40+ so what!!! (vol 5.)

Tervetuloa Iida-Karoliina ja Erka kuumeilemaan!

Ja Liizalle :hug: negasta...

Sama juttu täällä. Tätiä ei näy ja testasin negan eilen. On tainnu munkin täti ratketa ryyppäämään Wiaran ja Liizan tätsyjen kaa..jossakin luuhaavat nyt. Eli hoitoa ei ole päästy aloittamaan ja ei ehkä pystytäkään tähän kiertoon tekemään. Tai sit ei ehditä kun joulutauko painaa päälle. Huomenna saan toivottavasti juteltua asiasta lääkärin kanssa puhelimessa. Mulla saattaa olla joku kysta tms, mikä viivyttää vuotoa. Jurppii niin p...leesti :kieh:

Mutta ei kai tässä auta kun ootella...

Pinkkis

 
Heipsan kaikille! :flower:

Päikilläkö myös mulimen masuasukas? Taitaa olla hyvää anetta ne tipat, mutta tosiaan ei mistään taida tällä hetkellä löytyä tippoja myynnistä, miksiköhän?Onnittelut hyvistä ultratuloksista sinulle!! :flower: :heart:

Jadette: Samoin sinulle onnittelut sykkeen löytymisestä,jos käyt täällä edelleen lueskelemassa! :flower: :heart:

Aloitan itse niissä kirroissa, kun käytän lugeja, niiden käytön useimmiten kp 17, jos ovis on ollut keskimäärin yleensä noin kp14...niissä ohjeissakin muistaakseni suositellaan noin kp 17 aloitusta, mutta kierrothan ovat kovin yksilöllisiä, joten noin 3 vrk oviksen jälkeen aloitus.

Oma napa: En osaa sanoa tilaanko ollenkaan ovitestiä, vai menisinkö vaan tuntemusten mukaan??..Vaikea kysymys, testit kyllä asettaa paineita..eli voisi olla enemmän vapaampaa, kun ei testailisi ollenkaan ainakaan tässä kierrossa :D
Menkat melekin jo nyt loppu, aika erikoiset menkat, helpot tällä kertaa....tietääköhän se myös oviksen aikaistumista;=)

RKKT:läisillä onnea piinistelyyn!!! :heart: +++++++++++++++++++++ :wave:

mahdotontako :heart:


LUGESTERON® 100 mg -kapseli, pehmeä

http://www.nycomed.fi/NR/rdonlyres/84F28D3D-DA11-4960-AD7B-EEEECD087E40/0/Lugesteron_100_spc.pdf

Vaginaalista hoitoa käytetään vaihtoehtoisesti oraalisen hoidon sijasta erityisesti keltarauhasen
vajaatoiminnan yhteydessä
- tukemaan luteaalivaihetta sykleissä, joiden aikana tehdään koeputkihedelmöitys (IVF)
- tukemaan luteaalivaihetta uhkaavien tai toistuvien alkuraskauden keskenmenojen
yhteydessä, jos niiden syynä on keltarauhasen vajaatoiminta.




Keltarauhasen vajaatoiminta:
3 kapselia päivässä kolmannesta ovulaation jälkeisestä päivästä lähtien (määritetään esim.
peruslämpökäyrän avulla, yleensä kierron 17. päivä ) 9.-11. raskausviikolle, mutta ei
pidemmälle, tai kunnes vuoto alkaa.
 
:| Pitääpä ehkis ja kuiteskin jättää nyt luget rauhaan. Käytin tosiaan IVF hoidon aikana ja silloin ne oli tarpeen. Ei kuitenkaan minulla ole muuten todettu että olisi tarvetta ja jos sen lääkäri ajan tilailen niin varmaan tarvittavat reseptit saan.. Kiitos sinulle mahdotontako.
Kylläpä sitä on epätoivoinen, ja kaikkea haluaisi kiirehtiä vain.

 
Sen verran vielä Lugeista....minullakaan ei ole todettu keltaráuhasen vajaatoimintaa, vaikka lugereseptin olenkin saanut, niistä ei ole kuulemmakaan haittaa, kun kysyin tekevätkö mahdollisesti sitä että huonokuntoinenkin alkio tarrautuu kiinni niiden avulla..ja sen jälkeen kuitenkin kehitys lakkaa....mutta näin ne kuulemma eivät tee, eli gyneä olen sitten uskonut..varmaan vanhat munasolut vaan eivät ole enää niin terhakkoita ja siksi minulla huonoa onnea matkassa ollut useaan kertaan.....mutta periksi en vielä anna =)

Eli kaikki peliin vaan Iida-karoliina! :wave:

mahdotontako :heart:
 
Erka tervetuloa! Mukavaa rktt aikaa sinulle.

Iida niin voisitko soittaa sinun lääkärille tai hoitajalle ja kysyä tuosta lugesta.

Haave jospa tätsy kuitenkin eksyisi matkalla sinne .....

Solakka silakka kivat kuvat olet löytänyt.

Tirlittan onko ovis jo pyydystetty ja hyödynnetty?

Mur-Mur juu kysy sitä verikoetta, niin ei tarvitse miettiä, paitsi, jospa seikin vähän vaihtelee kierrosta toiseen.

Nilla mikä olo siellä?

++++++ kaikille!
 
:hug: Mahdotontako.
Kyllä tämä oman navan tuijotus on mahdotonta aivan. ehdimpä vielä miettiä mitä teen kun ei tuo ovistesti vielä näytä H-hetkeä..saman moinen viiva kun eilen ei ole vahvistunut..en aiemmin ole näin testejä tehnyt, kokeeksi 2 päivän ajan että toimiiko ne ja tuleeko viivaa.. on vahva viiva oletettuun aikaan tullut.. kierrossa nyt jonkun kerran 2 päivän heittoja..ikä kai sen saa aikaan. Aina ollut mulla lyhyt kierto ja säännöllinen.. näin kuitenkin eteenpäin mennään eikä murehdita kun aikanaan sitten sen ehtii..toki aina kun täti tulee on se pienen riisin paikka mutta sitten tulee uusi kierto.
 
oivikki: Voihan sitä soittaa ja kysäistä mitä mieltä hoitsu on klinikalla..jospa soitan huomenna niin saan tuosta asiasta rauhan. Ja jatkoa muutenkin kun varmaan joudun hakemaan on sen verran jo luomusti kokeiltu et ei joku tuki yritykseen varmaan haitaksi ole :heart:
Vaikka en odotakaan että ihan heti vois tärppi käydä, toivon vain että kuitenkin vielä kävisi..
 
Menestyksekästä ovis+bongausta Iida-Karoliinalle toivottelen!!!:wave:

..mitä ovistestiä käytät?..muistathan, ettei luiskatesteillä aamun eka virtsasta( voi näyttää virheelliseti oviksen, vaikka ei olisikaan vielä )..ClearBluen digitestillä voi kattella sitten aamupisustahin :)

..mie olen tulossa kipiäksi-tai, sitten on jo noita muniksen kasvatus kipuja(selkä, masu&rinnat).. :x
Olen kovasti menossa Karaokea 7.12 kamuni kera lauleskelemaan ja toivon, ettei Oili ryntää vielä silloin-muutoin jää simppojen talletus..en miestä yösydännä rahi silloin herätellä "hommiin".. ;)

Miulla on tämän edellisen kierron jäljiltä tosi kurjake olo ollut-fyysisesti..rinnat arat, jalkoja repii ja selkää kolottaapi..kylläpä se vain mummutauti hissukseen hiipii miullehin, näyttää testit sitten mitä tahansa..vaan jos ei ihan vielä kaikki toivo olisi menetetty, että kerkeisi KERRAN vielä raskautua :heart: ..

Kaverini on 41v ja kertoili, että viime kuukautiset hällä kesti 1kk:den:eek:..niin se vain ikä tekee jo tehtävänsä..mutta en nyt vajoa synkkiin mielen syövereihin-VIELÄ.. :)..hetki kattellaan ja jos se lääkäris setä miulle sen lähetteen progesteroni-kokeesen antaisi, sekä tarvittaessa nuo luget.

Mukavaa illanjatkoa ja:heart:++++++:heart:itte kullekkin!!!!

mur-mur
 
Kiitoksia lämpimistä tervetulotoivotuksista!

Iida-Karoliina mun tytöt ovat 1v 10kk ja 3v3kk. Esikoisen sain 32v ja toisen 34v. Silloin ei ollut ongelmia raskautumisessa että ekalla ja tokalla kerralla tärppäsi. Lisäksi olin ennen tyttöjäni raskaana kerran mut se päätttyi keskenmenoon ja sekin tärppäsi heti. Nyt on kuitenkin ikää tullut vuosia lisää ja toka yrityskiekka nyt menossa että saapi nähdä sitten miten tässä käy. mulla todettiin pco-tyyppisyyttä reilu vuosi sitten ja kohtukin on taaksepäin kallistunut. kova vauvakuume kuitenkin on meneillään (kovempi kuin koskaan ennen :D ). Pelottaa että jos ei enää tulekaan raskaaksi. No,...aika näyttää.
On muuten hienoa kuulua tuohon RKTT-listaan :D :D :D . Saan ainakin kaks viikkoa ainakin kuvitella olevani raskaana ennen kuin täti pöllähtää kylään ;) . Viime kierrossakin kuljin melkein maha pystyssä kuvitellen että oon raskaana :LOL: kun kaikenmoisia oireitakin oli olevinaan, mut ei sitten kuitenkaan.

Plussatuulia kaikille toivottelen!!!!!
 
erka toivotaan, että siun tärppi käy nopsaan:heart:..vasta kuitenkin toka yk..kyllä se vielä siulla tärppää-usko poijjes!! =)

..muistelen, että lääkärin mielestä taaksepäin kallellaan oleva kohtu ei vaikeuta raskautumista-miulla itselläni on myös :) ..

oireista..niistä on NIIN pirskatin vaikia arvuutella aina että, onko vaiko ei tärppi käynyt..saattahan se alkio hetken hipaista/olla kiinni, mutta ei jaksa sitten pidempään ja oireet sen mukaiset "kuumeilijalle" tuleepi.. :/
 
:'( Voi itki kuinka ihania työ ootta!!
Sinullaerka voi kun sinulla vielä on niin pienet tytöt, itsellä nyt vain vauvakuume pahenee. Minulla poikia kaikki 4. Jospas tytön sais..no molemmat yhtä hyviä kuitenkin.
Minulla muuten myös on taakspäin kallellaan oleva kohtu, ei sen pitäisi vaikuttaa. ;)
Minä uskon vakaasti että sinä kyllä vielä vauvan saat
:heart: Mukavaa kun lapsilla on seuraa toisistaan kun ovat pienellä ikä-erolla, minä muistoissa palaan siihen aikaan :'(
Minä kanssa tuolle rktt. listalle heti haluan
:LOL: :LOL: kun vain saan oviksen pongattua, voi hetken olla raskaana :LOL:

Murmur, Muistan että liuska testit toimii niin, ei aamu pisuja vaan vasta tokat sit tikulle.
kuulun myös tähän omituiset oireet sarjaan. ja kun kuumeilee on kaikki oireet ja tuntemukset monin verroin suuremmat. Alavatsa on turvoksissa ja paksu, jomotusta alaselässä ja usein loppukierrossa yökkö oloa havaittu.
Mut on nyt kyllä munis kasnatus kipua saas nyt "nährä" onko ovis kivut kovat.. viime kuussa oli, ja pari kuuta sitten myös..ja täti 2 pv myöhässä ja surkea himmeä viiva raskaustestissä.. ja täti saapui kovaksi pettymykseksi, ehkä munis hipaisi mutta päätti että ei jää
:'( Ja on nää nykyiset testit niin herkkiä ja kun testaa liika ajoissa kun ei malta niin ei..
Aikaisempien lapsukaisten kanssa olen vain rauhassa odotellut et saapuuko täti vai ei.
Tokan raskauden kanssa en tehnyt testiä ollenkaan vaan soitin ja varasin vain neuvolasta ajan :LOL:
Oispa ollut noloa jos en oliskaan ollut raskaana.
Nyt vain huuhaa vaik mitä ja on oireita jos jonkinmoisia, ja luulen että jospa olisin raskautunut. :LOL:
Vanhuuden höperöksikö olenkin tulossa :LOL:
Kyllä varmaan herättäisin siipan vaik mihin aikaan, tai pyytäisin olemaan hereillä kun rouva saapuu kotiin karaogesta.. kaikki otolliset hetket kun hyödyntäisin :saint:
Ei noi raskautumis vaikeudet ole aina iän tuomaakaan..eri ikäisillä voi kaikkea häikkää olla. Itsellä tietty tämä ikä todennäköisesti on se vaikeus.
Mut mitäpä jos tässä päätetään raskautua et.40+ so what!!!!!!!!!!!

Semppiä kokeisiin :heart:
 
Iida-Karoliina Eipä haittaa kuule mitään tekstin lihavointi..näkeepähän tällainen "sokea vanha huru akkakin" paremmin.. :LOL:

..juu ja siulla onhin hyvin ovistestien käyttö hanskassa..minä heti aloin sinnuu neuvomaan.. ;)

..vaan taidanpa nyt jotain herkkua kaappien kätköistä ettiä-niin tekeepi mieli namia:p..

..muuten, asiasta neljänteen..mies jo hieman "kaipaavasti" katteleitsi, että enkö tule sanomaan "hyv yöt"= pupustelemaan :D ..tiesi ilmeisesti, että miulla vuoto loppunut..ja mie vaan namia kaipailen-ei mies kiinnosta..:eek: ..HYI, tuhma mie..vaan kun ei nyt jaksanut sippoja tallettelemaan mennä..miulla muutoinkin on hieman hakusessa tuo "halujen hyrräily" :| ..vielä kerkiääpi hyvin tulevina päivinä..:saint: ..jospa mie silloin olisin jo oikia "vamppi"..ja vaikka mikä.. :whistle::D
 
Heippa uudet ja tervetuloa minunkin puolesta!

Mulle voi merkata KP 2 ja YK 6. Näköjään mitä vähemmän kuumeilee, sitä vähemmän harmittaa. Viimeksi olin ihan romuna ja nyt kiinnostaa oudon vähän tuo tädin tulo.

PINKILLE hali negasta. Toivottavasti ei ole mikään kysta ja saat kierron pian käyntiin.

SOLAKKASILAKKA, kiitos luontaistuotelistasta! Tosin sieltä puuttui se luonnontuote, missä lukee kyljessä, että tämän tuotteen avulla voi neljä-viisikymppinen nainen vielä raskautua.

HAAVE3, tänään paistaa se aurinko mitä ollaan kaipailtu. Lähdenkin siitä nyt ulos nautiskelemaan :wave:
 
Tervetuloa Erka ja Iida-Karoliina minunkin puolesta!

Mur-mur hihittelen täällä tuota siun "vamppi"-kuvaa :D Aivan mainio!! Just noinhan se pittää tehä, pikkusen ravistaa niin a vot, ukko on kimpussa het!

Wiara Nyt ollaankin sitten samoissa kiertopäivissä, mulla täti tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta eilen, ja heti kunnolla! Ylseensä on aina tuhrunnut tuloaan pari päivää. Nyt ei paljoa koputeltu! Onneksi tuli kuitenkin, olikin ennätyspitkä. Viimeksi kun oli tällainen 29 päivän kierto, plussasin seuraavasta. Jospa nytkin =) Tosin se meni kesken... oli muuten elämäni eka keskenmeno, sen jälkeen on tullut kolme...

Pyrstis Niin ihanasti kirjottelit, aikaansa kaikkea. Minä uskon että kun kuumeilu omalta kohdaltani päättyy, osaan kyllä nauttia kuumeettomasta elämästäkin. Nyt tämä on vähän kuin sellaista omaan kroppaansa tutustumista. Omaan mieleen myös. Minulla on kuitenkin noita lapsosia jo olemassa, vaikka elävätkin jo aika lailla omaa elämäänsä. Olen saanut nauttia vauva-ajasta, synnytyksistä, raskauksista, ja saanut nähdä kuinka erilaisia omat lapset ovat. Ihanaa!! Olen sanomattoman kiitollinen tästä. Minulla on lapsettomia ystäviä, kuka omasta tahdostaan kuka kipeästi lasta kaivannut, ja näen kuinka hekin elävät onnellista elämää, erilaista tietenkin, mutta voivat tehdä toisenlaisia asioita. Kyllä minulla on edelleenkin olo että en voi tuosta vaan lähteä vaikka viikonlopuksi menemään. Lapset ovat edelleenkin tässä lähellä, haluan olla kotona kun he tulevat yöjuoksuiltaan. Sellaista se äidin elämä vaan on. Mietin juuri viime viikonloppuna että jukupätkä kuinka olisi makeeta alkaa opiskelemaan taas, vaikka ulkomailla! Tai tehdä jotain ihan omaa ja uutta (olen vähän taiteilijasielu...) Ja ehkäpä eräänä päivänä! Tosin aikanaan kun lapset oli pieniä, pakkasin mukulat mukaan ja kuljin kyllä maailmaa katselemassa. Näin sitä aivan eri kantilta kuin yksin. Lapset opetti näkemään elämässä pienenpienet yksityiskohdatkin, kuten kukkien terälehtien eri sävyt, pullonkorkkien muodot... ;)

No joo sellaista se on :) aikaansa kutakin! Tässä eräs päivä kyyditsin äitiäni ja tajusin että ompa mukavaa olla lapsena ja auttaa omaa äitiä :)

Pinkkis Jopas sullakin täti piileskelee! Taitaa olla samassa paikassa missä mulla oli, muttei tuo kehveli kerro!!!
 
pyrstötähti
. Kuukautisten loppumisikään vaikuttavat naisen ravitsemus, terveydentila, ruumiin koko ja perinnöllisyystekijät
. Kuukautisten loppumisen jälkeen estradiolin määrä vähenee n. kymmenesosaan (Estradioli onnaisen tärkein estrogeeni ennen menopaussia, muodostuu pääosin munasarjoissa), toisen
estrogeenin, estronin tuotanto jopa nelinkertaistuu, pääosa muodostuu ihonalaisessa rasvakudoksessa; estroni on naisen tärkeinestrogeeni menopaussin jälkeen, sillä on vain heikko estrogeenivaikutus
. Varsinkin esivaihdevuosien ja perimenopaussin aikana esiintyvän oireilun aiheuttajana saattaa olla estrogeenidominanssi estrogeenin puutteen sijaan, tällöin estrogeenin määrä on liian suuri suhteessa keltarauhashormoniin. Estrogeenituotanto voi tapahtua kuten ennenkin, mutta keltarauhashormonituotanto on vähentynyt tai sitten naisen elimistössä on niin paljon rasvakudosta, että estrogeenia syntyy suhteellisesti enemmän
. Testosteronin määrä vähenee iän myötä, erityisesti menopaussin aikana.
. Menopaussin jälkeen munasarjat jatkavat kuitenkin testosteronin tuotantoa.
. Alhaiset testosteronitasot saattavat aiheuttaa seksuaalista haluttomuutta, tosin tavallisimmin haluttomuuden aiheuttajia ovat estrogeenidominanssi yhdistyneenä
kilpirauhasen vajaatoimintaan sekä fyysiset muutokset vaginassa (yhdyntä kivuliasta)
. Liian suuri määrä estrogeenia ja/tai (luonnoll) progesteronia voi vaikuttaa haluttomuutta lisäävästi
 
Wiara&liiza pahoitteluni tädin hyökäykksestä:hug:

Kiitti Pyrstis tuosta tietopaketista =) ..nytpä mie osaankin lääkärille hyvin selitellä missä mättää(kenties) kun mamma ei raskaudu ja sitten jos saisin vaikka sen lugereseptin!!.. ;) ..niin, tuo voipi olla yksi syy..suurin kuitenkin tämä ikä-ei mahda mittään!! :( ..ja onhan miulla tuo ylipaino selkeä hidaste tässähin asiassa..

..tänään olen ollut tosi alavireinen, en saanut edes aikaiseksi soitella sinne lääkärille *huokaus* ..veromätkyjäkin pitäis maksella 55e tästä miun pienestä kelan rahasta!!..kyllä niin k**pii!!!!! :kieh:..

Pistää vain niin vihaksi, kun joulun alla tuolaisia pukkaa..nyt olen tosiaan sen rentoutuksen tarpeessa-Karaoke laulantaa ja PIAN, YES!!!!!.. :D

Plussaisia tuulahduksia kaikille!!!:heart:

mur-mur
 
:LOL: mur mur vai Wamppi, hyvä sie! Painoa olisi varaa myös minun saada laskemaan, kun hieman on tullut liikaa herkuteltua, mutta kun ne herkut on niin NAMIA.
4 kiloa olen saanut tässä tippumaan mutta nyt junnaa paikoillaan.
Pyrstötähti, tuo oli mielenkiintoinen tietopaketti :) Nytpä sitten miettimään ja tutkaikemaan mikä oire voisi johtua mistäkin liiasta taikka liian vähästä..Minulla ei vielä ole oireita. Tutkittu myös jutut ja kuulema arvot paremmat kun monella nuoremmalla..vaan eipä tärppiä. Tosin nehän voi eri kierroissa heilahdella puolesta toiseen, kai? :/
wiara: Ompa ikävää kuultavaa olen pahoillasi puolestasi noista keskenmenoista, en sellaista ole itse kokenut.Näitä haaleita viivoja en vielä sellaisena ajattele, kamalaa olisi jos raskaus jatkuu viikkoja pitemmälle ja sitten keskeytyisi. :ashamed: :(
 
Herkutteluista täällä ollut juttua....minä ja työkaverini eilen aloimme herkkulakkoon jouluun asti olemme ja sanktiona euron sakkomaksu lipsahduksesta....jäätelöä saa joskus ottaa vähän, mutta ei usein;=) kiva kun kaveri mukana, niin ei ote lipsu;=))

Joululahjoista..yllätyin, kun pojaltani kysyin lahjatoivetta? Sanoi, että on päättänyt jos saisi lahjaksi vaatteita? Kyllähän se minulle vallan mainiosti sopii..olen vaan tottunut ostamaan vaatteet joka tapauksessa ja lahjana sitten jotain muuta...

Olisipa esikoinenkin ollut aikanaan noin helppo;=))

Tyttö taas aina sanoo, ettei tiedä mitään toivetta, jotta itse saan keksiä...lapsenlapselle tosi mukavaa ostella, vauvoille niin paljon suloista tarjolla;=))

Miten muilla onko suunnitelmia, mitä ostatte lahjaksi??

Ja koska pikkujouluja teillä, vai menivätkö jo?

Meillä perjantaina siis , tosi mukavaa...ensin ruokailua ja sitten jatkoille tanssien merkeissä;=))

Mukavaa keskiviikkoiltaa kaikille! :heart: :flower:
 
Pinkki millä testillä testasit? Ikävää tosi ikävää, kun näytti negaa, vaikka tätiä ei näy.

Wiara ja Liiza onnea alkaneeseen kiertoon.

Pyrstis kiitos tiedoista ja linkistä. Nyt taas enemmän alan uskoa tuohon, että sokerit on paras jättää rauhaan ja peini liikunnana lisäys ei olisi pahitteeksi.

Mur-Mur mieti sitä karaokeiltaa niin tulee parempi mieli.

Inia millä mielellä olet rktt nyt, onko tuntemuksia tai aavistuksia?

rentouttavaa rktt aikaa teille kaikille!
 
Se miun 7.12 karaoke laulanta ilta, on samalla pikkujoulu kamuni kera =)..kiva lähteä pitkästä aikaa tuttuun lähiö ravinteliin lauleskelemaan. 18v asustelin samalla asuinalueella, joten kantapaikka tuo ravintola silloin oli..siellä PAAAALJOOOON tuli aikoinaan käytyä, 1-3krt/vko..parina iltana ainakin lauloin ja se kolmas saattoi mennä "kosteimmissa" merkeissä:p

Silloin kun laulan enempi, en halua olla humalassa! ..nyppii nimittäin ihan sikana, jos menee laulu pieleen humalan takia!! :eek: .. ;)

..on miusta nimittäin karseaa kuunnella todella kunnon "kännisen" laulantaa-varsinkin naisen |O ..muutoin miusta äänellä ei ole niin väliä, jokainen saa toteuttaa omaa ittiään siellä estradilla-se on rentouttavaa ja KIVAAAAA!!! :wave:
 

Yhteistyössä