40+ so what!!! (vol 5.)

Wiara, tosiaan se inkivääri oli kielletty raskausaikana, mutta en mä jaksa niitä erikseen muistaa, eli tiputin sen pois jo nyt :) Niin, tuosta äidiksi tulosta, mähän ekaa toivon myös. Mulla ainakin on sellainen olo, että elämää on tullut nähtyä ja on saanut mennä miten haluaa kun ei ole ollut perhettä sitomassa - siis tuota on ollut jo ihan tarpeeksi! Eli hyvin valmis olisin elämänmuutokseen, jos sellainen suotaisiin. Saa sitten nähdä miten käytännössä ;) Ja muutenkin tuntuu, että koska tähän ikään noita elämänmuutoksia on ehtinyt jo olla useita muitakin, niin taas yhden ottaisi ihan lunkisti. Ja kuten Terry sanoi, rakkautta on lapselle varastossa jo niin hirmusti! (onneksi saa välillä sitä muillekin lapsille jakaa, ettei oma tuleva ihan siihen huku =) )

Wiara..onpa vaikia sanoa..mutta, en usko!! =) ..nuorempana tietty jaksaa toisella tapaa, ainakin fyysisesti..mutta kun silloin vielä monasti "menojalkakin" vipattaa jne..kun taas "vanhempana" on sitä elämän kokemusta, kenties kokemusta jo muiden lapsistakin ja kypsyyttä..epäitsekkäämpi kyllä joutuu myös olemaan kun pikkuinen tulee..se on monelle kova yllätys alkuhuuman jälkeen, miten se kaikki elo pyöriikin uuden pienen perheenjäsenen ympärillä, ainakin vaaviaikaan..jokainen kokee tietysti tuonkin omalla tavallaan.

Itse henk. koht. olin alkuun vauvan syntymän jälkeen hyvin kipiä(sektiohaava) joten miehen apu oli todella tärkeä. Siitä hyvin äkkiä alkoi selkeä uusi rytmi löytyä perhekuvioomme =)

Mie olin silloin 40v. ja esikon saadessa 21v..paremmin mie jakselin esim. heräillä lasta ruokkimaan yöllä näin "vanhempana", kuin silloin nuorempana..21veenä väsytti niin maan kovasti aina ja varsinkin aamusella!!! :D..

Älä huoli Wiara, ei se elämä heitä ihan häränpyllyä kuiteskaan, mutta muuttuu-se on tosi..ja se muutos on ihana kuitenkin!!:heart:..

Ps...ja en miekään siellä hiekkiksen reunalla tykännyt istuskella, ellei ollut myös aikuista seuraa.. =)

mur-mur

Kiitos vaan kuumeilijasiskoset!

Mietin eilen kun katselin miestä saunassa, miten paljon sitä rakastankaan ja olisko se ihan kauhea juttu, jos ei meille lasta tulisikaan. En tietenkään osaa kaivatakaan sitä samalla tavalla, kun ei ole vertailupohjaa eli yhtään lasta. Vaikkei lasta tulisi, mulla on mun mieheni ja ihana elämä. Alkaako pahin beibibuumi olla ohi, kun tuollaisia mietin :)

Kyllä tää kuumeilu vetää tosiaan vakavaksi.

Wiara toisille voi olla parempikin saada lapset vanhempana. Itse olin kakskymppisenä aivan lapsi ja mielipiteissäni ehdoton, siis aivan kypsymätön äidiksi. Nyt elämä ja kokemukset ovat muokanneet minua ja muuttaneet paljon myönteisempään ja empaattisempaan suuntaan. Joskus olen miettinyt, onko luonto järjestänyt ja suojellut minua jotenkin, että kasvaisin ensin itse, kun en ole lasta saanut.

Inia samaa olen kuullut inkivääristä, mutta hassua on, että sitä suositellaan kuitenkin raskauspahoinvointiin.. Muistaakseni yrttiteessä on se haitta raskausaikana, että monet niistä poistaa nesteitä?

nillanilla olikos sinulla huomenna se punktio? Paljon onnea toimenpiteeseen! :heart:

Lopetin kaavinnan jälkeen ehkäisyn viime perjantaina, siis 9 vrk sitten, ja tänään jo testasin... :ashamed:. Mulla on mukamas niin selvät r-oireet, että täytyihän sitä... En muuten ole ollenkaan ollut yli-innokas testailija, mutta nyt perustelin sitä sillä itselleni, että sitten olisi vähän pienempi se väli, jolloin on ollut mahdollisuus raskautua, että tietäisi jotakin äitiysneuvolassa sanoa... Enhän odottanut kaavinnan jälkeen yksiäkään kk ennen yritykseen ryhtymistä. Niin, testin tulos oli miinus :( . No, en vielä lannistu, ilmeisesti oli todellakin liian aikaista testata. Kaavinnasta on aikaa 1 kk ja 2 päviää.

Oireitani ovat tunneherkkyys ja rintojen arkuus. Tänään vielä oli minun ed. raskauksissani heti alusta tyypillinen oire, erityinen tunne sydänalassa ja "raskas" hengittäminen sekä lievää huimausta... No, odotellaan ja kuulostellaan ja testaillaan uudelleen! Onnea ja kärsivällisyyttä kaikille kuumeilijoille!

emily & Lumisydän tervetuloa mukaan!

SS Ei clomien omatoimisessa nappailussa ole varmaan muuta vaaraa kuin monikkoraskaus, jossa on taas omat riskinsä ja vaaransa. Kyllä mulla on myös clomit kaapissa välillä poltelleet (kahteen kiertoon riittäisi).

Inia ja SS Onko siis inkivääri kiellettyjen listalla? :eek: Vai jokin yrttitee, jossa on inkivääriä? Oon nimittäin inkiväärin suurkuluttaja tällä hetkellä. Raastan sitä C-vitamiiniporejuoman joukkoon. Yritän siis vältellä flunssia tällä kikalla.

Inia Merkinnät mun kohdalla listalla ovat hyvät noin. Kiitos!

mimmimamma Jaksamista! Toivotaan, että pieni vauvanalku jaksaisi.

ON Kaikki raskausoireet pysyneet. Mm. tissit raskaat ja arat ja hienoista pahoinvointia iltaisin. Viime yönä säikähdin aika tavalla. Illalla oli piiitkästä aikaa pupuilua. Sitten yöllä heräsin 02.30 koviin menkkamaisiin alavatsakipuihin. Kestivät n. 15 minuuttia. Olin ihan varma, että se oli siinä, mutta mitään vuotoa ei ole ollut eikä tullut. Välillä onnistuu jopa nauttimaan raskaudesta, mutta kyllä useimmiten on kylmä rinki, että kestääkö tämä. Yritän olla ajattelematta ja suunnittelematta tulevaa, mutta väkisin ajatukset karkaa ensi kesään...

Lämpimästi tervetuloa minunkin puolestani kaikki uudet mukaan :wave:

Päikki, pelkosi on enemmän kuin luonnollista kaiken kokemasi jälkeen, mutta koita nyt nauttia ja fiilistellä :) Pahoinvoinnin joudut itse kärsimään mut muuten me ollaan hengessä mukana ;)

SS..oon miettinyt aikalailla samankaltaisia ajatuksia kuin sinäkin lapsen saamisesta. Ei kai mua ole tarkoitettu aiemmin äidiksi..jos vieläkään :ashamed: Edellinen mieheni kuoli jo jokunen vuosi sitten ja se oli kyllä kaikin puolin niin epäterve suhde, että onneksi ei siihen yritetty lasta saadakaan. Sitten olin pitkään yksin ja ei ollut mahdollisuutta edes yrittää lasta. Nyt on aivan ihana mies ja hän olisi tosi hyvä isä :heart: Olenkin yrittänyt keskustella ylempien tahojen kanssa, että eikös tämmönen hiukan keskinkertaisempi äiti kelpaisi kun kerran isä ois niinkin hyvä ja meille voitas lapsi antaa :LOL:

Nojoo..asioilla on tarkoituksensa. Niin mä oon taipuvainen uskomaan, vaikka tottakai jokainen voi itse valinnoillaan niihin vaikuttaa

Pimeän marraskuun illan iloksi sytyttelin kynttilöitä...:xmas:

Pinkkis

Päikki, varmasti pelästyttää tuollaiset tuntemukset, mutta hyvä ettei mitään vuotoa tullut.
Inkivääri on minun tietääkseni lisätty raskauden kiellettyihin aineisiin ihan vähän aikaa sitten. Vuonna 2006 sitä ei siellä vielä ollut.

Piti vielä lisäämäni tuohon myöhäisemmällä iällä äidiksi tuloon, että ehkä tekstini kuulosti kovasti kliseiseltä. Mutta ihan oikeasti minut yllätti täysin se valtava tunteiden tulva, joka iski, kun näin vauvan. Toisille rakkaus kasvaa pikkuhiljaa, mutta minulle hormoonihuuruissani rakkaus iski kuin se kuuluisa metrin halko. Minut se yllätti, sillä en olisi osannut kuvitella sellaista. Vauva-aika on toki rankkaa, mutta meillä oli helppo vauva. Enemmän on yllättänyt taaperoiän haastavuus, kun lapsi alkoi heräillä ensimmäisen ikävuoden jälkeen öisin ja teki sitä 2,5 vuotiaaksi. Olen edelleenkin kuin haamu mustine silmänalusineni. Mutta koska tässä toisesta haaveillaan, ei mikään ole ollut liian rankkaa. Kotonakin jaksoin olla 2 v 2 kk ja huonoa omaatuntoa kärsin mennessäni töihin. Nautin työstäni, mutta mennen tullen aika lapsen kanssa tuntuu tärkeämmältä kuin se. Mikään hiekkalaatikkoihiminen en ole ja toisaalta kyllä sitä vähän "oudoksi" itsensä tunsi perhekerhoissa yms. kun on lähes isoaäiti muihin äiteihin verrattuna. Siksi tämä palstakin tuntuu tosi hyvältä, kun kukaan ei pidä kummallisena tämän ikäisen vauvahaaveita. aveitaan

Tervetuloa uudet kuumeilijat. Itse en ole vielä pitkäikäinen kuumeilija tällä palstalla, mutta voin vakuuttaa, ettei parempaa paikkaa saati seuraa kuumeilulle ole kuin nämä ihanat kannustavat ja iloissa ja suruissa myötäelävät naiset.

Solakka Silakka voidaan vertailla clomien sivuvaikutuksia yhdessä: mäkin aloitin napsimisen tänään n. klo 18. Jännittää aika paljon, josko pistävät elämän ihan mullin mallin.

Oivikki, onnea sulle inssiin.

Lumeton puhelit niin viisaita. Miten tärkeää on oppia olemaan tyytyväinen siihen, mitä jo on. Mulle se on jatkuvaa opettelua ja itsensä muistuttamista asiasta. Hetkittäin saan siitä kiinni, mutta useimmiten no joo, on jotain muita ajatuksia mielessä, kai. Mutta hienoa, että katsot projektin loppuun saakka ja jospa siellä pakkasalkioissa joku olisi vielä odottamassa.

Ämy ja Mur-mur vielä jännäävät. Aika lupaavaltahan tuo kuulostaa, kun ei vielä mitään merkkejä menkoista ole. Pidän peukkuja ja jännään puolestanne.

Wiara - kun kerroit tuosta, miten katselit miestä saunassa ja ajattelit, miten paljon sitä rakastatkaan, mulle tuli ihan kyyneleet silmiin. Jotenkin arkisesti, mutta niin kauniisti sanottu ja musta jotenkin sun rakkaus sun miestä kohtaan tuli kauniisti esille. Onneksi teillä on toisenne!

Päikki ihanaa, että r-oireet ennallaan. Mutta ymmärrän kohdallasi tuon pienen pelon takaraivossa. Itse olisin varmaan aivan hermona jatkuvasti. Uskon ja toivon, että vaavi pysyy matkassa kesään saakka. Milloin sulla on eka neuvola?

Räystäspääsky - jaksuja sulle ja toivotaan, että tärppäisi sulla pian uudelleen. Raskasta on nähdä nega testi-ikkunassa, mutta kyllä tuo km on varsinainen isku vasten kasvoja. Haleja sulle!

Nillanilla - milloin sulla se punktio? Lykkyä sulle sinne. Haluatko kertoa tarkemmin, mitä ja miten se punktio tehdään.

Tirlittan - olet mielessäni kovasti. Muutkin jo ehdotelleet kahta peräkkäistä simppapäivää. Mulle gyne sanoi, että ovis+ ja sitä seuraava päivä ne tärkeimmät eli jos saisit sen miehen luovuttamaan aina parina peräkkäisenä päivänä. On kyllä upea se mies!

Pinkki - kyllä sullakin on paljon taakkoja kertynyt. Kunpa nyt onnistuisi sullekin uuteen suhteeeseen lapsi tulemaan. Ja varmasti olisit hyvä äidiksi, tuskin lainkaan keskinkertainen.

ON - niin hermona olin, että soitin päivystykseen, jossa sanottiin, ettei clomeja saa aloittaa, koska voisin vuodosta huolimatta olla raskaana. TK:ssa otettiin verikoe ja negaa näytti. Nyt siis eka clomi napattu vajaa tunti sitten ja vielä hengissä hih! Mieheltä varmistin, että tää kierto onnistutaan tapaamaan. Naureskeli, että olen niin malttamaton, että onhan meillä vuosia aikaa, ettei tämä mikään muutaman kuukauden juttu ole. Voi jestas! Vuosia ei ole aikaa ja muutama viikko takaperin oli sitä mieltä, että tää yrittely lopetellaan muutaman kuukauden päästä. Mut yllättävän iloisin mielin aloitan tän kierron. Voipi tosin olla, että rauhoitan tätä palstailua omalta osaltani jonkin verran.

Mukavaa marraskuuta ja koska mulla ei ollut niitä kuuluisia oransseja alkkareita, sytytin oranssit kynttilät..

Ämy
Minulla siis piina päättyi ja tänään kp1/25-28. Uskon sinnikkäästi että tämä kierto oli vain jostain syystä "liian" pitkä.

mur-mur mikä tilanne?

Plussatuulia kaikille ja mukavaa alkavaa viikkoa!

Leena65 hyvä, että asia selkisi ja pääsit clomit aloittamaan =) ..harmitus, ettei nyt tärpännyt ja plussa vielä kestänyt..mutta ehkä jo seuraava kierto sen tuo-kovasti peukutan!!:heart:

..oma olo täällä..no, kuumottelee poskia =)..ja vuotoa ei kuulu, vain ihku pihku tippa vaal.pun. limaa siteessä..älytöntä, miten toiveet on näin korkealla-vaikkakin nega tuli tänään!!!..kyllä tuntuu aika pitkältä tiistaihin, jos labraan tarvitsee mennä..

Täällä palstallahan on ollut paljon vipinää tänään....pääsin vasta nyt varsinaisesti koneen ääreen. Kestää varmaan vähän aikaa, että opin tuntemaan kaikki täällä... Ämy, olen pahoillani menkkojen suhteen....mullakin oli viime kierrossa toiveet korkealla, kun tuntui ihan siltä kuin olisi vauva lähtenyt alkuun mutta sitten testasin pari kertaa negatiivista (liian aikaisin, tottakai :| eli se siitä kärsivällisyydestä) ja menkat tulikin sitten ajallaan mutta tosi rajuina eli oli hyytymiä mukana yms... Mutta menkkojen jälkeen tulee taas uusi aika ja uudet yritykset, ja pääsee nauttimaan oman, ihanan miehensä läheisyydestä....joten positiivisia ja onnellisia ajatuksia :) :flower:

Wiara sanoikin ihanasti siitä, kuinka paljon miestään voi rakastaa - se on niin totta. Upeaa, että on löytynyt se oikea ihminen, jonka kanssa haluaa elää loppuelämänsä :heart:
Sitä vaan toivoo, että se rakkaus voisi saada aikaan pienen ihmisen alun :heart: :heart:

Minä alan huomenissa testaamaan onko mulla ovista ollenkaan, ostin jotain first signal -testejä. Ei tässä nelikymppinen enää oman kroppansa toimintoja tunne ollenkaan :p

Onko oikeasti niin, että kahvi saattaa heikentää oviksen mahdollisuutta?? Tykkään kovasti kahvista mutta en sentään mikään suurkuluttaja ole.

Mukavia illanjatkoja kaikille - ruusuisia unia :wave:

Niin, lumeton, piti sulle sanoa, että voi itku! Ois se ollut niin ihanaa kun tuommoinen hermoja raastava suoni ois hoidettu pois! Mutta hurjasti onnea sitten pakkasukkojen kanssa!

Joo, Päikki, ei inkivääriä raskausaikana! Siis ihanaa, sä olet raskaana! Hesarissa oli siitä juttua syksyllä. Nyt löysin:

http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/valvonta_ja_yritt__j__t/pakkausmerkinn__t/varoitusmerkinnat_ja_kayttoohjeet/varoitusmerkinta_inkivaaria_sisaltaviin_ravintolisiin_seka_inkivaariteehen_ja_sita_vastaaviin/

Wiara minua välillä mietityttää se, että miten mahtavat suhtautu "vanhaan" äitiin esim. neuvolassa, koulussa, hiekkalaatikolla, mutta enköhän se menisi ihan omalla painollaan kuitenkin.

Lumeton voi harmi sentään, että eivät sille suonelle mitään voinneet tehdä. Toivottavasti uudessa hoitopaikassa asiat sujuvat hyvin.

Päikki onneksi oli vain ohimenevä kipu. Kyllä on varmasti ihanaa ajatella sitä kesää :heart:

Leena onnea uuteen kiertoon, sinähän sait asian reippaasti selvitettyä!

Ämy
:hug: onnea uutteen kiertoon sinulle myös!

Mur-Mur :( voi ikävää :hug: . Mutta kyllä se meili nousee, kun pääset oilia kohti.

Räystäspääsky pahoittelut negasta, mutta toivottavasti muuttuis vielä +.

Huomenna ei vielä inssiä ja jos ei oli huomenna + ovis testissä niin sitten inssi on ke.

Hyvää alkavaa viikkoa ja ++++++ kaikille. Hyvä yötä :wave:

Tervetuloa muuten uudet kuumeilijat munkin puolesta vaan.

Ihania juttuja poiki tuo minun pohdintoni äitiydestä vasta vanhemmalla iällä. Oli mukava lukea taas kerran teidän erilaisia tarinoitanne. Mulle jäi soimaan MIMMIMAMMAN sanat jostain alkusivuilta, että jos pyyteettömästi toivoo jotain, sen saa mikäli se on sinulle tarkoitettu tai jotain sinnepäin. No minäpä otin vinkistä vaarin ja puhelin tuonne yläkertaan tässä männäpäivänä, että jos mulle on nyt tarkoitettu äitiys tulevaksi, niin annappa nyt herkullinen munasolu siittiöille purtavaksi niin saadaan hommat etenemään. Sillä en aio odottaa koko munasolujen elinikää sitä vauvaa, vaan jatkan elämääni kuumeilematta ja kuka tietää, en ehkä haluakaan lapsia enää vuoden päästä. Katsotaan toimiiko uhkailu

Mun on ihan pakko korjata, ettei kukaan luule, että mulla on se ihana romanttinen rakkaussuhde mistä romaaneissa kirjoitetaan. Juuei! Tulta ja tappuraa, kirveitä ja moukareita. Täällä vedetään haarniska ylle joka taistelua ennen ja toivotaan, että löytyis aukko miehen haarniskasta johon pääsis tuikkaamaan tarpeen tullen. Mutta itsepähän tilasin! Nimenomaan tilasin. Juttelin silloinkin tuonne yläkertaan, että nyt olisin valmis sellaiseen parisuhteeseen, jos jonkun mukavan kaverin sieltä mulle tiputtaisitte. No, kaikki nuo mairittelevat adjektiivit voi jättää edestä pois, mutta kaveri löytyi ja tässä sitä ollaan. Että PINKKI, juttele vaan sinne yläkertaan. Uhkailun tehoa vasta testataan.

OIVIKKI, mulla jäi ainakin hyvä maku suuhun sen keskenmenoraskauden ajan neuvolatätistä. Soitin ensimmäistä kertaa sinne ihan nolona, että nyt olis päässyt käymään tällainen juttu, että taidan olla raskaana ja vajaa vuoden päästä jo neljäkymmentä. Täti vaan naurahti, että hänellä on juuri tulossa seuraava potilas 42v. ensikertalainen ja on niitä vanhempiakin ollut, eikä kertaakaan jälkeenpäin maininnut ikää.

Mulla on koko ajan sellainen olo, että kohta lorahtaa pöksyihin. Mun kierrot ei ole vieläkään palautuneet ennalleen ja voi olla mahdollista, että lorahtaakin. Viimeksikin dpo oli vaan 12, kun 13 on ollut jo pidemmän aikaa.

Joka tapauksessa: Aurinkoista viikonalkua kaikille ja aloitetaankos tästä uusi plussasuma marraskuulle?

http://www.kahvi.net/terveys/index.php?k=10928 Tässä linkki, jossa puhutaan kofeiinin vaikutuksesta hedelmöittymiseen ja raskauden kulkuun. (En tiedä, miten linkin voi laittaa siten, että siitä pääsee suoraan ko. sivulle.) Löytyyhän niitä googlettamalla muitakin. Itsekin olen kahvinarkkari, joten halusin tutkia asiaa :eek:. Toistaiseksi en vielä kovin huolestunut omasta kahvinjuonnistani, kaadan sitä kurkkuuni keskimäärin 3 (isoa) mukillista. Ajattelin kuitenkin pienentää kupin kokoa tästä eteenpäin.

Omalla kohdallani tuo vauvakuume on ollut hyvin häilyvää. Tässä pari kolme vuotta en kuumeillut, voi sanoa, lainkaan. Olin tyytyväinen, pääsin työelämään, helpompi kulkea, kun lapset suurempia, jne. (Tähän heti lisään, että tykkäsin olla kotiäitinä, olin sitä lähes kymmenen vuotta.) Mutta olin jo täysin asennoitunut elämääni siten, että vauvavaiheeseen ei enää palata, en halunnutkaan. Suunnittelin välillä hormonikierukan laittoakin. Puolison kanssa kuitenkin oltiin päätetty jättää mahdollisuus, "tjot". Kunnes yllättän jäin raskaaksi, heti plussan nähtyäni iloitsin asiasta! Oli kuitenkin tuulimunaraskaus, jouduin kaavintaan. Kaavinnasta parin viikon kuluttua vauvakuume nousi ankarana ja jatkuu vielä!! Tällä halusin sanoa mm. että minulla vauvakuumeen puuttuminen ei ollut merkki siitä, että en olisi jäänyt enää raskaaksi. Mutta olihan tuo helpompaa, kun ei tarvinnut koko aikaa kuumeilla - kuumeilla vuosia, liian rankkaa!

Mutta nyt sitten kuumeillaan :heart: !

Miut saapi poistella rktt-listalta ja laitella kp1/27-29..tällä kertaa TAAS näin..surun lisäksi :'( tappio mieliala ja raivokin..p**k*le ...
..miksi se ei jo tärppää!!??..vaikka oikeasti toki tiedän, että siinä voi mennä pitkäänkin.. tai en raskaudu enää ollenkaan..

Kovasti jaksuja tädin kohdanneille ja lämmin:hug:

Paljon haleja& ++++++++++ sätehiä laittelen kaikille tarvitsijoille, sekä mukavaa alkanutta viikkoa!!!

..vaan, onhan meillä täällä ihanasti niitä +++++ jo tullutkin:heart::)..antaa toivoa..

mur-mur

Minäkin toivottelen uudet kirjoittelijat ketjuun lämpimästi tervetulleeksi, vaikka itsekin olen kohtuu uusi täällä. Mukavaa porukkaa on ja tapahtumia niin paljon, ettei millään meinaa pysyä perässä, jos ei ehdi muutamaan päivään käymään.

Tältä sivulta pongasin ainakin liizan, Ämyn ja mur-murin kp 1:t. Harmitus sentään. Olisi se täti voinut mennä naapuritaloon. Jaksamista!

Leena on aloittanut clomit ja SS harkitsee aloittamista. Itse en oo koskaan clomeja käyttänyt, mutta kuullut olen, että niiden seuranta kyllä vaihtelee kovasti. Joku saa reseptin käteen terveyskeskuslääkäriltä ilman mitään tutkimuksia tai seurantaa. Toiselle taas tehdään kaikki mahdolliset testit ja mies tietysti myös testataan ja lääkityksen aikana ultrataan aina ennen ovista. Varmaan kyse on annostuksistakin, mutta joskus kuulee, että jollekin on määrätty ehkäisy, kun muniksia on kypsynyt "liikaa" kerralla. Mutta nää on näitä kuulopuheita ja katutarinoita. Mielenkiinnolla odotan, että minkä koktailin gyne mulle määrää tammikuussa, kun periaatteessa kaikki hormoniarvot olivat ok. Eli mitä aletaan silloin tukemaan?

Oivikki ja Wiara ovat pohtineet äitiyttä myöhemmällä iällä. Ainakaan minulle ei kukaan terveysalanhenkilö edes pikkuruisesti vihjaissut mitään ikään liittyvää. Toki jännitin ekaa neuvolaa jne. juuri tämän takia, mutta ihan turhaan.

Emily, mulla on ollut ties millaisia ovistikkuja tässä vuosien varrella, mutta oon kyllä tykästynyt First Signaliin. Sen raskaustestit ovat kyllä huonoja, koska niissä ei ole milloinkaan plussaa :)

Räystäspääsky, tuo keskenmenon jälkeinen vauvakuume on aika tavallista. Juuri kun tajuaa vauvantulon mahdollisuuden, se otetaan pois ja se on rankkaa. Toivotaan teillekin uutta plussaa nopeasti.

Terkkuja muillekin. Ja kiitos kahvimuistutuksista. Kyllähän mä sen tiedän, että liika on liikaa, joten hyvä että muistutitte. Ehkä kannustaa taas pienempiin annoksiin, sillä kahvia kuluu mukikaupalla.

Yhteistyössä