40+ so what!!! (vol. 6) - VANHA PINO

LB tuolla jotain kaffesta ja raskaudesta/sen yrityksestä

http://ohjelmaopas.yle.fi/artikkelit/tiede/tiedeuutiset/raskauden-aikainen-kofeiinin-nauttiminen-pienentaa-sikion-kokoa

..ja nyt viime vuonna suomalaiset tutkijatkin sen totesivat: kahvia vain max. tuo 2-3kupillista( pientä )..

Miullekkaan ei kaffe normaalissa raskaudessa ole maistunut..tällä kertaa vain maistui..
 
I-K mie sinnuu nyt kyllä rutistan kovasti..noooiiiiin:hug::.. :)
Toivottavsti solmut aukeaa ja asiat järjestyy..jaksuja kovasti :heart:

..mie lähden pizzaa vääntämään, eka pohja meni pilolle-hiiva paloi kun vesi liian kuumaa :eek: ..missähän miun ajatukset oikein lentelee?..no, uusi yritys ja sauna päälle, sit saunomisen jälkeen sitä onhin mukava mutustella ;)
 
Ottis
mur-mur Ihanan näköinen kakku sulla. Varmasti maistuikin hyvälle, jam :p!

Oops! I-K Mitä et tajunnut? Salli mun selittää :) Ai niin juu, haamustako onnitella? Nou hätä, viivan paikkahan se vain oli. Toivon tietenkin, ett plussan vihdoin saan, mutt se ei vaan tullut tänään. Mulle viivan paikan havaitseminenkin noissa testeissä oli jo jotain ;).

Mun ukkokultani rauhoittui kummasti ja on nyt sitten ollut hiljaa ja kiltisti. Laittoi peräti radion kiinni, joten täällä kuulee jo ajatuksensakin. Niin se taitaapi olla, ett miesten kanssa saa olla aika lujana. Onneksi olen yhdeksän veljen kanssa oppinut vähän 'käsittelemään' noita miehiä :saint:. Lähdenpä tästä saunaan, palataan :wave:!
 
Ottis
mur-mur Me haettiin tänään kaupasta ihan valmispizzat illaksi. Päivällä mies toi tullessaan savustettua lohta ja sillä saatiin pahin nälkä taittumaan. Herkullista pizzailtaa teille!
 
Kiitos murmur lohdusta. Selviää varmaan solmut, nyt vaan voi vähän aikaa tämä viedä. En nimittäin aijo loppu elämääni pelkäämään joka sanaa jonka sanon, siis riidan pelossa. saa mies itseensä mennä ja miettiä mikä on oikeasti tärkeää, ja jos minä en sitä ole niin. sitten se on niin. Sen on nyt tultava vastaan kyllä tässä, olen valmis tulemaan vastaan mutta eihän aina vaan voi ymmärtää, ainahan voi olla väsynyt ym..Ei kai se ole syy että voi toista mollata, ja syytellä. Pitäis se ainakin osata myöntää jos se riitaan on ollut edesauttavana tekijänä.
 
I-K täällä on omanapaisuus aivan sallittua, anna tulla vaan :)

Nyt se pizza vihdoin uunissa ja mies&poikanen saunassa, käyn sitten omassa rauhassa =) ..on niin pieni sauna että tiukkaa tekee jos mie sinne isoine pyllylöineni vielä änkeisin :D ..poika aina sanookin: "Äiti isooo pyllynen"..silleen nätisti =) ..tuo saunominen on Topiaksesta mukavampaa iskän kanssa kun saa löylyä heittää ihan sikana!!!!!

..nyt poikanen taas tuntuu kylmässä suihkussa kiljuvan(ilosta) ja mies huutaa että "ei enää"!!! :eek: ..:LOL: ..mies ei siedä kylmää ja minä ja poikanen tykätään "viiluutella" saunan päälle-mie aina jalkojani vasitenhin uittelen jääkylmässä vedessä :p

..en mitenkään kehuskele..mutta tulee kyllä NIIN mahtavat tuoksut uunista-AAAAHHHHHH!!!! ;) ..onkin aikaa kun kotitekoista pizzaa tehty.
 
Hei kiittis kahvilinkista mur-mur ja voih, kunpa paasis saunaan! Ikava sita laitosta |O

I-K toivottavasti solmut aukeilee ja paasette sopuun :flower:

Mina lammitan just anopin eilen tuomia kabak dolmia eli taytettyja kesakurpitsoja
http://www.onikiweb.net/nazlisitem/images/etli_kabak_dolma.JPG
aivan herkkuja turkkilaisen jogurtin kanssa. yum yum :D

...ja eikun syomaan tytot :)
 
jep, mie lähen nyt "kylypee ropsaattammaan"..ihan savon murteella ;)..ja sitten syömään pizzaa-ei pääse laihtumaan, ei.. :whistle::D..olen painoni vartija näinhin päin.. :LOL:

LB eihän se tuo sähkösauna vedä vertoja ihan puulämmitteiselle..menee paremman puutteessa kuiteskin =)
 
Ottis, voimia, kummia otuksia nuo miehet.

I-K, sinne myös.

Oma ei ole puhunut iltapäivästä alkaen mitään. Nauraa vaan Euroviisuja katsellessaan, mua ei kyllä naurata tänään mikään.

Voih, kun olisi pitsaa... :p Mietin myös tuota painojuttua, kun mulla ongelmana on kilojen vähyys. Olen muutenkin ollut aina pienen oloinen (normaalipainon alarajoissa), mutta keväästä alkaen paino on tippunut muutaman kilon. Ja syynä on ollut viime vuoden rankkuus, monenmoista surua mahtui vuoteen. Kun ei alipainokaan ole hyväksi.

Kaikesta huolimatta, toivottavasti kaikille kumminkin tulisi mukava loppuilta :heart:
 
Voihan tuhruttelut. Ne on tosi ikäviä, vaikka voivatkin olla ihan harmittomia, mutta kukapa niitä omalle kohdalleen harmittomiksi luulee. Vauvatoive jaksuja!

Rinjallekin halaus tuhruista. Eihän se peli vielä ole menetetty.

Jaksuja kaikille muillekin kinkkisiin tilanteisiin niin tädin kuin miehenkin kanssa. Perhe tosiaan on välillä se pahin.

Mahdotontako, kiitos Menopur-linkistä. Mulla ei oo clomeja käytössä. Vain Menopur kolmena päivänä. Mullehan ei tehdä inssiä tai mitään muutakaan "operaatiota" vaan kyseessä on ajoitettu yhdyntä. Semmonen se termi vissiin on. Irrotuspiikki ilmeisesti laitetaan, jos gyne ultrassa toteaa sopivasti kasvaneen munasolun (-soluja???). Loppukiertoon lugeja ja kortisonia.

Pitsapäivä näyttää monessa perheessä olevan. Niin meilläkin, sillä kävin noita lääkkeitä hakemassa naapurikaupungista ja pitihän tuota kolme vuotiasta vähän viihdyttää matkojen välillä. Käväisimme Rossossa syömässä. Tykkää käydä siellä, kun on se leikkipaikka. Nyt vaan väkeä oli ihan tajuttoman paljon liikkellä. Pizzan tulo kesti 40 minuuttia tilaamisesta ja ennen tilaustakin taisimme istua pöydässä jo 20 min. Eihän tämä pizzoittelu hyvää tee kiloille. Eikä tämä rommitotikaan, jota nyt viluuni juon. Taitaa olla muuten viimeinen, sillä toki haluan hoitojen suosituksia noudattaa, vaikkei tämä "semmoinen" hoito olekaan. Vähän vaan kotikutoista touhuilua avustetaan. Mulla on jotenkin juuri nyt niin optimistinen asenne, että kyllä tärppää. Mahtaa olla kauhea pudotus sitten kuukauden päästä. Ja moneen kertaan tietysti ehtii sitä ennen mieliala muuttumaan.

Hyvää yötä kaikille! Meillä mennään ajoissa nukkumaan, kun lapsi herättää viimeistään klo 7. Usein valitettavasti juuri viikonloppuisin jo klo 6.
 
Ottis, Lumeton, LB ja Mahdotontako niin se on, että kannatta minun vaan pitää järkipäässä ja olla huolehtimatta tämmöisistä pienistä jutuista kuin runeberintortuista ja syödä niitä hyvin mielin edelleen.

LB kahvin juonnin ole vaihtanut teehen ja juon kahvia vain välillä. Tee laaduista juon osin niitä vähä kofeiinisia, nyt olen ihan innostunut noista eri tee laaduista on niin monen makuisia hyviä :p . Kahvilassa käydessäni juon kyllä mielelläni capuccinon tai espresson nam.

Iida-K ikävä tilanne teillä, mutta kuten sanoit niin kyllä se oman aikanaa ratkeaa.

Vauvatoive toivottavasti vuoto loppuu, yritä lepäillä nyt .

MamaStella hyvää synttärijuhlaa teille =)

Lumeton tuosta alipainosta, minulla oli myös, siitä olen iloinen, että onnistuin saaman painoi nyt normaalin alarajalle, ihan oli joulun ansiota, kun silloin oli se suklaa myynnissä joka minulle sopii ja sitä sitten vedin kaksin käsin :D . Nyt taas on vaikeampi pitää tätä painoa yllä.

ON ole jo nyt aika turvoksissa, ti olisi se verikoe, mutta pitänee ottaa jo ma yhteyttä jos tämä olo muuttuu tukalammaksi.

++++ sadetta rktt:läisille ja loppukiertolaisille
 
Terry64meilläkin on suht aikainen herätys jokaikinen aamu ja yötkin katkonaisia lasten takia mut en vaan osaa mennä ajoissa nukkumaan vaikka pitäisi...sitten aina aamulla harmittaa että miks en taaskaan voinu mennä nukkumaan kun olis ollut mahdollisuus.
Mullakin pizza-ainekset jääkaapissa ja huomenna sitten pizzzan tekoon.

Maanantaita kovasti odottelen että saa tietoa siitä miten tyhjennys onnistui! Vuoto on enää hyvin vähäistä ja rusehtavaa että loppumaan päin taitaa olla....toivottavasti.
 
erka kuinka pitkään tuo vuoto siulla on kestänyt?..miekin sinne osastolle kummiskin menen tiistaina..sellainen mietityttää: oliko siinä huoneessa jossa olit, montakin "potilasta"?
Oliko yksi wc-monenkin käytössä?..meinaan, jos siellä "pöntöllä" joutuu istuksimaan pitkäänkin ja huoneessa muitahin wc:n tarvitsijoita..

Mie niin mieluusti olisin yksiksein halunnut olla..se on kuiteskin sellainen ikävä, arka ja henkilökohtainen asia..jotenkin tuntuu vain pahalta jos huoneessa monta muutahin naista..ei jää rauhaa surra asiaa yksiksein..en tiedä, nyt vain tuntuu tältä.. :(


Miun molemmat lapsoset on olleet aina hyvä unisia, heränneet aamuisinkin vasta klo. 9.00 jälkeen-talvisin myöhemminkin :)..ja meillä ei lapset ole kuiteskaan kukkuneet valveilla myöhään, klo. 20.30.21.00 nukkumaan menee poikanenhin viimeistään.
Silloin kun olin työelämässä esikon ollessa pieni, hän meni nukkumaan 20-20.30 välillä..

Nyt onhin kesällä harjoiteltava tuota klo. 20.00 nukkumaan menoa kun alkaa syksyllä poikasella eska ja aamuisin klo 8.30 herätys.

Oivikki mie tykkevän myös capuccinosta-Nam :p ..pitäiskin ostaa kotiin taas pitkästä aikaa!!
 
Arvatkaas kenen masua turvottaa :x ..niin, miun!!..ja söin vain yhden pienen palan pizzaa..

..miun maha ollut muutaman päivän ihan pallo!!.. olen huomannut sen että maha täyttyy aika pienestähin eväästä ja ruoka sulaa HITAASTI!! :eek:..paljon hitaammin kuin normaalisti..painoa tuli tuosta plussauksesta lähtien n. 1.5kg. :| ..hurjaa..

..tekis niin mieli vielä pala pizzaa ottaa mutta maha ei vain taida ottaa vastaan-Pläääh :p..vielähän mie täällä valvoskelen, jospa se tuossa myöhemmin sitten mahtuisi..oikein terveellistä "yösyöpöttelyä" miulla sitten.. :whistle:;)
 
Huomenta kaikille!

Olisi mukavaa, kun tuossa ylhääällä olisi hiukan enemmän noita ilmeitä mitä valita ja jotain vaikka talveen liittyvää, kun en millään viitsiti käydä opettelemaan jostain muualta niiden hakemista.

Mur-Mur jaksuja sinne sairaala reissuun tälle päivälle.

Miten on rktt:läsiet ja Rinja onko rapisteltu testejä?

Solakka silakka miten tedän kanat ovat voinneet, kun ollut tällainen kylmä talvi, viihtyvätkö hvyin sisällä vai ovatko jo levottomana odottelemassa ukoilua? Vai saakos niitä ollenkaan laskea ulos (siis kesällä ) ?

Terry onnea piikittelyyn, minulla kasvoi yleensä kaksi munista, kun piikittelin inssä varten, mutta minulla oli tämä sama lääke joka pvä pieni annos. Siitä ampullin avaamisesta minulla on kokemusta, irroituspiikin osalta ja ekalla kerralla irtosi siitä sellainen siru, mutta ei onneksi pudonnut sinne jauheeseen. Ennen seuraavaa avaamiskertaa "harjottelin" katkasemalla tulitikkuja sillälailla, naps, siistist ja seuraavat kerrat katkesi myös ampullinakaula nätisti :D auttoi tai ei, mutta kaikkea sitä immeinen keksii...

Erka toivottavasti ma selviää, että tyhjennys on sujunut hyvin.
 
Inialle :hug: :hug: :hug:

Ottis, toivotaan että haamu vahvistuu :)

Olin eilen siskon synttäreillä ja tänne oli tullut niin monta sivua tekstiä, että meni tovi että sain kaikki kahlattua läpi :LOL:

ON: ei mitään uutta raportoitavaa :) Jos tärppi tästä kierrosta sattuis käymään, niin kohta olis kiinnittymisen aika.
 
Mur-mur oletkohan jo kerinnyt lähtemään sinne sairaalaan? Kyselit kuinka monta huoneessa oli ihmisiä...se oli 3 paikkainen huone ja yksi siellä oli mun lisäkseni. Vessa oli koko osastolle yhteinen ja niitä oli kaksi eli tosi vähän oli vessapaikkoja. Mun "pytty" oli siinä toisessa yhteisessä vessassa ja se siinä olikin kun se oli aina välillä varattu se vessa niin piti odotella oven takana :| .
Naistentautien osasto oli tosi hiljainen paikka ja siitä jäi sellainen mielikuva että se oli ns. surullinen osasto ettei siellä mitään iloista pälätystä kuulunut toisinkuin esim. synnytysosastolla muistan et kokoajan oli kova trafiikki. Tosin silloin oli sunnuntai jos silllä nyt jotain merkitystä on. Ainakin vierustoverini verhon takana itki niiskuttti jatkuvasti ja oli tosi huonossa kunnossa mut hänellä tais olla joku muu operaatio.
Vuotoa on nyt kestänyt viimelauantaista asti eli n. viikon. Hyvin vähäistä tuo vuoto enää on mutta jotain pientä könttiä vieläkin tulee mut pääasiassa on jo rusehtavaa.
 
Huomenia, kaikille viivojen vahvistumisia, joilla niitä näkynyt! :heart:

Pahoittelut kaikille, joilla ei tärpännyt tässä kierrossa :hug:

Meidän ilta ei mennyt eilen ollenkaan putkeen :/ , nsin sain jonkun allergisen ihottuma"kohtauksen" ensin jalkaan sellainen kutiava näppy, sitten kasvoihin useampi ja kaulaan ja rintakehään..olin siis jo pukeutunut tanssi iltaa varten.
Autolla kuitenkin lähdimme..epäonni jatkui edelleen koko keskusta oli ajokiellossa, tietyn jutun takia, emme päässeet lähellekkään kyseistä tanssipaikkaa :/ ...Loppujen lopuksi ajoimme kotia.

Parempi niin, koska kutina oli aika kova ja yöllä minulla oli niitä clomien aiheuttamia kuumia aaltoja, ei kauhean kivoja ja edelleen sitä kutinaakin.

Nyt aamulla jo helpottanut kutina ja ei ole näppyjäkään...Olen siis aika herkkä saamaan noita allergisia "kohtauksia"

Mutta nyt kaikille ihanaa sunnuntai aamua!! :D :flower:

mahdotontako :heart:
 

Yhteistyössä