40+ so what (vol. 3)

niin silloin kaikki käy katsomassa ekaa sivua. Siihen yksi ihminen päivittää jokaiselle päivälle uudet luvut. Jos seuraa tekstin mukana niin silloin päivitys tapahtuu silloin milloin jollain on aikaa eikä uutta pinoa tarvitse avata. Kts. 35 kuumeilijat. Siellä jossain vaiheessa pikku myy päivitti aina ensimmäiselle sivulle.

Tiedettä..

Nyt on keskiviikon lista ok!

Babolle peukutus huomiseen :flower:

mimmimamma
 
pyrstötähti
luen enkä ymmärä yhtään mitä mimmimmma tarkottaa mutta se on mulle ihan normaali tila aina. Harmittaaa kun ystävämme lapsellinen ei enää oo mukana eikä vaan tän päivittäjän ominaisuudessa. Äkkiä se tuo aika kuluu, kenzien loppuodotus oli menossa kun tulin pinoon mukaan ja roseannah, lutuliini ja pikkumyy olivat myös raskaana. Se oli tosin äidit 40+ nimellä- ja siitä sitten perusti karpalo(?) tän pinon uutena. Yks vauva on maailmassa jo valmiina ja kohta mari saa oman ensimmäisensä kainaloon tuhisemaan, nyyh, ihana ajatus kun tietää miltä se tuntuu ja kuinka kivinen polku marillakin on takanaan. Minähän sain häneltä kanatipatkin perintönä mutta pullon henki ei vaan muhun tepsinut muttaa tehonsa se näytti marille jo ekasta kierrosta.

Nyt ollaan sitten kansoitettu naikkareitten odotussalit, kohta jo varmaan huomataan laajemmnkin meidän 40plussien vai pitäskö kohta jo sanoo 5kytmiinus kun ollaan lähempänä seuraavaa tasakymmentä ku edellistä.

Eikös-samaralla oo kohta viikkokuus kun sehän lasketaan vähä hupsusti toi homma että tavallaan oisit jo raskaana ennenku oviskaan on ollu ainaski mä muistelen näin ja kyllähän se oisi jo alussa heti saada varmuus että kaikki alkuaallokko on selvitetty, eli etkö soita hetimmiten neuvolaan?
Saadaan alkaa seuraamaan sun odotusajan tapahtumia ja fiiliksiä. Sinusta leivotaan meille hyvän onnen maskotti.

No minä alan kans nukkumaan. Höyhenenkeyitä unia kaikille!
 
pyrstikselle kyllä täytyy tsempata :)

Niin ja mullekki on sama missä kohtaa listassa olen,hyvä vaan kun joku jaksaa päivittää,olen kiitollinen.Toivottavasti babo saa kyytiläiset matkaan :)


nillanilla ivf:ssä jos tehdään pitkällä kaavalla ajetaan ensin oma hormoni toiminta alas että voidaan alkaa kasvattaa tasalaatuisia ja kokoisia munasoluja.Voidaan käyttää nenäsumutteita tai sitten kertapiikitystä tai ihon alle laitettavia kapseleita.
Sit käydään ns.nollaultrassa ja tarkistetaan että oma toiminta on nollilla.Sen jälkeen aloitetaan munasolujen kasvatus pistoksilla ja sitä seurataan 1-2:lla ultralla ja jossain vaiheessa(yleensä aikalailla piikityksen loppuvaiheilla) laitetaan myös jarrupiikkejä,etteivät kypsy liikaa ja karkaa liian aikaisin(siis munasolut). Sit pari pv ennen punktiota pistetään pregnyl piikki joka irroittaa munasolut jotta ne voidaan kerätä.
Punktiossa saa todella hyviä troppeja ettei kipu tunnu(paitsi minulle on laitettu myös kohdunkaulan puudutus,kun miulle se on ollut joskus todella tuskaista lääkkeistä huolimatta,mutta ei aina..riippuu paljon myös punktoijasta)

Sit solut hedelmöitetään maljalla ja yleensä parin päivän päästä ne ovat nelisolu vaiheessa ja tehdään siirto.Myös lugesteronit(tai joku vastaava lääke)tulee mukaan joko ennensiirtoa tai siirron jölkeen.Tässäkin on eri käytäntöjä. Ja noi ise pistettävät piikit ei todellakaan satu.Neulat on todella ohuita ja lyhkäsiä.

Lyhyt kaava on aikalailla samanmoinen,paitsi,että ns jarrua ei laiteta vaan piikitys aloitetaan kuukautisten alettua suoraan,muuten aikastelailla sama kaava.

Mä en ole oikein hyvä selostaa näistä jutuista nääs kun ei ole samankaltaista verbaalista lahjakkuutta kuinpyrstiksellä,mutta jospas sait jotai osviittaa tästä.Ja se kipu on todellakin pientä sen hinnan verralla mitä voi saada palkaksi tästä,et sen kestää hammasta purren.Ja toisillahan ei tunnu missään punktio..

Lisätkää muut "hoidokit" puutteita tästä jos en huomannut jotain :)
 
Huomenta! Pyrstis on oikeassa: Samaralla olisi nyt kasassa noin 6 rv. Sekoilin pahasti! Korjasin kyllä jo asian tuonne alkuperäiseen viestiinikin.

Tiruliin ivf-kuvaukseen lisäisin vielä, että minulla ei sattunut yhtään sen paremmin inseminaatio kuin punktiokaan, vaikka suoneen menevien kipulääkkeiden lisäksi ei laitettu mitään puudutusta. Yksilöllisiä juttuja nämäkin.

Kp 8, ovista jo testailin, mutta eipä tuo vielä mitään näytä. Ei pidäkään. Laihdutusprojekti on minullakin menossa. Alku on ollut nihkeä: 2 vk ja -400 g. Täytyy yrittää parantaa tahtia.

 
Päivitän tässä omaa tilaa, täti prkl täällä. Masentaa ja ketuttaa.
SAMARA kiva kun olet ilmoittanut tänne itsestäsi, annat toivoa meille muillekin! Soittele neuvolaan kun siltä tuntuu, ei sinne mikään pakko ole heti mennä, mutta kyllä ne vastaanottaa jo piankin. Itse kävin vk syksyllä 7+4 ja sain paljon hyvää, mutta raskaus meni kesken :'(

liiza kp 3/28
 
Heippa =)
Nyt on yks kyytiläinen mukana :heart: 2 ei selvinneet sulatuksesta ja kolmas oli "kuollut" yön yli mutta tää neljäs oli kuulema priima kunnossa ja nyt siis mukana. Kahen viikon piinaviikot alkoi B)
 
Eilen tuli tv:stä Jane Austenin elämästä kertova juttu. Ja taas olivat nenäliinat tarpeen. Tuli mieleen, että aika moni jollain lailla kaipaa rinnalleen miestä ja itselleen perhettä omien lasten muodossa. Näin vaikka sitten olisikin muuta perhettä ympärillä ja periaatteessa oloonsa tyytyväinen.

Babolle toivon nopeasti vilahtavia piinapäiviä + tiruliille peukkuja hoidon alkaessa. Oviksen pongaajille nautinnollisia hetkiä ja viikon jännäilijöille plussapuhureita! Kaikille uskoa ja luottamusta onnistumiseen!
 
babo Hienoa, hienoa!!! Nyt olet aivan sitten ehdottomasti rktt ja vaan nautit piinaviikoista. Onko sulla luget tms. tuki mukana piinaviikoissa?

Jep, jep, on se täti pirullinen nainen. Ihan ihailla pitää. Neljä päivää ensin piinaa järkyllä tuhruvuodolla ja päättää sitten iskeä täysin kesken parhaimman / pahimman työtilanteen. Teen työkseni ns. esiintyvää työtä ja kesken kaiken tuntui värkissä, että nyt lähti jokin liikkeelle ja ISOSTI. Heti, kun mahdollista vessaan katsomaan tuhoaluetta ja siellä oli täti räjäyttänyt punaisen maalipurkin ja vähän muutakin pitkin seiniä. Huhheijaa. Nyt siis kp2 käynnissä. En jaksa edes olla masentunut.
 
pyrstötähti
http://www.helistin.fi/?page=5646684&blogid=2967617

babolle ja kaikille hoitolaisille tsemppiä. Kovasti onnea matkaan ja varmasti jännittävää on.

On: aivan kamala päivä sain yhtäkkiä taas hirvittävän kouristuksen alakertaan ja olin istunut paikallani tosi kauan. Yhtäkkiä kaikessa rauhassa yskäisin sitten ja todellinen tulva pitkin penkkejä onneksi olin yksi. Pönttöön hulahti hirveä mytty jotakin ja siellä istuin kauan aikaa. Jouduinkin istumaan täällä varaviritykset päällä kunnes porukka lähtee ja vaatteet patterlla kuivaa kaikenlaista sitä onkin jos tää tätä on niin pakkohan se on hommata joku tulppa tonne kohta. Vähän ne huonosti lähti käyntiin mutta ainakin limistä on kertynyt liikaakin. :eek:

No eiköhän tää tästä pitää hakee niitä estotabuja tänään apteekista.

Keskiviikko jo onneksi enää pari päivää ja saa tehdä jotain kivempaa välillä. :flower:
 
Kiitokset kaikille :hug:
Mulla siis Lugenit ja Progynovat apuna ja niit kuulema käytän molemmat vielä pitkään jos tuun raskaaks :eek: Mutta ihan miten vaa....kaikki on sen arvoista..tissit ihan hirmu kipeenä ja turvoksissa,mieliala ehkä vähän paranemaan päin :)
Tsemppiä!!
 
Onnea nyt matkaan!

Minulla on kp1 ja tunnelmat ihan hyvät, yritämme kevään ajan ja sen jälkeen luovutamme, jos mitään ei tapahdu.

Todellakin kaikki on sen arvoista, joten kovasti sinnikkyyttä, uskoa ja toivoa kaikille!
 
Babolle onnea onnistuneesta hoidosta, kyytiläinen matkassa, ihanaa, olet rktt!
Tiruliille kiitos ohjeistuksesta hyvin sai selvää, joo se on yksilöllistä missä se kipupiste oiken menee ja onneksi on keksitty ne puudutuslääkkeet...
 
Babolle peukutan täysillä! Tulehan ahkerasti raportoimaan oireista, niin palsta pysyy vireänä.

Runsaista kuukautisista kärsiville: mulla on käytössä sellainen lääke kuin Caprilon. Se on veren hyytymistä edistävä lääke, jota sain hyytymishäiriölääkäriltä omiiin runsaisiin vuotoihini. Ei siis mikään hormoni, ei pitäisi vaikuttaa esim. raskautumsieen millään tavalla. Otan itse lääkettä lähinnä yöksi. Pari tabua kun ottaa, vuoto pysyy hyvin vähäisenä n. 6 tuntia ja saan nukkua rauhassa. En ole sen käytöstä mitään haittaakaan havainnut olevan.

Kp 9, ovistikussa vain hyvin haalea viiva...
 
Nyt se sitten pientä paniikkia pukkaa.
Tänään aamulla oli pientä veristä tai rusehtavaa vuotoa.
Soiton sairaanhoitajalle ja hän käski soittaa neuvolaan
jos vaikka pääsisin aikaistettuun ultraan
Eihän siellä neuvolan numerossa kukaan vastaa ..aika ahdistavaa.
On jotenkin pihalla näistä jutuista.
itsekin arvelin olevani noin vk 6.
Eikai se auta kun odottaa mitä tuleman pitää.
Onneksi on edes tämä palsta...aika vaikea kenellekkään tästä
on puhua.
 
Moikka taas!
Olen palannut reissultani! Olette paljon puhelleet täällä.
Lapsellinen kiitos päivityksistä, hyvää jatkoa sinulle ja kaikkea mukavaa eteenpäin! :flower:
Babo tsemppiä, peukkuja pidän sinulle!
Inia hienoa kun otat päivityshomman hoitoon. Minulle voit laittaa kp5/25-27

Iloista päivää kaikille!

SS


 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

kenzie64 (44).............kp2/28-29.......yk5............4.
Päikki (40)..................kp3/27.............y1,5v.........2.
Nuusku (43).................kp3/28............?................4.
liiza (42)......................kp4/28............yk7.............4.
pyrstötähti (48)..........kp4/28.............yk10...........4/1.yhteinen
Solakka Silakka (39)..kp5/25-27........yk4............1.
haave3 (39)................kp5/28.............?................3.
lumeton (39)...............kp5/?................?................2.
Minni007 (44) ............kp5/28.............yk7...........2./1.yhteinen
AinoEmilia (44)...........kp10/31-34.......?................4./1.yhteinen
Matsalu (44)................kp9/24-25.........IVF?..........1.
star-67 (42).................kp 10...............yk1...............3.
tirulii (40) "tuubat pois"......kp12/?.......1./1.yhteinen
Taikakuu (40).............kp13/27-32..........?..............2./1.yhteinen
Plättä (44)...................kp15/28-30.........?................7.
nillanilla (42) "yksityisyrittäjä"......kp19/28-30........1.
Saara10 (41)..............kp19/28.............yk?............1.
mimmimamma (46).....kp19/27.............y6v...........4.
sinisyys (42)...............kp19/25-28.......yk?............3.
babo67 (41) piuhat katki..kp21/29-31..PAS 1/09..5./1.yhteinen
pääpilvissä (46)..........kp25/25-43.......?..........1.yhteinen
velmuliina74 (34).......kp25/24-30......yk4........... 6./1.yhteinen
anjamarita (40)..........kp26/?..............yk1.............2.
Inia (42)..........kp43/26-29....yk4....1.
touhu tenava (45).......kp45/27-30.......y3v............6.


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Piinalijat ja muut jännääjät
babo67 (41)..........pp1
nillanilla (42) ..........pp3
[/i]



Mukana myös:
Pinon päivittäjä lapsellinen67
Taustajännäilijät OnniMaija, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5


"Kadonneet lampaat", ilmoitelkaahan itsestänne
Kirsikka68 (40)......kp?/28-39...?..5.
Höpisijä (42)..........kp?/28..?..3.
Elina67 (40)...........kp?..?..1.
ruujakengu............kp?/28..?..3.
Mussukka67 (40)..kp?/29..yk?..2./1.yhteinen
Hellu1....................kp?/?..?..3.
[/i]

[/color] Pinon jättäneet:
einiinvaan,
Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................


[/b]



40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636




 
mimmimamma Vihdoinkin tajusin sun viestin, kauan se kesti mutta tulipahan perille... mulla on varmaan niin monimutkaiset aivot, että ajatuksen kulku on vähän hidasta :LOL: Meinaan en tajunnut sitä, että jos päivittää vaan yhtä listaa ketjun etusivulla, niin päivittäjän tulee olla aina sama, koska muut ei pääse sitä sitten muokkaamaan. Vaan nyt ymmärretty! Eli mennään vielä näin, mieluusti en ole ainoa päivittäjä, koska joka päivä en ehdi!

kaikille: Pitäisikö tehdä pp-lista (ihan simppeli, ilman kiertopäiviä, ja kiertopäivät näkyis edelleen normaalissa listassa)? Tekis niin mieli laittaa babo ja muut piinailijat sellaiseen listaan ;)

ON: Eilen taas itku olo, kun ei ne menkat tule, ja en tiedä missä mennään ja pääsenkö koskaan sille 4. yk:lle... Vai joko vaihtareita oireilee? Lähettäkää nyt kaikki tädin vierailua pelkäävät kimpassa se täti tänne mun luo kylään, ottaisin avosylin vastaan ja kaikkia herkkuja tarjoisin!!!
 
Babo, pieni vuoto alkuraskaudesta voi olla ihan normaalia. Mutta jos huolettaa etkä saa neuvolasta apua, mene yksityiselle gynekologille ultraan. Sinne aina pääsee.

PP-listasta: luomukierroissa ne pp:t voi olla aika hankala määritellä, kun oviksen ajankohta ei ole niin satavarma.
 
....aina vuoto ei kuitenkaan ole vaarallista, vaikka itse olin totaalisen paniikissa koko alkuraskauden. Minulla tuli valekuukautiset ja sen jälkeen kolme ensimmäistä kuukautta päivittäin enemmän tai vähemmän vuotoa ja raskaus jatkuikin. 10 raskausviikolla olin varma keskenmenosta, kun verinen vuoto oli todella raju ja runsas. Ei olisi tullut mieleenikään, että mistään muusta olisi voinut olla kysymys. Kaavintaan siis menin seuraavana aamuna, mutta sitkeä vauva näkyikin kovin liikkuvaisena ultrassa.

Minun diagnoosini oli hematooma ja se nosti keskenmenoriskin todella isoksi, kun vuodot olivat rajuja. Tosiaankaan en edelleenkään tiedä olivatko kaikki keskenmenoni ennen sitä hematoomasta aiheutuvia vai vanhoista munasoluistani....

Minä "totuin" elämään pelossa ja tosiaan sairaalaan menin aina, kun vuoto sitten oli hurjaa. Tosin olin kyllä puhelinyhteydessä jatkuvasti todella ymmärtäväiseen ja ihanaan neuvolantätiin! Jälkeen päin ajatellen tämä ihana ihminen tsemppasi minua ihan alusta asti ja on nyt mitä ihanin neuvolantäti Mitjalle!

Minulle muistui oma paniikki mieleen, kun luin sinun viestisi. Kannattaa varmasti mennä yksityisellekin ultraan, jos se vain on mahdollista oman mielenrauhan kannalta!
 
Arvatkaas mitä: mulle on kehittynyt pahanlaatuinen riippuvuus tähän ketjuun! Eilen illalla lueskelin teidän ekaa ketjua (tuota KK-kerhoa, johon linkki kp-listalta), ja kylläpä oli hauskaa :LOL: Monet naurut sai nauraa, esim. lapsellisen ja pyrstiksen ketjunkadotushepulille :) Voi tule lapsellinen edes joskus tänne vierailulle! Ja nyt tiedän teidän veteraaniketjuilijoiden taustasta enempi, sekin on niin... elävää elämää, että kaikenlaista löytyy, jokaisella oma kohtalonsa. Joten kaipa tää munkin outo tilanne mukana menee...

Mukavaa perjantain aattoa kaikille!
 

Yhteistyössä