40+ So what!! (vol.10)

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Aurinkoista Maanantaita kaikille!!

Terri näinhän sen pitäisi mennä "oikeaoppisesti", että asioista/ongelmista juteltaisiin ennen kuin kauheat solmut tulevat :/ .. niitä kun on sitten niin vaikia aukoa..
Alkuun mie kovasti näin yritinkin tehdä - aika tuloksetontahan se oli, "yksinpuheluksi" usein meni.

Meillä saattaa mennä pitkäänkin, ettei ole suuria konflikteja ja sitten - PAM!!
Nyt parina kertana miekin olen malttini menttänyt kun lapsi ei ole ollut kotosalla..aivan yleiseksi huudoksihan se on vain mennyt ..mie kummiskin tykkäisin ongelmista keskustella mutta mies ei tähän oikein kykene - pakenee vaikeita asioista synkistelemällä ja puhumattomuudella.. ja jos yritetäänkin, se menee miehen puolelta NIIN selkeäksi syyttelyksi minua kohtaan - näinhän juuri EI pitäisi tehdä, vaan kertoilla miltä "itsestä tuntuu"..se sormella osoittelu ja vikojen etsiminen VAIN toisesta, ei ole rakentavaa.

Tuosta laihiksesta ennen plussaa..

Kun tapasimme miehen kera syksyllä -03 kävimme viikonloppuisin pe-la(minä vielä viikollahin karaokessa)viihteellä ja sitä %juomaa meni kyllä..ja tupakkaa - huh, huh!! :eek:
..sitten päätin pitää nenun valkaisun pienen, sekä tupakointia vähensin ja tärppi kävi! =)

Ennen tätä viime raskautta, pudottelin painoa sen 7-8kg ja tärppi kävi! :)
..nyt ajattelin, että jospa 5kg saisi tuosta vyötäröltä poijjes ennen kunnon kesäkelejä! B)

Plussaisia kevättuulia joka mökkiin laittelen, jaksuja&oikein hyvää mieltä!!!..

[/url]

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

happihyppy (39).........kp5/28.............yk7(28)............3./1.yht.
mur-mur (44)..............kp5/26-28..yk11 (km2/10).......3./2. yht.
oivikki (41)..................kp10/23-27.........yk10...............1.
Iida-Karoliina (45)......kp11/23-29.........yk12..............5./1. yht.
Rominas (40)...............kp11/25-27........yk11...............2.
liiza (44)......................kp12/24-27.......yk25................4.
MamaStella(40)...........kp12/28............yk1..................6./2.yht.
Inia (43)......................kp12/26-30.........yk21...............1.
taavi166 (38)..............kp12/28-42.........yk13...............3.
Terri (45).....................kp12/27-32..........y.2,5v............2.
nillanilla (42)...............kp13/28-33.........yk10...............1.
haave3 (41)................kp17/28-36........y.2v.................3.
onlydream (37)...........kp21/23-29.........yk?.................3.
ikiemo (45)..................kp22/20-50........y?....................4.
Rinafina (44)...............kp25/31.............yk1...................6.
Sariella09 (43)...........kp32/40..............yk?..................5./1.yht.
Lumisydän (45)...........kp34/28-32.........yk?..................?

Kadonneet lampaat:
Mahdotontako (45)......kp43/29.............yk6..................1.yht.

RKTT

onlydream (37)..............dpo8
liiza (43).........................dpo3
Terri (45).......................dpo1
oivikki (41)....................pp0
[/b]
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1
seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0
sitten dpo1, jne.
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.[/quote]

Mur-mur, mulla on sama juttu sekä parisuhdeongelmissa että laihduttamisessa, että teoreettista tietoa siitä, miten asian suhteen pitäisi toimia on paljonkin. Käytännön toteutus ontuu :)

Mun on ollut viimeaikoina niin ähky ja paha olo itseni ja kilojeni kanssa, että jotain pitää nyt tehdä. Ja tänä kesä varmaan pitäisi käydä lapsen kanssa rantsullakin, kun tykkää niin vedessä polskia, muttei voi päästää yksin veteen. Eli pitäisi pystyä menemään uimapuvussa ihmisten ilmoille. Voi yäks sentään.

Onnea sulle kilojen karistamiseen. Sä onnistuit tosi hyvin viimesyksynä, toivotaan samanlaista tsemppiä nyt.

Hei ja nyt kun aloin tunnustamaan, mitä kaikkea hullua hormoonihuuruissani teen, niin tekaisimpa ClearBluen viikkonäyttöisen raskaustestin. Siis ihan hullua ja täysin turhaa, mutta olihan se kiva nähdä sanat: Raskaana 1-2 viikkoa. Eli hurjasti sitä hcg-hormonia tuossa Ovitrelle-piikissä on. Kenellä on parempaa tietoa siitä kauanko näkyy testissä? Yritin vähän googlettaa, mutten suoraa vastausta löytänyt.

Ja jatketaan samaa hörhöilyö: aika vaalea oli eilinen Sofi (herkkyys 10 mitälieyksikköä) viiva ja tänään kuitenkin digiin plussa. Eli jos siihen liuskaan tulee vähänkään punaista tosiaan merkitsee raskautta. Paitsi tietysti nyt mun tapauksessani :LOL:

Viiva testiin alkoi piirtymään lähes heti eli se varmaan on myös merkki hcg:n määrästä. Millaisia määriä hormoonia pitääkään olla veressä, jotta väri olisi yhtä tumma kuin controllissa.

Mutta nyt on siis löytynyt varma keino saada plussa r-testiin!

Terri, ihania testauksia!! =):heart:

Pregnylistä löysin jotain tietoa..eikös tämä siun Ovitrel ole saman sukuinen lääke?..

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/4/viestiketju/270688/_kuinka_kauan_pregnyl_5000iu_nakyy_r_testissa_

..jollain ei ollut näkynyt enää 4vrk päästä..yleisemmin oli gyne sanonut, että 7vrk pregnyl ainahin näkyy..
Voi kun sie elät nyt jänniä aikoja!!!! ;)

Kiitos linkistä, mur-mur. Miten mä nyt en osaa edes googlettaa :LOL:

Pregnyl ja Ovitrelle tosiaan ovat samantyyppisiä lääkkeitä, joten varmaan samalla tavalla näkyvät. Dpo 8 ei mulla ainakaan edellisillä kerroilla oo enää näkynyt.

Mutta kyllä on hienoa lukea testistä "Raskaana". Sitä kohti kaikki vaan pinnistellään. Kevät tuokoon monta tuollaista tekstiä eteemme.

Ottis
Inia Kiitos kaunis :flower:. Jotenkin olen niin sippi huonosti nukutun yön jäljestä ett ajattelinkin jo, ett miten huomenna jaksaa, mutt pakko on. Eli ei auta ku yrittää tänään kerätä henkistä potentiaalia sen verran, ett huomisen yli päästään ja eletään tuntui miltä tuntui, näytti miltä näytti.

Terri Sä oot kyllä yliveto :LOL:, mutt varmasti kiehtovaa saada plussa r-testiin tavalla tai toisella :). Toivotaan sitä ihan oikeaa plussaa myös parin viikon päästä :heart:.

Minähän en ole miehelle vielä tästä pihtailustani kertoillut, mutt viimeksi kun olisi pitänyt pupuilla ja hän pihtaili, tein kyllä selväksi, että nyt saa petipuuhat vähäksi aikaa olla. 5-6 viikkoa voisi olla ihan hyvä pihtailuaika, ett olis sitten seuraavaan yrityskiertoon sekä intoa että puhtia. Tänään laskeskelinkin, ett jos näin menisi, niin sitten pitäisi odotella sitä juhannusplussaa ja sen verran tässä on näistä joulu-, pääsiäis- aprilli- ja vappuplussayrityksistä jo opittu, ett niitä ei kannata jahdata, joten voipi olla, ett menee koko alkukesä ei-niin-yrityksen merkeissä, sillä sitäkin tänään kalenterista kurkkasin, ett ton jussiplussan jälkeen seuraava shaanssi osuisi samoille ajoilla mitä viime kesänä tulin raskaaksi ja ikävää oli huomata kattelevansa kalenterista heti, ett keskenmeno tulis sitten taas just ku koulut alkas ja olis ikävä aloittaa kouluvuosi taas samoissa merkeissä :(. Mitä tästä siis opimme? Kalenteriin ei kannata tuijottaa eikä laskeskella kiertoja kovin pitkälle eteenpäin, sillä silloin huomaa vain sen, ett tärppiä taitaa olla turha odottaa :ashamed: ja sit alkaa masentaa :(.

Mur-mur Sun miehes on aivan samanlainen jörrikkä ku useimmat suomalaiset miehet eli ne isot asiat haudataan mököttämiseen ja turhaan touhuamiseen ja jos asia nousee pinnalle, osoitetaan heti sormella vastapeluria, ett hänessä on kaikki vika. Niinhän se meilläkin menisi, ett miehessä ei ole mitään vikaa, vaan minä se kaiken pilaan ihan vaan olemalla tyhmä ja oma itteni :kieh:.

Miulla muuten tuo vuoto sitten loppui, eilen vielä siteeseen tuli pikkasen ja tänään ei olleskaan. 4vrk kesti nyt vuoto tällä kertaa, vaikka ei runsasta ollutkaan.

Tikuttelein tuossa ensimmäisen O-testinhin =) hailun hailu viivanen vielä, niin kuin kuuluukin.
Tällä kertaa miulla onkin noita 20mIU/ml Kotitestin liuskoja.

Ottis niin..sitä on niin helppo toista syytellä ongelmista ja pahasta mielestä, itsekkin myönnän näin tehnneeni :ashamed: ..jotain kuitenkin olen tässä parisuhteen aikana oppinut ja pahemmin en enää sormella osoittele. Koetan vain kertoilla kovasti omista tunteistani ja tuntemuksistani tässä ja nyt!! Miehellä menee aina aivan yli, sitä tekstiä tulee ja sammakoita suusta p a l j o n!! :$

..mm.. mies sanoi että "olen AIVAN erillainen nyt kun seurustelun alku aikoina"..Voi härre gyyd!! |O en kait mie heti PIRULLISTA luonnettani hälle nyt ole näyttänyt.. :D ..vaan tosissaan..miehen mielestä miun kuuluisi olla yhtä ihuna nytkin kuin silloin "rakastuneena"!!!!!
..kovat on odotukset..mutta itsessään ei mitään vikaa huomaa.. :(

Ottis
:) Mur-mur Juu, ei sitä enää tässä vaiheessa kovin rakastuneelta vaikuta. Mutt aina pyrin minäkin miestäni kuitenkin silleen kohtelemaan kuin ketä tahansa toista ihmistä eli kunnioituksella ja melkosella kärsivällisyydellä. Toisinaan sitten iskee se piru ja tulee ihan oikeasti sanottua ja tahallaan asioista ilkeästi, niinkus minä toissapäivänä esim. ukon sotkuista, vaikka yleensä niitä kiltisti ja hiljaa siivoilen.

Päivittäjä-Rominas Minut sais tuolta kp-listalta nakata huitsin nevadaan ainakin toistaiseksi. Siirsin nickeni jo tonne taustailijoihin. Vois olla ehkä helpompi unohtaa kaikki piinailu, kun ei kiertonsa vaihetta tuolta listalta näe. Tosin unissanikin osaan kp:n laskea, joten siitä ei ehkä paljon hyötyä ole, mutt katellaan. Päivitysvuoroni yritän kaikesta huolimatta hoidella.

Rentoa mieltä Ottikselle toivottelen kesään. Kovasti olet innokas ja innostava palstailija, joten ihan pelottaa, jos vähennät sitä. Mutta oikein hyvin ymmärrän toiveesi kiertopäivien poistosta. Ja sano vaan reippaasti, jos päivitys ärsyttää, sillä kyllä täällä päivittäjiä riittää ja jos ei riitä, niin sitten jätetään välipäivä. Ettet joudu ottamaan stressiä meidän kiertopäivistämme.

Mur-mur, ei tullut miehelle mieleen, että jotakin olisi muuttunut myös hänessä itsessään sitten suhteen ensihuuman. Sinä olet ottanut ison askeleen, kun olet päässyt syyttelemisistä. Minun täytyy kyllä ponnistella sen kanssa tosi paljon.

Ottis
Terri Kiitos rennon mielen toivotuksista kesään :flower:! Ei tätä mun taustailuani kuitenkaan kestä kuin tän kuukauden, mutt katellaan sitten miten käy. Nythän on vasta kp4 menossa ja mulla on hyvä syy ottaa miehen kanssa puheenaiheeksi Clomifen, sillä se pitäisi aloittaa huomenna jos aloittaisin. Niin ei kuitenkaan tule tapahtumaan, mutt puhunpa siitä hypoteettisena mahdollisuutena, ett mies tietää kuinka piinaavaa tämä aika minulle on ollut. En olisi uskonut itse jossain vaiheessa kypsyväni näin odotuksen odotukseen, ett oikeasti voisin ottaa taukoa yrityksestä, mutt mun pää todellakin tarvitsee sitä.

Ja mitä tohon mur-murin aiemmin mainitsemaan vuotoon tulee, niin mulla oli todella runsasta vuotoa 2 vrk ja eilen illalla muuttui jo vähäisemmäksi. Enää ei ole pöksyissä sidettä, vaan pikkuhousunsuojalla pärjäilen, joten oletan ett limis ei hirmuiseksi päässyt kasvamaan. Positiivisena meille kuuluu kuitenkin sitä, ett mies puheli eilen alkavansa juomislakkoon ja sehän on jo pelkkää plussaa se, vaikkei r-testiin tulisikaan :).

Mur-mur, ei tullut miehelle mieleen, että jotakin olisi muuttunut myös hänessä itsessään sitten suhteen ensihuuman. Sinä olet ottanut ison askeleen, kun olet päässyt syyttelemisistä. Minun täytyy kyllä ponnistella sen kanssa tosi paljon.

Terri Niin, miekin tuota olen fundeerannut..hän ei ilmeisesti tajua, että on muutoksia hänessä itsessäänhin tapahtunut ja eihän alkuhuuma mitenkään kestä samanmoisena kellään..tai todella harvoin!!

Sorrun miekin väsyneenä ja jos en ihan tsemppaa ittiäni syyttelyyn, mutta harvemmin..en kuitenkaan ole se "syytön" osapuoli, meitä on kaksin kappalein tässä suhde leikissä. :)

Tutkijat jopa tutkineet tätä(katsoin brittiläisen dokumentin) ja todenneet, että "kuherruskausi" kestää sen 6kk ja sitten alkaa näkemään toisen osapuolen niitä Ei niin mukaviahin piirteitä! :/

Ottikselle toivotan kyllä mitä parhainta&tuloksia tuovaa taustailua!!!

..itse koetan nyt painoa hieman tipauttaa alespäin ja opetella ulkoilemaan pikkasen enmpi, kohtahan pääsen niitä kesäkukkasiahin laittelemaan!!:flower: =)

JES, Inia, kohta alkaa tapahtumaan!!!

Tosi hienolta kuulostaa, Ottis, sun miehesi viinalakko. Kumpa vaan lähtisi hyvin käyntiin ja pysyisi.

Mur-mur, niin se vaan on lyhyt tuo kuherruskuukausi. Mä olisin veikannut 2 vuotta, mutta että vaan 6 kk. Se yllätti.

Terri tarkalleen ottaen, taisi olla 6-8kk se "kuherruskausi", ei edes 1v!!
Tuollaisenhin tutkimustiedon löysin..
..Aiemmassa tutkimuksessa todettiin, että rakkauden ensihuuma haihtuu ensimmäisen 15 kuukauden kuluessa..

..mutta lyhimmillään kuulemma 3kk tai 100yhdyntää!! :D

Heipähei. Lueskellut olen juttujanne, mutta juurikaan en ole jaksanut kirjoitella. :ashamed: Laiska minä. Yritän olla tämän kierron niinkun en yrittäiskään raskautua. Toki ovista olen jo alkanut tikuttaa, mutta se olkoon vain omaan kroppaan tutustumista eikä mitään tänään pakko panna pakkopullaa. :LOL: Katotaan sit. Niin, ne ovistikkujen viivat ovat olleet sellaisia hailuja, mutta silti on miehen kanssa ahkerasti touhuttu. Se on tää kevät.

Yhteistyössä