40+ so what? (vol. 2)

pyrstötähti
samaisessa lehdessä mainostettiin Gynekologian nettikursseja, joten nyt lapsellinen kipin kapin ilmottautuu, ai miten niin siihen tarvitaan muutakin kuin hillitön kuumeilu, muka jotain lääketieteen oikeita tutkintoja, ei muuta kun meidän pino-gynekologi nyt nettikoulun penkille niin voimme kantaa kaikki nämä ropomme joita syydämme kaiken maailman arvauskeskuksiin suoraan lapselliselle :LOL:
 
No, kieltämättä muuten tänään tuntui, että teki mieli opettaa sitä lääkäritätiä, kun ei se reppana oikein tiennyt mistään mitään. :LOL:
Pitäisköhän vaihtaa alaa vielä tässä iässä... voishan se tuo gynen ammatti olla aika mielenkiintoinen. Jos vain erikoistuisi näihin lapsettomuusasioihin, ettei tartteis alkaa kaikkia sukupuolitauteja tutkimaan. :LOL:

Mua vieläkin naurattaa kun minä siellä "neilikka rinnassa" odottelin pyrstistä saapuvaksi. :LOL: Joku nainen aiemmin katseli minua vähän pitkään ja minä ajattelin, että ei suinkaan tuo vanha haahka voi olla pyrstis, että kyllä sillä sitten ainakin munat on jo hämähäkinseittien peitossa... :whistle: :LOL:
Testitikuthan meillä ois pitänyt olla vielä mukana, niin ois voitu siinä ruokailun lomassa tiirailla viivojen vahvuuksia. :LOL:
 
Heippa, tulimpa suosittelemaan kaikkien muiden ohjeiden lisäksi todella maukasta jogurttia: Profeel makuna mansikka-greippi ja on hyla tuote! Juuri maistelin, olipa hyvää! :p

Arvatkaapa mitä? Minä täällä naputtelen äitiysfarkut jalassa, olivat kaupassakin päällä ja ihan oikeasti minun kesäpusakkani, ei tahdo mennä alhaalta vetoketjusta kiinni, joha on alamasu turvoksissa!? :headwall: Kaupan edessä oli PeterZenin vaate esittelijä, ihania merimiesmekkoja ja merimiespukuja!! Katselin niitä kaukaa;=) Myyjä sanoi, että kumpaakos laitettaisiin??? Minä yllätettynä kysymyksestä: "en osaa sanoa kumpi tulee" ja ihan luonnollisesti sen möläytin! :LOL: :LOL: Mies kysyi: Mitä sinä sanoit?? :LOL: :heart:

Rva Pikkumyy ja Pirpana :heart:
 
Lapsellinen, kyllä toki tiesin, ettö kaksi munasolua voi irrota yhtä aikaa. Ja tuo hormonikiertokin on tuttu. Mutta nimenomaan olin tuolta netistä jostain bongaavinani tiedon, että ovulaatioita voi olla kaksi myös eriaikaisesti, siis suunnilleen viikon välein. Mutta paljonhan sitä on huu-haa-juttujakin netissä tietysti... Täytyy tämäkin selvittää sitten joskus kunhan ne menkat nyt tulevat ja pääsen etenemään sinne VL:n lapsettomuuslääkärin vastaanotolle.


 
pyrstötähti
juuri pisti silmääni tuo että ne munikset ei kehity niin hyviksi vanhemmiten...jäävät ikäänkujin suutareiksi putken suulle :LOL:

voi tuota onnenmyyrä myytä mahtaa tuntua mukavalta olla mammafarkuissa,meikäläinen tosin tarvitsisi jotain säädeltävää luukkua ihan muutenkin.

Kyllä neilikka rinnassa-päivä oli todella mukavaa piristystä ja sitä tässä vähän tarvitaankin loppupiinailussa meinaa alkaa vähän alahuuli lerpottamaan hetkeksi vaan tosin B)
 
Matsalu: Miltä alueelta sinua röntgenillä kuvattiin? Kävin omasta tilanteestani vielä juttelemassa samaisen röntgenhoitajan kanssa ja soitin vielä neuvolaankin kysymyksineni ja kumpikin henkilö sanoi ettei tilanteessani ole syytä huoleen (olkavarren kuvaus ja vatsa suojattuna). Kumpikin kertoi myös siitä, että joillekin äideille tehdään loppuraskaudessa röntgenillä lantion leveys tutkimuksia.
Pyrstiksen röntgenstoorin lisäksi löysin pari vastaavaa tarinaa muilta palstoilta. Varmaankin voimme lopettaa tuon murehtimisen =)
Kysyin samaiselta neuvolantädiltä myös tuosta tuplaoviksesta ja hän nimesi sen "harvinaiseksi luonnonoikuksi". Näin lieneekin, kun en ole asiasta ennen kuullutkaan :)
Kun kuvailin tilannettani em. "neuvotädille", hän sanoi, että kyllä ne testit ovat luotettavia ja minun iässäni kierto vaan voi venyä. Mutta kyllä hän lopuksi kuitenkin sanoi, että jos ne kuukautiset pitkään pysyvät poissa, voihan sen testin vielä uusia. Olisi se kyllä melkoinen piileskelijä...
Millähän houkuttelisin sen punahelmaisen tädin luokseni? Lääkkeitä en haluaisi. Nuorena, lapsettomana ja reilusti alipainoisena kerran hoidatin lääkkeillä harvoiksi jääneet kuukautiseni kohdalleen, mutta tuolloin alkanut raskaus, ensimmäiseni, päättyi keskenmenoon jo alkuvaiheessa.
Tää on semmosta puuhaa tää kuumeilu, että välillä päivät kuluvat vauhdilla ja välillä ne matavat tuskallisen hitaasti... :/
Mutta kyllä minä muistan, että suurin osa asioista elämässäni on paremmin kuin hyvin =) Kaikkea parasta toivottelen teillekin :heart:
 
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1079011
, Lukekaahan, liitteestä, siellä onnellinen iltatähden 1v 6kk poika muistaakseni äiti (49v) kirjoittaa. :heart:

Tämä täällä siis jälleen hereillä ´ja vauhdissa.


Mutta nyt selailen sivuja, koska ei tällä erää muuta mielessä. :heart:

Eli oikein ihanaa alkavaa lauantai päivää kaikille!


Rva Pikkumyy ja Pirpana


 
Hei,
ihana juttu tuo Pyrstiksen ja Lapsellisen sokkotreffit!

Mun on pakko tännekin tulla kertomaan työpaikan kahvipöytäkeskustelu. Yllätyksekseni työkaverini tokaisi, että on kuullut, että joku täällä on raskaana. Siinä sitten heittelimme kaikenlaista ja minä olin ihan hengessä mukana, vaikka ajattelin aluksi, että hups, miten toi voi tietää. Minun ikäiset naiskollegani naureskelivat, että täällähän on kaikki jo niin vanhoja, ettei vauvoja enää saada (todellakin? - missähän maailmassa he elävät - ehkä heillä ei ole seksiä enää - no onneksi kaikki kollegat ei ole tollasia). Samalla myös päivittelivät, että kauheeta, jos nyt sais vauvan, niin olis viisikymppinen, kun lapsi menisi kouluun - olisi se sille lapselle niin kamalaa - no joo, aivan kamalaa. Arvatkaapa nousiko karvani pystyy ja ehkäpä vielä joskus kuittaan heille napakasti. Jos ikä on ainoa asia, jota tuleva lapseni minussa häpeää, niin olen varmaan onnistunut äitinä suhteellisen hyvin.
No lopulta koko raskausvihjausjuttu ei todennäköisesti liittynyt minuun, vaan miespuolisen kollegani vaimo saa vauvan, niin se oli se uutinen. Mutta voitte arvata, miten hupaisa tilanne minusta oli.
Voitte vaan uskoa, että naamat venähtää joillakin ja pahasti, jos ja kun minä ja Taimi kasvamme hieman ja astelemme masu pystyssä estraadille joku päivä.

Ikiemo ja Matsalu täällä kirjoittelivat tuosta röntgenistä. Muistaakseni mullekin sanottiin, että tarvittaessa raskausaikanakin tehdään kuvauksia. Ja eikös aivan alkuraskaudessa, jos solut vahingoittuvat, niin ne korjaantuvat vielä itsestään - eikös sitä sanota, että äiti ei voi vahingoittaa vauvaa, jos ei kunnolla edes tiedä olevansa raskaana.

Edelleenkin toivon teille plussapuhuria ja pikkuihmeitä, jos niitä tarvitaan,
Aamuterkuin mimuli ja Taimi 6+3


 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Höpisijä (42)................kp6/28...............?...............3.
Minni-07 (44) ..............kp12/28............yk1...........2./1.yhteinen
äippä67 (41)................kp13/26-39.......y1,5v.......2.
lapsellinen67 (40)........kp14/?...............y2v..........1.
gitte (39).......................kp15/28............?...............1.
Kirsikka68 (40)............kp17/28-39......?...............5.
Pennanen (41)..............kp19/29-32......0,5v.........2.
Nuusku (42)..................kp20/28............?...............4.
mimmimamma (46)......kp21/27............y6v...........4.
pääpilvissä (45)...........kp23/25-43.......?...............1.yhteinen
vilmaville (43)..............kp25/28-30......y1,5v........9.
pyrstötähti (47)............kp27/28............yk4...........4./1.yhteinen
touhu tenava (45)........kp28/27-30......y3v...........6.
ruujakengu....................kp29/28............?...............3.
Plättä (44)....................kp29/28-30......?................7.
AinoEmilia (43).............kp35/31-34......?...............4./1.yhteinen
ikiemo (43)...................kp37/n.23.........?...............4.
einiinvaan (41).............kp54/28-31......?................3.
Mussukka67 (40).........kp84/29............yk11.........2./1.yhteinen
Matsalu (44).................kp?.....................?................1.
äittä-67 (40)................kp?.....................?................3./2.yhteinen
Elina67 (40).................kp?.....................?................1.

babo67 (41).............kp15/29-31....PAS ?/08.....5./1. yhteinen
kane (43).................pp12...............PAS 4.8.08...4./1. yhteinen

Hellu1.............................kp?/?................?...............3.


(Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/32 = 10,56 Pino alkanut 21.2.2008 --> 21.8.2008 mennessä "tavoite" = 5 )

Mukana myös:
Pömppöli ...... taustajännäilijä
kenzie64 ...... liittyy viimeistään syksyllä aktiiviseksi jäseneksi


Pinon jättäneet: keijukka, dinosaurus61


Pitää taukoa:
Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.
Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)

[/color]
Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

Rva Pikkumyy (43)..31.7.2008..kp30..yk5..LA 8.4.2009
[/b]


äittä-67 (40).....8.4.2008... kp32...yk 1...

Minni-07(44)....23.5.2008...kp30...yk4....




Edellinen ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Huomenta! =) Uusi päivä ja uudet kujeet edessä... välttelen tässä siivouksen aloittamista ja päivitin listauksen.

Mimuli: Voin kuvitella miten "muikea" olo sulla on ollut siellä kahvipöydän arvuutteluissa. :LOL: Meidän työpaikalla muuten eivät varmaan uskaltaisi kysyä mitään multa, ennen kuin olisin jo viimeisilläni. Luulisivat vaan että olen lihonut... Ei ne tosissaan uskoisi, että MINÄ voisin olla raskaana. :LOL:

Mitenkäs meidän jännäilijät: Nuusku, mimmimamma, pääpilvissä, vilmaville, pyrstötähti, touhu tenava, ruujakengu, Plättä ja niiin, mihinkäs meidän AinoEmilia on kadonnut? Tuu juttelemaan, älä ainakaan anna minkään Tätimasennuksen iskeä... =)

Tää höhlä nyt elättelee vielä toiveita, että se limakalvo ehtisi kasvaa tarpeeksi, kun ei se ovisplussa ollut ihan vielä tänäänkään, eikä jomotukset ihan niin kovat vielä. Jostain luin että limis kasvaa n. 1 mm/ päivä, joten maanantaihinhan se ehtisi kasvaa jo johonkin 7 mm, joka nyt tietty on aivan minimi, mutta kuitenkin. Ja follikkeli ehtisi kasvaa (kasvaa n. 2 mm päivässä ) jonnekin 20 mm:n tietämiin...
Mutta aika laimeat on toiveet tietty ja enemmän nyt suuntaankin ajatuksia seuraavaan kiertoon, jossa yritän kasvattaa limakalvoa tupla-annoksella estrogeeniä. Olen lukenut, että sellaista annosta on hoidoissakin nimenomaan käytetty.
Sikäli olen ihan iloisella mielellä, että edelleen siellä vaan munarakkuloita kasvaa ja hullun optimistisena kuvittelen, että tuo extra-estrogeeni ratkaisisi kaiken. :ashamed: :LOL:
 
kyllä aivan tyhmä keskustelu ,ei se äitiys ikää katso ja varmaan ääni kellossa muuttuu työkavereillasi ,kun taimi ja sinä kasvatte. Onnea vaan uä löydöksestä.

Itse tein eilen ja tänään ovistestin :) iik että on tyhmä fiilis metsästää ovista loppukierrosta. Eilen ei ollut kontrolliviivaa kuin häivähdys ja tämän päivän testiin ilmestyikin selkeä viiva ei tarvinnut arvuutella onko viiva vai ei. No siinä mielessä tyhmä teko että nyt sitten loppukierto on pelkää jännitystä täynnä. Vahvistuuko tuo ovisviiva ja tuleeko loppujen lopuksi muuta kun haamuja tuohon raskaustesteihin. :headwall: :headwall:

Siitä narunpätkästä minkä bongasin. Katsoin sitä järkyttyneenä ja heitin sen wc paperin kanssa roskikseen. En heti tajunnut ajatella mitään säilyttämistä :(. Oli mikä oli niin nyt voisi olla otollinen hetki raskautua ja alkion kiinnittyä, kun turhat narut ovat poissa kohdunlimakalvosta. Lumi-Marjan juttu siitä tikistä joka vaelteli oli aika metka. Minullakin ensimmäinen ajatus oli tikki, mutta kun ei ole tuonne kohdun alueelle laitettu mitään tikkiä niin sekin on pois suljettu.

Tulipa käväisty toistamiseen tuolla Turussa, kun kakkonen muuttaa pois kotoa. Molemmat nuoret saivat mieleisensä opiskelupaikan yliopistoista. Ykkönen Helsingistä ja kakkonen Turusta. Sisäänpääsykokeet menivät loistaasti molemmilta sekä loistavat pohjpisteet yo kirjoitusten jäljiltä, joten paikka tuli rimaa hipoamatta vaikka hakijoita oli paljon ja 10 % pääsivät vain opiskelemaan. Arvaatte että äitinä olin tosi polleena. Poika jää vielä puoleksi vuodeksi kotiin asumaan kun pks asutaan. Mutta vuoden vaihteen jälkeen 5 henkinen perhe muuttuu pienperheeksi 2+1. Nuorin on jo 12 v kohta 13 v .... että näin. Ei tässä enään monta vuotta mene niin ollaan kahdestaan, jos luoja ei vaavia suo.

mimmimamma


 
pyrstötähti
Odottavan aika on pitkä ja en ole pariin päivään testannut enkä nyt testaakaan jos vain suinkin saan pidettyä näppini erossa. On ihanaa olla vähän jännityksessä,vielä ei tädin helmojakaan näy eikä pupuilun jälkeenkään kuten yleensä helposti näillä kp:lla alkaa käymään. Mutta katson luottavaisesti myös tuonnemmaksi enkä saa hirveää kohtausta ja ammu ketään vaikka odottaminen jatkuisi seuraavaan ja sitä seuraavaankin kiertoo.

Kumpa lapsellinen saisit sen plussasi jollakin ihmetropeilla,eikös tuossa yhdesä artikkelissa ollut jos jonkinlaisia rohtoja ennenaikaisiin vv:iin ja sitäpaitsi sullahan on fsh 14 ja vv:ssa se on tasoa 40 ton mukaan. Minä niin ajattelen kovasti sinua kun tavattiinkin ja sitä että kuinka hyvä äiti sinusta tulisikaan :hug: :hug: :hug:

Mulla ei oo mitään oireita kummosia nyt,se alakerran nippailukin on rauhottumassa hieman on kirvelevää tunnetta alakerrassa vv:a jonkin verran hieman liman sekaista sellaista (taas tuo yököttävä sana) mutta suolistossa on jotain outoo, navan vieressä n. 10 cm oikeella on pitkään vaivannut silloin tällöin sellainen pieni jomotus ja välillä tylppä kipu ja jos sitä painaa selällään ollessa kun on kipee niin käy tosi kipeesti. Ihan jo ajattelen että kun vanha kansa sanoo että paksusuolessa asuu kuolema että näinköhän nyt on käynyt. Mutta uudessa Sara lehdessä oli vakava juttu siitä miten suolisto-ongelmat aiheuttavat masennusta ja tuottavat niin paljon hormoneja sun muuta että täytyy kyllä pitää parempaa huolta massukasta,lisään niitä mitä lie biorobotteja vai mitä ne oli nyt vitamiinilistalle ja yritän liikunnalla pitää suolen toiminnan ok. Paino on pudonnut vasta reilun 3 kiloo mutta jos se on kilo viikko tahtia ja saan vielä 6 pois on se ok mutta 9 lisää jos saisin pois niin se olisi mun ihannepainoni. Mutta pikkuhiljaa hyvä tulee. eihän nuo kilotkaan tullu ihan yhtäkkiä joten kyllä niitä muutama kuukausi pitää karistaakin.

Kaunis lauantaipäivä olisi oivallinen mustikkakeli mutta tänään juoksin toista tuntia tai läähätin ja kävelin ja juoksin aamulla joten nyt tuli liikunta-annosta tarpeeksi. Meni vähän jalat alta kun pelkän veden voimin ampaisin aamulla liikkeelle ja hyvä olo jäi kuitenkin lopuksi.

Nauttikaa auringosta, plussatkaa, erityisesti kanen plussaa kyllä peukutan kun sulla on pikkupulla jo ihanasti uunissa kohoamassa, oviksen metsästäjät tarkkana, reseptinä kaksi kellisstystä ja hirveesti pusutteluja päivittäin viikon ajan. Joo joo se on rankkaa mutta ei kuulu kopasta tuhinaa eikä saa nuuhkutella nukka tukkaa ja katsoa pientä hamuilevaa suuta eikä väpättäviä käsiä jos ei sitä isäntää nyt urakalla eroottisesti houkuttele pikku pupuiluun.

Halauksia ja ihania fiiliksiä kaikille ystäväni tv: pyrstis :heart: :heart:
 
Ehtoisaa lauantaipäivää vaan kaikillen! Ihan vanhoillaan mennään täällä, ei menkoista merkkiäkään. Jotain pientä alamahakipuilua on, mutta ei siitä ole sen kummempaa tullut. Nyt on menossa jotain kp 30/24. Jos ei olisi ollut tuota viikontakaista verikoetta, huomenna olisi testipäivä... Nyt on suunnitelma se, että vielä viikon odottelen ja jos menkoja ei kuulu, testaan ensin ja menen sitten lääkäriin.

Ikiemo, mulla röntgenkuvattiin paksusuolta eli kaikki säteet menivät juuri sinne pikkulantion alueelle, missä kohtukin on. Lääkärit eivät olisi missään nimessä kuvanneet, jos raskaudesta olisi ollut jokin epäily. Sikäli hankalampi kuin tuo sinun olkavarsikuvauksesi.

Pystötähti, jos sinulla on kipuja oikealla, se voi olla pikemminkin umpilisäke kuin varsinainen paksusuoli.
 
Hellurei ja ihanaa sunnuntaita!


Minä täällä jo kukuin 4:00-6:00 ylhäällä, sitten menin takaisin nukkumaan!
Näen hassuja unia, onneksi en painajaisia!

Mies lähti juuri:
kylläkin rullaluistimilla;=)

Minäkin ajattelin tänään mennä sauvakävelemään, eilenkin kävin vesisateessa tunnin lenkin!


Aamiainen puuro syöty ja kahvi juotu


eilen illalla "pakotin" miehen ostamaan
suklaata ja karkkia :LOL:

Pennanen: On se vaan jännää taas piinailla, josko tulisi raskaustestiin plussaa, pidän peukkuja!!


Pyrstötähti: Hyvä, hyvä, olet aloittanut innokkaasti kuntoremontin!!
Jännittää kuinka sinun käy, kun ei vieläkään tuhrua! Peukut pystyssä sinullekkin!!


Mitäs matsalulle ja ikiemolle: Joko tädistä näkyy jälkiä vai vieläkö jännitämme, josko plussaisitte jo!?


Mimmimamma: Toivotaan, että nyt tulisi pysyvää viivaa myöskin rtestiin!


Lapsellinen: Kyllähän se limakalvo muutamassa päivässä kasvaa hyvinkin, toivotaan parasta , toiveet siis korkealla sinun suhteesi, joko näkyy ovisplussaa??


AinoEmilia: Tulehhan esiin piilostasi, vaikka lomalla oletkin! Kiva kuulla sinunkin kuulumisasi taas!!


Ai niin oliko joskus juttua miesten ijistä? Eli minun mieheni on vm -66 pirtsakka, viriili mies!


Ja olemme seurustelleet vappuaatosta 2001 asti! :heart: Miten muut?? Naimisissa 23.11.2007 alkaen.


Mimuli: Tuo teidän kahvipöytäkeskustelu oli kyllä mielenkiintoinen!!Osaan kuvitella tilannetta: Sama meillä työpaikalla joskus edessä , kun raskauteni paljastan, mutta siihen menee ainakin se 6vkoa vielä, ellei sitten jopa lapsivesipunktion jälkeen paljastu.?!


Minua huimaa, ihan hirmusti tällä hetkellä vaikka istun , taidan mennä vielä maate!


Ai niin , mitä mieltä olette hiusten värjäämisestä, ennen kuin rv 12 on täyttynyt??
Ihanaa plussakasta sunnuntaita kaikille!


Rva Pikkumyy ja Pirpana


 
Huomenta, tällä on paljon jännäilijöitä, Pyrstis, Ikiemo, Matsalu, Plättä, Touhu tenava, Aino-Emilia, Pennanen...
Tulen aina katsomaan mielenkiinnolla, kun nyt on plussannut. Oireita on ainakin lupaavasti.

Tuosta limakalvon paksuudesta pari sanaa. Mullahan yksi raskaus sai alkunsa hormonikierukan ollessa paikoillaan ja silloinhan ei limakalvoa pitäisi juurikaan olla. Silloinen lekuri sanoi, että joskus ei tarvita kuin vain pieni pinta, johon kiinnittyä. Että tälläinenkin ihme on siis tullut todistettua.

Pyrtikselle muuten tsemppiä painopudotukseen. Mahasta ja suolistosta kannattaa muuten huolehtia ja miettiä, mitä suuhun laittaa, erityisesti jos on herkkä vatsa. Itse olen nyt aikuisiällä joutunut tarkemmin ruokavaliotani miettimään ja kyllä vatsa on voinut paremmin. Huomaan myös, että vettä kannattaa juoda paljon ja tietty niitä kuituja suosia. Nykyään mun vatsani ei voi hyvin, jos syön vaaleaa leipää tai pullaa ja paljon sokeria. Tämä on hyväkin asia juuri painonkin hallinnan kannalta.

Rva Pikkumyy kirjoitteli hiusten värjäyksestä. Samaa asiaan kysyin juuri gyneltäni ja hän oli kyllä sitä mieltä, että keskenmenovaaraa siitä ei pitäisi olla. Värjäytän hiukseni aina kampaajalla, joten olen ammatti-ihmisen käsissä. Olen myös aiempien raskauksien aikana hiuksia värjäyttänyt, ja kaikki on mennyt ok. Samainen gyne sanoi myös, että jos noin ajattelisi, niin vieraita kemikaalejahan tulee päivittäin kehoomme milloin mistäkin. Tiedän, että netissä on kaikenlaisia kirjoituksia hiusvärien vaaroista ja onhan se niin, että kaikki kemikaalivat ovat myrkkyä ja varastoituvat kehoon, mutta kultainen keskitie tässäkin. Täytyy kyllä myöntää, että joskus varovaisuus menee mulla nyt överiksi ja luen huolella esim. eineksien aineosaluetteloa, ja mietin, onkohan käytetty millaista juustoa...

Oma olo on kovasti raskaanaoleva ja se on hyvä asia se. Ja olen nyt jotenki luottavainen tässä raskaudessa. Rinnat ovat kohtaa muuten kuppikoon isommat ja tälläisille hieman jo riippurinnoille se antaa kummasti ryhtiä. Ja mä nukuin aivan hirveesti. Ihana mieheni siivoilee ja hommailee ruokaa, kun minä lepään.

Testituloksianne kovasti odottelen ja plussia niihin heittelen!
 
Suloista sunnuntaita =) Ei mitään uutta minun navastani... On mulla pari kertaa ennenkin kierto venähtänyt tälläviisiin "pahasti överiksi", mutta koska silloin en ole kuumeillut, niin en ole kiinnittänyt asiaan sen kummempaa huomiota. Nyt, ainakin tämän asian suhteen, aika mataa tuskallisen hitaasti... Onneksi muuten elämä on kunnossa.
Miesten ikäkysymyksestä: Oma Armaani on vm.-65 (siis vuoden minua nuorempi)
Hiusten värjäyksestä: Varmaan kaikkia semmoisia ylimääräisiä haittoja, joiden välttäminen on helppoa, kannattaa välttää silloin kun tietää olevansa raskaana, mutta toisaalta johonkin täytynee vetää sekin raja milloin kaikesta stressaaminen on jo enemmän haitallista :) Se missä tuo raja kulkee, lienee henkilökohtaista.
Voikaa hyvin! :wave:
 
Hengissä ollaan !!
Mieletön hulina, en ole ehtinyt tänne ollenkaan. Nytkään en tämän enempää,en ehdi edes juttujanne lukemaan ja sekös harmittaa.
Saa päivittää : minulla Kp 5 tänään. Hurja yrittäminen jatkuu tässä kierrossa.

Mukavaa sunnuntaita ja tsempit ja halit ja kaikki mahdollinen myötäeläminen, mitä teille ikinä kuuluukaan.

:hug: :heart: :hug:

t. AinoEmppu
 
Kiva Kuulla sinusta AinoEmilia! :D Mukavaa loman jatkoa ja tsemppiä tähän uuteen kiertoosi! Lähettelen raskaus plussapuhureita: :heart: +++++++++++++++++++ :whistle:

Oma napa: Lähden tunnin lenkille, eli heissan taas. Ps nukuin uudet päikkäritkin jo! :saint: :heart:

Minä ja pikku Pirpana :heart:
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Plättä (44)....................kp2/28-30........?................7.
AinoEmilia (43).............kp5/31-34........?...............4./1.yhteinen
Höpisijä (42)................kp7/28...............?...............3.
Minni-07 (44) ..............kp13/28............yk1...........2./1.yhteinen
äippä67 (41)................kp14/26-39.......y1,5v.......2.
lapsellinen67 (40)........kp15/?...............y2v..........1.
gitte (39).......................kp16/28............?...............1.
Kirsikka68 (40)............kp18/28-39......?...............5.
Pennanen (41)..............kp20/29-32......0,5v.........2.
Nuusku (42)..................kp21/28............?...............4.
mimmimamma (46)......kp22/27............y6v...........4.
pääpilvissä (45)...........kp24/25-43.......?...............1.yhteinen
vilmaville (43)..............kp26/28-30......y1,5v........9.
pyrstötähti (47)............kp28/28............yk4...........4./1.yhteinen
touhu tenava (45)........kp29/27-30......y3v...........6.
ruujakengu....................kp30/28............?...............3.
ikiemo (43)...................kp38/n.23.........?...............4.
einiinvaan (41).............kp55/28-31......?................3.
Mussukka67 (40).........kp85/29............yk11.........2./1.yhteinen
Matsalu (44).................kp?.....................?................1.
äittä-67 (40)................kp?.....................?................3./2.yhteinen
Elina67 (40).................kp?.....................?................1.

babo67 (41).............kp16/29-31....PAS ?/08.....5./1. yhteinen
kane (43).................pp13...............PAS 4.8.08...4./1. yhteinen

Hellu1.............................kp?/?................?...............3.


(Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/32 = 10,56 Pino alkanut 21.2.2008 --> 21.8.2008 mennessä "tavoite" = 5 )

Mukana myös:
Pömppöli ...... taustajännäilijä
kenzie64 ...... liittyy viimeistään syksyllä aktiiviseksi jäseneksi


Pinon jättäneet: keijukka, dinosaurus61


Pitää taukoa:
Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.
Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)

[/color]
Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

Rva Pikkumyy (43)..31.7.2008..kp30..yk5..LA 8.4.2009
[/b]


äittä-67 (40).....8.4.2008... kp32...yk 1...

Minni-07(44)....23.5.2008...kp30...yk4....




Edellinen ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Pitkästä aikaa taas eksyin ketjuun. Kiva huomata kuinka aktiivinen tämä ketju on. Kiireessä kahlasin noita kirjoituksia, etten oikein osaa paljoa kommentoida, kun ei tuonne päähän jää mitään, liekö vanhuus syynä moiseen.

Itse olen ihmetellyt kun tuo vuoto alkasi maanantaina tuhrulla, ja sitten tiistaina vähän enempi vuotoa. Ja torstaina sitten loppui kokonaan. Ja tänään paukahti lämmöt tuonne 37 takaisin. Että mietin tuota ovista, et voiko se olla heti vuotopäivien jälkeen, jos siis spekuloisi että noita oviksia voisi olla se kaksi kierron aikana. Tai sitten tämä yksi ainut ovis pamahti heti vuodon jälkeen. Vatsa oli eilen todella kipeä, etten tiedä oliko se sitten oviksen aikaansaamaa, vai mitä kehossa tapahtuu. Mieleen tuli, että jäikö tuonne kohtuun nyt kuitenkin jotain, vaikka ne lämmöt laskivatkin vuotopäivien ajaksi. El kuinka paljon se primolut tuota kohtua tyhjensi, kun vuoto oli todella niukkaa.

Eli omaa napaa tässä nyt kirjoittelin, ihmetellen omaa kehoani. ja kun luin noita aikaisempia kirjoitelmia että niitä oviksia voisi olla kaksikin. Mutta voisiko se ovis tulla kuitenkaan heti kierron n.6 päivä, mutta kyllä kaikki vissiin voi sitten olla mahdollista. Hölmö minä nyt tarkkailen tuota lämpöä. Harmi ettei noita ovistikkuja ollut etten voinut tarkistaa että oliko ovis vai mitä. Mutta jännäksi veti nyt mielen. Vaikka ajattelen järkevästi kyllä että se primolut tosiaan tyhjensi kohdun, koska se on kuitenkin voimakkaampi kuin tuo terolut-kuuri. Mutta pidän tässä nyt jotain toivoa yllä, kun tuota ukkoakaan en eilen saanut kellistettyä tuonne sängyn uumeniin kun oli menossa kavereidensa kanssa iltaa istumaan.

Joten sori nyt kun en kommentoinu kirjoituksianne, mutta oli niin paljon tuota tietotulvaa tullut sitten edellisen käynnin :ashamed:

Mutta plussatuulia täällä puhaltelen, ja olen hengessä mukana ja toivon että moni saa niitä viivoja tikkuihinsa, sekä ovis että r-testeihin :)
 
Moikkelis!

Löytyihän se AinoEmppukin. =) Hyvä, ettet anna tädin masentaa, vaan uutta yritystä putkeen. Näin sitä pitääkin menetellä. :heart:

Onko Pyrstis saanut väisteltyä tätiä? :)

Varmaan noissa raskausajan varomisissa toimii maalaisjärki. Helppo tietenkin minun sanoa, mutta näin äkkipäätä ajatellen, hermohan liiasta varomisesta menee...

Jotenkin on nyt odottavaiset tunnelmat... Näin pinon päivittäjänä soisin, että ennen 21. pvää saataisiin ainakin yksi plussa, jotta ylitettäisiin tilastot reippaasti. :saint:

Tänä aamunahan tuo ovisplussa sitten tuli tuohon aamulla tehtävään testiin. Nyt uutuutena on munasarjan vihlonta kävellessä. :eek: Jos ottaa liian pitkän askeleen eteenpäin, niin vihlaisee.... joutuu olemaan ihan hissunkissun.

Miesten i'istä (vai miten se kirjoitetaan?). Teillä kaikilla taitaa olla nuoret miehet... :p Mulla mies on 50-luvulla syntynyt. :heart:

Tulkaahan tädit esittelemään oireita ja testituloksia tai muuten vain höpisemään. :)
*Sanoo tässä yksi, jonka kannattaisi olla mieluummin ulkona mahtavassa auringonpaisteessa*
 
Höpisijä: Kyllä minullakin on tehnyt lämmöt noin, että ne käy ylhäällä yhtenä (tai kahtena) päivänä jossain kuukautisten loppumisen tienoilla. Sitten sen kyllä pitäisi alkaa laskea, kun estrogeeni alkaa nousta. Estrogeenihän laskee lämpöä kun taas progesteroni nostaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lapsellinen67:
Höpisijä: Kyllä minullakin on tehnyt lämmöt noin, että ne käy ylhäällä yhtenä (tai kahtena) päivänä jossain kuukautisten loppumisen tienoilla. Sitten sen kyllä pitäisi alkaa laskea, kun estrogeeni alkaa nousta. Estrogeenihän laskee lämpöä kun taas progesteroni nostaa.

Varmasti tämä on se luonnollisin selitys. Mutta en muista että näin olisi koskaan käynyt, ja tuo vatsa oli oudon kipeä. Monasti lämmöt ovat pysyneet ylhäällä nuo kaksi ekaa vuotopäivää, mutta näinpäin ei koskaan ole käynyt että vuodon loputtua nousevat tuonne 37 ja ylöspäinkin. Mutta kerta kai se ensimmäinenkin. Eli hyvä että tämä asia selvisi etten huomenna ryntää apteekkiin tikkuja ostelemaan. Alakerta vain on oudon kostea, ja äsken tuli vaaleanpunaista tuhrua paperiin, mutta nyt pudottelen itseni haaveista ja uskon tuohon kirjoittamaasi selitykseen. kaikkea tämä kuume sitten teettää, mutta aina sitä ei osaa olla jalat maassa vaan leijuu aina hitusen verran pää pilvissä. Mittasin hölmö tuossa lämmöt ja 37,2 ne näyttivät, mutta nyt lopetan tuon mittailun ja uskon että ne lämmöt voivat olla vaikka koko vuodon ajan ylhäällä, tai vasta vuotojen jälkeenkin. Sen verran luonnollinen oli tuo selitys. Mutta nyt lopetan höpisimisen ja menen tekemään perheelle ruokaa. Niin ehkä loppuu tämä liiallinen tarkkailu oman kehon suhteen :)

 

Yhteistyössä