40+ so what? (vol. 2)

Olen lukenut pitkiä juttujanne, kiitos ajatuksista! Kovin monen lähellä elävän kanssa esim. lapsen vammaisuutta ei voi pohtiakaan; hienoa, että se täällä onnistuu. Live-elämässä minun suuni sulkee se, että tiedän olevani monen mielestä liian vanha äidiksi ja pelkään vähättelyä ja kummeksuntaa. Tällä palstalla ei sellaista ole.

Ikiemo, minun tulee sinua ikävä. Tuntui kivalta, kun mukana oli joku samanikäinen - tai sanotaan nyt tämäkin suoraan: yhtä vanha. Mutta ymmärrän päätöstäsi hyvin ja uskon, että elämällä on sinulle tarjolla vielä vaikka mitä kiinnostavaa. Kunhan itse saan hoidettua keskenmenon sekoittaman pääni kuntoon, seuraan perässä.

ON: Follikkeliultrassa käyty ja uutiset ovat hyviä! Clomeilla oli kasvanut kolme melkein samankokoista follia, suurin taisi olla jotain 18 mm. Kaikki voivat periaatteessa irrota taikka sitten ei. Limakalvo oli ohuimmillaankin yli 8 mm, toinen mittaus näytti peräti 9,5 mm eli sekin asia kunnossa. Ovista sopii odotella tällä viikolla. Ja sitten vain simpat perään!

Sain muuten mielenkiintoista tietoa oviksen testailusta. Lääkäri sanoi, että vaikka ovulaatiota ennakoiva LH-huippu voi tulla mihin aikana vuorokaudesta tahansa, YLEISIMMIN se tapahtuu aamyöllä noin klo 4. Jos ei yön aikana käy pissalla, kannattaa testata vasta aamun toisella vessakäynnillä; muuten iltayön virtsa laimentaa seosta niin, että aamuyöstä erittymään alkanut FSH ei näy. Eikä tarvitse pidätellä tuntikausia, vaan heti voi testata, kun rakko on taas ekan aamupissan jälkeen täysi. Jos taas käy aamuyön aikana vessassa -niinkuin minä aina teen- voi testata aamulla heti herättyä.
 
Kirsikka: :hug: Tsemppiä tätipäivien ohitukseen!

Matsalu: Hienoja ultranäkymiä! :heart: Se hormoni on muuten LH eikä FSH. Mutta mielenkiintoista tietoa. Olen itse huomannut joskus kun olen viikonloppuisin testannut tuosta toisesta pissasta, että se tosiaan on ollut vahvimmillaan juuri silloin! Tuossapa hyvä selitys että se huippu on usein aamuyöllä. Sen olen tiennytkin, että aamupissa on liian laimeaa...



Kauheita uutisia muuten taas tälle päivälle... :'(
 
Pikkumyy: Clearbluessa on erittäin selvät käyttöohjeet. Niiden mukaan olet liian aikaisin liikkeellä. Jos tuo arvioimasi 32 päivän kierto todella toteutuu, saat luvan testata Clearbluella vasta torstaiaamuna. (Ai että minä sitten tykkään siitä testistä; kunpa vielä joskus saisi siihen pissiä...)

Aika hassua, kun minun piti oikein hakea keittiöstä Plediä ja kiillottaa sillä näyttö, että sain haamuasi tiirailla. :D
 
pyrstötähti
mä olen varmaan sokea tai en osaa katsoa onko siis tuossa testissä tarkoitus että siihen tulee kontrolliviiva noin poikittain ja sitten päälle toinen plussaksi, mikäli minä oikein tihrustan niin sellaista hahmottaisin joten jännät on ajat myyllä :heart:
 
Se on tälläinen tavallaan, + pyrstis, mutta se pystyviiva siinä on aika heikko, eli vielä jännäillään!! :saint: ..eli lainaan tuolta viikkopinostamme tänään myös testanneen Belladonnan testiä, siinä näkyy se plussa paremmin;=)) Lainattu lainattu, ei oma!

Plättä: ajattelinkin testailla samanmoisella testillä myöhemminkin, jos vielä tarvetta on!
:heart:

kaikille yhteinen kiitos peukutuksista, toivotaan todella, että nyt jotain ihanaa voisimme saada..mutta rauhassa edeten tämä viikko! :D :saint: :heart:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

 
Juu, Lapsellinen, ovishuippua ennakoiva hormoni lipsasti väärin, kiirehdin heti korjaamaan... Olen niin innoissani folleistani, että käsitteetkin menevät jo sekaisin. Mutta eipä se paljon auta, vaikka muniksia olisi siellä puoli tusinaa, jos kaikki ovat samaa sekundalaatua.

Pikkumyyllä on tosiaan jännät paikat, peukutan! Jos nyt taas olet raskaana, täytyy kyllä sanoa, että se lapsi tosiaan haluaa kiihkeästi syntyä teidän perheeseen.
 
Sanoppa muuta matsalu, mutta etenen nyt rauhassa 4 päivää eteenpäin..nyt tuntuu kuitenkin helpommalle, kun oireita ollut niin runsaasti , niin ilm jotain ainakin on ollut tai on tekeillä! :heart:


Ihanat illanjatkot kaikille!


Rva Pikkumyy :heart: :wave:

 
heips Myy,
tuo Clear Blue ei ole koskaan näyttänyt mulle väärää plussaa ja juuri tuollaisilla haamuilla mun raskaudet on alkaneet, kun olen kanssa ennen sallittu päivää testaillut. Clear bluessa taisi voidan testata kolme päivää ennemmin. Toivon kovasti, että vahvistuu!

Mimuli ja Taimi 12+2
 
päästä rva pikkumyyn perheseen. Onnittelut- varovaiset sellaiset :flower:

Itselläni siis hieman mietintä myssyä päässä kun nuo clearbluet tosiaan heittää plussa minulle.
Yritin napata valokuvaa sökö kamerallani noista viimeisistä testeistä. Mutta ei niistä ei saa mitään selvää. Ei ensimmäistäkään viiva näy ei pysty- eikä vaakaviiva. Ei siis ole tarkoitus jakaa noita viivoja teidän kanssa. Mutta kerron siis teille että kp3 tuli leveä viiva vaalea ja hento. Kp 5 ja kp 6 tuli vahvempi ohut viiva. Muutaman minuutin jälkeen ei näkynnyt levätä viiva vaan kapoinen viiva joka 10 min kuluttua vahvistui. Acon 25:een ( ei kasettimalli) testasin ja siihen ilmestyi haamuviiva ei ikinä aiemmin ole siihen tullut . Rfsu testeihin ei mitään ja pregentstick selkeä mutta hailukka punainen viiva. Joten mihin tulisi uskoa virtsasta tehdyt raskaustestit siis näyttävät mitä sattuu, mutta veritestit ei ikinä ole näyttänyt mitään virheellistä tulosta. :) joten seuraavassa kierrossa vaadin ne.

Raapaisu voi varmaan tehdä nämä epämääräiset tulokset, kun eri testit eri herkkiä.

Ihanaa filosofiaa tällä sivulla. Hieno pino.

Ikiemo, voithan sinä kirjoitella tähän pinoon , vaikka et kuumeile. Sinun ajatuksia on tosi kiva lukea. :hug:

mimmimamma
 


Ihanaa päivää kaikille aluksi!

Mimuli: Kiitos , että kerroit, että haamuja sinäkin sait ensin clearbluella! Ja toivotaan tosiaan , että vahvistuu, ainakin oireeni siihen viittaavat!
Onnea tämän pvn npultraasi! Toivottavasti saamme jakaa kuvat Taimista jälleen kanssasi!? :heart:

Mimmimamma:Kiitos varovaisista onnitteluistasi! :flower: Niin sinuna olisi aika mennä veritesteihin, koska selvästikin kehossasi on HCG:tä, esim yksityisesti maksaa joku 40-60 euroa ja tietty sitten on kunnalisen puolen mahdollisuus! :heart: Ei testeihin voi aina tulla plussaa, ellei hcg:tä ole elimistössä! :heart: Kipinkapin näytteeseen..jospa se pieni ihana menninkäinen siellä jo asustelisikin! :heart:


heippa taas ja PlussailuOnnea ihan jokaiselle!


Rva Pikkumyy :heart: :wave:

 
No niin, täällä minä taas... :wave:
Eilen luin liikuttuneena kyynelehtien teidän kirjoituksianne ja olin vähän herkkänä koko päivän (en mikään masis, mutta sillälailla haikea). Illalla kun kömmin mieheni viereen, kerroin että päivällä oli itku tullut luopumistunnelmissa. No sitten lemmimme. Sanoin että jos hän ei ota ehkäisyvälinettä, saatan pamahtaa paksuksi, jolloin hän totesi, että "tämä menee kohtalon käsiin" ja näin sitten kävi...!
Ja arvatkaas kuka just elää ovisaikaansa...! En ole testaillut, mutta limat, näpyt ja nipistykset ovat kaikki kohdallaan!
Tällä hetkellä sekä hykertelen, että huudan APUA! Että voikin ihmisen pää olla sekaisin! En kauheasti nukkunut kun yöllä sitä miettii kaikkia pelottavia puolia (mietin jopa jälkiehkäisypillerin ostamista!), mutta nyt aamun koitettua löysin taas myös ne kutkuttavat tunteet.
Että semmoista päättäväisyyttä täällä...! :LOL:
Sanokaa jotain viisasta, sisko kullat! :heart:
 
Ikiemo: En osaa sanoa mitään viisasta, mutta ehkä kohtalo ohjailee asioita... Ja tuu takaisin pinoon, vaikket "kuumeilisikaan" 100 %:sti. :heart:

Kylläpä nyt testeissä haamut kummittelee :eek: Voi kun niistä tulisi ihan ihka oikeita plussia. :) On kyllä kauheaa jos ei enää testeihinkään voi yhtään luottaa... :eek:
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Kirsikka68 (40)..........kp2/28-39..........?...............5.
vilmaville (43)............kp3/28-30..........y1,5v........9.
mimmimamma (46)....kp8/27................y6v...........4.
touhu tenava (45).......kp8/27-30.........y3v............6.
Plättä (44)..................kp9/28-30...........?...............7.
Taikakuu (40).............kp9/27-32..........?................2./1.yhteinen
Matsalu (44)...............kp10/24-25.........?...............1.
pyrstötähti (47)..........kp10/28..............yk6...........4./1.yhteinen
haave3 (39)...............kp12/28..............?................3.
ikiemo (44)................kp13/n.23...........yk2............4.
AinoEmilia (43)...........kp14/31-34........?...............4./1.yhteinen
Päikki (40).................kp16/27..............y1,5v........2.
kenzie64 (43)............kp18/28..............yk1?..........4.
äippä67 (41)..............kp21/26-39........y1,5v........2.
Minni-07 (44) ............kp24/28..............yk2...........2./1.yhteinen
pääpilvissä (45).........kp27/25-43.........?...............1.yhteinen
lapsellinen67 (40)......kp29/25-29........y2v...........1.
Rva Pikkumyy (43).....kp29/32.............yk1............4./1.yhteinen
Pennanen (41)............kp31/29-32........y0,5v........2.
Nuusku (43)................kp32/28..............?...............4.
Höpisijä (42)...............kp45/28..............?...............3.

babo67 (41).............kp19/29-31....PAS 10/08...5./1. yhteinen


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/28 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.10.2008 mennessä "tavoite" = 6 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taukolaiset ja poistuneet)



"Kadonneet lampaat" ja taukolaiset, ilmoitelkaahan itsestänne

Elina67 (40)................kp?.......................?...............1.
ruujakengu...................kp67/28.............?...............3.
Mussukka67 (40)........kp119/29...........yk11........2./1.yhteinen
Hellu1...........................kp?/?...................?...............3.
Kuntoutustauko 17.8.2008 alk:gitte (39)..kp17/28..?..1.
Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.
Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)[/i]

[/color]
Mukana myös: Pömppöli ...... taustajännäilijä


Pinon jättäneet: kane, keijukka, dinosaurus61





Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

einiinvaan (42)......9.9.2008........kp30...........................

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................


[/b]





YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
ikiemo Voisin laulaa täällä epäviereisesti Hei, älä mee..., mutta työkaverit voisivat katsoa hieman kieroon. Kirjoitat ja kerrot asioista niin hienosti ja ihanasti, että siitä ei haluaisi luopua. Päättäväisyys siis vaan hiiteen ja tänne takaisin. :)

Matsalu Onnea hienosta ultratuloksesta! Vähintään siis kolmoset tiedossa. No, ehkä liika on liikaa meille vauvakuumeisillekin. Tehdäänkö inssi samana päivänä, kun tikku näyttää ovista vai seuraavana päivänä siitä? Toivottavasti ei osu viikonloppuun, vaikka tuskin näin käy, koska suurin folli on jo niin iso (18 mm). Ootteko keskustelleet lääkärin kanssa tuleeko sulle mitään tukilääkitystä (keltarauhashormonia, esim. Lugesteron) inssin jälkeen?
 
Ikiemo, etpä pääsekään meistä niin helposti eroon! Pakko sinun on piinailla vähintään nyt tämä kuluva kierto meidän kanssamme.

Pikkumyyn ja Mimmimamman testitulokset ovat niin kutkuttavia, että ainakin minulta menisi pää moisessa tilanteessa jännityksestä sekaisin. Mutta tehän olettekin jo kokeneempia konkareita tällä testirintamalla, varmaan hermo pitää teillä paremmin. Omalla kohdalla jo aikaisemmin tekemäni päätös vain vahvistuu: jos menkat eivät ala odotetusti, odotan ainakin viikon, ennenkuin testaan! Ja Mimmimamma, miksi et tosiaan jo kävisi jo nyt verikokeissa, jostainhan se Hcg sinne elimistöön ja sitä kautta testitikkuun tulee.

Päikki, tässäkin pätee se vanha totuus, että ei se määrä, vaan laatu. Luultavasti niistä kolmosenaluista ei ole yksikään tarpeeksi hyvä... Mutta inssi nyt kuitenkin tehdään periaatteessa ovisplussaa seuraavana päivänä. Paitsi jos ovisplussa tulee lauantaiaamuna, sitten simpat pannaan sisään jo samana päivänä. Eli ainakaan viikonlopun takia tilaisuus ei mene sivu suun. Inssin jälkeen on tukilääkityksenä Lugesteron, annostusta en vielä tiedä.

Lääkäri muuten sanoi, että Clomeilla follit voivat kasvaa jopa 3 cm suuruisiksi, joten voi hyvin olla, että niitä joutuu vielä muutaman päivän kasvattelemaan. Jos aikataulu noudattaisi minun normaalikiertoani, tikku näyttäisi ovisplussaa perjantaiaamuna kp 12 ja lauantaina näin ollen olisi inssi. Mutta katsotaan nyt.
 
Matsalu: Mä olen jotenkin ymmärtänyt, että tavallaan ne Clomit kuitenkin parantaa munasolujen laatua. Ainakin Clomeja käyttäessä keltarauhasesta pitäisi tulla parempi ja sitä edellyttää tietysti se, että munasolu on hyvä.
Jännät ajat siellä tuloillaan... pidetään peukkuja, että pienellä avituksella simpat ja munasolut löytävät toisensa ja ainakin yksi suhde kehittyy suotuisasti. :heart:

Juu, minäkin ajattelen jo kyllä noita Myyn ja mimmimamman haamuja, että mun hermo ei kyllä kestäisi... :p
 
Lapsellinen, tuota minäkin salaa toivon, että Clomit sittenkin hiukan avittaisivat munasolun latua. Mutta ainakin Väestöliiton lääkäri oli valitettavasti sitä mieltä, että munikset ovat mitä ovat eikä niiden laatuun voi millään hoidolla vaikuttaa. Kuulemma meidän tapauksessamme ainoa etu inssistä on se, että muniksia on nyt kolme eli simoilla on ikäänkuin hiukan valinnan varaa. Ja toisaalta simppaehdokkaitakin tulee munasolun lähelle suurempi määrä kuin tavallisessa yhdynnässä, kun ne viedään kohtuun asti.

Mutta olipa lopputulos mikä tahansa, ainakin tässä toteutuu se minun toiveeni tulla edes jollakin tavalla hoidetuksi. Se vain hiukan pelottaa, kun nyt jo aavistan, että pettymys tulee olemaan selvästi vaikeampi niellä kuin tavallisessa kierrossa. Vaikka faktat olisivat kuinka selvillä, silti sitä jotenkin toivoo enemmän, kun nyt kerran oikein hoidoissakin ollaan. Ja kun on ne kypsyvät follitkin nähnyt... Mitä se sitten olisikaan, jos saisi IVF:ssä kohtuunsa hedelmöittyneen munasolun ja sen selviämistä pitäisi jännätä!

Mietin, Lapsellinen, tuota ajatustasi kohtalon varaan heittäytymisestä. Minusta se on ainut mahdollisuus näissä lapsijutuissa. Lapsia ei todellakaan hankita eikä tehdä, vaan saadaan - jos saadaan.
 
Ihania juttuja :D Nopsaan lukasin jutut, enkä puoliakaan muista. Silti hirmuiset peukutukset Mikkupyylle ja ikiemolla ainakin... ja tietysti kaikille muillekin.

Mitäs tästä sanotte ? Onkohan ovis käsillä (kp 14) vai joku tautiko pukkaa??,,,, (ihan hermona!!!) Valkkaria vuotelee niinkuin joskus nuorena ... ilman hajuja ja kokkareita siis. Alavatsaa nipistää Koko matkalta, sanoisinko kovasti,,,kirvelee oikeastaan. Istuminenkin tuntuu ilkeältä.. Ei kuumetta. Väsyttää ... Työpäivä tosin kiireinen,,, joka päivä meillä kiirettä. Labrat otatin töissä pari pv sitten, kaikki ok. Vai !?? Voisiko olla jotain kiinnityskipuja,,, vai onko rusinamunikseni pullahtaneet vain paksuksi ja ravistelevat irti kypsempiään..... huhuhuh.... Kumma olo. Gynelle ne ole vieläkään aikaa tilannut. Alkuvuodesta kävin viimeksi ja kaikki ok. Vaihdevuosinäkymistä ei maininnut mithään.. Tai sitten, joku cysta siellä odottelee puhkeamistaan. Huomenna vapaapäivä. Yritän jos löytäisin ajan gynelle jostain... Täällä etelässä saattaa saada kyllä ajan jopa samalle päivälle.

Onhan tämä elämä ihmettäkin ihmeellisempää. Vauvaunia olen nähnyt monena yönä... Yhtenäkin yönä meitä oli neljä naista lähipiiristäni synnyttämässä samaan aikaan. :LOL:

Tyttäreni aloitti sairaanhoitaja-opinnot ja on niin tohkeissaan. Reipas. Pojat ahertavat vielä , toinen lukiossa ja toinen yläasteella. Lähipäivien tapahtumat puhuttavat ja elämänarvot, moraali ym ym ovat keskustelua herättäneet.

Mukavaa loppuiltaa siskot rakkaat. Tämä pino on toinen koti ! :hug:

t. "Kohtalon kourissa" AinoEmppu
 
Pusipusi teille kaikille vaan :heart: ja kiva jos ootte sitä mieltä, että sovin mukaan tarinoimaan, vaikken mihinkään tikkuihin enää pissisikään :LOL: Vaan saa nyt nähdä josko parin viikon päästä vielä pissinkin... ;) On tämä elämä vaan ihmeellistä! Paniikkia ja kutkutusta velloo päässäni... Äiiitiiiiiii!!! :headwall:
 
Ikiemo, Tervetuloa takaisin;=) :flower: Niin ja toivottavasti tulisi tärppivauva!


Lapsellinen ja matsalu ja AinoEmilia
: Kiitoksia, peukutuksista edelleen! :flower: Mitäs tässä, sen kun odottelee..kun ei tietoa edes milloinkahan se ovis oli;=)

Mukavaa iltaa kaikille! :heart:


Rva Pikkumyy :heart: :wave:

 
Ikiemo :heart: Laitoin sinut takaisin tuonne listalle, kun pitäähän tämä kierto ainakin seurata. B) :saint: ;)

AinoEmpulla on kyllä sellaisia oireita, etten minä ainakaan osaa sanoa mitään. :eek: Itselläni noita kaikenlaisia tuntemuksia on, enkä niitäkään tahdo osata tulkita. Toivottavasti saat gyneajan ja selvyyden. :heart:

Itse olen pihalla kuin lumiukko mikä mulla on. Progesteronit lopetin jo perjantaina, eikä tätiä näy, ei tuhrun tuhrua. Rinnat ovat niin kipeät, että melkein tekisi mieli ottaa kipulääkettä. Eilen tein varsin ovistestin ja se näytti aika vahvaa viivaa, ei mitään plussaviivaa kuitenkaan. Mun hormonit on tosi sekaisin kyllä. Ilman sitä ultraa, jossa näkyi että munarakkula on vain 5 mm kp15:nä olisin varmaan jo tekemässä r-testejä! :LOL: :LOL:
Liekö ne kanatipat sekoittaneet kaiken ihan tyystin, vai mitähän taas tapahtuu...
Ehkä tää nyt on jo lopun edellä?? :| :eek:
 
katoava plussa tauti meneillään. Eli viime plussat oli sitä hipaisua ja varmaan pikku hiljaa tuo hcg hipaisusta laskee normitasolle. En usko pieniin menninkäisiin minun masussa :) ja kyllä tää tosiaan kylmää päätä vaatii ettei hypi pitkin seiniä jostain pienestä plussasta menkkojen jälkeen. Vaati itsehillintää :)

Joten en aio liottaa noita testejä, ehkä korkeintaan ovis testejä :) eikä se rahasta ole kiini tuo labratesti vaan kivempi katsoa niitä olemattomia plussia. Jotenkin voisi seurata ikiemon fiilareita ja mennä tunteen mukaan tässä kierrossa. Yksi testi vielä jäljellä ja ajattelin sen jemmata loppuviikkoon. Hyvä tsekata että kehossa ei ole enään noita hcg rippeitä. Hieman haikea mieli, mutta ei kuin uutta yrittämään. :)

Hyvä ikiemo tuo sinun takaisin tulo :)

Eikä tuo taida lapsellinen muuta merkata kuin että mulimenit auttoivat raskautumisen kanssa:)

mimmimamma
 
Lapsellinen: Huih, kun alkoi jännittämään puolestasi! :hug: :heart: :flower: Jos oletkin raskaana, se olisi niin Hieno Juttu!!!! :heart: :heart: :heart:
Koskakohan uskallat testata!?Onneatestailuun , jos testaat!!!


mimmimamma: Juu en tarkoittanutkaan, että se olisi sinulla rahasta kiinni!!
Kivaa, nyt sitten ovistestailuun..jos alkaa hiipumaan plussat rtesteissä!..Onnea kiertoosi! :flower:


Oma napa: Alkaa harmittamaan, miksi haamua tuli, muttei kunnon plussaa, onko joku vikana, vai testasinko siis silloin liian aikaisin!?

Oireet: Valkovuotoa runsaasti, rinnat turvoksissa, huono olo ajoittain, huimaus, alavatsa tuntemukset välillä., lämmöt korkealla edelleen. Odotelllaan nyt sitten "vaan rauhassa! :headwall:


rva Pikkumyy :heart: :wave:

 

Yhteistyössä