40+ SO WHAT (VOL.11)

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Tirlittan1968
Hyvää huomenta palstalaisille. Aivan upea syysaamu. Koiran kanssa tein tunnin kävelylenkin.
Testaatko Taavi aamulla? Jännitän sinun puolesta ja toivottavasti viiva vahvistuisi.

Ottis
mur-mur Kiva, että juhlat onnistuivat täydellisesti. Vaihtelu virkistää :).

Taavi166 Minäkin tulin kurkkimaan josko olisit jo dippaillut :heart:.

Mahdotontako Paranemista sinulle :hug:. Ei ole nuo antibioottikuurit häävejä :(.

Itse dippailin viimeisen 25mIU/ml testin eilen - blanco oli.
Hyvin hcg laskenut. Pelko hieman aina on, että jos jotain jää kohtuun.

Lauantai aamuna herätessäni, sattui kovasti mahaan ja pahinta pelkäsin..sitten kuitenkin tuli hieman veristä(tuoretta)vuotoa, otin särkyklääkkeen joka auttoi ja vuotokin loppui melkein heti kohta.
Lämmöt oli eilen vielä ylhäällä, laskevat varmaan jo alkuviikkoon mennessä.

Kohtapa vosin jo ajatella "lähempää" tuttavuutta tekeväni mieheni kanssa..:D

Tällä aurinkoinen paisteli aamusta niin kirkkahana..ja nyt valtava lumisade yllätti aivan
..taitaa tulla talvi!!=)

Viimeksi muokattu:
Samaa minäkii täällä kurki: onko dippailtu ???? Mitämitämitä

Itellä ihan liki, etten napannut eilen R:ltä raskaustestipakettia kun hyökkäs silmään ihan muita juttuja kattellessa. Mut pidin pintani ;)..jos huomenna vaikka posti tois.

tetu68 jos Posti Pate ei heti aamusta testejä tuo, otappa aamupisua talteen ja dippailet sitten siihen!!:wave:
Itse laittelein kippoon ja suljin pakastepussiin veskin ikkunalle, jonka olin jättänyt raolleen.
Voit myös säilyttää hyvin suljetussa astiassa jääkaapissa jos pidempiaikainen säilytys(yli 4h)

Sairaalassa näin esim. keräiltiin päivän virtsa ja säilytettiin jääkaapissa.

Puhkun sinne testiin PUUUUUUH:whistle:+++++++:heart:!!!!

Viimeksi muokattu:

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Rominas
(40)..............kp0/25-27......yk14(09/09 06&10/10) 2.
mur-mur (45).............kp5/28............yk19(01&08&11/10) 3.
Nuuttimus (41)............kp11/28-36.......yk2v...................3.
Mahdotontako (45)......kp12/29............yk4....................1. yht.
sarppav (39)...............kp13/27-32.......yk4......................2.
putunen (41)...............kp13/24-32.......yk9....................3./1.yht.
Raputar (40)................kp16/27...........yk5.....................2.
liiza (44).....................kp17/24-27.......yk31...................4.
tetu68 (42).................kp22/27...........yk7....................3/1.yht.
Tirlittan1968 (42).........kp23/28...........yk4(04/10) 2.
Morticia (42)................kp24/29-34......yk 1v..................2.
Ottis (43)....................kp25/23-28.......yk16.....................1.
Iida-Karoliina (46)........kp28/23-29......yk16...................5./1.yht.
ulla4 (40)....................kp31/35-45.......yk3.....................4.
wiiwi67 (42).................kp40/25-32......yk27 (03/10)...4.
Ballerina Bolero (40)....kp41/25-28......yk34....................3.
taavi166 (39)..............kp43/28-42........yk17...................3.
haave2010(44)...........kp48/29............yk5(06/10)...4./1.yht.
onlydream (37)...........kp73/23-29.......yk?...................3

putunen (41)...................dpo1
taavi166 (39)..................dpo12:heart:(dpo11)
Tirlittan1968 (42)............dpo10
Morticia (42)...................dpo6
Iida-Karoliina (46)...........dpo6
liiza (44).........................dpo5

ovistestiplussapäivä = dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) = dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1 jne..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:

Hei te ihanat supernaiset:heart:

Onnea onnea Taavi166, toivon että viiva vahvistuu ja pysyy!!!!

Ottikselle viivoja toivon myös hurrrrjasti!! Mikä on tilanne? Hirmuisesti hyviä säteitä sulle. :heart: :flower:

Mur-mur, Mukava kuulla, että sun surullisen kokemuksesi jälkeen mieli on pikkuisen parempi. Lähempi tuttavuus miehesi kanssa kuulostaa oikein hyvältä idealta:). :flower: sulle!

Kaikille teille toivon vahvoja plussia ja sitkeitä sissejä jotka tarraavat ja pysyvät! Ootte tärkeitä joka ikinen!

ON Me saatiin miehen kanssa juteltua muutama päivä sitten (tai oikeastaan mä puhuin; kerroin miljoonatta kertaa miltä musta tuntuu ja annoin "ohjeita"). Suora puhe jeesasi, tuli parempi mieli molemmille kun ilma puhdistui. Skeptisen kuitenkin oon tän asian suhteen, koska tääkin dialogi on käyty satoja kertoja läpi ja aina se palaa entiselleen ja meinaan tukehtua.

Ilma kuitenkin puhdistui ja eilen aamulla mentiin ultraan hyvillä, valoisin ja odottavin mielin katsomaan miltä meidän Algio näyttää, ja kuulemaan sydänäänet. Olin ajatellut että nähdään sormet ja kaikki, kun jo rv 10+1. Ultrassa mahan päältä ei kuitenkaan näkynyt yhtään mitään ja gyne käski pissalle tyhjentämään rakon ja ultrasi vielä alakautta, mutta tyhjää oli vaan :'(. Algio oli vissiin kuollu vähän edellisen ultran (rv 6+3) jälkeen. Itku tuli ja pala nousi kurkkuun. Se pala on siellä vielä; itkettää mutta mulla on iahn zombie olo, etten oikeen ees pysty itkemään. Silmien takana on tulva ja pala kurkussa.

Gyne antoi lähetteen labraan, jossa otettiin Hcg, maanantaina otetaan toinen, jotta nähdään Hcg:n kehitys, siis lasku. Maanantai-iltaa kun saan tulokset, soitan gynelle. Saa nahdä mitä sitten tapahtuu.

Mulla ei ole ollut oireita suuntaan eikä toiseen; ei raskauoireita eikä vuotoa. Rinnat vain on isommat ja maha vähän kasvanut, siinä kaikki. Jos mä nyt oikein ymmärsin englannin kieltä, niin tää on siis keskytynyt keskenmeno. Mutta mitä se tarkoittaa käytännössä, eli pitääkö kohtu tyhjentää vai odotetaanko että tyhjenee itsestään?

Muistelen, että jollain teistä täällä on ollu tällainen kokemus. Muistanko väärin, vai oliko Ottis sulla? Miten se meni?

Anteeks sekava ja omanapainen kirjoitus. Halaus kumminkin kaikille ja mitään en niin toivo, kuin että tää mun kkm olis tämän pinon vihoviimeinen ikävä uutinen!!!

P.S. Mulla on Ottiksen kutomat villasukat jalassa yötä päivää, välillä käytän pesukoneessa, mutta heti pian takaisin jalkaan. Ne on enemmän kuin villasukat. Ne on mulle täsi tärkeät, ja ne muistuttaa mua aina susta ja teistä kaikista täällä. Kiitos :heart:!

T. Onneton Hystis

Viimeksi muokattu:
Hystis miun joulukuinen -09 raskaus meni näin..

rv6+0 todettiin utralla, että raskaus alkanut.
Siinä välissä 2x hcg joka ei noussut kunnolla.

rv7+3 suureksi yllätykseksi pienen sydänäänet näkyi.
rv8+3 ei enään mitään..lääkäri katsoi alkion 6+6 kokoiseksi/ikäiseksi.

Se oli maanantai päivä ja lääkäriltä nimen omaan pyysin lääkkeelliseen tyhjennykseen mahdollisimman pian!
Sunnuntaina kävin sairaalasta hakemassa aloituslääkkeet ja keskiviikkona sitten lääkkeellinen tyhjennys.

Lääkkeet annettiin ensin: 2xemättimeen, sitten 2xpeppuun ja lopuksi vielä 1xsuun kautta - yhteensä 5x voi vrk:n sisällä antaa.
(siksi noin monesti kun epäilivät, ettei kohtu tyhjene kunnolla)

Olin yön sairaalassa ja aamulla lääkäri ultrasi ja totesi kohdun tyhjentyneen hyvin.

Monesti lääkkeet annetaan mukaan kotiin ja tyhjennys tapahtuu siellä.
Miulla tuon Fragminen takia ottivat sairaalaan.

Luulen, että siula vuoto saattaisia alkaa pian itsekseenkin, mutta suosittelen lääkkeellistä jos siihen mahdollisuus!
..lääkkeellinen hellempi kohdulle, kuin kaavinta.

Jaksuja kovasti:heart:
..itku helpottaa oloista..onko siulla joku, jolle voit puhua asiasta..mies?..
Omat tarinat - Keskenmeno -elmn kokoinen menetys - Enkelisivut
Me täällä tietenkin tuetaan&lohdutetaan sinua aivan varmasti!:hug:
..ihana, että Ottiksen sukkaset sinua lämmittävät:kiss:

Viimeksi muokattu:
Kiitos Tilrittan1968 ja mur-mur. Sitä mä mietin, että mahtaako se vuoto yleensä alkaa itsestään, jos ei ole tähänkään asti alkanut? Jos siis alkio on ollu kuolleena jo kolmisen viikkoa, eikä rinnat oo pienentyneet eikä vuotoakaan ole ollut eikä mitään erilasta ole ollut. On niin "petetty" olo :(! Ja pettynyt.

Lääkkeellinen tyhjennys on hellempi ja onneksi se sulla meni hyvin. Mulla on siitä niin kamala kokemus, että siihen en aio suostua! kaavinnasta mulla on kokemusta myös ja mulle se on näistä kahdesta pahasta paljon vähemmän paha. Suomessahan siihen saa itse vaikuttaa kumman haluaa, täkäläistä käytäntöä en tiedä, mutta lääkkeelliseen en aio suostua. Se on yksilöllistä miten kukin reagoi kaavintaan tai lääkkeelliseen. Kuinka kauan kestää, ennen kuin kroppa normalisoituu ja voi alkaa yrittämään uudestaan? Mua surettaa sekin, että koko ajan kello kulkee ja aikaa menee hukkaan. Toinen puoli musta haluaa heittää hanskat tiskiin ja toinen puoli alkoi heti miettiä milloin voidaan taas aloittaa pistokset ja koeputkihoitorumba.

Miehen kanssa eilen juteltiin, tänään ollaan oltu hissukseen molemmat, ei huvita puhua sen kanssa. kai molemmat tekee ajatustyötä omassa päässään - minä myös ystävien kanssa puhelimitse ja teidän kanssa täällä. Kiitos kun ootte.

Hystis en muistanutkaan, että siulle lääkkeellinen tyhjennys tehty:|

Eihän siun tässä vaiheessa sitä jatkoa kannata vielä päättää, sure ensin tämä menetys rauhassa:hug:

Miulla lääk.tyhjennys 2.2.2010(rv 9+4) ja eka menkat sen jälkeen alkoi 12.3 - eli reilu 5vko:a meni.
Oviksen bongasin siinä välissä 25.2.2010

Kun kävin vielä ennen tyhjennystä Naistentautien poliklinikalla , sanoi lääkäri, että vuoto olisi kyllä luultavasti alkanut kohta itsekseenkin - silloin muistaakseni rv9+0..en halunnut jäädä odottelemaan, oli sen verran paha oloinen.

Viimeksi muokattu:
Hysteria :hug: voimia ja halauksia. Surullinen uutinen.

Mulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys runsas vuosi sitten, vuotoa odoteltiin kaksi viikkoa (silloin, kun itse km tapahtui, niin vuotoa tuli reippaastikin yhden päivän, mutta se tuli isosta verisuonesta, joka istukan kohdun seinästä osittain irrottikin, eikä tyhjentänyt kohtua). Sen pidemmälle ei haluttu odottaa ettei tulisi kohtutulehdusta. Ja itsekin olin aivan kypsä, sillä kaamea raskauspahoinvointi jatkui kunnes kohtu tyhjeni vaikkei siellä elämää enää ollutkaan.

Tyhjennys meni hyvin ja oli kivutonkin, siitä noin 7 viikon päästä tuli ekat kuukautiset ja sen jälkeen olisi voinut mennä koeputkihoitoon, jos olisi halunnut. Jos sulla inhat kokemukset lääkkeellisestä (kaikenlaista olen kuullut) niin ymmärrän hyvin että haluat kaavintaan.

Voimia vielä kerran tuleville päiville :heart:

Viimeksi muokattu:
Ottis
Hysteria Voi taivaan vallat kuinka kurjia uutisia sinulla :'(. Haleja ja voimaa sulle lähettelen :hug:. Olen niin pahoillani. Ei tähän sanat riitä.

Minä kävin ekassa ultrassa rv6+3 ja alkio näkyi. Kohtukin oli kuulema oikein hyvän mallinen ja gyne kertoi sen olevan merkin hyvin alkaneesta raskaudesta. Hän harmitteli, että jos olisin tullut päivänkään myöhemmin, olisi sydämen sykekin näkynyt. Seuraava ultra varattiin viikon päähän ja silloin todettiin alkion kuolleen rv 6+4 :'(.

ON En ole testaillut, tavallisia dipattavia testejä ei enää olekaan ja digiä en halua tuhlata sanoihin 'ei raskaana'. Just laitoin kuumemittarin kainaloiseen ku tuli yllättävän lämmin eli epäilen lämpöjen nyt laskeneen, kun olen koko ajan ollut viluinen. Ohops! Lämpö 37.1 :ashamed:.

Ottis
Niin juu ja mulle tehtiin kaavinta ihan sillä ku ekassa ultrassa oli havaittu polyyppi kohdun suulla ja se poistettiin samalla. Eka ovis tuli kp17, kun laskin kaavintapäivän kp1:ksi.

Viimeksi muokattu:
Mur-mur Kiitos linkeistä, Johanna Kurkela avasi padon silmissä. Siis ymmärsinkö oikein, että sulla aika hyvin kroppa palautui, melkein heti. Se on hyvä asia. Musta tuntuu, että siä olet sitkeää tekoa ja sun kroppa ja mieli on luotu voittamaan. Siks ajattelen, että sulla vielä se iltatähti joku päivä on. Hirmusti niin toivon :heart:!

Mun kokemukset on olleet keskeytyksiä :/ - tapahtuneet vuosia sitten, joten en oo niistä tainnut täällä mainitakaan.

Vaikka en voi etukäteen jatkosta viel päättää, en ennen kuin tiedän mitä sauraavaks tapahtuu (odoatnko vuotoa vai kaavitaanko), niin mulla on pakko olla tavoite ja suunnitelma, muuten en pysty olemaan. Pointti koko elämästä katos. Nyt on ihan tyhjä ja merkityksetön olo ja aika on ikään kuin pysähtynyt.

Voi Ottis, kiitos haleista! Pirulauta kun nyt itkettää. Itkettää tää oma suru ja kaikkien muidenkin kokemat surut:'(! Hitsi kun nyt oli joku ystävä ihan livenä. Livehalaus tulis tarpeeseen. Miehen halausta en nyt jostain syystä kepuuta - en psyty olemaan ees hänen lähellä. Vaikka livehalaus ei oo mahdollista, teidän lähettämät halaukset tuntuu hyvältä. Kiitos!

Hysteria, minäkin haluan jaksamista toivottaa.:hug: Ei osaa lohduttavia sanoja tässä tilanteessa parempia.

Minä toisesta raskaudesta menin 8vk ultraan. Lääkäri totesi vaan kliinisellä tyylillään jaaha ja sydämmen sykettä ei näy, tarkastetaanpa vielä..juu ei näy. Sikiön koko vastaa n. 6vk. Ja jos ei itsestään tule pois niin varataan aika kaavintaan etc.. mie en kaikkea ymmärtäny siinä shokissa paitsi, että viikon pitäs odotella ennen kun pois ottaisivat. Jouduin viikonloppuna menemään päivystykseen kovien kipujen takia. Sain buranaa, jotkut lääkkeet sunnuntaita varten(kaavinta maanantaina) ja kotiin. En ottannu lääkkeitä. Maanantaina aamusta alko kipu uudestaan ja semmosia pieniä supistuksia.. siitä sitten polille, koska aika oli vasta iltapäivälle ja odotellessani (makuulle laittoivat) tuntui, että jotain tuli nyt housuun. Hoitaja autteli vessaan ja semmonen verivana valui lahkeesta pitkin käytävää.. jotain isompaa kudosta vessanpönttöön putosi mutta sitä siinä tutkimaan ruvennut. Voin sanoa, että aika avuton olo oli kun siinä itket, istut pöntöllä ja vuodat. Kaavintaan sitten mentiin ja eihän se kerta riittänyt. Hyytymien tulo ei loppunut ja joutuivat muutaman päivän päästä tekemään uudestaan. Painajaismainen kokemus kaikkinensa.

Valoisalta puolelta.. kaks kuukautta siitä plussasin nuorimmaisesta..

Rakas ytäväni Hystis, niin miullahin viikolla padot aukesi kun teidän kirjoituksia/lohdun sanoja luin..:'(
..ja en miekään mieheltä valitettavasti lohtua suruuni saanut..en oikeastaan kestänyt koko ihmistä lähelläni..kumma juttu:confused:

Suuren suuri pettymyshän tämä keskeytyminen on. Alkuun olin suruinen ja sitten TOSI vihainen - miksi taas miulle kävi näin!??:mad:

Yllättävän nopiaan toivuin tuosta lääkkeellisestä ja tilanteen huomioon ottaen, miulla ei ole sairaalassa olosta pahaa sanottavaa. Yksi aivan ihana hoitaja oli koko päivän miun tukena tarvittaessa:heart:
Ei ollut kipuja ja jos tuli, sain heti lääkettä siihen.
..ne sydämmen kipuiset tuli sitten myöhemmin, nehin on vain käytävä läpi..
YouTube - Johanna Kurkela - Kauriinsilmät

Saanko kysyä Hystis Mikä siinä lääkkeellisessä oli siulle se kurjin juttu?

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä