40+ so what!!! (vol 5.)

Huomenta!

Kiireessä kirjoitan, jos joku osaisi neuvoa. Mulla on mon ia kysymyksiä ja huomaan, miten epävarmuus saa ihmisen ihan ääliöksi ;)

Mulla siis oli se +r-testi perjantaina, mutta saman tien alkoi vuoto joka jo runsasta. Alunperin oli ideana alkoittaa tässä kierrossa clomit kp 3, joka olisi siis tänään. Tein varmuudeksi r-testin, joka edelleen +. Voiko tuo + näkyä pitkäänkin, vaikka raskaus ei edennyt? Enhän millään voi olla raskaana, kun vuotokin jo runsasta! Eli uskallanko aloittaa clomit tänään? Ja voiko siitä huolimatta tuo - oliko se hcg?? - aiheuttaa vielä pahoinvointia. Nyt nimittäin myös sitä. Ja vielä te, jotka käytätte/olette käyttäneet: mihin aikaan vuorokaudesta clomeja kannattaa ottaa?

Yritän soitella jonnekin synnytysosastolle, jos osaisivat neuvoa, mutta olisin kiitollinen teidänkin neuvoista.

Tervetuloa uudet ja sori kaikille, en ennätä nyt kommentoida mitään. Yritän palata asiaan myöhemmin :heart:

Ihanat päivät kaikille :heart:

Leenuska
 
[/b]mur-mur vastauksesta ja tsempistä. Juu, haluan mielelläni tulla listalle eli olen 42v, kp on 6/24-28, yritystä on nyt vasta 2. kerta ja mielessä olis 3./1. yhteinen mukelo.

Vaikka niin kovasti vauvelia haluaa, niin on myös monia asiaan liittyviä pelkoja, esim. miten oma fysiikka kestää raskauden ja synnytyksen haasteet - ei kai muu auta kuin kuntoa kohottamaan!

Leppoisaa sunnuntaita! =) =) :wave:
 
Tervetuloa porukkaa emily :flower:

Leena voi hitsi mikä tilanne! Jos kyse keskenmenosta, niin ei kai se hcg heti laskekaan? Oliko tänään viiva yhtä paksu kuin eilen? Entä jos kyseessä kaksi alkiota ja toinen ois kiinni? Mutta varmaan tietävät lääkärit paremmin jos saat tänään soitella. Jos olet kauhean epävarma, on varmaan parempi olla aloittamatta clomeja. Toivotaan, että sun tilanne selkiytyy. :hug: :heart:
Ite alotin clomit eilen, otan illalla n. klo 18 niin voin tasasin väliajoin ottaa, vuorotyössä en kuitenkaan välttämättä aina voi/kerkiä/muista.

oivikki toivotaan, että pistokset tuottaa tulosta!

Minäkin jätin kahvin kesällä pois. Mustaa teetä uskaltaa juoda kaksi kuppia siinä, missä yhden kahvikupin. Juon pari mustaa teekuppia aamulla/päivällä, illalla rauhoittavaa vihreää teetä. Suklaata menee.. paljon :p

Tässä kopsasin noita kofeiinipitoisuuksia:
Seuraavat tuotteet sisältävät saman määrän (noin 100 mg) kofeiinia:

  • -pieni kuppi (1,25 dl) suodatinkahvia
    -pieni kuppi (noin 0,3 dl) espressoa
    -kupillinen cappuccinoa
    -lasillinen lattea
    -litra kolajuomaa
    -3 desilitraa energiajuomaa
    -2 pientä kuppia mustaa teetä tai 5 pientä kuppia vihreää teetä
    -yksi kofeiinitabletti
Kaakao sisältää kofeiinin kaltaista kemiallista ainetta nimeltä teobromiini. Desilitra kaakaojuomaa vastaa arviolta 10-15 milligrammaa kofeiinia.
 
Leena jos tikussa on vielä + niin ehkä on varminta olla ottamatta sitä lääkettä. Huomenna sulla oli se lääkäri aikakin niin voit sitten kysyä. Ehkä sen lääkkeen ennättäis aloittamaan huomennakin ja jos ei niin onhan sitten aina sitä seuraavakin kierto tulossa. Olen kuullut huhuja, että kun on raskaus alkanut niin seuraavassa kierrossa voisi helpommin tärpätä, uskoa vai ei en tiedä.

Solakka silakka
kiitos toivotaan tosiaan, että tälläkerralla tuottaa tulosta! Ovis lähestyy, viiva on aika saman värinen kuin kontrolliviiva. Testaan varmuuden vuoksi vielä illallakin, vielä en digillä kokeillut varmistaa, kun yksi tiku vaan niitä jäljellä. Kiitos tuosta kofeiini listasta, vihreää teetä sitten taidan tästä eteenpäin juoda, kun käy kahvilassa ja käyn ostamassa vielä kofeiinitontakin teetä kotiin. Mitenköhän paljon sitä kofeiinia on suklaassa, tuossa kaakaossa ei ainankaan kovin paljoa ole, joten olisiko kuitenkin aika vähän. Minä voin tosin vaan syödä tummaa suklaata ja sehän on aika tuhtia, toisaalta sitä ei voi levyllistä kerralla vetää napaan just siksi.

Emily tervetuloa mukaan kuumeilemaan meidän kanssa!

Mur-Mur ai oli täysi kuu, ehkä se osaltaan oli vaikuttamssa siihen, että näin unia, yleensä en uniani muista, oli hauska kun unessa oli tuttaviani erimaista ja sitten vielä tapahtumapaikka ei ollut mikään niistä maista joista he ovat kotoisin.

++++++ pilviä ja tuulia kaikille.
 
Leena, kai sekin on mahdollista että olet raskaana! Siis onhan näitä luettu että tulee menkat raskaudesta huolimatta. Myös tietty myös keskenmenossa ei kai se hormoni heti laske? Onko liian myöhään jos huomenna saat jonkun kiinni (siis niitten clomien aloittamiseen)?

oivikki, onnea inssiin! Ehkä huomenna?

emily tervetuloa mukaan!

Kun noista teistä on ollut puhetta, niin tietääkö joku mitä yrttiteelaatuja tulisi välttää? Siis inkiväärihän jossain Hesarin jutussa laitettiin kiellettyjen listalle, mutta onko muita? Tai siis varmasti on, en vain tiedä mitä. Varmuuden vuoksi en ole pahemmin nyt uskaltanut yrttiteitä juoda... Vihreää ja tummia kyllä menee, ja välillä aina sitten kahviakin (max yx kuppi päivässä ).
 
Inia niin hyvä kysymys noista yrteistä minulla ei ole tietoa, mutta varmaan joistian yrteistä voi tosiaan olla haittaa ja toisista apua, mutta kun en teidä!!! Eikös hedelmistä pitänyt välttää papaijaa? Inssi ehkä tosiaan jo huomenna, mutta voihan se sinne keskiviikollekin vielä mennä, tuntuu eri kierroissa vahvaistuvan tuo viiva erilailla, joskus näyttää pidempää lähes yhtävahvaa ja välillä on vahvistuntu nopeastikin.
 
Ämy
Emily67 Tervetuloa vaan joukkoon. Minulla on tilanne että toivon kovasti vauvaa mutta sitten pelot juuri raskauden sujumisesta ja synnytyksestä saa epäröimään! Saattaa olla että olen asiasta joka toinen päivä eri mieltä!!! No kovasti kuitenkin yritämme peloista ja huolenaiheista huolimatta. Kävin kuitenkin riskit kysymässä lääkäriltä joka totesi että suurin riski taitaa olla se etten tule raskaaksi ikäni vuoksi (40v). Jos onnistun (tai siis KUN) onnistumme niin odotettavissa on raskausdiabetes, ja aivan kauhean kivuliaat suonikohjut (selviän hädin tuskin nyt kohjujen kanssa). Ja edellisessä synnytyksessä oli iso vuoto joten sekin huolettaa. Mutta kaduttaisi varmasti jos emme olisi edes yrittäneet. Nyt harmittaa että yritystä ei ole ollut jo aiemmin (minun PELKOJEN vuoksi). Kaikkea se tämä neljänkympinkriisi panee ihmiset tekemään!


Joo ja tietenkin sorruin testaamaan Predictorin varhaisella testillä ja negahan sieltä tuli :( . Eli odotan että vuoto tulee vuorokauden sisään...... Ärsyttää oma malttamattomuus.
 
Leena65 kyllä siulla saattaa olla normaalin oloista vuotoa, vaikka olisitkin raskaana. Olen todella monelle lukenut näin olevan, vaikka se ei hyvin yleistä..yleisempää tuo pienempi tuhru/tiputtelu..voi, kun olisi näin ja sie raskahana!!!:heart:

Toinen vaihtoehto on tuo kemiallinen keskenmeno(alkuraskauden) ja hcg-ei ole vielä laskenut niin paljoa, joten näkyy vielä r-testissä!

Siun täytynee nyt vain odotella ja testasta vaikka tiistaina uudestaan..jos silloin vielä + mie vähän luulen että..että.. :heart:..

Toivottavasti sait clomi asian selvitettyä. Voisithan soitella vaikka päivystykseen ja kysyä sieltä!!



Ämy :hug:ja pahoitteluni..sitten meillä onkin sama tilanne..Testailin aamulla negan kun vuoto ei alkanutkaan..ei näy ei..mutta kolottaa ja kivistää, kuumia aaltoja..KN:ää kokeilin ja sieltä jo sellaista, limansekaista vaal. punaista sain sormeheni :( ..täti antaa nyt odotuttaa itteään..mitään r-oireisiin viittavaa ei siis ole..

Ämy toivon kovasti siulla tädin pysyvän poissa ja + kohtapuoliin näkyvän!!!:heart:

Laskeskelin tuossa vähän..jos miun munasolu lähtenyt liikekannalle 19.10 se olisi perillä n. 25.10..siitä on nyt tähän päivään 7vrk..voisiko olla mahdollista, ETTEI näkyisi vielä herkällä 10mIU/mL hCG kotitestin liuskalla..pieneen toivonkipinään sitä ihmisenlapsi tarttuukin..

..mitäs mieltä olette?..tuolla testifirmojen sivuilla sanotaa, että + SAATTAA näkyä jopa 6-7vrk hedelmöittymisestä..yleisesti kumminkin 10-16vrk..kyrsii tämä odottelu..:kieh:..mie olen toooodellaaaa kärsimätön immeinen!!!.. :D

Oikkein plussakasta päivää ja tulevaa viikkoa itse kullekin!!!!:heart:

mur-mur
 
Ämy, olikos siun kp jo 30?..eli pari päivää jo yli normi kierron..onko siulla ollut yleensä säännöllinen tuo kierto, siis max.tuo 29?..miulla on max.ollut 28..

Ymmärrän, että stressi voi vaikuttaa niin, jotta vuoto viivästyy..mutta kun tässä on jo stressattu samalla tapaa joka kuukausi ja silti olen toiminut kuin kello, kesällä jopa stressi oli TODELLA HUIPPUSSAAN!!:/ ..
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Pinkki69 (40)..............kp2/26-28.........y.n.2v......1.
Leena65 (44)..............kp3/25-27........yk5........3./1.yht.
Solakka Silakka (40)..kp4/24-27........yk15........1.
Mahdotontako.............kp4/28-29..........yk2..........1.yht.
Terry64 (45)..............kp5/25-28..........y.2,5v.........2.
Hastu39 (39).............kp6/25-29........y.13v.........3.
Emily42 (42)..............kp6/24-28........yk2........3./1.yht.
ikiemo (45)................kp9/20-50........y?..........4.
oivikki (41)................kp10/23-27.........yk8...........1.
Tirlittan1968 (40).....kp12/28..............yk4...........2.
nillanilla (42)..............kp14/28-33........yk6.........1.
Inia (42).................kp16/26-30.......yk14....1.
Wiara (39)..................kp20/24-28............yk4..........1.
liiza (43).....................kp24/25............yk18........4.
mur-mur (44)..............kp28/28............yk7..........3.
Ämy (40).....................kp30/26-28...........yk2.........4.
Jadette (40)................kp33/28-32.........yk9...........3.
mimmimamma (47)....kp37/28..............?.............4./1. yht.
Taikakuu (41).............kp40/27-32.........?.............2./1.yht.
Sariella09 (43)...........kp44/40............yk?..........5./1.yht.
pääpilvissä (46)..........kp82/25-43........?............1.yht.

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)


RKTT

mimmimamma (47)......dpo22 (Plussa dpo12, 21.10.2009) :heart:
Jadette (40).............dpo18
Ämy (40).................dpo15
liiza (43)..................dpo15
mur-mur (44)..........dpo13
Wiara (39)..............dpo9
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.


Plussanneet eli yrjöklubilaiset:






torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008
Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009
päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................
mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009
äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................
Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................
velmuliina74 (34)..2.5.2009/kp24(24-30), yk7..6./1..LA 14.01.2010
OnniMaija (41)....11.5.2009/kp31 (28-30), yk3...5....LA 16.01.2010
tirulii(40)..15.5.2009/kp27/pp10..1./1.yht...LA24.01.2010
Murmukka (43)..........18.10.2009/dpo11/kp24 (28)
star-67 (42).....21.10.2009/kp26 (26-46)...yk10.....3.
Päikki (41)...25.10.2009/kp30. .y.2v...2.



Mukana myös:
Taukoilijat / Taustajännäilijät / Pinon jättäneet

gerpera, Hemppaliina, Hysteria, siira, lumeton, Uudi, äitijo2x, anjamarita, Saara10, Minni007, Matsalu, haave3, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, Pömppöli, baby5, touhu tenava, AinoEmilia, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61

40+ SO WHAT (VOL. 4)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1406929
40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636


 
Mukavaa sunnuntaita kaikille,

Leena, harmillinen tilanne, mulla silloin kevään keskenmenossa testi näytti vahvasti plussa vielä pari viikkoa raskauden loppumisen jälkeen. Mutta se oli tietysti jo vähän pidemmällä. Hitaastihan tuo hcg usein laskee. :hug: sinulle.

Voi kun täti pysyisi edelleen loitolla teillä, joilla se on jo myöhässä ja olisi ollut myöhäisempi ovulaatio ja kiinnittyminen.

ON, taas kaikenlaista häsellystä tämän vauvaprojektin suhteen. Eli, mulla oli se verisuonen tähystys parisen viikkoa sitten, mutta ei sitä tietenkään mun tuurilla saatu paikannettua. Joten, jos jollain kummalla systeemillä vielä raskaaksi tulisin, niin sitten saisi kädet ristissä toivoa että vuoto ei alkiota mukaan veisi. Lisäksi, meidän hotoklinikka lopetti ja pakkasalkiot kuskataan johonkin uuteen hoitopaikkaan. Ja siellä aivan omat systeemit.

Eli, alan vahvasti kallistua siihen, että meidän perheestä on tarkoitettu yksilapsinen, ja alan vähitellen tajuta miten älyttömän hieno juttu se on. Siksi niin toivon kaikille, joilla ei vielä pikkuista ole, sitä tärppiä erityisesti :heart: Ja ilman muuta kaikille palstasiskoille :heart:

En minä tosin palstailua meinaa edelleenkään jättää, täällä on muutenkin niin jännät paikat, ja juuri tuli niin monta plussaa. Ja kyllä meinaan (mulla horoskoopissa niin monta härkää, että suunnitelma viedään loppuun) pakkasalkiot katsoa ja vuoden alusta viimeinen hoito. Mutta kaiketi mun alitajunta on alkanut työstää luopumista, silleen se merkillisesti aina toimii.
 
Ämy
mur-mur Kyllä kp on 30 ja viimeiset viisi vuotta kierto on ollut max 28. Ja nyt sitten on alkanut temppuilemaan... Mut kai aamuun mennessä vuoto alkaa. Pohjaan tämän teoriani sille että bongasin kaksi viikkoa sitten pe lh-huipun joten eikö se ovis ole max pari vuorokautta lh-huipusta eli siis kuukautisten pitäis alkaa la tai su. No en tiedä saiko tästä sepustuksesta mitään selvää...Mut jestas mikä itsetarkkailu on päällä... Koetetaan kestää! Ja toivotaan että plussaillaan!
 
Ei mitään MURMUR. Hyvä vaan kun tsekkasit. Tää päivitys ei oo ihan pala kakkua mulle vielä.

LUMETON saako kysyä minkä ikäinen olet ja minkä ikäisenä olet saanut lapsesi?

INIA mun lempparitee sisältää inkivääriä. En tiedä vaikuttaako hedelmällisyyteenkin. Luulen silti, että se olis mulle pienempi paha, kuin tämä kofeiini jos vain lopetan raskauteen sen käytön.
 
Wiara, oon 40 ja tyttö syntyi kun olin 38. Meillä takana vuosien lapsettomuus plus hoidot ja syynä on ns. hedelmöityshäiriö, eli ilman koeputkihedelmöitystä vauvoja ei tule. Jostain tuntemattomasta syystä hedelmöitystä ei tapahdu (joko munasolun kuori liian paksu tai siittiöiden päästä puuttuu joku tarvittava entsyymi.)
 
PlussailuOnnea tulin toivottelemaan kaikille piinapäiviä eläville. :heart:

Muille plussia myös ovistestien kautta ja ihan kokonaisuudessaan jatketaan Plussa aaltoa edelleen marraskuussakin! :heart:

Jännittäviä aikoja monella edelleenkin! :wave:

Niin ja missä tapauksessa niitä Clomeja voi saada lääkäriltä, uteliaana kyselisin. :ashamed:

Ihanaa marraskuun alkua kaikille! :heart:

Mahdotontako :heart:
 
Ämy et mielestäni testallut ainakaan liian aikaiseen, siullahan kp:t jo täynnä!!..kyllä täälläkin on mahdottomat tarkkailut päällä ;) ..mahaa turvottaa ja sellainen "jomotus" päällä..kn:stä aivan, aivan haalean pun. limaa..miulla ei onneksi mitään pms-oireita enää, aamulla koski kyllä päähän-2lasia punkkua&lonkero sen teki, hirmu happo mie :p

..mie melkeinpä tiedän, että jos nyt ostelen r-testejä lisää, alkaa vuoto!!..päätinkin näin: Jos vuoto ei ala tiistaihin mennessä, käyn verikokeessa(miulla kestopyyntö 6kk:tta)..

Kattellaanpas nyt miten homma etenee..mutta melko varmasti olon perusteella vuoto on jo huomenna päällänsä!!
 
Nopsaan Wiaralle, että vanhempana äidiksi tuleminen on todella palkitsevaa. Itse sain esikkoni 42 vuotiaana ja rakkauden määrä ja äitiyden kokonaisvaltaisuus kyllä yllätti täysin. Kaikenlaisia asioita osaa pelätä enemmän kuin nuorempana, mutta toisaalta se on kyllä luonnekysymyskin. Mutta etukäteen on kovin vaikea ennustaa millainen äiti kenestäkin tulee ja riippuuhan se lapsestakin.
 
Wiara, aika paljon peesaan Terrya, mutta on se toki tapauskohtaista, äidistä, lapsesta ja koko perheestä riippuva asia. Aivan älyttömästihän tuota pientä rakastaa ja vaikea olisi kuvitella elämää ilman häntä. Mutta, ei se meikäläisen kohdalla pelkkää ruusunpunaista idylliä ole ollut. Elämä muuttu ja ehkä tietyllä tavalla on rankempaa. En nyt oikein osaa sitä oikein sanoa. Lapsesta on todellakin vastuussa ja kaikenlaisia asioita tulee pelättyä eri tavalla.
Enkä ole tuntenut millään sopivani äitimyyttiin, meikäläistä nuo vauvalehdet ja muut ahdistivat ja stressasivat aikoinaan todella paljon. Jotenkin tuli tunne, että äitiydestä tänä päivänä tehdään suorittamista ja minä kun tarvitsin muutakin kuin vauvan ympärillä pyörivän maailman jotta pää pysyi kasassa. Kun lakkasin lukemasta niitä, niin stressi ja ahdistus ovat kaikonneet. Niin, ja oma vapaus kyllä hetkeksi menee ;) Ja se voi aiheuttaa pahaa oloa yhä vieläkin.

Osasinkohan ilmaista itseäni oikein, tämä on siis omakohtainen kokemus, ja mulle äitiys on ristiriitainen juttu vieläkin. Siitä huolimatta tiedän olevani niin hyvä äiti kuin voin olla ja lapsi vaikuttaa iloiselta ja tyytyväiseltä vaikka äiti välillä raivoaakin ja inhoaa hiekkalaatikolla jäätymistä =)
 

Yhteistyössä