40+ so what (vol. 3)

pyrstötähti
ja täydellinen hiljaisuus laskeutui kellarikerrokseen. Varmaankin jonkinlainen alasajo käynnissä laman kunniaksi. Olen siis mennyt umpeen, ei saja eikä paista. Hermot on loistokunnossa. Voisin tästä taas jatkaa kepeästi uudenkierron putkeen ja odotella josko ovis ja täti tulevat huhtikuussa ajallaan. Säästyisi rättikuluissa. Kuluisi vähemän lämmintä vettäkin. Onkohan kukaan taloustieteilijä laskenut mikä summa säästyisi jos nainen ovuloisi joka toinen kk ja tätikin tulisi vuorokuukausin?
Ei voi rapistella kun ei ole apteekkia kymmenien km:n säteellä auki.

Iniaa odottelen päivittämään,laskeskelin nopeasti oman tilanteeni,tädin mukaan 34 mutta pdo 15 about. Mutta ens vkolla ollaan jo viisaampia. Jännäysviikko ja piinaviikko monella meistä. Päikille hyvää lomaa ja iloa kyynelten läpi,ihmeidenkään aika ei ole ohi. Iloista vapaapäivää naiset!

Tänä aamuna tein Onni-testin, ilmeinen nega, MUTTA jotta pienikin kiusa olisi niin tunnin päästä tuli hento viiva, en millään saa selvää onko väriä eli viivan paikka vai ei ja näkyy vaan päivänvalossa. Eilisen Onni-testinkin kaivoin esiin ja siinä ei näy ns viivanpaikkaa. Mua kiusaa monissakin testeissä noi viivan paikat. MIKÄ TESTI ON SEMMOINEN ettei varmasti tule viivanpaikkaa? CB- on ainaski sellainen et oon saanu kahdessa kierrossa jo kahdesti roskishaamun, vaikka on ollu väärä hälytys, ja se haamu on ollu selvä et sitä en ainakaan suosittele varhaiseen testaamiseen, noit haamuja ei osaa jättää kuitenkaan huomiotta. Lisäksi se roskishaamu ei tuu joka kerta :LOL: sen verran on jo kokemusta :kieh:

Oireita on tisseissä ja alamahassa, mut ei kait sitä erota norm loppukierron oireista sitten niin millään. Tiedän kuitenkin etten ole raskaana ( syvällä sisimmässäni :LOL: )

Koittakaa kestää tätä elämää, toisianne ja minua. :heart:

Menin sitten tekemään sen testin taas ja päiväpissasta CB-testillä. Taas se kiusaa,juuri ja juuri havaittava haamu eli pystyviiva alaosastaan sinertävä, näkyy vain päivänvalossa, ei kovin tarkka,mutta leveä. Ens kierrossa EN TEE YHTÄÄN TESTIÄ ENNEN kp30, ja tämä on lupaus!!! Muistakaa... :LOL: Tänään on kp30. Omaisuus jo mennyt näissä 2 yk:ssa näihin testeihin. 1 on vielä kaapissa, toki niitä saa lisää apteekista. :headwall:

Voi Star-67 mikä tilanne nyt ei auta muu kuin odotaa :whistle:

USKOTAAN Haikaran tuovan + pinoon, minä olen vain kerran eläissäni nähny haikaran, pellolla söi jotain viljaa ihan kiva näky ;)

Oivikki kyllä kannattaa olla toiveita muutein ei jaksa. Ne keventää arkipäivää.

Mulla menee aika matelemalla, ihan kauheaa, almanakan sivuja on tullut kääneltyä ja katsottua luvattoman paljon siksi olen keksinyt uuden testi-tekemisen. Mua on mietityttänyt tämä ph-arvo. Emäksien vai hapan keho. Kohdunlimakalvo ja sen emäksisyys jolloin muniksen kiinittyminen ois parempi. Kiinittymiseen ei voi vaikuttaa, tiedetään mutta limakalvon emäksisyyteen ehkäpä voisi? Siksi minä sitä gerippimehua juon. Ostin jopa greippihedelmiä mutta ne ovat niiiiiin pahoja että yäk. Sain yhdeltä ystävältä paperiliuskoja viimeviikolla ja olen virtsannu muutaman kerran niihin ja tulos on 6,8 . Kun olen tässä reilun kuukauden juonnut mehua ja nyt on 6,8 niin mitäköhän se on ollut aikaisemmin? harmi kun ei tiedä. Mutta jatkan jomista ja koitan vetää hedelmää silloin tällöin. Mutta mitä muuta voisi syödä että ph arvo pompsahtaisi emäksisen puolelle, onko tietoa?

Omanapaista kirjoittelua :ashamed: mutta kaikille kevätauringon säteitä ja voimia.

Päikki :hug:. Vielä on toivoa kumminkin. Minä ainakin toivon vaikka sun puolesta, jos et itse jaksa.

No huh huh Star, onpa piinaa toden totta! Apteekin omaa monet pitävät hyvänä testinä, ei tuota viivanpaikkoja/haamuja. Osta sellainen ja testaa uudelleen. Ehkä sittenkin...

Oivikin testiä odotellaan jännityksellä myös. Entäs Pyrstis? Et ole vielä rapistelemaan lähtenyt?

Oma maha: Viime yönä heräsin koviin vatsakipuihin. Vihlontaa ja pakotusta. Finntrioko siellä temmelsi vai oliko sittenkin illalla kaupungilla syödyssä falafelissa jotain vikaa? Siinä maatessa kipuja oli vähän vaikea paikallistaa. Ehdin jo pelätä sitäkin, että munasarjat ovat nyt kumminkin alkaneet vuotaa vatsaonteloon ja se siellä pakottaa. Mutta ohi se sitten meni ja uni tuli taas. Nyt päivällä on sitten ollut sillä rintamalla ihan hiljaista, ei mitään kipuiluja tms. Munasarjatkin jo ilmeisesti toipuneet.

pyrstötähti
no ei ole rapisteltu eikä varmaan taida tarvita. Ihan kuin kiusallani kun olen ollut niin tyytyväinen rauhalliseen mielialaani alkoi tänään illansuussa tuttu vitutuksen tunne hiipiä takaraivoon. Itse asiassa surullinen ja itkettävä olo. Eli ei sitä paskafiilistä näköjään pysty välttämään kokonaan,ainoastaan siirtämään ja sitten kait se on kuitenkin kestettävä. Sen takia ei viitsi pahentaa tätä katselemalla negatestiäkään. No jos huomenna olo ei ole ihan hirveen surkea niin kusasen kertaalleen. Jotenkin sitä tuntee itsensä vähän säälittäväksi ja naurettavaksi kun 48-vuotiaana katselee yhdenviirun-testiä.

Mutta kokka kohti uusia tuulia. Polokastaan uusi viikko käyntiin,elämäähän tää vaan on, mikäs meillä valamiisa maailmasa.

Nega, harmittaa. Mutta kun vuoto tässä pääsee alkamaan on meilkin jo varmaan parempi.

Star tilasin mammaksilta niiden herkkiä puikkotestejä ja viivanpaikoja ei ole näkynyt, eikä roskishaamuja (vielä, kaksi käytin) niissä liuskatesteissä näin aina viivanpaikan ja kerran tuli se roskishaamu.

Parempaa viikon alkua muille. :wave:

Matsalu: Kyllä mekin siis pohdimme pitempiin (IVF) hoitoihin lähtöä...ja sitä että joku on aina se jolla hoito onnistuu vaikka tilastot muuta sanovat...ehkä enemmän mieheni kallistui sille, että ei lähdetä. Hän myös ajatteli että saattaisi olla mulle myös melko rankkaa koko hoitorumba ja kun tulos ei välttämättä hyvä. Tosin nyt viikonloppuna mietin pitäisikö sittenkin...no jos tässä nyt yrittää ensiksi noilla lugeilla. Ja kyllä mulla siis verikokeella varmistettiin munasolun irtoaminen, kaikki arvothan oli mulla hyvät (ikään nähden).

Kiva kun SolakkaSilakkakin päässyt alkuun tutkimusten suhteen ja hyvältä sun munikset kuullostaa näyttävän.

Voimia Mimmimamma, meillä kanssa surullisia uutisia, miehen äidillä todettiin vakava syöpä jouluna ja nyt hän kovin huonossa kunnossa...saattaa olla ettei kovin montaa päivää ole enää jäljellä.

Lugeista vielä, niin mulle lekuri määräsi ne suun kautta otettavaksi.

Toivottavasti Starilla kääntyy himmeät viivat vahvaksi plussaksi.

Pahoittelut Oivikille.

Hyvää viikonalkua kaikille.

Oivikki, voi surku! Mutta ehkä kiinnittymisyritys oli kuitenkin ollut, kun kerran haamun sait. Se antaa toivoa tulevaan. Muuten, minä testasin myös mammaksin liuskatestillä tuossa viime hoidossa ja ei siihen ainakaan mulla mitään viivanpaikkaa/haamua tullut. Ehkä ne sinun liuskatestiesi tulokset ovat kuitenkin jostain kertoneet...

Joku taannoin kirjoitteli, että viimeinen rktt-viikko on kiva, kun voi vielä toiveikkaasti ajatella olevansa raskaana ennen vuodon alkua. Niin se mullakin on: aika pitkälle kierron loppuun asti säilyy se fiilis, että ehkä tällä kertaa... Kunnes sitten viimeistään pari päivää ennen menkkoja hormonitasot romahtavat ja päähän asti ehtii tieto, että huti tuli. Ja kumma kyllä, sama logiikka toimii näissä hoidoissakin. Vaikka viime hoidossakin oli lääkkeet päällä, tiesin kyllä jo ennen testaamista, että nega tulee. Mutta tällä erää ovat toiveet vielä korkealla, kun ruumis hormonitasolla koko ajan viestittää, että voi olla, voi olla... Tästä tulee pitkä viikko: testipäivähän on mulla vasta ensi viikon keskiviikkona.

Kevätaurinko kuitenkin piristää mieltä. Nouskaamme alhoistamme, naiset, ja uutta päin!

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

ikiemo (44).................kp3/20-50.........y?..........4.
Inia (42).................kp3/26-29.......yk6....1.
äitijo2x (45)...............kp5/27-28............yk?........3.
Minni007 (44) .............kp6/28...............yk9........2./1.yhteinen
lumeton (39)...............kp7/?..................?............2.
velmuliina74 (34).......kp9/24-30.........yk6........6. /1.yht.
haave3 (39)................kp11/28...............?.............3.
Solakka Silakka (39)...kp11/25-27.........yk6........1.
OnniMaija (41)...........kp12/28-30..........yk2........5.
anjamarita (40)..........kp13/34-38.........yk3........2.
Taikakuu (40).............kp15/27-32.........?............2./1.yhteinen
Plättä (44)..................kp17/28-30.........?.............7.
liiza (42).....................kp18/28..............yk9........4.
nillanilla (42)..............kp19/28-33.........yk4........1.
Saara10 (41)..............kp19/28...............yk?........1.
Matsalu (45)...............kp20/24-25...................1.
mimmimamma..............kp25/28............?.................?
oivikki (40).................kp26/23-28...........yk4........1.
star-67 (42)...............kp31/26-27(-39).yk2......3.
pyrstötähti (48)..........kp35/28...............yk15......4/1.yhteinen
tirulii (40) "tuubat pois"....kp38/?.......................1. /1.yhteinen
babo67 (41) piuhat katki kp43/29-31 PAS 1/09. 5./1.yhteinen
touhu tenava (46)......kp50/27-30.........y3v........6.
pääpilvissä (46)..........kp58/25-43.........?............1.yhteinen
AinoEmilia (44)...........kp70/31-34........?.............4./1.yhteinen
mur-mur (43).............kp?/?....................yk1.........3.
Päikki (40)............kp?/?...............?..................?

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)

RKTT
tirulii (40).................pp20
pyrstötähti (48)..........dpo16
oivikki (40)..........pp16
star-67 (42)..........dpo15
Matsalu (45)..........pp5
Saara10 (41)..........dpo4
Solakka Silakka (39)..........dpo-1

[/i]

(Roskis)haamuilijat

Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:

torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................

mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................

Mukana myös:
Taustajännäilijät
sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, ikiemo, Pömppöli ja baby5

Pinon jättäneet:
Nuusku, mimmimamma, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61

[/b] [/color]

40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

Oli kyllä kiva nauttia auringosta, kyllä sen huomaa miten se saa hormonit liikkeelle! :D
Ja tosiaan luulin niin olevani raskaana! Kunnes sitten perjantaina kerran selkää vihlaisi, ja aattelin että se nyt enteilee tätiä... niinku tekikin. Lauantaiaamuna en vielä ihan varma ollut, joten testasin minäkin negan... Ois kyllä voinut senkin testin säästää, kohtapa sieltä alkoi vuotokin. Mutta oli kyllä niin kiva viikko olla raskaana! Mullahan yleensä jälkimmäinen piinaviikko on niin piinaa, nyt ei ollut, kun olin raskaana! No, nyt sitten saa tosissaan ootella pari viikkoa ennen kuin pääsee taas piinaamaan...

SS, hienoa kun oot päässy testeihin, kiva se on kuitenkin tietää ett kaikki on kunnossa! Mäkin aattelin nyt kysellä, josko noita loppukierron arvoja katottais, kun muutoin kai toimii ok.

:hug: oivikille negasta!

Ja ikiemo samoin :hug: ! Me mennäänkin ihan samaa matkaa, kiva!

Pyrstis, et sä ole yhtään naurettava haaveinesi! Niin kauan kuin kroppa toimii, niin eikö ne haaveetkin ole ihan luonnollisia! Ennen ihmiset kuoli jo nelikymppisinä, saati että niillä olis vielä menkkoja ollut, joten siksi kai vieläkin aatellaan että vauvahaaveet pitäisi siihen neljäänkymppiin lopettaa. Mutta jos hedelmäinen aika on pidentynyt (vaikkakin vaikeutunut), niin saahan sitä sitten haaveilla onnellisesti hamaan loppuun saakka! Häntä pystyyn! Kaikille muillekin!

Tsekatkaahan nyt tuo päivien oikeellisuus, piti lisätä 4 päivää joka mun matikkapäällä on huomattavan haastavaa :). Ja muutenkin, on saattanut jokin viesti lipsahtaa ohi, etten ole lisännyt tarvittavaa infoa.

mimmimamma , tervetuloa taas piinailemaan! Laitoin sut jo listalle, etten sitten vaan unohda...

Taas tässä puolenvälin paikkeilla sitä ruskehtavaa vuotoa :/ . Tietty se voi olla sitä ovisvuotoa, mut silti jo googlasin muitakin vaihtoehtoja, tietty mulla on sit joku syöpä... Tarttis vissiin kysästä joulukuisen papan tulos, mut ei vaan ole saanu aikaseks.

Pystypäin käymme taistoon ikääntymistä vastaan, erityisesti alkuruutuun palamaan joutuneet. Periksi ei kukaan anna tuumaakaan =)

Keskeytynyt keskenmeno on valitettavasti tosiasia. Kävin aamulla uudestaan ultrassa: alkion koko ei ollut muuttunut ja sykettä ei näkynyt. Tyhjennystä ei ehdi tehdä ennen matkaa, joten voi tulla mielenkiintoinen reissu.

Mut voisi poistaa listalta (yrjöklubilaisista). En ole siis pinoa mihinkään jättämässä, vaan laitetaan mut sitten tuonne vakilistalle, jahka tyhjennys on tehty ja kierto palaa uomiinsa.

Tästä huolimatta kaikille aurinkoista mieltä ja jaksamista. Uskotaan, että paistaa se päivä vielä risukasaankin! Minä palaan eetteriin ensi vkon loppupuolella, kun reissut on reissailtu.

pyrstötähti
B) paistaa täälläki komiasti arska B) aamulla rapistelin sen SÄÄLITTÄVÄN YHDEN VIIRUN TESTIN. Ei kyllä yllättänyt. Ei ole minkäänlaista oirettakaan. Tekis lähinnä mieli kuristaa noin puolet ihmisistä jotka täälläkin konttorilla sandaaleilla tallustelee :kieh: Ei mitään erityisempää vuotoakaan, ehkä hivenen muuttumassa tuo kirkas limaisuus valkoiseen suuntaan. Siis ihan haistanpaskan meininki. Nyt en kyllä rapistele vaikka ois ens jouluna vasta seuraavat, alako tosissaan ärsyttämään. Eikö tässä nyt ole muuta tekemistä meikäläiselläkään ku ootella tätiä, häh? Niimpä lakkaan odottamasta. Sekin on kummaa että toisaalta toivoo ettei ne tuu ja kun ne ei tuu niin on ihan ulalla että mitä v....a!

Mutta kuten huomaatte ärsyyntymistasosta, ei kaukana lie. En aamulla kaivellut olisko roskishaamu ilmaantunut, osoittanee kyllä että uskonpuute on aika vankka tällä hetkellä.

Toivotaan nyt aivan huikeesti kaikille malttia ja onnea tälle uudelle viikolle. Mulla taitaa olla yk about 12 en oo varma mutta huhtikuun 15 pv:n jälkeen liityin listoille ja aikas säännöllinen 28-30 se on väli ollu, yks tosin oli tämmönen samankaltainen 35 vrk: kierto.
Mutta selvää on se ettei täti myöhässä ole vielä, oviksen mukaan se on nyt just ovella. Mutta eipä nyt ruikuteta täällä liikaa, kevät tulee keikkuen (tiesittekö että tämä sanonta ei tarkoita mitään kivaa västäräkistä vaan ennenvanhaan kun kerjäläiset kulkivat tienviertä pitkin ja olivat keripukin runtelemia niin käynti oli varsin ontuvaa ja keikkuvaa,ei yhtään kiva) ja tänään pitää laittaa ruohikko lautaselle itämään että pääsee asentamaan kanoja pääsiäiseksi. Tsemppiä ja uhmakkaasti uuteen viikkoon :heart: :heart: :heart:

pyrstötähti
:hug: Päikille osanottoni, sulla on tosiaan nyt erilainen lomamatka ja miettehet siellä. Turhaan täällä näitä omia juttuja tulee ruikutettua kun toisilla on paljon kovempia asioita. Yritä jaksaa ja näköjään olet jo siirtynyt uuteen lähtöruutuun. Hatunnosto siitä sinulle :flower:

:'( Päikki! :hug:
Surumielin poistan sut plussanneista... Ja sitten taas listalle kun aika on... (tai siis, laitan sut nyt jo listan hännille, niin saan kopioitua sun urlin sinne, jottei se huku jonnekin...)
Toivottavasti aurinko paistaa lomallasi, ja elämä näyttää mukaviakin puolia!

Päikki :hug: Aurinkoa toivon kuitenkin lomallesi ja kaikkea mahdollista mukavaa.

Täälläkin paistaa aurinko =) Ihan suivaantuneina viime aikojen tapahtumista (palstalla ja siitä, että anoppi on sairaalassa todella huonossa kunnossa; monta vuotta kiusannut syöpä on edennyt pahasti :'( ) tutkin meidän hoitopapereita ja huomasin, että ekassa IVF:ssa oli yksi munasolut kumminkin hedelmöittynyt, eli periaatteessa luomuiluunkin kannattaisi panostaa... Siis, näillä todennäköisyysprosenteilla; ikä, hedelmöityshäiriö jne. - mutta voihan sitä ihmeitä tapahtua.... Löysin muuten jonkun profiilista mielestäni osuvan lauseen: "ihmeitä tapahtuu, mutta kyllä niiden eteen saa tehdä lujasti töitä." Allekirjoitan täysin.

Voi harmi ja epäonni Päikki olen kovasti pahoillani!!

Lumeton, Minni ja mimmimamma voimia teille perheen surussa.

Ikiemo ja Inia :hug: tädistä,

Oivikille negasta :headwall:

Joko Star testasit uudelleen?

Nillanilla oma uskoni on myös tuossa kehon happo-emästasapainon saavuttamisessa. Tulee välttää happoa tuottavia ruoka-aineita: ainakin valkoista sokeria, valkoista viljaa ja kaikkia herkkuja. Sokeri vissiin se pahin juttu. Sitten lisätä emästä tuottavia: mm. vihanneksia, hedelmiä ja marjoja. Netissä on paljonkin juttuja tuosta aiheesta. Päikki neuvoi kokeilemaan Pascoe-emäsjauhetta ja sitä olen noin viikon vedellyt.

Olen huomannut tässä uudessa ruokavaliossa jänniä juttuja. Ensinnä olen laihtunut yli kilon reilussa viikossa, paino on pudonnut aivan kuin itsekseen. Limaa tulee huomattavasti enemmän kuin greipin syönnillä (itse asiassa greippi maistuu liiankin happamalle) . Olen aamuisin syönyt maustamatonta jogurttia + kiiviä, banaania, päärynää. Välillä marjoja pakkasesta. Ja ne limamuljahdukset on todella huomattavia nyt ovisaikaan. Eli suosittelen kokeilemaan muitakin hedelmiä :p

Ja tässä alla kuvaa kahdesta viivasta mitkä pärähti tänä aamuna tikkuun. On vaan ovistestistä kyse. Voi kun nuo tuplaviivat näkisi joskus siinä r-alkuisessa testissä

Harmi, kun ei olla päästy hyödyntämään ovista vieläkään. Tänä aamunakin piti miehen siittiöt lypsää analyysia varten purkkiin. Huomenna aamulla vaadin kyllä jotain siementä itsellenikin :heart: :heart: toivottavasti ei ole liian myöhäistä.. kyllähän tuossa Cb:n testissä lukee, että seuraavat 48 h on ne hedelmällisimmät..
Voit Inia lisätä minut dpo listalle tänään -1

Mukavaa viikkoa muillekin, koittakaahan bongailla niitä haikaroita :wave:

Päikki, voi miten surullista! Niin kovasti toivoin, että ihme olisi kuitenkin taphtunut. Hyvä kuitenkin, että sait varmuuden ennen matkaa. Tarkistathan, että lomapaikassa on sairaala lähellä ja matkavakuutukset kunnossa, jos jotain yllättävää sattuu. Ja ajattele sitä, että kuitenkin tulit raskaaksi ja ihan luomusti vielä: se antaa toivoa.

Pyrstis, viivyttäisikö se sinun ihmesalvasi nyt kiertoa? Voimia sinne!

Lumeton, ihmeitä todella tapahtuu! Ja luomuiluunhan kannattaa aina panostaa... Ei sulla nyt ainakaan ikä mikään este ole, korkeintaan hidaste.

Itsellä ei ruumiin puolesta ole mitään kerrottavaa enkä toisekseen keksi mitään filosofistakaan aloitusta. PP 5: nää on niitä ahdistavia päiviä, kun mistään ei tiedä vielä mitään eikä oireitakaan kannata edes yrittää tunnustella.

Päikki hengessä mukana, koita nyt kuitenkin nauttia lomasta, samalla lailla ne osaa hoitaa ulkomaillakin nämä asiat, jos tarttee. Hienoa että olet kuitenkin raskautunut luomusti. Tietysti se nyt ei paljoa lohduta tässä tilanteessa. :hug:

Pyrstis sulla vähän samassa vaiheessa ku mullakin, ootellessa ja ihmetellessä kun taas kierto vähän venyy, mut mullakin alkaa olotila selvästi enteillä tuota TÄTIÄ. Ei ole vaan vielä näkynyt, kp 31. Tänä aamuna oli testi selkeä nega ja se oli (super-) herkkä CB aamupissasta, kyl se on ny pakko uskoa. En meinaa minäkään nyt testata enää ( ennen joulua?). Mulla on vaan semmoisia lääkkeitä jotka pitää heti lopettaa kun testi on positiivinen ni pitää tietää mahd aikaisin, eli on varmaan pakko testata... Tosin ei niilläkään oikeasti vielä vaikutusta ennen 5+ viikkoja.

Päikki :'( :hug: Hyvää matkaa kaikesta huolimatta!

Minni ja Lumeton teille jaksamista.

Solakka Silakka mukavat viivat! Toivotaan tosiaan sinne parin vkon päähän saman näköistä r-testiä :)

ON kiitos mukana elämisestä, tämä joukko on niin mukava tässä pinossa :D

Päikille :hug: . ja hyvää lomaa.

Jopas on SolakkaSilakalla hyvät viivat!!! Toivottavasti pääset myös simeniä käyttämään hyväksenne.

Pyrstis: mulla kans yksi kierto vehähtii 33 päivään...sitä alkaa liikaa miettiin että on jotain vikaa, itse laitoin stressin piikkiin (tosin sitten vasta kun menkat alkoivat :LOL: ) Ai niin hyvä kun muistut ruohosta, tarttee kans tehdän kylvöt tänään.

Voi Päikki :hug: ja luomusti vielä, harmi. Rentouttavaa lomaa kuitenkin ja paljon aurinkoa.

Oivikki, Ikiemo, Inia suuri halaus

Pyrstis niin kauvan kuin munikset pelaa niin kannattaa toivoa ja rapistella

Matsalu piinapäiville voimia

SS selvät ovisviivat nyt vain siementä itsellikkin ;) Joo, kattelin netistä ph-asiaa ja mun täytyykin panostaa noihin marjoihin kas kummaa olen ne jotenkin unohtanu... Löysin jostain jutun happipulverista joka putsaa röörit auki ja kuljetta soluihin happea, mielenkiintoinen aine. En itse ole kuitenkaan aloittanut mitään aineita ottamaan. Mutta sitä mitä suuhunsa laittaa sitä voisi parantaa, toi leipä asia on kans aika onneton asia kun tykkää vaaleesta paaholeivästä :ashamed:

Minä tässä vain höpisen näitä ruoka asioita kun ei muutakaan ole kirjoiteltavaa, perjantaita toivon

OnniMaija periksi ei tuumaakaan!

Hei. Olen nimim. Jadette 39v. (tänä vuonna 40). Olen jo pitkään seuraillut tätä palstaa, mutta nyt vasta kirjauduin. Meillä on jo kaksi lasta ennestään, joista nuorempikin jo 10v. Iltatähteä haaveilemme, kunhan ei vain liian myöhään olisi innostuttu. Itse olisin jo halunnut aiemmin, mutta mies ei vielä silloin ja nyt vähän ennen joulua hänkin sitten innostui. Sen verran pistin heti vauhtia hommaan, että hankin clomeja, joita sitten jo toista kiertoa olen käyttänyt. Nyt on kp 23/28-30 ja valtavia raskausoireita, niin kuin kahdessa edellisessäkin kierrossa. Kummallinen tämä raskautta odottavan mieli, kun se kehittelee kaikenlaista oiretta ja silti kuukautiset tulevat. Noh, sen verran on poikkeavaa, että normaalisti rintani ovat aivan räjähtää ja erittäin kipeät heti oviksesta, niin nyt clomeja syödessä ei tunnu mitään aristusta.

Päikille suuret pahoittelut :hug: . Toivottavasti matka menee ilman ongelmia ja pystytte ajattelemaan muutakin kuin murheellisia ajatuksia.

Mimmimammalle, Minnille ja lumettomalle jaksamista surun keskellä.

oivikille ja Starille negasta :hug: . Inialle taas tädistä :hug: . Puoli vuottahan sitä sanotaan, että tämän ikäisenä kannattaa yrittää ja sitten voi halutessaan hakeutua tutkimuksiin. On se kyllä jännää, kun pääsee ensimmäisiä kertoja elämässään yrittämään raskautumista. Itsekin muistan sen vielä hyvin, eihän siitä ole kuin vajaa pari vuotta. Kiitos muuten, että jaksat päivittää listaa.

Matsalu, etkö kirjoittanut jossain viestissä, että sinulla oli aika lailla kipuja - olisivatko johtuneet kiinnittymisestä?!? Muistaakseni minulle sanottiin eka hoidossa, että alkio kiinnittyy siinä 3. - 5. päivänä. Pitkiä ovat piinapäivät, kun ei sitä oikein osaa nauttia siitä rktt-olosta, vaan kuulostelee koko ajan kroppaansa. Jaksamista kuitenkin.

Solakka Silakan viiva on vaikuttava. Toivottavasti pääsette hyödyntämään sen. Olen muuten minäkin miettinyt tuota happo-emästasapainoa. Olen yrittänytkin syödä välillä toisin, mutta tulee aina lipsuttua.

ON Minäkin tässä olen alkanut odotella luomukiertoni kiinnittymistuntemuksia (no, hmm...). Ja minulla on jo selviä r-oireita, sillä tänään vilutti ja lämpö oli noussut (näin aikaisin, jo ennen kiinnittymistä, heh). Tilasin juuri oikein roppakaupalla testejä, jotta saan sitten rapistella kunnolla, kun h-hetki lähestyy. No, tämä nyt on tällaista mennään eteenpäin ilman paineita, koska se todennäköisyys on niin pieni (tein uusia laskelmia ja sain tulokseksi kuitenkin jotain vähän päälle prosentin!).

Kaikille pirteää viikon alkua ja aurinkoiset ilmat kannattaa käyttää hyväksi (jos niitä siis on, täällä on)!

Yhteistyössä