40+ so what? (vol. 2)

kane Hyvältähän tuo tilanne näyttää, kun muniksia tulossa 2+3. Siitähän saa jo vitoset! Tiedän tunteen tuon "surutyön" tekemisestä, kun on tod.näk. viimeinen hoito. Vähän elän samoissa tunnelmissa, että enää kolmatta ivf:ää meillä ei tapahdu. Vaikka mikäpä se tässä maailmassa varmaa on; voihan se lussa sitä paitsi sieltä lopsahtaa ilman apujakin.

Kirsikka kyseli, että mistäpäin porukka on. Minä majailen Pirkanmaalla, pienellä paikkakunnalla.

pyrstötähti Synnytysvideot on mulle aivan kauhufilmien luokkaa. Aagh, tuntuu, että veri pakenee kehosta ja tulee veltto olo. :eek: :eek: :eek: Ja joo, olin paikalla, kun meidän se eka ja ainoa lapsi syntyi... vaikka ette ehkä usko. Synnytysvalmennuksessa en sen sijaan ole koskaan käynyt: valmennus olisi ollut 2 viikkoa sen jälkeen, kun kaveri oli jo syntynyt...

ikiemo Akupunktiossa en ole koskaan käynyt, mutta kesällä olin kaksi kertaa meridiaanihoidossa. Ks. esim. http://www.pirkanmaansanomat.fi/psviikkolehti/3239/index.php?pgnumb=12 Sen pitäisi edistää raskautumista, kun kehoon saadaan tasapaino. Kahden kerran jälkeen sain kotiin ns. kotihoito-ohjeen. Se koostuu ikään kuin liikesarjasta, mikä pitää tehdä tietyssä järjestyksessä. Yhteensä on 8 liikettä / kohtaa kasvoissa, joista pitää painella vähintään 30 sekuntia / kohta. Oikeastaan uskon tuohon juttuun. Mutta jos on l-hoidoissa, kuten minä, niin homma ei pelitä, koska keho ei toimi omillaan, vaan siinä on ylimääräisiä hormoneja.

Ei voi muuta kuin ihailla PikkuMyyn optimista elämänasennetta. Tuntuu, että sulla on uskomaton sisu ja usko tulevaisuuteen. Kateeksi käy. Kyselit kuulumisiani, kiitos siitä. Tuntemuksia ei ole suuntaan eikä toiseen. Ei siis edes tavallisia menkkojen edellä olevia vatsan juilimisia. Tosin suonenvetoa on ollut parina päivänä omituisesti mutta sitähän ei tiedä mistä se johtuu. Samoin iltapalelua mutta se saattaa olla hyvin pitkälti väsymyksestä johtuvaa.

Tervetuloa kaikki uudet minunkin puolestani. Onnea kaikille uusiin yrityksiin

Pieni työmatka piti tehdä, joten olen ollut kokonaisen vuorokauden nettipimennossa. Heti kotia tullessa -kun mies oli ensin suudeltu- piti tulla luuraamaan, mitä palstalla on tapahtunut.

Kaikille tekee mieli kommentoida. Ensinnäkin, Haave, tervetuloa minunkin puolestani. Pikkumyyllä tuntuu menevän OK, toivottavasti jatkokin. Kyselit oviksen testauksesta KM:n jälkeen. Minä aloin tikuttaa jälkitarkastuksen jälkeen, kun lääkäri kertoi munasolun olevan piakkoin irtoamisvalmis. Kirsikka, testaa! Mulla on kokemusta,
että raskaus voi alkaa juuri noin! Kane, ei kai viisi munista ole mitenkään vähän? Ja ymmärrän tunteesi, mitä avioliittoon tulee. Kakkoskierroksellakin on varmaan ihanaa, mutta kuvittele meikäläistä, kun on vanhanapiikana elellyt melkein neilikymppiseksi ja sitten kohtaakin elämänsä miehen... Lapsellinen, älä nyt synkistele. Lottovoiton mahdollisuus on yhdellä rivillä noin 1:15 000 000. Kyllä meillä joka ikisellä sentään paremmat suhdeluvut on!

ON: Neljäs vuotopäivä, henkilökohtainen niagarani jo ehtymään päin. Kohta pääsee taas ovistikkuja rapistelemaan.

Juu,tässä jo parina päivänä "harjoiteltukin" tässä kierrossa,mutta meinaa vaan usko mennä jo koko asiaan kun ei tärppää niin ei..Mutta kiva tänne tulla ,saapi keskustella kohtalotovereiden kanssa!

quote="lapsellinen67"]haave3: Tervetuloa mukaan pinoomme. :flower: Lisään sinut listalle heti. :heart: Onnea oviksen hyödyntämiseen, on näköjään ne ajat juuri käsillä. :)

Pyrstis: Olen vissiin sekoillut tuon listan kanssa, epäilen. En tahdo varsinkaan noita yk:ta muuttaa... :whistle:

(Korjailtu tämänpäiväinen lista siis sivulla 41)[/quote]

minut tervetulleeksi toivottaneeksi!!Noista Terolut-lääkkeistä kysyisin,onko jollakulla käytössä ja minkälaisia "oireita"tullut?Itse aloitan nyt kp 15,eli lauantaina.Sain ne kiertoa tasaamaan ja kun on ollut välivuotoa usean kierron ajan..Auttavat ilmeisesti mielialanvaihteluihinkin??!!

täällä huhuilee ja haaveilee 39v.äiti ja ensi vuonna jo maagiset 40v..hui!!Mutta eipä hätää,niin kauan on toivoa kun on elämää!

Alkuperäinen kirjoittaja ikiemo:
Tervetuloa Haave3 ! =) Kiinnostuneena kyselen heti ikääsi? Joskin älkäämme antako sille liian suurta merkitystä. Yhteinen haaveemme on tärkein. :) Kiva kun joukko kasvaa! :flower: Kasvakoon se myös sikiävien lasten myötä! +++++
Lapsellinen: Minun tietoni olivat kokonaan kadonneet viimeisimmästä listasta :( Haluu olla mukana! Kiitos paljon kun hoitelet tuota listaa! Siitä on mukava katsastella missä mennään. :) Joskin oma tilanteeni on harmillisen tylsää seurattavaa... :/ Jatkoja kullekin! :heart:

"lapseton viikko" meneillään ja tosi tyhjä ja tyhmä olo. Onneksi kaksi tyttövaavia sentään soitti kotiin ja kysyi että onko minullakin ikävä, kun heillä niin ikävä kodin lämpöä. Nuorin tulee kotiin perjantaina, joten sitten sentään jotain vauhtia tässä tyhjässä kodissani.

Poika nautiskelee opiskelaelämästä päivisin ja myös iltaisin. Tänään ilmoitti että ehkä ei tule kotiin yöllä .ons on tarpeeksi menoa tuolla hesan keskustassa noiden uusien opiskelukavereiden kanssa. Tätäkö tuo ikäloppu tarkoittaa....mähän haluan lisää vaaveja paapotavakseni :)...pieni viaton pyyntö. Mulla olisi vielä tilaus tuolla odottamassa. Eikö joku olisi valmis nappaamaan tällaista hyväksi koettua äitiä itselleen. Vähän kun työnhakua, ei vanhoille enään suoda uusia mahdollisuuksia, vaikka reilusti työkokemusta takana.

Pennanen :headwall: niagra halit.

mimmimamma

Huomenia unihiiret!

Äippä: Mukavallehhan oireesi kuullostavat! :hug: :flower: Peukut pystyssä täällä edelleen sinulle! :wave:

Matsalu: kiva, että pääset pian jo rapistelemaan! :wave: :heart:
Minulla kun viimeksi jälkitarkastus, ovis oli jo mennyt menossa ohi, ja tosiaan sillä kerralla yrittämiskielto. No nyt tarkkailen kyllä heti oviksen mahdollisuutta, koska siihen on lupa annettu. :heart:

Pennanen: Pahoittelut menkoistasi! :hug: Mutta nyt tsemppiä uuteen kiertoon! :heart: :flower:

Päikillä: mielenkiintoinen liite myös luettavaksi! :saint:

Oma napa: Yöllä alkoivat kivut, mutten jaksanut hakea kipulääkettä, koska väsytti niin |O
No pakko oli nousta kello 4:30 lääkitsemään itseään ja vessatarkastusosoitti sen minkä arvelinkin, vuoto on tummaa, tulee paljon jne :headwall: Minä hoitaja, en yhtään tykkää veren näkemisestä!! :headwall: :ashamed:
Lämpö oli eilen aamulla 37,4 , mutta tänä aamuna enää 36,4 , eli kaikki Ok. Otin vielä Paratabsin päälle, tuli ilm liikaa rehkittyä eilen;=))

Mies koko yön lähenteli minua, niin, että olin jopa pudota sängystä! :D
Kovat mieliteot näemmä hänellä alkaa jo taas olla, mutta odotellaan hetki tai sitten keksin jotain muuta mukavaa hänelle! :heart: :saint:

No eipä tässä muuta kuin onnea kaikkien kiertoon tasapuolisesti! :hug: :heart: :saint:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Kirsikka68 (40)...........kp2/28-39.........?...............5.
lapsellinen67 (40).......kp2/25-29.........y2v...........1.
Rva Pikkumyy (43)......kp2/32..............yk1...........4./1.yhteinen
Pennanen (41).............kp4/29-32.........y0,5v........2.
mimmimamma (46)......kp5/27..............y6v...........4.
Nuusku (42)..................kp5/28..............?...............4.
Matsalu (44).................kp5/24-25.........?...............1.
Päikki (40)...................kp8/27...............y1,5v........2.
pyrstötähti (47)............kp8/28..............yk5...........4./1.yhteinen
vilmaville (43)..............kp9/28-30........y1,5v........9.
äittä-67 (40)................kp11/28-30 ......yk1...........3./2.yhteinen
touhu tenava (45)........kp12/27-30......y3v............6.
haave3 (39)..................kp13/28.............?...............3.
Plättä (44)....................kp13/28-30......?................7.
AinoEmilia (43)............kp16/31-34.......?...............4./1.yhteinen
Höpisijä (42)................kp18/28.............?...............3.
Minni-07 (44) ..............kp24/28............yk1...........2./1.yhteinen
äippä67 (41)................kp25/26-39.......y1,5v.......2.
pääpilvissä (45)..........kp35/25-43........?...............1.yhteinen
ruujakengu...................kp41/28.............?...............3.
ikiemo (43)..................kp49/n.23..........?...............4.
kenzie64 (43?)............kp?/28................?...............4.

babo67 (41).............kp27/29-31....PAS ?/08.....5./1. yhteinen
kane (43).................kp12.................IVF 9/08.....4./1. yhteinen

Missä olette?
Elina67 (40).................kp?.....................?................1.
einiinvaan (41).............kp66/28-31......?................3.
Mussukka67 (40).........kp96/29............yk11.........2./1.yhteinen
Hellu1............................kp?/?.................?................3.

(Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/35 = 11,55 Pino alkanut 21.2.2008 --> 21.9.2008 mennessä "tavoite" = 6 )

Mukana myös:
Pömppöli ...... taustajännäilijä

Pinon jättäneet: keijukka, dinosaurus61

Pitää taukoa:
Kuntoutustauko 17.8.2008 alk:gitte (39)..kp17/28..?..1.
Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.
Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)

[/color]

Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:

torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

[/b]

Edellinen ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

Googletin tuota Mulimenia ja siitä kyllä on puhuttu, mutta kukaan ei missään kertonut, että se olisi auttanut raskaaksitulossa. Marimme taitaa olla ainoa tietämäni, joka on ennen raskautumista tuota käyttänyt.

Matsalu: Vähän sama tarina minullakin. Minäkin elelin "vanhanapiikana" 35 -vuotiaaksi asti, kunnes kohtasin tuon mieheni. Näin jälkeenpäin on helppo sanoa, että lapsentekoon olisi pitänyt ryhtyä heti eikä vasta 3 vuoden päästä... tosin ei minulla sellaiseen olisi rohkeutta ollut. :/
Teillä muilla onkin paremmat mahikset kuin lottovoitossa, mutta minulla saattaa mennä aika samoihin.

Äipälle pidän peukkuja, oireet ihan mahdollisia +oireita.

Pennaselle :hug: Kyllä se taas iloksi muuttuu, kunhan täti hellittää otteensa. :)

Haave3: Sinä olet niin nuori vielä, että tärppi jossain vaiheessa on ihan selviö.

Pikkumyy: Ajatuksissani tsemppaan sinua. :heart:

[/i]Moro
Vähän harmittavan hiljaista on. Niin mielellään kun vaihtaisi kokemuksia hiukan varttuneimpien äiten kanssa, mutta ehkei tule itsekkään niin herkästi kirjoiteltua asioista. Käyn kyllä melkeen päivittäin kurkkasemassa, olisko jotain uutta. Itse taistelen väsymystä vastaan, sillä taaperoni nukkuu tosi levottomasti. Imetän vielä ja se ehkä öitä vähän häiritseekin. Ehkä haasteellisinta näin iäkkäänä äitinä (47v) on juuri ollut nämä risaset yöt, mutta toivo elää, jospa vielä joskus saisi nukkua

Kopsasin tuolta äidit 40+ sivulta, että kyllä Pedro viettää ihan tuollaisia em öitä ja ikää on 47v;=)

Kiitos lapsellinen! :hug: :flower:

Aion hetken päästä suunnata Myllyn Prismaan. :p

Täällä sataa kaatamalla vettä, vettä ulkona ja minulla jotain muuta märkää. :headwall:

Kyllä se tästä;=))))

Pyrstis: Kiitos tuon Marin jutusta. Muistatko minkä ikäisenä hän raskaantui ja onko hän yhä siunatussa tilassa?
Lapsellinen: Kiitos taas uudesta listasta! Meikäläisen kp 49 ei naurata... Auttaiskohan tuo Mulimen tässä tilanteessa?
Haave3 : Hyvä, nuorekas ikä sinulla! +++++ :whistle:

Kun päivittelin miehelleni, ettei minulla vieläkään ole kuukautisia, sanoi hän :"Ei minullakaan!" :LOL:
Sujuvaa päivää siskot! =)

Ikiemo mari on raskaana pinossamme tällä hetekllä saa vauvan helmikuussa! :heart:

Mulimen varmaan auttaisi tasoitamaan kiertoasi ikiemo.

Ja mari on -66 syntynyt;=))

Sujuvat pvt sinulle ja muillekkin samoin! :heart: :wave:

*nauraa* No jopa, ettei miehelläsikään vielä ole kuukautisia!!* :LOL: :LOL:

Kiitos Lapsellinen! Täytyypä koettaa löytää niitä Mulimeneja.
Itse saan akupunktiota ihan tavallisessa fysikaalisessa hoitolaitoksessa (noihin niska-hartiavaivoihin se on auttanut). Tietääkö joku pääkaupunkiseudun kiinalaisista piikittäjistä? =)

Päivää vaan kaikille! Sataa, mieli matalla, eilinen pitkä työpäivä väsyttää vieläkin. Kyllä mietityttää, mitenkä sitä jaksaisi pientä vauvaa hoitaa -jos sellaisen saisi- kun omankin raadon raahaaminen eteenpäin ottaa välillä niin voimille.

Mutta nyt lisää plussia tähän pinoon, se piristäisi meikäläisenkin mieltä! Äippä?!

Ikiemo Kyllä ne menkat sieltä alkaa ennemmin tai myöhemmin. Itselläni oli samanlainen tilanne n. 3 v sitten. Menkat ei vaan tullutkaan ja taisi mennä samoilla kp;llä kuin sinullakin. Varasin lääkärinkin mutta kerkesivät alkaa ennen lekurilla käyntiä.
Käväisin kuitenkin valittamassa asiasta lääkärillä ja sain kuulla esitelmän vaihdevuosista :headwall: Määräsi terolutit ja toisesta tero-kierrosta raskauduin. Nyt poikamme 2v villi vesseli. Malttia vaan vaikka odottavan aika on tosi piiiitkä :hug:

haave3 Minulle Terot aiheuttavat semmoista etovaa oloa, mutta helpottaa kun
menkat alkavat. Toivottavasti Terolutit avustaisivat plussan saannissa ;)

Meikäläisen tätsy-vaihe ohi. Nyt taas kohta metsäsätämään viivaa ovistikkuun.

pyrstötähti
Jääkausi taitaa olla tulossa,meillä hädintuskin 10 astetta viileetä ja vihmo vettäki äsken :|

Minä voisin olla kojekaniini ja testata noita Mulimen tippoja pinon vanhimpana kanana :LOL: mutta jos ne on epäsäännöllisiin kk:in niin toivottavasti ei mene sitten kierto ihan sekaisin?? Ei mulla kyllä mennyt silloinkaan kun siirtelin lomareissulla kesällä niillä Primoluteilla. Mutta jotenkin viehättää ajatus että vanhat kanatkin on saatu munimaan niin johan taitaa olla merkillinen aine!! Mitä mieltä olette? Pitääkö kerätä tietoo ennenku uskaltaudun kokeilemaan. Sen muistan takavuosina että suuri joukko keski-ikäisiä äitejä oli mukana verkostomarkkinoinnissa ja popsivat sitten tehoannoksia E vitamiinia ja siellä viisissäkymmenissä alko paukkuja rapiseviin kahta viivaa ja vauvojakin saivat. En tiedä kuinka järeitä annoksia ottivat mutta herbalife taisi olla kyseessä. Eikös vehnänalkioöljyssä ole juuri E-vitamiinia? Itse syön jättihelokkia 4 kapselia päivässä, Möllerin TuplaOmega3 ja koska noissa ei ole kaikkia vitamiineja (muistaakseni ainakin c puuttuu) niin otan vielä monivitamiinin ja nyt ajattelin että jätän sen pois ja otan jotain pelkkää ceetä. Kalkkiakin tietty pitäisi saada lisää ettei luut romahda mutta kun niissä näyttää kaikissa olevan lisättynä d-vitamiini ja taitaa noissa jo olla tarpeeksi. En ole onnistunut löytämään vielä yhtä purkkia josta saisi nuo kaikki ainakaan tota GLA ja omegaa ei ole monivitamiineissa,oletteko te viisaampia tässä?

En tiedä mikä hirmuovis on lähestymässä mutta vasta kp 8 ja alkaa kehittyä taas melkoinen viikko :p älytön hormonimyrsky pitää vietit taas ihan ylikierroksilla,jospa sieltä nyt kehittyisi supermunis =), mä muistelen että kun mua ultrattiin sillon kp:lla 12 niin oli 17 mm follikkeli ja pieniä kavereita mutta silloin oli vielä klipsit paikoillaan. Sen jälkeen ei ole katsottukaan muuta kuin että normaalisti toimivat munasarjat kun avattiin koko kellarikerros :LOL: ehkä McDreamy tosiaan osaa katsoa "sillä silmällä" munasarjoja on kait se jonkun kerran niitä availlut 27 vuoden aikana :saint: Että onko fertiiilissä kunnossa. Mikä hillitön ajatus, muut miehet katselee naisten peppuja ja tissejä hän katselee munasarjoja ja kohtuja ja vaginoita ja arvioi sen perusteella onko rouvat vielä timmissä kunnossa :eek:

Iloisella mielellä jo loppuviikkoa kohti mennään. Pistäkää siellä makuuhuoneessa tuulemaan oikeen urakalla nyt kun vielä hetken riittää valoa taivaalla. Saadaan ihania plussia rapiseviin ja joulunodotustunnelmissa saadaan ultrakuvia meidän pinoon. Lähetän hirveästi plussatuulia teille kaikille ja oikein älyttömästi toivon kaikille vielä yhden nyytin syliin!
:heart: :heart: :heart: pyrstis-not too old-chicken :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Haave3 Älä suotta pelkää tuota maagista 40 vuoden rajaa. Itse täytin nyt kesällä 40 v. Niin eipä se missään tuntunut! Vauva haaveilut jatkuu saman moisina kuin jo silloin 38 v päätettiin et vielä kokeillaan jos Luoja sois pienokaisen iloksemme. Haaveilu jatkuu vain ja toivottavasti tuloksellisesti vielä jossain vaiheessa. Tänä vuonna vasta sit hakeuduin lekurille, kun ei tulosta alkanut tulemaan. Clomeista sit raskauduin kolmannesta kierrosta, mut harmiksi se olikin sit tuulimuna, joka keskeytyi spontaanisti vk 7+4.

ON: Mulle voi merkata kp 2, sillä eilen illasta alkoi vuoto ihan kunnolla! Niin, onko se muuten jo kp 2 vai 1? Joskus aikaisemmin tuolla joku taisi kirjoittaakin, et miten se menee se kp:n määräytyminen vuodon alkamis ajankohta huomioiden? Nythän minun ois tarkoitus aloittaa sit kp 3 se ClomHexal. Kun ei se luomuna näy minun munikseni irtoilevan, vaikka seisois päällään!

Mukavaa tätä päivää kaikille tasapuolisesti! :heart:

tuossa just testailin mammaksin ovistesteillä eikä tule kuin testiviiva..eli kyllä jo alkaa tosiaan tympiä tämä..Eilen oli hailu viiva kontrolliviivan lisäksi,eli kyllä se ovis jo tais mennä..jos sitä yleensäkään oli ollenkaan!Keväisen keskenmenon jälkeen ei ole tullut yhtään "tasapaksua" viivaa.Tärppikierrosta testasin silloin tasaiset tummat viivat ja raskaus alkoi,tunsin oireetkin ennekuin testasin.Mutta pikkuinen ei vaan jaksanut :'( Mutta näinhän täällä on nonelle käynyt ja eteenpäin vaan pusketaan,vai mitä!!

Pyrstis: Testaa vaan Mulimenit, minä ostan sinulta sitten loput kun sun tärppi on tullut. :p

Mun uudet rohdot ensi kierrossa on E-vitamiinivalmiste, jossa myös seleeniä ja ubikinonia. Jätän greippimehun hyödyttömänä pois. Glandinit syön loppuun nyt. Lisäksi otan estrogeeniä vähän isomman annoksen. Siinä taas Mitäs nyt -palstalaisille kauhistelemista! :LOL:

Kirsikka: Ei kai noissa mitään virallista sääntöä ole miten kp:t aletaan laskemaan, kunhan itse tekee sen aina samalla tavalla. Laitoin sulle kp2, mutta jos haluat, voin vaihtaa 1:n.

Haave3: Testasitko silloin aikanaan samoilla testeillä? Minä en muuten koskaan saa noihin mammakseihin tasavahvoja viivoja.

Yhteistyössä