40+ SO WHAT (VOL.11)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Hei sisaret!!! Mitäs tänne kuuluu?
Itse olen ollut ylimääräistä energiaa täynnä. Käynyt 20km vaunulenkillä, kuntosalilla ja zumbassa. :eek: Viime tarkastuksessa paino oli -500g mutta eiköhän se hiljalleen ala sieltä nousta. En muista olenko käynyt kertomassa että yksi asukas siellä köllöttää. :) :heart:
++++++++++++ :whistle: plussatuulia kaikille.

MrsBree ja Lahja 8+1 (7+6)
 
Ottis miun kierron pituus on nyt muutaman kierron verran ollut sen 25 ja luteaalivaihe 15vrk..joskus harvoin 16 tai 17..

Keskeytyneen km:n jälkeen kierto lyheni siitä 28->25 ja luteaalivaihe 17->15

Luteaalivaihe on= ovis+ - vuodon eka päivä.

MrsBreelle mukavan muikeita oloisia ja tarraa pikkiselle tosi paaaaaljooooon!!!:wave::heart:

..mie köllähdänkin tästä jo pituus asentoon, hiukka taasen huonoa oloista pukkaa.. :$ Nati nati:wave:
 
Huomenia kaikille! :flower:

Mimmimammalle: Onnittelut plussauksestasi, ellen muistanut jo onnitella!! :flower: :heart:

Samoin Wiaralle: Onnittelut yllätysplussauksesta!! :flower: :heart:

Kaikille RKKT:läisille Onnekasta aikaa myös ja oviksen tavoittelijoille myös!! :flower:

Oma napa: 1 rtesti on olemassa ja se saa odottaa ihan rauhassa.... :D , 9 Lugesteronia vielä laitettavana tämän päivän jälkeen, eli ensi viikon torstaian viimeinen. Ihanaa, että vuoto ei ainakaan vielä ole alkanut, pelkään sitä aikasta vuotoa kp 21-23, mikä ei ole minulle normaalia.Eli menkat alkanevat noin 28 tai 29 pv elokuuta.
Valkovuotoa on ollut päivittäin, sitä ei ole ollut moneen kiertoon oikeastaan ollenkaan.
Tekikö noi Lugesteronit huimauksen ja töttöröö olon, en muista enää, mutta muuta ei ole käytössä, niin ne sen varmaan aiheuttavat.

Ottis: Milloin aloitat Terojen oton?? Onko muita joilla Luget tai terot tukena? Aiheuttavastko jotain sivuoireita?

Ihanaa tiistai aamua kaikille!!

Oivikille: Parempaa oloa toivottelen!!
Mrs Bee: Onnittelut asukkaasta myös!! :flower:

mahdotontako :heart:
 
Minä täällä taas, "taustalainen" :) Mutta kun täällä on niin mielenkiintoista juttua, ettei voi pysyä poissa.

Mahdotontako kyseli lugejen käytöstä. Mullahan oli niitä käytössä 5 kiertoa ja aika helpolla pääsin. Venyttivät hieman luteaalivaihetta, vaikka kyllä sitten menkat alkoivat tuhrulla, mitä mulla normaalisti ei tule. Sinun ja IK:n tilannetta mielenkiinnolla seuraan, kun ootte vähän niin kuin ikätovereita.

Taaville nostan hattua, sillä minä olisin jo moneen kertaan käynyt ostamassa lisää testejä. Toisaalta onnistuneen raskauteni testasin aikanaan vasta kp 31 ja oli tosi upeaa nähdä, miten viiva alkoi heti piirtymään kunnolla. Ei tarvinnut sihrutella haamuja. Näin toivotaan käyvän sinullekin, kun pääset testiarsenaalia hyödyntämään.

Daria, kirjoitit tosi hyvin tuosta kierron aikaisesta mielialan vaihtelusta. Niin se vaan menee ja vielä kierrosta toiseen ja pahimmassa tapauksessa vuodesta toiseen.

Oivikilla ja Suomalla on jo monta viikkoa yhteiseloa. Toivottavasti syksy tuo helpotuksen pahaan oloon. Sairaslomaa vaan lisää, jos siltä tuntuu.

Mur-murilla on ollut vähän haikea päivä. Minäkin aina välillä sorrun katsomaan vanhoja ultria tai miettimään, että missä kohtaa sitä oltaisiin missäkin raskaudessa juuri nyt. Mutta sekin on osa haaveilua ja seuraava päivä voi taas olla paljon parempi. :hug:

Ottis, olet ottanut ison askeleen miehen kanssa, kun hän on lupautunut tutkimuksiin. Toivottavasti ei tarvitse, kun tässä kierrossa tärppää.

MrsBreelle myös terveisiä. Sulla on rautainen kunto, kun jaksat noin huhkia.

Mukavaa elokuun jatkoa kaikille muillekin.
 
Ottis
[/url]



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

liiza (44).....................kp1/24-27.......yk29...................4.
Iida-Karoliina (45).....kp7/23-29.......yk15...................5./1.yht.
daria10 (40)...............kp8/29-34.......yk7.....................3/2.yht.
Inia (43).....................kp11/26-30........yk25................1.
Ottis (43)....................kp11/24-28........yk15................1.
mur-mur (45)..............kp11/25-28.......yk16(km2/10)..3./2.yht.
ulla4 (40)....................kp14/35-45.......yk1...................4.
tirulii (42)...................kp14/30-34.......yk1...................2yht.
Ämy (41).....................kp15/27-30.......yk2...................4.
Hysteria42..................kp17/25-28.......yk5...................1.
Rominas (40)..............kp17/25-27.......yk2(ku06/10)....2.
Tirlittan1968 (42)......kp18/28.............yk2...................2.
haave3 (41)...............kp20/28-36........y2v....................3.
onlydream (37)...........kp20/23-29.......yk?....................3.
haave2010(44)..........kp21/29.............yk3(km6/10).....4./1.yht.
Mahdotontako (45).....kp21/21-29.......yk2....................1.yht.
Tilda69 (42)...............kp?/28..............yk1......................2.
taavi166 (39).............kp33/28-42.......yk16...................3.
Ballerina Bolero (40)..kp39/25-28......yk31...................3.
Tirlittan1968 (42)......kp45/28.............yk1....................2.
ikiemo (45).................kp56/20-50......yk?......................4.

Kadonneita lampaitako?

nillanilla (42)...............kp?/28-33.........yk11..................1.



RKTT

onlydream (37)...........dpo9
Mahdotontako (45).....dpo7
Rominas (40)..............dpo7
taavi166 (38).............dpo7
Ottis (43)....................dpo1
mur-mur (44).............dpo-1
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1
seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0
sitten dpo1, jne.
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.

 
Ottis
Mahdotontako Jostain luin, että Terolut olisi aloitettu kolmantena päivänä oviksesta ja ajattelin sen mukaan toimia ku tää kierto ei nyt ihan oppikirjojen mukaan mennyt :ashamed:. Ts. Aloitan Terolutit perjantaina =).

mur-mur Ok! Silti moon nyt laskenut jotain väärin :ashamed:, mutta palataan iltapäivällä juustolle ;).

Taavi166 Tsemppiä piinailuun tikuittakin. Perjantai tulee pian!

Terri Toivotaan toivotaan, kiitos :flower:!

Mrs Bree Onnellista odotusaikaa :heart:!

ON Eilen alkuillasta pupusteltu. Yllättäen ovislimoja tuli aamulla papruun pyyhkiessä, mutt yöllä oli kyllä masu niin pinkeä, ett luulen jotain tapahtuneen. Pitänee o-testi dipata tänäänkin.
 
Mahdotontako kiitos. Minulla lugeista ei tullut selviä oireita, mutta yksilöllistähän se lääkkeiden kanssa on.

Terri kiitos, slomalla tässä olen edelleen. Kyllä tämä vähän "raikkaampi" ilma on oloa jo helpottanut, vaikka pahaolo edelleen onkin läsnä päivittäin niin ei kuitenkaan lisänä sitä helle rasitusta :) .

Ottis hyvä, että sait hyödynnettyä oviksen. Kyllähän ne limat voi tulla vähän oviksen jälkeenkin, minulla ainakin on käynnyt niinkin.

Ovis ja r-testi +++++ lähetän teille pinoilijoille.
 
Mahdotontako mulla on terot olleet käytössä muutamissa kierroissa,aloitus suositus on kp:llä 15 aloitettavaksi.Nyt on toimineet ok, mutta viime talvena sekoitti kierrot aivan härän pyllyä,tuli tosi aikaista ovista, lyhyttä kiertoa yms. ++ onnea myös sinulle =)

ottis hienos että talletuksia tehty ;) ja nyt sitten alkaa taas sinun osalta piinailu,tsemppiä siihen.

on: en vielä ole testaillut,hyvä minä :D , nyt kipuilu on siirtynyt selkä puolelle eli mullahan viimeviikosta alkaen ollut sellaista tylppää nippailuja muniksian kohdalla ja erityisesti vas. puolella, massu on myös aivan turvoksissa :x välillä on kellarissa kuivaa ja välistä sitten tulee reilummin tavaraa..
Kaveri on parhaillaan synnärillä poikasta tekemässä :snotty: toivotaan että kaikki menee hyvin ja esikoisensa syliinsä tuhisemaan :heart:
 
Perskules, pitkät litania kirjoittelein ja PWUUUUUH - jonnehin hävisi !!?:kieh:

Mukavaa päivästä kaikille ja RKTT -listalla oleville varsinkin jännittäviä tulevia päiviä - niitä plussaisia!:heart: ..


Täälläpä ovis+ bongattu =) ..ja vahvana!!

Illasta sattui niiiiin kovasti joka paikkaan ja nukahdinkin mieheni viekkuun JO 23.30 :whistle: (tooooosi harvinaista herkkua)
..heräilin sitten 10.30..siis ihan kunnon unukat vetäisin!!:D

Tänään jos jaksaisi kerta talletukset vielä ;)
Päivittäjä!! jos miut tuonne RKTT listalle laitteleisit..dpo -1..Kiitti:flower:

Mukavaista tiistai päivän jatkoa!!!!

Ottis mikä siulla ei täsmää noissa ovis laskelmissa?..
Miullahan ovis tulee ovis+:ssan jälkeen n. 12-24h:n päästä( tänä yönä/huomenna aamupäivällä )..jos sitä mietit..
..siulla ilmeisesti vasta n. 48H.n päästä?..

Siun ovis+ oli sunnuntai 15.8..ja jos dpo14 alkaa vuoto, se sattuu 30.8 ja luteaalivaihe on silloin 16vrk pitkä(kierron pituus 24)..
ovis+ - uuden, alkavan kierron eka vuoto pvä=luteaalivaihe
..näin mie sen lasken..

:attn: en kyllä ole aivan 100 varma, lasketaanko tuo luteaalivaihe ovis+:sta, vaiko itse ovulaatiosta??
..OVIKSESTA laskien, luteaalivaihe olisi molemmilla se 14vrk..eli ihan riittävän pitkä =)
Huh, miten tässä joutuukaan käyttämään aivonystyröitään ja fundeeraamaan numeroita kovin, ei ole matikka ollunna miun laji koskaan.. :LOL:
 
Ottis
Just! Nyt mur-mur alkaa leikata :). Just tuota hain, että ovis+ - uuden, alkavan kierron eka vuoto pvä=luteaalivaihe. Nyt alkaa täsmätä, kiitos kärsivällisyydestä :saint:. Sinut ilomielen RKTT-listalle lisään ja toivottelen saman tien hirmusesti onnea ja hedelmällisyyttä nyt tähän aikaan. Olkoon tämä Se Kierto :heart:!

Oivikki Niin on mullakin joskus ollut limoja viel jälkeenpäinkin eli tää kai ihan ok. Tosin vähän hämää ku se on melkolailla runsasta runsaampaa kuin aiemmin.

OD Kiitos piinailutsempityksestä :flower:! Sitä kyllä tarvitaan. Malttia sinullekin :heart: plussan metsästykseen!!
 
Ottis
Tuota.. eilen kun tein ovistestin, se oli selvästi ohuempi kuin toissapäiväinen eli alle linkitetty testi. http://sekunti.com/upload/img/666800_15.8.2010.JPG

Tänään sitten kuitenkin kun tein o-testin, se on taas vahvempi kuin eilinen. Tässä kuva tän päivän testistä. http://sekunti.com/upload/img/824900_17.8.2010.JPG Tiedän, ett se ei ole yhtä vahva kuin sunnuntain viiva, mutt vähän ihmetyttää, ett onks mulla tulossa nyt sitten toinen ovis (limat!) vai mitä tämä on?? Voiko Clomifen sekoittaa systeemit näin?

Oli miten oli, mutt miestä pitänee silleen pidellä, ett saatan huomennakin simppasia saada =). Mentävä taas, bye :wave:!!
 
Ottis miun piti ihan googletella ja tarkistaa tuo luteaalivaihe.. ;)

Eli..se on: ovulaatio - viimeinen kierron päivä(päivä ennen uuden kierron alkua/vuotoa)
Miulla siis aina 13vrk - eikä 14vrk!!(laskin aina sen uuden kierron eka vuotopäivän vahingossa mukaan)..riittävän pitkä kai kuitenkin raskautta ajatellen..
 
Tuolla mainitaan taas näin:
http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=%2Fportlet_action%2Fdlehtihakuartikkeli%2Fviewarticle%2Faction&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=1985_15_1431-1440&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_frompage=uusinnumero

Normaali luteaalivaihe kestää 13-15 päivää LH-huipun alusta!!
..otappa tästä nyt sitten selvää :eek: ..
Onko tuo "huippu" sitten se itse munasolun irtoamisajankohta?ovis)
..vai se testeillä bongattupu?ovis+)
 
Ottis tuo meidän päälista on maanantai päivän..onko viikonpäivä vaan tullut väärin?

Niin..ja kyllä tuo siun sunnuntain dippaus oli niiiiin tasavahva kontrolli viivasen kanssa, ettei jäänyt epäselvää - ovis+ 15.8 ;)
..mur-mur suositteleepi simppojen mettästystä tälle päivää!!:wave:

Ollaankin yhdessä "nohevia" ja hoidetaan homma kotio!!!:D
(rakkauvven siementä minähin haluan mieheni kylvävän vielä kerran tälle iltaa:p)
..sitten vaan odotellaan, mitä tuleman pitää..
 
Ottis
mur-mur Jos luteaalivaihe lasketaan LH-huipusta (=ovisplussapäivä ), niin silloinhan se venahtaakin kivasti päivällä =). Kiitos suosituksista simppojen hankintaan. Asiaa tuossa kotimatkalla mietin ja vähän vaikuttaapi siltä, ett pupustelut on nyt pupusteltu. On meinaan toi alakerta niin kuiva nyt. Ovislimojen tapaista pyyhkiessä tulee, mutt oon kuiva ku korppu, joten tässä ei oikein himota, mutt katellaan. Ja mitä tohon dippailuuni tulee, niin kyllä nyt kunnolla kuivuneena tosta tän päivän dipistä näki, ett se on todella ohuempi kuin toissapäivän, ettei hätiä mitiä, nyt elellään dpo1:stä :saint:.

Minä olen tuota luteaalivaihetta laskiessa jättänyt vuotopäivän pois ku olen olettanut, ett se lasketaan samaan tapaan kuin kierto ylipäätään, ett vuoto nollaa vanhan kierron ja aloittaa sen siten ykkösellä.
 
Ottis eihän se niin tarkkaa ole, että laskeeko sen uuden kierron eka vuotopäivän siihen kierron pituuteen - mie lasken.
Pääasia, että osaa seurata kiertoansa ja tietää, mikä sen pituus on.=)
Googletin tuosta kierrosta..ja jossain kerrotaankin, että uuden kierron eka vuotopäivä lasketaan vielä siihen edelliseen kiertoon.

Felicitas klinikan tietoa:
Kuukautiskierto lasketaan alkavaksi siitä päivästä, kun vuoto kunnolla alkaa. Pientä tiputteluvuotoa ei vielä lasketa uuden kierron aluksi.
* Jos vuoto alkaa yöllä tai illalla kello 18 jälkeen, kuukautiskierron ensimmäiseksi päiväksi lasketaan seuraava päivä.

Kuukautiskierto jatkuu seuraavan vuodon alkuun saakka. Jokaiseen kiertoon siis kuuluvat mukaan yhdet kuukautiset


* Tuota en tiennytkään, että jos vuoto alkaa klo. 18.00 jälkeen, niin seuraava päivä vasta lasketaan kierron eka vuoto päiväksi!
 
Ottis
mur-mur Mielenkiintoista B)! Ajattelepas, että sitä vielä tälläkin iällä oppii uutta ja tällaisista asioista, joista aletaan jo ala-asteella vähän vihjailla :). Totta tuo, ettei se oikeaoppisuus nyt niin nöpönuukaa ole, kunhan tietää itse oman kiertonsa pituuden. Ennen vanhaan minä muistaakseni laskin niin, ett kp2 oli tavallaan kp1, mutt viimeiseksi päiväksi laskin ekan vuotopäivän. Pituus sama, mutt ehkä meni ovislaskelmat vähän mehtään :LOL:. Paitsi, ett niillä ei niin merkitystä ollut ku mulla ovis on aina aikalailla hyvin ilmoitellut itsestään ilman kalenteriakin.
 
Vielä aiheesta ;)
http://www.helistin.fi/verkkolaakarit/kysymys/3051188

Tuolla kierto lääkärin(naistentautien ja synnytysten erikois sellaisen) mukaan on= vuodon alku-vuodon alku
SIIIIIS..vieläkään miulle ei oikkeen valkene, kuuluuko se uuden vuodon eka päivä siihen edelliseen kiertoon mukaan????
Johan tuli tenkkapoo, minnuu jääpi hirmusti joskus tällaiset asiat vaivaamaan!!!! :LOL:
 
Ottis
mur-mur Minun (olemattoman) logiikkani mukaan kierron pituuteen tulee yksi extra-päivä, jos kierron pituus lasketaan vuodon ensimmäisestä päivästä seuraavan kierron ensimmäiseen vuotopäivään se nimenomaan mukaanlukien. Musta sen laskun pitää loppua viimeiseen päivään ennen vuotoa.
 
Noin kait se oikiasti meneehin Ottis
..mie vaan olen tottunut laskemaan sen yhden "ylimääräisen" päivänhin mukaan! =)

Vielä..
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00158
"kierto lasketaan vuodon alusta, seuraavan vuodon alkuun".

No juuuh, nyt riittänee tästä aiheesta.. :D

Ja..miun kierto on Nyt sillä mallilla, että tänään on kierron viimonen "tsippadippadai" ilta sitten..
..tai siis se "tallettelu" ilta :p
 
Ottis
mur-mur Toivottavasti tallettelut onnistuivat :heart:! Minä en enää edes päätäni mokomalla puuhalla vaivannut. Tai no, vaivasinhan, mutt mies oli vähän mökömököpäällä ja ajattelin antaa olla.
 

Yhteistyössä