40+ so what! (vol. 4)

Kiitos, mur-mur. Ei tullut minkäänlaista riemuntunnettakaan testistä, sillä tämä oli niin odotettavissa. Laatikossa lymyää Apteekin raskaustesti, mutta sitä ei voi vielä edes kuvitella tekevänsä. Vasta joskus perjantain tienoilla. Mutta sitä ennen varmaan pyykäisen ostamaan uuden CB:n, jossa ei sitten enää olekaan mitään viivanhäityvääkään.

Millainen olo sinulla nyt on? Näyttääkö maailma yhtään paremmalta kuin aamupäivällä? Toivotaan niin. Ja edelleen jaksan kyllä nostaa hattua sinulle laihdutuksen upeasta eteenpäimenosta. Mikäs metodi sinulla onkaan käytössä, ihan omin päin kaloreita laskeskellen vai miten?
 
Kiitos Terry64 kysymästä..elämä voittaa-taas ;) ..mie olen tällainen ylö&ales vuoron perään tyyppi ja useamman kerran päivässä :D ..mikä lie kaksi suuntainen mieliala härö..tai HÖRÖ :LOL: ..hormoneilla on suuri osuus näihin tunteisiin..on vain kestettävä kerran kuussa, se on tää "naisen osa" sellaanen:p

Olen välistä kuin maani myynyt ja sitten niin korkialla ja onneeelliiineeen!!:saint:

Mikä herkkyys tuolla CB:n testillä on?
 
On se kiva kun paino lähtenyt laskuun, myönnän =) ..

Kiloklubille kirjauduin ja laittelen sinne syömisiäni ylös-seuraan pikkasen tuota kalorin kulutusta ja määriä varsinkin..aikas helppoa ja auttaa minua nyt hahmottamaan todella sen, mitä suuhuni laitan!!
 
Kyllä tuo syömisten kirjaaminen tosiaan auttaa, kirjoittaa niitä sitten vain itselle päiväkirjaan vai jonnekin muualle. Jos minäkin joutuisin "julkaisemaan" kaiken sen mitä tänäänkin olen syönyt, häpeäisin itseni maan alle.

CB:n herkkätesti on 10 mitälieyksikköä :) Digitaalista en vielä raaskinut ostaa. On muuten sellainenkin testi, joka kertoo raskausviikon. En kyllä ymmärrä mihin se perustuu, sillä hcg-määrä voi olla niin erilainen eri ihmisillä samoilla viikoilla.
 
Jep, miekin kävin CB:n omilla sivuilla sitä "ihmettä" kattomassa =) ..elikäs tuo CB:n testi on yhtä herkkä, kuin tuo kotitestin One Step-liuska r-testi!!

Miulle se Vilja-Sensitive testi tulee huomenna..jääpähän jemmaan, ei varppina tarvitse testailla :( ..on se vaan ikävä kun sulle nuo testit noin näyttää..mutta samalla ONNI kun tapahtuu edes kiinnittyminen..voi kunpa se pikkanen pysyisi nyt siellä!!:heart:
 
painosta vielä..kyllähän mie olen karsinut "menyystäni" aikas paljon sitä turhaa roska, p***a ruokaa-pakko..ja se on auttanut näemmä kun paino putuaa tasaiseen..mie olen sellainen "tunne syöppö" ja siitä nämä "ylimääräiset" kropassani :/
 
Terry64...Juu kyllä siinä hentonen viiva on, että oikein näet :) Mä oon saanu predictorilla varhaisia plussia, muut testit on näyttäny negaa ja menkat on sitte tullukin. Tänä aamuna sain predictorilla ihan haalean haamun.....pelottaa hieman, että ei tuosta vahvistukaan mutta torstaina teen uusiksi.
 
Toivotaan että SSn haastattelu meni nappiin! Sittenhän se tärppikin tulisi, kun olisi uusi työpaikka! =)

Leenan uutisia myös odotellaan...

ja mur-mur, sulla on niin hienosti alkanut pudotus, että eiköhän se jatkuu samaa mallia kevääseen asti, jolloin tuo 40 kg on hävinnyt taivaan tuliin! Ja varmaan sitten siihen tulee muitakin hyviä sivuvaikutuksia ;)
 
Inia kun olisikin noin helppoa tuo painon pudotus-vaan ei!!:eek:

Tammikuusta alkaen jos jatkan painon pudottamista esim. yhteensä -30kg. niin siihen menee n. vuosi, jopa ylikin!

Painon tippuminen hidastuu tuohon -2kg/kk..ei lähde noin nopsaan, niin kuin miulla alussa(1.6kg/vko )..ja jos lähteekin, se tulee mitä suuremmalla todennäköisyydellä takaisin. Tuollainen hidas n. 2kg/kk on hyvä vauhti miulla. =)

Miulla se hidastuminen on myös siitäkin johtuvaa, että en vain pidä lenkkeilystä, jumpista sun muista "kuntoa kohottavista" lajeista..jos laiskaksi tituleeraatte, niin osittain kyllä näin onkin!

Enpä ala ottamaan tuosta enää "lisä" stressiä kun on jo riittämiin muutenkin. pelkällä ruokalistan tarkistuksella tulosta syntyy myöskin-mutta hitaammin.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille ja niitä plussauutisia:heart:NIIIN mielelläni kuulisin..Terr64 viivan pysymiselle peukut&varpahatkin pystyssä täällä ollaan!!:wave:

mur-mur
 
no niin, tietty se hidastuu.... Mutta hei, eihän vuosikaan ole pitkä aika elämässä! Kovasti vaan tsemppiä sulle! Itse olen aika toivoton tuon syömisen suhteen, syön aika terveellisesti, mutta en osaa vähiä herkkuja jättää pois, ja paino ei tipu. Ainoa keino on siis lisätä liikuntaa, ja siihen yritän nyt panostaa...
 
Terry64 vaikka mulla onkin huono näkö, näen siinä sun testissä ihan helposti sen viivan. Toivotaan, että se vahvistuu.
Päpsy79 toivotaan, että sullkain se viiva vahvistuu. Laitahan heti meille sitten to viestiä.
ON ihan masis olo nyt. Tunnen itseni tosi vanhaksi sen klinikkakäynnin jälkeen. Uutiset oli tylyt ja toki tiesin ne entuudestaan: olen vain niin vanha (juuri täytin 44v)että raskautumisen mahdollisuudet ovat alle 10% eivätkä erilaiset hoidot sitä huuri nosta. Lääkäri oli asiantunteva, suora, mutta ystävällinen. Silti tuntui kurjalta, kun hän sanoi, että tässä ei auta yhtään se, miten nuoren näköinen tai sporttinen on tms. Olen itse melko nuoren näköinen ja ylipainoakaan ei ole, joten nuo sanat osuivat ja upposivat. En siis tosiaankaan usko, että lääkäri niitä erityisesti mulle kohdisti, mutta sillä hetkellä tunsin itseni vanhemmaksi kuin koskaan aiemmin. Lääkäri sanoi vain, että koska kiertoni on lyhyt 25-27 vrk on se jo merkki siitä, että kehoni on siirtynyt hedelmättömään tilaan. Teemme kuitenkin kierron kartoituksen ja siemennesteanalyysin. Sen jälkeen päätetään, jatketaanko mitenkään. Mies oli sitä mieltä, että ei... Mullehan se tietää samalla paitsi vauvahaaveesta luopumista myös miehestä luopumista... Että surulliset on nyt fiilikset.

Muuten tuosta kierrosta: jos mun ed. kuukautiset alkaneet 8.9. ja arvioin seuraavien alkavan 5.10, mikä on mun kierron pituus? Mä luulin, että se on 27 vrk ja lääkäri sanoi, että se on silloin 28vrk. Olen sitten kai aina laskenut kiertoni väärin.

Koska mä olen jo menetetty tapaus, odottelen teidän muiden uutisia :) Huomasin muuten, ettei tuolla plussanneiden listalla ole yhtään mun ikäisiä...

Parempia uutisia teille toivotteleepi Leena65
 
Leena :hug: Täällähän on siis moneen kertaan todettu, että jotkut lääkärit on ihan p*stä, ja niitä me ei kuunnella ollenkaan!!! No 10% - so what! Se tietää että 10 x kovemmin pitää yrittää ja pidempään odottaa, mutta ei se ole mahdotonta! Monet meistä on noita ikäkommentteja kuullut (oliko muuten mieslääkäri? Entä oliko lapsettomuuteen erikoistunut?) - mutta sitten on joskus myös ihania lääkäreitä, niin kuin mulla ihan satunnainen gyne viimeksi, joka alkoi puhua 47-vuotiaana raskautuneesta. Tietty meidän nuorekkuus ei niitä muniksia nuorenna, mutta terveet elämäntavat tekee hyvää niillekin. Onko sun kierto sitten lyhentynyt?
No, joka tapauksessa, et ole menetetty tapaus, me kaikki kieltäydytään olemasta sellaisia!!!!

Eikä ne kaikki yli nelikymppiset äidit täällä kuumeile... Käy myös vilkaisemassa äidit 40+ palstaa...
 
Leena, peesaan Iniaa, mulla oli kesällä tosi kiva gyne. Kun puhuin iästä, hän sanoi että se on vaan numerokysymysl. Että hän itse oli saanut esiköisensa 39-vuotiaana ja toisen 42-vuotiaana. Käski olla liikaa semmoista miettimättä. Oli muuten naisgyne, eikä millään lapsettomuuskilinalla töissä (että olisi noin puhunut asiakkaita saadakseen.
 
Leena65 kyllä miun laskuopin mukaan siulle tulis kierron väliksi tuo 28..miekin kun odottelen tätiä samalle maanantai päivälle :/ .. Kuukautiskierto= 1vuotopaivästä seuraavaan uuteen vuotopäivään..näin minä sen olen ymmärtänyt, lääkärin kirjoittamanakin=)

http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_haku=Normaali%20kuukautiskierto&p_artikkeli=dlk00158

Kyllä se tuo kymppi% meillä "kypsemmillä" naisilla on tuo onnistumis prosentti, hoidoillakaan ei suurempi..valitettavasti..:ashamed:..noilla prosenteilla VOI silti onnistua, usko siihen!!:heart:

..nyt miekin alan jännittämään niitä lääkärin uutisia huomiselle päivälle..

Niin kuin Inia mainitsi, terveet elämäntavat auttavat raskautumisessa..miulla ne vielä hakusessa..ja kyllä myös geeneillä on osuutta asiassa.

Kyllä miekin nämä asiat tiedän, vaan jos kuulisin lääkärin suusta, voisi tehdä kipeää..mehän olemme saman ikäisiä 44v. ja kyllä se ikä ei ihan(miun mielestäni )ole pelkkiä numeroita, munasoluja on auttamattomasti vähemmän..mutta siulla kenties on yksi juuri odottelemassa, että pääsisi kasvamaan ja sitten lopuksi kehittymään pikku ihmistaimeneksi:heart:

mur-mur
 
Heippaus!

Tulin kurkkaamaan, mitä kp:tä elän tällä hetkellä :D

Uudille : Ihanaa jatkoa elämässä joka tapauksessa, isoja päätöksiä, mutta joskus niitäkin on tehtävä ja jokainen tekee niitä siinä vaiheessa kun oikealle tuntuu. :heart:

Terry: Näen myös viivan siinä testissä, samanlaisia olen saanut myös itse Clearbluella, siksi en niihin ole enää luottanut, kun makavat paljon, ja olen pettynyt.
Silti sinulle kovasti toivon viivan vahvistumista plussaksi asti! :heart: +

Mur-mur pudottanut painoaan kiitettävästi, ihana asia, ruusu sinulle siitä hyvästä! :flower:

Oma napa: eipä ihmeempää, monena iltana kärvistellyt närästyksen kanssa eipä ole tarvinnut syödä iltapalaa, rintoja kihelmöi välillä, alavatsaa nippailee ja välillä valkkaria, mutta hajut eivät tee pahaa, tuntuvat kyllä voimakkaasti, kun nyt olen selvinnyt flunssasta.
Jos menkat eivät ala perjantaina, lauantainavoin tehdä testin, mutta uskon, että kyllä alkavat. =)

Oikein Plussakasta uutta kuukautta kaikille, pianhan se alkaakin! :D :heart:

Mahdotontako :heart:

 
Tirlittan1968
Minulla kova vauvakuume ja 2 epäonnistuneen IVF hoidon jälkeen ja parisuhteen romuttumisen myötä kokeilen koti-insemnaatiota. Minulla entuudestaan 1 lapsi
joka nyt jo aikuinen, eli kakkosta kaipailen.
 
Tirlittan1968 siulla kiva nimimerkki =) ..muistan kun lueskelin pienenä tyttelinä sellaista kirjaa kuin "Tirlittan" ja tykkäsin niin kovin..

Siepä olet rohkea!!..onko siulla jo "siementäjä" katsottuna/valittuna? ;)

mur-mur
 
Onnea matkaan ja toivotaan tärpin käyvän pian:heart:..tulethan kertomaan, kuis kävi?!:wave:..vai olisitko halukas palstailemaan kanssamme?..:) ..jos haluat tuonne listalle, ilmoittele nimimerkki ja ikä, kiertopäivä/kierron pituus, yrityskerrat ja lapsosten lukumäärä..Voit kirjoitella ja "kuumeilla" kyllä ihan ilman listoilla oloakin=)

mur-mur
 
Hei,

kiitos teille tsempityksestä. Faktat on tosiaan faktoja ja vaikka miten värjään hiuksia, on harmaita jo olemassa. Niin se biologia vain menee meillä, mutta en ihan vielä anna periksi. Oli muuten naisgyne. Mulla oli järkyttävä avioero v. 2001. Satuin olemaan vielä raskaana, kun mies pakkasi kamansa. Kaikessa härdellissä tein abortin, jonka teki ilmeisesti tuo sama lääkäri. Olin aivan husteerinen ja itkin ja huusin silloin sairaalassa, jolloin lääkäri läiskäsi poskelle ja sanoi, että turpa kiinni. Mutta näillä mennään.

Tirlittan, tervetuloa. Tiedoksi sulle aika yksikseni minäkin tätä vauvaa teen. Mies haluaa hirveästi myös lasta, mutta me emme seurustele eli yksin jäisin. Hmm, kunhan meillä ei ole sama siementäjä :LOL:

Oireita mulla ei ole minkäänlaisia edelleenkään. Varmaan jäänyt ovulaatio välistä, kun on näin onnettomat oireet (siis ei oikein tunnu edes menkan alkamiselta tänään). Mut kohta alkaa uus kierto, jota sitten syynätään oikein lapsettomuusklinikalla.
 

Yhteistyössä