40+ So what (vol.7)

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Vitsi, että aikuinen nainen voi olla näin hölmö: iloitsee kun kuumemittari näyttää 37,21 astetta. Sanokaa mulle, että hanki elämä =) Muutoin tulee piitkä viikko vielä, kun dpo on vasta 5.

Taavi, sen verran optimistinen pitää olla, että ovistestit tilataan vasta, jos täti tulee käymään. Näin mä ainakin päätin ja tilasin vain r-testejä.

Jokos sun ovis oli MamaStella vai ootko testaillut? Tuu rktt-listalle, jotta saadaan oikein piiiitkä luettelo ja paljon plussia. Voi sinne tulla vaikkei testiä tekisikään, omat oireet (limat, nippailut) voi kertoa sen asian ihan yhtä hyvin.

Terri oli ovis joo viikonloppuna. :) en vaan näistä kaikista listoista tajua vielä :ashamed:
Ovistestit jäi sitten loppupelissä tekemättä, kun olin gynellä aiemmin ja oli jo follit siinä mallilla että viikonlopun aikana se ovis oli ja huomasihan sen. :) Nyt sitten eilen ja tänään tullut paperiin pyyhkiessä limaista ja vaaleanpunaista? :eek: en ymmärrä mistä kyse. Saa siis lisätä sinne listalle. :)

No jos sun ovis oli vaikkapa sunnuntaina 14.2. niin se oli sitten dpo 0 ja tänään dpo 4.
Oireesi kuulostavat siltä kuuluisalta kiinnittymisvuodolta, josta paljon puhutaan, mutten oo koskaan tavannut. Oiskohan tuo dpo 4 vähän aikaista sille.

Kerro vaan päivittäjälle (tänään Ottis, minä huomenna), minkä dpo (days past ovulation) haluat listalle laitettavaksi.

Hei! Mäkin voisin tuota RKKT listalle tulla. En oo kyl varma ovisajankohdasta. Laitetaanko eililselle se dpo-1 ja tälle päivälle se dpo vaikka? En osaa sanoa. Eilen nippaili ja vihloi vasemmalta, sitä edellisenä päivänä oikealta, mutta testihän näytti silloin vielä hiukan haaleaa. Elikkä eilinen ehkä varmemmin. LÄhdetään tästä ajatuksesta. Roikunpahan siellä ainakin aikani siten minäkin listoja komistamassa , siis pidentämässä =)

Vinks!! :wave:

Jos haluatte tuonne listalle tai RKTT-listalle jotain tietojanne ylös, laitelkaa vaikka näin:

-->PÄIVITTÄJÄ!!<-- otsikoksi vahvennetulla tekstillä ja suurilla kirjaimilla ja sitten tietonne mitä haluatte laiteltavan, jääpi muuten tuonne tekstimäärän sekaan ja päivittäjältä jääpi huomaamati-Kiitos!!:flower: =)

..vaikka en siis päivittäjänä toimikkaan..tuli vaan mieleeni että joku päivittäjä siittä jo mainitsikin!?

Impalantaatiovuodosta..

""Tämä implantaatiovuoto(kiinittymisvuoto) esiintyy juuri samaan aikaan kuin odotetut kuukautiset,(voi olla pikkasen aiemminkin) ja saattaa sen takia aiheuttaa epävarmuutta raskauden suhteen.
Implantaatio vuotoja esiintyy kuitenkin suhteellisen harvoin.

Implantaatiovuoto vaihtelee pienistä tippoista isompaan vuotoon, joka muistuttaa lähes normaaleja kuukautisia, mutta on yleensä kuitenkin vähäisempää ja eri sävyistä kuin normaalit kuukautiset. Muista, ettei se ole yleinen ilmiö. (voi ilmetä juuri veren/limansekaisena vuotonakin)..mur-murilla oli -04 raskaudessa juuri plussauksen kynnyksellä:heart: :)

Sitä ei pitäisi sekoittaa muihin alkuraskauden verenvuotojen syihin, se on yksi syy alkuraskauden verenvuotoihin, mutta useimmissa tapauksissa verenvuoto ei ole implantaatiovuotoa, eikä siis johdu kiinnittymisestä""..

mur-mur pakko on tämä homma ottaa huumorillakin,toissa ilta oli henkisesti niiiin raskas ja pitkä kun olla vaan voi.
Miehet kun on miehiä, olisi voinut esittää mulle asiansa aivan toisella lailla mitä se sen teki, ja minä reppana heti sitten otin itseeni ja sulkeuduin surkeuteeni,no oli miten oli nyt homma kuitenkin pulkassa ja elämää eteenpäin.

terillä mielestäni ihan normaalia vauvakuumeisen naisen käytöstä :LOL: pitäähän nyt mittarit olla, dpo 5, lohduttaako yhtään,viikosta tulee pitkä ja oire rikas :D

MamaStella, kyselit miun vointiani?

Ihan normaali olo-kait ;) ..no pikkasen on ollut päänsärkyä ja virsaamisen tunne jää vielä, vaikka pissalla olisi jo käynyt-sellaista jomotusta..ajattelinkin, jos olisi VT-tulehdus tulollansa :/ ..toivottavasti ei..tai sitten voipi johtua tuosta "jyystöstä".. :D ..voipi hyvinkin olla kun äkkiseltään kolmisen kertaa pupusteltiin melkein peräikkäisinä päivinä ja hartaudella!! :p

Ps. miullahin mittari kainaloisessa..odottakaas..36.8C B)

..niin, tuo päänsärky lähtee kun otan 1mg. parasetamolin..ja olo "alakerrassahin vaimenee..illasta taas voimistuu.. :|

Ottis Joo, olit oikein tavaillut tekstiäni... eli tänään dp0.

Tein tuossa o-testin ja edelleen viivaa pukkaa...tosin haaleampi kuin eilen.
Masussa ihan menkkamaisia kipuja ja tuossa aamulla jo ehin mennä ajatuksissani niin sekaisin, että ajattelin tädin alkavan mutta jos nyt eka tää oili...

Kuumemittari näytti 36,7 . eli meinaisko se ettei ole tapahtunut vielä mitään? Voihan vee.. pitääkö tässä vielä yrittää jaksaa metsästyshommia jatkaa... :/

Ottis
Anteeksi omanapaisuus heti alkuunsa, mutt mun pitää ehtiä teille kertoa ennenkuin mies älyää ihmetellä mitä naputtelen. Gynellä kävin ja ultrasi. Kohdun limakalvo oli 0.8 cm:nen ja gynen mielestä hyvä. Ensin meinasi, että munasarjoissa ei näy mitään, mutt sit älähti, että onhan täällä vasemmalla puolella kolme 1.2 cm:stä follikkelia kehittymässä :). Nätisti nököttivät rivissä :saint:. Hassua, ett tänään koululla yksiä abirenttukolmosia ihastelin ku ne tykkää pukeutua aina samanlaisiin. Gyne määräsi seuraavaan kiertoon varuulta Terolutin ja Clomifenin, mutt niistä mun ei varmaan tarvi teille enempää sepustaakaan, kun tiedätte miten ne toimii.

Oon niin sikaonnellinen, ett miehelle ärisin vain, kun oli jättänyt ulko-oven lukkoon, kun tulin kotiin. Kun ihmetteli missä olen ollut sanoin olleeni selvittämässä vähän totuuksia ja kerroin kolmesta nätistä follista, jotka vain odottelee simppoja. Gyne epäili, ett miehen lääkityksellä saattaisi olla tekemistä sen kanssa, ettei vielä ole tärpännyt, mutt oli sitä mieltä, ett vielä ei tarvi lähteä lapsettomuushoitoihin, koska olen vasta raskaana ollut ja ett miehenkään simppoja ei tarvi tutkia samasta syystä, ellen sitten miestä ole vaihtanut :kieh:. Teki mieli sanoa, ett mielessä on käynyt ;). Leikki sikseen, miehelle sanoin, ett nyt sitten pitäis todellakin touhuta, koska mahikset on käytännössä 3 kertaa paremmat siis siihen, ett edes yksi folleista hedelmöittyisi ja myös kiinnittyisi. Enkä pistäis pahaksi kolmosiakaan :heart:.

Lopuksi onneani hehkutettuani sanoin, ett nyt olisi juhlakahvin paikka ja niin mies meille kahvi kiehautti :). Mä luulen, ett saan tänä iltana simppoja. Mutt sanokaahaan viisaammat, ett jos follit nyt 1.2 cm:isiä, niin milloin voin olettaa oviksen olevan? Tänään tuli ekat kunnon limat. Palaan taas :wave:!

huhuuj, onnea Ottis löydöksistä! Ja nyt simppoja tallettamaan. Mä en osaa sanoa, että milloin olis ovisaika....pitäis googlettaa tietoa...Mutta jos kolmoset pärähtää, niin ....JEEE!!! Nyt hehkutusta vaikka vähän overiksi menisikin.
Ja ihana miehesi, kun kahvit kiehautti. Eli simppoja tiedossa ;)
Mutta jos limoja jo nyt ja ei vielä ovis...niin onkohan mullakaan... :eek: apuva.

Ottis jos nyt ovat follikelit tuon 12mm..ja kasvavat sen 1.5-2.mm/vrk..hmmm..olisikohan tuossa sunnuntai-maanantaina 21-22.2 sitten, kutakuinkin =)..riippuen miten muhkeiksi kasvavat..muistaakseni lääkäri miulle sanoi aiemin että n. 18-20mm poksahtelevat usiasti..

..mutta mie kysäisenkin huomenissa lääkäriltä kun käyn siellä omaa alapiätäni näytillä käyttämässä ;) ..

Onnittelut Ottikselle hyvistä näkymistä!

Follien koosta sen verran, että mä luulen (nyt tulee mutua), että follit yleensä poksahtavat 18 - 20 mm. Jostain luin, että alle 15 millisillä ei oikein ole toivoa. Mutta kasvunopeus sitten onkin mielenkiintoista. Odotas katson omista papereistani viimeviikoilta:

kp 7 8 mm (limis 7 mm)
kp 11 14 mm (7,5)
kp 12 19 mm. (9,7)

Eli ei ihan tasaisesti kasvanut. Tämän jälkeen laitoin vielä yhden Menopur-piikin ja irroituksen kp 13.

Mitähän tässä sitten sinulle povaisi: Mulla oli ekan vikan mittauksen väliä 5 päivää ja munis oli kasvanut 8 mm, joten 8/5 = 1,6 mm/päivä. Jos sun munis irtoaa esim. 18 mm:nä, niin 6/1,6 mm = 3,75. :LOL: :LOL:
Joten 3 3/4 päivän päästä on ovis.

Oivikilla oli jotakin tietoa muniksen keskimääräisestä kasvuvauhdista, mutta nyt vaan tikutat edelleen.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/4562401
Tuolta löyty spekulaatiota limoista ja follikkelien kooista.
Tuo mur mur ar io vaikuttaa järkevältä ottaen huomioon, jos noiden keskusteluiden mukaan 5 päivää limojen tulosta ainakin pitää olla silleesti eli miestä kellistää =)
Eli viiden päivän urakka tiedossa ainaskii ja mullakin taisi lisääntyä nää kellistyspäivät.
mur-mur, (nyt vasta bongasin ton väliviivan) , niin etkö sinäkin kellistele siellä ihan tosi mielellä ja vesi :p

Yhteistyössä