40+ so what? (vol. 2)

nillanilla: On mulla mahdollisuus raskautua luovutetuilla munasoluilla. Muuten ei oikeastaan, kun ei enää ole edes toimivaa kiertoakaan. POF (ennenaikaiset vaihdevuodet kansankielellä ) on oikeastaan ainoita, joihin ei ole mitään hoitoa olemassa. Toki ihme voi tapahtua, mutta sillä ihmeellä on alle prosentin todennäköisyys.

pyrstötähti
ei mitään raportoitavaa, kirkasta märkää vähän pukkaa ja seksiunia :eek: Taisko tulla uus teiniäikä pyrstikselle?? Lämmöt humahti illalla 37,2? aamulla 36,5 ja yritän unohtaa koko jutun. En oo rapistellut enkä perkele enää rapistele, saapi olla. Alako vähän ärsyttää tää vatvominen. Sitä Mulimenia kyllä epäilen kovasti, se vähentää estrogenin tuotantoo, vähentää siis vuodon määrää ja lisää progesteronia, joten oisko tyssänny vanhan ihmisen kierron, ei estrogeenia tarpeeksi ja tujaus tukevasti progesteronia, ei kypsy munasolu ei irtoo limikset?? Ja nyt tietty en tiedä mille alakaa. Sitkeesti vaan otin illallakin tipat ihan piruuttani. Nyt kyllä on itkettänyt kaikki pikkuasiat joten eiköhän se täti sieltä. Turha tässä on rapistella kyllä se ois raskauden näyttänyt kp 34 apteekin testi. Joku nyt losahti sekasi.
Siinä artikkelissa sanotaan että saattaapi ensin vähän sekottaa kk-kierron ja sitähän käytetään moneenkin eri vaivaan mutta että kokonaan jää pois onhan se mahdollista kun mulla on tarkka ku kello ollut ettei mun systeemi vaan sietänyt heilautusta ja kyllä kaksi kiertoo on nyt menny niin että ovis on ollu hakusessa kun olen sitä mulimenia nappaillut olin iloinen kun aattelin että kivutki on poissa no nyt on tätiki että tästä se uusi elämä alakaa. Mitä se negan testaaminen hyödyttää ärsyttää ja hermostuttaa vaan enemmän näillä kp:lla. Olen tässä vähän pähkäillyt että tää oli hyväkin että tähän mä taidan alkaa nyt lopettaa aktiivikuumeilun ja siirryn muuten vaan palstalle jutskaileen että olisi kevyessä terminaalivaiheessa vauvailun suhteen ehkäpä se ei ole sittenkään enää mulle tarkotettu. Hyvää ja aurinkoista syyslomaviikkoa ja hirveästi onnea kaikille rapiseviin, pidetään toiveet korkealla rktt:n porukalla ja muille älyttömästi peitonheilutusta ja onnea matkaan :heart:

Pyrstis: Missä on sanottu, että Mulimen vähentää estrogeenin tuotantoa? Minä en sellaista tietoa mistään ole löytänyt. FSH:ta sen pitäisi alentaa kyllä...
Juu, vatvominen voi olla ärsyttävää... minä kun en ole muuta tehnytkään kuin vatvonut vuosikausia. :LOL: Mutta kun olisit tempaissut veritestin, niin sittenhän olisi vatvominen loppunut. :whistle:

pyrstötähti
"Kasvi vähentää estrogeenituotantoa, mikä lisää maidoneritystä. Kasvin käyttö saattaa parantaa hedelmöittymismahdollisuuksia, sillä se auttaa hormoniepätasapainosta johtuvaan hedelmättömyyteen. "

Siis siveydenpuu, tätähän Mulimenissa nimenomaan on, eikö?

pyrstötähti
Säätelee naisen hormonitoimintaa
Vaikutusten tutkimisessa on vielä toivomisen varaa. Se kuitenkin tiedetään, että kasvin sisältämät aineet säätelevät hormonitoimintaa aivolisäkkeen ja hypothalamuksen kautta.

Ilmeisesti kasvin ainesosat matkivat Corpus luteumin toimintaa. Kohdun Corpus luteum muodostuu kuukausittain hajoavan ns. Graalin follikkelin kohtaan, joka sisältää munasolun. Corpus luteum erittää progesteronia, mikä valmistaa kohdun ottamaan vastaan mahdollisesti hedelmöittyneen munasolun.

Siveydenpuu muuttaa estrogeeni-progesteroni-tasapainoa. Se lisää luteinisoivan hormonin tuotantoa ja eritystä ja estää follikkelia stimuloivan hormonin vapautusta, mikä liiallisena saa aikaan premenstruaalioireita.

Vaje Corpus luteumia stimuloivassa hormonissa aiheuttaa liiallista kuukautisvuotoa. Siveydenpuu tukee Corpus luteumia sen omassa endokriinituotannossa kuukautiskierron toisella puoliskolla eli progesteronin määrä lisääntyy luteaalisessa eli kierron toisessa vaiheessa.

Siveydenpuulla on enemmän progesteroni- kuin estrogeenivaikutusta. Näin ollen sillä on suurempi vaikutus kuukautisvuotoon kuin kuukautiskierron alkamiseen. Jos progesteronia on vähän, estrogeenipitoisuus jää suureksi kuukautiskierron toisessa vaiheessa, mikä aiheuttaa PMS-oireita ja runsaan kuukautisvuodon.

Kasvi alentaa myös prolaktiinimääriä sitoutumalla aivolisäkkeen dopamiinireseptoreihin. Siveydenpuusta on löytynyt kolme dopamiiniergistä eli dopamiiniin vaikuttavaa yhdistettä, jotka estävät prolaktiinin vapautumista.

Liiallisena prolaktiini voi aiheuttaa rintojen arkuutta, kuukautiskierron häiriöitä, ten poisjääntiä ja jopa hedelmättömyyttä. Prolaktiinin määrää pienentävät aineet normalisoivat yleensä kuukautiskierron.

Matsalu VL:ssa hoitaja sanoi, että vähintään 15 min. pitäisi makoilla lugejen laiton jälkeen. Mä olen laittanut aamuksi herätyskellon muuta perhettä aikaisemmin soimaan ja puoli tuntia odotellut. Itse asiassa usein nukahdan tuossa ajassa uudestaan. Mä en kyllä yhtään pidä lugeista, koska lugejen "kuorimössöä" valuu koko ajan ja kaiken päivää ja yötä saa olla pikkuhousunsuoja kalsareissa. Ottaisin keltarauhashormonin mieluummin vaikka piikkinä. Lemmiskelyt on meillä hoideltu niin, että ensin pus, pus ja sen jälkeen luget paikalleen. Siis illalla. Kondominkin käyttö on käynyt mielessä, mutta ei nyt sentään vielä niin epätoivoisia olla.

Mikähän ero on otettaessa Luget suun kautta kuin sitten alakautta? En ole tuosta mitään tietoa missään havainut. Ilmeisesti kuitenkin tehoavat paremmin alakautta?

Kuitenkin näköjään Lugen ohjeissakin sanotaan: "Koeputkihedelmöityksen
yhteydessä progesteronia käytetään (joko) vaginaalisesti (tai oraalisesti)." Eli ihan hyvin voisi suun kauttakin ottaa...

lapsellinen Lugesteron-paketin ohjelapussa on, että lapsettomuushoidoissa lugeja käytetään vaginaalisesti. Suun kautta otetaan, jos on toiminnallisia vuotohäiriöitä, keltarauhasen vajaatoimintaa, vaihdevuosien aikaisena hormonikorvaushoitona jne. Tiedä sitten, mikä on ero?! Voi olla, että tehoavat paremmin ja nopeammin, kun tunkee niitä alapäähän. Pitää sanoa, että ajatus lugejen nielemisestä ei ole sekään houkutteleva. Ovat sellaisia niljakkaita, pehmeitä löllöjä. Lisäksi mulle tulee liikaa joku Gyno-Daktariin-pallukka niistä mieleen.

Päikki: Joo, noin mä ohjeista myös olin ymmärtävinäni, että se imeytyy alakautta paremmin ja nopeammin & tasaisemmin. En ole edes nähnyt noita Lugeja, joten en osaa arvoida voisiko niitä syödä. Mullakin on niihin resepti osana hormonikorvaushoitoa, mutten ole vielä ostanut. Saa nähdä jos tarvii, pystyykö niitä syömään. :p

Ystäväiset, en ole ehtinyt avaamaan nettiä pariin viikkoon... Otti niin päähän kun menkat alkoi. Yritän päivittää palstalaisten tilannetta ja lukasta viikon jutut! Tsemppiä kaikille jännäilijöille!!

liiza 15/28

Kiitti Päikki Luge-tiedosta, yritän noudattaa tuota. Mulla vaan ei meinaa nuo aikataulutkaan sattua, kun niitä pitää panna 2 aamuin illoin. Illalla menen klo 22 maate eli tabut voisi panna silloin, mutta aamulla nousen ylös viimeistään 6.30, jolloin tabut voisi laittaa ja ehtisi vielä hiukan makoillakin. Tällä systeemillä yöväli jää lyhyemmäksi ja vastaavasti päiväväli pitemmäksi. Onkohan se kuinka tarkkaa, että ne laittaa täsmälleen 12 tunnin välein? Mulle lääkäri kyllä sanoi, että jos laitat nukkumaan mennessä yhden satsin, sitten vastaavaan aikaan aamupäivällä toinen. Mutta ei mulla ole tilaisuutta aina klo 10 itseäni lääkitä eikä varsinkaan makoilla sen jälkeen!

Toisaalta, mitä minäpä minä tästä keuhkoan, kun inseminaatiossa ei välttämättä tarvitsisi Lugeja ollenkaan enkä ylipäänsä jaksa uskoa, että kohdussa olisi mitään tuettavaakaan... Olen mä tietysti toiveikas, mutta realisti!

Lapsellinen, tuolla lapsettomuuspuolella joku oli käynyt Pietarissa lahjamunasoluhoidossa. Oletko tätä mahdollisuutta punninnut, jos suomalaiset klinikat eivät suostu hoitamaan? Ja onhan niitä Virossakin hoitopaikkoja.

Mukavaa kun yksi kadonnut lammas löytyi! Onnea kiertoon Liiza, ovisaika taitaa olla käsillä jos ei jo ohitettu. :heart:

Matsalu: Olen päättänyt jo aikaa sitten että lahjamunasolut ei tuu kyseeseen. Kyllä mä niihin hoidon saisin Suomessakin...

Matsalu Ei ole kuulemma niin tarkkaa, että väli pitäisi olla tasan 12 h. Mulla eroa tulee 3 tuntia (siis lugejen väli on 15 tuntia päivisin ja 9 tuntia öisin). Maalaisjärjellä ajattelisin, että inssissä aikaerolla on vielä pienempi merkitys. Mulla on määränä 3 kpl sekä aamulla että illalla eli voi tätä liejun määrää!

pyrstötähti
ehkäpä joku ottaa siitä luge-lölleröstä kuvan että me muutkin voidaan ällistellä niitä palleroita =) Onko kukaan kuullut Velmusta mitään, lähti syyslomalle ties milloin eikä mitään ole koommin kuullut? Aina pitää huolestua jos ei joku ilmottautu pinoon poissaolojen jälkeen! Mehän ollaan kuin kunnon kanaemot konsanaan jos ei tarha pysy koossa!

Kyllä jäis tosiaan lapset maailmassa vähiin jos ukkojen pitäs jalat levällää olla lavetilla ronkittavana ja sen jälkeen parikin viikkoo tunkea jotain pallukkaa johonkin hanuriin! Mutta olkaa urheita ja kestäkää tovi jos mikään tuollainen on auttaakseen niin se meidän pinossa tulee onnistumaan.

Niin en tiedä lapsellinen jos meidän koekaniini kierros nyt käännähti näin päin B) mutta ompa kokkeiltu mitähän kaikkee muuten naiset onkaan tunkenut sekä ylä- että alapään kautta itseensä raskauden toivossa, niistä konsteista sais helposti koottua melko koomisen opaskirjan =)

Tänään on niin pimeää ettei äivä sitten valjennut lainkaan. Nyt jo niin makisti haukotuttaa viime yö menikin huonoilla unilla ja tänä yönä pitääkin sitten hörppiä kunnolla unta. Oisin kyllä valmis iltapäiväunille vaikka heti sohvan nurkkaan.

Tsemppiä naiset näyttäkää kaikilla mistä kana kusee ja innolla pallukkataistoon, tv:pt

Kiitos taas, Päikki! Ohjeesi olivat paremmat kuin lääkärin ja niiden avulla pystyn toivottavasti hoitamaan sekä lääkityksen, sen vaatiman makoilun että rakkauselämäni. Toivottavasti tosiaan muut eivät ihan kyllästy näihin Luge-juttuihin. Mut koettakaan ymmärtää, se on aika kahlitsevaa, kun melkein koko elämä pitää viikkokausia suunnitella sen mukaan, että mitä lääkettä milloinkin ottaa ja missä lääkärissä käy ja mikä laboratorio on nyt vuorossa. Siinä ovat hyvät neuvot kalliit! Harjoittakaa sujuvaa pikalukua, jos ei aihe natsaa.

Lapsellinen, emme mekään ole lahjasoluja edes harkinneet. En jotenkin tykkää ajatuksesta, että mun miehen siittiöt tekisivät lapsen jonkun toisen naisen munasolujen kanssa. Adoptiolapsikin olisi parempi idea, mutta mies ei ole siitäkään innostunut.

Meille on nyt käymässä niin, että ennen joulua ei ehditäkään enää uuteen icsi-yritykseen. Uusi hoito on tarkoitus tehdä pitkällä kaavalla ja jos oikein huono tuuri kävisi, punktio osuisi suurinpiirtein jouluaattoon! Eivät luvanneet klinikalla tehdä. Tammikuulle pitäisi siis odottaa ja minä senkun vanhenen... Toisaalta saattaa olla hyväkin, että sekä munasarjat että mieli saavat hiukan levätä näistä viimeaikaisista ponnistuksista.

pyrstötähti
olen miettinyt että minkälaisia ne voi olla kun jotenkin ajatus että niitä voisi sekä ylä että alakerran kautta käyttää saa palan juuttumaan kurkkuuni :eek: täällä on ollut niin vinhoja kuvauksia tahmasta ja liejusta että sen täytyy kyllä olla melkoista mömmeröä ja on varmasti melkoista säätämistä tuon ajoituksen kanssa, meikäläisen boheemilla luonteella varmaan olisi aamupalaverissa töhnät pitkin amareita :)

Älä Matsalu vielä luovuta mitä suotta voihan olla hyvinkin ettet tarvitse enää uutta yritystä paitsi jos sitten teen vielä toisenkin babyn! Eihän vielä saa hellittää. Minä ymmärrän joo tuon ajatuksen että on kuin mies oisi tehny vieraan kanssa lapsen mutta kuulemma kun sen sisällään kasvattaa ja synnyttää niin se on ihan ikioma sittenkin! Senkin ymmärrän, se on melkoinen kasvatusurakka ennenkuin on valmiiksi leivottu :p Mutta missähän se Velmu oikein on, hänhän koki kovia siinä viime viikon tohinoissa ettei vain olisi jotain pahempaa muuta sattunut joutunut sairaalaan tms kun kuitenkin oli eka kierto siitä purusta vasta ja heti raskautui ja oli se vuoto niin hurjaa? Toivottavasti tulee pian kertomaan kuulumiset.

Turha varmaan edes mainita teille että MULLE EI STNA KUULUU TAASKAAN MITÄÄÄÄÄÄN!!

Elossa olen :LOL: .on vaan ollu niin kaameasti puuhaa täs mökiltä tulon jälkeen ettei oo vaan kerenny koneelle.pyykkiä pessy 4 koneellista päivässä :headwall: .ja sit ollu muita menoja et saanu lentää tukka tuubilla.
illalla paremmalla ajalla tuun turinoimaan.mutta just tuo pyrstis tos huhuili et mis oon ni oli pakko ilmottautua et hengissä olen ja km:stä toivuin ihan ok.2 päivää vuosin ku sika ja sit alko vuoto rauhottua ,mul vaan kohtu supisteli niin rajusti et tyhjeni kyl pika vauhdilla.vielkii meinaa välillä supistella.iisisti otin mökillä 4 päivää,paitsi olihan munkin pakko pupumetälle mukaan mennä,vaik ei must hyötyä siel ollu,mutta ku meinas mökkihöperyys iskeä niin sitkeesti taapersin ukkojen perässä.hitaasti mutta varmasti :LOL:
Keskenmenoon palatakseni vielä, eilen aamulla varmistin testillä ettei oo enää mitään,ei siis haamujen haamun isoisoäitiäkään ollu eli ei ne mun testit ollukaan pääsiäis versioita.eikä mun silmät nähny harhoja.nyt vaan täs kierrossa maltan olla testaamatta liian ajoissa :D .ja peitto heiluu takuuvarmasti säännöllisesti :LOL:

Hyvä kuulla että Velmuliinalla kaikki ok. :heart:

Ja pyrstikselle ei kuulu mitään. :LOL: :hug: Älä huoli, ei mullekaan. :p

Matsalu: Minä tunnen tuosta lahjamunasolusta niin, että synnyttäisin mieheni ja jonkun toisen naisen lapsen. En usko, että hetkeäkään unohtaisin, ettei lapsi ole minun.... Ehkä lapsellista, mutta näin vain on. :ashamed:
Ja minua kyllä kiinnostaa Lugejutut, niin kuin kaikki muukin aiheeseen liittyvä. Ja ymmärrän kyllä, että kun noissa hoidoissa on ja kaikenlaista mömmöä pitää syödä, piikittää ja tunkea ties minne, rampata labrassa ja gynen pöydällä jalat levällään, niin mielellään niitä tänne kirjailee jo ihan siksi että pysyy itsekin järjestyksessä. :) :D Tulipas hengästyttävän pitkä lause. :LOL:

kerkeä lukemaan. Niin ahkeria olette, kun on päivän poissa koneelta. Töistä kun ei saa aikaiseksi lukea juttujanne...muut asiat silloin painavat mieltä.

Touhikselle :hug: :hug: voimahali. Asioilla on tapansa järjestyä vaikka välillä tökkivätkin perusteellisesti.

Tervetuloa uudet mukaan joukkoon :wave: :wave:

Itselläni itsetutkiskelun paikka, kun vuosia tuli tässä lisää aivan huomaamatta. Mies tokasi että taisi 38 vuotta tulla täyteen, kun nainen on selkeästi miestä nuorempi. Mikä tässä kuumeilla aikaa vaikka kuinka paljon jäljellä. :LOL:

Joku ehdotti testaukseen tuota apteekin omaa ja sellaisen tein eilen iltapäivällä. Siihen iskeytyi haamujen äiti. Synttärikiireitteni takia en saannut kuvaa otettua. Nyt siinä näkyy leveä vaalean punainen viiva. En aikaisemmin siihen testiin viivaa ole saannut, vaikka tässä vaiheessa tullut viiva jo luokiteltaisiin ns. roskishaamuksi. Eilen tuhrutti hieman valkkarin seassa vanhaa kamaa js tämäkin on uutta. Yleensä kun menkat loppuneet seuraavat tuhrut tulevat , kun seuraavat menkat alkavat. Tämä voisi hieman puoltaa jotain viritelmää joka jatkuisi......sittenkin

Lapsellinen minun mielestäni voisit käytää mulimenia puoli kiertoa (kierron loppupuollella) niin kuin terolutia tai lugeja. Ota alkukiertoon soijarouhetta lisämään estrogeenin tuotantoa.

mimmimamma

mimmimamma: Voisiko tuo sinun testitulos tarkoittaa.... :heart: :whistle: :p
Nuo apteekin testit ei kyllä aiheuta kenellekään haamuja, en ole koskaan kuullutkaan!!
Vitsit, että mä jo innostun... Nyt kyllä tyrkytän sinulle sitä veritestiä entistä enemmän. :saint: Me halutaan tietää, joko sinua saa onnitella. :hug: :heart:

Pistetään harkintaan tuo Mulimenin käyttöjuttu... niin, jos mulla olisi joku kierto olemassa edes... :/ Mutta katsotaan, en tiedä itsekään oikein mitä tässä tekisi. Toistaiseksi odottelen ja katson mitä tapahtuu. Ei sekään ole hyvä, että jatkuvasti on vaihtelemassa rohtoja ja sumplimassa. Vähemmästäkin jo entisestään sekaisin oleva kroppa menee vaan enemmän sekaisin...

Yhteistyössä