40+ SO WHAT (VOL.11)

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Huh Hystis sie ihan kunnolla sydäntä vuodatit - hywäinen niin!!:)
Siulla on nyt probleemaa kerrakseen ja voi kun mie en osaa antaa mitään hyviä neuvoja edes..:confused:
Rehellisyydestä ittiäis..ja miestähin kohtaan, saat miulta bojot heti!!!!:wave:

Hyvä, että sait ajan kaavintaan noin pian. Miullahin oli kova kiirus saada itteni normaaliin olotilaan - se välitila ihan kamalan ahdistavaa..tuntui jotensakkin niin pahalta tietoisesti elotonta pienen alkua sydämen alla kuljettaa..:(

Toivon, että kaavinta onnistuu 100% ja sie paranet pian - niin fyysisesti, kuin sydämeltäsihin:heart:
Toivon myös, että tuo uusi yritys/hoitokerta ratkiaa parhaalla mahdollisella tavalla - ja ratkeaahan se, hyvin!!:heart:

ystävyydellä:heart: mur-mur

Viimeksi muokattu:
taavi voi että, tiedän että pelko hiipii:( mutta kattellaan vielä rauhassa, koska plussaa vielä testi näyttää..miusta ei eilisestä ole ainakaan vaalentunut viivanen - ja toivon ettei vaalenekkaan, vaan VAHVISTUU!!:)

Tällaisen löysin..
Pregnancy Test Results for 14 Days Past Ovulation | Countdown to Pregnancy
Tässä vaiheessa - dpo14 saa 20% naisista vielä heikon plussan
ja 31% normaalin(standard)plussan..älä vielä ihan luovuta!!!!:heart:Voimasia&jaksuja:heart:

Viimeksi muokattu:
Hienoa kyllä Hystis että olet ollut miehelle noin rehellinen, edes vähän kai helpottaa tuossa suhteessa olemista kun mieskin tietää oikeasti missä mennään. Kumma vain kun ei yhtään tajua antaa sulle hengitystilaa kun tilanne on tuo. Saanko muuten udella missä päin maailmaa asut?

ON: en jaksais millään odottaa että nää muutamat päivät kuluis!!! Olis niin paljon helpompaa kun olis vaikka töissä, ei tulis koko ajan mietittyä noita vauva-asioita ja surffattua eri vauva- ja kuumeilufoorumeilla. AAAARRRGGGHHH!

No, mukavaa viikkoa kaikiklle kuitenkin! Paljon plussatuulia. Meille on luvattu lunta illalla, jään odottelemaan....

Morticia sama vika täällä - aikaa ON kait liikaa kotosalla ollessa ja sitten vain "tärppi" asiat pyörii mielessä oviksen jälkeen koko ajan!!:D

..Kurkistin juuri siun dpo päivääsi..ja TOTT päivänä olisi dpo9 - dippailetkos silloin??=)

Jaksuja piinailuun ja plussatuulia!!:heart:

Ps. Täällähin lupailtu yöllä alkavaksi kunnon lumisadetta, joka vaihtuu sitten vedensekaiseksi rännäksi - Plääääääh!!:O

Viimeksi muokattu:
Ottis
Hystis, henges mukana olen. Kamalan ikimuistoinen pv tämä sinulle :hug:.

Sano sille miehelles, lähdet yksin
Suomeen pakkasalkioita masuun hakemaan ja hän jää sinne koirulin kanssa ja pitää siit parempaa huolta ku äitimuoristaan sen aikaa. Hurjalta toi sun stoori kuulostaa. Tunnevammanen suomalainen miäs näemmä sittenkin helppo käsitellä.

Tirlittan1968
Minut voisi poistaa RKTT listalta. Menkat alkavat ajoitetusti, ilmoittelen sitten kun täti kunnolla porhaltaa pihaan:) Uutta kiertoa kohti mennään ja ehkä siitä sitten se plussa tulisi.

Tirlittan voihan surku:(jos täti tuntuu nyt tulevan kummiskin..
..mie poistelen siut tänään jossain vaiheessa..

Jaksu:hug: ja onnekkaampaa tulevaa kiertoa - sitä:heart:++++++:heart:!!:wave:

Viimeksi muokattu:
Nyt oli vihdosta viimein aikaa lukea ketjua kunnolla ajatuksen kanssa.

Ensinnäkin kiitos kaikille kanssani jännittäville. Teitä on niin monta, että ihan menee sanattomaksi. Ja jännittää vaan täytyy, ei auta.

Hysteria, sinulla on aikamoinen tilanne. Raastava suorastaan. Tärkeintä tässä maailmassa on olla itselleen rehellinen ja pyrkiä järjestämään asiat niin, että itsellä on hyvä olla. Kuulostaa ihan karmeelta itsekeskeisyydeltä, mutta minä ajattelen näin. Jos jossain elämänsä suuressa asiassa antaa periksi tai tyytyy toisen tahtoon, katkeroituu. Näitä ihmiskohtaloita on suomenniemi täynnä ja ero-, itsemurha- ja väkivaltaluvut pullistelee. Elämässä tulee kuitenkin eteen asioita, joille ei voi mitään, mutta niille mille voi, ne täytyy yrittää järjestää niin, että itse voi hyvin.Tulikohan nyt liian suoraa tekstiä. Enkä minä tiedä oliko tästä mitään hyötyä Hysterialle, mutta tilanteesi sai minussa aikaan tällaisen purkauksen.

mur-mur, olin tuon antamasi linkin jo aivan unohtanut. Sillon dpo alkupäivinä siellä kävin ahkeraan, mutta nyt on vaan kohkannut noitten testien kanssa. Pää sumeena kulkee laput silmissä ja aattelee vaan itteensä. Noin niinkun kärjistetysti tää meikäläisen tilanne nyt. todellakin minä tarvitsisin jotain aivan muuta ajateltavaa kuin tämä kuumeilu. Vaikka vaan sen takia, että aika kuluis nopeemmin.

Taaville kilokaupalla viivan vahvistumista! Niin kuin mur-mur sanoi, ei vielä kannata huolestua, sillä plussa mikä plussa=raskaana olet. Mä olen kans lukenut ainakin triljoona tarinaa siitä kuinka viiva ei ole vahvistunut pitkään aikaan, vaan vasta myöhemmin. Hirmusti väripatruunoita lähetän ja toivon hurjasti että pian voit huokaista helpotuksesta :heart:!

Morticia, ymmärrän oikein hyvin että liika aika pistää mielikuvituksen liikkeelle. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta yritä keskittyä johonkin tekemiseen, keksi itsellesi joku projekti, joka vie sun keskittymisen kokonaan. Tsemppiä Morticia, toivon sulle parasta lopputulosta, josta toivottavasti saadaan kuva pian :hug:.

Kiitos mur-mur, mä annan kans pojot itelleni rehellisyydestä. Julmaahan se on totuus sanoa ja kuulla, mutta muuhun en pysty – enkä halua.

Alussahan tää mies osteli mulle lahjoja ja jos erehdyin kaupassa katsomaan vaikka jotain vaatetta, seuraavana päivänä sain sen lahjapaketissa kera rakkauskirjeen. Viikonloppuisin oli yllätystä yllätyksen perään; kylpylää, hienoja ravintoloita ja sellaista ”pientä”. Alussa ja muutaman kerran sellainen tuntuu mukavalta, mutta kun mä en halua lahjoja, kylpylöitä enkä mä nauti hienoissa ravintoloissa ramppaamisesta. Siis joskus toki, mutta tykkään ihan tavallisesta normaalista elämästä, jossa kukaan ei PALVO ketään. Oon joutunut kieltämään häntä antamasta mulle lahjoja ja yllätyksiä, koska inhoan yllätyksiä ja haluan itse valita vaatteeni ja tekemiseni. Lahjat on asia erikseen ja kuuluu mun mielestä luokkaan satunnaisesti silloin tällöin.

Puhuttuani asiasta miljoona kertaa, nyt hän on jo luopunut tuosta konkreettisesta antamisesta, eikä se ole enää uskaltanut kukkiakaan ostaa (menee ääripäästä toiseen, keskitietä ei hänelle ole). Tosin vieläkin hän viittaa kintaalla jos joku asia on kallis (ja hän ei ole mikään miljonääri, ihan tavallinen palkkatyöläinen niin kuin mäkin). Henkisesti se ei ole osannut antaa tilaa, vaan ajattelee kaikki omat tekemisensä mun kautta; mitä mä mahtaisin haluta jne. Ja vaikka oon sanonut hänelle että musta tuntuis mukavalta, jos hän eläis omaa elämäänsä, niin kuin minäkin omaani, niin tää suhde olis normaali ja tasavertainen ja voisin kunnioittaa häntä. Mutta nyt tilanne on se, että hän hakee mun hyväksyntääni joka asiaan; hän on ikään kuin valmiudessa palvelemaan mua koko ajan eikä elä ite ollenkaan. Hänen päänsä yläpuolella on sellainen ajatuskupla, jossa lukee ”mitä minun nyt kuuluu tehdä?”! Vaikea selittää tilannetta niin, että siitä sais kokonaiskuvan, kun näistä kertomistani yksittäisistä esimerkeistä saa vain sellaisen kuvan, että mä olen kiittämätön hirviö, kun en osaa arvostaa lahjoja ja palvontaa.

Juu-u, on tää vähän erikoinen mies, tosi kaukana suomalaisesta tunnevammaisesta. Tällä mun miehellä tunnevamma on toisenlainen, tullut lapsuudesta kait. Hän jopa koputtaa (meil ei oo ovikelloa) ennen kuin avaa oven avaimella. Kysyin miksi koputat kun tulet omaan kotiisi, ei sun tarvii! Hän vastasi että hänet on opetettu lapsuudestaan asti koputtamaan ennen kuin astuu ovesta sisään. Periaatteessa ihan kohtelias juttu, mutta mulle ei ole lapsuudenkodin jälkeen tullut mieleenkään omassa kodissani koputella ja olla vähän niinku kylässä. Hän ei oikein osaa olla, tuntuu että hän asuu vieläkin lapsuudenkodissaan, tai mun luona kylässä, vaikka hän hommasi tän asunnon ja oli täällä ensin. Sisilian ja Afrikan välissä me nyt ollaan. Ilmasto on kivempi kuin Suomessa :).

Kiitos Ottis :hug::hug::hug::heart:. Sukat lähtee mukaan sairaalaan, jonne lähden ihan kohta!

Kiitos teille tsempistä ja ymmärryksestä. Se on tärkeämpää kuin arvaattekaan!
Iso halaus kaikille. Ja anteeksi taas omanapavalitus, lupaan lopettaa pian. nyt vain on akuutti tarve purkaa, kun kaikki tuntuu menevän pieleen.. :'(.

Viimeksi muokattu:
Morticia
..Kurkistin juuri siun dpo päivääsi..ja TOTT päivänä olisi dpo9 - dippailetkos silloin??=)
Kyllä mä taidan dippailla, tuskin pystyn hillitsemään itseäni vaikka järki sanoo että kannattaisi odottaa ihan tuonne kp 35 saakka jos täti ei sitä ennen saavu.

Tänään tuli mieleen että jos tässä nyt plussaisi niin johan ois Morticialla hulinaa 9kk kuluttua. Ipana on ihan mahdoton riehupossu, niin kai kaikki 1v 7kk ikäiset, ääntä lähtee kun pienestä kylästä.... Ja eikös tuossa 2,5v. joku kiva uhmaikäkin ole tiedossa. Ei ois nuorempana uskonnut että "mummoiässä" olis tällainen meno päällä. :)

Täällä pinossa kyllä tapahtuu, jos on muutaman päivän poissa palstalta. Ihania asioita sattuu, mutta valitettavasti luettavana on myös ikäviä tilanteita.

Päällimäisenä jäi mieleen Hysterian erittäin ikävät uutiset ja kyllä pistää vihaksi. Se on niin väärin ja epäoikeudenmukaista, kun saa olla onnesta mykkyrällä plussatestin ja ultrien jälkeen. Sitten vedetään matto rytinällä jalkojen alta. Hyvä, että pääset heti kaavintaan. Itse tunsin itseni hautausmaaksi, kun sisälläni oli kuollut vauvanalku. Välitila on myös hyvin kuvaava sana sille ajalle. Kiva, että olet löytänyt hyvän gynen heti uudesta maasta. Ja sano sille miehelle, että ottaa nyt ihan vaan rauhallisesti ja pitää työpaikkansa.

Taavi :-D Plussa. Minusta se näyttää kuvissa vahvistuneelta, mutta sinä tietysti näet tikut livenä. Uskotaan ja toivotaan parasta.

Jaksuja kaikille!

Morticia, onko sinulla oireita ja jos on niin minkälaisia? Omiani tässä muistelen, ja mieleen tulee sellainen omituinen painon tunne tuolla alhaalla. Tosin se oli ihan ainoa oire ja sekin tuntui vasta sängyssä juuri ennen nukahtamista, eli ei mikään voimakas oire se. Nyt, dpo11 lähtien on rinnat kipeytyneet ja palelen ihan kamalasti. Mutta nämäkin oireet ilmaantuvat vasta illalla. Tässä tämä piina-aika menee, jäitä poltellessa. :vampire:

Ottis
Hystis Ihanaa, ett sukat pääsevät mukaan sun jalkojasi lämmittämään. Minä ainakin uskon, että et ole kiittämätön hirviö. Sun miehes taitaa todellakin elää sun kautta ja sinua miellyttääkseen. Toisaalta ideaalitilanne, mutt lähinnä hirvittävä kuitenkin itselliselle suomalaiselle naiselle, joka on on oppinut pärjäämään omillaan.

Myös sun koirulillesi toivottelen paljon ja onnellisia vuosia elämään tästä etiäpäinkin. Jospa se reagoi sinun suruusi ja sillä eilen oirehti. Pääasia kuitenkin, ett sillä kaikki nyt hyvin. Mulla oli koira silloin, kun meidän isä kuoli ja kyllä se ainakin itki vuoteen alla samaan aikaan kun isää jo kertaalleen elvytettiin. Siitähän isä vielä muutamaksi päiväksi tokeni, mutta hautajaisvierailla oli ihmettelemistä, kun koira vaan makasi paikalla, jolla isän arkkua oli käytetty eikä suostunut siitä liikahtamaankaan ennenkuin minä tulin kotiin. Ei ruokakaan maistunut reppanalle, mutt mun isä olikin maailman kiltein mies ja lelli senkin koirulin pilalle (ja äiti syytti minua siitä :LOL:.).

Tirlittan1968 Pahoitteluni, kun tädin tulon lähtölaskenta alkanut jo :hug: :'(.

Morticia Toissakesänä ennenkuin oivalsin olevani raskaana, tulin tilani sairaanhoitajasysterille paljastaneeksi, kun hänelle ihmettelin voiko alle 42-vuotiaana alkaa vaihdevuodet, kun menkkoja ei kuulu. Pakkohan se totuus oli sitten r-tesitn jälkeen kertoa, ettei systeri huolestuisi. Muista pitää meidät ajan tasalla dippailuistasi. Voisit vaikka jo vähän harjoitella kuvan siirtoa ku me niistä niin tykätään =).

ON Mulla oli viime yönä vuoto niin valtavan runsasta, ett ei ollut uni simmuun tulla ku tuntui koko ajan lorottavan siteeseen kuin olisi hanasta päästänyt. Luulis limisten ainakin olleen runsaat, vaikka eihän vuodon runsaus siitä kai varma merkki ole. Joka tapauksessa nämä menkat ovat olleet yhdet kipeimmistä pitkään aikaan. Varsinkin oikealle puolelle munikseen on sattunut ja paljon. Siellähän mä kipua tunsin myös ensimmäisinä (3-5) dpo-päivinä. Nyt tietty ajattelen, ett jos kiinnittymisyritystä olikin, niin pesäähän se 'haave' olis munatorveen tehnyt eli aivan väärään paikkaan ja sen puoleen ihan hyvä jos kuihtuu itsestään pois. Kyllä juu, saa mulle sanoa, ett eihän tuollaisia voi pelkkien tuntemusten perusteella päätellä. Kunhan ajattelin 'ääneen' :).

Taavi166 Sori, ett ainakin omalta osaltani tuhoan sun hyvin alkaneen skeptismin, mutt MINUN MIELESTÄNI tuo tänpäiväinen viiva on selkeämpi kuin eilinen eli on se testiviiva vahvistunut. Avasin kuvat vierekkäin näytölle ja niitä siinä tsiikailin :). Musta tuntuu, ett sä pääset kuin pääsetkin yrjöklubiin :heart:!

Viimeksi muokattu:
Ottis
Hystis Ei mitään 'anteeksi omanapaisuus' ku tämä palstahan on just sitä varten, ett tänne vuodatetaan se kaikki 'sonta', millä me ei haluta omia ihmisiämme livessä joko loukata tai rasittaa. Täällon paljon vaitonaisia korvia, jotka kuulevat ja sydämiä, jotka ymmärtävät :hug:.

Jos tunnet puristuksen olkapäälläsi, minä se vain olen..

Morticia, tuo Ottis puhuu a s i a a. Voisit huomenna vaikka dippailla ekan testin ja sitten harjotella ekaks sitä kuvan ottamista siitä testistä. Ei oo ihan kaikista helpointa saada selkeää lähikuvaa, liuskasta ainakaan. Ja sitten tutustua tohon aijaa-kuvahässäkkä ohjelmaan, että se sit sujuis tosta noin vaan. Se kuvan tänne lisääminen. En mä mitenkään yllytä :whistle:, mutta sit jos sulle pärähtää siihen testiin se viiva niin toi kaikki edellämainittu on paljon paljon vaikeempaa siinä täpinässä kuin tälleen "selvin päin".

Ja kuten jo mainitsin tarkoitukseni ei(onpas) ole sua yllyttää.:p

Ottis
taavi166 Kyllä minä niitä vielä toistamiseenkin vertailin ja olen edelleen samaa mieltä. Kuvathan ovat taustoiltaankin kuitenkin erivärisiä tai erilailla valottuneita, joten vertailu ei ole helppoa, mutt silti mun mielestä se punainen tän päivän testissä on punaisempaa kuin eilisessä. Nyt tietty pitäis osata verrata onko se punaisempi suhteessa kontrolliviivaan, mutt se menee ainakin mulla ydinfysiikan puolelle. Kuitenkin sulla oli vain vuorokausi testien välissä eli ei sen viivan tarvinnutkaan vielä tuplaten vahvistua, eihän? Eipä tässä auta kuin jäädä jännäämään sun huomisaamun testin tulosta. Vai dippailetkos? Plussapuhureita joka tapauksessa :heart:! Olis se vaan niin kertakaikkisen ihanaa, jos vauva olisi teille oikeasti tulossa, ettei sitä osaa oikein sanoiksi pukea. Peukuttelen!!

Yhteistyössä