40+ So what!! (vol.10)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
oivikki meille on tulossa n.150 vierasta. Vihkiminen tarkoitus tapahtua rannalla ja hääjuhla läheisessä hotellissa. Kaksi hääpukua jäljellä ja ne tarkoitus kokeilla päälle parin viikon päästä. http://www.demetriosbride.com/us/index.php?page=collection_destinationRomance&styleID=1539 sekä http://www.maggiesottero.com/dress.aspx?attrib26=246&keywordType=any&page=0&pageSize=8&style=SD5233&moreOptions=1
Vaaleat pitkät hiukseni kiharretaan laitetaan löysälle nutturalle, hiuksiin kiinnitetään vaaleanpunaisia kukkia. Moriuskimppu tulee samoista kukista. Ajatus tällaisesta liljakimpusta http://dallasflowerflorist.com/looflovadayb.html tai sitten http://dallasflowerflorist.com/heandha.html
 
lumeton Kiitos kauhiasti vinkistä :) mie heti huomenna koetan saada lähetettä verikokeisiin ja sitten tarvittaessa lääkityksen jos on vielä noinhin korkea kuin v.2002..saattaahan taas olla TK:n lekurin kanssa taistelua&vääntöä kyllä :eek: ..menen sitten vaikka yksityiselle jos tarvis, mikäli en TK:n lekurilta lääkitystä saa!

Mie olen tätä kilpparia aina välistä miettinyt..sitten se vain jotenkin jäänyt.. :(

Lääkäri siis kirjoitanut epikriisiin:

Kilpirauhasarvoissa on lievää poikkeavuutta, mutta selvää näyttöä vajaatoiminasta ei kuitenkaan ole. Tämän tilantee voi tarpeen mukaan kontroloida omassa TK:ssa.
..onpahan jäänyt kontroloimati..

Allekirjoittanut oli siis naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri

..olin sairaalassa tähystystoimenpiteessä ja silloin kohdun seinämää ns. "höylättiin" ohkaisemmaksi - miulla vuodot olleet poissa silloin jo usiamman kuukauden ja keltarauhashormonikuurin söin(3kk) ja menkat tuli..sitten TAAS jäivät poijjes :(..

Kohdusta löytyi myös pieni subseröösi myooma ja kohtuontelossa paksu limakalvo, jonka sisässä 5x15mm polyypiksi sopiva muutos. Hysteroskopiassa takaseinan puolella pehmeä polyyppi, joka resekoidaan, myös polyyppi resekoitu.

..jos miun km on vaikka tuosta kohonneesta TSH:sta johtuva..tai osa syy vaikeuteen raskautua?.. :ashamed:

..mutta jos se arvon olisi hyvä olla alle 4 niin taistelen kyllä lääkkeen jos miun arvo on yli 6!!!!
 
Oivikille jaksamista vuotojen kanssa. Ne on tosi kurjia ja pelottavia. Sairaslomaa taitaa olla aika vaikea niiden vuoksi saada. Itse en ainkaan kummassakaan raskaudessa ole saanut vaikka työn luonne on fyysinen. Ultra uutiset olivat kumminkin tosi hienot :flower: . mulla ei vielä 6+2 näkynyt sykettä pikkukakkosesta kun päivystyksessä kävin vuotojen vuoksi.
 
Ottis
mur-mur, 20.10.09 TSH on ollut 0.05 mU/l ja T4V 11pmol/l. Samaan aikaan on kontrolloitu T3V ja se on ollut 2.7 pmol/l ja T3V ollut 24.11.09 3.0 pmol/l ja 28.01.10 4.6 pmol/l eli ihan ok. Mullahan oli viime kesänä kilppariarvot pahasti ylitoiminnan puolella ja varmaankin se vielä lisääntyi raskauden myötä. Km:n jälkeen lääkäri vaati mua vähentämään lääkitystä aivan älyttömästi ja lopulta arvot menivät pahasti vajaatoiminnan puolelle. Vasta tammikuussa arvot alkoivat olla ok ja nyt mulla seuraava kontrolli syyskuussa. Muistaakseni viimeksi t4v oli 17 eli se alkaa olla mulle sellainen soppeli ja sen huomaan siitäkin, että jos nostan Thyroxin annoksen kahteen tabuun päivässä, alkaa mun sydän jyskytellä turhan vikkelään. Nyt otan siis 1.75 tabua päivässä.
 
Ottis
Syyskuussa mun TSH on ollut 0.01 mU/l, lokakuussa lääkityksen lisäämisen myötä ensin 0.03 mU/l ja siitä viikon päästä 0.05 mU/l ja sen jälkeen sitä ei ole kontrolloitukaan, kun mun lekuri on sitä mieltä, ett mulla se ei merkkaa mitään.

Tässäpä ote lekurin vastauksesta s-postistani: oireet ja vointi tärkeimmät ja labrassa TSH ongelma, ei kannattane määrittää. Eli T4V tutkimus tärkein.
 
Ottis
mur-mur Mulla on tässä labralappunen vierellä ja TSH:n viitearvot ovat 0.3-4. Muistelisin jonkun täällä kirjoittaneen, ett raskautumisen kannalta olis ideaalista, että TSH olis alle 2.5.

Täällä taas puhuu kokemuksen syvä rintaääni ja vaikuttais, ett TSH:n pitäisi olla peräti alle 2. http://kaksplus.fi/keskustelu/t1660934
 
Pikkuisen väsy olo oli kun töistä kotiin pääsin, oli pakko torkut ottaa, vaan sitten kotiväki vaati osansa. Harmittaa kun pihassa ei oikein ehdi tekemään sitä kaikkea mitä haluaisi.
Huomennakin aikas pitkä työ päivä, vaan empä valita kun hyvä on että tilipussi karttuisi..loppukesää ajatellen..
 
Ottis
I-K Minä taasen vetelys olla pollehtinut koko vkln kotona mitään tekemättä ja piha rehottaa. Tiistaina ehtinen nurtsin leikata, mutt muuten annan kaiken olla, kunnes loma alkaa 5.6. :).
 
Minullekkin aika ajsnkohtainen tuo kilppari arvo juttu. Kävi viimeviikolla hammaslääkärillä tarkastuksessa. Ja hammaslääkäri totesi että hänestä minun kilpirauhanen tuntuu kaulalla erottuvana. Täytyy varata aika, ja tarkistaa tilannetta..
 
Täällä on tullut sadekuurojakin iltapäivästä asti ja piha märkä, murtsia ei pääse leikkaamaan. Mies onneksi sen hoitaa kun vaan voi. Mutta rehottaa ja pahasti..Kun puutarhalle pääsis multaostoksille..ja kesäkukkia kanssa pitäis laittaa..vasta vähän olen aloitellut.
 
Ottis
Teepä niin I-K. Terävä h-lekuri sulla, kun tuollaisen huomaa ja viel sanookin siitä.

Toi mun mies on varmaan sekoamassa, sillä niinkus olen kertoillut, niin hän vouhkaa tekemistensä kanssa koko ajan ja jos ei muuta niin selittää ääneen kuinka pitää mm. pestä hampaat yms., tömistelee kävellessään, esim. portaat juoksee ylös ja alas. Alkaa käydä hermon päälle. Äsken kävi sitten juosten sammuttamassa töllön ku olis ihan hyvin voinut huikata, ett sammuttaisin sen. Taitaa kortisonilääkitys vähän hiertää nupissa :(. Jos hän puhuu, hän tekee sen tiuskien tai äristen, mutt en ole varmaan kolmeen viikkoon kuullut normaalia sanaa suustaan. Eiku juu, kyllä hän "Helppoa elämää" katsoessaan selitti mulle sitä ääneen koko ajan, kun en ollut katsomassa. Ärsyttää sekin ku sanoo, että "Kato..." vaikka varsin hyvin tietää, ett mullei ole teleskooppisilmiä enkä näe kulman taakse :headwall:.
 
Rominaksella näkyi kyllä hienosti raskaus o-testissä..Mitkähän päivät rominaksella nyt olikaan, tietäis missä vaiheessa noin hyvin näkyy..
MamaStellalla juhlapäivä vain lähestyy..Ihanan paljon vieraita. me parivuotta sitten aivan pienent häät vain pidettiin, mutta hyvin lämmin henkiset ja ikimuistoiset.
Olisin halunnut kyllä että meidät olisi vihitty kukkivien pihapuiden alla omassa pihassa..
 
Ottis
I-K Ja minä alikierroksilla :ashamed:. Elämä on niin tyhjää ja puuduttavaa, ett jos ei yksi ystävä olisi illalla tupsahtanut kylään, olisin varmaan jo kilahtanut ja päätinkin ensi viikonloppuna todella repäistä enkä enää istu iltoja kotona nyhjäämässä, kun toinen toteuttaa itseään :kieh:.
 
Ottis Miksi ei sun proppas pelittäisi. Mikä kiertopäivä sulla nyt olikaan, Joko O-testt näyttää viivojen vahvistumista. vai oliko niin että tänään et päässytkään testaamaan..
Välillä on hyvä tehdä irtiotto ja käydä tuulettumassa ,saa etäisyyttä asioihin ja se tekee hyvää..
 

Yhteistyössä