40+ so what? (vol. 2)

Huomenat kaikille!

Pyrstikselle: edelleen tädin karkotusmuuria ympärillesi *valan*

Mimmimamma: Kovasti voimia äidillesi leikkauksen jälkeen ja toipumisessa leikkauksesta! :hug: Sinulle myös voimia, se on niin ikävää,kun oma läheinen esim juuri äiti on vakavasti sairaana!

No saamme jännittää sinunkin kiertoasi, kiva, kiva!! :heart: Milloinkas olisi rtestin aika?

keittelen täällä samalla jo puuroa, kun heräsin taas 4:00! Eikä uni sen jälkeen tullut! :headwall:

Mitäs ikiemolle ja matsalulle: Tänään kuuluu?

Ja lopuksi kaikille oikein plussakasta päivää, suhteessa, kuin suhtessa!

Rva Pikkumyy ja Pirpana

AinoEmilia huomasin täällä sulla listassa uudet kt:t ja päivitin ne oikein tunne 35+ puolellekkin. Tulehan pyörähtään sielläkin jossain vaiheessa :) :wave:

Tänne kaikille toivottelen edelleen plussarikasta elämää ja kaikkea hyvää. Vaikka syksyä pukkaa ja taivas on harmaa, voi jokaisen sisimmässä silti paistaa lämmin aurinko joka hymynä kirkastaa sen harmaankin päivän :)

(.) Meidän elämään sopii hyvin tällä hetkellä lainaus eräästä elokuvasta "muut tekee lapsia, mutta me tehdään enkeleitä"

Lumi-Marja

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

äittä-67 (40)................kp2/28-30 .......1...............3./2.yhteinen
Plättä (44)....................kp4/28-30........?................7.
AinoEmilia (43).............kp7/31-34........?...............4./1.yhteinen
Höpisijä (42)................kp9/28...............?...............3.
Minni-07 (44) ..............kp15/28............yk1...........2./1.yhteinen
äippä67 (41)................kp16/26-39.......y1,5v.......2.
lapsellinen67 (40)........kp17/?...............y2v..........1.
Kirsikka68 (40)............kp20/28-39......?...............5.
Pennanen (41)..............kp22/29-32......0,5v.........2.
Nuusku (42)..................kp23/28............?...............4.
mimmimamma (46)......kp24/27............y6v...........4.
pääpilvissä (45)...........kp26/25-43.......?...............1.yhteinen
vilmaville (43)..............kp28/28-30......y1,5v........9.
pyrstötähti (47)............kp30/28............yk4...........4./1.yhteinen
touhu tenava (45)........kp31/27-30......y3v...........6.
ruujakengu....................kp32/28............?...............3.
ikiemo (43)...................kp40/n.23.........?...............4.
einiinvaan (41).............kp57/28-31......?................3.
Mussukka67 (40).........kp87/29............yk11.........2./1.yhteinen
Matsalu (44).................kp?.....................?................1.
Elina67 (40).................kp?.....................?................1.

babo67 (41).............kp18/29-31....PAS ?/08.....5./1. yhteinen
kane (43).................kp3.................IVF 9/08...4./1. yhteinen

Hellu1.............................kp?/?................?...............3.

(Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/32 = 10,56 Pino alkanut 21.2.2008 --> 21.8.2008 mennessä "tavoite" = 5 )

Mukana myös:
Pömppöli ...... taustajännäilijä
kenzie64 ...... liittyy viimeistään syksyllä aktiiviseksi jäseneksi

Pinon jättäneet: keijukka, dinosaurus61

Pitää taukoa:
Kuntoutustauko 17.8.2008 alk:gitte (39)..kp17/28..?..1.
Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.
Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)

[/color]
Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:

torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

Rva Pikkumyy (43)..31.7.2008..kp30..yk5..LA 8.4.2009
[/b]

Edellinen ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

Huomenta!

Vieläkös Pyrstis on onnistunut harhauttelemaan tätiä? :hug:

Mimmimammallakin nyt jännät ajat, varsinkin kun se "haittakappale" on saatu pois. :)

Pikkumyy: Onhan se kaksoisraskaus aina, nuoremmillakin, riskiraskaus... joten ehkä parempi jos olisi vain yksi. Varmaan se kyllä tuntuisi erilaisilta jos siellä kaksi olisi, luulen, enhän minä mitään tiedä tietenkään...

Höpisijällä kyllä outo tilanne... eipä tuosta tiedä mitä ajatella. Mutta r-testin voisit kyllä tehdä ihan hyvin. =)

Huomenta =)
mimmimamma: nuohan voisivat aivan hyvin olla myös raskausoireita,
kaikkea siunausta äitisi tilanteeseen ja jaksamista sinulle :heart:
Myy: kiitos kysymästä, ei mitään uutta edelleenkään :/ peiton heiluttelukaan ei ole tätiä herättänyt...

pyrstötähti
Aamulla herätessäni ei tuntunut mikään miltään ja ajattelin että nyt sitten pitää testata kun olen lähdössä reissuun että kestääkö sitä edes samppanjalasia kilistellä B) ja ihan tyhjää näyttää yritin kyllä tirkistellä joka suuntaan mutta ei mitään. Hohhoijaa. Siis nyt hukku mullakin kuukautiset olenko jo mones tässä pinossa jolta menee kierto sekaisin. No eihän se mitään sekaisin vielä ole,höpö höpö, muutaman päivän voi heittää hyvinkin.

Eilen kylläkin lämmöt oli 36.6 ja tänään 36.4 ja vähän lämpöisempi olo. Itse asiassa nyt on hirveän kiva olo,mieliala oikein tyyni ja rauhallinen eikä tunnu alakerrassa mitään joten tätä voisin jatkaa toisaalta. OIkeestaan jos kuukautiset loppuisi iäksi ja olo jäisi näin ei mitään valittamista :LOL: Mutta ei se taida niin helposti käydä kenelläkään??

Mutta rapistelkaa nyt muutkin niin voidaan ihmetellä porukassa kuka pölli meidän menkat?
:LOL: :LOL:

pyrstötähti
pitää nyt muistaa että tätiäkään ei vielä näy =) joten rktt. Ja jotkuthan väittää että ihminen voi niin kovasti stressata tädin tulosta että kierto siitä sekoaa niin ajattelin että kun olen tehnyt testin niin ne sitten voivat alkaa että pääsee taas parin viikon kuluttua tositoimiin.
Sehän ois hyvä juttu jos nyt vaan hanat aukeis ilman alkutuherrusta, hyvästä muniksesta tulee hyvä keltarauhanen ja tuhruilu ja tipottelu on pois jolloinka se enteilisi hyvää taas eteenpäinkin. Mutta nyt pitää antaa hermojen levähtää niin kyllä se kiertokin tasaantuu. Olen varmasti tässä kierrossa todella ollut niin toiveikas että mielialani on vähän liian herkkä ja olen kyylännyt joka vessareissulla ja joka pupuilun jälkeen merkkejä ruskeista viiruista ihan hulluuteen saakka. Nyt mä teen muutaman päivän ihan muita asioita!! :heart: :heart: :heart: tv:pyrstis

Kane iso voima :hug: sinulle! Muistan niin elävästi miltä tuntui hoitojen aikaan saada nega. Kummasti sitä vaan aina kokosi itsensä muutamassa päivässä ja palasi takaisin lähtöruutuun.

Plätälle myös pahoittelut tädin vierailusta.

Gitte: Mukavaa ja tuloksellista kuntoutusta sinulle. Toivottavasti palaat takaisin pinoon salamatkustajan kanssa.

Pyrstis: Muistan kun itse testailin negoja ja täti myöhässä, niin sanoit että tuossa tilassa "olisin kyykyssä kokoajan ja tikut ojossa". Joten ei muuta kuin tikkuja peliin.
Täällä on aika monella jännät päivät menossa, joten peukkuja pidän teille jokaiselle.

Apua onkohan minulla sittenkään ketään tuolla masussa kyydissä? Pikku Myy kertoi että käyttää jo äitiyshousuja kun itselläni on edelleen omat vanhat vaatteet käytössä. Nythän on 15+3 menossa ja vatsa ei kyllä vielä näy. Tosin lähtöpainoni on niin huima että näiden makkaroiden väliin piiloutuisi enemmänkin salamatkustajia. Näittekö muuten eilen kymmenen uutisten loppukevennyksen? Siinä oli egyptiläinen nainen joka oli synnyttänyt seiskat! Video pätkä löytyy myös täältä http://www.iltalehti.fi/nettitv/?28003299

Nyt neuvola kutsuu joten kuulumisiin.

Kyllä meidän porukalta on menkat joku vohkinut! Vaikea kyllä kuvitella, kuka tai mikä sellaiseen varkauteen viitsisi syyllistyä. Ja ainakin luulisi, että tuhruvana jää, kun joku tätinippua raahaa poispäin...

Pilvistä on ja sataa, mielikin on vähän maassa. Menkkoja ei kuulu ei näy eikä näin ollen päästä vauvanyrittämisessä eteenpäin. Olympialaisten innoittamana harjoitan törkeää sielullista dopingia ja kuvittelen - toisin kuin urheilijat - miten mukavaa olisi, jos ensi sunnuntaina testi näyttäisikin plussaa. Mitä mies sanoisi, miten kiva olisi soittaa anopille ja kertoa hyvät uutiset... Dopingia eli kielletty keino, mutta kun ei kunto muuten kohoa!

Ikiemo, mulla oli nuo edelliset eli ekat kuukautiset KM:n jälkeen niin epämääräiset, että en päässyt lainkaan selville, mikä niistä tuhru/pikkuvuotopäivistä oli kp 1. Nyt kp:t menevät varmaan jossain 30-40 välillä. Ja mullahan on normaalisti aika lyhyt kierto 24-25 pv. Ja kuule, minäkin hikoilen! Voihan se tietysti olla jotain eteläsuomalaista yleishikoiluakin, mutta toisaalta mulla omatkin lämmöt ovat edelleen ylhäällä, niin että hikouluttaahan se sekin.

Pyrstis, älä nyt sinä ainakaan luovutta! RVETM = raskaana, vaikka ei tunnu miltään!

Kane, jaksaisitko tulla mun kanssa juttelemaan vähän IVF-hoidoista? Kuulisin mielelläni, miten ne sinulla noin yleensä ovat sujuneet.

sitä kun on tää pää siellä pilvissä, niin ei sitä millään saa sieltä joka päivä pois :D

No. Ovis ? Enhän mä edes tiedä onko mulla ollut tässä kierrossa moista ! Vihlontaa tuntuu olevan taas. Eilen olin ihan varma, että täti kävi avaamassa mulla hanat, mutta ei. En ole edelleenkään tehnyt minkäänmoisia testejä, siis oviksen bongaukseen, en mittaile lämpöjäkään. Mutta hei, mä siis vaan (?) pupuilen :LOL: mutta hyvä niin ? En tiedä. Mä kait olen jo luovuttanut. Tai sit en. No joo, ota sit tästä selvää. Niin hirmu paljon toivoisin pientä poikaa tai tytöntylleröä, mutta ikävä kyllä se pelkkä toivomus ei näytä riittävän. Voin Pikkumyylle sanoa, että mun tapauksessa oli kyllä kaikki mahdolliset ongelmat kun silloin aikanaan noita meidän tuplia odottelin. Mutta eihän se sitä tarkoita, että sulla mitään ongelmia olisi !

Ihanaa aurinkoista päivää teille joka Iinekselle !! Täällä etelässä ainakin paistaa ja on toooooosi lämmin !

Oujee, ja ne plussat vielä :whistle: +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ :wave: :wave: :wave:

Mikä itsesääli jo olikin vallannnut :'(
Ja joka kaipaa menkkoja ja tulvaa, niin satun tietämään missä se tätsä on ihan koko arsenaalilla :kieh: Ei osaa olla tasapuoleinen, kuten hyvin tiedetään...

Oikeestaan ihanan positiivinen murhe (ei nyt murhe, käytännön juttu vaan) miettiä tuota Myyn mahaa, että montako piileskelee...

Laitan tätiä pois kun ehdin kaikille kaipaaville, jollette sitten halua plussata (toivottavaa tietysti).
Minä olen noussut suosta taas, oikeesti miehen kainalosta kömmin ihmiesten ilmoille. Takas lääkärille ja mulla on jo uusi ivf menossa, tänään alkaa lääkitys ja pe ultra vieläkö vanha kana munii. Jos menee hyvin niin ensi viikon lopussa (tai seuraavan alussa) uusi yritys, jos on siirrettävää... Rahoja en jaksanut kauheesti ajatella, mutta ei tässä iässä ole aikaa odotella meinaako vai ei mielessä. Tää on sit viimeinen yritys, tai jos jää pas alkioita ne tietysti loppuun. Nyt oma ruikutus seis.

Matsalu, sulle laitoin omaa postia.

Kane: Kiva, että pääsette heti jatkamaan IVF:ään, ettei tarvitse odotella viikkoja tai kuukausia. =) Pysyy varmasti paremmalla mielellä, kun on heti jotain uutta "puuhaa".

Pääpilvissä: Sinä olet kyllä ihan epätyypillinen pinolainen. :p Me kun muuten rapistellaan testejä, tuijotellaan kalentereita, mittaillaan lämpöjä ja tutkaillaan oireita ja tuntemuksia yms... Sinä olet vissiin oikein tosi luomupinolainen. =) Jospa sieltä se luomuplussakin sitten pärähtää. Peukkuja pidetään ainakin. :hug:

Mari: Minä kiertopäivänä sulla vielä näyttikään negaa? Selvä plussahan tuli siis vasta kp37! Eli muistakaatten tytöt, että RKTT! =)

Pyrstis: Ei kun tikkuvarastoa kastelemaan vaan aamua iltaa. Niinhän sinä olet itse neuvonut... :D

Alkuperäinen kirjoittaja lapsellinen67:
Pääpilvissä: Sinä olet kyllä ihan epätyypillinen pinolainen. :p Me kun muuten rapistellaan testejä, tuijotellaan kalentereita, mittaillaan lämpöjä ja tutkaillaan oireita ja tuntemuksia yms... Sinä olet vissiin oikein tosi luomupinolainen. =) Jospa sieltä se luomuplussakin sitten pärähtää. Peukkuja pidetään ainakin. :hug:
:D

Tuollahan se oli meidän ekassa pinossa Pyrstiksen kirjoittamana tämä "raskausoirelista". :p Sopii hyvin tähän meidän mottoon RKTT!

SAATAT OLLA RASKAANA JOS....

-olet nainen
-olet harrastanut seksiä ilman ehkäisyä
-olet harrastanut seksiä EHKÄ ilman ehkäisyä
-olet EHKÄ harrastanut seksiä
-kuukautisesi ovat myöhässä (1min-9kk)
-kuukautisesi tulevat ajallaan
-et ole varma johtuuko verinen vuoto kuukautisista
-apteekin raskaustesti näyttää plussaa
-apteekin testi näyttää negaa
-et osaa tulkita apteekin testiä
-voit pahoin
-et voi pahoin
-ruokahalusi on moninkertaistunut
-ruokahalusi on kadonnut
-painosi nousee selittämättömästi
-sinua väsyttää koko ajan
-koet olevasi elämäsi vedossa
-rintasi ovat turvonneet ja arat
-rinnoissasi ei ole tapahtunut muutoksia sitten teinivuosien
-vatsassa nipistelee ja vihloo tai sitten ei
-sinulla on ummetusta ja ilmavaivoja tai sitten ei
-valkovuotosi on lisääntynyt merkittävästi
-pimppasi on kuiva ja rapea
-tunnet olosi kuumeiseksi ja turraksi
-mielialasi vaihtelevat hurmiosta ahdinkoon
-eläinkaupan gekot villiintyvät terraarioissaan (pystyvät kuulemma haistamaan raskaushormonit)
-kolme itämaan tietäjää ilmestyy kotiovellesi ja makuuhuoneesi yläpuolelle on syttynyt outo, kirkas tähti.

Ottakaahan huomioon että yllämainitut oireet sopivat yhteen myös joidenkin -lääkärin hoitoa vaativien- sairauksien kanssa kuten mm. virtsatietulehdus, klamydia, anoreksia ja skitsofrenia.

No voihan vinetto! Minä kun olen tätä tuoreempaa palstasukupolvea, tuo Pyrstiksen oirelista oli ihan uusi. Tämän porukan paras puoli on se, että ainakin kerran päivässä saa takuuvarmat naurut, vaikka koko muu maailma potkisi päähän!

pyrstötähti
KUINKA PYSYÄ NUORENA?

1. Heitä mielestäsi turhat numerot. Niihin kuuluvat: ikä, pituus ja paino.
Anna lääkärisi huolehtia niistä. Siitähän sinä hänelle maksat.

2. Pidä vain iloluontoiset ystävät. Hapannaamat saavat sinutkin masentumaan.

3. Jatka oppimista. Opettele tietämään enemmän tietokoneista, käsitöistä, puutarhanhoidosta, mistä tahansa. Älä ikinä anna aivojen laiskotella.
"Joutilas mieli on paholaisen työkalu." Ja paholaisen nimi on Alzheimer.

4. Nauti pienistä asioista.

5. Naura usein, pitkään ja äänekkäästi. Naura kunnes joudut haukkomaan henkeäsi.

6. Joskus kyyneleet vaan tulevat. Kestä se, sure ja jatka elämää. Ainoa ihminen joka on kanssamme elämämme loppuun saakka, katsoo vastaan peilistä.
ELÄ niin kauan kuin olet elossa.

7. Ympäröi itsesi asioilla joita rakastat, olipa se perhettä, lemmikkieläimiä, muistoja, musiikkia, kasveja, harrastuksia, mitä tahansa.
Kotisi on turvapaikkasi.

8. Pidä huolta terveydestäsi: Jos se on hyvä, säilytä se. Jos se on häilyvä, paranna sitä. Jos et voi itse sitä parantaa, hanki apua.

9. Älä tee matkoja syyllisyyteen. Tee reissu ostoskeskukseen, tai toiseen kaupunkiin, tai jopa toiseen maahan. Mutta älä mene sinne missä syyllisyys asuu.

10.Jokaisen tilaisuuden tullen: kerro rakkaimmillesi että rakastat heitä.
JA MUISTA AINA: Elämää ei mitata hengenvetojen määrällä, vaan niiden hetkien määrällä, jotka saavat henkemme salpautumaan.

Ellet lähetä tätä vähintään kahdeksalle ihmiselle, niin mitä sitten. Mutta jaa tämä kuitenkin jonkun kanssa. Meidän kaikkien pitäisi elää täyttä elämää joka päivä.

pyrstötähti
niin olikos niin että sulla ei näyttänyt hetimmiten mitään vaan vasta päivien kuluttua, huomaatteko miten yritän anella lisää armonaikaa :LOL: , harmi ettei ne oo keksiny semmosta tamponin oloista masiinaa joka asennetaan tuonne alakertaan ja siitä olisi sitten sellainen lähetin sykemittarin tapaan ranteeseen joka mittaisi sitä raskaushormonin määrää? Varmaan jotain ihan uutta tolla rintamalla on tulossa, syntyminen on nimittäin varmasti yks maailman vanhin asia ja alakertaan se oleellisesti liittyy, kuten Kantelettaressakin sanotaan: "Vittu on Vipusen keksimä, Ovaskaisen ompelema..."

No hyi mä sanoin sen vee-alkuisen mutta tää onki kansanrunoutta.

Nyt ei ole mitään uutta kerrottavaa. Kumpa olisikin B) päiväjatkoa vaan kaikille :wave:

Huh hu, tekstiä taas sitten viime käynnin! Ei kaikkea aina ennätä lukemaankaan.
Onko tää muuten miten kauan tää pino ollut, teistä osa tuntuu tuntevan toisensa paremmin kuin hyvin?

ON: sen verran, että ihan on sellainen olo et ei ole tärpännyt, vaikka ovistikun viivan aikaan aktiivisia oltiinkin. Jotenkin sitä ties jo aika varhain sen raskauden joka meni kesken, rinnat kipeytyi ja paleli koko ajan. Mut nyt ei mitään tuntemuksia, et eiköhän tässä saa odotella tätiä käymään sit ens viikon puolella. Pitänee niihin Clomeihin sit taas kuitenkin turvautua jahka vuoto alkaa. :ashamed:

Niin, siellä egyptissä tosiaan sen seitsämän vauvaa kerta rysäyksellä!! Huh huh, itse kun ei sitä yhtäkään meinaa aluilleen saada. Siellä sillä egyptiläis äidillä taisi huoli ollakin, et miten he elättää sellaisen lapsi katraan! Tasan ei käy onnen lahjat.

Yhteistyössä