40+ so what! (vol. 4)

Huomenta

Taikakuu en muista edellisiä tuloksiani, lääkitys ollut vasta vähän aikaa eli arvot pomppii. Viime viikolla piti mennä kokeisiin mutten kerennyt, huomenna olisi tarkoitus mennä.
Mimmimamma tsemppiä ja jaksamista sinulle. :hug: Mieheltäni kysyin mitä miettii jos ei lasta tule. Totesi hän että sitten ei tule, ilman ollaan yhteistä lasta.
Hysterialle tervetuloa joukkoomme, myös muille jotka ovat minun jälkeen liittyneet. En vain muista kanssa kaikkia toivottaa tervetulleeksi. Kaikille plussatuulia ja aurinkoista maanantaiaamua.

Huomenta!

Kylläpä täällä on alakuloinen tilanne. Ymmärrän tuskanne, Leena65 ja Mimmimamma. Itse olin jättää mieheni, kun esikoista ei alkanut kuulua muutaman vuoden jälkeen. Tiesin olevani itsekäs, mutta myös vauvan kaipuu oli niin suunnaton. Rakastin/rakastan kuitenkin miestäni yli kaiken, poikamme lisäksi tietenkin. Kesken lähtösuunnitelmien poika kuitenkin ilmoitti tulostaan ja aikeeni unohtui :saint: En edes arvuuttele, miten olisi käynyt, jos raskaus ei olisi tullut pelastamaan tilannetta. Nämä on vähän sellaisia juttuja, että niissä on kummankin puoli ymmärrettävä. Mutta teidän tilannetta ajatellen nyt, mietin vaan, että kannattaako pitää noin "tuulellakäyviä" miehiä vierellään. Tunsin itsenikin silloin sellaiseksi "tuulellakäyväksi" ja tunsin syyllisyyttä, kun mies rakasti arvaamatta ajatuksiani. Mutta voimia teille ja :hug:

Murmukka :wave:

Inialle rutkasti tsemppiä tälle päivälle !!!! :heart:

Hemppaliina onnea kokeeseen !!

Gerbera onnea kisusta ja piinailuun myöskin !!!

SS minulle voi laittaa dpo 0 tälle päivälle. Kiitos kaunis. :flower:

Mimmimamma, palstakaverin ahdistus sai kirjoittamaan, vaikka olenkin jo itse kuumeilusta luopunut. Olen itse kokenut, että tämä ikä on naiselle totuuden aikaa. Nyt viimeistään selviää oman elämän ja parisuhteen tila. Onnekas on se, joka vieläkin voi katsoa elämäänsä hyvällä mielellä. Meillä muilla on murros meneillään. Toivon sinulle paljon onnea joko nykyisen miehesi kanssa tai häntä ilman.

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Mahdotontako............kp4/28..............yk1..........1.yht.
Hastu39 (39)...............kp6/25-29........y.13v.........3.
Murmukka (43)...........kp7/28.............y.4v...........2.
Päikki (40)..................kp7/?...............y.2v.........2.
Jadette (39)...............kp9/28-30.........yk8...........3.
mimmimamma (47)....kp9/28..............?.............4./1. yht.
gerpera (48)...............kp11/28-30..........yk4.........3./1. yht.
oivikki (41)..................kp11/23-27.........yk7...........1.
Taikakuu (41).............kp12/27-32.........?.............2./1.yht.
Uudi (46)....................kp12/24-26........yk8..........3./1.yht.
Inia (42).................kp12/26-30.......yk12....1.
ikiemo (44).................kp17/20-50........y?..........4.
liiza (43).....................kp20/25............yk16........4.
Sariella09 (43)............kp23/40............yk?..........5./1.yht.
mur-mur (44)..............kp23/28............yk6..........3.
Solakka Silakka (40)...kp24/25-27........yk12........1
Ämy (40).....................kp24/28.............yk0.........4.
Pinkki69 (40)..............kp25/26-28.........y.n.2v......1.
nillanilla (42)..............kp26/28-33........yk6.........1.
pääpilvissä (46).........kp27/25-43........?............1.yht.
Hemppaliina (46).......kp35/28-30.........y.01/09....2./1.yht.
star-67 (42)................kp60/26-33(-39)...yk7.........3.

:flower: Tauolla :flower:
siira, lumeton

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)

RKTT
Solakka Silakka (40)..........pp13
Pinkki69 (40)..........pp13
nillanilla (42)..........pp11
liiza (43)..........dpo7
Sariella09 (43)..........dpo5
Uudi (46)....................dpo0
gerpera (48)...............dpo-1
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.

Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:

torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................

mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................

Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................

velmuliina74 (34)......2.5.2009/kp24 (/24-30), yk7......6. /1.yht......LA 14.01.10

OnniMaija (41)......11.5.2009/kp31 (/28-30), yk3........5. ......LA 16.01.2010

tirulii (40)...........15.5.2009/kp27/pp10.......1./1.yht.......LA24.01.2010

Mukana myös:
Taustajännäilijät / Taukoilijat
äitijo2x, anjamarita, Saara10, Minni007, Matsalu, haave3, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, Pömppöli ja baby5

Pinon jättäneet:

touhu tenava, AinoEmilia, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61

40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

[/quote]

Mimmimammalle :hug: sanoisin tähän jotain fiksua, mutta en käsitä miten lapsen saaminen menee rakkauden edelle..? Toki myönnän, että oman vauvan saaminen voi olla todella voimakas tarve ja tunne.. mutta ei minulla tulisi mieleen kumppania vaihtaa, koska siihen parisuhteeseenhan se lapsi tulee.

Hysteria tervetuloa mukaan. :flower: Täällä et ole yksin. Koska sinulla on seuraava hoito suunnitelmissa?

gerpera päivitin dpo:si mutta mites tuo kp on noin suuri, mikähän se olisi oikeasti? Ahkeraa ovisjumppaa sinne kotiin! Onnea kissasta, paljon leluja ja puuhaa pikkuselle, niin emonikävät unohtuu..

Taikakuulle paljon onnea! :flower:

oivikki ehkä jo tänään tulee vahva ovisplussa?

ON kaikki pienetkin oireet poissa, lämmöt alkukierron tasalla 36.0, ei tarvii enää jännittää.. :(

Niin, no. Pitää vielä vähän muokata... kun aamullinen tekstini tuntui niin tylylle. Olemme todella onnellinen perhe nykyisin, niinkuin olimme onnellisia muutenkin silloin kahden ollessamme mieheni kanssa. Ehkä silloiset jahkailuni menivät armottoman vauvakuuumeen piikkiin ja olisimme kahden onnellisia vieläkin, vaikka lasta ei olisi tullutkaan. En miä nyt ihan kamala ihminen kuitenkaan ole :LOL:

Inialle paljon tsempitystä, jännittää ihan sun puolesta.

gerpera onnittelut uudesta perheenjäsenestä "Miru-kisusta":wave:
Meillä pikku kisu asusti myös aikoinaan sänkyjen alla melkeinpä muutaman päivän. Pikku tyttöni jo tuumasi että, "Äiti, viedään tuo kisu takaisin kun se vaan asuu sängyn alla ja haetaan toinen joka ei asu".. :)

Lapsi oli tietty pettynyt, kun ei päässyt leikimään kisun kanssa...mutta toisiaan, paljon vain kivoja leluja ja leikitystä, niin mamman kaipuu kisumirriltä unhoittuu!..onko kisu montako vko:a vanha?

Täällä aurinkoinen paisteleepi ja kaunis päivä, tulee hyvä mieli!! =)

Murmukka no, miiiinäääää jo ajatteleinkin, että on siinä KERRASSAAN KAMALA ihminen kun noin olisi toiminut..VITSI, VITSI:LOL: en siis oikiasti ollenkaan ajatellut noin!!:D ..nämä ovat kyllä niin sellaisia "henkimaailman" asioita-tarkoitan, että vaikeita sellaisia..niihin ole aina yksinkertaista, yhtä oikeita ratkaisumallia tai tekoa :)

Oikkein mukavaa syksyistä alkuviikkoa teille kaikille ja paljon niitä ++++++ sätehiä!!

mur-mur

Hysteria miekin utelemaan, että onko siulle mimmoisia hoitoja jo tehty?..näin asian ymmärsin, että ihan sinkkuna vaavia haluat/yrität..=)

Anteeksi, jos utelen liikaa-se miun pahe :x ..suljen suuren suuni ja sormet revin poijjes näppikseltä-NYT!!..:p:whistle:;)

mur-mur

Heippa kaikille. Testi tulos oli tullut. En minä nyt siitä niin hirveästi ymmärtänyt. Te joilla on kokemusta kertokaapa näyttääkö tämmönen testi vielä tarpeeksi.
Elikäs ERL, joku prolaktiivi-juttu ei se hoitaja tahtonut edes kunnolla osata sanoa. Hormoonikoe kuitenkin. Arvo pitää olla alle 500, että on normaali. Minulla oli, mutta kertooko tuo nyt vielä hedelmällisyydestä.

Tulipahan vain mieleen, että mitä se normaali tuossa tarkoittaa. Pitäähän se varmaan 70-kymppisellä mummollakin hormooniarvo olla normaali, ettei ole mitään sairautta, vaikka ei hedelmällisyyttä oliskaan.
ÄÄÄHHH siis kyllä olen pöhkö viisaammat kommentoikaa. :headwall: :headwall:

Kiitoksia tosi paljon Onnitteluista! :heart:

Voi mimmimamma olen niin pahoillani.. :hug:

Tervetuloa mukaan Hysteria! :wave:

gerpera ja Hemppaliina minä olen käyttänyt thyroxia reilun vuoden..gerpera mikä sinulla on TSH ja T4V?

Uudi jos Prolaktiini(maitohormoni ) korkealla, se voi estää ovulaation ja pidentää kierron väliä..voi näin ollen vaikeuttaa raskaaksituloa..näin olen ymmärtänyt..siihen on kyllä olemassa lääke, jos tarvetta-sinulla näin ei ollutkaan kun arvot alle tuon 500..ja olisihan lääkäri varmasti lääkkeen määrrännytkin, jos katsonut tarpeelliseksi. =)

Viitearvot:

naiset- fertiili-ikäiset 102-496 mU/l

..juuri tuonne Prolaktiini testiin TK-lääkäri minulle myös antoi lähetteen..nyt itse tutkineena netistä ja palstoilta lukeneena haluan myös testit:

Progesteroni, FSH, LH ..ovat tärkeitä testejä hedelmällisyyttä määriteltäessä! :) ..menen sitten, kun raskin mennä yksityiselle..

mur-mur

Pinkki69 luin tuolta Yhtyneiden labrojen sivuilta tällaista:

http://www.yhtyneetlaboratoriot.fi/kasikirja/tutkimukset.asp?id=10365&char=p

..eli luteaalivaiheessa kp 21-23 olisi tuo Progesteron testi sitten paras tehdä..saattaa olla noita hedelmöityshoitoja antavilla klinikoilla omat suosituksensa.. :)

mur-mur

Taikakuu ei kait pelkästää ja yksistään tuo Prolaktiinitaso kerro mitään "lopullista" hedelmällisyydestä..nuo testit mitä mainitsin, kertoilevat paljon enemmän yhdessä siitä sitten-tosin niissäkään ei aina yhtenä kertana otettuun testiin voi täysin luotaa, tuolla yhtyneiden labrojen sivuilla muistaakseni näin sanottiinkin..

Testejä sattaa olla hyvä ottaa vaikka peräkäisinä päivinä, jos jotain määrättyä arvoa halutaan seurata!

http://www.yhtyneetlaboratoriot.fi/kasikirja/tutkimukset.asp?id=10500&char=p

Nämä ovat vaikeita miunkin ymmärtää..kovasti nyt näistä olen kiinnostunut ja haluan selvyyttä asioihin!!:D..olisko pitänytkin opiskella lääkäriksi, siitä olisi nyt apua!!:eek: ;)

Katselinkin noita testipäiviä, milloin käydä ja eri aikaan kiertoahan ne täytyy käydä otattamassa-ärsyttävää sekin |O ..olis niin helppo käväistä kaikki samoilla tulilla:p..no, hyvää ja tärkeää asiaa tutkitaan, joten käytävä on sitten eri päivinä..

mur-mur

Taikakuu, otatutin kilppariarvot keväällä viimeksi, arvo 2,5 , joka aivan normaali.
En tiedä kumpi arvo...ehkä TSH, taitaa olla tärkeämpi.

Hedelmällisyystesteistä: Mä olen kyl pihalla ku lumiukko :eek: .
Vajaa vuos sitte sain lähetteen Ovumiasta. Kp 4 otettu seuraavat:

FSH 12
Viitearvot:
Follikkelivaihe 2.0-10
Ovulaatiohuippu 8.0-23
Luteaalivaihe 2.0-8
Postmenopaussi 34-110

LH 5,2
Viitearvot:
Follikkelivaihe 3.0-12
Ovulaatiohuippu 15-80
Luteaalivaihe 2.5-10
Postmenopaussi 20-80

PRL 142
Viitearvo: 70-500

Nuo kaikki siis otettu kp 4 eli follikkelivaiheessa. Lääkärin mukaan ei vielä hälyyttävät.

gerpera ja Miru-kisu :)

gerpera kiitos, tein muutokset listaan.

Nyt onkin monta nimeä rktt-listalla, että viikon-parin päästä on huimat jännitykset tiedossa. Vielä kun saadaan Inia ja oivikki piinislistalle ja muita mukaan, eiköhän siitä määrästä jo ala plussa jos useampikin pärähtämään? ++! :p

Ja mitähän tuliaisia se nilla tuo repussaan? Entäs liiza onko mitkä tunnelmat?

gerpera kiitti miunkin puolestani, noista testi tiedoista =)

..soittelen vielä huomenissa intiimiin-tänään eivät vastailleet, kun pariin otteteeseen kokeilin päivällä..hyvä, jos nuo FSH&LH testit menis samalle päivälle ja kävis sitten tuon Progest. testin silloin kp 21-23..Prolaktiini, kilppari ja pieni verenkuva onkin sitten tuolta TK:n puolelta-ilmaisia :D

teille kaikille. Tee ootte niin ihania ja saatte minut hymyilemään. Elämä on tätä, raadollista mutta totta. Katsotaan sitten tätä yhteiseloa päivä kerrallaan ja haluan että mieheni sanoo asian vielä naamatusten. Rakkauteen kuuluu myös luopuminen ja toisen ihmisen tarpeiden kuunteleminen.

Äitinä ymmärrän miehen toiveen olla isä. Ja suhde jossa tämä "lapsettomuus" jatkuvasti kolkuttaa ovelle ja nostaa päätään 5 v kikkuilun lailla, on henkisesti raskasta nähdä. Asia jolle minä en voi mitään ja kuitenkin ehdollistetaan rakkautta.

Klisée tai ei mutta olen paljon enemmän arvoinen. Pyytettömän rakkauden arvoinen, koska sitä minä pyrin antamaan läheisilleni ja rakkaimmalleni.

Kiitos plättä , että tulit tuolta taustalta näinhän se on että tässä iässä seistään silmätysten aikaisempien valintojen kanssa. Vaikka tilanne on se mikä se on, voin vaan sanoa että olen onnellinen. Olen tyytyväinen omiin valintoihini ja tiedän että tulevaisuus antaa minulle sen minkä tarvitsen.

Tehköön mies minkä valinnan vaan. Mutta jos valinta ei ole hänen oma valintansa, niin silloin voi olla että se ei tuo onnellisuutta...

No jännäillen tuota Inian munatuotosta. Peukut ollut pystyssä koko päivän.

Hysteria tervetuloa mukaan.

mimmimamma :D

Mimmimamma voi mikä tilanne sinulla :hug: . Sanoit tosi hyvin tuossa edellä asioita, mm. olet pyytettömän rakkauden arvionen.

Hysteria tervetuloa mukaan, samoin minä yksin lasta kuumeilen, yritysketoja kuitenikin jo enemmän. Silti haluan kuumeilla sinne asti, kun hoitoja kannatta tehdä.

Gerbera onnea Miru kissasta. Kyllä ne on hiukan hukassa aluksi, ennen kuin asettuu taloksi. Minun kissa vanhus vietti ensimmäisen yönsä wc:ssa pöntön päällä :D , se varmaan tunsi olonsa pienessä huoneessa "korkkealla" turvalliseksi.

Ihanan pitkä rktt lista!!! +++++++ kaikille puhkun :whistle:

Inia mikä vointi?

ON ovis + tänään (ei vahva, mutta kuitenkin) huomenna inssi. Kiva sillälailla tuo pregny, jotta se aiheuttaa toisaan noita r-oireita, niin pääsee sitten kunnolla rktt fiilikseen. (nyt kyllä epäily hiipii kovasti mieleen, jotta varmasti pallukka/t jo puhjenneet tai jotai muuta menee pielee )

mimmimamma, jaksuja sulle! :hug: Onneksi olet fiksu nainen ja tajuat, että olet todellakin rakkauden arvoinen, vaikkei tuo mies sitä sinulle haluaisi antaakaan. Mutta toivottavasti tilanne järjestyy parhain päin!

oivikki, onnea inssiin!

Hysteria, tervetuloa! Tääläl on muitakin sinkkuyrittäjiä, ja minäkin ex-sellainen.

ON: Pystyssäkin kärsii olla... vaikka makuulla onkin kivempi! Ihan ok se punktiokin oli, vaikka olihan siellä sellaisia kivun hetkiäkin, esim. kanyylin laitto, puudutus, ja punktion jälkeiset kivut olivat pahimpia (ennen kuin lääkkeet alkoi vaikuttaa). Ja kyllä itse punktiossakin sattui, mutta ei kestämättömästi. Nyt sitten välillä on selkää särkenyt, ja liikkeet vähän sattuu. Mutta ei niin paljoa, että oisin tuon klinikan troppicoctailin jälkeen enää ottanut särkylääkettä. Katsotaan pitääkö yöllä. Ja munissaalis oli ihan hyvä (22 solua 32:sta follista), eli kyllä ne vielä vanhatkin kanat munii :LOL: Tässäkään tietysti määrä ja laatu eivät kulje käsi kädessä, joten huomenna selviää vasta lopullinen kohtalo... sitä jännätessä! Painun taas makuulle, ihanaa raskausaikaa kaikille rktt-läisille, toivottavasti tulen perässä keskiviikkona!

Yhteistyössä