40+ so what! (vol. 4)

Hei kaikille pitkästä aikaa :wave:
Olen ollut muka niin kiireinen etten ole kerennyt kommentoimaan kenellekään mitään.
Lukemassa olen käynyt.
Negoista tietenkin kaikille kimppa :hug: . Kyllä yritämme kaikki ja myös toivotaan onnistumista.
Vatsan pohjaa hieman oudosti turvottaa, menkkoja pelkään tietenkin.
Ihanaa että ruskaa pohjoisiin pääsee katsomaan, meillä myös haaveissa meno vielä tämän vuoden puolella.
Gynelle menen kuun puolivälissä, katsastamaan paikkojen kunnon. Verikokeisiin tarvii mennä tällä viikolla, tarkastuttamaan Thyroxin annos.
Leppoisaa sunnuntaita kaikille. :heart: :heart: :heart:

Ämy
Nyt kun olen seuraillut tätä palstaa niin minulle on selvinnyt se, että nelikymppisenä vauvan toivominen voikin olla pitkällinen juttu. Ja nyt tajuan kun gynelle jauhoin mahdollsista riskeistä nelikymppisenä niin hän sanoi että suurin riski on se että ei tulee enää raskaaksi!

Asiasta toiseen, mitä ajattelette sikainfluenssasta? Pelkäättekö riskejä ja meinaatteko ottaa rokotuksen?
T.Ämy

Ämy
Minkäslaisia mietteitä teillä on sikiöseulontojen suhteen sitten KUN tulemme raskaaksi?
Itse olen pohtinut tämän asian että jos niin onnekas olen että tulen raskaaksi niin en hakeudu lapsivesipunktioon tai istukkanäytteen ottoon (mikä lie virallinen nimi). Enkä käy veriseulassa. Ultrat otan mielellään. Liekkö täällä jo jotain ketjua jossa aiheesta olisi jo keskustelua mutta kiinnostaa nimenomaan tämän palstan porukan mietteet jo iänkin takia.
T. Ämy

Uudi kiitos. Tsemppiä sinne verikokeeseen ja tuloksen odotteluuun! Ainahan me jotain tässä kuummeillessa odotellaan.

Mur-Mur hienoa, kun ei enään ole nälkä, niin se keho nopeasti mukautuu. Jatka vaan samaan tapaan.

Solakka silkka ja pinkki teille niitä + oireta toivottelen (ja oireetomuushan oli myös oire =) )

Mahdotontako voi, kun se flunssa ei iskisi koko voimalla päälle.

Hemppaliina toivottavasti verikokeen arvo on kohdallaan, minulla myös thyroxin menee, arvo on pysynyt sopivana, jo pidemmän aikaa.

Ämy niin se taitaa olla se ensimmäinen riski. Sikainfluenssaa en pelkää, sairastuuhan sitä joka vuosi johonkin kuitenkin. Rokoteesta en ole tehnyt vielä päätöstä. Jos ei ole silloin yrityskierros menossa ja en ole sitä jo sairastanut saatan ottaakin, ei sitten sitä tarvitse miettiä ( siis sairastumista) . Se tosiaan harmittaisi, jos vaikka ivf hoito olisi menossa ja sitten sikaflunssaan sairastuminen sen jotenkin pilaisi.

Kuntoilu jatkuu minullakin olin tänään pitkällä kävelylenkillä yli 1½ tuntia. Kiva katsella loppukesän luontoa kävellessä. Onko kukaan teistä käyttänyt kirkasvalolamppua? Onko siitä ollut teille jotain hyötyä? Itse olen nyt kovasti miettinyt sellaisen hankkimista.

Ämy Sikainfluenssa on tietysti mielessä "peikkona", jos raskautuu :eek: ..rokotuksesta en minäkään vielä osaa sanoa juuta, enkä jaata..näkee sitten..

Sikiöseulonnoista..aion mennä mikäli raskaudun, lapsivesipunktioon-vaikkakin edellinen kerta oli aika kauhea:eek:..nyt jos tarvetta samaiseen toimenpiteeseen, lääkäri vannotti ettei kipua tarvitse tuntea, jotain pientä kuitenkin..viimeksi lääkärillä oli aivan liian lyhykäinen neula, joka aihetti tuon kaamean kivun/tuskan..mahaa painettiin sieltä täältä lujaa ja lopulta aivan alavatsalta, nivusien tuntumasta lääkäri löysi paikan, josta näytteen voi ottaa..miehenikin myönsi, että oli hurjan näköistä touhua:/ ..en kuitenkaa pelon takia jätä menemättä, jos tarvetta! Minun kenties tuleva raskaus on riskiraskaus ja kaikki mahdoliset ultrat-ja niitä on monta, otan kiitollisuudella vastaan .=) Lääkäri sanoi, että minun kohdalla tuo veriseula kyllä melko varmasti heti hälyttää(ikä? )..mutta sitten katsellaan tarkemmin, kun ja jos raskaudun mihin tutkimuksiin päädymme..niin, se taitaa noin vain ikävästi mennä, että riski raskautua on häviävän pieni, mitä enemmän on
ikää mittarissa :ashamed: -toki on muitakin vaikuttavia tekijöitä.

Miun kuntoremppa menee mukavasti.:D Liikuntaa ei vielä siihen kuulu..kaikki aikanaan ;) ..jospa se kipinä sieltä jostain sitten..painoa on hupsahanut pudota 2.6kg/huomenna 2vko..siitä se tasoittuu/hidastuu kun viikot vierii etiäpäin:p

Oivikki siulla mukavan kuuloinen kävelyretki ulkosalla kauniissa syysmaisemassa :) ..kyllä miekin vielä innostun!!:wave:

Hemppaliina paljon plussapuhureitä sille suunnalle PHUUUIII!!!:whistle:

~*~Kaikille oikein lupsakkaa sunnuntai-illan jatkoa. Ihanaa ja ++++ rikasta piinailuaikaa~*~:heart: =)

mur-mur

Ämy, tottakai noita kaikenlaisia riskejä myös täytyy miettiä. Sikainfluenssan kohdalta olen tosiaan ajatellut niin, että niden kaikkien vaikeuksien jälkeen mitä meillä on vauvaa alunperinkään ollut saada, niin jos se kohdalle iskee niin sitten iskee. On niin paljon muitakin tauteja, onnettomuuksia ja muuta mitä voi sattua.

Noista seulonnoista, meillä kun on se hedelmöityshäiriö (eli vauvoja tulee vaan koeputkella ja nekin icsattuina) niin esikoisen kohdalla mietittiin usein että jos se häiriö johtuu siitä että meidän vauvoilla olisi joku perinnöllinen tai muu vastaava sairaus ja siksi ei raskautuminen luonnollisesti suju. Ja varaudutiiin loppuun asti siihen, että lapsi voi jollakin tavoin olla erilainen kuin ns. normilapset. Noh, niin ei käynyt vaan tuli terve ja terhakka tyttö =)

Jos siis meille toinen suodaan (mullahan on vielä se onneton vuotava verisuoni kohdussa, johon keväällä alkanut raskaus päättyi) niin en aio erityisiin seulontoihin mennä. Veriseula kaiken lisäksi ei koeputkilapsilla jostain syystä oikein toimi. Mutta jos np-ultrassa näkyy todella poikkeava turvotus niin sitten menen lapsivesipunktioon. Jos taas rakenneultra (johon myös menisin) kertoo että lapsella jotain oikein huonosti tai ettei tulisi kuitenkaan elossa selviämään niin sitten joutuisi varmaan sen myöhäisen raskauden keskeytyksen tekemään.

Vaikeita asioita ovat, eikä niihin yleistä oikeaa vastausta taida olla, mutta uskon että jokainen kohdaltaan itselleen sopivan löytää.

Piinailijoille kovasti peukkuja ja muuten toivon että kaikki saavat positiivisia tuloksia :heart:

Lumeton

Hei vielä..

Piti kysymäni tällaista: Jos ovistesti näyttää oviksen tulleen, ei se siis ole 100% varmaa laisinkaan..no, mites on noiden lämpöjen kanssa..jos oletettuun ovisaikaan lämmöt nousevat ja pysyvät ylhäällä seuraaviin kuukautisiin asti-olenko varmasti ovuloinut?

..tietääkö kukaan?..gerpera, tiedätkö sie tästä? =)..kovasti minua nyt vaivaa tuo, ovuloinko OIKEASTI laisinkaan..ajattelinkin mennä lääkärissä käymään ja jos ultralla se katsottaisiin..mikä olisi silloin sopiva aika/kiertopäivä?..silloinko, kun OLETAN oviksen olevan?(testissä + ) vai milloin?.. :/

Kiitti, jos joku osaisi auttaa minua tässä asiassa!! :)

mur-mur

Mur-Mur verikoe ymmärtääkseni kierron loppupuolla kertoo ovuloitko vai et. Sitä varten piti tehdä ovistesti ja sitten siitä x päivää mennä verikokeeseen ( en muista tarkkoja päiviä) .

Ämy siis se on ensimmäinen riski, että ei raskaudu. Jos raskaudun minä olen ajatellut, että mene ultriin ja ehkäpä verikoeeseen. Punktioon en ehkä mene, jos ei jotain todella vakaavaa vahvasti epäillä. Lisään vielä, että en ole tehnyt ehdottomia päätöksiä näistä asioista. Elämä on sellaista, että minun on etukäteen vaikea tehdä päätöksiä, kun ei tiedä mitä tulee eteen ja mitä silloin asiasta ajatelee, mutta en tarkoita, että en näitä asioita miettisi joskus.

Heippa mur-mur, täälä mä vielä kökköilen. Jos ovistesti plussaa ni mielestäni parin vrk kul. pitäisi lämpöjen kohota ainaski puol astetta. Silloin munis irronnut. Lääkäri voi tarkastaa ultralla vasta tuolloin muniksen irronnuttua, silloin pitäisi näkyy keltarauhanen. Näin mä päättelen, mut paree ois varmistaa asiantuntijalta. :wave:

Kiitos, kiitos kaunis vastuksistanne gerpera ja Oivikki:wave:

Tuollainen luulo miullakin ollut, että ovuloiminen tapahtunut oikiasti, jos lämmöt jää koholle!!(minulla lämmöt nyt 37.4/norm. lämpö siinä 36.6, nousi heti oviksen jälkeen )
..mutta taidankin huomenna kysäistä lekurilta-jos saan langan päähän, että milloin voisin käydä verikokeessa/minä kiertopäivänä ..tai kerkeäisinkö kenties vielä vaikka huomenissa käydä, kun muutenkin menen labraan.:)

Kiitos kertaalleen vielä!!:flower:

Toivoopi.

mur-mur

mur-mur sen loppukierron progesteroni testin nimi on s-prog ja otetaan 5-8 vrk ennen kuukautisia eli luteaalivaiheen keskivaiheilla. Arvon pitäisi olla yli 8 niin ovis tapahtunut. Ja keltarauhastoiminta on "normaalia" kun arvo yli 25. Kait?

Ämy vaikea sanoa, kun en tiedä raskaudunko koskaan, mutta en todennäköisesti mene tarkoittamiisi ylimääräisiin kokeisiin. Myös vammainen tai sairas lapsi on oikeutettu elämään ja sitä rakastaisin varmasti yhtä paljon. :heart:

Ämy , ei ole vielä tarvinnut noita riskitutkimuksia miettiä (tosissaan), kun en ole vielä siitä ensimmäisestäkään riskistä selvinnyt :LOL: (ettei tule raskaaksi). Mutta vakavasti puhuen, näin etukäteen olen ajatellut, että en tee mitään mikä voisi olla haitallista lapselle/raskaudelle, eli en mitään punktioita tms. Jotenkin ajattelen että jos on aivan elinkelvoton sikiö, niin kyllä luonto sen hoitaa ulos sieltä. Mutta näin siis aattelen kun ei raskaudesta vielä ole mitään kokemusta...

mur-mur, mä joskus lääkärille mainitsin noista lämmöistä (kun epäilin ovuloimatonta kiertoa), niin se sanoi ettei niitä kannata mittailla. Eli ei ilmeisesti ole kovin luotettava menetelmä. Ultrallakaan ei kai näe varmasti onko ovulaatio tapahtunut? (jotenkin sellainen mielikuva, että sielä voi mahdollisesti olla myös puhjennut kysta, joka voi muistuttaa sitä keltarauhasta... mutta tästä en ole varma) Varmin siis on tuo verikoe ovulaation jälkeen.

ON: Huh, mulla huomenna eka ultra! Nähdään onko mitään palleroita tulossa... Tosin meinasivat klinikalta siirtää sitä aikaa, mutta mä sitten vielä soitin että mitäs sitten tehdään sen jarrun kanssa. Eivät olleet ajatelleet sitä - joten siirrettiin takas huomiseen. Ihme sekoilua siellä, jos en ois itse tajunnut, ois menny ehkä pieleen sen jarrun aloitus...

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

mimmimamma (47)....kp2/28..............?.............4./1. yht.
Uudi (46)....................kp5/24-26........yk8..........3./1.yht.
Inia (42).................kp5/26-30.......yk12....1.
Mahdotontako............kp8/28..............yk1..........1.yht.
ikiemo (44).................kp10/20-50........y?..........4.
liiza (43).....................kp13/25............yk16........4.
Sariella09 (43)............kp16/40............yk?..........5./1.yht.
mur-mur (44)..............kp16/28............yk6..........3.
Solakka Silakka (40)...kp17/25-27........yk12........1
Ämy (40).....................kp17/28.............yk0.........4.
Pinkki69 (40)..............kp18/26-28.........y.n.2v......1.
nillanilla (42)..............kp19/28-33........yk6.........1.
pääpilvissä (46).........kp20/25-43........?............1.yht.
Päikki (40)..................kp27/?...............y.2v.........2.
Hemppaliina (46).......kp28/28-30.........y.01/09....2./1.yht.
Jadette (39)...............kp30/28-30.........yk7...........3.
Taikakuu (40).............kp36/27-32.........?.............2./1.yht.
gerpera (48)...............kp52/28-30..........yk3.........3./1. yht.
star-67 (42)................kp53/26-33(-39)...yk7.........3.

:flower: Tauolla :flower:
siira, lumeton, oivikki

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)

RKTT
Päikki (40)..........dpo14
Solakka Silakka (40)..........pp6
Pinkki69 (40)..........pp6
nillanilla (42)..........pp4
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.

Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:

torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................

mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................

Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................

velmuliina74 (34)......2.5.2009/kp24 (/24-30), yk7......6. /1.yht......LA 14.01.10

OnniMaija (41)......11.5.2009/kp31 (/28-30), yk3........5. ......LA 16.01.2010

tirulii (40)...........15.5.2009/kp27/pp10.......1./1.yht.......LA24.01.2010

Mukana myös:
Taustajännäilijät / Taukoilijat
äitijo2x, anjamarita, Saara10, Minni007, Matsalu, haave3, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, Pömppöli ja baby5

Pinon jättäneet:

touhu tenava, AinoEmilia, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61

40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

Täällä tuhruttaa. Mikä lienee, voi kun olisi ovisvuotoja eikä niin että täti olisi viime vierailulla unohtanut jotain ja palaa hakemaan ?? :/ Onhan niitä superlyhyitä kiertojakin nähty, muttei sentään alle 15 päivän...

Keltarauhasta olen minäkin miettinyt nyt kun nuo luget on tuolla kaapissa odottamassa josko ovis olisi tai tulisi. Nyt ei ole ollut mitään ovistuntemuksia ja tikkuja en ole raaskinut ostaa kroonisessa rahapulassa. Ovis selviää tosiaan verikokeella varmasti. Pääsin kokeeseen aikanaan ja siloin verikoe kertoi että ovuloin. Tosin kävi myös niin että juuri siitä kierrosta sain myös plussan, iloa kesti vain muutaman päivän.

Seulonta Ehdin jo neuvolassakin käydä viime raskaudessa ennen keskenmenoa ja siellä sanoin etten halua seulontoihin. Lapsi otetaan vastaan jos lapsi on tulossa, juuri sellaisena kun sattuu syntymään. En kuitenkaan tarkoita sitä etten ymmärtäisi ihmisiä jotka osallistuvat seulontaan ja sen perusteella päätyvät keskeytykseen. Se jos jokin on kuitenkin jokaisen itse harkittava asia.

Lumeton mitä sun suonelle nyt kuuluu? Eikös siitä ollut jokin leikkaus tulossa? Muistanko ihan höppöä?

Kiitti tiedoista myös SS:lle ja Inialle :wave:..täytynee nyt lääkäriltä pyydellä se lähete, jahka mulle kohtapuoliin soittellaan noista INR-arvoista.

Vielä noista seulonnoista..minulla tuli vastaus kuin apteekin hyllyltä, että kokeisiin(lapsivesipunktio )menisin, moni muu toista mieltä. Minä ja mieheni, olemma tämän asian jutustelleet tuota "iltatähteä" odottaessamme..päätös raskauden keskeytykseen lapsen sairauden vuoksi, olisi varmaan maailman vaikein asia-ainakin omalla kohdallani..koemme vain sen näin, että emme jaksaisi/kykenisi vaikeasti sairasta lasta hoitamaan kumpainenkaan..mutta nämä niitä asioita, joita vasta sitten kun kohdalle sattuu, mietitään uudemman kerran..nyt meistä tuntuu tältä, tilanteen ollessa päällä, voikin tuntua toiselta..ei voi tietää..

Lapsivesipunktiossa tuo keskenmenoriski 0.5%..ainahan jotain voi sattua raskauden aikana muutakin, joka sitten keskeyttää raskauden. Päätös raskauden keskeytyksestä on kohdalle sattuessa hyvin vaikea ja kipeä asia, sen päätöksen kanssa on myös pystyttävä jatkamaan elämään.

..mutta nyt jotain muuta iloisempaa asiaa..mie ne geelityynyt ostelin Istrusta, tuntuupa hyvältä kävellä!!=) Huomenna sitten näkee kun poikasen vien kerhoon, mitä kantapäät tuumaa noista!

Voimakkaita ++++:heart: puhureita PHUUUUIII :whistle: lähettelen kaikille teille!!!

mur-mur

Ämy...minä olen aiemmin ollut ehdottomasti sitä mieltä, että kaikkiin sikiötutkimuksiin mennään. Mutta kun tämä tien kivisyys on selvinnyt ja raskaus ylipäätään alkaa tuntua yhä suuremmalta ihmeeltä, niin en ole asioista ehkä ihan varma. Todennäköisesti kyllä ainakin veriseulaan menisin...punktioista täytyisi sitten päättää sen hetkisen tilanteen mukaan. :/

Missä Päikki luuraa?? Piilotteleko meiltä jotain suurenmoista uutista? :D
Entä Taikakuu...huhuu?

Oma napa alkaa punkea ekoja pms-oireita niinkuin luomukierroissakin. Turvottaa ja v...tus nostaa päätään aina vko ennen tätiä. Blaah.

Pinkkis.

Oivikki kiitos toivotuksesta. Hyvää "kuntokuuria" sinulle. :wave:

Inia paljon onnea huomiseen ultraan. Toivotaan, että siellä pallukat odottelee. Olipa hyvä, että olit itse tarkkana. :heart:

Liiza toivotaan, että olis ovisvuotoa. Vähän lyhyt olis kierroksi. Kohta varmaan selviää. :flower:

Mur-mur hyvä, että sait apua kantapäille. Kohta kävelet pois tiehensä vaan. :)

Pinkki toivotaan, ettei se täti olis kuitenkaan tulossa vaan + . :heart:

Ämy minä olen ajatellut, että sairaskin lapsi otetaan vastaan, en halua ainakaan punktioita. Veriseula ja ultra saavat riittää. Osaisi ainakin odottaa mitä tulossa on.
Suuri ihme jos tällä iällä edes raskautuu, niin otetaan vastaan mitä annetaan.

Sikainfluenssa käy kyllä välillä mielessä, mutta en viitsi hirveästi pohtia tai tämmöisenä pelkurina menee muuten ihan ulalle. ;)

ON huomenna ne verikokeet IIIK. Mitähän tuleman pitää.

Plussatuulia kaikille ja onnea itse kunkin tilanteeseen. :flower:

Täällähän on tosi monella jännät paikat, on inssiä ja muuta. Kovasti kovasti peukuttelen plussien puolesta ja jännäilen teidän mukana :)

Mur-murille onnea hyvin alkuun lähteneestä kuntokuurista!! Itselläkin lähti tosiaan 3 kg ensimmäisen kahden viikon aikana, mutta nyt se tuntuu putoavan niin tuskastuttavan hitaasti. Sitä kun on niin kamalan kärsimätön ja kyllästynyt kantamaan/katselemaan näitä omia läskejä, niin haluaisi sen tapahtun toooosi nopeasti Mutta niinhän se varmasti on, että hitaasti hyvä tulee. Sunnuntaina olin ekoilla jumpilla, oli mm. latinos, ja nyt on lonkat niin kipeet että kaakerran kun ankka :)

Pinkki ne kun nuo samat oireet voi olla myös sitä ihteään, niin toivotaan kovasti että niinoliskin :heart:

ON: Kävin sitten perjantaina gynellä seurannassa, ja hyvältä näytti! Limakalvot näyttivät hyviltä ja löytyi yksi johtofollikkeli 14 mm. Ainoa vain että aloitin nyt liian aikaisin bongailemaan ovista lääkärin määräyksestä (jo kp 11) ja nyt on sitten enää 2 kpl jäljellä... Että voipi joutua ostamaan vielä toisenkin digitesterin. Clomeja saan syödä 4 kk kuurin loppuun. Sitten jos ei sillä raskaudu, seuraava vaihtoehto on pistoshoidot. Mutta sitä mietitään sitten kun/jos sen aika on. En ollut muuten aiemmin tiennytkään, että vanhemmalla iällä nousee myös kaksosten riski ja clomifen vielä sitä lisää. Eikös ole vähän ristiriitaista, kun kuitenkin raskaaksitulo vaikeutuu iän myötä... No mutta kyllä meille on tervetulleita kaksi kerralla, jos niin upeasti sattuisi käymään :)

Vkl:na sain kuulla että miehen veljen tyttöystävä, jonka kanssa ovat 2 kk seurustelleet, on nyt (jo) raskaana. No mikäpä siinä, pitää tietysti olla vain iloinen heidän puolestaan, ja hän on vielä niin nuorikin että raskautuminen onkin helpompaa. Mutta kyllä se kuitenkin pikkuisen haikeaksi mielen laittaa ja vielä siinä on sekin, että joutuu niin kovin läheltä seuraamaan sitä kaikkea niin miettii että miten sitä itse jaksaa... Kovin on itsekkäät nää mun mietteet, hävettää oikein, ja hus hus pois koitan niitä työntää, kait se siitä helpottaa :)

Noista seulonnoista, minä itse vähän aristelen sitä, vaikkakin pientä, keskenmenoriskiä mikä siinä on. Ja en tiedä pystyisinkö kuitenkaan tekemään päätöstä keskeytyksestä. Mutta taas toisaalta, en tiedä miten jaksaisin kovin sairaan lapsen kanssa. Nuo päätökset ovat niin kovin kovin vaikeita... Kuitenkin kun raskautuminen yli 40 v on jo sen verran vaikeaa, en aio etukäteen asiaa miettiä vaan vasta sitten jos niin ihanasti käy että raskaaksi tulen ja raskaus etenee niin pitkälle että se asia tulee eteen.

Mitkäs verikokeet Uudilla olikaan? Olen kyllä lukenut kaikki teidän jutut, mutta muisti on jo niin hatara :)

.. minimaalinen, joka loppui ennen alkamistaan iltapäivällä. Olo surullinen että tässäkö tämä sitten oli. Vaihdevuodet alkaneet ja kp kohdillaan.

Voi iloa jonka täti punainen illalla toi tulessaan. Lakanatkin verisiä aamulla, kun en sidettä käyttänyt loppuneen tuhrun takia.....ja mimmimamma hymyili :). Joten kiertopäivä varmaan 2/ 28. Koska lauantaita ei lasketa. Ei vielä liian myöhäistä vaikka ikää tuppaa olemaan liikaa kumeiluun.

Mutta hormoonit on kyllä sekasin, kun oksu nousee aina välillä. Mikä sen aiheuttaa. Pitää varmaan mennä mittamaan hormonitasoaan. Lika progesteronin tuotanto. Ristiriidassa taas limiksen tyhejentymisen kanssa.

En kerkeä kauheasti kommentoida , kun tuo köriläs vahtii kirjoittamisiäni.

Yritän huomenna paremmalla ajalla .....kun mies matkoilla lukea kaikkien kuulumisia.

Peukutukset kaikille.... joko plussaa tai muuten vaan onnistumista yrityksiin.

mimmimamma

mimmammma, onnea! Täytyy sanoa et oon nyt kade sulle :/ ,mulla vieläkään mitään tätiä :ashamed: . Aikas outoa tuo sun huonovointisuus...kantsii kyl tutkituttaa hormonit.
Voisikohan mulla tuo vitamore-valmiste tehdä tän... senhän pitäs tasapainottaa kiertoa. Käyttänyt jo ainaki neljä kk. Pitänee kysellä joltain luont.alan as.tuntijalta.
mur-mur ja pinkki ja muut, sama tääl, kaikki mahd. seulonnat ja testit kyllä, ei jaksais enää sairaan lapsen kans, lähisuvus down-lapsi. Possunuhalle annan piupaut, turhaa hössötystä...
Pinkki, ai kaksosten riski nousee vanh. iällä...tuota en tiennyt. Mutta clomit voi sen kyl tehdä. Otatko yhden/pv?
Oikein tiedä enää mistä juttelisi ku itel ei mitään eloa alapääs :ashamed: . Mut seurailen Teidän muiden viriilien kuulumisia :) .
gerpera :wave:

Tänä aamuna pärähtikin ovisplussa testiin, tietää hommia illaksi :) Eikä sitten tarttenutkaan ostaa uutta testiä, kiva kiva! Ja toivotaan kovasti hyvää lopputulosta tietty =)

Mimmimamma tosiaan oikeasti voi olla jopa iloinen siitä, että täti tulee kylään. Se on paljon parempi vaihtoehto kuin vaihdevuodet, upea juttu ja nyt vaan jännäilemään uutta kiertoa :heart:

Gerbera varmaankin minulle eikä Pinkille tarkoitit tuon kysymyksen clomeista: otan 1 tabun päivässä ja lääkärin mukaan annostusta ei kannata nostaa koska tuntuu toimivan hyvin. Toivottavasti tuo myös halutun lopputuloksen, koska siinä kuiteskin valitettavasti kaikki on niin pienestä kii :) Kovasti toivon, että sinulle myös tulee pian eloa sinne alapäähän ja pääset taas uutta kiertoa piinailemaan. Tsemppiä :hug:

Kaikille teille ihanille ihmisille toivottelen - jälleen kerran - kovasti plussatuulia. Taitaa olla jonkun verran aikaa edellisestä plussasta tässä pinossa, toivottavasti se jollekulle meistä pian suotaisiin, mieluiten tietysti jokaiselle :heart:

gerpera saat liitettyä omalta koneelta kuvan niin, että viet kuvan ensin nettiin esim. aijaa.com:iin Eli avaa ensin aijaa.com ja lataa se sinne oman koneen tiedostoista. Sitten maalaat hiirellä sen sijainti sivun, näet sen vaikka kuvan alla olevista linkeistä, itse otan vähän toisin eli kuvan päältä ja klikkaan hiiren oikealla --> Ominaisuuksien alta. Ja liität sen litanian täällä tuon kuva-painikkeen jälkeen. Auttoikohan..?
Jokos kissalla on nimi?

Inia sulla tänään ultra? Jännää, tule kertomaan mitä näkyi?

Sariella onnea ovisplussasta ja eikun siemeniä kylvämään :heart:

mimmimamma ei ei vielä mistään vaihtareista puhuta..

ON: Täällä viikko inssistä ja ehkä hieman outo olo? Tissit kipeät, mutta niin ne on muulloinkin, tosin lyhyemmän ajan. Myös päässä on vähän "sumua" mutta kai sitäkin on muulloinkin? :kieh:

Voi, kun mie olen sekaisin teidän hoidoissa käyvien tilainteista, missä vaiheessa kukin on:eek: ..mutta kaikillle yhteisesti HIRMUSTIIIIII ++++++ toivon!!!!:heart::heart::heart:

Jospa se gerppiksenkin "alakerta" alkais toimimaan, se vain hieman nukuksissa..;)

SS hmmmm..jospa se tuo "sumuinen" olo tietäis hyvää!!!:D

ON. Sain lääkärille soittoajan..kyllä on tuolla omalla lääkärillä tämä ulosanti aivan ala arvoista..sai korvansa oikein herkistää äärimmilleen, että kuulee jotain ja mumisee sitten niin epäselvästi..piru, kun meinasin räjähtää hälle, että "PUHU SELVÄSTI"!!!!!|O:kieh:..

Hänen mielestään ei ole mitään väliä, minä kierron päivänä käy kokeessa??..räpläs tietokonettaan, haki ja haki-siis ei tienny oikeasti!!!:headwall:..saakutti en paremmin sano..käyn nyt sitten silloin 5-8vrk ennen seuraavia kuukautisia-kiitos vinkistä SS =)

Oikein plussarikasta viikkoa toivotellen.:flower:

mur-mur

liiza jospa se tuo tuhruilu olis hyvä merkki jostain..=)..ettei ihan noin lyhykäiseksi kierto jäisi..

Sariella09 onnea "Oilin" tulosta, nyt vain sitten kovasti peittojen heilutteluja-TOIVOTAAN ++++ toiseenkin testiin!!!!:heart:

mimmimamman yllätti täti-mutta myönteisesti tällä kertaa, kiva että kaikki toimii!!:wave:

mur-mur

Yhteistyössä