40+ So what (vol.7)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis
Vautsi Liizukka =)! Onks toi nyt niinku sitä paljon, että sinä olet r.a.s.k.a.a.n.a? Teitkös tänä aamuna r-testin?

Tulin kuulkas miltei juoksujalkaa takas koneelle, ku aloin katella tänään tk:sta mukaansaamiani labratuloksia kuluneen vuoden ajalta. Viime keväänä mulla on leukkarit olleet 4.6 (dpo3) ja 5.0 huhtikuussa. Seuraavan kerran PVK on otettu heinäkuussa reilun viikon päästä siitä kun sain tietää olevani raskaana ja leukkarit ovat olleet 6.8. ja sairaalassa kaavintaa edeltävänä päivänä (11.8.) 7.4. Seuraava verikoe on otettu syyskuussa ja silloin leukosyytit 4.6. Ts. Mun verikokeista näkee, että leukkarit saattavat todellakin kohota raskauden aikana. Vaan mitä on tämä minun viime viikon tulokseni 8.4 (dpo4)??

Mun pitäis varmaan siirtyä jonnekin vainoharhaisten palstalle näistä jutustelemaan, mutt on todella mielenkiintoista =). Toki mun masu silloin koeviikolla rupsututteli ja sellaista, mutt olisko se voinut olla syynä leukkareihin kohoamiseen? Hitsi ku en kysynyt tth:lta.
 
Ottis, tein vain ovistestin, siis ei raskaustestiä. Mutta ei kai dpo 9 voi olla ovista????? Vai onko mulla kaks ovista nykyään, viime kierrossa ovis+ oli kp 30 ja kierto 44. Nyt se oli kp 12 aivan selkeä. Ja nyt yhtä selkeä???? O.U.T.O.A !!! Mutta ahhh, niin jännää :) Yhtä jännää kun sun leukkariarvot!!!!!!!!!!

 
Hirrrrrmuisen jännää liiza! Milloin teet SEN r-testin????

Ottis sullahan mielenkiintoisia leukkariarvoja. Niinpä, mitähän tuo merkkaa? Hyvältä ainakin tutkimusaineistoon pohjautuen kuulostaa. Jäämme jännityksellä odottamaan tätäkin.

Mulla ei mitään oireita Menopurista. Vatsaa kyllä nippailee, mutta taitaa olla ilmapalloja matkassa. Huomenna ultra. Vähän jännittää, että mitä siellä näkyy. Toivottavasti näkyy jotakin sopivasti.
 
Ottis
Liiza Vauvatoive10:hän teki ensin ovistestin ja sai siihen muistaakseni tasavahvat viivat, ellei peräti vahvempaa testiviivaa ja sitten vasta kipaisi apteekkiin r-testiä hakemaan ja plussasi siihenkin samantien. Sitä minä vain, että jospa sittenkin olisit raskaana :). Eihän dpo9 voi olla ovista, jos se kertaalleen on jo ollut, eihän? Olen käsittänyt, ett jos munasoluja useampi irtoaakin, niin kyllä se tapahtuu pienellä marginaalilla.
 
Ottis voihan kökkö tuo nega :( .vaan vielä on kaikki kuitenkin mahdollista, jaksuja:wave:

Terry64 kylläpä vattajomotukset hellitti, kun pötkölleni rupesin :) ..näkyy se vain jomottelevan jos en lääkettä muista ottaa..niin ja jos liikaa esim. konehelle istuksin :p

liiza voi ystävä hyvä, kovasti jaksuja&voimia siulle:hug:..tuota miestäni miekin monasti mietin..että onko olleskaan sopiva "puoliskoni"?..mikä on sopiva määrä saada kakkaa niskaan jne..en miekään antaisi lapsilleni puhua tuolla tapaa :( ..aikuinen mies menee lapsen tasolle..valitettavan typillistä miehillä. :eek: Toivottavasti pääsette sinne parisuhde viikonloppulomalle :) ..ja liiza, sie et ole mikään paskalaari, jonne kaikken ikävän saa heittää..aikansa voi sovitella ja olla hiljaakin, mutta älä ole liian kiltti ja alistuva..pitäisköhän miehelle näyttää kaapin paikka NYT!?..Ymmärrän että teinit osaa olla TOOOOSIIII ärsyttäviä ja mihelta saattaa pinna poksahtaa..ikävää jos lapset lähtee omille siivilleen tuolla tapaa, paeten huonoa ilmapiiriä..toivottavasti en loukannut sinnuu?..ei olle ollenkaan tarkoitukseni:hug::heart:

Little Bear siullako alkoi kuukautiset km:n jälkeen nyt?..ei jäänyt pitkäksi tuo väli kuitenkaan, hienoa jos näin ja Onnea kovasti uuteen yritykseen, toivon :heart:+:heart: pian!!!!

Rominas ISO:hug: negasta..toivotaan kuitenkin vielä..:wave:

Sela mie en taida osata vastailla kysymykseesi.. :/ ..mutta kannattaisikohan kuitenkin luottaa enemmin lääkäriin&ultraan, kuin o-testiin?!..o-testi voi näyttää tosiaan heikomminkin sen LH:n kohoamisen, ei välttämättä pamahda tasavahva viiva..ja tuosta ovuloimattomasta kierrosta-"Anovulaarinen"..luulen että se tarkoittavain sitä, ettei munarakkula, johtofollikkeli puhkea..surkastuu sitten vain..en jaksanut googletella, löytyisi varmasti netistä tietoa..
 
Ottis, aina vain paremmalta kuulostaa, kun kerran normiarvoilla on oma selkeä tasonsa. Jotain on tekeillä.....

Mites muutoin toi sun ovispäiväsi oli tällä kertaa? Vaihteleeko kovasti eri kierroissa? Eli oletko odottamassa lyhyttä vai pitkää kiertoa omalla vaihteluvälilläsi?

Kun omassa tilanteessa ei voi testata yhtikäs mitään, niin pitää elää täysillä toisten elämää :-D
 
Ottis
Terry64 Mulla on km:n jälkeen ovis vaihdellut kp11-kp13 päivän välillä ja luteaalivaihe 13-15 päivän välillä eli heittoa on pikkasen ollut. Nyt odotan sitä normaalia 14 pvn luteaaliaikaa :), mutt tietty olen jokseenkin varautunut siihen, ett täti voi tulla sottaamaan jo lauantaina, ku eihän siitä kiusankappaleesta tiedä. Mitään oireita siihen suuntaan ei vielä ole ollut paitsi toi tisu, mutt eilen se oli voimakkaammin kipeä kuin normaalisti tätiä odotellessa ja nyt taas ei tunnu mitään.

Ps. verikokeessa kävin dpo4 eli voisko mukamas oikeastikaan raskaus jo silloin leukkareissa näkyä? Kyllähän solumöykky silloin vois jo olla parkkeeraamassa kohdun limakalvoon, mutt silti epäilen :ashamed:.
 
liiza juuri huomasin toisen viestisi..IHANAN, KUTKUTTAVAN JÄNNÄÄ!!!! :wave: ..voi kun tarkoittaisi SITÄ, eikä mitää toista ovista..mie kovasti peukutan siulle r-plussan puolesta!!!:heart:..milloinkas sie sen teet?..et kai sie pie meitä pitkään jännityksessä..;)..
 
kiitos murmur, jännää on! En kyllä vielä testaa r-testillä, ei ole kaapissa valmiina
:| Ja tuon ukon röhjäkkeen kanssa on kyllä vuoristorataa. Kyllä se musta tykkää mutta se ei tajua murkkuja! Väittää tietävänsä kyllä kaiken, mutta samperi että ei tajua miten murkkuihin suhtaudutaan. Kenen murrosikäiset on heti kaulailemassa äidin uutta puolisoa? Edes kolmen vuoden yhdessäasumisen jälken? Kyllä sanon että jos on puhevälit niin asiat on HYVIN! Murkkuja nuo alkaa olla hänenkin lapset kohta, ne kyllä kaulailee mua, mutta se onkin miehen mielestä siksi kun ne hänen lapset on niin VIISAITA!!! :p |O Voi jee.
 
Ottis
Liiza Tuo sun miehen suhtautuminen omiin lapsiinsa ja sinun lapsiin vaikuttaa hyvin perisuomalaiselta. Vaikkei meillä lapsia olekaan, niin mun miehen mielestä hänen kaverinsa, hänen sukulaisensa ja peräti kyläläisensä ovat fiksumpia kuin minun kaverini, sisarukseni ja paikkakuntalaiseni :LOL:. Enkä jaksa millään uskoa, että näin olisi. Pikemminkin sydämen sivistystä tuntuu minun mielestäni eräästä tuntemastani perheestä/suvusta puuttuvan :kieh:.

Onko Liiza teillä nyt eka yhteinen lapsi haaveissa? Voisin korjata sen tonne kp-listallekin jos näin on.
 
Ottis, sulla vaihtelee just noi alku- ja loppukierron pituudet sen mukaan, ettei osaa ennustaa, milloin olisi se TEP-päivä. Kroppa kyllä on herkkä, joten olisko sittenkin tuo leukkariarvo reagoinut poksahtaneeseen munikseen. Kun sä plussaat, niin sen jälkeen koko pino lähtee leukkaritestiin aina loppukierrosta :LOL:

Mur-mur, hienoa kuulla, että kivut hellittivät. Napsi vaan niitä tabuja niin kauan kuin vain siltä tuntuu. Ei siinä ole mitään sankarillista, jos kestää kipuja hammasta purren.

Selalle en minäkään oikein osaa sanoa juuta tai jaata. Jotenkin luulisi, että kyllä siellä ultrassa olisi jo jotain näkynyt, jos olisi näkyäkseen. Tosin voihan ultraajakin epäonnistua hommassaan.

Liizan puoliso se vasta vitsin heitti. Vai on halaaminen viisauden mittari. On kyllä ihan turha verrata lapsen ja murkun käyttäytymistä. Kaikille halaaminen ei muutenkaan ole kovin luontaista. Minä olin parikymppinen kun isäni meni uusiin naimisiin. Olin periaatteessa onnellinen hänen puolestaan, mutta silti vihainen hänen vaimolleen. Ja olin sentään jo "aikuinen". Ne tunteet tulee niin syvältä, ettei niitä voi estää. Toki käyttäytyä voisi ainakin yrittää, mutta pakkohalaamista en kyllä suosittele kenellekään. Ei sitä voi vaatia. Mies voi vaikuttaa omaan käyttäytymiseen ja ehkä sitä kautta myös murkkujen. Mutta nämä nyt ovat niitä itsestään selvyyksiä. Ainakin meille naisille.

 
Ottis
mur-mur Kiitos sullekin jaksujen toivotuksesta. Sinulle myös sitä samaa toivon, vaikket siellä varmaan näin kähisekään. On vaan noi jutut mitä läpikäyt ihan eritason hommia. Minähän oon pohojalainen ja kestän mitä vain. Paitsi, ett laskeskelin jo, ett jos nyt olisinkin raskaana ja ehtisin ennen talvilomaa käydä ultrassa, niin siinähän kävis silleen, ett sen talviloman kärvistelisin joko lääkkeellisen tyhjennyksen tai kaavinnan jäkimainingeissa, joten en kovin paljon jaksa onneeni luottaa. Olen ikäni tuntenut suurta sielunsympatiaa Aku Ankkaa kohtaan :LOL:.
 
Ottis
Terry64 Tuota samaista ajattelin kun maltoin hetken olla koneelta pois eli voisiko tosiaankin olla noin herkässä noi arvot, ett ovulaatioon reagoisivat? Jokin toinenkin mahis (muttei raskaus) kävi mielessä, mutt eihän sitä nyt esiin saa :ashamed:.
 
Onnea emily :hug: ja toivotaan että nyt kolmas kerta peräkkäinen toden sanoisi ja pysyisi matkalainen kyydissä loppuun saakka,muistelen että pari plussaa sait vähän aikaa sitten.

Liiza sinä samanlaisessa tilanteessa oviksen kanssa kun minä viime kierrossa eli kyllä on mahdollista että ovis plus on kp 9 mulla se oli kp 7 ja siksi kait tämä kierto olikin normaalia lyhempi kun oli aikainen ovis.Kysyin myös asiaa th:ta ja piti ihan mahdollisena että voi olla joskus hormoonien sotkemana aikaisemmin.

mur-mur
toimenpiteet takana päin ja hyvä että kaikki ok sen puolesta,varmasti aikaa ottaa enennkuin asian saa mielessään sinuiksi,eihän se koskaan unohdu mutta muuttaa muotoaan :hug:

ottis harmien harmi negasta,pidetään nyt kuitenkin vielä lippu korkealla +++ puolesta.


Lunta,lunta ja taas kunta grrr,kohta kola hommiin :snotty:
 
Ottis, miten nopeasti leukkarit yleensä reagoi johonkin tulehduksen poikaseen? Ihan pienellä viiveelläkö verrattuna CRP:hen? Mutta toisaalta, kyllähän se munis on voinut dpo 4:nä jo tulla kohtuun eli pikkuinen kohoaminen voi kyllä johtua siitäkin. Et pääsis nyt tänään labraan, niin voitaisiin ottaa verrokkiarvo? Ja sen jälkeen jokainen meistä menisi alkukierrossa otattamaan ns. 0-arvon, sitten heti oviksen jälkeen ja loppukierrossa ennen tätiä. Meitä alkaa olemaan täällä jo niin monta, että kohta tutkimuksella olisi lääketieteellistäkin merkitystä.

Mekin lähdetään 6 tunnin lentomatkan päähän keväällä. JOS tässä kierrossa tärppäisi, niin kyseessä olisi rv 8. Just ehtisin ennen ultraan, mutta mitä sitten jos siellä ei olisikaan kaikki kunnossa tai hurja vuoto alkaisi lomalla. Hui kauheeta. Mutta olen päättänyt, että ei sitä voi asioita siirtää tai perua sen mukaan, että mitä jos olenkin raskaana. Silloinhan jäisi oma elämä elämättä ja eläisi sitä SIT KUN -elämää.
 
Ottis
Terry64 Oikeassa olet, sama kuin jäisi lähtemättä töihin vain koska saattaa lauantaina voittaa lotossa, vaikkei olis veikannutkaan, kun ei aina tuosta ovulaatiostakaan voi olla varma :).

Hyvä idea toi leukkareiden uudelleen mittaus, mutt meillä ei pääse enää kokeisiin ennenkuin ma-aamuna ja siihenkin pitäisi saada lääkärin tai tth:n lähete, mutt voinhan mä asiasta ensi viikolla kysellä ja niihin outoihin vatsaoireisiin vedoten pyytää ottamaan leukkarit uudelleen.

Mutt tällaista googletin, ote verkkolääkärin vastauksesta:Leukosyyttien määrässä on usein, etenkin naisilla syklinen vaihtelu siten, että ennen ovulaatiota ja menstruaatiota neutrofiilien määrä nousee.
 
onlydream mulla on muka-ovis+ siis nyt DPO 9, ei kp 9... se ovis+ oli kp 12 ja nyt on menossa kp 22... tämä yhdistelmä on nyt hassu :) mutta jännä!

Matkoista sen verran että viime keväänä jätin kivan matkan väliin sen takia että mitä jos oon raskaana ja jos tulee km ja jos ja jos. Nyt aattelin että peet välitän, lähden matkaan, istutaan sitten kainaloita myöten vaipoissa ja tutustutaan vaikka italialaisiin sairaaloihin. Tai turkkilaisiin, tai jotain. Kokemus se on sekkii.
 
liiza onpas sulla nyt janskat paikat siella! :) +++++
Tosta mies-murkkutilanteestasi; mun vanhemmat eros kun olin 11 (onneksi ja vihdoin) ja sit sen jalkeen mun aidilla oli n. 3 vuoden suhde yhteen mieheen jota ma inhosin sydameni pohjasta. Ei se ikina mitaan sanonut tai tehnyt meille lapsille, mutta oli vaan perusallo. Vielakin kylmat vareet kay kun ajattelen sita. Mutta sita vain yritan sanoa etta ihan normaalia jos ei teinit oo kovin innoissaan uudesta miehesta talossa eika kauheesti halaile. Muista pitaa niiden puolia ja osoittaa etta valitat. Itella siihen aikaan oli aika hylatty olo, seka isan etta aidin puolelta, tuntu etta niilla se elama vaan jatku, kun mitaan ei ois tapahtunutkaan. Murkkunahan sita ottaa kaiken tuplasti vakavammin ja tuntuu etta koko maailma on vaan mua vastaan :(

Valilla tuntuu silta vielakin :snotty:

mur-mur joo menkat alko suht normiaikaan jonka osasin aavistaakin kun ei mulla ne hcg arvot ehtinyt nousta korkealle. Keskenmeno tapahtunut varmaan aika aikaisessa vaiheessa, vuoto vaan alkoi sit vahan myohassa.
 
Pikasesti aivan.
Hienot arvot Vauvatoiveella. Kaksoset taitaa tulla =) Aivan, tuo vuotelu voi johtua sellaisestakin että pieni suoni siellä vuotelee, ja vaaratonta aivan. Voi johtua niin monesta asiasta, eikä aina tule koskaan tietämään mistä on johtunut, niin olen ymmärtänyt..

Omanapa, en testannut tänään kun varma olen tädin saapumisesta sitä tässä edelleen odottelen. Ja mietin että kaupasta kaappaan mukaan testin, kun en viitsi apteekkiin mennä, harmittaa kun en toissa päivänä kuitenkin Apteekkireissulla ostanut Apteekin omaa..
En usko että raskaana olisin, täti vaan tekee kiusaa kun on niin PIRULLINEN AKKA!!

Iiza saanut +++++, Onnea!!! :heart: Vai oletko itse toista mieltä vielä tästä, Niin nopskaan luin sinun kirjoitusta..

Luen taas paremmin myöhemmin, nyt ei ehdi..Ja palaan :wave:
 
Little Bear..saanko udella..tiesitkö millä viikoilla olit kun vuoto alkoi?

..miulla alkaisi normaalin kierron mukaan kuukautiset 21.2(ei 17.2 niin kuin aiemmin luulin)
..eihän ne vielä vajaan kolmen viikon päästä varmaankaan tule..toisilla tosin jo hyvinkin aikaiseen tulleet(noilla nuoremmilla naisilla)..ihanahan se olisi, jos tuo tädin ryökäle tulisikin jo helmikuun aikana:) ..on se kumma, kerrankin sitä nyt ihan odotellaan saapuvaksi ;) ..
 
Liiza no niin sitä se nopeaa läpi luku teettää ettei sisäistä kaikkea,mutta sinulla siis plussa ovis testissä niin eiköhän se sinne r.testiinkin tule,ONNEA :heart:

iida-karoliina harmi jos se täti tekee tuloaan,vaan kyllä se niin on että taitaa sitä kroppansa aika hyvin tuntea oli sitten kysymys kumpaisesta tahansa, no noita r.oireita tosin kehkeytyy pääkoppaan vaikka ei olisikaan raskaana :LOL: ,näin on juttu..

... ja takaisin lumitöihin... :snotty: :snotty:
 

Yhteistyössä