40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Surinalle ja Jannikalle, kovasti tsemppiä :hug: :hug:

roosamaria onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Siiri Sisilisko, mulla on ihan samanlainen tilanne, joten kovasti sympatiseeraan :hug: Tämä kuvotuksen tunne on niin kamalaa :headwall: Mulla tämä pahoinvointi alkoi pari päivää sitten ja vähän se vetää mielen matalaksi, kun tietää että tätä on luvassa seuraavat 10 viikkoa :( Muistaakseni mulla ei ollut ihan näin paha olo esikoista odottaessa, tai sitten aika on kullannut muistot :D

Vielä reilu viikko ultraan, toivottavasti aika menis nopsaan...

minnihiiri + murunen rv 6+0
 
Tänään jouduin ekaa kertaa halaamaan vessanpyttyä . Yhtäkkiä tuli karmee olo ja lapset katselivat silmät ymmyrkäisinä vieressä et mikä äitille tuli kun ulkoa piti sisälle rynnätä kesken kaiken. Olin suureen himoooni syönyt suolakurkkupötkylän ja sitten se tulikin kohta jo ylös . Mutta tyytväinen siis oon jos oireita ilmenee . Eli ihan hyvä merkki oli. :x :D
 
Niin, onhan se totta että oli miestä tai ei niin tämän lapsen haluan mutta niin kovin vaikeaa se on kun edelleen rakastaa toista niin, että kipeää tekee..Eihän ne tunteet mihinkään ole hävinneet itselläni. Kun tuntee niin pohjattoman yksinäiseksi. En tiedä....ei tämä näin pitänyt mennä, ei ollenkaan.
Huomenna on aika Kätilöopistolle kun sunnuntaina kävin ensiavussa vuodon ja kipujen takia ja lääkäri laittoi silloin lähetteen Kättärille ja jo nyt tuli kutsu.
Ehkä vauva on lopettanut jo kehityksenä....Ehkä mä menetän kaiken mikä oli tärkeää mun elämässä....
Eihän tämä stressi ja pahamieli tee hyvää vauvalle..tiedän sen..Moni sanoo älä stressaa..Miten helvetissä sekin on mahdollista tässä tilanteessa?
No, mutta huomenna sitten tiedän enemmän.
 
Jannika 07 ensiksi onnittelut pienestä :hug: ja sitten pahoittelut, että tilanne on noin vaikea. Totta kai sinulla on oikeus olla maassa ja itkeä, ei siihen parane toisten tulla sanomaan stressaamisista mitään.
Toivottavasti kuitenkin vauvalla on kaikki hyvin. Tsemppiä huomiselle ja paljon voimia vaikeaan tilanteeseen. :hug: :heart:
 
Jannika ja Surina...tsemppiä :hug:

SiiriS ja Minnihiiri...ei varmaan kauheesti lohduta et mulla toi krapulaolo on jo pikkuhiljaa helpottanut :D Yritän tässä oikein miettiä et missä vaiheessa se helpotti. Ei ole vieläkään ihan kokonaan kadonnut eli saattaa vieläkin joskus iltaisin iskeä. Mutta kyllä ne ekat viikot jonnekin viikoille 13-14 tais olla pahimmat vaikkei sinänsä mistään OIKEASTA raskauspahoinvoinnista kärsinytkään. Hirvee väsy ja krapulaolo etenkin iltapäivisin ja iltaisin. Siksi kai paino pompsahtikin alkuun kilotolkulla kun koko ajan oli pakko syödä jotain. Onneks teki lähinnä mieli kylmiä ja raikkaita juttuja...

Jadette, mä en ole VIELÄ kai kauheasti ikärasismin törmännyt, kun aika niukasti on tästä raskaudesta tiedotettu. Mutta kuulin just eilen et eräissä harrastusympyröissäni oli asiaa spekuloitu oikein isommalla joukolla et onks TOSIAAN eka muksu yms. Kummajainen kai sit olen mutta enpä aio heille omaa elämänpolkuani tarkemmin selostella. Näin tämä nyt vaan on mennyt...kyllä noita ihmettelijöitä varmaan sitten riittää kun asiasta tulee julkinen työpaikalla ja laajemmin tuttavapiirissä. :/

Minä kävin tänään taas vilkuilemassa mammavaatteita. Pakko alkaa tehdä hankintoja. Mutta kyllä ihmetyttää et eikö raskaana olevien naisten ajatella käyvän töissä tai ainakaan sellaisilla työpaikoilla, jossa tarttis pukeutua siistimmin. Suoria housuja yms on tosi vaikea löytää. odottajien kuulus kai kulkea farkuissa ja hippitunikoissa...kivojahan nekin on mut ei sovellu mun töihin :headwall: Eli kesälomia odotellessa...

Pinkkis 21+2
 
Hei vaan kaikille!!Mietin sellaista asiaa,että miten teillä muilla on näitten vauvan liikkeiden ja ennenaikaisten supistuksien kanssa??Mulla tulee huomenna 19 viikkoa ja liikkeitä en tällä hetkellä paljoakaan tunnu vaikka aikaisemmin oon tuntenut!Tänään on myös ollut vähän enemmän supistuksia...Ei tosin ole kivuliaita!!Vatsa kyllä tulee kovaksi,varsinkin jos kävelen paljon tai nostan painavaa tai muuten rasitan itseäni!!Levossa menee ainakin suurimmaksi osaksi ohi...onneksi!!Miten teillä on tuossa viikoilla 18-20??Pliis,kertokaa omia kokemuksianne!!Huolestunko ihan turhaan??Tää on tosi stressaavaa!!Tää on siis mun kolmas raskaus!!

Miita40 ja masuasukki 19 vko
 
miita, mulla istukka edessä, ja vaimentaa kuulema liikkeitä. Oon kyllä tuntenu välillä aika hyvinkin, mutta välillä taas en. Huolestuttaa myös vähän, kun istukka on lähellä kohdun suuta. En tiiä siitäkö johtuu, että rasituksessa kans maha kovettuu ja tulee paineen tunnetta emättimeen, oikeastaan kipuakin. Voi tietysti olla, että lihakset tms. ei enää niin hyvät, kun on revennyt aiemmissa synnytyksissä pahasti. Tässä tuntee itsensä välillä ihan tietämättömäksi ensisynnyttäjäksi.

Mulla kesti pahoinvointi tosi kauan, ihan 18 viikolle asti, ja vieläkin iltaisin närästää. Muuten kyllä voin nyt aika hyvin, ei selkävaivoja tms.

Ikärasismia en ole vielä kokenut, ja itsekin tunnen olevani elämäni parhaassa kunnossa ja nuorekas =) . Vaikka enpä ole monille vielä raskaudesta kertonutkaan, vaan ehkä ovat huomanneet kertomattakin :LOL: . Kerran kyllä kuulin harrastusporukassa, kun jotkut kommentoivat, että on se hyvä kun lapset tehty jo nuorena. Minusta taas lapsia saa tulla niin kauan kuin niitä tulee, miksi pitäisi rajoittaa tietyssä iässä... antaa luonnon hoitaa!

roosamaria ja nuppunen 20 vk
 
Pinkkis ootko surffannut ulkomaisilla äippävaatesivuilla? Sieltä tuntuis löytyvän enemmän noita business-vaatteita... Suomesta saatavat ovat aika hyvin kyllä hippilookia. Onneksi todellakin on kesä tulossa.

Minulla kanssa tämä huono olo pahenee iltaa kohti. Aluksi oli sellainen klo ysin huono olo ja nyt se on siirtynyt klo seiskaan... :D Voi vee.

Siiri S ja matalaenergiamies 6+2
 
Mä oon kans miettinyt tuota ikärasismiasiaa... meillä töissä varmaan enää ei edes kuvitella että me muksuja pykäisimme ja odotan "innolla" ihmisten kommentteja tähän asiaan. Kyllä se vaan on sellainen asia, että rasismilta on kovetettava itsensä ja annettava ihmisten olla ihan mitä mieltä vaan. Roosamarian sanoin: antaa luonnon hoitaa (vaikka sitä luontoa olisi vähän avitettukin...) :D
 
SiiriS...olen hiukan surffaillut vaatteita netistä, mutten tykkää ostaa sieltä. Pitää saada sovittaa vaatteet. Olen jotenkin "epästandardia designia" eli normivaatteidenkin osto voi joskus olla hiukan haasteellista. Mutta kyllähän kesää kohden muuttuu pukeutuminen meilläkin hiukan rennommaksi (ainakin jos kelit lämpenee) eli ehkä voin sittenkin lompsia töihin hippikoltussa :LOL:

Miita, mulla on kans istukka edessä ja olen vasta ihan tässä rv20 tienoilla/jälkeen alkanut tuntea vaavin liikkeitä. Joinakin päivinä tuntuu enemmän, joinakin ei oikein mitään. Istuessa työpöydän ääressä tuntuu minullakin enemmän kun vauvan tila kutistuu. Mutta semmoisia kutituksiahan ne enemmänkin on...en niitä vielä oikein potkuiksi kutsuisi :heart:

Pinkkis
 
jannika&surina yhdyn edellisiin eli vain nainen tietää, miltä tuntuu kun tajuaa olevansa raskaana. itselläni on sama ajatus kuin jääräpäällä eli jos suhde lapsen isän kanssa ei toimisi, niin lapsi menisi edelle. me ollaan sen ikäisiä naisia, että pystytään hoitamaan lapsi myös ilman miestä. totta kai on raukkamaista mieheltä suhtautua niin kuin miehenne suhtautuvat ja täysin käsittämätöntä, miten mies voi niin tehdä. Mutta: naisissa on voimaa ja naiset selviävät. niin tekin selviätte kävi miten kävi. meitä on täällä kannustamassa ja kuuntelemassa teitä.


ikärasismia en ole minäkään kokenut. päinvastoin oli mukavaa jutella erään työkaverin kanssa, joka kertoi saaneensa aikanaan nuorimmaisensa 46-vuotiaana ja hänet oli jopa steriloitu! sanoi, että olen vielä siis nuori (41 vee). monet ovat kyllä todenneet, että en ole niin "vanhan" oloinen. naama ehkä on, mutta luonne ei. ehkä tuo lapsilaumani pitää ajan hermolla.

miita1969 mulla nyt viikkoja 19+2 ja samaa funtsinut. liikkeet tuntuivat aiemmilla viikkoina paremmin ja useammin. laitoin pari päivää sitten vinkin, miten saa liikkeet tuntumaan. söin himooni suklaalevyn ja johan alkoi tuntua! oli ehkä sattumaa, mutta toisaalta makeaa neuvotaan juomaan ja sitten odottelemaan potkuja. toisaalla täällä luin muiden kokemuksia ja joku tiesi kertoa, että näillä viikoilla kohtu nousee ylemmäs, joten liikkeet eivät niin tuntuisi. istukkakin voi niitä vaimentaa. en tiedä, missä istukkani sijaitsee tällä hetkellä. tuon suklaasyöpöttelyn jälkeen huoleni loppui, ja nyt olen tyytyväinen kun/jos tunnen potkun pari muita hommia tehdessäni. ainahan työpäivän aikana ei tule vain kiinnitetyksi huomiota liikkeisiin.

ollaan me "vanhat" naiset onnellisia ja tyytyväisiä, että voimme vielä tulla raskaaksi/olla raskaana ja saada lapsen. annetaan kateellisten oikeasti vanhojen ja luutuneiden ikätovereidemme pyöriä omahyväisyydessään ja kauhisteluissaan. eks ni?

isommat lapseni sain alle 30-veenä ja aina ajattelin, että tämä oli nyt tässä ja omakin elämä saa aikaa, kun lapset isoja. nyt on ihanaa olla paksuna, kantaa isoa vatsaa ja saada vielä pieni pallero. HYVÄ ME!
 
Painuin suoraan yövuorosta ultraan yksityiselle.YKSIN jouduin mennä.......kuka nyt haluaa mukaansa abortin kannattajan?

Siellä oli pieni vaavero,sydän löi hienosti.viikkoja 6+0 ja vastasi myös niitä.Eli,laskettu aika pitää.....23.12.2010

Oli se mahti, tunne kun pikkuisen siellä näki. =) Lapsen tuleva isä, tosin ei ollut asiasta yhtä innoissaan.Sen verran ehkä lämpeni,että sanoi"no onhan se sitten hyvä että kaikki ok"------alakertaa tarkoittiTänään mennään sinne pariterapiaan......Joko hän lämpenee ajatukselle perheenlisäyksestä tai ei.Valinta on hänen.Minun valintani on:anna lapselle elämä.Ihanaa...
 
Onnea Surina :flower: :heart: . Se tietää hyvää kun syke havaitaan jo noin varhain eli vahva ihmisen alku tulossa!!!

Mua otti meidän isäntä aivoon eilen oikein kunnolla. Ärhenneltiin jopa lämmitystermostaatin (lattialämmitys) nupista!!!(isäntä otti suuressa viisaudessaan sen irti jotten pääsisi sitä vääntäämäään :attn: ). Kuulostaa naurettavalta...tiedän :ashamed: . mutta koin sen kauheen loukkaavaksi. Mua kun paleltaa ajoittain niin kovasti et haluun makuuhuoneen lämpötilan olevan korkeempi yöllä... No joo!! Täydennään vielä aikaisempaa viestiäni...eli kun jannikalle kirjoittelin niin mun asenteen taustalla on sellainen josta en täällä palstalla ookaan mitään koskaan puhunut eli: mulla on takana tosi vaikea jalyhyt avioliitto joka oli täynnä henkistä väkivaltaa ja jotenkinm olen muuttunut kyyniseksi miehiä kohtaan. Nykyään mulla siis on uusi elämä uuden miehen kanssa ja lapsetkin on aikaan saatu tässä uudessa elämässä. mutta siksi arvostan niimenomaan lapsen parisuhteen edelle jos parisuhteessa ongelmia. En tiedä saako kukaan "kiinni "sitä mitä ajan takaa mut siksi ajattelen niin kuin ajattelen.
 
Onnea surina :heart: Ihana juttu! Tuolla asenteella selviät taatusti vauvan kanssa yksinkin =)

jääräpää tiedän täsmälleen mitä tarkoitat. Olen täällä jo aiemmin maininnutkin edellisestä liitostani, henkinen ja fyysinenkin väkivalta oli vuosia minulle arkipäivää. Nykyinen mieheni kun ehdotti yhteen muuttamista, sanoin hänelle varoitukseksi että minulle tulee lapset aina ennen häntä..ja hän sen hyväksyi ja kertoi jälkeenpäin että hän arvostaa minua juuri siitä syystä vielä enemmän. Hänen oma äitinsä kun oli alkoholisti, jolle meni se pullo ja oma napa aina lasten edelle :(
Mielestäni lapsen tuleekin olla äitinsä ykkösasia, joten olet jääräpää oikeilla linjoilla =)

Täällä sataa lunta, joten vappufiilis on hyvin kaukana :( Laitoin takkaankin tulen, jotenkin oli niin kalsea talo aamulla kun heräsi...menen iltavuoroon, ja sanoin mun miehelle etten tänä aamuna tee yhtään mitään ennen töihin lähtöä. Siis siivousta ja ruoanlaittoahan ei koskaan lasketa :LOL: kauhea väsymys on aina vaan, ei meinaa se tauti poistua meikäläisestä millään!
Mutta Toivo se siellä vaan porskuttelee, ihanaa eilenkin töissä kun sanoin yhtäkkiä mun työkavereille että hei se potkii :heart: hyvä ettei kaikki hoitsut itketty =)

T. Unna ja Toivo 14+6
 
Yök. Mä oon syönyt kunnolla viimeksi eilen töissä. Sen jälkeen kaikki mitä olen suuhuni laittanut on tullut pihalle. Tai no, söin mä tomaatin ja vähän raejuustoa ja äsken kaksi hapankorppua tuorejuustolla... ei ihan ollut töihin lähtijäksi minusta.

Täällä on aika monella näköjään samanlaista taustaa, minullakin pitkä avoliitto jossa koin tosi pitkälle vietyä henkistä väkivaltaa. Onneksi se nyt kuitenkin on takana, mutta sen ole oppinut että KUKAAN EI enää minua kohtele huonosti.

t. Siiri S ja matalaenergiamies 6+3, sohvaperunoina
 
:'( Terapeutilla käyty.Ilmoitti, että haluaa olla yksin.Minun muutettava pois.Eikä hyväksy lasta.Kun asumme erillämme, ilmoittelee jos haluaa jatkaa.......Voiko aikuinen oikeasti, olla noin omahyväinen?Kuinka edes kuvittelee,että huolisin sen edes takaisin jos ei halua antaa mulle mitään tukea ja turvaa nyt kuin sitä eniten tarvitsen....Auttakaa.....
 
Voi surina70, iso halitus täältä siulle:hug:

Onko asunto avomiehesi nimissä?..sillä kysyn kun sinun on kerran muutettava pois..

Kovasti siulle voimia oman elämäsi aloittamiseen. Pienen ihmisen taimen siellä masussasi, antaa siulle kyllä voimia jaksaa tämä kaikki!!!:heart:

Sinä itse tarvitset nyt keskusteluapua tähän vaikiaan elämäntilanteeseesi, saisit käydä sydäntäsi purkamassa.
..olisiko mahdollista käydä terapiassa(samassa?)..
..laitan vielä linkin..

http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus/valtakunnallinen_kriisipuhelin

http://www.yvpl.fi/index.php?page=au&sivu=au-kokemuksia

..tuollaisen myös löysin..

http://www.ituprojekti.net/



 
surina :hug: :hug: :hug: Voimia!!! Uskon ja tiedän että löydät ilon elämääsi ja yksi suuri ilon aihe on sisälläsi :heart: . Jos mies käyttäytyy ja sanoo noibn ei hän ole suremisen arvoinen! Pää pystyyn ja rakenna "sosiaalinen verkosto" itsellesi eli kuten mur-mur ehdotti niin keskustelua itsellesi tärkeiden ihmisten ja mahdollisesti terapeutin kanssa. Eli nyt koita saada voimia mahdollisista sisaruksistasi, ystävistäsi ja vaikka meistä palstakamuista =) Eli älä jää yksin murehtimaan!! :hug:
 
Kyllä asunto on hänen.Minulla alkaa siis nyt oman etsiminen.Kiitos teille kaikille viellä kovasti.Autatte mua jaksamaan tän kipeän ja vaikean asian kanssa.Yritän käydä eroprosessia jo nyt läpi.Haluan että en tule katkeraksi.

On mulla joitakin hyviä ystäviä keneltä saan apua.Olen jo tänään varannut ajan psykologilta,jotta pääsen tuntojani purkamaan nopeasti.Tiedän pärjääväni ja selviytyväni.Mä olen 40v,terve nainen.Mulla on kaikki edellytykset onnistua.

Tuntuu vaan niin vaikealta ymmärtää toista osapuolta.Hänelle tarjotaan myös uutta mahkua elämälle.Miksi ihmeessä luopuu siitä kun edellytystä on?????Väitti kyllä että hänellä ei ole ketään toista,tai uusia suunnitelmia......

Sanoi myös rakastavansa mutta ei nyt tällä hetkellä kykene mihinkään.......
Mutta, tämä Mami lähtee nyt vaavin kanssa töihin.Vielä monta yötä edessä valvottavana.Mutta on mulla rakas masussa mukana ja se saa hymyn nousemaan korviin asti.
 
Kiitos kaikille vastaanneille!!Huomasin että monilla teillä on istukka edessä,joka vaimentaa vauvan liikkeiden tuntemista!!Mulla on todettu istukan olevan takana ja mulla on todettu taaksepäin kallistuva kohtu!!Surina70 tsemppiä sulle tosi paljon!!Kyllä kaikki vielä paremmaksi muuttuu!!Aattele näin,että sulla on jotain TOSI ARVOKASTA kasvamassa masussasi!!Se on uusi elämämänalku joka tarvitsee sinun rakkauttasi ja joka todella rakastaa sinua!!Älkää hyväksykö fyysistä tai psyykkistä väkivaltaa suhteessanne!!Mulla kans kokemusta kummastakin!! :(

Miita1969 ja masuasukki 19+1
 
Surina onnea ihanista ultrakuulumisista. :hug: Sinulla pieni ihme kasvaa siellä. Olet samoilla viikoilla, kuin nuorin sisareni (35v). Sai esikoisensa vuosi sitten.
Ikävää, että terapiassa meni noin, mutta kannattaa varmaan jatkaa sitä itse. Paljon voimia ja siunausta elämääsi ja oikein hyvää raskausaikaa. Tv Uudi :hug: :heart:
 

Yhteistyössä