40+ So what (vol.7)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
huomenta!
Eikös TV:ssä ollut ohjelma jostain isännän ja koiran käytöskoulusta, voiskohan ton mun ukkelin lähettää sinne ilman koiraa??:LOL:
ottis nuo sun jutut saa mun aina parskimaan tan kuvaruudun maraksi :LOL:
Vaikka olis se varmaan oikiasti kivempi jos se nyt vahan enemman valittas ja olis mukana elamassa tatakin asiaa. Noh, jospas se oppis, eihan sita koskaan tieda mika pehmiainen siita kuoriutuu kun vauvan saatte :)

mamastella onnittelut :flower:

Ma tassa just suunnittelen lekurille lahtoa, pitas se joku piikitysresepti kayda hakemassa. Aika niukoilta vaikuttaa nama ensimmaiset menkat, ei oo ollenkaan samanlaiset ku mita normaalit. Kylla toi ihan kunnon vuotoa on, mutta normaalisti ja varsinkin viime kuukausina on ollut tosi runsastakin valilla, etenkin nama ensimmaiset paivat. Tuntunut etta saa koko ajan olla vaihtamassa sidetta. Noh, eikohan ne tasta taas entisiksi muutu...

Kuka aikoo testata tanaan plussan huutaa HEP nyt? :D
 
Minnihiirelle Rinjalle ja Iida-K pahoittelut menkoista :headwall:

Ottikselle pahoittelut negasta :headwall: Mutta tosiaan nuo oudot oireesi pistää kyllä toivomaan.. ++!

Liizallakin ++lupaavia juttuja!! :heart:

Emily Suuret Onnittelut plussasta !! :flower: Vaikka raskaus taisi tulla rennoin rantein ja yllärinä, oliko sulla tässä kierrossa jotain elämäntapamuutosta, ruokavaliota tai muuta poppakonstia kuin seksiä tietysti?

Oivikki ihanaa.. sinulla jo ultran aika! Toivottavasti siellä pallerot kasvaa kauniisti! Pääset kai jo ensi viikolla punktioon? Tulehan kertomaan tuloksesta.

Missäs nillanillan ja Inian vaiheet menossa?

Little Bear kerrankin voi sanoa, että onnittelut menkkojen johdosta :flower: Siitä se kuumeilu taas alkaa! Joko sait ovistikkufirmoilta vastauksia?

Ovistikuista muuten sen verran, että voivat näyttää lh-huipun lisäksi raskauden ja myös juuri tulossa olevat kuukautiset vahvistuvana viivana, joten tiedä niistä sitten..?
 
Solakka Silakka tuota en tiennytkään että o-testin viiva vhvistuisi, jos menkat tulollaan??..mitenkäs se silleen, mihinkähän perustuu?..

Minnihiiri68 älä olleskaan säikähdä, näin pimeinä vuodenaikoina voi tuo kierto yllättäin jompaan kumpaan suuntaan heittää..ja tämä ihan lääkärin kertomaa:wave:..harmitus negasta kuitenkin ja ISO:hug:
 
ON..mie täällä mietin ja "nuuhkin"..semmoista, kun miulta tullut jo eilisestä tuota ruskeaa vuotoa tyhjennyksen jälkeen ja nyt tänään side yön jäljiltä haiskahti hieman :x ..onkos tämä nyt ihan normaalia..vaiko merkki tulehduksesta?? :eek:..miten teillä muilla kohtalotovereilla oli lääkkeellisen tyhjennyksen/kaavinnan jälkeen?..rupesi ihan pelottamaan, ettei vain olisi jotain häikkää..:(

Sen tiedän että jos tulee kipuja ja/tai kuumetta mentävä heti päivystykseen..mutta tuo tuoksahdus..
..kuitenkin kun toisella kertaa pyyhkäisin peppua veskireisulla, oli vuoto sellaista punaisempaa, tuoreempaa..sitä nuuhkaisin ja se ei sitten tuoksahtanut millekkään..ehkä verelle hieman..
 
lumeton, mulla myös hoitojen jälkeen on ollut kirkkaampaa tuo vuoto. Kai ne hormonit?

Mulla ens viikolla ultra, ja sitten taas peukutetaan ettei ovisplussa tulisi ke-to. Viimeksi oli ihan sama aikataulu - ja o+ tuli onneksi perjantaina. Saa nähdä onko nyt yhtä hyvä onni.

:wave: kaikille, mukavaa viikonlopun alkua!
 
Mur-mur, sellainen käsitys mulla on, että jos tulehduksen johdosta tuntuu nenään, niin sen sitten jo tosiaan huomaa. Eli, hajun pitäisi olla aikamoinen. Mutta, itse seurailisin tarkkaan tilannetta. Luulisi, että tulisi muitakin oireita jos tulehdus pukkaa päälle.

Inia, joo, kai se niin on. Peukkuja, että ovis osuisi oikealle päivälle. En tiedä vielä, tehdäänko mulle lääkkeelliseen vai luonnolliseen kiertoon, Keväällä oli lääkkeellinen ja ehkä toivoisin sitä itselleni. Mutta lääkäri päättäköön.
 
Ottis
LB Kieltämättä toi mun koirakoulu miehelle näytti ihan hupaisalta, kun sitä näin toisen lainaamana katsoo :p. Mutt ihan oikeasti harkitsen sen käytöskoulun etsimistä tulevaisuudessakin. Miks Ankkalinnassa on kaikki mahdollista, mutt täällä kytysessä todellisuudessa ei oikein mikään mene nappiin :ashamed:? Kerrohan meillekin sit mitä se lekuri lupailee :saint:.

Minnihiiri68 Pahoittelut tädin tulosta :hug:. Tiedän tunteen, kun se pahalainen kirmaa paikalle vieläpä etuajassa ja yllättäen. Toisaalta lyhyessä kierrossa on toivoakin, sillä tuolla km:n jälkeen haaveilijoissa tehtiin sellainen havainto, ett kaikilla oli se ylläritärppi tullut tuollaisen lyhyen 'huonon' kierron jälkeen, joten nyt vaan häntä pystyyn ja nokka kohti uusia taisteluita!!

Lumeton Hienoa, ett sait tädin nurkistas viikonlopuksi. Olisko voinut olla ovuloimaton kierto jos ei klimppei tai mitään tullut? Vai onko sillä ovulaatiolla silleen merkitystä menkkoihin? Tietty jos kiinnittymisyrityksiä on, niin silloin massaakin on enemmän, mutt tuotapa en tiedä, kunhan höpöttelen :).

SS Vähän himotti tänä aamuna ovistikkuun pissiä, mutt kun noi digit on niin kalliita, maltoin mieleni :). Ja mitä iloa oliskaan nähdä tikusta, ett täti on tulossa :(?

Minun oireeni ovat todella outoja, sillä yöllä sitten kun lueskelin romaania sohvalla lojuen ja kävin hakemassa itselleni kipposen sipsejä, ja niitä poskeeni pistelin, niin jo alkoi 'juhlat'. Mahaa alko turvottaa ihan älytön, varsinkin oikealta puolelta vihloi ja poltteli, mutt metkasti kuin ei suolen sisältä kuitenkaan. Sit se karmiva tunne siirtyi ihan ylös asti ruokatorvea pitkin ja viimein oivalsin, ett herranjee!! Se on närästystä :snotty:. Vaan enpä ole kokenut mokomaa koskaan noin voimakkaana. R-haaveista luopuneena otin sitten tänä aamuna Somac-tabletin mahaa rauhoittamaan ja tänään mielenkiinnolla seuraan auttaako se tohon iltaturvotukseen. Olen varustautunut ottamaan toisen napin myös illalla ja syön 10 päivän kuurin noita nappei, niin eiköhän polttelut hellitä. Mä olen nyt kuitenkin vähän näiden 2 viikon aikana lipsunut kahvittomuudesta ja illallakin miehen kanssa kaffit keitettiin, joten uskon se olevan ehkäpä pahin syy näihin oireisiin. Eikä tämä kuumeilukaan takuulla helposti ärtyviä vatsakalvoja paranna :|.

Mur-mur Hyvä, ett pyyhkäistessa tulee ihan ok-hajuista verta. Kai se on voinut yön aikana jossain oleksia se veri ei sopivassa sopessa ja sillä vähän hajusteli aamusta. Mutt siis oikeasti jos selkeää pahanhajuista vuotoa alkaa tulla, niin se merkki tulehduksesta ja silloin kannattaa mennä lekuriin hetipian, sanon minä.

Inia Peukuttelen sulle, ett Oili tulisi oikeaan aikaan!

ON Nyt tuntuu teräviä pikkiriikisen neulanpiston tapaisia pistoja ihan suoraan navan alla. 'Aamusta' oikealta puolelta munisten kohdalta kirveli siihen malliin, ett oletan keltiksen nyt rupsahtaneen :'(.
 
Ottis, harmi jos se täti sieltä tulee :hug:

Mietin just, että ei voi ovulaatio eikä limakalvon paksuuskaan siis aina vuotoon vaikuttaa. Tää kun oli ICSI-kierros, eli superovulaatio (9munasolua) ja limakalvokin oli kasvanut superhyväksi. Lisäksi vielä pikkuinen oli yrittänyt ottaa kiinni. Joten, eipä näköjään vuodosta pysty paljoa päättelemään, muutakuin sen, että sitä kirkasta verta tuli tosi paljon. Hmm, ehkä se limakalvo meni jotenkin siinä mukana...

No joo, tulipahan pohdittua =)
 
Ottis
Lumeton Eipä näemmä voi vuodosta paljoa päätellä :headwall:. Anteeks, ett unohdin. Kyllähän minä nyt muistan, ett pikkuinen siellä yritti tarrautua :ashamed:. Mullakin on joskus noita älykirkkaita vuotoja ollut ja toisinaan on taas ihan klimppistä klönttistä, vaikka ei ole mitään ollut tapahtumassakaan. Outo on naisen kroppa.

Kävin dykkaamassa eikä ole eilinenkään testi raskautunut roskiksesssa :LOL:. Tänä aamuna tein siis Cb:n herkän testin, sen herkkyys 25mIU/ml ja vielä kun olin ottanut 4:n tunnin lisäunet uuden testin jollain halpisherkällä (10mIU/ml) ja negaa näyttivät molemmat :ashamed:. Ei auta vaikka kuin tihrustelis, ei niihin saa haamun haamua. Lahjomattomia nuo testit :|.
 
Ottis
Emily67 Korjasin tiedot. Hienoa suora sulla :). Ja todellakin: Onnittelut ihanan uutisen vahvistumisesta :flower:. Enää ei tarvitse epäillä etteikö SE totta olisi. Mutt monesko yrityskierto teillä nyt oli, ett voi tän päivän päivittäjä lisätä sun kohdalles. Jos sillä on merkitystä?
 
Voi pahkuran pahkura! ja sittisontiainen! :'(
Nyt se laakari akkas loytaa tuolta alapaasta kystan! Ei oo ennen nakynyt ja nyt sen piti siella sitten mollottaa. voihan vi**ras sanon mina! Nyt sit jatketaan epillereita kuukauden ajan ja sit uusintaultraus. shittis. Ja kun taa laakari puhuu aika heikkoa englantia ja sit valiin turkkia niin ma en nyt sen kummemmin saanut selvaa etta mika se on, mista tullut, mihin vaikuttaa. Vi**u en sano paremmin nyt. :headwall: :snotty:

Nyt taas kaikki siirtyy kuukaudella eteenpain. Noh se hyva puoli on etta mun kierto on niin lyhyt, etta ei tarvi karvistella ku tuonne kuun loppuun. Mutta on taa taas tuuria. Mutta ehkapa siina on se syy miksi niita keskenmenoja tulee niin aikasessa vaiheessa mulla, jos ei se pysty kiinnittymaan..? Tietaako joku naista kystista jotain?

yhyyy, oikeesti sellanen olo taas, etta pistanko pillit pussiin vai mita tassa pitas tehda...
:'(
 
Ottis
Voi LittleBear :hug:, harmitus, että noin kävi. Vaikka hyvähän se on, ett kysta ajoissa todettiin ja sitä päästään nyt hetipian hoitamaan jos tarvis. Niinkuin itsekin kirjoitit, niin hyvä, että sulla lyhyt kierto, niin ei tarvi tolkuttoman kauan kärvistellä tuon asian kanssa.

Ja pliis, älä pistä pillejä pussiin :hug: :hug: :hug:.

Täältä sulle lisätietoa kystista:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00155
 
Ottis Voi itku noita negoja :( ..ISO halitus täältä:hug:

Little Bear Epistäääää :eek: ..harmitus kun noita kystia nyt löytyi..mutta hyvä että saadaan hoidettua poijjes noin, toivon mukaan..Huis Hiiteen, pois poikkeen kystat kuukauden sisään!!!:)

..jep ja mie seurailen "hajuja" :p ..toivottavasti nyt vain säikäytti, eikä mitään muuta ikävää..kipuja/lämpöä ei ole olleskaan..
 
Heips!

Minulla myös kysta löytyi ultrauksessa km jälkeen 2007 marraskuussa. Silloin lääkäri vain sanoi että voi aiheuttaa keskenmenon mutta en huomannut sen tarkemmin kysyä. Sitten 2008 kun olin uudestaan raskaana muistin sen kystan ja kysyin siitä ultrassa käydessäni, ( kävin varmaan 7 krt " tarkistamassa tilanteen)lääkäri Naistenklinikalla vain totesi ettei haittaa raskautta ja jos iso tms voidaan poistaa mutta ei ole tarvetta sitä tehdä...

Toivottavasti sinulla myös harmiton !!
 
Kiitti ottis linkista. Tuon mukaan ei pitais olla kovin vakavaa. ja mulla ton ultrakuvan mukaan se nakyy tollasena tasaisena tummuutena, joka kai sit viittaa siihen harmittomaan toiminnalliseen kystaan (tassa leikin jo tohtoria ja analysoin naita ultrakuvia)

annekristiina saitko jotain hoitoa siihen sun kystaan? Mulle maaras epillerit taas.
 
Ei tehty mitään... Km jälkeen oli isäni, veljeni, pojan poikani kuolemat ja unohdin koko kystan, sitten raskausaikana muistin sen ja toki hätäännyin josko aiheuttaa uuden km,mutta lääkäri totesi vain että niitä on aikas monella, ja huomataan vasta ultratessa jonkun syyn takia.. Kävin myös synnytyksen jälkeen yksityisellä jälkitarkastuksessa ja silloinkin lekuri halusi katsoa ultralla mutta ei sanonut kystasta mitään...
 
No sulla on ollut sitten tosi rankat ajat annekristiina voi :|
Mutta kiva kuulla etta uusi raskaus onnistui ja ei kystat hairinneet.

Jospa nama munkin nyt haviasivat tasta itseksensa naiden kuukautisten aikana/jalkeen ettei ainakaan sen kauemmin kiusais ja hidastais tata muutenkin hidasta ja kivikkoista tieta :/
 

Yhteistyössä