40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Heippa pitkästä aikaa! Surina70 ja muut, joilla miesongelmia, teillä on tosiaan maailman arvokkain lahja sisällänne! On varmasti vaikeaa, todella vaikeaa tulla hylätyksi tällaisessa tilanteessa, mutta jaksatte varmasti! Lukekaa Helvi Hämläisen elämäkertaa. Hän teki lapsen suurinpiirtein yksin 30-luvulla, mutta ei koskaan katunut päätöstään. Hän on todella naisen ja äitiyden puolesta puhuja ja ällistyttävän vahva ihminen ollut.
Hyvää vappua teille kaikille!
Mulla olo jatkunut mukavana. Töissä on ollut helppo olla. Päivällä vedän päikkärit ja olen iloinen kuvotusten tunteista! Nyt kun kaikki menisi hyvin loppuun asti, kuten meillä kaikilla.
Kuulumisiin! Neuvola on ensi viikolla.
 
Hyvää vappua kaikille minultakin, ja yksinäisille erityisesti lämpimiä ajatuksia, niin minäkin olen aina ajatellut että lapsi ennen miestä, jos on pakko valita, ja eronkin jälkeen vaikka mitä ajatuksia tuli mieleen että olisi pitänyt toisin tehdä niin ei kyllä kertaakaan sitä katunut että oli saanut kaksi lasta.
 
Helsingissä on kyllä neuvola-puolella asiat huonommin kuin 90-luvulla kun isommat lapseni sain,
lääkäriin pääsee ekaa kertaa vasta viikolla 26 noin ja hammaslääkäriin kun tilasin aikaa niin tarjottiin tuonne syyskuulle kun saattaa jo vauva syntyä, laskettu aika silloin, jotta hienoa eikö vaan?
Ehdotti että mene yksityiselle jos ei miellytä....meinasi verenpaine nousta kun ilmoitin olevani veronmaksaja ja työssäkäyvä ihminen jolla on myös oikeus edes raskausaikana päästä terveyskeskuksen hammaslääkärin tarkastukseen. Monesti olen yksityisellä käynyt, mutta jotenkin tuli sellainen tunne että samat oikeudet minulla on kuin muillakin.
 
Hyvät vaput Siiriltäkin. Täällä sitä istutaan miehen kanssa telkun ääressä pepsimaxin kanssa ja katsellaan Tartu mikkiin... (tätä kyllä varmaan tehtäisiin ilman raskauttakin) :D

Olo on kyllä aika heikko, ostin tänään sea band-rannekkeet, mutta vielä en sano tehosta mitään :|
 
Hyvät vaput täältäkin!

Tulin pitkästä aikaa yöksi töihin. Vähän jännittää tämä valvominen, lähinnä tuon insuliinin takia. Oli sokeri matalalla jo kun läksin töihin, mutta pistettävähän se vaan oli. Kovasti yritin kyllä tankata ja otin evästä mukaan, täytyy yön aikana mittailla ja syödä vähän aina kerrallaan. Ja saas nähdä, että miten huono olo sitä huomenna on! Pari viimeistä kertaa kun on yövuoron jälkeen saanut sitten seuraavan päivän oksentaa...

Muuten kaikki hyvin, Toivo myhkyää masussa koko ajan. Ihana tunne :heart:

Rauhaisaa viikonloppua teille kaikille! Ja surina muista että täällä ollaan jos pahalta tuntuu, :hug: sinulle!

T. Unna ja Toivo 15+0 :heart:
 
vauvatoive10 täällä samoin. sain hammaslääkärin elokuulle. varasin ajan myös suuhygienistille, jolla jo kävinkin. sinne sai ajan melko nopeastikin. itse asiassa oisin päässyt parin viikon päästä, kun soitin, mutta voin silloin vielä huonosti, joten otin myöhemmän ajan. kävi vielä niin, että suuhygienisti totesi purukaluston olevan hyvässä kunnossa ja siirsi aikani marraskuulle. totesi, että voisi olla hankalaa olla tuolissa ison mahan kanssa elokuussa. pääseekö hesassa suuhygienistille? jos, niin voisit aloittaa siitä.

totta on, että 90-luvulla oli neuvola- ja hammaslääkäriasiat paremmin. silloin pääsi raskaana ollessaan jonon ohi hammaaslääkäriin. neuvolakäyntejäkin oli useammin.

mullakin oli hulvaton vappuaatto: nukahdin n. 19.30, heräsin 21, käväsin iltapesulla ja yöunille nukahdin 22. töiden jälkeen kävin nopeasti kaupassa ja sitten makoilin lehden kanssa nukahtamiseen asti. vaikka pahin väsymys on hellittänyt, niin perjantaisin työviikon jälkeen olen ihan puhti pois.

tänään vapputorille menoa miehen pikkusten kanssa - omat huitelee kavereitten kanssa, ei ne enää äidin kanssa viitti lähteä. nyyyh!

MUKAVAA VAPPUA KAIKILLE!
 
Tervehdys kaikille!

Surina 70, sulla harvinainen lahja sisällä varsinkin tässä iässä! Saat moninverroin sisältöä ja iloa elämääsi tästä pienestä sen kasvaessa aikuiseksi luonasi kuin parisuhteelta...vaikka ei olisi suurempia ongelmiakaan. Olen usean kanssa samaa mieltä siitä että lapset on miestä tärkeämpiä, ainakin tällä elämänkokemuksella voin sen sanoa. Eikä Surina sulla ole vielä uusi rakkauskaan poissuljettua kun pääset nollaamaan tilanteen ajan kanssa vaikka terapeutin ja ystäviesi avulla...pidä silmät ja korvat auki ja näe ulos maailmaan...siellä on vaikka mitä ja me olemme täällä koneessa sitten myös :heart:

ON: toissa yönä koko yön herättäviä supistuksia ja välillä aina 30-60min unta. Aika tehokkaaan tuntuisiakin. pahin yö tähän mennessä ja aamulla äiti-pkl tarkistukseen ja vkl jälkeen taas uudelleen, onneksi vauva on jo 1700g mutta riskit on vielä suuret tässäkin vaiheessa jos syntyy vaikkakin olisivat hallittavissa eli Päikki ota sinäkin vaan vielä iisisti muutama viikko!

T Star67 ja Nuppu 31+1
 



Nimimerkki............monesko..........LA

Hepuli71 (38).........2 lapsi...............1.7.2010, TAYS
Star (43)................3 lapsi...............2.7.2010
Päikki (41)..............2 lapsi...............3.7.2010
Jadette (40)............3 lapsi...............6.7.2010
Minni (46)...............2 lapsi...............12.7.2010
Kääkkänä (33)........5 lapsi...............27.7.2010, EKKS
Sukulaku ................2 lapsi...............27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi...............9.8.2010
Roosamaria69 (40).3 lapsi...............17.9.2010, Naistenklinikka
Pinkki69 (xx)...........x lapsi................6.9.2010
Miina70 (39)...........4 lapsi................6.9.2010, LKS
Emily67 (42)...........1 yhteinen.........xx.xx.xxxx
vauvatoive10 (42)..3 lapsi...............28.9.2010 Kätilöopisto
tete-a-tete (41)......5 lapsi...............20.9.2010
miita1969 (40)........3 lapsi...............23.9.2010 Tyks
Discovery (40++)....6 lapsi...............10.10.2010
Unna68 (41)...........3 lapsi...............18.10.2010
Rinja (39)................x lapsi...............xx.xx.xxxx
Tirlittan1968 (42)....2 lapsi...............15.11.2010 Jorvi
Jääräpää (xx)..........3 lapsi...............xx.xx.xxxx
Siiri S (39)................1.lapsi..............20.12.2010, TAYS
minnihiiri68(41)........2.lapsi..............22.12.2010, PS
Maikki (43)...............2 lapsi..............01/2011
Surina70(40v.).........x lapsi..............23.12.2010 PS


Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt
Tirulii (41).............1 yht...........24.01.10.........22.1.2010 tyttö :flower:
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.01 2010.....1.2.2010, tyttö :flower:
Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika :flower:

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi
Mur-mur
 
Alkuperäinen kirjoittaja surina70:
Kyllä asunto on hänen.Minulla alkaa siis nyt oman etsiminen.Kiitos teille kaikille viellä kovasti.Autatte mua jaksamaan tän kipeän ja vaikean asian kanssa.Yritän käydä eroprosessia jo nyt läpi.Haluan että en tule katkeraksi.

On mulla joitakin hyviä ystäviä keneltä saan apua.Olen jo tänään varannut ajan psykologilta,jotta pääsen tuntojani purkamaan nopeasti.Tiedän pärjääväni ja selviytyväni.Mä olen 40v,terve nainen.Mulla on kaikki edellytykset onnistua.

Tuntuu vaan niin vaikealta ymmärtää toista osapuolta.Hänelle tarjotaan myös uutta mahkua elämälle.Miksi ihmeessä luopuu siitä kun edellytystä on?????Väitti kyllä että hänellä ei ole ketään toista,tai uusia suunnitelmia......

Sanoi myös rakastavansa mutta ei nyt tällä hetkellä kykene mihinkään.......
Mutta, tämä Mami lähtee nyt vaavin kanssa töihin.Vielä monta yötä edessä valvottavana.Mutta on mulla rakas masussa mukana ja se saa hymyn nousemaan korviin asti.
Hei,
aivan kuin itse puhuisin kun luen sun viestiä.
On helvetin vaikea ymmärtää toista osapuolta. Meilläkin mies sanoo rakastavansa MUTTA sitä en enää usko. Koska oikeesti, JOS rakastaa niin silloin ei halua eroa. Yritän tässä itselleni tolkuttaa että se ei rakasta sua/teitä että saisin vihan tulemaan. Välillä tuleekin ja joskus taas lohduton suru.
Oliko teille ennen tätä mitään mistä olisit voinut aavistaa tulevan? että haluaa eron?
Meillä ei (tai sitten olen niin tyhmä etten huomannut) edellisenä päivänä olimme yhdessä kaupoilla, kävelimme käsikädessä ja suunnittelimme elokuista risteilyä ja että seuraavalla viikolla mennään ulos syömään ja leffaan..ja sitten PAM! raskaustesti positiivinen ja sanat: haluan eron !
että näin...täällä.

Ultrassa kävin torstaina, siellä se pieni oli ..näkyi jalat ja kädet..sydän sykki vinhasti :heart:
Olin niin onnellinen mutta samalla niin pohjattoman surullinen :( kun eihän tämän näin pitänyt mennä..ei . Olisi pitänyt olla onnellinen isä mukana...
No, mutta näillä eväill mennää mitä mulle annetaan...

Jos haluat kirjoitella voit kirjoittaa suoraan skorpioni2002@yahoo.com

:heart: :della Jannika

 
Heippa!

On sitten Waput juhlittu...meni meillä ihan yhtä riehakkaissa merkeissä kuin monella muullakin näköjään...eli kotisohvalla nuokuttiin :LOL:

Tänään olis tarkoitus käydä hiukan kyläilemässä ja sitten puuhailla iänikuisia kotihommia.

Mulla on alkanut koivuallergian oireet ja yllättävän rajuina näköjään. Pahus :( Ajattelin et raskaus ois voinu niitä lieventää, mutta ikävästi ahistaa jo henkeä ja astman tyyppistä köhimistä pukkaa. Sain keväällä kyllä neuvolalääkäriltä reseptin avaavaa lääkettä varten, mutta niin toivoin ettei mitään lääkkeitä tarttis nyt raskauden aikana käyttää. Mites teillä muilla...oletteko nyt tai aiemmissa raskauksissa käyttäneet allergiaan mitään? Kai se täytyy kuitenkin sit niin ajatella että vauva voi hyvin jos äiti voi hyvin ja niitä lääkketä ottaa jos henki ei kulje :/

Leppoisaa sunnuntaipäivää kaikille! Täällä aurinko paistelee...

Pinkkis B)
 
Nonni. Sitä on sitten meikäläisen yksi teini vetässy ekan känninsä eilen illalla. kyseessä 15 vee tyttö. Oli kuulemma saanut peräti pullollisen siideriä jonkun hakemana ja kaverille kanssa. Olivat jotain muutakin saaneet sieltä täältä. Ei muuta kuin tytöt kotiinsa äitien saattelemana, vaikka oli tarkoitus heidän olla meillä yötä. Tänään sitten keskustelua aiheesta ja sanktiona viikon ajan suoraan koulusta kotiin ja illat perheen parissa. En huutanut enkä raivonnut. Muistan vielä omat hölmöilyni tuon ikäisenä, eikä mullekaan huudettu. Kesti aikansa ja kun uutuudenviehätys oli hellittänyt, niin loppui kokeilutkin.

Ollaan sitten koko perheen voimin naljailtu ja näytetty neidille videoita illan jutuistaan, kuten "muuta en ole juonut kuin simaa". Tuhdit simat jossain tarjolla! :)

Tulihan taas perspektiiviä eloon: teinihölmöilyt ja vauvan aktiiviset potkut samassa paketissa. Heh, tää on elämää.
 
Jannika07 voi kun ihanaa kun vaavi siellä masussa heilutellut pikku jalkojaan&käsiään, ilmoitellut ittestään selkeästi - pieni sydänkin pompsutellut!!:heart::wave:

..tämän parisuhde surun keskellä, niin ihana asia tapahtunut kuitenkin :heart:..
 
Jannika07, onnittelut UÄstä :heart:

tete-a-tete, meillä käytiin vasta läpi esikoisen 9v ( poika) kanssa läåi toi eka-tupakasta-kiinnijäämis-rumba. Sanktiot suurinpiirtein samat kuin tielläkin. Pelottaa vaan nuo kaikki vaiheet näiden kaikkien muksujen( kohta 3) kanssa vielä edessä...

ON: viime yönä heräsin klo4.30 kun supisti aivan elääimellisesti maximaalisen kivun kanssa. Vääntäydyin sengytsä lattialle nelinkontin, ei aua, mutta huusin apua ja luulin kuolevani. kesti ikuisuudelta tuntuvan ajan ehkä 4-5min, mieskin heräsi ihmettelemään... meni kuitenkin ohi eikä tullut uudelleen. Nyt pelottaa mennä nukkumaan, jos tulee uudelleen soitan ambulanssin... sama kipu kuin edellisillä kun oli salissa ja huusin epiduraalia kun ilokaasu ei enää auttanut puolivälissä avautumisvaihetta...No onneksi on huomenna äiti-pkl kontrolli.

T Star67 ja Nuppu 31+2
 
Voi Star, tuo kuulostaa jo huolestuttavalta. Tuollaiset supistukset eivät varmasti ole pelkkiä harjoitussupistuksia... onneksi pääset äitipolille.

Itselläkin supistuksia nyt on alkanut tulemaan. Kävin tässä lenkillä ja pari kertaa oli totaalisesti pysähdyttävä, niin napakoita supistuksia tuli. Supparit eivät ala ylhäältä, vaan ovat melko alahaalla ja pahin kipu tuntuu kohdunsuun paikkeilla. Muutenkin lenkkeily alkaa jo vähän tuntua siltä, kuin kävelisi pallo jalkojenvälissä. Tämä alkaa nyt olla sitä ihanaa loppuraskauden aikaa. Kaksi kuukautta tuntuu hel......sen pitkältä ajalta, kun olo vain menee tuskaisempaan suuntaan. Närästys myös astunut melkein jokapäiväiseksi riesaksi, samoin istuessa masu painaa rintalastaa. Jalat turpoaa illasta, mutta nukkunut olen nyt kuin tukki ja siitä olen iloinen. Alkaa vähiin käyvät pitkät aamu-unet hirvittämään. Niistä pitää nyt nauttia niin kauan kuin ne on vielä mahdollisia... ja siksipä täällä roikutaan vielä tähän aikaan.

Jadette 30+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jadette:
Itselläkin supistuksia nyt on alkanut tulemaan. Kävin tässä lenkillä ja pari kertaa oli totaalisesti pysähdyttävä, niin napakoita supistuksia tuli. Supparit eivät ala ylhäältä, vaan ovat melko alahaalla ja pahin kipu tuntuu kohdunsuun paikkeilla. Muutenkin lenkkeily alkaa jo vähän tuntua siltä, kuin kävelisi pallo jalkojenvälissä. Tämä alkaa nyt olla sitä ihanaa loppuraskauden aikaa. Kaksi kuukautta tuntuu hel......sen pitkältä ajalta, kun olo vain menee tuskaisempaan suuntaan. Närästys myös astunut melkein jokapäiväiseksi riesaksi, samoin istuessa masu painaa rintalastaa. Jalat turpoaa illasta, mutta nukkunut olen nyt kuin tukki ja siitä olen iloinen. Alkaa vähiin käyvät pitkät aamu-unet hirvittämään. Niistä pitää nyt nauttia niin kauan kuin ne on vielä mahdollisia... ja siksipä täällä roikutaan vielä tähän aikaan.

Jadette 30+6
Voi ei :D

Tällaistako tämä nyt sitten on... mä olen oksentanut koko viikonlopun ja jäin sitten pois töistäkin tänään, kun en millään päässyt ovesta ulos ilman kakomista. Nauroin ääneen itselleni, kun istun pöntön vieressä SeaBand-rannekkeet ranteissa. Ei tainnut olla näistä apua. Lahjoitetaan "hyvin palvelleet" rannekkeet tarvitsevalle! Mää pikkusen kyllä epäilen, että osa tästä pahoinvoinnista on ihan vaan jännitystä, sillä mulla on se ar-ultra tänään. Tuli nyt sitten nauru tuosta Jadetenkin tekstistä, kun ne vaan vaivat vaihtaa muotoaan. Missä se on se seesteinen, hehkuva odotus?

Siiri S, 7+0, toivottavasti
 
tete-a-tete känniä meillä ei vielä ole koettu, mutta ei kai siihen kauaa mene vaikka kuinka yrittäis varjella! Mahtoi teillä tyttöä ottaa päähän kun esititte videota :LOL: mä voisin kyllä tehdä ihan tuon saman, huumorilla kai nuo on osittain läpi vedettävä. Niin ja toivottava että ne osais nolostua =)

Supistuksista: mä tunsin ekan omani viikonlopun aikana...kesken seksin :ashamed: Me kun ollaan tälläsiä kypsiä naisimmeisiä, niin voinkin teiltä kysyä että oletteko huomanneet muutosta itsessäne raskauden aikana seksin suhteen? Meillä kun isäntä jo totesi, että hän ei tiedä jaksaako mun vauhdissa jos tällästä on lokakuulle asti.. :LOL: Ja musta tuli kyllä ihan yllättäen täysin kyltymätön, alkuraskaudessa kun ei voinut ajatella seksiä ollenkaan ;)

Ei taida musta enää olla yövuoron tekijäksi, kyllä on ollut sen verran raskasta toipua siitä pe-la yövuorosta. Sokerin kanssa ollut ongelmia, pitänyt yöllä herätä nyt syömään ettei liian alas laskisi! Täytyy tarkkailla, että jos insuliinia pitääkin nyt sitten vähentää.

Onneksi vapaapäivä ja aurinko paistaa, aion pestä talvitakit tuonne ulos kuivumaan aurinkoon. Eilen tosin täällä satoi vielä lunta...

T. Unna ja Toivo 15+3
 
Alkuraskauden ultrasta kotiuduttu. Kaikki hyvin. Matalaenergiamiehen sydän sykki ja vastasi juuri niitä viikkoja mitä pitikin, eli tänään 7+0. Huonovointisuus pyyhkiytyi kerralla pois (sanoo hän ja kääntyy kohti pönttöä...) :D :D

- Onnellinen Siiri ja matalaenergiamies 7+0
 
Unna68 KYLLÄ! musta on tullut todella kyltymätön vonkaaja! Voisin harrastaa seksiä vaikka päivittäin. Tylsää vaan, kun mies ei. Viime yönäkin yritin viekotella kello 2, mutta eihän tuo innostunut. :(

Hassua tää seksihomma on. Muistan sellaisenkin ajan, kun seksi ei kiinnostanut yhtään ollessani lasteni isän kanssa. Se oli suorastaan pakkopullaa. Ja nyt sitten ihan toisinpäin! Olen suorastaan tyypillinen mies eli ajattelen seksiä nykyään useita kertoja päivässä. :saint:

On tässä raskaudessa ollut sekin aika, kun ei kiinnostanut yhtään. Pelkkä suukottelu kun sai yrjörefleksin lähes laukeamaan.

Aika aikaans kutakin. Synnytyksen jälkeen ja yövalvomiset siihen samaan, niin voin ehkä olla haluton hanna.


Siirille paljon onnea ultrakuulumisista! Yrjöäminen on vain hyvä merkki, vaikka ei se pää pöntössä ollessa aina siltä vaikuta.

Star kerrothan, mitä äitipolilla sanotaan. Onneksi pääset sinne pian, niin ei tarvitse itsekseeen olla huolissaan.
 
Star-67 ja Jadette, ottakaahan rauhallisesti, kun noin supistelee.
Mulla on huomenna neuvola. Ihan kiva päästä kuulemaan sydänääniä. Toivottavasti kaikki on hyvin!
Mulla ei ole noin huonoa oloa, kun sulla Siiri Sisilisko. Toi ei oo varmaan kauheen mukavaa, mutta onneksi pahoinvointi on hyvä merkki =) Mäkin olen iloinen kaikista pahoinvointiin liittyvistä oireista, hassulta kuulostaa varmaan. Onnea myös hyvistä ultrakuulumisista!
Vielä tää masu on sen verran pieni, että hyvin pystyy pyöräileen töihin ja käveleen. Jadeten kuvailut ovat ihan mielenkiintoisia.

Kuulumisiin!
 
Pinkkikö se kyseli allergialääkkeistä, mulla myös sekä leppä että koivuallergia.
Aloitin ottamaan Xyzalia jo ainakin 2-3 viikkoa sitten. Sitä ja Zyrteciä kuulemma uskaltaa ottaa.
Pitää hyvin oireet kurissa. En ole tarvinnut tänä vuonna lisäksi nenäsumuja enkä silmätippoja, kun olen ottanut tabletin säännöllisesti.
 

Yhteistyössä