40+ so what (vol. 3)

Voimia Päikki, tiedän miltä se epätietoisuus tuntuu. 2 vuotta sitten (nuorimmaisen tekoprojekti oli siis jo ollut käynnissä pitkään) tulin raskaaksi. Mitään oireita ei ollut, ei pahoinvointia ei siis mitään. Paitsi maha oli älyttömän turvoksissa ja sitä joutu peittelemään. Mulla oli itsellä tunne, ettei kaikki ole ok. Niinpä menin yksityiselle ultaan raskausvkolla 6, eikä siellä muuta näkynyt ku ruskuaispussi. Lääkäri pyysi tulemaan 2 vkon kuluttua uudestaan ja silloin sama juttu eli tuulimunaraskaus. Tehtiin lääkkeellinen tyhjennys ja uutta yrittämään. Minä syytin ensimmäisen ultran jälkeen itselleni lääkärin käyttämää vanhaa ultralaitetta ja kaikkea, en voinu uskoa ettei mitään vauvaa ollutkaan.

Mutta nyt meillä on tuo pikkukaveri ja se on osoitus kaikille vauvaa halajaville; toivoa aina on!

Aurinkoiset halaukset kaikille :hug:

Eipä mene hyvin meilläkään. Soittelin klinikalle: eilisen punktion tulos oli neljä kypsää munista, ihan niinkuin viimeksikin ja samaan tapaan kolme niistä oli myös hedelmöittynyt. MUTTA vain yksi solu oli hedelmöittymisen jälkeen normaalin näköinen. Kaksi muuta oli hedelmöittynyt epänormaalisti (monimutkaiset selitykset, en ala tähän litteroimaan) eikä vielä tiedä, lähtevätkö ne jakautumaan. Eikä tietysti tiedä, lähteekö se yksi normaalikaan. Vaara vaanii, että siirtoon ei huomenna päästä ollenkaan.

Rankkaa tämä kyllä on, taas piti itkeä tirauttaa. Tulee olemaan valtava helpotus, kun tämä hoito on ohi. Eikä tähän tarvitse kenenkään kommentoida, että "kyllä se yksikin hyvä solu riittää." Tiedän sen ja siihen nyt vielä pieni toivon hitunen pannaankin.

juu, ei se paljoa lohduta ajatella, että se yksikin riittäisi. Ymmärrän kyllä. Mutta kun tämä rumba on ohi, olette tehneet kaikkenne. Ei ainakaan sitä sitten joskus tarvitse harmitella, jos sellainen hetki elämässä tulee, että mietityttää tekemiset ja tekemättä jättämiset.

Ei ole mitään, mikä lohduttaa. Tai on. Aika.

Mitä ikinä päätättekin lahjasoluhoitojen suhteen, TE elätte asian kanssa, ei sitä kenellekkään tarvitse, jollei halua, selitelläkkään.

Tämä on siitä paska laji, ettei kukaan pysty lohduttamaan, kun suoritus menee mönkään....

Voimia :hug:

Matsalu, :hug: Kyllä nämä jutut voimia vie. Ja kun ei oikein mitään ole millä näihin loppujen lopuksi voi vaikuttaa.

Mua veetuttaa tällä hetkellä se, että niitä pakastealkioita tuli, kun ne oli niitä hidastuneita ja lääkäri siitä jotain jo sanoi. Viittä vaille oli etten kysynyt, että miksi taivaan tähden ne sitten piti pakastaa, pelkän rahastuksen takiako? Me ollaan käyty kaikki meidän hoidot samalla klinikalla ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Nyt vaan oli käynyt niin, että meidän lääkäri on vuodenvaihteessa lähtenyt sieltä pois ja needen toisten kanssa en vaan ole samalla aaltopituudella. Ne itse asiassa pelottaa mua ja tunnen itseni aina niin tyhmäksi keskustelun jälkeen.

Nytkin yritin udella estrogeenilääkkeen vaikutuksesta migreeniin kun multa on e-pilleritkin olleet pannassa kohonneen aivihalvausriskin takia. No, lääkäri vaan mesosi mun ikäisten huonoista kierroista ja limakalvoista. Kyllähän minä sen tiedän, mutta en halua vihannekseksikaan muuttua jonkun halvauksen takia. Plaah.

Kyllä on takapakkia meidän pinossa nyt kerrakseen, kaikille jaksamista :hug: Tuntuu ettei millään voi iloita omasta tilanteesta, jos siinä nyt vielämitään onkaan. Mutta tuli ROSKISHAAMU. En siitä oikein osaa olla iloinenkaan. Eikä se mitään tarkoitakaan vielä mut ku se TOIVO elää...Olkoon sen työnimenä sit Toivo jos siitä jotakin syntyy...

Niin et aamulla näytti CB-testi negaa(dpo9) ja kun tulin töistä niin selkeä ohut sininen viiva ja leveä painauma viivan paikalla, osin väritön mutta ohuesti oli selkeä sininen väri. Mistä muustakaan se tulis ku hcg hormonista? jota on niin vähän ettei riitä koko leveydeltä ja näkyy vasta kun näyte kuivunut :LOL: :LOL: :LOL:

Päällimmäisenä mulla kuitenkin suru kaikkien teiän puolesta jotka nyt ootte pettynyt :hug:

Matsalu :hug: voimia huomisen odotteluun.

Pääpilvissä toi on minulla yksi motiivi tähän, että ei tarvitse sitten miettiä että jäi yritämättä, vaikka mahdollisuudet onkin tällä iällä selvästi .... kaikki tietää plääh.

Star hyvä hyvä, on se sellainen toivon kohotus, kun näkee sen roskis haamun! Mulla oli eka kerta elämässä toi sunnuntain roskishaamu, kun näin kaksi viivaa omassa raskaustestissä siitä tuli heti sellainen ilon tunne.

Sain tänään tilaamani r-testit ja tilasinkin tällä kertaa puikkoja. Ajattelin, että kun niissä on se muovi-ikkuna niin siitä ei sitten niin selvästi näkyis mitkään viivanpaikat. Olis ollut parempi kun olisivat pudonneet postiluukusta vasta loppuvko:sta. Nyt tuntuu lähes mahdottomalta olla testaamatta huomenna. Toisaalta olisi mukavampaa olla vaan hyvällä mielellä rktt ja kuulostella oireita, eilen oli huono-olo aamulla ennen ruokaa ja tavallista herkempi hajuaisti, erityisesti tuntui kalan tuoksu vahvalle, kun työkaverilla oli kalaa lounaana. Tänään ei noita oireita, vaan vatsaa koskee hiljakseen ja häpyluuta "kolottaa" silloin tällöin.

Matsalu :hug: . Kaks kertaa on meilläkin tullut yksi siirrettävä... Jaksamista odotteluun.

Star
, pidä vain toivosta kiinni. On se kuitenkin sydäntä sykähdyttävää nähdä ne kaksi viivaa (yhden kerran olen haamun itselläni nähnyt ja sekin osaksi pistää yrittämään uudelleen ).

Oivikille myös toivon kovasti kahta viivaa, tuo hajujen voimistuminen kuulostaa hyvältä.

Ihanaa, kun ulkona kuitenkin paistoi tänään aurinko ja sehän enteilee kevään tuloa (sitäpaitsi kesäkukat, yritit ym. on alkaneet itää ).

Matsalu Kiitos kysymästä, tukijoukkoja löytyy kaveriporukasta ja sitten tuolta pipotohtoreidenkin puolelta. Paria kaveria ajattelin alkaa piinata huomisesta lähtien lätinöilläni. Yritän parhaan kykyni mukaan chillata tämän viikon ja jos se vielä on ajankohtaista, niin ensi viikolla alkuviikosta menen tsekkaamaan hcg:n. Mulla on sitä paitsi tällä viikolla niin paljon töitä, että päätin, että en ehdi saada keskenmenoa tällä viikolla (anteeksi musta huumori, mutta ei tässä voi enää muutakaan).

Olen Matsalu todella pahoillani teidän alkioiden tilanteesta. Toivottavasti edes se yksi pärjää ja saat huomenna kyytiin hyvän 4-soluisen. Meillä taitaa olla siinä mielessä samanlainen tilanne noiden munasolujen suhteen, että vaikka soluja vielä olisikin omiksi tarpeiksi, niin niiden laatu ei enää ole priimaa.

starille vaan lisää rapisevia kehiin. Ja iloita saat ja pitääkin. Olisi hyvä, jos joku nostaisi tän pinon pohjakosketuksen jäljiltä pinnalle.

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

velmuliina74 (34).......kp3/24-30.........yk6........6. /1.yht.
haave3 (39)................kp5/28...............?.............3.
Solakka Silakka (39)...kp5/25-27.........yk6........1.
OnniMaija (41)...........kp6/28-30..........yk2........5.
anjamarita (40)..........kp7/34-38.........yk3........2.
Taikakuu (40).............kp9/27-32.........?............2./1.yhteinen
Plättä (44)..................kp11/28-30.........?.............7.
liiza (42).....................kp12/28..............yk9........4.
nillanilla (42)..............kp13/28-33.........yk4........1.
Saara10 (41)..............kp13/28...............yk?........1.
Matsalu (45)...............kp14/24-25...................1.
oivikki (40).................kp20/23-28...........yk4........1.
ikiemo (44).................kp23/20-50.........y?..........4.
Inia (42).................kp23/26-29.......yk5....1.
star-67 (42)...............kp25/26-27(-39).yk2......3.
äitijo2x (45)...............kp26/28...............yk?........3.
Minni007(44) .............kp29/28...............yk8........2./1.yhteinen
pyrstötähti (48)..........kp29/28...............yk15......4/1.yhteinen
tirulii (40) "tuubat pois"....kp32/?.......................1. /1.yhteinen
lumeton (39)...............kp35/?..................?............2.
babo67 (41) piuhat katki kp37/29-31 PAS 1/09. 5./1.yhteinen
touhu tenava (46)......kp44/27-30.........y3v........6.
pääpilvissä (46)..........kp52/25-43.........?............1.yhteinen
AinoEmilia (44)...........kp64/31-34........?.............4./1.yhteinen
mur-mur (43).............kp?/?....................yk1.........3.

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)

RKTT
tirulii (40).................pp14
Inia (42)..........dpo11
pyrstötähti (48)..........dpo10
oivikki (40)..........pp10
star-67 (42)..........dpo9

[/i]

(Roskis)haamuilijat

Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:

torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................

mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................

Päikki (40).....16.2.2009/kp28.....y1,5v.....LA 26.10.2009

Mukana myös:
Taustajännäilijät
sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, ikiemo, Pömppöli ja baby5

Pinon jättäneet:
Nuusku, mimmimamma, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61

[/b] [/color]

40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

Termuja kaikille!

Ja :'( lumeton ja Päikki! :hug: :hug: Päikki jaksuja sulle!
lumeton, tuliko sulle siis jo täti kylään?

Ja Matsalu, pidän tuhannesti peukkuja huomiselle!

En nyt kaikkia muista kommentoida... mutta star jo haamuili, hyvä että taas jotain toiveikastakin täällä! Jos haluat haamupinoon, kerrothan! En sinne oikein uskalla laittaa ketään ennen kuin pyydätte, etten olis liian innokas...

Olen saanut nauttia auringosta puolitoista päivää, kyllä se on vaan kummasti ihanaa! Nyt sitten viileni ja katsotaan tuleeko jatkossa sadetta... Eilen mietin ja itkeskelin tätä omaa lapsettomuuttani, surin jo etukäteen sitä jos jään lopulta lapsettomaksi. No, olen sitä surrut jo monituiset kerrat ennenkin, joten ei mitään uutta. Tiedän, että se tulee olemaan suurin suruni elämäni ehtoolla, jos lapsia ei siunaannu. Ja sitten otti saakutisti päähän, etten ole yrittänyt jo aiemmin! Ei sitä miestä ole ollut, mutta olisi pitänyt olla järkevä ja aloittaa itsekseen yrittäminen jo 10 vuotta sitten! Silloin en vain oikeestaan edes tiennyt moisesta mahdollisuudesta.

Ja sitten mulla on oireita! Eli rinnat ei oo kipeet :LOL: , lentokoneessa tuli hieman huono olo (saattoi tietty osuutta olla päänsäryllä ja paineenvaihteluillakin...), välillä noita itkutirauksia (väsymys?) ja alakertakin tuntuu liukkaalta (no, sekin voi johtua könsikkään läheisyydestä...) Eli siis toivon kuitenkin jotain, vaikka samalla odotan tädin lähes takuuvarmaa saapumista. Vielä on tässä kuitenkin monta päivää odottaa!

Kaikille kovasti :hug: ja jaksamista sinne kylmään Pohjolaan! Olette ajatuksissani!

..nega.. :'( :'( :'(
apteekin oma on kyllä ehdottomasti paras.Se ei ole ikinä antanut mulle mitään haamuja yms.
Tänään en enää lääkkeitä ota vaan annan itkun tulla ja kai se vuotokin sieltä tällä viikolla tulee.
Nyt on kaikki kokeiltu :'(
Paitsi että miekkonen on kallistunut vielä uuden hoidon läpi vientiin,mutta epäilen itse omia voimavarojani.
No jos vielä olisin listoilla ja mietin tän viikon uutta hoitoa.Tällä hetkellä tuntuu,että tämä oli tässä.

Toivotan kaikille parempaa menestystä kuin mulla....

Voi Tirulii, :hug: :hug: Tuntuu tämä olevan mustien uutisten viikko.
Varmaan kannattaa kaikessa rauhassa miettiä ja pohtia mitä sitä jatkossa tekee. Nämä jutut vei voimia niin kovin paljon.
Ainakin itse olen huomannut, että jossain vaiheessa ratkaisu on selvästi itsellä tiedossa.
Voimia teille.

Kyllä kun katsoo näitä uutisia viime päiviltä niin eihän tässä voi olla suunta kuin ylöspäin. Ihan oikeasti.

Inia, vuoto on alkanut hiljalleen, yleensä on lugejen jälkeen tullut ryminällä, mutta nyt antaa odotuttaa itseään ennen kunnon niagaraa. Vähän mulla sellainen kutina on, että ehkä pientä kiinnittymisyritystä oli ollut (se runsaan viikon takainen vuorokauden kipu oli jotain niin älytöntä että ajattelen jonkun hiukan hipaisseen ja kohtu heitti sen irti aika voimalla) ja siksi näin hitaasti lähtee. Tiedä häntä.
Nuo sun ajatukset siitä, että jos olisi aiemmin aloittanut, tuntuvat tutuilta. Omalla kohdalla kuitenkin tiedän, etten olisi ollut kovinkaan hyvä äiti aiemmin (josko olen sitä nytkään), kenenkään muun miehen kuin nykyisen kanssa en lapsia olisi voinut kuvitellakaan ja sinkkuäitiys ei minun voimavaroillani olisi onnistunut. Ja ei sitä kelloa millään taaksepäin saa käännettyä Toisaalta meikäläisesta tuntuu väärältä muutenkin valittaa kun meille tuo yksi pikkuinen on kuitenkin suotu.

Meillä on siis jatkosuunnitelmat sellaiset, että katsotaan ne pakkasalkiot. Ja sanoin klinikalle, että kun ne menivät pakastamaan (aiemmin ovat heittäneet menemään) niin jos sulatuksesta selviävät hengissa, niin sitten siirretään. Mitään jakautumista on turha odotella.
Mulle on helpompi luopua niistä sen kahden viikon aikana massussa kuin jäädä ilman siirtoa. Yksi hoito meni meillä pieleen (solut olivat liian raakoja kerättäessä ) ilman siirtoa ja se oli pahinta. Kokeillaan estrogeenilaastarilla niin ei tulisi niitä hormonivaihteluita, eli olisi näin mulle turvallisempi kuin Zumenon.

Sen jälkeen tehdään viimeinen hoito. Mennään vaan toiselle klinikalle, sillä tuolla on kaikki parin vuoden aikana muuttunut ikävämpään suuntaan. Me tytön syntymän jälkeen päätettiin tehdä kaksi hoitoa ja tuo päätös tuntuu meistä molemmista hyvältä.

Nyt menen pois terrorisoimasta palstaa.

Voimia kaikille :heart:

Voi tirulii pahoittelut sinne! Mitä jos lepäätte vähän aikaa ja mietitte sitten kuitenkin uutta hoitoa..

Samoin lumeton kannattaahan tuo kokeilla sulatus, niin ei jää mielen päälle, jos jättää käyttämättä. Kannatan klinikan vaihtoa jos mahdollista. Eikös nuo hoidot ole sen verran kalliita, että maksaa mieluummin sinne missä paras taito/palvelu?

Star wau, että haamu! Toivotaan, että siitä vahvistuu ja tuot pinoon plussan, niitä mahtuu vielä. Meinaatko nyt joka aamu testata? :p

Inia lomalainen! Voihan tuosta lennostakin johtua huonot olot mutta voi johtua salamatkustajastakin :heart: Hope, hope! Nauti siellä hyvistä oliiveista, viineistä ja tummista silmistä.
Tiedän tunteesi, että "tuleeko koskaan lasta" ja "miksen aiemmin.." Itselläni samat ajatukset nyt, mutta olen tullut siihen tulokseen, että aiemmin en ollut valmis tai ainakin isä olisi ollut aivan väärä. Olin pitkään siinä ajatuksessa, että jään lapsettomaksi ja syynä on joku vika minussa. En oikeastaan edes surrut asiaa silloin. Reilu vuosi sitten kun tapasin nykyisen mieheni, meillä tuli ekasta kierrosta kauhea hormonimyrsky ja oireet, luulin olevani raskaana, mutta enpä sitten ollutkaan. Tuon kierron jälkeen ei vauva-ajatus antanut rauhaa ja alettiin tehdä täsmähyökkäyksiä oviksen aikoihin ym. Huomenna mennään ekalle lapsettomuuslääkärille yhdessä. Siitä alkaa homma etenemään tai sitten pelkään, että paljastuu jotain, mikä tyrmää kaiken.

Matsalun päivästä kuulisin mielelläni.

Muillekin tsemppiä päivään ja plussaa pöksyihin ++++!

pyrstötähti
ollaan jo keskiviikossa. Hirveän surullisia uutisia mutta yksi ilonpilke silti, roskihaamu. Ehdotan että laitetaan se listoille. Ei se tosiaan lohduta vaikka kuinka sanotaan että yksikin hyvä riittää, tai että aika haavat parantaa. Silti se vituttaa ankarasti. Epäonnistuminen on rankka laji ja tässä meidän urakassa on kyse elämänkokoisesta asiasta.

Inia sai minut haaveilemaan matkasta. Aionkin järjestää sen heti toukokuussa jos löydän jonkin pussin pohjalta muutaman satasen. Menen oikealla köyhäilyreissulle. Juon runsaasti vettä ja pöllin aamiaiselta munia taskuihini joilla pärjään päivän. Ja luonnollisesti laihdunkin samalla :D palaan takaisin ruskettuneena, olen kasvanut 20 senttiä ja minulla on huippuvartalo. Ja jatkan sitten uutta elämääni. Kaikki kadehtivat minua ja norjaa uumaani.

On, piti oikein hieraista silmiäni. Edellisestä tädistä on tosiaankin aikaa jo kulunut. Mutta lauantaina tulee päivät täyteen oviksesta. Toisaalta olen hirveän iloinen siitä että jos ne silloin tulee kaikki vielä toimii. Kovin korkealla ei ole toiveet ettei ne taas tulisi. Tässä tuntemukset: massu on kuin pumpattu ilmaa täyteen, vv puuttuu kokonaan on vaan liukas fiilis, mieliala liian seesteinen ottaen huomioon kp:t, niin ja hirveän aikaisin illalla väsyttää joten ei mitään uutta auringon alla :eek: Paitsi että olen aamuisin laittanut taikavoidetta. Epäilen vähän että oisko tuo liukkaus siitä johtuvaa ja eikös keltarauhashormoni jotenkin turvota että massukka ois ilmapallona juuri siksi kun sitä on nyt lisätty? Mene ja tiedä.

Toivotaan että roskishaamusta kehittyy normihaamu. Ja että Päikin pikkuruinen olisikin vielä ihan oikea vauvanalku ja että Matsalun superyksilö (se oli varmaan just se isoin möllykkä) jakaantuu oikeanlaiseksi. Oletko muuten lukenut sen lutuliinin kertomusta sieltä ikivanhasta pinosta lahjasoluhoidosta, göö-poikahan napsahti kerralla alulle ja kaikki meni hienosti, lutuliinilla oli oma toiminta jo ihan seis ja ikää kait 49 joten voi miten toivoa on vielä jäljellä.

Parempaa päivää tänään kaikille tv: pyrstis :heart: :heart:

No niin siskot, omat alkiot nyt ekaksi, kommentit sitten.

Eli aamulla ei kuulunut klinikalta mitään "eivät ole jakautuneet"-soittoa, joten siirtoon lähdettiin toiveikkain mielin. Mies oli tosin menomatkalla ihan kohmeessa ja kun kysyin, mikä jännittää, hän sanoi, että siitä on tullut jo tavallaan tapa: aina kun ollaan klinikalle menossa, edessä voi olla mitä kamalaa tahansa, joten hampaat lyövät loukkua jo valmiiksi ja ikäänkuin varmuuden vuoksi!

Klinikalla oli kuitenkin vastassa odotettua parempia uutisia. Eilisen jälkeen maljalla oli tapahtunut sarja pikku ihmeitä, joiden lopputuloksena oli peräti kolme alkiota. Kaksi - ja kolmisoluisia olivat, mutta eivät välttämättä sikahitaita, kun oli vielä aamu ja hedelmöittymisestä vajaa kaksi vuorokautta aikaa. Luokitus oli kahdella tyypillä kolmonen ja yhdellä jopa hiukka parempi eli kaksi. Ei mikään huipputulos siis, mutta astetta parempi kuitenkin kuin edellisellä kerralla: yksi alkio enemmän ja yksi pykälän parempilaatuinen. Menopur tuotti siis meillä hitusen paremman tuloksen kuin Puregon. Jos se nyt sitten lääkkeestä riippui.

Kaikki kolme alkiota siirrettiin. Tämä tietysti kertoo siitä, miten epätoivoisena lääkäri meidän tilannettamme piti; kolmosraskauden mahdollisuus on lähinnä teoreettinen. Mutta meistä ratkaisu oli hyvä, koska pakkaseenkaan alkioistamme ei olisi ollut emmekä halunneet heittää yhtään hukkaan.

Siirron jälkeen menimme ravitsemusliikkeeseen ja tilasimme oikeaa sampanjaa ja nostimme maljat. Mies antoi kolmikollemme tällä kertaa yhteisen nimen: Finntrio.

Nyt olo on valtavan helpottunut. Ei enää mitään jännitysmomentteja hetkeen aikaan minulle, kiitos! Hoidot omilla soluilla päättyvät tähän. Tavoite on tavallaan saavutettu: saimme yrittää ja parhaamme teimme, ei jää jossiteltavaa. Mitään ihmeellistä ei tullut esille, munasolut ovat juuri sitä mitä sopi odottaakin. Emme kuitenkaan ole täydellisen hedelmättömiä: alkioita tuli ja siirtoihin päästiin. Tuntuu ihan siltä kuin meillä olisi nyt hitusen enemmän lapsia kuin ennen näitä hoitoja oli! Sitä yhden supersolun metsästystä voi nyt hetken aikaa jatkaa luomumenetelmälläkin.

Nyt kerätään voimia ja rahaa ja ajan tullen suunnataan vielä ainakin yhteen lahjasoluhoitoon. Olen jo varannut ajan kahdelle tamperelaiselle klinikalle, mutta turvallisesti parin viikon päähän: sitten jo tietää, kuinka Finntrio kohdussa pärjäsi.

Ja sitten kommentteja. Tiruliille iso, rohkaiseva halaus. Tunnistan tuo väsymyksen. Koeta nyt levätä, palautella voimia ja rakastella miehen kanssa ihan ilman mitään paineita. Ja sitten kun olet toipunut, menkää vielä hoitoon. Sinä et ole vielä vanha ja teillä on kaikinpuolin ollut menestys hoidoissa parempi kuin vaikkapa meillä. Sanon tämän nyt pienellä riskillä, mutta minun mielestäni periksia antamiselle ei ole ollut riittävä syy se, että en enää jaksa tai että olen väsynyt. Se olisi juuri sellainen peruste, jota myöhemmin saattaisin jossitella ja katua. Olen samaa mieltä Lumettoman kanssa: kun on aika lopettaa, siihen ratkaisuun on kyllä kypsynyt ja sen tietää.

Oivikilla ja Starilla on kutkuttava tilanne! Voi kunpa nyt haamut vahvistuisivat... Iloitkaa joka tapauksessa ihan täysin rinnoin! Se ei ole keltään pois, jos tällä palstalla vaihteeksi joku onnistuisikin, päinvastoin.

Inialle ja Pyrstikselle myös peukutuksia!

Hei kaikkille ja :hug: pettyneille. Päikille jaksamista ja ajankulun nopeutusta. Matsalulle superhyvä juttu toi 3 alkion siirto. Ja muille tsemppiä omiin jaksamisiin.

Terveen paperit on nyt plakkarissa joten
kävin tänään ottamassa yhden verikokeen hoitoon liittyen ja sattui ihan kamalasti niin paljon että ihan itku tuli, hoitaja pahoitteli asiaa mutta eihän se hänen vikansa ollut..Huh, en tosin ole itkeny koskaan verikoetta otettaessa, kerta se oli ensimmäinenkin. Ehkäpä mielikin oli apeana että tähän pisteeseen on nyt tultu että järeempiin hoitoihin pitää turvautua. Inia kirjoitti ihankuin minun ajatuksilla...ei tarvi katua mitään, olen siis päättänyt mennä ivf-hoitoon ja ensiviikon perjantaina aloitan nenäsumutteen ottamisen, kaksi suihketta aamuin illoin. Synarella merkkistä. Pääsiäinen sotkee aikataulun joten mulla niin sanotusti pitkällä kaavalla tämä hoito. Jännittää ihan kamalasti miten noi lääkkeet vaikuttaa. Ja kummastuttaa miksi sumutetta otetaan koko hoidon ajan muistaako kukaan mitä varten, toki ensiviikolla kysyn ite klinikalla mutta näin etukäteen ois tieto paikallaan.

SS toivottavasti saatte hyviä uutisia klinikalta

Kaikille suuri :hug:

Nillanilla, Synarelalla painetaan oma hormonitoiminta alas ja siihen päälle kasvatetaan sitten pistoshormoneilla munikset. Sumuttelua pitää jatkaa koko hoidon ajan, että ne omat hormonit eivät sotke asiaa ja päästä esim. munasoluja karkuun. Synarelan määrä kuitenkin vähenee sitten kun hormonipistokset alkavat.

Ainakaan mulle ei Synarelasta tullut muita oireita kuin hiukka kuumia aaltoja. Piikkihormonit aiheuttivat sitten kyllä mielialojen heittelemistä. Kannattaa varautua siihen, että ehkä välillä itkettää ja masentaa. Hyvä puoli siinä on se, että kohta jo onkin taas parempi olo! Toivon sulle kovasti onnea hoitoihin!

Tirulii olen pahoillani :hug: On varmaan hyvä tehdä nyt niin kuin tuntuu. Viimeisen hoidon jälkeen en ole itse oikein vieläkään ulottanut ajatuksia kysymykseen: "Mitä nyt?" Olen yrittänyt olla ajattelematta asiaa, alkanut liikkua enemmän ja vain olla.

Hienoa Matsalu, että saitte nyt kolme kyytiläistä! Tuntuu riippuvan vähän hoitopaikasta tuo siirrettyjen alkioiden määrä, koska tuskinpa oma hoitopaikkani siirtäisi kolmea, kun ei oikein kahtakaan (ei tosin ole tullut ajankohtaiseksi, mutta pikkuisen on joskus etukäteen puhuttu). Mutta siis tosi hyvä juttu, nyt ei sitten jää jossiteltavaa ja sehän se olisi pahinta, koska nimenomaan tekemättömiä asioita sitä katuu ja jossittelee.

Ja tosiaan toivottavasti pinomme haamuviivat saavat lisäväriä ja jännäilijöiden listalla oleville Inialle ja Pyrstötähdelle täysosumaa toivotan. Oviksenmetsästäjille (itsellä taitaa jäädä tässä kierrossa väliin, kuten voi tapahtua hoidon jälkeen) onnea ja kaikille muille muuten vain mukavia hetkiä!

Tirulii :hug: olen todella pahoillani, surullista.

Matsalu ihanaa, kun sait kolme sitkeää sissiä matkaa, onnea finntriolle pitkälle matkalle.

Pyrstiksen ihme voide on tosi tehokas tai sitten se parempi vaihtoehto.

Nilla hyvä, että olet parantunut. Jännäillään täällä sitten joukolla sinun hoidon etenemistä.

Inia mukavaa loman jatkoa.

Tänään rapistelin puhtaan negan ja kaikki oireet ovat kadonneet. Tiputtelu vuoto ei ole vielä alkanut lugejen läpi, ihmettä vielä toivon. Ajattelin testa vasta su tai ma seuraavaksi, mikäli tiputtelu vuoto ei ala aikaisemmin. Oli kyllä toivo jo korkealla su roskishaamun ja ma epätavalisen herkän hajuaistin takia.

Tiruliille pahoitteluttää homma vaatii pitkää pinnaa ja se on myös itsellä ollut koetuksella.

Matsalu sanoi hyvin, että syy periksiantamiseen ei saa olla ettei jaksa tai väsymys...itseasiassa tämä oli kuin mulle sanottu, kun on ollut tätä ei jaksa mentaliteettia päällä....nyt täytyy muuttaa katsantokantaa. .B

Ai niin menkat kans alkoi, mutta ei se nyt mitenkään masentanut...se on se puolituntia ja sitten taas eteenpäin, mutta mutta huomenna klinikalle ja suunnitellaan jatkohoito. Saas nähdä mitkä on verikokeiden tulokset. Mielenkiinnolla odotan...tosin voin lyödä vetoa, että lekuri saattaa mainita jotain iästä :kieh:

Mä olen myös miettinyt sitä lahjasoluhoitoa...mutta tehdäänkö niitä meidän ikäisillemme täällä Suomessa, no saattaa olla, että meikäläisellä menee tässä nyt kesän yli nämä hoidot jos niitä nyt aloitetaan...

Pahoittelut Oivikille vai olisiko vielä mahdollista, että olis napannut...toivotaan sitä.

SolakkaSilakalle myös tsempit huomiseen käyntiin.

Osaisko kukaan kertoa mistä johtuu että kk vuoto todella hailean punaista,kun mulla normisti sellasta todella tummanpunasta tai sitten ollut tosi kirkasta punasta.Mutta nyt sit tässä kierrossa ollut sellasta tosi haaleaa,mutta kuitenkin tullut sellasia kunnon hyytymiä pönttöön ku käyny vessassa.Mulla tuliekana mieleen että onkohan mun kohdunlimakalvo joteskin liian ohut ja siit johtuu ettei munasolu pääse kiinnittymään siihen ja sen takia saan vaan tollasia haaleita haamujakin testeihin?
Kaikkea sitä tuleekin mietittyä näin iltaisin.No ehkä mulla nyt onni onnettomuudessa etten ole raskaana koska selkäkipujen syy selvis,kahdessa nikamassa välilevyn pullistuma.Maanantaina saan lopullisen tuloksen kahdesta magneettikuvaksesta ja kauhulla odotan mitä sieltä nyt sit loppujen lopuksi löytyy.meinaa kivut on jotain aivan tähtitieteellistä tällä hetkellä ja kipulääkkeet ei auta ku todella pienen hetken.
Matsalu hienoa että saite kolme kyytiläistä ja toivotaan parasta.
Ja muille jännääjile ja peukutukset nyt sitten ja halit jotka uuteen kiertoon suuntaavat.
Pyrstis vois kyl jo kusasta rapisevaan
:D .

Yhteistyössä