40+ so what!!! (vol 5.)

Nyt on juhlat siis juhlittu. Mietin siinä, kun muut kumosi sädetikkujuomia erilaisia, että tätäkö se mun elämä sitten on, että joudun kieltäytymään monesta kivasta sen vuoksi, että saattaisin ehkä jonkun prosentin varmuudella olla raskaana. Niinpä sitten join minäkin enkä kadu millin vertaa. Oli sen verran kivaa.

LIIZA :hug: mutta raskaana kunnes toisin todistetaan!

Ei ole SOLAKKASILAKKA vielä täti tullut kylään. Se on varmaan jossain baarissa dokaamassa Liizan tädin kanssa.

LEENA, munkin järki sanoo, ettei kannattais tässä iässä tuhlata aikaa ja hermoja epätyydyttävään suhteeseen. Sydän tokaisikin siihen että: Älä sä tule järki selventämään mulle, kun et tajua yhtään mistään mitään.
Luulis, kun molemmat ovat asuneet saman katon alla näinkin kauan, että olis joku yhteissävel löytynyt. Vaan ei! Nyt kuitenkin kun katson taaksepäin oman sydämeni valitsemia polkuja, niin niitä kutsuisin elämäksi isolla E:llä! En osaa muuta sanoa, kuin sympatiahalaus sinulle, jos joudut noiden kahden taistelua seuraamaan.

Kiitos PYRSTIS JA MARI mulimeninfosta. Sitä yritän saada ensikiertoon, löytyykö ihan luontaistuotekaupoista?
 
Wiara tuotahan miekin yritin selvitellä-ei taida oikein suomesta löytyä :/ ..Mari66 tilaillut Hollannista-hinta 50ml/ n.17e+kulut

..itse taidan kokeilla tuota Dr reckeweg 10 tuotetta, sitä saa täältä meiltäkin kotikaupungista=) ..molemmathan ovat ns. "vaihdevuosioireisiin"..ihan en sata varma ole, onko sama tuoteseloste-myyjä vain sanoi vastaavan Mulimenia..

Kiva, että siulla oli lystit juhlat!!!:wave: ..mites siun vuoto..milloin sen oletettu aika on/oliko jo?..
 
Mie jo tyttären "komensin" miulle tuota toista noutamaan, samalla kun kaupungilla on..

http://www.terveyskauppa.net/products.php?p=5d0af5&PHPSESSID=2e55af767fd6fc34b003ce2565181601

Saa sitten nähdä, onko Mulimenin veroista..miksikähän sitä ei suomesta saa?.. :eek:
 
Inia, ei se haittaa vaikka valuukin. Raskaushoidosa laitettiin vaan aamulla ja illalla enkä ollut silloin tuosta makoilusta kuullutkaan ja silti hoitivat hyvin tehtävänsä. Elä huoli.

Iiiza, pahoittelut.

Höh, minäkin ajattelin ihan vaan mielenkiinnosta kokeilla tuota Mulmenia, ja sitten sitä ei tietenkään ole saatavilla. Pöh
 
pyrstötähti
Joo nestemäistä oli minulla, en käyttänyt tosin kuin parit kierrot kokeeksi ja minulla se ainakin jätti pois kokonaan ne turuilut ennen tätiä, mutta sitten akuutein kuumeilukin oli jotensakin hukassa ja taitaa olla puoli pulloa nyt jääkaapissa. Muistelen että siinä oli sellainen ohjeistus että sitä ei saisi säilyttää "sähkölaitteitten" läheisyydessä...en tiedä onko siinä joku taika.

Mutta yleisellä tasolla jättihelokkikapselit auttavat ainakin minulla noihin pms vaivoihin. Ja kyllähän se tietysti niin on että meillä naisilla niin vaihtelee kierrot, eivät ole toistensa veljiä tai siskoja ja ärtyneisyys tai alavireisyys vaan joskus valtaa mielen. Mutta onhan niitä valtavaniloisia ja energisiäkin päiviä. Mutta kyllä minulla valtavasti meni mielialat tuon kierron mukana ja hirveitä oli aina pettymykset kun ei sitä plussaa siihen testiin tullutkaan.

Joka tapauksessa minulla on etumatkaa juuri kriittiset vuodet joten kaikki niukin naukin reilu nelikymppiset vielä hyvin ehditte vauvan saada. Minun tohtorini oli sitä mieltä että tuonne 42-43 tilastollisesti vielä hoidotkin tepsivät mutta että sen jälkeen alkaa tehot olla samalla tasolla kuin luomustikin. Kyllä lapsia on aina saatu vielä iäkkäämpinäkin ja aina varmasti on apua jos pitää itsestään hyvää huolta, terveys ja hyvä mieli kaikinpuolin ja vaikuttavat tässäkin asiassa positiivisesti.

Jenkeistä jos tilaa mitään lääkkeenomaisia tuotteita on aina tullausongelmat tai sitten se että ne jää kokonaan saamatta, minulla on aikoinaan jäänyt jokunen paketti tullin haaviin enkä rahoja saanut tietty takaisin, sehän ei ole myyjän vika.

Ruotsistakin kyllä löytyy varmasti helposti luontaistuotekauppoja netissä ja sieltä on helpompi tilata. Eikä se vaarallista ole vaikka tuoteessa puhuttaisinkin vaihdevuosioireista, sehän on raakan julma totuus että kierto-vuoto-mieliala-unettomuus-niveloireet-ja muu tämän tapainen kuuluu siihen esi-vaihkarivaiheeseen, eikä se vielä tarkoita että olisit menettänyt pelin, siirtymävaihetta voi kestää jonkusen vuoden. Ja kyllä siellä sitkeitä sissejä vielä voi kypsyä ja sattua oikeaan aikaan hyviin asemiin.

Ja sitten porukalla alatte Mulimenin voimin plussaamaan. Kiva Mari kun pistäydyit, toivottavasti olet Mulimen asialla että saisit pikkumiehelle seuraa... :heart:
 
=) Tänne teidän juttuja välillä poikkean lukemaan, ja jännäämään kuumeilussa mukana.
Kuumeilen myös minä vaikka jo45v tuli täyteen.
Ennestään lapsia minulla on 4, mutta uuden avioliiton myötä vauva haave on sitten niiiin kamala ettäs! :D
Pari IVF hoitoa on käyty läpi ja sterilisaatio purku sen jälkeen tehty.
Nyt sitten kuumeillaan ja toivotaan parasta.
IVF hoidoista jäi kaapin pohjalle noita lugeja ja mietin että uskaltaisiko niitä kokeilla??
Nyt tässä kierrossa aloin ovista tikuttelemaan, kiertopäivä mulla on menossa nyt 6, ja ovuloin 9-11 pv. minä päivänä tuo luge pitäisi laittaa, hoidoissa laitettiin siirto päivänä ja laitoin silloin yhden päivässä.


:heart: iida-karoliina
 

PYRSTÖTÄHTI sulla se sana on hallussa, aina vaan :) kiva homma. Komppaan sinua tuossa elämän eepos kirjoittelussa. Lapset vain lainaa mutta äitiyden kokemusta ei kukaan voi pyyhkiä muistoista pois sitten kun kiikkustuolissa istuu. Se parisuhde on myös ykkösluokkaa ja sitäkin hyvää odotellessa on hyvä elää tätä arkielämää.

LUGET valuu mullakin, lääkäri sanoi että se mikä valuu pikkuhousun suojaan on lääkkeen ympärille laitettu pasta kalvo. Lääke kyllä ehtii imeytyä limakalvoille eli nou hätä naiset!

Minä olen puolitoista kuukautta sitten ostanut luontaishoito-kaupasta Mulimentippoja pikkupullossa. 22 tippaa joka päivä siittä lähtien olen juomaveteen sekoittanut. Jännittävää, en tiedä kuinka ne noitten hoitolääkkeitten kanssa yhdessä hoituu mutta päätin etten välitä koska mulimen annos on pienempi kuin pullon kyljessä oli suositus... Nyt vain kyselemään kaikista kaupoista tai löytyykö nettikaupasta. Miten se nyt voi olla suomesta loppu???

IIDAKAROLIINA tervetulemast tänne vaan tääl on välillä kova hullunmylly pyörimäs..

 
Hei Iida-Karoliina!!!:wave:

Mie en noista lugeista tiedä, vaan muutamalla on täällähin käytössä-kertoilevat varmaankin kun viestisi huomaavat. =)

..tuonne listalle olet myös tervetullut, jos halukkuutta?! ..ilmoittelet vain: kiertopvä/kierronpit./monesko yrityskerta/monesko mukelo haaveissa..siinäpä ne..

..vaan saapi täällä kuumeilla ihan niin kuin haluuapi, ei ole pakko "listautua" tai RKTT(raskaana kunnes toisin todistetaan)-listalle tulla piinailemaan oviksen jälkeen ;)

mur-mur
 
Liizalle syvät pahoittelut negasta :headwall: :hug:

Iida-K tervetuloa mukaan! :flower:

Pyrstis kiitos kauniista sanoista! :flower:

Kuumeilusta vielä sen verran, että annan itseni kuumeilla oikein luvan kera nyt pari vuotta. En koe sitä hukkaan heitetyksi ajaksi. Tulipahan sitten ainakin yritettyä ja jos vauvaa ei tule, niin nämä kuumeiluvuodet olivat se minun raskausjuttuni. Onneksi lapsettomat voivat edes haaveilla.

Mulla kans syksyllä oli pari kiertoa Mulimenia.. vaan ei tehnyt tulosta sekään. Sitten luin jostain, että ei saisi käyttää silloin kun yrittää raskautua, vaan sitä ennen. Niinpä lopetin Mulimenin ottamisen ja se tarjouskorista ostettu pullo meni päiväykset vanhaksi. Nyt olen ollut aivan luotaistuotelakossa ja ottanut pelkkää multivitamiinia. Lainasin kirjastosta hyvän suomalaisen kirjan, jossa tutkittu sataa luontaistuotetta ja mihin vaivaan niitä käytetään ja sitä myös tutkittu tehoavatko aineet oikeasti. Oottakaas niin etsin sieltä teille Mulimenin tilalle rohtoja...
 
Kiitos! Ehkäpä tämä hullumyllyssä pyöriminen sopii minulle juuri nyt tosi hyvin, mitäpä voi tämän ikäisen vauvatoiveet olla. Joskus en tosiaankaan olisi uskonut että ovistikkujen kanssa huseraan 45:sena. Kuopuksen kun piti jäädä minun pahnanpohjimmaiseksi. :LOL:

Voisin listautua, jos joku minut sinne laittaa. itseäni kun on lohduttanut kovin kun joku muukin ihan minunkin ikäinen siellä on.

ELI:
iida-karoliina(45)...23-26...?...4lasta on ja siis 5 toiveissa

Ja tein tänään sen ekan ovistestin jossa oli haalea viiva, ei niin tumma kuin testi viiva. eli saataa olla ja tuo 9 pv ovis..huomenna katson onko selvempi. :D
 
[/url]


Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Mahdotontako.............kp2/30............yk2..........1.yht.
Ämy (40).....................kp3/25-28...........yk4.........4.
Sariella09 (43)...........kp3/40............yk?..........5./1.yht.
mur-mur (44)..............kp4/27-29............yk9..........3.
Terry64 (45)..............kp5/25-29..........y.2,5v.........2.
Iida-Karoliina(45).......kp6/23-26.......yk8...........5./1. yht.
Leena65 (44)..............kp7/25-27........yk6........3./1.yht.
Solakka Silakka (40)..kp7/24-27........yk16........1.
oivikki (41).................kp7/23-27.........yk8...........1.
Emily67 (42)..............kp11/24-28........yk3........3./1.yht.
nillanilla (42)..............kp12/28-33........yk7.........1.
Tirlittan1968 (40)......kp13/28..............yk4...........3.
onlydream (36)...........kp16/23-29............yk?...........3.
Inia (42).................kp18/26-30.......yk15....1.
mimmimamma (47)....kp22/28..............?.............4./1. yht.
haave3 (40).................kp25/28........?............3.
Wiara (39)..................kp26/22-28............yk5..........1.
Räystäspääsky (43)...kp26/24-29............................4.
liiza (43)......................kp29/24-25............yk19........4.
Pinkki69 (40)..............kp31/26-28.........y.n.2v......1.
ikiemo (45)................kp36/20-50........y?..........4.
Taikakuu (41).............kp40/27-32.........?.............2./1.yht.
pääpilvissä (46)..........kp56/25-43........?............1.yht.


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)

RKTT

Pinkki69 (40)..............dpo19
liiza (43).......................dpo18
Inia (42)....................pp3
onlydream (36)...........dpo2

[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.


Plussanneet eli yrjöklubilaiset:






torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008
Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009
päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................
mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009
äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................
Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................
velmuliina74 (34)..2.5.2009/kp24(24-30), yk7..6./1..LA 14.01.2010
OnniMaija (41)....11.5.2009/kp31 (28-30), yk3...5....LA 16.01.2010
tirulii(40)..15.5.2009/kp27/pp10..1./1.yht...LA24.01.2010
Murmukka (43)..........18.10.2009/dpo11/kp24 (28)
star-67 (42).....21.10.2009/kp26 (26-46)...yk10.....3.
Päikki (41)...25.10.2009/kp30. .y.2v...2.
Jadette (40).....29.10.2009 kp30/28-32/dpo15.....yk9....3.
Enkelinäiti (33)............17.11.2009 kp26/25-27..........yk2...........5.



Mukana myös:
Taukoilijat / Taustajännäilijät / Pinon jättäneet

Hastu39, gerpera, Hemppaliina, Hysteria, siira, lumeton, Uudi, äitijo2x, anjamarita, Saara10, Minni007, Matsalu, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, Pömppöli, baby5, touhu tenava, AinoEmilia, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61

40+ SO WHAT (VOL. 4)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1406929
40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
=) kiitos solakka-silakka!
En minäkään tätä kuumeilua missään vaiheessa ole katunut, enkä tule katumaan. Ihan ainutkertaista on tämä aika ja vaikka ei enään vauvaa saisi niin kaikki on yritetty. ei se ainakaan jää mieltä painamaan että oispa pitänyt silloin kun vielä voi..siksi noista lugeistakin kyselen.. :D
 
Kiitos lugepuikko-kommenteista! Kyllä täältä saa ihanasti tietoa! Aattelin jo että pitääkö soittaa klinikalle ja varmistaa asia, mutta eipähän tarvitse. Kiitos!

Tervetuloa Iida-Karoliina! (tästä onkin kiva kehitellä lempparia :) )

Liiza ja Wiara, rktt = myös raskaana-kunnes-täti-tulee... :)
 
En tiedä onko sattumaa vai mitä, mutta yksi Mulimen-ihmehän täälläkin massussa saattaa olla! Kiitos Marille tästä vinkistä aikoinaan! Mullakin on jäljellä valitettavasti vain pullon pohjat, joten niitä ei kannata alkaa kenellekään lähetellä. Voisko Mulimen-tippoja löytyä joltain homeopaatilta?
 
Iltoja!!:wave: ..

Nytpä on eka 15tippaa otettu noita Dr. Receweg 10-vaihdevuositippoja :D ..otan alkuunsa tuo 15tippaa/3krt/vrk ja kattelelen/kuulostelen tehoja..sitten voin tarvittaessa vähentää..

Paketissa ei ollut suomenkielisiä käyttö/annosteluohjeita?? :eek: ..siis aika outoa..
..vaan netistä kuukkelilla sitten löysin nuo annostukset: 10-15tippaa/3-6krt/vrk..

Soitan vielä sinne ostopaikkaan huomenissa ja kysyn tarkemmin.

..olen miettinyt tällaista: Ehkä miulla on tuo Progesteroni tuotanto huono-keltarahanen ei pelitä..estrogeeni jyllää enämpi ja progesteroni jää jalkoihin..premenopaussissa, keltarauhasen toiminta hiipuitsee hiljalleen..jotenkin vahva epäilys heräsi ja tänään olen paljon siitä lukenut/googlettanut netistä.
Lugesteron on kait aika lähellä tuota "omaa" luonnollista progesterinia?..

..tuolla hyvää tietoa..

http://www.hedelmallisyys.fi/pregnancy/Hormonal_Support/Hormonal_Changes.jsp


***********************************************************
Progesteroni

"Progesteroni paksuntaa ja ylläpitää kohdun limakalvoa ja tukee alkion kiinnittymistä siihen. Lisäksi progesteroni stimuloi maidontuotannosta huolehtivien rintarauhasten kehitystä. Progesteronin uskotaan myös osallistuvan sikiön vieraisiin soluihin kohdistuvan immuunivasteen tukahduttamiseen äidin elimistössä. Keltarauhanen tuottaa progesteronia raskauden alkuvaiheessa. Seitsemänteen raskausviikkoon mennessä sekä keltarauhanen että istukka tuottavat progesteronia. Viikkoon 12 mennessä vain istukka tuottaa progesteronia. Raskauden loppuvaiheessa progesteronin uskotaan osallistuvan synnytyksen käynnistymiseen"

************************************************************


Missä vaiheessa kiertoa teillä on Progesteron arvo katsottu??..
 
Ämy
Tänään kp 3/28.
Paljon on juttua täällä, huonosti olen ehtinyt kirjoittelemaan. Mutta yrityskierrokset sen kuin jatkuu. Nyt aiotaan yrittää taas tosi aktiivisesti. Viime kierto oli vähän laiskanlaista.....

Plussatuulia kaikille!!!
 

Yhteistyössä