40+ so what!!! (vol 5.)

Kertokaahan...(luvassa limainen kysymys :LOL: ). Eli ovislimoista: tuleeko sitä ovislimaa ennen vai jälkeen ovulaation vai juuri sillloin kun munasolu irtoaa? Mulla ei yleensä tule mitään limoja mutta nyt tuli jotain limaista ja ovistestillä sain maanantaina plussan joten oletan että ovis oli tiistaina tai varhain keskiviikkona. Eli voiko olla että näin jälkeenpäin tulee ovislimat vai onko ovis kuitenkin vasta nyt?. LH-huippu siis kuitenkin oli maanantaina cb:n digillä testattuna. Mulla ei myöskään ole juuri mitään tuntemuksia oviksen aikaan yleensäkään.
 
Tirlittan1968
Moi pitkästä aikaa. Minä taustailen ja ilmoittelen että voi siirtää RKTT listalle. Oli tiistaina ovis ja keskiviikko varmaan sit se 1 päivä.
En ole paljoa täällä käynyt kuulumisia lukemassa kun helposti jään tänne sitten lukemaan koko päiväksi ja kuvittelen milloin mitäkin tuntemuksia jotka sitten aina ovat kääntyneet pettymyksiksi. Eli käyn ilmoittelemassa kuulumisia mutta muuten taustailen.
Tervetuloa kaikille uusille ja Leena65:lle paljon lämpöisiä ajatuksia. Toivottavasti siementäjä saisi nyt hommansa hoidettua niin pääsisit siitä sitten eroon.
 
Terry64 ei nämä vielä ole ihan niitä varsinaisia ovistuntemuksia, munarakkuloiden kasvukipusia vain :) ..vko:n lopulla jo enämpi odotan tuntemuksia sitten..alavatta&selkä on tosi kipiä, vasitenkin kun on seisaaltaan/kävelee..siellä ne kasvaa..kasvaa ja POKS!!..sitten simppaset miulla jo siellä nurkan takana odottaakin morsmaikkia:D..

Iida-karoliina ..Oili voi nopsaankin vilahtaa ohi.. :/ ..kannattaa siis tikutella 2xvrk..päivällä ja vielä iltasellakin(ennen klo. 20.00)..miulla esim. tuo CB:n digi näytti täyttä sarvea 2vrk..se toka päivä oli munarakkulan irtoamispäivä sitten..

Erka..limainen kysymys..jaahas..en ole expertti kun limottelen aikas vähän :p..toisilla tulee limaa jo ENNEN ovista, oviksen aikaan ja jälkeenkin!!

..jos siis sait ma. ovis+..irtoaapi munarakkula/folli sitten 12-24h siitä..

Ovulaation jälkeen:
"Kun munasolu on irronnut, se siirtyy munanjohtimeen ja alkaa liikkua kohtua kohti. Munasolu säilyy elinkykyisenä 24 tuntia"

http://www.clearblue.com/fi/kierto-ja-ovulaatio.php
 
Erka.Ovislimat tulee silloin kun ovis on tulossa. Mulla se tikku peli juttu ei viimeksi näyttänyt oikein mitään kun tänään tein, ja en ole ehtinyt uuttakaan tehdä. Limat kyllä tänään myös tuli mulla sellaset pitkät ja venyy.. :) ja mun kiertoon sopii että nyt ovis huomisen aikana olis. Muita oireita odotelen tässä vielä, nyt tunnun vielä kuitenkin munikset paikoillaan. Mulla ultrattu aiemmin tuo 9 kiertopäivä kun ovis tullut 10 päivä. Ja joskus 1- 3 välillä melko samoissa mitoissa olevia molleja ollut..ei tietäis tämmösiä mitään jos ei olisi Ivf ja tuon purun takia käynyt tarkastuttamassa tilanteita..Jänniä juttu nuo kaikki, minustakin vaikka jo ikä-ihminen olen :)

juu ja tosiaan se mulla kanssa että limoja tulee oviksen aikaan minulla myös ja sen jälkeenkin..aikas limanuljaska olen :LOL:
 
Juu, kyllä nuo "kanamuna" limat on yleensä selkeä merkki oviksesta sille, joka limoitteleepi :D

..jos siis emättimen suulta sormella hieman koetat/pyyhkäiset limaa ja sitten sormien välissä kokeilet..venyykö, onko sellaista kananmunan valkuaisen tyyppistä?..joillain irtoaa ihan kunnon "tulppa"-miulla kerran ja olin ihan että, MITÄ??..ja ihan siksi vain kun ei niitä limoja paljoa tule normaalisti..

ja vielä..Ovis ei tule joka kierrolla välttämättä samaan aikaan-joten tarkkoina siellä vaan dippailkaa O-testejä ahkeraan, ettei Oili vaan mene teidän mökin ohitse!!!! :wave:

..miulla nimittäin vaihteluväli ollut 1-3vrk..
 
Tervehdys kaikki palsta siskot!

Huuhuu missä luuraa Tirlittan ja nillanilla sekä taikakuu ja mimmimamma?

Erka tuota jauhetta saa varmaan luontaistuote osatoilta ja -kaupoista. Tässä ketjussakin jossain aikaisemmin oli siitä juttua. Ihanaa, kun on muitakin aikaisin tesaajia, tilasin viimeksi herkkiä halpis r- liuskatestejä, niin pysytin hyvällä omalla tunnolla testata jo aikaisin.

Päikki ihana kuva! Oliko nuo r-testit herkkiä niitä 10 jotain?

Inia ei varmaan yhtään helpota tää mun jorina, mutta kaksoraskaudetkin voi mennä ihan hyvin ja yksös raskauksissakin voi tulla vastoinkäymisiä. Ja kun ei voi sitä tietää miten käy kummassakin tilanteessa milläkin kerralla, niin pitää vaan elää päivä kerrallaan niinkuin muutenkin elämässä, kun ei me tiedetä kukaan mitä tuleman pitää.

Pinkki ihana ennätät vielä tänä vuonna siihen hoitoon :heart: voi kun kaikki menis tosi hyvin.

Solakka silakka onnea inssiin huomenna!!! Mahtavaa kun ajoitus on kohdallaan. Kahta pääset sitten jännäilemään sinäkin.

Mur-Mur harjoitus ei ole pahasta aloittaa jo hiukan ajoissa :D , muuten eikös siinnä ohjelma sajassa ( nimi unohtui, vade vaivaa ) että ei tarvitse edes joka päivä siemeniä talettaa.

++++ kaikille!
 
No niin, täällähän oli vielä minulla lukematta yksi sivu! :eek: Taitaa olla tämä keskittyminen työpäivän jälkeen vähän heikkoa.

Tirlittan hienoa, että olet jo rktt + toivotan sinulle! Kiva, kun tulet kuitenkin kertomaan miten sinulla menee, vaikka et voikkaan meitä seurailla.

Nillanilla hienoa, huomiselle paljon onnea matkaan, sinäkin ennät vielä tänän vuonna PLUSSAAMAAN!

Mahdotontako no sehän olisi kivaa, kun oltais samassa työpaikassa, mutta me ei olla menossa tanssimaan joten.....

Limoista löysin aikoinaan perhesuunnitelu sivuilta hyvän tekstin, laitan linkin teille, jos löydän vielä.

http://metku.net/~pesu/ovulaationtunnistaminen.php#ovis



ON nyt on syöty kolme suklaarasia ja naama kukkii kuin nuorena :D . Vielä taidan hakea kaupasta vkonloppunaa lisää ( jos eivät ole jo loppuneet ). Minä muuten myös syön noita kalaöljykapseleita ( ei kalanmaksaöljyä)
 
teidän juttuja lueskelen. Aktiivinen pino on totisen totta.

Itselläni tämä työ syö kaikki energiat ja vapaa-ajat, joten en paljon kerkeä lukemaan. Viimeksi palstalla lueskelemassa Inian hyvästä saalliista. Hengessä edelleen mukana.

Uusille tervetuloa mukaan :)

Yritän keretä aina välillä lukemaan.. ja peukutan teille kaikille. Mulimenia ainakin kesällä löytyi PK seudulta.

Kaikille plussapuhuria puhaltelen.
Mimmimamma
 
Oivikki..miulla on illaksi/yöksi jemmassa Fazerin pähkinäsuklaalevy :whistle: ;)..
..juu, se ohjelma oli "saammeko vauvan"..muistaakseni???..eihän sitä joka päivä tartteisi..mutta kun on vain varuilta, jos tulee jotain kismaa/sanahelinää tmvs.(miulle&miehelleni tuntuu AINA tulevan ja väärään aikaan..) :( ..sitten on surku jos ei kerkeä yhtään kertaa simppoja talletella H-hetken molemmin puolin..koetan talletukset tähdätä varsinkin noille su-ke välisille päiville =) ..on tämä yhtä laskeskelua/taktikointia, kun ei sextailla ihan "halusta"-mie varsinkaa..harvemmin "hyrrääpi".. :ashamed:..

..mutta, koetan kovasti aina "innostua"..ja joskus se onnistuukin hyvin, silloin olen ihan..
..ja..
..elämä on.. :)
 
mimmimammalle Heit, täältä koneen ääreltä!!!:wave:

Päikki ..tosi hyvinhän siulla onkin viiva vahvistunut, jos eivät oleet noita herkimpiä testejä =)..ihanilta näyttävät..jospa miekin vielä..joskus.. :)

Tirlittan pääsi rktt-listalle piinailemaan:heart:-Onnen potku peppuselle!!!:wave:
 
Tirlittanille onnea rktt-pinossa.

SS:llä on komeat follit. Nyt toivotaan sopivaa poksahdusta oikeaan aikaan.

Oi, niin paljon kommentoitavaa, mutta huomenna sitten. Onhan kaikki listalla ja oikeissa paikoissa ja päivissä?
 
:wave: Mulle voi sitten tänään panna kp 1 :( . Olin eilen jo melko varma oireiden perusteella, että nyt on tärpännyt. Melkein jo soitin puoliskolleni, että ostaisi r-testin töistä tullessaan. Eilen just koiran kanssa kävellessäni tuumailin, että jos nämä oireet eivät ole raskautta, en enää ikinä usko mihinkään r-oireisiin... :eek: Mulla on keskenmenon ja kaavinnan jälkeen kovasti lisääntyneet pms-oireet :/ . Päänsärkyä, pahoinvointia, sydämentykytyksiä, syventynyttä hengitystä, huimausta, palelua... Onko muilla kokemuksia km jälkeisestä pms-oireiston muutoksesta?

Täällä muutamat ovat maininneet laihdutushaaveistaan. Jos haluatte, olette tervetulleita "Laihis vauvahaaveiden tueksi" -pinoon, linkki http://kaksplus.fi/keskustelu/t1574087,50 :attn: !

Mukavaa eläytyä teidän juttuhinne, vaikka itse olenkin ollut passiivinen.
 
nillanillalle onnen pipanoita matkaan:heart:huomiseen siirtoon!!!:wave:


Räystis ..voi itku :'( ..olen niin pahoillani puolestasi:hug:..ikävä, ikävä täti hyökkäsi taas.. :( ..toivon siulle kovasti sitä + vuoden viimoselle kierrokselle-niin kuin meille kaikille!!! :) ..jaksuja:heart:..
 
Päikki nuohan näyttivät hienosti toimivan 25mIU/ml:setkin, taidan niitä tilata kymppinen jatkoksi, kun seuraavan kerran olen rktt.

Mimmimamma
hyvä, kun käyt täällä, kun ennätä ja olet mukana hengessä. Toivottavasti flunssa on sinut jo jättänyt rauhaan.

Mur-Mur
nam kuulostaa hyvälle tuo pähkinäsuklaa :p .

Räystäspääsky eih :headwall: , harmi sentään :hug:. Onpas ikäviä oireita sinulla. Toivottavasti uusi vuosi alkaa +

Hyvä yötä ja kauniita unia kaikille! Riemukkaita pikkujouluja niitä tulevana viikonloppuna juhliville :xmas:
 
Kiitoksia "limavastauksista" :D ! Täytyy sanoa että kyllä on aktiivinen ketju tämä...mukavaa! :heart:
Dpo 3 täällä ja sitä "kuivaa kautta" odottelen (eli siis oviksen jälkeen sen pitäis tulla?). Ei ole vielä ainakaan alkanut. Minä en kyllä pysty päättelemään mitään näistä mun eritteistäni . Jospa mulla ei irtoo se munasolu ollenkaan!!!!?! . Päivät matelee ja eilen illallakin varmisteltiin vielä ja ehkä tänäänkin...alkaa vaan puhti isännästä loppua, sen verran koville olen hänet laittanut . No, saapahan sitten "lomailla" näistä puuhista pari viikkoa jos haluaa ennen kuin häntä taas tarvitaan :LOL: .
Niin ja tosiaan tilasin sitten niitä superhyperherkkiä raskaustestejä kun en pystynyt vastustamaan kiusausta että tulevat postissa varmaan alkuviikolla ja minä tietty himotestaajana alan heti hommiin ;) .

Plussapuhureita taas toivottelen!

Räystäspääsky kovasti :hug: :hug: ! Mutta toivotaan että tässä kierrossa jo tärppää!!!Tuo pettymyksen tunne on aina niin suuri, minäkin olin viime kierrossa ihan maani myynyt kun uusi kierto alkoi eikä kahta viivaa tullutkaan!

Niin ja hyvää viikonloppua kaikille! :heart:
 
[/url]

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Räystäspääsky (43)...kp2/24-29............................4.
Pinkki69 (40)..............kp2/26-28.........y.n.2v......1.
haave3 (40).................kp3/28........?............3.
liiza (43)......................kp4/24-25............yk20........4.
Wiara (39)..................kp4/22-28............yk6..........1.
Mahdotontako.............kp6/30............yk2..........1.yht.
Ämy (40).....................kp7/25-28...........yk4.........4.
Sariella09 (43)...........kp7/40............yk?..........5./1.yht.
mur-mur (44)..............kp8/27-29............yk9..........3.
Terry64 (45)..............kp9/25-29..........y.2,5v.........2.
Iida-Karoliina(45).......kp10/23-26.......yk8...........5./1. yht.
Leena65 (44)..............kp11/25-27........yk6........3./1.yht.
Solakka Silakka (40)..kp11/24-27........yk16........1.
oivikki (41).................kp11/23-27.........yk8...........1.
Emily67 (42)..............kp15/24-28........yk3........3./1.yht.
nillanilla (42)..............kp16/28-33........yk7.........1.
Tirlittan1968 (40)......kp17/28..............yk4...........3.
erka (36).....................kp18/27-30........yk2.......3.
onlydream (36)...........kp20/23-29............yk?...........3.
Inia (42).................kp22/26-30.......yk15....1.
mimmimamma (47)....kp26/28..............?.............4./1. yht.
ikiemo (45)................kp40/20-50........y?..........4.
Taikakuu (41).............kp44/27-32.........?.............2./1.yht.
pääpilvissä (46)..........kp60/25-43........?............1.yht.


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)

RKTT
Inia (42)....................pp7
onlydream (36)...........dpo6
Emily67 (42)..............dpo4
erka (36)......................dpo3
Tirlittan1968 (40).........dpo3
Iida-Karoliina(45)...........dpo2
Solakka Silakka (40)......dpo0



[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.


Plussanneet eli yrjöklubilaiset:






torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008
Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009
päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................
mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009
äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................
Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................
velmuliina74 (34)..2.5.2009/kp24(24-30), yk7..6./1..LA 14.01.2010
OnniMaija (41)....11.5.2009/kp31 (28-30), yk3...5....LA 16.01.2010
tirulii(40)..15.5.2009/kp27/pp10..1./1.yht...LA24.01.2010
Murmukka (43)..........18.10.2009/dpo11/kp24 (28)
star-67 (42).....21.10.2009/kp26 (26-46)...yk10.....3.
Päikki (41)...25.10.2009/kp30. .y.2v...2.
Jadette (40).....29.10.2009 kp30/28-32/dpo15.....yk9....3.
Enkelinäiti (33)............17.11.2009 kp26/25-27..........yk2...........5.



Mukana myös:
Taukoilijat / Taustajännäilijät / Pinon jättäneet

Hastu39, gerpera, Hemppaliina, Hysteria, siira, lumeton, Uudi, äitijo2x, anjamarita, Saara10, Minni007, Matsalu, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, Pömppöli, baby5, touhu tenava, AinoEmilia, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61

40+ SO WHAT (VOL. 4)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1406929
40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636


[/quote]

[/quote]

 
Taas on monella haaveita kaatunut (sorry, haave3) tädin tulon myötä. Tsempit uuten kiertoon ihan jokaiselle.

Niin kuin Räystis tuossa mainostikin, niin tästä pinosta on poikinut laihispino, joten sinne terveuloa tai -menoa vaan kaikki asiasta kiinnostuneet. Minä ilmeisesti en ole tarpeeksi kiinnostunut, kun kilot eivät karise :-(

Mur-mur, sulla on sitten kiva mies, kun tuo siteetkin kaupasta. Mulla toi silloin synnytyksen jälkeen, mutta se oli hätätilanne. Kyllä kiertää ne hyllyt kaukaa. Jos vaikka naapuri näkee ja luulee, että hänellä niille olisi käyttöä :)))))

Täällä on ollut juttua vitamiineista ja ravintolisistä. Mä oon käyttänyt jo viitisen vuotta Multitabsin
raskausvitamiinia enemmän ja vähemmän säännöllisesti. Nyt on lisäksi kehissä d-vitamiini ja maitohappobakeeri. Ystäväni, joka raskautui "vanhoilla päivillään" suositteli Glandinia ja Menolisticaa. En oo vielä ehtinyt niitä ostamaan.

Onlydream kyseli painon noususta raskausaikana. Mulla se kohosi 12-13 kiloa ja sairaalaan jäi varmaan 5 kg. Vieläkin sitä on noin kolme jäljellä. Ja mahasta näkee, että synnytetty on. Vaikkei se koskaan ole ollut mikään kauhean timmi, niin ylävatsaan jäi sellaista löysää läskiä. Toki varmaan auttaisi, jos jäljelle jääneet kilot saisin tippumaan ja tietysti enemmänkin.

Inia pohti tuota raskausyritystä ja mitä sitten jos se yht'äkkiä loppuunkin raskauden takia. Sellaista se on uusiin tilanteisiin sopeutumista. On niin kuin hakisi uutta asuntoa ja kävisi joka viikko näyttelyissä. Siinähän ne sunnutaita hyvin sujuukin. Sitten löytää uuden asunnon, eikä tiedä mitä tekisi sunnuntaisin :) Onneksi raskausaika tuo mukanaan kaikenlaista jännää ohjelmaa puhumattakaan sitten synnytyksen jälkeisestä ajasta. Mutta alkuunsa se raskausaika on vain odottelua, kun eka neuvolakin on monen viikon päästä. Ei enää eletä niin tiheällä syklillä kuin varsinkin hoidoissa ollaan.

Mä pohdiskelin tuota estrogeeni/progesteroni tasapainoa, että se vois olla mulla pielessä. Kuulun
riskiryhmään rintasyövässäkin, joten ehkä pitäisi jotenkin kiinnittää tähän huomiota. Otanpa jutuksi tammikuussa gynen kanssa.

Pitkät on Solakka Silakan hoitomatkat. On varmaan joskus hankalaakin järjestää sopivaa aikaa, kun kroppa voi yllättää kierron heittelyillä ja siihen vielä sovitetaan klinikan ja molempien haaveilijoiden aikataulut.

Mur-murilla on selkeät suunnittelut Oilin tervetulotoivotukseksi. Ehkä meidänkin pitäisi alkaa jo aktivoitumaan, kun jo on kp 9. Mutta kun sitten pitäisi jaksaa painaaa vielä toiset 9 päivää, niin ihan kauhealla innolla ei vielä viitsi asiaan ryhtyä. Toisaalta kuolleet simpat pitää saada jaloista pois, ettei sitten ole tiellä oikeaan aikaan. Ja hyvähän se on varautua ennalta-arvaamattomiin tilanteisiin, kuten ryppyyn rakkaudesa tai niin kuin meillä aika usein ylitöihin ja niiden aiheuttamaan molemminpuoliseen väsymykseen.

Iida-Karoliina, mihin tuo soija taas auttoikaan? Onko juuri estrogeenin määrään? Itselläni limat loppuu kuin seinään, kun ovis on ohi. Lämpö alkaa sitten pikkuhiljaa siitä nousemaan, mutta se ei ole ihan niin selkeä merkki kuin limojen loppuminen.

Tirlittan taustailee. Se tekee ainakin minulla ihan hyvää välillä. Jaksaa keskittyä muuhunkin kuin haaveiluun, vaikka tosi kivaa porukkaa täällä on, ettei sen takia malta pysytellä pitkää aikaa poissa.

Luin muuten elleistä, että synnyttäneillä naisilla oviskivut voivat olla pahempia kuin ennen synnytystä. Tämä johtuu siitä, että oviksesta purkautunutta nestettä valuu vatsaonteloon. Olenkin ihmetellyt, että onko mulla silloin ennen vauvahaaveita ollut näin kovat oviskivut, mutta ilmeisesti ei. Eikä kaikkiin nippailuihin tietysti ole silloin kiinnittänyt mitään huomiotakaa.

Nillanillalla on siirto tänään - olkoo se nyt THE siirto!!!

Oivikki on kuin teini ikään :) Hyvähän se on harjoitella nyppynaamaisena olemista, sillä monille niitä tulee sitten jokatapauksessa raskausaikana. Mulla kyllä oli iho ja hiukset hyvässä kunnossa silloin. Sitten raskauden jälkeen olikin todellinen sulkasato.

Kiitos mulimenvinkistä, mimmimamma. Pitää harkita käyttöä.

Harmi Räystäspääsky, ettei nyt tärpännyt. Tiedän tunteen, kun on NIIN varma, mutta sitten se täti rynnistääkin. Erittäin epätoivottu vierailija.

Viikonloppuja kaikille tasapuolisesti!





 
~*~perjantai Päivästä!~*~:flower:


Terry64..niin, ohan miulla niitä "pupustelu" suunitelmia kovin..vaan eivät aina toteudu :/ ..eilenkään en vain VIITSINYT!!?? :eek: ..kyllä voin jo täysin itiäni syyttää..ei vain YHTÄÄN tehnyt mieli sextailla :( ..miullahan tuo mieli/halukin muuttuu aika nopsaan, olen sillä tapaa "hektinen" ..jos ei pääse silloin lempimään kun halu olisi, se "halu" hiipuu..on niin vaikiaa välistä..

Tänään ajattelin miehen yllättää, kun pääsee töistä klo. 15.00 ja poikanen haetaan kerhosta vasta 16.00..jos mie ehdottaisin, "kuumia" päiväkaffe trerffejä!!! ;) ..kieltäytyyköhän mieheke..vai "syttyykö" heti?.. :D

..Terry ..mites teidän nyt täytyis 9pvä:ää pupustella?!..milloin siulle ovis tulossa?..mie laskin, että tuo 3-4krt:aa riittäisi-ainakin miulle..ja ei mieskään jaksa kun kolmena peräkkäisenä päivänä..pitäis kyllä "lempi leiskua" ainaskin miulla, että haluja riittäisi 9:lle päivälle:whistle:

Tämä "haluttomuus" on miulla selkeä oire premenopaussi vaiheesta-limakalvotkin herkemät, kuivemmat, kosteus "alakerrasta" vähentynyt jne..jne..oireita riittää, vaikka muille jakaa..

Juu tosiaan..ekaksihan ne vikaiset simppaset täytyy saada poijjes,(muhineet taas pitkään..) joten eka "lasti"ei ole kyllä "tärppi" kerta oleskaan.. :/

..vitamiineista..Mie syön E-epa3, Tolosen vahvaa Foolihappoa, C-vitamiinia(loppui kyllä äskettäin, pitäis tilata..) ja nyt sitä homeopaattista Dr. Reckeweg uutetta..
 
Mur-mur, sitä pupustelua vaan ajattelin, että saatais tosiaan ne kuolleet kamut pois ja sitten tästä parin päivän välein. Ei tosiaan mitään kiirettä ole vielä. Ovis tulee, jos on tullakseen joskus kp 16 -18 tienoilla, mutta voihan se yllättääkin.

Tuo haluttomuus on kyllä kurja juttu, mutta siihenkin varmaan "suunnitelmallisuus" auttaa. Sitä voisi yrittää pitkän kaavan mukaan vähän vihjailla miehelle ja virittää itseäkin sopivaan mielentilaan suukottelemalla jne. Joskushan nuo kauniit alusvaatteet tms. auttavat yhtälailla sitä niiden käyttäjää kuin sitä kenelle niitä näytetään. By the way, meillä ei kyllä millään pitseillä ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Mieheen tehoaa saunanraikkaus ja vanha yöpaidan retale. Tälläytymällä mustaan pitsiin, voin unohtaa koko jutun. Päivä on hyvää pupusteluaikaa, esim. lapsen päikkärit on hyvä hetki, ainakin meillä.

Mä lopetin nyt sen viinittömän kauden ja käyn ostamassa illaksi valkkaria. Sekin varmaan auttaa rentouttamaan tunnelmaa.

 
Kiitos kaikille tädin saapumista tsempanneille..Oliko hassusti kirjoitettu?? :LOL: No ei kyllä naurata oikeesti yhtään..Eilen oli niin masis päivä ja varmaan näkyi naamastakin...Nyt kaiketi 3 pv menossa.Siitä kyllä nyt onnellinen ettei ole ollut juurikaan kuukautiskipuja,monesti ne vaivaa tässä ja vielä senkin jälkeen kun vuoto loppunut.Minullahan vuoto saattaa kestää jopa 9 pv..Viimeksi kesti kyllä ihme sen 5 pv.Nooh tässä taas pohtinut että miten kauan tätä yritystä edes KEHTAA yrittää??Mitä aattelevat työkamut ym?Ohan se ihan oma asia,mutta väistämättä tulee mieleen monenlaiset ajatukset.Mutta en nyt tarkoita tätä loukatakseni ketään,on kuitenkin niin henkilökohtainen asia.Mutta itse ajattelin että ainakin puoli vuotta vielä yritystä..Vaikeaa tehdä sitä päätöstä lopettamisestakaan,ja miten sitä voisi alata sitten taas ehkäisemään raskautta kun niin on toivonut lasta?Ja huvittaisiko seksikään enää?Apua kun paljon kysymyksiä!!
 

Yhteistyössä