40+ SO WHAT (VOL.11)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ainoemilialle onnea!

Ja harmittaa kaikkien puolesta joille täti on tullut käymään :hug:

Ajattelin tulla päivittämään omaa napaa. Eipä tunnu asiat meikäläisellä menevät oppikirjojen mukaan taaskaan. Kesäkuun alussa oli siis se kemiallinen raskaus lääkkeellisellä passilla; lopetin lääkeet ja alkoi vuoto, joka kesti lähes kaksi viikkoa. Klinikalla ultrattiin ja kaikki näytti hyvältä, ja sain uudet rohdot seuraavaa siirtoa varten. Runsas viikko sitten tein raskaustestin ihan vaan varmistaakseni, että tyhjää näyttää. Mutta tulikin salamannopeasti tummaakin tummempi viiva, jonka varmistin vielä toisella testillä :eek: . Hcg oli yli 1000, mutta ultrassa ei näkynyt mitään muuta kuin kysta oikeassa munasarjassa ja pieni nestekaikualue kohdussa. Uusintamittaus neljän päivän kuluttua oli vähän alle 900.
Eli, laskussa on, mutta ilmeisesti on kumminkin ollut kohdunulkoinen vaikka klinikan hoitaja mulle vakuutti silloin juhannuksen alla ettei voi olla kun hcg nousi niin hitaasi siinä alussa! Voihan prk, sanon minä.

Ja klinikat aukeaa vasta ensi viikolla, joten pitää odotella että voi tutulta lääkäriltä selvitää että mitä oikein on tapahtunut. Puoli tuntia viime viikolla selvitin normigynelle mikä on lääkkeellinen pas...

Hassuinta on se, että ei mitään oireita, ei kertakaikkiaan mitään. Ei vuotoa, vatsakipua, pahoinvointia, ei mitään ja silti hcg on voinut huidella vaikka missä!

Tuli vähän omanapaista tekstiä, mutta olen kiukkuinen siitä, että miksi tämmöistäkin pitää tapahtua.
 
Voi lumeton miten siulle käynytkään, olen niin pahoillani puolestasi lämmin :hug:
Jaksuja siulle odottamiseen, jotta klinikka avautuu.. kyllä tämä elo aina on.. :(
Eli, siis ei ollutkaan hipaisu/kemiallinen se passiin tehty, vaan KU-raskaus?..olisiko siis jäänyt pikkasen R-materiaalia sinne kohtuun sen 2vko:n vuodon jälkeen ja siksi testit/veri testi reagoineet?..nyt sitten poistumassa loputkin, koska hcg laskee..ymmärsinkö oikein?..

..tuota..millainen on lääkkeellinen PAS??..tyhmä kyseleepi:whistle:
 
Ottis
Näin me toivomme mur-mur :) ovista oikeaan aikaan. Näin ollen mulla olis ovis sitten tulevana maanantaina. Simppoja pitäisi alkaa talletella keskiviikkona ja siitä sit tasaiseen tahtiin vähintäänkin sinne seuraavaan maanantaihin. Mä kävin stepperillä polkasemassa reilun 600 askelta mikä tekee oikeasti yli 1200 askelta, ku masiina laskee yhden askeleen vain oikealta polkimelta. Aikaa meni 14 minuuttia ja mukavan hien sain pintaan.

OD Kiva kuulla sinustakin. Toi itkuherkkyys on kyllä ainakin mulla ollut selvä r-oire, vaikkei niistä raskauksista olisi sitten mitään tullutkaan, mutt hormonimyräkkää se on. Peukuttelen sulle hirmusesti :heart: ja jännään testailussa mukana.

lumeton Voi itku tuota sun kohtaloas taas kerran :'( :hug:. Mutt mitä minä olen noista hCG:n nousuista ja kohdunulkoisesta lukenut sillon Rominaksen ku:n jälkeen, niin siinähän alussa hCG nousee aivan normaalisti, mutta sitten just tossa 1000-1500 mIU/ml:n paikkeilla arvot alkavat laskea epänormaalin suuntaan ja sen pitäisikin olla ensimmäinen merkki, josta ku:ta aletaan epäillä.
 
Mur-mur, et ole yhtään tyhmä :heart: Tää on näitä lapsettomuushoitotermejä, joita en kenenkään soisi koskaan joutuvan opettelemaan. Tarkoittaa sitä, että tehdään pakkasalkion siirto niin, että lääkkeillä estetään ovulaatio; kuukautisten alkaessa aletaan popsia estrogeenia, jotta kohdun limakalvon kasvaa ja kun se on sopivan paksuinen otetaan seuraksi keltrarauhashormonia ja siirretään alkio kohtuun. Jos raskaus alkaa, kumpaakin hormonia on otettava noin rv10 viikolle asti, jolloin istukka tuottaa tarvittavat hormonit. Jos lääkitys lopetetaan ennen sitä kohdun limakalvo irtoaa vääjämättä ja raskaus keskeytyy.

Ottis, joo, jotain tuollaista se kai on. Mutta hämärä juttu kaiken kaikkiaan. Lääkkeet lopetin viisi viikkoa sitten ja vuoto alkoi yli neljä viikkoa takaperin. Olisko sitten jonnekin jäänyt sitä raskausmateriaalia ja se olisi siellä kasvanut. Se hcg nousi silloin tosi hitaasti pp15 oli 53 ja pp21 114. Ihan mystistä.
 
Moikka vielä,

sain konsultoitua vanhempaa kokenutta gynekologia ja hänen mukaansa kyse on selvästi kohdunulkoisesta, joka nyt kuihtumassa itsekseen pois. Jostain ku:n 'hännistä' se puhui.

Huh, jos olisin tehnyt testin vasta nyt, olisin luullut sen maailman viimeisen ihmeen eli luomutärpin käyneen ja olisin onneni kukkuloilla. Läheltä piti.
 
Ottis
lumeton Voi surkeus tosiaankin, kun noin pitkään piti jännityksessä ja sitten todettiin ku:ksi kuitenkin :hug:. Toivon sydämeni pohjasta sen maailman viimeisen ihmeen kohdallesi vielä osuvan :heart:. Hyvä ett sait vielä sen kokeneemman gynenkin lausunnon. Peukuttelen, ett hCG lähtee nyt laskuun ja pääsette pian uuteen yritykseen. Onko teillä milloin tarkoitus jatkaa hoitoja?
 
Hei vaan kaikille... ja hyvää alkavaa viikkoa! :) Laittaisko ketjun päivittäjä minutkin taas listalle... Kiertopäivä on nyt omien arvioiden mukaan 19/29 ja yrityskerta 2. - keskenmenon jälkeen 6/2010... Meillä on haaveena siis edelleen ensimmäinen yhteinen lapsi - kolme lasta minulla ennestään... Mutta nyt pitää lähteä lenkille, kun ilma sopivasti vähän viilenentynyt.., mutta aurinko paistaa B)
 
lumeton kiitti kun kertoilit tuon "pas" jutun, olenkin hiukka viisahampi nyt =) ..vaan kaikenlaista sitä sattuu ja tapahtuukin naisen kropassa :( ..

Toivonpa, että hcg laskee nopsaan ja pääset uutta yritystä kohden - olkoon se n. 9kk kestävä plussa!!!:wave::heart:
 
Sain kuin sainkin, tänään sen ovis viivasen näkyviin!!
helpotuksen huokaus!! :)..säikäytti jo kummasti..

Hieman on tuntemuksiahin muniksissa ja pitkilleen tuntui oikealla puolen selvästi jomotusta..nyt vain dippailut jatkuu ja kattellaan kuis emännän käy!! =) ..

..juu ja huomenna käydään luultavasti se uusi(käytetty) menopeli ostamassa, onpa kiva körryytellä sitten ilmastoidussa autossa!!:D

Ps. siitä löytyy muuten vauvan turvakaukalollehin se ISOFIX-kiinnitys, onhan se "varuilta" hyvä olla olemassa..onhan?..No, oooon oooon ;):heart:

..vaan nyt pikku mies mammimaan ja äiti suihkun kautta simojen mettästykseen!!! :D

Mukavaista illan köllykkätä ja suloisia unia kun simmu painuu kiinni!!!:heart:
 
Ottis
mur-mur Kiva, ett viivanen alkoi jo ilmestyä. Tuloksekasta simppajahtia :heart:! Mulla myös tuntuu oikealla puolella muniksissa välillä kovaakin painetta. Vähän outo juttu ku kierto kuitenkin näin alussa. Sit toisekseen tänään tuntui myös 'tuttua' kipua rinnoissa just niinkuin joskus Oilin tullessa. Toivottavasti ei tule nyt kovin varhain.

Haave2010 Kiva, ett olet mukana remmissä taas. Tietosi jo tonne sunnuntain listaan laitoin kp18:sta, mutt ikä mua vielä uteloittaa, jos sen saisi selville, ett voisi päivittää senkin osalta :).

Oivikki Susta ei olekaan viime aikoina paljon näkynyt. Mikä on vointi? Onko sulla vielä loma? Milloin seuraava ultra jne? =)

ON Mä poljin vielä illallakin stepperiä, nyt huitaisin tuhat askelta. Eiköhän se kunto tästä ala pikkuhiljaa kohentua, kun vain jaksaa polkea.
 
Ottis: Jos mä tässä vielä jaksan tunteroisen keppuroida niin päivitän huomisenkin normaalisti!
Tulin tuossa iltavuorosta ja väsy kyllä on mutta vielä niin levoton olo että turha lähtä sänkyyn kiemurteleen.
Isäntä ja poika uudessa kodissa yötä ja minä täällä vanhassa koirien kanssa kolmistaan, joten kuulkaas pistin elämän ranttaliksi ja korkkasin jääkylmän oluen! :D

Tekee kyllä terää hikisen päivän jälkeen ja jospa se vähän löysyttäs hermojakin... :p
 
Kiitos Ottis, Rominas - simpat onpi nyt paremmassa tallessa!!:p

Rominas..Ahhhh, kylmä oluinen olisikin poikaa:whistle:..vaan, taidanpa tyytyä greippimehuun - Namis, mie tykkevän tästä!!:D

Ottis siehän innostuit ihan hurjimaan sen stepperisi kera!! B)
:attn:steppailetkos muutamat askelmat miunkin puolestain?..Kiitos&kumarrus:wave:

Hyv yöt kaikille tasapuolisesti!!:heart:
 
Ottis
Rominas Ok! Korkkaappa toinenkin olunen niin menee se tunteroinen vähän kevyemmin :). Haave2010:llä on huomenna sitten kp20.

mur-mur Minä olen niin onnellinen sun puolestas, kun sait simppasia taas talleteltua. Olkoon onni myötäinen :heart:. Taisin mä stepperillä polkasta tässä illan kähmässä vähän sunkin puolestas. Mulla on vaan se paha tapa, ett täällä kotosalla herkuttelen illat ku töllötän tai lueskelen. Mun pitäis varmaan muuttaa jonnekin ulkomaille, niin muuttus elintavatkin terveellisemmäksi, kun en keliakian vuoksi uskaltais siellä syödä karkkeja tai sipsejä. Minäkin tykkää greippimehusta. Nyt ajattelin oikein tosissani kasvatella limiksiä ja juon ison lasillisen aamulla ja toisen illalla.

Kauniita unosia itsekullekin!
 
[/url]



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Tilda69 (42)................kp?/28............yk1..................2.
Iida-Karoliina (45).....kp5/23-29.......yk15................5./1. yht.
Ottis (43)....................kp7/25-28.......yk14................1.
Inia (43)......................kp10/26-30......yk24.................1.
mur-mur (44)..............kp10/25-28..yk15(km2/10).......3./2. yht.
Ballerina Bolero (40)..kp11/25-28......yk31.................3.
Rominas (40)...............kp15/25-27....yk1(ku06/10)......2.
Ämy (41).....................kp16/27-30.......yk1..................4.
Tirlittan1968 (42).......kp17/28.........yk1...................2.
haave3 (41)................kp20/28-36.....y.2v..................3.
onlydream (37)...........kp20/23-29.....yk?...................3.
haave2010(??)...........kp20/29.......yk2(km06/10)........4./1.yht
ikiemo (45)..................kp27/20-50......y?...................4.
MrsBree (40), née MamaStella,kp31/28-3?....yk3..6./2.yht.
taavi166 (38)..............kp38/28-42......yk14...............3.
liiza (44)......................kp44/24-27.....yk27.................4.
Rinafina (44)...............kp44/31...........yk3..................6.
nillanilla (42)...............kp?/28-33.......yk11.................1.
amanta65 (44)............kp56/30...........yk?...................4./1.yht.
Sariella09 (43)............kp110/40...........yk?................5./1.yht.



RKTT


onlydream (37)............dpo7
Rominas (40)...............dpo3
Tirlittan1968 (42).......dpo2

[/b]
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1
seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0
sitten dpo1, jne.
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.[/quote]



 


Rominas voi kun kiva, jotta sie olet saanut turista mukavia ystäväsi kera!!:D

Mukavaista Tiistai päivää, ihanasti ilma jo hieman viilennyt!:wave:

..miun kukkaset jo nimittäin kärsineet tästä pitkästä kuumuudesta, lehdet ihan ruskeana.. :/

Leppeitä +++++++++++ tuulia!!!:heart:
 
Mukavaa, lämmintä kesää kaikille B)

Tirlittan68 pahoittelut keskenmenosta, uutta yritystä kohti vain!

Oivikille mukavaa masunkasvatus aikaa =)

MurMur kyllä se lämpöennätys meni rikki nyt vain koitetaan selvitä näistä helteistä kaikki oman kykynsä mukaan =)

Lumeton, voimia sinne saada kierto normaaliksi
 

Yhteistyössä