40+ SO WHAT (VOL.11)

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Heippa vaan kaikille. EN ole tänään testannut kun ne vahvemmat 25:n testit majailee tuolla postilaatikossa. Noilla 10:n testeillä en enää testaa. Toivottavasti ne on tänään tullu. Sain kyllä viestin pe-iltapäivällä, että lähetys on lähetettty, mutta tosta postista näinä päivinä aina tiedä. Jos kerkiän, askartelen teille kuvan tänne, mutta jos huonosti on aikaa niin sanallisesti vaan kertoilen. Tiedän kyllä, että kuva ois kiva.

putunen, aloitin tässä kierrossa testaamisen dpo7 :ashamed: Ketjua kun taaksepäin lukee, niin voi löytää sen ekan viivanpaikan, oliko se dpo9 vai 8.

Minäkään en mitenkään malttais odottaa tuonne kp35 asti. Nyt kun luin että haamuja on saatu jo kp9 niin varmasti ryntään loppuviikosta jo testilaatikolle. :ashamed:

Sain tänään tiukat ukaasit lääkäriltä a) pudottaa painoa b) liikkua enemmän ja c) vähentää kaffen juontia. Verenpainetta on ja kolesterolit korkealla. Vanhuus ei tuu yksin. :(

Viimeksi muokattu:
Ottis
Sarppav Tänään vaan uudella sitkolla ja yrityksellä miehen kimppuun, ett saat talletuksia tehtyä ja sitten ei muuta tarvitakaan ku ihan hirmusesti vauvaonnea :heart:!

Hysteria Mur-mur näytti jo ehtivän sulle sanoja hakea. Tänäänhän kuulet vielä mitä kuuluu? Olen kyllä kuullut tarinan siitäkin kuinka ei yhdessä ultrassa ole sykettä nähty eikä kuultu, mutt kontrollissa taas on. Tuntuu olevan niin monenlaista tarinaa näillä rintamilla. Meissäkään tuskin ketään, joka ei olisi aiemmin keskenmenoa kokenut.

Olet ajatuksissani, ystäväiseni. Ne sukat sun jaloissasi edustavat minulle onnellisempia aikoja ja niitä sinullekin nyt toivon. Miehen kanssahan silloin alussa huonosti meni, mutt niitä sukkia kutoessani makasivat niin mies kuin kisulikin mun jaloilla tai sylissä ja sotkeentuivat välillä lankoihin ku oli ihan pakko tunkea 'suuhun'.

liiza ja mur-mur Samanmoiset on täälläkin mietteet. Joskus aikoinaan olisin jo ajat sitten tilaillut o-testejä ja r-testejä, että niitä sitten varmasti on, mutt nyt ainakin on sellainen fiilis, ett saa ovis tulla kun on tullakseen ja tätiä ehkä jännätään hiukkasen enemmän, mutt vähemmillä paineilla. Toisaalta sitä, että täti tuli eilen, en todellakaan osaa surra niin hirveästi, sillä on kisulin kuoleman jäljiltä vielä niin paljon omassa nupissa surua, ettei raskaudestakaan varmaan osaisi yhtään iloita, kun vain pelkäisi sen välittömästi loppuvan ennenkuin kunnolla alkaakaan. Vähän skeptiset fiilikset siis.

Päivittäjä - mur-mur Mulle saapi siis laitella tälle päivälle kp2, vaikka vuoto illalla vasta ysin aikaan selvemmin alkoikin. Mä kuitenkin lasken päivät jäärästi omaan vanhaan tapaani, enkä suostu uskomaan, ett kp1 olisi vasta seuraavana päivänä jos vuoto alkaa klo 18 jälkeen ;).

Rominas Sussa on jotain uskomattoman tuttua. Minä painuin myös ekana km:sta kuultuani Minimaniin hakemaan tupakkaa ja sytkärin ja heti pihalla polttelinkin ekat hermosavut, vaikka olin jo ihan unohtanut koko huonon tavan. Ja uskokaapa vaan, että sattui velipoika näkemään minut kaupan pihassa ja huristelipa ohi yksi systerikin, vaikka olin yli sadan kilsan päässä kotoa :LOL:. Melkein teki mieli painua auton taakse piiloon silloin. Minä en pystynyt km:sta pitkään aikaan puhua ääneen, mutt systerit sen hyvin ymmärsivät ja puhelimessa puhuttiin niitä näitä, kun sitten joko s-postilla tai tekstareina kerroin oikeista tunnoistani. Sanoin, ett itken jos joudun asiasta puhumaan ja näin se vollotus kierrettiin. Nyt asiasta kärsii jo puhuakin.

Viimeksi muokattu:
Ottis
Taavi 166 Ilmottelehan sitten, kun sinut saa yrjöklubiin lisätä. Ja jos sen arvokkaan litaniankin tänne laittelisit kp:een ja dpo:ineen, niin olisin ylen kiitollinen :saint:.

I-K Peukutuksia ja vauvaliimaa rekkalasteittain!!

Ottis
Morticia Sinähän voitkin jo alkaa kohtapuoliin testailla, kun elelet jo päivää dpo7. Onnea testailuihin ja plussaisia tuulia :heart:! Varmasti painon pudotus tekee hyvää kaikitenkin. Kahville löytyy myös kofeiinittomia korvikkeita. Minäkin entinen kahvin suurkuluttaja saatan nykyään vapaapäivinä unohtaa koko juoman olemassaolon. Töissä sitä tuli tosin tänäänkin vähän liian usein lipiteltyä, vaikkakin vähän kerrallaan. Äh! Kamalla maku sitten suussa, kun ei se mokoma lähde vaikka vettä jois päälle.

Tirlittan1968
Meidän palstalla on nyt ollut kovin vähän plussauutisia, paljon keskenmenoja. Kyllä se onni meille jossain vaiheessa alkaa taas hymyilemään. Kovasti toivon Taavin viivan vahvistumista.
Itsellä pienenpientä ruskean punaista tuhrua alkanut tulemaan, näin on käynyt joka kuukausi. päivää ennen menkkojen alkamista tuhru alkaa ja vuoto sitten tulee perjantaina/lauantaina.
En nyt vielä kokonaan heitä pyyhettä kehiin mutta olen 99% varma että raskaana en ole. Sitä tässä iässä tuntee kroppansa toiminnot jo aika hyvin.

taavi tuo testihän on se 25mIU/ml David testi..eiköstä vain?
..eli, ei niin herkkiä kuin nuo 2 aiempaa dippailuasi!!

Älä siis vielä ihan luovuta ystäväiseni, jookosta:)

Vahvistuvaa plussaa:heart: puhkun PUUUUUU:whistle: siun seuraavaan testiin!!!
Nyt kannattaa testailla noilla samoilla testeillä jonkin aikaa, näet miten viiva muuttuu päivien saatossa - Voi kunpa vahvistuisi!!!!!:):heart:

Viimeksi muokattu:
Ottis
Tirlittan1968 Saman plussien vähyyden huomasin minäkin tässä yksi ilta. Toivottavasti kelkka pian parempaan suuntaan kääntyy. Minä heitin pyyhkeen kehään jo dpo11 ku ei testi mitään enää näyttänyt. Tosiaankin oppinut jo sen verran kroppaansa tuntemaan, ett tietäis kyllä jos olisi raskaana. Minä kuitenkin toivon sen sun yhden prossan puhuvan puolestaan ja yhdeksän kuukauden päästä jo kovasti parkuvankin.

Taavi166 Oliko toi tän päiväinen testi yhtä herkkä tai epäherkkä kuin eilinen testi? Meinaan, ett jos eilen testasit herkällä ja tänään ei niin herkällä niin tuohan ei pahalta näytä ollenkaan. Haaleampi se on kuin eilinen, mutt taitaa olla testikin eri merkkinen. Älä vielä siskokulta toivosta luovu, punainen on punainen ja r-testissä se tarkoittaa raskautta :heart:.

Viimeksi muokattu:
Mie tänään pirautin perhesuunnitteluneuvolaan ja sain ajan ultraan 30.11 Klo. 12.30
Tulee kohtu&munikset katsottua.

Pyytelin lääkäriä soittelemaan(jos kerkeää)tällä viikolla - haluan Lugesteron reseptin..ihan varuilta jos oma progesteroni taso sittenkin raskauden alkuvaiheessa liian alhainen ja se yksi syy keskenmenoon?..

Tästähin on lääkäreillä eri mielipiteitä - osa sitä mieltä, että on apuja ohkaiseen kohdun limakalvoon(vahvistaisi), toisten lääkäreiden mielestä ei vaikutusta.

Elo ja tämän lokakuisen raskauden aikaan, supisteli mahaa koko ajan ja sitten vuoto alkoi.
Varsinkin NYT, tästä viimeisimmästä tärpistä supisteli to-del-la paljon ja alkuun vuosin sellaista vanhaa verta hieman..sitten vasta alkoi limainen, verinen vuoto.

Aina kun nousin ylös sängystä/tuolilta, maha kovettui ja supisteli..sitten kun asetuin sänkyyn pitkäkseni, se hieman helpotti - ei kuitenkaan kokonaa hävinnyt.

Lääkäripalstalta ja monesta muustahin julkaisusta täällä netissä luin, että jos kohtu supistelee voimakkaasti alkuraskaudessa, se on usein merkki heikosta keltarauhasesta!

Kokeilen mieluusti Lugesteronia jos lääkäri reseptin kirjoittaa.
..en ainakaan häviä siinä mitään..

Huom!! Muokkasin tekstiääni!!
Labrakäynti olikin 29.7 Kp19(dpo7)!!!
Progesteroni 31.6
Eli Luteaalivaiheeseen sopiva tuo Progesteroni arvoni - TOSIN, olin silloin jo raskaana ihan alkumetreillä ja arvo siihen nähden alhainen.

Viimeksi muokattu:
Hysteria: Voi, kuinka surullinen olenkaan ja pahoillani keskenmenon takia!!:hug:
Minulla ollut keskeytynyt km ja siihen lääkkeellinen tyhjennys kotona ja hyvin sujui, tosin kivut olivat kovat, mutta kipulääkkeillä selvisin. Voimia sinulle!.....Toivottavasti tulee sekin aika , että pienokainen on sylissäsi!:heart:

Taavi: Toivottavasti viiva vahvistuu ja oli vain jotenkin viallinen testi!..Pidän peukkuja pystyssä!:wave:

Kaikille Plussakkaita aikoja toivotellen

mahdotontako:heart:

Iida-karoliinalle tarraliimaa ja ilmastointiteippiä rullakaupalla ja pakkasukoista tulee sit sisaruksia :) :heart:

sarppav Kyllä ne perjantaisetkin talletukset varmana riittäis, mutta koittakaa nyt vaan jaksaa :D

Kiitos liiza empatiasta. Joo, totta, meitä km ja kkm kokeneita on ihan liikaa!!! Ei kuitenkaan menetetä toivoa, ethän sinäkään! :hug:

putunen Kyllä se viikko menee nopeasti. Pidetään peukkuja ja varpaita :) ja käsiä ja jalkoja ja koiran tassuja (4kpl).

Morticialle plussaa puhallan keuhkojen täydeltä +++++ :)

Ottis Voi paska minkä se täti sulle teki! Hakataan se:kieh:!!! Sulle iso halaus! :hug:

Taavi166 Sun mies pani sut raskaaksi, ja me naiset täällä pidetään se plussa :) ! Me tarvitaan sun pysyvä plussa pitämään toivo yllä, joten lähetän mielipuolisen järjettömät määrät väripanoksia, silikonia ja kaikenlaisia liimajuttuhommia sulle!!!! :heart:

Tirlittan Voi älä nyt vaan sano et se tulee (se paskatäti siis). Voi itkupitkulitku, jos niin käy :(, mut VIELÄhän se ei oo tullu… Let's hope the best !!!!

mur-mur Kaikki keinot kehiin ja lääkärit seinää vasten :D! :flower: sulle!

Mahdotontako Kiitos voimalähetyksestä, sille on käyttöä kyllä. Sulle kans halaus :hug:!

ON Näin se meni:
pp 14 Hcg 595 (kuulemma hiukean hyvä, ylärajan yläpuolella)
pp18 (rv 5) Hcg 1373
pp 24 (rv 5+6) 5341 (ei ollut noussut/tuplaantunut ihan niin hyvin kuin pitäisi, mutta oli silti viitearvopissa ihan hyvin)
Rv 6+3 Ultrassa alkio 3mm ja sydämen syke näkyi
Rv 10+1 Ultrassa ei näkynyt kuin pieni piste: kkm ja Hcg 6525
Rv 10+3 Hcg 4523
Joten; arvot on laskussa, eli ei toivoa ultralaitteen viallisuudesta tms. :(

Kahden tunnin päästä (täällä on tunti vähemmän kuin Suomessa) soitan gynelle ja kerron tulokset. Toivottavasti se osaa sanoa jotain järkevää ja antaa ajan kaavintaan heti, jos ei ihan huomiseks pysty, ni vaikka keskiviikoks. Haluan äkkiä tästä välitilasta pois. Tää kkm tekee olon niin HUIJATUKSI!

Ja kamalaa on myös se, että nyt koirakin on jotenkin kipeä. Äsken se itki ja ulisi ja tärisi. Annoin särkylääkkeen, ja nyt se voi vähän paremmin. Mutta sydän kurkussa mä silti oon. En kestä jos sekin nyt kuolee!

Voi Hystis ystäväinen, ISOINEN halitus täältä mur-murilta:heart::hug::heart:
..toivottavasti pääset tuosta "välitilasta" pian - siksi miekin sitä nimitin silloin tammikuussa:ashamed:..

Karvakorvalle laitan paranemis sätehiä täältä tulemaan..

..hellä silitys, lämmin rutistus ja korvaan vielä kuiskaus - "parane pian, sinä rakas uskollinen ystäväin"..jos tämä auttaisi hieman:heart:..

:heart:mur-mur

Viimeksi muokattu:
mur-mur IHANA KUVA :) Kiitos :hug:! ! ! Nyt se on taas kuin ei mitään. Sillä saattoi olla ilmaa vatsassa, tai sitten yksinkertaiseti sillä on ikävää ja tylsää, koska sen koirakaverit jäi Suomeen, eikä naapurin puoltoistavuotias pikkukoira käy enää viis kertaa päivcässä meillä leikkimässä sen kanssa ja täällä ei ole metsää, nurtsia eikä juuri mitään virheätä missään, katuja pitkin pitää vaan dallata, kivuta rappuset alas ja ylös kolmanteen kerrokseen ja loppuajan vaan maata. Mitä nyt muutaman kerran tuo pallon että "Heitä, mä haen!" Mul on NIIIIIN kurja mieli sen puolesta, kun sillä on tylsää. Ja siltikään mä en jaksa leikkiä sen kanssa niin palon kuin se haluasi. Se on masentunut. Ja niin oon mäkin.

Tunti vielä siihen pelottavaan puhelinsoittoon.... HUI!

Taidan ottaa lasin valkoviiniä - tai kaks! Nyt voin se ihan hyvällä omallatunnolla tehdä (vaikka pää tuleekin kipeeks, ku en oo pitkään aikaan harjotellu)! Skool näin maanantai-iltana teille, joita ilman en järjissäni olis pysynyt, pysyis, enkä tulis pysymään!

Mie olin illasti niiiiiiiiin känkkäränkkä..ihan on sellainen olo, kuin täti kurvais..:O
..tosin, miulla aina kierron tässä vaiheessa tuntuu nuo munarakkuloiden kasvukipuiset:xtuikkii masuun, turvottaa ja rinnathin hieman kipiät..olisko niitähin nyt..huoks

Taidan lähteä syöpöttelemään jotain..
Mukavaista illanjatkoa - huomiseen!!:wave:

taavin testiin punaväriä puhkun PUUUUUH:whistle::heart:!!!!

mur-mur Noi känkkisjutut ja tuikkimiset voi olla mitä vaan.... :) :heart:! Puhise sä Taaville, ni mä puhisen sulle :) ja kaikille puhisen kaikille punaista ja sinistä ja vihreää ja oranssia ja violettia, mitä väriä kukakin sitte haluaa :)

Hystis juuu, selvä ku pläkki - karvakuonoa ahistaa kun ei ole luontoa lähellä ja kamut jäi kauaksi!!: /
..voi toista reppanaa..jos siellä olisin nyt, kovasti mutistaisin ja rapsuttaisin:heart:

Heeeeeei..osaako siun koirulainen ettiä piilotettuja makupala herkkuja?
Piilotat namusia/herkkupaloja niin, ettei koira näe ja sitten annat vähän hajuvinkkiä,(viittaat kädellä piilotettun herkun suuntaan) minne suuntaan mennä..sanot: "etsi, missä nami"?

..kun koirulainen löytää namun, kehut ihan TOSI paljon, että: hywä, hywä!!!! ja innostat lisää ettimään..
..näin kun karvakuoni nuuhkuttaa ja ettii jonkin aikaa, alkaapi väsy tulla..ja sittenpä onkin aika asettua pötkölleen..

Viimeksi muokattu:
Kippis Hystis - mie vaikka maidolla kun ei ole %juomaa(maistus kyllä:p)

..miun tuntemukset EI ole niitä..jos tarkoitit vaikka "ylläri pylläriä"?..ei oo ei..:|
R-testi oli lauantaina jo nega..aivan blaco..

Mutta sie voit puhkutella miulle hywiä munasoluja..vaikka yhden, sellaisen kestäväisen ja terveen:heart:..kiitos kaunis:)

Tuu Hystis kertoilemaan vielä, mitä se lääkärisetä..vai tätikö? sitten siulle kertoili..:wave:
..mie syöpöttelen välillä ja käyn sauhuilla:whistle:..

Viimeksi muokattu:
Joo mur-mur, piiloleikki on kiva, toikin tykkää :), mut mä oon ny ollu niin hirwwwwean tylsä emäntä :(! Tota mun koiraa ei muuten kukaan meinaa uskoa yli 15-vuotiaaks. Juttelin eilen yhen koiraihmisen kanssa ja sen koira on 7 kk. Mä sanoin että tää on 15 ja kuuro. Mies voivotteli ja kysyi onko sen korvia tutkittu. Kerroin ettei ole tutkittu, koska kuulo on vaan heikentynyt vuosien mittaan pikkuhiljaa. Se ukko ei ekaks tajunnut mitä mä sanoin, koska se luuli että toi on 15 kuukautta eikä 15 vuotta :D!

Mä puhallan sulle sellasen munasolun ettei sun miehen simpat oo ennen niin kestävää ja kunnollista ja ihanaa nähneetkään ja ne SYÖKSYY sen kimppuun JUST sopivaan aikaan vimmatulla vimmalla ja sit The Simppa painelee läpi asti! :heart:!

Mie konetta sulkemassa..Kiitti hystis hyvistä munasolu "loitsusista":heart:
..tiedä vaikka tepsivät:)

Kylläpä ihanaiset, olen tänään(eilen)taas eräänhin kerran miettinyt näitä epäonnistuneita raskauksiani ja syitä niihin..jokin miussa ei hennoisi millään vielä luovuttaa:ashamed:
..johtuisko siitä kun lueskelin tässä illalla uutta Vauva lehden numeroa ja siellä nainen saanut esikon 34v ja kuopuksen 48v..mies hällä on nyt 53v. iltatähtönen nyt heillä 2v:rolleyes:

Nainen oli esim. syönyt v-86 lähtien VAIN luomuruokaa ja uskoikin tällä olevan suuren merkityksen raskautumiseen..

..juupa, tämmöisiä vaan..nyt mammimaan

Viimeksi muokattu:
ON Tää mun gyne on kuulemma tämän maan The Gyne (miehen raskaana oleva työkaveri suositteli tätä). Mukavalta ja osaavalta se vaikuttikin ihan alusta alkaen. Hän ei vissiin nuku ikinä, koska nytkin mun soittoaika hänelle oli vasta 21.30! Kerroin hcg tulokset, jotka vahvisti keskeytyneen km:n. Sanoin haluavani normaalitilaan mahdollisimman nopeasti ja koska en voi tätä paikallisen yhteiskunnan laskuun tehdä, yksityissairaalassa (jossa tää gyne on paikalla kerran viikossa) se tosiaan hoituu nopeasti: sain ajan kaavintaan jo huomiseksi! Ymmärtääkseni hän on muina päivinä toisella paikkakunnalla pitämässä praktiikkaa, enkä kerrassaan käsitä miten hän saa itsensä ja aikansa riittämään ja aikataulunsa sumplittua näin lyhyellä varoitusajalla, mutta se ei liene mun ongelma; rahalla saa ja hevosella pääsee. Koitan saada vakuutusyhtiöstä rahat sitten myöhemmin.

Joten, huomenna aamupäivällä meen sairaalaan, jossa laitetaan jotkut pillerit emättimeen ja sit iltasella on kaavinta. Huhhuh!

Puhuin gynelle jo valmiiks siitä, että haluan kropan normaalitilaan ja uuteen IVF/ICSI:in mahdollisimman nopeasti. Mutta kuulkaa, vaikka täällä tehdään hedelmöityshoitoja, heillä ei ole pakastusmahdollisuutta! Olen siis ongelman edessä:

1)tehdäkö IVF/ICSI täällä silläkin riskillä, että munasoluja tulee niin paljon, että niitä riittäis pakkaseen asti JOS sellainen pakastin täällä olis. Ts. ylimääräiset munasolut menis hukkaan ja jos ei ekasta tärppiskään, niin pitäis pitää aina kuukaus taukoa välissä ja mennä taas sama pistos- ja punktiorumba uudestaan läpi
VAI
2)tulla Suomeen tekemään, koska miehen siittiöitä on jo pakkasessa Suomessa. Se tarkoittaisi sitä, että joutuisin jättämään koiran miehen hoiviin. Se olis ihan ok, mutta kun mies haluaisi tulla Suomeen ”olemaan mun kanssa” niin kuin sanoo, joten mies sais todennäköisesti potkut, koska lomaa (omaakaan) se ei varmaankaan koeaikana saa – ja mihin koira joutuis? Kuolis täällä yksinään! Ja toisekseen, mä en ees halua että mies seuraa mua kuin hai laivaa joka paikkaan. Oon tulossa suomeen viikoks pariks joulukuussa joka tapauksessa ja oon nimenomaan iloinnut jo valmiiksi: ”Ihanaa, mä saan lomaa miehestä! Tilaa hengittää!” ja nyt se olis haluamassa tulemaan Suomeen mun kanssa ja riskeeraamaan työpaikkansa vain siksi, että vois olla mun kanssa kun/jos kuukautiskierto sattuis hoitojen kannalta sopivaan ajankohtaan.
Kyllähän mä ymmärrän että se haluais olla mukana vauvanteossa, mutta mutta…

Kaameaa on se, että mä teen valtavia uhrauksia saadakseni sen vauvan (oon miehen kanssa, jonka tiedän ettei ole The One) ja mies tekee vaikka mitä uhrauksia vain saadakseen mut (tää vauvaprojekti, joka sitoo mut häneen, mitä vain mikä sitoo minut häneen). Toki mies varmasti välittää vauvasta ja haluaa sellaisen, mutta voin varmuudella sanoa, että hän haluaa ennen kaikkea minut ja voi vallan mainiosti elää ilman vauvaakin, mun kanssa. Minä taas haluan ennen kaikkea vauvan, enkä tosiaan voi ees kuvitella eläväni hänen kanssaan, jos ei ole mahdollisuutta vauvaan. Kamalalta kuulostaa sanoa ääneen näin, mutta mun on pakko olla rehellinen mun sydämelle, sillä jos en oo, niin se kostautuu myöhemmin. Hälle en titety oo IHAN näillä sanoilla sanonut, mutta kyllä hän tietää! Ja SILTI hän haluaa olla mun kanssa – vaikka tietää että mä olen hänen kanssa ensisijaisesti koska hän on mun mahdollisuus vauvaan. Jessus mikä tyyppi mä olen.. No, ainakin oon rehellinen. Oon tähän asti elämässäni enemmän uhrautunut ku saanu (ihan itteäni voin siitä syyttää, kukaan ei oo pakottanu uhrautumaan, tuskin on ees halunnut) ja oon huomannut että se on paitsi tyhmää, myös väärin - sekä itteäni että toisia kohtaan.

Just äsken juteltiin miehen kanssa.. (mä kuulkaa tukehdun, ihan totta). No, onneks saan olla huomenna ainakin tovin aikaa kanttu vei ja viis veisata maailman menosta.

Anteeksi näin pitkä omanapainen kirjoitus :(:ashamed:.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä