40+ so what? (vol. 2)

Matsalu: Eihän noissa niin hirveän suurta eroa olisi. :eek: Näin maalaisjärjellä tuntuisi, että ois kantsinut kasvatella vielä. Kun ajattelee, että se suurin ois vaikka 23, niin muutkin ois jo 20 ja 19 eli ihan tarpeeksi isoja. Mutta varmaan on vaikea ennustaa etukäteen miten follit kasvavat...

Ei ole päässyt nettiin koko päivänä,täällä meillä päin ollut TAAS joku vika lähiverkossa.. Aamulla vähäaikaa pääsi käymään täällä.. :kieh: Niin testattu on aamulla ja negaa näytti,mutta menkkoja ei ole vielä näkynyt eikä kuulunut.. :headwall: Ärsyttää! Masentaa!Taas temppuilee tämä kierto.. (ainakin oviksen mukaan).. :kieh:

Täällä ollut puhetta siitä että minkä ikäinen oma äiti on ollut kun synnytti..kun minä synnyin oli äitini 21v ja isäni 22v.Veljeni syntyi noin kolme vuotta minun jälkeeni..

Velmuliina74 Voi velmuliina,olen niin pahoillani! :hug:

Voi ei...einiinvaan...olen tosi pahoillani! :hug:

Tervetuloa mukaan nillanilla! :wave:

...oman tekstini tuolt toisesta pinosta tänne kopioin
:snotty: :/

Tulipa vain..
...ilmoittamaan, jotta niin se tuo typerä tätyli tänä aamuna päätti sumun seasta. Jotta tämän kertaisen erikoiskokeen määränpäänä on meitin osoita ja niin hän sitten tuon punaisen urheilukaaransa pihaan parkkas, josta sitten sisäle rynnäköimään ryhtyi.

Elikkäs kp 1 tänään.

-touhis-

Ps. No, ei ollut kovinkaan suuri yllätys tu tätin rynnäköinti, kun testin tuos toissa iltapäivän tekaisin-negaa näytti.

:/ :/ :/ -touhis-

Onnea Pyrstis !!! :hug: Kohta tämä pino räjähtää kanssasi kunhan vain plussaat virallisesti.

Pahoittelut tädin yllättämille ja Velmuliinalle ...hmmm ja kukas toinen olikaan... ju, einiinvaalle myös rutistukset ja jaksuja uuteen yritykseen.

Täti on häädetty ja nyt uudella innolla pupuilemaan....

Nyt ei jaksa enempää..---> kultsin kainaloon lämpimään...

Matsalu Ihmettelen Matsalu suuresti tota sun tilannettasi!? No, kai se lääkäri on parempi arvioimaan, mutta kuiteskin. Mullahan oli silloin viime viikolla neljän pistopäivän jälkeen kaikki kolme follia yhtä suuria (13,5 mm). En kysynyt, mitä ne oli punktiossa, mutta ruudulla tasan yhtä suurilta näyttivät. Arvioisin, että n. 20-22 mm. MUTTA: viime ivf:ssä mullahan tuli kaksi follia, kumpaankin munasarjaan yksi. Oikeassa oleva oli selkeästi suurempi. Oikein bigmama, ainakin 4 mm suurempi kuin vasurissa oleva. Silti punktio tehtiin, molemmissa folleissa oli munasolu ja molemmat hedelmöityivät. Ei ymmärrä... Sullahan olis tänään ollut vasta pistopäivä 5, eikö niin? Mun pieneen järkeeni kävisi, että ihan hyvin myös 13 mm voisi ehtiä kasvaa riittävän suureksi. Mä pistin nyt yhteensä 7 päivää ja 8. päivänä oli irrotuspiikki.

Kiitos kiitos ystävällisestä vastaanotosta. En tiedä mitä ajattelette asiasta mutta yksin olen nyytin haku reisulla. Sulhoa ei ole vastaan kävellyt ja vuodet näköjään vierii niin että silmät tippuu päästä. Lasit tarvii jo töissä että näkee jotain tehdä vaikka kauas kyllä näen hyvin ja positiivisesti kattelenkin että se sulho sitten joskus ottaa koko paketin minut ja nyytin kunhan oikein rakastuu :heart: Katsoiko kukaan eilen Inhimmillinentekijä-ohjelmaa? Uusintana tulee ens tiistaina.

Mulla oli 5 pv clomihexall kuuri ja Pregnyl-piikki. Inseminaation jälkeisenä aamuna, eli tänään oli kova vihlonta oikealla puolella jossa follikkeli oli 20mll. Mitähän lie tarkotti... Jännittää miten käy. Odotellaan tää tulos ekaksi katsotaan sitten niitä kp lähemmin. Kenellä olikaan tänään inssi? Nimet menee vielä sekaisin...

Minkälaisia ovat ennenaikaiset vaihdevuosi oireet? Mulla tänä syksynä alkanu olemaan jalkaterät ihan jääkylmät..

Mun äiti oli 18v kun sai mun isosiskon ja 22v kun minä synnyin ja 32v "iltatähtenä" saatu pikkusisko, että näin. Molemmilla siskoilla 3 lasta ikähaarukalla 2v-22v

Kaikille jaksamista :)

pyrstötähti
ilosesti rallatellen kippasin viinipullon sen kunniaksi että testasin negan ja totesin että ei sitä niin vaan. Mutta ei kyllä ois tarvinnu mun seuraksi muitten alkaa tuhruttaan hyvin olisin voinut kurvailla yksinki tädin seurassa. Jostain googlailin että se tuo mulimen pistää ensin vähän kiertoo uuteen uskoon ja tuhraa ei kyllä vieläkää erityisemmin. En tiedä minkälajin rapiseva oli mutta ei haamn isöäidin tädinkään varjoo. Laitoin ruokaa ja kun ukkeli tuli kotiin olin kuitenkin hänen mielenrauhansa puolesta tyytyväinen.

Nillanilla ihana lappilainen nikki, meitä on täällä joka lähtöön ja osa meistä kuumeilee jopa avioliitossaankin yksin joten ei nyytinhakureissusi yksin mitenkään kummastuta, ainakaan minua.

Ja sitte on kohta rinki käyty läpi, vilmis ja touhi ei ole ilmottaneet kuitenkaan tädistä merkkejä jotwn ootellaampa mitä tuleman pitää. Ihanaa ainoee sulla parhaat ajat jo käsillä me tääältä yritetään perässä ämpiä. No kohta kutsuu höyhensaaret. Toivottavasti täti huomenna kaappaa mukaansa että saadaan neki suoritettua pois alta. Hyvää yötä halit ja pusut kaikille

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Taikakuu (40).............kp1/27-32..........?................2./1.yhteinen
touhu tenava (45)......kp2/27-30..........y3v............6.
mimmimamma (46)....kp3/27................y6v...........4.
Plättä (44)..................kp4/28-30..........?................7.
velmuliina74 (34)......kp4/24-26..........yk2........... 6./1.yhteinen
pääpilvissä (45).........kp5/25-43..........?................1.yhteinen
AinoEmilia (43)..........kp6/31-34..........?................4./1.yhteinen
Matsalu (44)..............kp7/24-25(Ins 17.10.)...?..1.
haave3 (39)...............kp8/28................?................3.
Nuusku (43)...............kp11/28..............?................4.
kenzie64 (43)............kp12/30..............yk2............4.
Riikkaliisa (40)..........kp13/28-29........?................4.
Päikki (40).................kp13/27(Ivf/pp0)..y1,5v...2.
äippä67 (41)..............kp15/26-39........y1,5v........2.
ikiemo (44)................kp16/n.23...........yk2............4.
Minni-07 (44) ............kp20/28..............yk3...........2./1.yhteinen
Rva Pikkumyy (43).....kp21/32.............yk2............4./1.yhteinen
Pennanen (41)............kp23/29-32........y0,5v........2.
Kirsikka68 (40)..........kp23/28-39........?................5.
vilmaville (43)............kp26/28-30........y1,5v........9.
pyrstötähti (47)..........kp33/28..............yk6...........4./1.yhteinen

tirulii (40)...................kp?......PAS...........yk?...........1./1.yhteinen
nillanilla (41)..............kp?.....INSSI........yk?...........1.
einiinvaan (42)...........kp?........................yk1..........3.
babo67 (41).............kp20/29-31....PAS ?/08.....5./1. yhteinen

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/29 = 9,57 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.10.2008 mennessä "tavoite" = 6 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taukolaiset, "alaikäiset" ja poistuneet)

"Kadonneet lampaat" ja taukolaiset, ilmoitelkaahan itsestänne

liiza (42).....................kp44/28..............?................?
Höpisijä (42)...............kp68/28..............?...............3.
Elina67 (40)................kp?.......................?...............1.
ruujakengu...................kp90/28.............?...............3.
Mussukka67 (40)........kp142/29...........yk11........2./1.yhteinen
Hellu1...........................kp?/?...................?...............3.
Kuntoutustauko 17.8.2008 alk:gitte (39)..kp17/28..?..1.
Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.
Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)[/i]

[/color]
Mukana myös:
Pinon päivittäjä lapsellinen67
Taustajännäilijät Pömppöli ja baby5

Pinon jättäneet: kane, keijukka, dinosaurus61

Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:

torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................

[/b]

YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

Huomenta kaikille!

Eipä taida meikäläisen ennustajanlahjat tosiaan olla kummoiset, päinvastoin. Ei tullutkaan sitä plussapyrähdystä mitä ihan varmana tunsin mielessäni. :|
Pahoittelut kaikille tädin saavuttamille. :hug: Mutta tästähän ei voi olla kuin yksi suunta ja se on

nillanilla: Meitä löytyy täällä joka lähtöön ja jokaiselle löytyy tilaa. :) Ennenaikaisten vaihkareiden oireet on aika samanlaiset kuin "oikeissakin" vaihkareissa. Jalkaterien kylmyys niihin ei kuulu. :) Minusta se ennemminkin viittaa verenkierron häiriöihin. Sinulta varmaan on mitattu FSH (kertoo juuri noista vaihkareista) ennen hoitojen aloittamista ja se jos on koholla, ei hoitoja aloiteta.

Niinpä niin, kyllä mitattiin ja tulos oli 6,5 taitaa mulla mennä sekasin nää tiedot kun ihmettelee miten sitä rapistuu ja miettii että puolet elämästä viel jäljellä... Nikistä: Lappi mun mielessä, siellä asuneena ja nyt eteläläisenä

Heippa kaikille ja Nillanillalle tervetulotoivotukset ja onnea vauvahankkeelle. Tätiläisille pahoittelut :hug:
Täytyy se myöntää, että ikä alkaa näkyä ja tuntua. Kävin alkuviikosta näontarkastuksessa ja tuomio oli ankea..prillit käyttöön ja ihan monitehoisina :headwall: Oon just lähdössä kehyksiä valitsemaan. Ikänäkö alkaa kuulema huononemaan n.40-votiaana, 43-v viiesitään tullaan optikolle ja 45-v. seuraa romahdus näön heikkenemisen suhteen. Noihan on aika yksilöllisiä juttuja mutta itselläni aina hyvä näkö vaan eipä oo enää.

Tikuttelut alkaa taas. Välillä kyllä vakavasti mietin,että jaksaisko sitä vielä uutta vauvaa varsinkin kun meillä on siis aivan mahdoton uhmaikäinen 2-vuotias.
No, kaikki otetaan mitä annetaan..siis jos annetaan.
Mukavaa viikonloppua kaikille!

pyrstötähti
näkökin heikkenee, minä ajattelin yhtenä päivänä että sitten kun pitää kaivaa synnytyssalissa monitehot että pystyy laskemaan vauvan varpaat voisi olla jo hiukka myöhäistä mutta positiivistahan on jo että on itsellä silmät päässä ja vaavilla 10 varmasta niillä pääsee jo pitkälle :LOL:

Ja se mun punainen täplä hävisi kokonaan. Ihan kuin ilkkuen kun tein sen testin lähti tädin essun nauhatkin. Tämä viikko ei totisesti ollu meidän pinon viikko mutta paljon me kirjoitettiin ja vielä on viikkoa jäljellä ja ovisrapisevista saadaan plussia. Nythän voisimme niilläkin kuvilla ilahduttaa toisiamme!

45 vuotiaana totisesti tulee se näköromahdus, mulla 46 vuotiaana piti ottaa monitehot ekan kerran mutta kun on paljon minkkaa niin se ei hirveeksi kuulemma pääse toi ikänäkö sitten. Hyvin kyllä pärjään yksitehoillakin ja vaihteluksi käytän niitäkin kun noi monitehot on niin tyyriitä ettei niitä raaski ostaa kuin yhden parin kerrallaan käyttöön.

Tuossa rapistelussa on kyllä se huono puoli että nyt kun ei mitään tätiä kuitenkaan kuulu sitä voisi ryhtyä spekuloimaan, että ehkä oli liian aikaista, ehkä ovis olikin myöhemin kuitenkin kun rapistelu on ollut minimissään jne. Mutta olen nollannut tilanteen ja nyt riittää tämä oman navan tuijotus hetkeksi. Alan piinaamaan kaikkia muita paitsi itseäni :LOL:

Touhis olikin ilmoittautunut kun iltamyöhällä häntä vielä kaipailin joten joukko on koossa. Ärsyttävintä on se että ei millään haluaisi antaa naikkareitten keskiarvotilastoille ja pessimismille valtaa joten pakkohan tässä on rimpuilla vaan sitkeesti mukana ja pistää epäilijöille hanttiin. Siskot, siskot, me ei luovuteta nyt. Joko oman tai naapurin ukon siemenillä, klinikalla tai kammarin hämärässä, siimaset pistämme liikkumaan ja nousemme taas uudelleen nousukiitoon koko kirjava kanalauma (ehkä vähän lyhyt lento mutta siivet on kumminki B) ) ILOISTA PERJANTAITA ONNEKSI SE ON TÄÄLLÄ TÄNÄÄN :heart: pyrstis

Hei! :wave:

Ai täällä puolen olisi tällainen ketju.Kävin juuri tuolla lapsettomuus puolella korkkaamassa itteni yli 35-vuotiaisiin.Olen 40v.ja hoidoissa tarvottu muutama vuosi ja ensiviikolla jälleen pas.Mutta en taida vissiin tälle puolen sit kuulua/huolitteko mukaan,kun hoidoissa kuljen.En lukenut sen kummemmin aikaisempia kirjoituksia,kun vähän kiireellä olen liikenteessä.
Hoidoista tuloksia ei ole tullut kuin km:ja.
Kuitenkin ihanaa huomata etten ole ainoa vanhemman puoleinen,joka ikävöi omaa lasta.

Positiivinen näkemys tohon silmä asiaan, heh, mun optikko sano että nykyajassa sanotaan ikänäköä AIKUISNÄÖKSI :whistle: ja niihin laseihin ei tahdo tottua, aina ovat väärässä paikassa kun ei voi käyttää niitä kävellessä..

Mikähän on se raja siihen fsh tulokseen että tehdään hoitoja ja onko tutkittu miten nopeesti suurinpiirtein se muuttuu? puolessa vuodessa, vuodessa...

pyrstötähti
sun fsh on tosi hyvä mulla on 11 joten alkaa kyllä kääntyä ehtoopuolelle. Tosin se on tämän ikäiselle tietty oikein hyvä mutta raskautumista ajatellen kyllä jo yli sen maagisen 10 rajan jota pidetään vielä kelpoisena. Näillä sitä vaan mennään.

Tirulii: Tervetuloa vaan rohkeasti mukaan. :flower: Onhan täällä hoidoissa muitakin, esim. Matsalu ja Päikki. Laitetaanko sinut listoille?

Pyrstis: :eek: Siis mielenkiintoista, että ne täplät katosi... :whistle: Enpä nyt ala spekuloimaan asialla sen enempää. Uutta ja erilaista kuitenkin...

nillanilla: 15 pitävät aikalailla sellaisena FSH:n rajana, että jos sen yli on, ei hoitoihin mielellään oteta. Alle 10 sen pitäisi olla, jotta olisi erittäin hyvä. Tuo FSH saattaa vaihdella, joten ei siitä ole oikein olemassa mitään tasaista kaavaa miten se nousisi.
Minulla mitattu kolmesti viime vuonna. Keväällä menkkojen oltua pois jo yli 3 kk se oli 17, sitten Väestöliitossa mitattiin kierron keskivaiheilla (pitäisi mitata kierron 3 pvä) 20 ja viimeinen syksyllä kp 3 se oli 14.

Pyrstis, ilopillerimme, pahoitteluni negasta. Mutta muista: pieniä ihmeitä on maailma täynnä!

Nillanilla, se olin minä, jolla oli tänään inssi. Eilen pistin Pregnylin, nyt ultrassa folli 20 mm ja simpat sisässä. Edellinen inssi tehtiin mulla Clomien kanssa ja silloin inssiä edeltävän päivän iltana alkoivat kovat vatsakivut. Inssissä aamulla kaksi munarakkulaa olikin sitten jo puhjennut. Eli ainakin minulla kivut merkitsivät munasolun irtoamista. Mutta tällä kertaa munarakkula oli siis vielä paikallaan, irtoamista odottelen illansuussa.

Kovin suuria toiveita en elättele. Miehen simpat olivat tosin nyt paremmmat kuin edellisellä kerralla, ilmeisesti viikon pidättäytyminen auttoi. Mutta toisaalta nyt on irtoamassa vain yksi munis, kun edellisellä kerralla niitä kypsyi kolme... Sen opin viime kierrosta, että lämpöjä ei kannata vilkaistakaan, kun Luget ovat tukihoitona. Lääkkeet nostavat ainakin minulle melkein kuumeen, siitä ei voi mitään päätellä. Mutta Nillanilla, peukut pystyyn nyt vain meille molemmille. Koska aiot testata?

Niin, ja se FSH-arvo. Mulla oli neljä vuotta sitten 4,4 ja nyt 5,1. Eli ei se kovin nopeasti huonone.

Tirulii, kyllä täällä on muitakin hoidoissa olevia, ei muuta kuin sekaan vaan.

Tuosta "aikuisnäöstä." Mulla on laseissa niin paljon miinusta, että toistaiseksi se on varmaan kompensoinut toiseen suuntaan kulkevaa muutosta. Mutta ihan tässä muutama päivä sitten huomasin eka kertaa, että neulaa piti viedä vähän kauemmas, kun pujotin lankaa neulansilmään. Eli sitähän se sitten kai on. Mutta ihan hyvin vielä pärjään yksitehoilla. Miehellä, 47 v., on jo kaksitehot.

lapsellinen67 ja Matsalu kiitos!Laita vaan listoille :) Kivempi jännäillä porukassa kuin yksinään.Oviksen pongasin digillä eilen ja siirto olis maanantaina jos siirrettävää on.Eli siis tehdään luonnolliseen kiertoon.
Palailen vkl uudestaan!Tuskin maltan pysyä pois
:p

Tervetuloa mukaan Nillanilla & Tirulii :wave: !
Täältä pinosta ei ole ketään käännytetty pois, eikä päästetä pois, edes sen plussan kera - onneksi! Ja kukapa täältä pystyisi edes lähtemään, on tässä pinossa niin mahtavia persoonia jakamassa iloja ja suruja kanssamme. Olen myös varma siitä että, pinolaiset tulee tekemään myös vielä historiaa, eli kääntää naikkarin keskiarvotilaston niin päälleen että siellä proffat ihmettelevät lukuja vielä vuosia tämän jälkeen!

Pyrstis: Aika moista jännitystä kyllä järjestät nyt meille. Itsellänihän oli ihan sama tilanne silloin kesäkuun alussa ettei se plussa ihan heti näkynyt. Muistan vieläkin kun testailin mökin puuseessa ja raahasin lopulta miehenikin sinne (vieraittemme seasta) ja tenttasin että näkyykö kahta viivaa vai ei? Silloin oli silmälaseilla ja taskulampulla nähtävissä haamun iso-iso-isoäidin haamu. Pari - kolme päivää sen jälkeen tuli testiin ihan selkeä plussa.

Voi että kun nyt saataisi pari plussaa tänne lisää, niin nämä syksyiset harmaudetkaan ei tuntuisi missään.

Mukaavaa perjantainta teille ihan jokaiselle!

:ashamed: nolona heti pyyntämään,että miulla olis pakastealkion siirto..ei inssi.Ja 1.yhteinen,miehellä ed.liitosta yksi lapsi.Kp olis 23/(30-34) kun pas tehdään.Yk olis varmaankin 2 jos ed.passista lasketaan,joka ei (taaskaan) onnistunut.Yk:t yhteensä on varmaan satoja... :headwall: :attn:

tirulii: sama pää kun on kesät talvet, niin noinhan siinä käy. :ashamed: Korjaan tuon ja kyllä kai ne kaikki yk:t on yk:ta, joten laitan kyssärin sen kohdalle.
Olen pitänyt tuolla lopussa sellaisia, joiden kp:ta ei varsinaisesti "lasketa" ja babo on tuolla kans kun hänellä on se sterilisaatio. Mutta voin sijoittaa sinut tuonne listalle jos haluat ja ilmoitat tämän pv:n kp:n.

:attn: Muutkin, ilmoitelkaa, jos haluatte tietojanne muutettavan. :attn:

Ja jos haluatte listaan muutoksia, ehdottakaa!! :heart:

Yhteistyössä