa on, kun tälläkin asialla voi niin paljon teoretisoida, mutta käytäntö voi olla jotain ihan toista.

Ottis
Miten Terri se jtp-meininki tasan tarkkaan oviksen aikaan sitten menisi? Ku sehän tässä on jännää, ettei voi tarkalleen tietää milloin ovis on. Meinaan, että kun mä tässä ajattelin jtp:llä mennä siihen oviksen bongaamiseen asti, mutt sitten yrittää lämmitellä miestä soppelisti dpo-1, dpo0 ja jos mitenkään mahdollista vielä dpo1.

Tai jos ihan tarkkoja ollaan, niin jos voisin uskaltaa olettaa, että ovis olisi tiistaina, en miestä vielä huomennakaan pukille hätyyttäisi, vaan vasta sunnuntaina ampumaan kunnon sarjatulen ja maanantaina tietty ja tiistainakin. Tulee tällä mun menetelmällä väkistenkin sitä pakertamisen tuntua. Mutt voipi olla, että jos ovis olisi tiistaina, huomenna olisi hyvä pupuilla sittenkin ja sit maanantaina ja tiistaina taas.

Ääh! Menee vähän vaikeaksi, mutt lähinnä mietin miehen simppojen kuntoa, kun hänellä se Azamun-lääkitys eivätkä simpat ole välttämättä vilkkainta sorttia, niin sitten pitäisi kuitenkin oviksen lähelle saada mahdollisimman paljon kuteja ja jostain olen lukenut, ett jos simppoja vähän tai ne nihkeitä liikkumaan ei toi joka kolmas päiväkään olisi paha, vaan simppoja olisi sitten enempi tarjolla taas. Auttakie, en minä ossaa näitä pähkäillä :ashamed:.

Ottis, ei hän mulle mitään tiettyjä päiviä "määrännyt", sanoi vain, että nyt sitten joka toinen päivä. Eli silloin kp 14, jolloin näki, että folli oli kohtapuoliin puhkeamassa. Olimme toki jo sitä ennenkin yrittäneet pitää sitä tahtia yllä (tai siis minä "huolehdin" tahdista).

Nyt taas mutuna, että varmaan heti, kun plussa pärähtää, niin kannattaa aloittaa. Eikä se tietysti haittaa, vaikka seuraavana päivänäkin on liikkeellä. Oikeastihan ovis tulee jonkinlaisella viivellä, eikä plussan perusteella voi ihan tarkkaan sanoa, milloin O tulee. Paljonhan riippuu, missä kohtaa päivää sattuu pongaamaan lh-plussan. Mulla on kyllä se hyvä puoli, että luulen tunnistavani irtoamisen kivuista. En oo silti mitenkään ollut huolissani, jos en heti kipujen jälkeen pääsekään pupuilemaan, jos kerran simoja on talletettu ennen.

Viimekierrosahan mä pistin irrotuspiikin kp 15 iltapäivällä , mutta luulen että sama iltana tuli jo ovis. Aamulla otiin oltu liikkeellä ja sitten vasta kp 17 taas talleteltiin. Minä kyllä olisin halunnut siinä välissäkin, mutta eipä irronnut sillä kertaa. Täytyy siis vaan luottaa aamun talletuksiin. Enkä tietysti voi ihan varmasti tietää, irtosiko munis juuri sillä hetkellä vai vähän myöhemmin. Ja kyllähän se on hedelmöityskykyinen kuitenkin jonkin aikaan, jolloin maanantaiaamun talletus saattoi ehtiä perille. Tai jotakin silleen.

Se on muuten jännä, että jos epäillään miehen siittiöiden kuntoa, niin silloin nimenomaan suositellaan jtp ammuntoja. Muutoin ei ehdi kehittymään kunnolla.

Kivahan tätä on tosiaan teoretisoida. Tulokset nähdään sitten myöhemmin.

Heippaus..

Kaupoissa tuli koluttua, niin, että lämpö pompahti jo 37,44, mitäköhän sekin merkinnee? Ja kohtua tai munasarjoja pakotti kaupassa ajoittain ja valkkaria edelleen tulee..pienistä seikoista sitä miettii, että josko kuitenkin? Toisaalta järjen ääni sanoo, ettei taaskaan;=)

Plussatuulia!! :heart: :wave:

Ottis
Terri Kiitos :flower:! Oot kultanen ku jaksat mun kanssa teoretisoida :saint:. Kyllä teillä varmasti ne aamun ammunnat riitti jos illalla oli ovis. Todellakin munis on ainakin sen 12h vielä hedelmöittymiskykyinen sen jälkeenkin. Jostain olen joskus lukenut, ett simpoilla menisi 7 tuntia uida perille ja siitä jonkin aikaa ennenkuin ovat siitoskykyisiä ja että siksi niitä pitäisi olla hollilla etukäteen. Ehkäpä toi jtp on sitten ihan hyvä systeemi kuitenkin. Eikä se sitä tarkoita, ett jos on eilen illalla pupuiltu 7 aikaan, ett asialla pitäisi tasan tarkkaan olla lauantaina samaan aikaan ;). Ajattelin vähän miehen mielenliikkeitä kuulostella, miten on halukas touhuilemaan. En usko, että haittaa jos lauantai-illalta pupuilu siirtyy sunnuntai-aamuun tms. No, nyt annan ton olla ja jätän lopun 'luonnon' hoideltavaksi :whistle:.

Mahdotontako Eihän se mahdotonta ollenkaan ole, että jospa sittenkin + :heart: ;). Saisit sä nyt kuitenkin ihan meidän mieliks viimeistään huomisaamun purkkiin pissiä ja siinä vähän dipata, jookos?

Minä nukuin 11h yöunet!!! :eek: sen jälkeen vielä puolitoista tuntia päikkyjä. Liam lähtenyt Stellan kanssa liikkeelle. Maitoa kyllä oli valmiiksi pumpattuna. Nyt pitäisi lähteä ruokaostoksille, lämpöä 37.4. Palailen illemmalla.
mur mur mitäs sinne kuuluu?

Moi kaikille, ja hyvää viikonlopun alkua!
Hutasten luin noita teidän keskusteluja, ja totesin että samanlaisia mietteitä täällä on tällä hetkellä.
Ottikselta tekikin mieli kysellä että eikö sinulla ole yhtään turvonnut olo alavatsassa ja munisten kohdilla, mulle kun tuo 3 follia on jo saanut aikaan aika kiristykset ja ihan kunnon kasvukivut. Ivf:ssä ihan mietinkin että jos pitäis yrittää rakastella siinnä tilassa niin mitähän siitä tulis, ei hirveesti tekis mieli. Ja nyt sitten piti vaan punnertaa vaikka omakin olo oli kipuileva ja turvonnut. Mulla olo helpottui silloin kun ovis testissä oli se toinen tasa vahva viiva, joten oletin että kyllä ne pallerot silloin poksahti.
Kade olen Ottis vähän sulle siitä kun sait käydä ultrassa ja tilanne nyt sulla hyvin tiedossa. Siis kaduttaa kun en itse varannut aikaa ja käynyt tarkistamassa, uskon kuitenkin että muniksia kypsymässä oli enemmän kun yksi, kun tosiaan se olo oli niin paksu parina kolmena vikana päivänä, ja kasvu kivut alkoi jo aijemmin..
Ja siis onnea siitä hyvästä tuloksesta Ottis.
Tuota ovis päivää mietin, että kyllä ne talletukset menee aika nappiin jos pupuilee silloin kun ne tasavahvat viivat tulee testiin, kun ainakin näissä testeissä mitä minulla on sanotaan ohjeissa että siitä lukien menee se 24-48 tuntia ovikseen. Ja simppojen pitää olla munajohtimessa odottamassa munasolua, (siis jo valmiina vastassas,) ja nehän vaeltaa sen yhden vuorokauden sinne johtimeen..
Minulla kasvoivat Follit 2mm nopeudella siis vrk kasvu..ja puhkesivat 20mm kokoisena tai siis punktio oli silloin kun koko oli 20-21 mm, ja simpat meidän tapauksessa olivat vielä hyvin vilkkaita siinnä vaiheessa maljassa kun solut laitettin takaisin, eli ainakin tuon 2 ja puoli päivää. Punktio oli aamulla ja seuraavana aamuna olivat hedelmöittyneet, ja seuraavana iltapäivänä solut olivat jakautuneet 8 soluiseksi ja laitettiin kohtuun..
Kohtu oli siirto päivänä 9 ja 1/2 mm paksu, Liika paksuus on yhtä huono kun liian ohut limis eli alle 6mm..

Kiva kun voin osallistua keskusteluihin, vaikka enemmän taustalta. Täytyy odotella että kierto normalisoituu tämän kierukan jälkeen ennen kuin voi käydä mittauttamassa hormonit ym. Oletko Terri jossain lapsettomuusklinikalla hoidossa vai ihan " tavallisella" gynellä?

Itse kyllä kovasti kuumeilen, mutta en oikein tiedä miten saisi miehen täysillä projektiin mukaan. Lohduttavaa on ollut lukea ettei se kaikilla muillakaan ole ihan helppoa. Pitää tästä ainakin aluksi alkaa noita ovistestejä tilailemaan. No, edellisessä kuumeilussa emme asuneet miehen kanssa vielä edes saman katon alla vaan minun piti välillä matkustaa oviksen takia 200 km simppoja hakemaan =) Eli periaatteessa nyt pitäisi olla helpompaa....
Plussia teille piinailijoille d :) b jään peukuttelemaan.

Pöh, olihan reissu :/

Päivää vaan kaikille:wave:..ahkerasti olette kirjoitelleet taasen..mie heti omanapaista tässä..

Oli kuulkaas niin nuiva&kuiva naislääkäri että!!!
..on varppina puuttehessa elelly kun niin oli turpa mutkalla!!:whistle:..:D

No juu, mut asiaan..ei tartenu tehdä Kolposkopiaa, kaikki oli NIIIN siistiä:saint:..otettiin vain Papa..juu ja reiden sisäpinnalta nappaisi lääkäris täti varsiluomen poijjes, oli sellainen 3-4ml joten jo häiritsevä!

Kohtu oli siisti myöskin ja siellä kaikki Ok-limis 5mm..muniksista ei sanonut mitään ja kun kysyin uteliaana että näetkö, olisiko ovis jo ollut sanoi hän napakasti, "ei sellaista osaa sanoa"..täh?? :eek:..kyllä miulla on sellainen käsitys että näkevät tuollaisen asia..eiköstä vaan?..sanoi vain että siistit nekin ja molemmilla puolilla on "toimintaa"
Lääkäri sanoi myös, ettei kiertoa voi alkaa laskemaan siittä kohdun tyhjennyspäivästä!..just just..:(

Labrassa kävin myös hcg:n määrityksessä ja vastauksenhin sain, oli 7..joten hyvin on laskenut =) ..tuonhin puolesta kohta pitäisi vuoto jo alkaa.

Pientä laskutoimitusta täällä olen tehnyt ja tulos: Ovis tulossa vasta reilun viikon päästä!(ehkä..)

..jos limis nyt 5mm ja oviksen olessa sellainen 11mm niin tuollaiseen tulokseen pääsin..limishän kasvaa 1-2mm/vrk

..mutta..ovistahan miulle EI välttämättä tule nyt laisinkaan!!..voihan kakkapökäle!!!(nätisti sanottuna)..oli vain nuo oireet NIIN sopivan oloiset Olin vierailuun..sitten myös se viivan haaleneminen ja taas vahvistuminen O-testeissä..

Mie nyt vain turhaan siellä RKTT-listalla olen..Pläääh ja surku..

Yhteistyössä