40+ so what (vol. 3)

Matsalu, hieno juttu, nyt peukut ja varpaat pystyyn :)
Oivikki, toivotaan kumminkin parasta.

MUn on pitänyt monta kertaa kirjoittaa yhdestä asiasta, mutta en tajua miten se on unohtunut. Eli, yksi juttu jonka uskon auttaneen (eihän näistä koskaa varmasti tiedä...) raskautumiseen oli vyöhyketerapia. Olen aika jalat maassa -tyyppi ja suhtaudun kaikkeen ei faktaan kulmakarvat koholla. Mutta jostain syystä sain päähäni mennä silloin vyöhyketerapiaan ja jatkoin sitä melkein vuoden. Kaikillehan se ei sovi ja riippuu tosi paljon terapeutista millain juttu se on. Mulle sattui osumaan sellainen vanhempi ( ;) ) nainen joka oli tehnyt sitä parikymmentä vuotta. Hänestä tuli melkein mun psykologi.

Joka tapauksessa, miehenkin mielestä muutuin taspainoisemmaksi ja rauhallisemmaksi. Nyt eilen se terapeutin koirtti tipahti lompakosta ja tiesin heti, että nyt on aika kilauttaa hänelle... En siis usko, että se mua raskautumaan saa, mutta varmasti jotenkin olotilaa auttaa. Se terapeutti aina sanoo, että asiat menee niinkuin niiden pitää, kaikesta huolimatta.

Semmosta tänään, nyt puuronkeittoon.

Oivikille ja Minnille erityishalit, :hug: Oivikki, kai sinä käyt veritestissä? Näkisit ainakin sen, onko ollut kiinnittymisyritystä. Vähintäänkin siihenhän tuo haamu viittaa, jos ei jopa parempaan.

Minni, kun hoitoneuvotteluihin menet, saat olla satavarma, että ikäsi nostetaan esille. Koeta vaan olla paksunahkainen ja pitää huoli siitä, että saat ne palvelut, joita haluat. Joillakin lääkäreillä on vähän sellainen asenne, että kun nainen on iäkkäämpi, mitään muita syitä lapsettomuuteen ei kannata tutkiakaan.

Noista lahjasoluhoidoista Minni kysyit. Helsingissä Felicitas hoitaa max 42-vuotiaita, Fertinovan yläikäraja on 44 v. Tampereella Ava hoitaa vielä 45-vuotiaita. Tampereen Ovumian raja on vielä kauempana, sanoivat että sitten ei enää hoideta, kun vaihdevuodet ovat selvästi käsillä. Avan ulkomaisilla sisarklinikoilla Riiassa ja Pietarissa yläikäraja on 49 v. Eli kyllä näillä meidänkin vuosilla vielä hoitoa saa sekä koti- että ulkomailla. Vaikka sikakallista se tietysti on.

Periksiantamisesta. Mun miehen mielestä kylläkin väsymys ja se, ettei enää jaksa on riittävä syy lopettaa hoidot. Riippuu tietysti väsymyksen asteesta. Mutta itse olen tosiaan ajatellut asian niin, että tähän hoitoprosessiin kuuluu ikäänkuin luontaisetuna aika iso määrä väsymystä, ahdistusta ja pettymyksiä. Jos haluaa päästä tavoitteeseensa, täytyy vain keksiä keinot, joilla väsymys ja ahdistus selätetään niin, että toimimista tavoitteen suunnassa voidaan jatkaa. Minä olen kiusannut miestäni ja tuttujani pitkillä terapiavuodatuksilla. Tuo Lumettoman mainitsema vyöhyketerapia toimii varmaan osittain samalla tavalla.

Ja mullahan on nyt sitten pp 1, saa lisätä piinislistaan. Yritän nyt tehdä vähän jotain eri tavalla kun viimeksi, jos se vaikka auttaisi. Luget siis sisään kolme kertaa päivässä, että hormonimäärä pysyy mahdollisimman tasaisena. Edellisellä kerrallahan meillä oli hoidossa hurjasti merkkipäivämagiaa, kun alkionsiirto tehtiin hääpäivänä ja testipäivä oli minun syntymäpäiväni. Mies mietti, että tällä kertaa on sekin asia ihan toisin: siirtopäivä oli mahdollisimman tavallinen arki ja testipäivä on aprillipäivä! Minä siihen hädissäni, että täytyykö sitten testata jo edellisenä päivänä, ettei testitulos osoittaudu tavalla tai toisella aprillipilaksi. Totesimme kuitenkin, että koska hyvät enteet eivät toimineet edellisessä hoidossa, miksi pahatkaan toimisivat tässä. Muuten aion ottaa mahdollisimman rauhallisesti ja nauttia tästä ehkä viimeisestä omilla soluilla aikaansaadusta rktt-tilasta. Ulkona paistaa aurinko, elämä ei sittenkään ole hullumpaa!

pyrstötähti
viikko alkaa kääntyä aurinkoisemmalle poskelleen. Täydellinen kevätsää on ulkona. Ja mulla on uusi oire. Aivan hirveä pierutauti on iskenyt :snotty: voisiko se olla raskausoire :LOL: Taitaa olla vaan hirveä himoni todella rukiiseen leipään joka sen aiheuttaa. Kauhulla ajattelen sitä mämmirovetta jonka haalasin eilen jääkaappiin kaupasta sulamaan. Tekis mieli popsia se suoraan siitä ropposesta. Eli epäilyttävästi taitaa taas se tädin paskiainen kahisutella helmojaan meidän etupihalla jo :headwall: Mutta ei mitään paniikkia. Porskutellaan vaan eikä perkele anneta tuumaakaan periksi.

Väsyminen on päällimmäinen asia varmasti tuossa hoitorumbassa. Keho ja mieli väsyy. Mutta on olemassa monenlaisia keinoja selvitä siitä kuivemmille vesille. Ihanat hieronnat ja hoidot kannattaa ottaa varmasti harkintaan, niitä pitäisi saada muutenkin lääkärinlähetteellä, esim. vyöhyke- ja lymfaterapia on aivan ihanaa. Niin muuten kävin viime viikolla lymfassa. Ja olen saanut ultraäänihoitoa niskaan ja hartioihin nyt useamman kerran. Aion ponkaista kasvohoitoon ja jalkahoitoon taas tuotapikaa. Kaikinpuolin me naiset olemme liian uhrautuvaisia. Ostetaan vähän halvemmat kamppeet perheen muille jäsenille ja käytetään niitä rahoja itseemme. Olemme sen ansainneet. Olen ottanut ohjelmaani myös terapeuttiset lukusessiot kirjaston lukusalissa. Laitan puhelimen kiinni ja varastan itselleni muutaman tunnin joka viikko. Ja nyt päätin tänään heittää kokonaan kotinurkat ja suuntaan tunturiin rentoumaan, nautin valoterapiasta ja unohdan maailman murheet. Täällä ne taas odottaa kun tulen kotiin.

Kaikenkaikkiaan lukuunottamatta tätä vauvautumisprojektiani elämäni on aika hyvällä mallilla. Taitaa olla niin että se ei ole ollenkaan minua varten. Ja pikkuhiljaa alan sen ymmärtämään itsekin. Mutta vielä ei siitä unelmannurkasta voi hellittää. Vielä vähän aikaa se hiipii mieleeni aamuhämärissä ja illalla ennen nukahtamista. Miltä se vielä tuntuisi kun joku töpöttelisi pikkujaloillaan massussa, miltä tuntuu kun vauva nukahtaa rinnalla ja miten ihana on vauvan niskahaituvien tuoksu. Jostakin luin että aina meillä naisilla on se yksi lapsi syntymättä. Taitaa pitää paikkansa ainakin minun kohdallani.

Ihanaa loppuviikkoa ja viikonloppua. Käykää kertomassa kaikenlaisia kuulumisia :hug:

Nyt on kaikki toivo mennyttä, ainakin 4 testiä sen roskishaamun jälkeen ja kaikki negoja, ei vaikka kuinka yrittää kuvitella sen toisen viivan ni se ei näy. Yritän selittää itselleni että on dpo 11 vasta mut se on kyl jo tosi paljon, ja tänään ahdistaa niin että ei voi olla muuta kuin TÄDIN tuloa enteilevää. Mulla on kaikki toivo mennyttä. Nyt muistan miksi vuosi sitten 2 keskenmenon jälkeen laitoin kierukan, tämä jatkuva piina ja vuoristorata kierron mukaan on todella kuormittavaa, kaikki muu elämä on menettänyt merkityksensä enkä osaa enää ajatella muuta kuin tätä vauvaprojektia, vaikka yritän kaikkea muuta muka keksiä tekemistä.

Eilenkin tein aamutestin, ja sitten iltapäivällä marketissa en voinut vastustaa kiusausta ja ostin testejä ja tein marketin vessassa!!! piti käydä ostamassa kuppikin samasta marketista että sai näytteen siihen kerättyä. Sitten vielä illalla, vaikka kp oli 26 ja tiedän että voi olla liian aikaista mutta toisaalta tuntuu etten millään meinaa uskoa etten ole raskaana. Miten saisi itsensä uskomaan ettei raskaudu ettei joka kuukausi ole varma siitä että on juuri nyt raskaana ja kaikki muu jää, liikkunutkaan en ole 2 viikkoon vaikka olen yleensä himoliikkuja.

Että tällaista. On niin omaa napaa jatkuvasti, tuntuu että on vaan niin sisäänpäinkääntynyt nyt tän raskautumisen kanssa. En kuitenkaan haluaisi luovuttaakaan ja laittaa kierukkaa takasinkaan. Miten estää hulluksi tulo ( ja TÄDIN tulo samalla :D :D :D )

Täällä on pinossa nyt niin synkkää, tän täytyy enteillä isoa pinoa plussia jonain päivänä kaikille kerralla :/

Toivotorstaita. =)

Lekurillä siis käyty, kaikki arvot hyviä ikään nähden (juu kyllä se ikä mainittiin :) ). Ainoastaan tuo progesteroni arvo oli matala loppukierrossa. Lääkäri ihmetteli, että silti kierto ollut tuo normi 28 päivää, eikä siis vuoto alkanut aikaisemmin. No luget tuli puoleksivuodeksi, siitä lähdetään. Eli mitään "varsinaisia" hoitoja ei aloiteta, tosin olemme myös hieman itsekin sitä mieltä. Lekuri kyllä mainitsi, että tässä iässä ei ole hyvät mahikset hoidoilla raskautua, eikä siis meitä myöskään siihen kannustanut, laskee aika radikaalisiti 43 ikävuoden jälkeen. (Toivon totisesti että Matsalu miehensä kera nyt tekee tässä poikkeuksen ).

Mulla hyvä fiilis, koska sain jotenkin toivoa noista lugeista, että jos ne auttaisi. Olemme miehen kanssa myös puhuneet, että jos lasta ei tule, niin silti tulevaisuus on meillä yhteinen :heart: Tämä asia kun oli vielä viime syksynä hieman epäselvä.

Nyt tuli puhuttua vain itsestä...mutta tsemppiä kaikille.

Matsalu, kiitos tiedosta =)

Juu, vyöhyketerapeutilla käynti on ihanan rentouttavaa, itsekkin olen joskus käynnyt ja jos hoitavalla henkilöllä on terapeuttista vikaa niin aina vaan parempi homma. Ja kuumakivihieronta on kylmällä ilmalla aivan paras juttu, todella nautittavaa. Lämpö leviää koko kehoon ja rentouttaa ihanasti. Nyt täytyy keksiä jotain ajankulkua että viikko vierähtäisi sutjakkaasti ja pääsee noudattamaan hoito-aikataulua. Ja kampaajalla käyntikin piristää, vähän raitaa ja vot! kyllä se kone siittä käynnistyy.

Maltti on valttia :wave:

Minni kiva, hyviä uutisia saitte. Tervetuola luge porukkaan.

Matsalu veritestistä ei ole ollut puhetta lääkärin kanssa, pitää kysyä seuraavalla kerralla. Lääkäri toi esille viimeksi, että vois kokeilla jotain lääkettä tukemaan munasolun kasvua, mut sitten ei kuitenkaan kirjoittanut valmiiksi mitään. Taidan mennä seuraavan kierron vielä ilman lisä lääkkeitä ja käydä kuitenkin jo valmiiksi keskustelmassa miten jatketaan, kun silloin toimenpide päivänä ei vältämättä ole lääkärillä aika miettiä jatkoja.

Pyrstis olen kuullut tuon lauseen aikasemminkin "aina se yksi lapsi syntymättä" ja se kuvaa minun tunnetta hyvin.

Star voi ei, jaksamista sinulle. Minä olen patistanut itseäni liikumaan työmatka kävelyn lisäksi 2 - 3 x vko ja se kyllä aihetuttaa iloisempaa mieltä ja varmasti myös samoja vaikutuksia rentouttavilla heronnoilla yms. hemmotteluilla.

Lumeton uskon kyllä, että vyöhyketerapiasta voi olla apua, jostain olen kuullut myös akupunktion auttavan. Nämä on vielä kokeilematta.

Lähden iltapalalle, niin uni maistuu paremmalle. Hyvä yötä :wave:

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Minni007(44) .............kp2/28...............yk9........2./1.yhteinen
lumeton (39)...............kp3/?..................?............2.
velmuliina74 (34).......kp5/24-30.........yk6........6. /1.yht.
haave3 (39)................kp7/28...............?.............3.
Solakka Silakka (39)...kp7/25-27.........yk6........1.
OnniMaija (41)...........kp8/28-30..........yk2........5.
anjamarita (40)..........kp9/34-38.........yk3........2.
Taikakuu (40).............kp11/27-32.........?............2./1.yhteinen
Plättä (44)..................kp13/28-30.........?.............7.
liiza (42).....................kp14/28..............yk9........4.
nillanilla (42)..............kp15/28-33.........yk4........1.
Saara10 (41)..............kp15/28...............yk?........1.
Matsalu (45)...............kp16/24-25...................1.
oivikki (40).................kp22/23-28...........yk4........1.
ikiemo (44).................kp25/20-50.........y?..........4.
Inia (42).................kp25/26-29.......yk5....1.
star-67 (42)...............kp27/26-27(-39).yk2......3.
äitijo2x (45)...............kp28/28...............yk?........3.
pyrstötähti (48)..........kp31/28...............yk15......4/1.yhteinen
tirulii (40) "tuubat pois"....kp34/?.......................1. /1.yhteinen
babo67 (41) piuhat katki kp39/29-31 PAS 1/09. 5./1.yhteinen
touhu tenava (46)......kp46/27-30.........y3v........6.
pääpilvissä (46)..........kp54/25-43.........?............1.yhteinen
AinoEmilia (44)...........kp66/31-34........?.............4./1.yhteinen
mur-mur (43).............kp?/?....................yk1.........3.

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)

RKTT
tirulii (40).................pp16
Inia (42)..........dpo13
pyrstötähti (48)..........dpo12
oivikki (40)..........pp12
star-67 (42)..........dpo11
Matsalu (45)..........pp1

[/i]

(Roskis)haamuilijat

Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:

torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................

mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................

Päikki (40).....16.2.2009/kp28.....y1,5v.....LA 26.10.2009

Mukana myös:
Taustajännäilijät
sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, ikiemo, Pömppöli ja baby5

Pinon jättäneet:
Nuusku, mimmimamma, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61

[/b] [/color]

40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

Minni :hug: tädintulosta!
Samoin oivikki ja star :hug: , toivottavasti kaikki toivo ei ole vielä mennyttä!

Matsalu, samoin :hug: , kiitos hyvistä uutisista!

Pyrstis, mukavaa lomaa! Arska tekee ah, niin ihanaa!!!

Ja kaikille mukavaa loppuviikkoa! Sorry jos ei päivitykset oo ihan kohillaan/en kaikkia muistanut, ei vaan ihan jaksa tiirata!

Täällä jo valkenee piinapäivä 2! Mahtavaa!

Star, lievästi hulluksi tuloa ei ehkä voikaan estää. Ehkä kannattaa antaa periksi, hermoilla mikä on hermoiltava, testatata hulluna tai istua jalat ristissä vessassa. Jotta kestää hulluutensa, voi hemmotella itseään, antaa tilapäisesti periksi mieliteoille, olla itselleen oikein kiltti ja hellä. Pahimmissa paikoissa auttaa se, että keksii jotain ihan muuta, mutta mukavaa tekemistä. Teatteri ja elokuvat ovat minusta hyviä rentouttajia, ylipäänsä ihmisten ilmoille lähteminen, samoin dekkari+suklaalevy. Rakastelu auttaa myös. Ikävät tekemiset kuten siivous tms. kotityöt taas eivät auta, ne eivät riittävän tehokkaasti lepuuta aivoja piinasta.

Minni, kyllä meillekin sanottiin, että tämän ikäisellä raskaus on luomusti ihan yhtä todennäköinen kuin hoidoillakin eli pieni. Lähdettiin hoitoihin lähinnä siksi, että tekisimme kaiken, mitä tehtävissä on. Ihmiset ovat kuitenkin yksilöllisiä ja olisimmehan juuri me voineet olla se yksi pariskunta sadasta, joita hoidot olisivat tässäkin vaiheessa auttaneet. Toistaiseksi kyllä mikään ei viittaa siihen, hoitotulokset ovat olleet juuri sitä mitä odotettiin. Munasoluja vielä saadaan, mutta vähän ja huonoja. Varmistettiinko sulla nyt kuitenkin verikokeella se, että munasolu irtoaa?

Oivikki, kyllä sinä voit hcg:n mittautaa ilman lääkärin lähetettäkin, jos olet utelias haamuviivan suhteen. Menet vain jonkin yksityisen lääkäriaseman laboratorioon, kyllä ne siellä ottavat omastakin pyynnöstä.

Omaa sisäelimet: Tämä hoito on kyllä kaikin puolin ollut ihan eri operaatio kuin aikaisemmat. Punktio koski aika tavalla, vaikka edellisillä kerroilla olin tuntenut hädin tuskin mitään. Ja nyt ovat munasarjat edelleen arat ja erityisen kipeiksi ne tulevat, jos vähän kävelee. Tärähtelevät tietysti joka askeleella... Vettä kittaan hulluna. Ei kai kukaan ole kuullut, että kuudella munarakkulalla kukaan hyperiä saisi! Rinnat kipeytyivät tosi aroiksi heti punktion jälkeen. Tämä juttu kävi kyllä viimeksikin ja siitähän sen sitten tiesikin, että raskaus ei ollut alkanut, kun tissit herpaantuivat.

Ovisplussa se sitten tärähti tännekin, vaikka muuta jo luulin. Eilen juili aika lailla oikealla puolella ja ovisplussa pärähti testiin. Tänään sitten juilii vasenta puolta ja edelleen ovisplussa. Mietin tässä, että voikohan noita muniksia irrota samassa kierrossa molemmilta puolilta (olihan se melkoinen lääkecoctail viime kierrossa, voisko vielä vaikuttaa). No, plussa käytettiin hyväksi, vaikka omien laskelmien (jotka varmaan sotivat kaikkia todennäköisyyslakennan periaatteita vastaan) mukaan onnistumisen todennäköisyys on alle yhden prosentin. Joka tapauksessa voisin ihan huvikseni liittyä listalle rktt ja nyt olisi dpo1. Tässä vielä mietin, kuinka kauan simpoilta vie saavuttaa munasolu, tietäisiköhän joku.

Star, kyllä ymmärrän tuon testaamisen manian. Itse testailin eka hoidossa neljä kertaa. Itselleen kannattaa olla armollinen ja vaikkapa noudattaa Matsalun ohjeita itsensä hemmottelemisesta.

Matsalulle: break a leg. Myös muille sitä tarvitseville onnenkantamoisia ja hyvää mieltä näin viikonlopun edellä!

Tervehdys palstalle,
Ja skoolaus vielä Matsalun triolle, toivotaan parasta, että takertuvat tiukasti kiinni

Pahoittelut Starille on se ikävää olla näkemättä sitä toista viivaa, vaikka sen niin toivoisi tikkuun piirtyvän :(

Äitijo2x :hug: kierron alusta

Ja Minnillä alkoi uusi kierto.
Itsekin kävin eilen lääkärin tykönä ja perus veren arvot olivat ok, mutta jotain testejä on vielä tekemättä. Juuri tuo progesteroni-koe, mistä Minni mainitsi, menee loppukiertoon eli kahden viikon päähän. Eikös sillä juuri katsota ovulaation tapahtuneen? Munikset näytti ok:lta, johtofollikkeli löytyi oikealta, vasemmalla isompi rypäs pienempiä soluja ja mitoiltaan olivat kaikki kuulemma varsin hyviä, samoin limakalvo, kaikki koot vastasivat melko aikaista ovuloimistani kp12-13. Kohtu oli puhdas eikä mitään liepekkeitä näkynyt. Eli mitään syyllistä ei vielä löytynyt. Tuubien aukiolo tehdään hieman myöhemmin, kun miehen näyte ehditty analysoida ensin eli n. kuukauden päähän menee.
Siemennäyte toimitetaan maanantaina tuonne 100 km:n päähän kalakukkokaupunkiin. Siellä kuulemma tehdään sitten hoidotkin eli reissaamista saattaa tulla.

Mutta nyt tuntuu että kaikki vaivannäkö on sen arvoista. En ehkä ajattele, että aina on yksi lapsi tekemättä vaan paremminkin, kun saisi edes joskus sen yhden lapsen. Voi kun joku osaisikin sanoa etukäteen, että se vielä tulee, niin olisi rauhallisemmalla mielellä. Mutta täytyy yrittää katsoa tämä hoitorumba läpi ensin. Murehdin vasta myöhemmin, mitäpä sitä etukäteen.

Mukavaa viikonloppu kaikille :wave: täällä tekisi mieli lemmiskellä koko vkl :heart: :heart: nyt kun ovis alkuviikosta tuloillaan, mutta pahus kun miehen täytyy pidättäytyä maanantain näytteenannon takia

Saara onnittelut oviksen pyydystämisestä ja hyödyntämisestä. Tervetuloa viettämään mukavaa rktt aikaa :)

Matsalu hyvä teitää. Taidan nyt kuitenkin antaa mennä ilman veritestiä tämän rktt ajan loppuun ja toivoa, että kiinnittymistä on ollut. Ja että seuraavalla kerralla on vielä parempi kevät auringon kasvattama munis, joka hedelmöittyy ja tarraa tiukasti kiinni ja saapuu joululahjaksi. (olipas paljon toiveita)

Minulla särkee poskia ja otsaa, vähän on myös lämmin olo, kuumetta en ole mitannnut. Taidan kaivaa sarvikuonon kaapista ja huuhdella nenän ihanalla suolavedellä, josko onniustuisin pitämään poskiontelontulehduksen loitolla. Ajatelkaa jos voisi mennä lämpimään mereen huuhtelemaan nenän ja kellua siellä laineilla. Inia ei taida ihan niin lämmintä vielä siellä välimerellä kuitenkaan olla vai kuinka?

toivotaan että pieni alku olisi hieman myöhäisempää tekoa. :flower: minulla on aina viikon tai melkein kaksi muuttunut raskauden kesto ajallisesti.

Matsalulle triosta peukutukset. Näin eilen Haikaran lentävän autoni edestä. Aivan elävä haikara ja aito sellainen. Taitaa haikara tietää plussauksia teidän pinoon. :)

Itselläni kun tämä kierto meni ketuille, koska mies oli oviksen aikana matkoilla ja samaan syssyyn äitini nukkui yllättäen pois. Joten tämä kierto on minulle surun kierto ja ensi kierto sitten täyttä yritystä täynnä. Positiivisesti eteenpäin elämässä on mottonani.

Ensi kierron alusta voit inia lisätä minut listoille jos vielä huolitaan joukkoon ;) aluksi taustailijaksi ja myöhemmin ilmoittelen sitten tarkat päivät kun kierto alkaa, nyt kun on kp 22/28 meneillään.

mimmimamma

pyrstötähti
Aurinkoista vkla ja onnea Matsalun orkesterille. Kaikki on taas pelissä, kirjaimellisesti kaikki tai ei mitään. Huikea kolmosten odotuskin voi olla aluillaan sepä olisi mieletöntä tai kaksoset, sitä pienten varpaitten määrää mikä kohta temmeltäisi massukassa. Aiemmin kun puhuit että polveen vihlaisee ilkeästi josku portaita noustessa niin so what, sitten kun painoa tulee 20 kiloo lisää niin et pikku vihlaisuista enää piittaakaan,sitäpaitsi raskaus löysyttää niveliä joten nehän vaan norjistuu. Hienoa että Silakalla on värkit kunnossa. Jos hyvä munis irtoaa niin jatkumisedellytykset ovat kunnossa, onnea matkaan kuten kaikille muillekin.

Olisi mukavaa tosiaan jos Päikki kävisi vähän valottamasasa tuntemuksiaan,jos raskaus kuitenkin olisi ok ja hälytys vain olisi väärä. Yritä jaksaa jotenkin päivästä toiseen piinaavan odotuksen ja epätietoisuuden kanssa.

Osanottoni mimmimammalle,juuri luin keski-ikäisten naisten kertomuksia äidin poismenosta ja surusta. Iso ja pitkä itku.

Ja on, ei yhtään mitään tietysti kuulu. Mutta tänään vasta oviksen mukaan on tätipäivä. Voiteen lopetin tiistaina jo kun sitä tietty ei tätipäivien lähellä käytetä. Mutta kyllä progesteronia on paremmin ollut kun ei vieläkään yhtään pms oireile. Eilen vähän juilahteli ja vessareissuthan ovat jännitysnäytelmiä. Se neljäsosaprosentin kokoinen toivehan on yli 45:lla joten eihän tässä vielä heitellä metsätyökaluja kaivoo. Vielä on legendalle tilaa.

Tunturissa sataa paistaa ja tuulee vuorottain,yöt ovat kylmiä. Ja lunta on ihan tajuton määrä. Tervetuloa kaikki tänne valkeuteen ja huolenne jäävät hiihtoladulle! Halauksin pyrstis.

Mimmimamma, otan osaa suruusi. Ja tervetuloa listoille.

Solakka Silakka, kippis vaan! Sekä Finntriolle että sinun positiiviselle lääkärireissullesi.

Juu Pyrstis, tuo polvi on oireillut joskus 3-kymppisenäkin ja sitä on leikeltykin. Ehkä se nyt suuttui, kun keskenmenoa surressa ja näitä hoitoja läpikäydessä on tullut painoa lisää... Ihmettelen tosiaan, pääsisinkö liikkeelle, jos tähän vielä vauvamaha tulisi kannettavaksi. Mutta se kai tässä nyt on huolista pienin. Peukkuja pidän sulle, luokaamme lisää legendoja!

PP 3 menossa. Munasarjoja vihloo edelleen, mutta parempaan päin ollaan menossa. Luget tuntuvat tosiaan väsyttävän tällä kertaa. Muuten on kyllä nyt mukavampi, kun panen vain yhden 200 mg kapselin/3 krt päivä. Ei tule niin paljon valumia eikä tarvitse "perä vaahdossa" kulkea, niinkuin joku tässä taannoin asian ilmaisi.

Tänään on tulossa kiva päivä. Mennään kaverin synttäreille ja teatteriin eli saamme vähän muutakin ajateltavaa kuin tämän "projektin."

Mimmimamma osanottoni. :'(
Hienoa että tulet mukaan.

Matsalu, Finntriolle rutkasti onnea matkan varrelle, miten se tuntuu että nyt on tärppi sulla käynyt, veikkaan että tuplatärppi ainaski.

ON: hiukka parempi fiilis, kiitos Pyrstiksen, jonka juttuja lukiessa ei voi kuin nauraa. Melkein meinasin jo luovuttaa aamulla, kun tuli taas nega testiin, mutta TÄTIÄ ja uusia plussatuulia kohti sitten vain :ashamed:

mimmimammalle jaksamista tähän surun kiertoon. :hug:

Matsalu Oli hienoa lukea uutiset triosta! Pitkää pinnaa piinailuun. Olisi ihana uutinen, jos plussa pärähtäisi.

Oma olotila ja mieliala vaihteleva: ihan kuin löysässä hirressä roikkuisi. Suurimmat itkut on itketty, mutta kyllä tänään pirahti taas kyynel silmään. Realisti kun olen, niin en jaksa uskoa ihmeisiin. Etelän reissulle lähdemme keskiviikkona ja olisin toivonut, että tähän tilanteeseen olisi tullut jonkinlainen ratkaisu ennen sitä. Mutta ei se nyt siltä tunnu tai näytä, että ainakaan spontaanisti mikään käynnistyy. Mutta kyllä matkakin on jo kovasti mielessä ja ilolla sitä odotan.

:hug: kovasti kaikille tarvitseville!

Huomenna kotiudun täältä nyt tuulisen kylmästä säästä. Joten viimeistään maanantaina päivitän listan... kärsivällisyyttä, pls!

Mulla tänään kp 1... :'( No, olin melkein viikon onnellisesti raskaana... Oli sekin ihanaa!

Kiva päästä taas kotiin, ja tietty taas teidän joukkoon ensi viikolla!

Star hyvä asenne sulla ja pyrstis on mahtava ja toivottavasti pian myös legenda.

Inia :hug: Harmittaa aina se tädin tulo. Parempaa onnea uuteen kiertoon. Minusta on se muuten kiva se vko kun on niin rktt, ne vkot on kuitenkin meillä ainoita aikoja, kun on "raskaudesta" kokemusta.

Päikki en osaa sanoa mitään viisasta lohdutukseksi, tunteet varmasti vaihtelevat ja mitään muutakaan ei voi tehdä kuin mitä olet tehnyt, antaa itkun tulla kun se on tullakseen ja odottaa. Hyvä kun voit kuitenkin odotaa myös mukavaa matkaa.

on huomenna teen testin ja jos on nega ( vieläkin toivon ihmettä ;) niin lopetan luget ja käännän vähitellen katseen uuteen kiertoon. Tänään yritän pitää siivouspäivää, eilinen meni levätessä, oli lämpöä ja poskionteloita ja otsaa jomotti. Nyt ainankin näin aamulla parempi olo.

Aurinkoista sunnuntaita kaikille.

Heipähei :) Täällä kp2... On se vaan kumma, että sitä liikuttavaa lapsenuskoa löytyy yhä uudelleen ja uudelleen. Olin meinaan kovasti sitä mieltä, että kp13 saamani "siemennys" olisi ollut tuloksekas "täsmäisku", vaan ei ollut.
Mielen liikkeeni ovat saaneet aikaan myös sen, että vaikka ennen viime kesänä alkanutta vauvahaavetta, en havainnut itselläni mitään pms-oireita (leukaan ilmestyvää näppylää lukuunottamatta), on niitä nyt vaikka kuinka, kun herkistyn etsimään raskausoireita... :LOL:
Juu, mutta valon määrä kasvaa nyt huimaa vauhtia ja sehän voi tuoda ihmeitä pinoon! =)
Osanottoni Mimmimammalle ja hurjasti peukkuja Matsalulle ja Päikille ja jokaiselle! :heart:

Yhteistyössä