pyrstikselle kyllä täytyy tsempata
Niin ja mullekki on sama missä kohtaa listassa olen,hyvä vaan kun joku jaksaa päivittää,olen kiitollinen.Toivottavasti
babo saa kyytiläiset matkaan
nillanilla ivf:ssä jos tehdään pitkällä kaavalla ajetaan ensin oma hormoni toiminta alas että voidaan alkaa kasvattaa tasalaatuisia ja kokoisia munasoluja.Voidaan käyttää nenäsumutteita tai sitten kertapiikitystä tai ihon alle laitettavia kapseleita.
Sit käydään ns.nollaultrassa ja tarkistetaan että oma toiminta on nollilla.Sen jälkeen aloitetaan munasolujen kasvatus pistoksilla ja sitä seurataan 1-2:lla ultralla ja jossain vaiheessa(yleensä aikalailla piikityksen loppuvaiheilla) laitetaan myös jarrupiikkejä,etteivät kypsy liikaa ja karkaa liian aikaisin(siis munasolut). Sit pari pv ennen punktiota pistetään pregnyl piikki joka irroittaa munasolut jotta ne voidaan kerätä.
Punktiossa saa todella hyviä troppeja ettei kipu tunnu(paitsi minulle on laitettu myös kohdunkaulan puudutus,kun miulle se on ollut joskus todella tuskaista lääkkeistä huolimatta,mutta ei aina..riippuu paljon myös punktoijasta)
Sit solut hedelmöitetään maljalla ja yleensä parin päivän päästä ne ovat nelisolu vaiheessa ja tehdään siirto.Myös lugesteronit(tai joku vastaava lääke)tulee mukaan joko ennensiirtoa tai siirron jölkeen.Tässäkin on eri käytäntöjä. Ja noi ise pistettävät piikit
ei todellakaan satu.Neulat on todella ohuita ja lyhkäsiä.
Lyhyt kaava on aikalailla samanmoinen,paitsi,että ns jarrua ei laiteta vaan piikitys aloitetaan kuukautisten alettua suoraan,muuten aikastelailla sama kaava.
Mä en ole oikein hyvä selostaa näistä jutuista nääs kun ei ole samankaltaista verbaalista lahjakkuutta kuin
pyrstiksellä,mutta jospas sait jotai osviittaa tästä.Ja se kipu on todellakin pientä sen hinnan verralla mitä voi saada palkaksi tästä,et sen kestää hammasta purren.Ja toisillahan ei tunnu missään punktio..
Lisätkää muut "hoidokit" puutteita tästä jos en huomannut jotain