40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Kiitos onnitteluista ja kiva tosiaan vaihtaa tuntemuksia.
On tää jotenkin järkyttävää, tätä luomua ei sitten meinaa uskoa todeksi ja
päässä pyörii vaan negatiivisia ajatuksia:
onkohan se kohdun ulkopuolella, keskeytyy kumminkin... jne.
Kai sitä suojelee itseään jottei sitten pety jos kaikki tyssää lyhyeen.
Hienoa lukea Annekristiinasta, itsellä aikas samanlainen tyttö ja nyt sitten tosiaan toinen tulossa.
Ymmärsinkö oikein, vauvatoive10, että sulle on kolmas tulossa 09/10?
Minkä ikäisiä sun vanhemmat lapset on?
 
Maikki, noi isot veljet on syksyllä syntyneet myös , isompi tulee syyskuussa 15 vuotta ja pienempi veli 13 vuotta lokakuussa. Joten hoitajia riittää, saas nähdä.....toiveet korkealla että apua saa ja sylejä riittää.
Annekristiina, ihanalta kuullostaa tuo neiti LUMI =)
 
Olen itse tuollainen perheen kuopus joka sulle, vauvatoive, on tulossa, eli isot siskot 16-18 vuotta vanhempia.
Kuopus jää aika usein vanhemmilleen läheisimmäksi, minä itse ainakin olen jäänyt.

:eek: väsy ja nälkä on tullut kuivioihin. Karkkilakko pitäis aloittaa...
 
Maikki, minkä ikäinen sun äiti oli kun synnyit?
Varmaan nuorempi kuin minä, oletan, koska olin jo 28 ja 30 kun pojat syntyi.
Kuopuksella on eri isä kuin pojilla, olen ollut jo 4 vuotta tässä uudessa avioliitossa.
Miltä sinusta tuntui olla pikkusiskona kun isot siskot oli jo aikuisia?
 
Maikki67 ja vauvatoive10, samaa vuosikertaa täälläkin ja sama tarina. 1. lapsi 5vuoden yrityksen jälkeen IVF alkuinen, sitten 6v yritystä ja luomuylläri lopulta kun oltiin lakattu yrittämästä syntyi kun olin 39v ja sit tämä raskaus nyt kun olen jo tättänyt 43v myös luomu ja näiden kahden luomun välillä 2 keskenmenoakin välissä... jotenkin tässä iässä me nyt vaan ollaan niin hedelmällisiä B) Jospa niitä munasoluja oiskin jääny noina vuosina säästöön ja uskaltais toivoa viel lisää :p :p

T Star67 ja Nuppu 30+3
 
Surina70(40v.)......la 23.12.2010 PS..........Eli,rv 5+4 nyt menossa.Avomiehelle kerroin....ei halua lasta.Olisi kuulemma ehdottanut kihlauksen purkua ja eri osoitteita muutama päivä sen jälkeen kun kerroin raskaudesta.Oli siis päättänyt jo erota koska suhde ei toimi.Painostaa aborttiin kovasti :ashamed:
Varasimme pariterapiaan ajan kuitenkin,katsotaan miten käy?Itkettää nyt kovasti....olen yksin.
 
Surina70 oli pakko tulla sulle kommentoimaan. Onnea pienestä ensin. Älä anna avomiehesi painostaa sinua aborttiin, pärjäät kyllä. Tuolla iällä ei muutenkaan enää ole niin helppoa tulla raskaaksi, niin että voisit katua aborttia kovastikin.

Toivon kovasti, että saatte suhteen toimimaan, mutta jos tienne kuitenkin erkanevat, niin sinulla on se pieni. Tsemppiä kovasti. :hug:

Roosamaria onnea hyvistä kuulumisista :heart:

Maikki onnea sinullekin. :flower:

Jääräpää hyvä, että kaikki on ok. :heart:
 
Surinalle suurensuuri halaus. Älä anna painostaa itseäsi mihinkään mitä et halua. :hug: :hug:

Oma olo on aivan järkky. Minulla on nyt vähän toista viikkoa ollut KRAPULA. Yök. Siis sellainen oksennanko vai enkö oksenna krapula (jos joku siis tietää mikä sellainen on :LOL: ). Ja kunnei tiedä auttaisiko siihen syöminen vai syömättä jättäminen. Lisäksi olen aivan totaalisen poikki. Käyn töissä ja nukun. Puolisoni on ristinyt salamatkustajan "matalaenergiamieheksi", koska tämä vetää mun energiat ihan nollille... Iltapäivisin on vatsa ihanasti turvoksissa. Olen käyttänyt farkkuja, jotka jäivät suuriksi kun laihduin tuossa talvella 8 kg ja ne tosiaan on muuten isot, mutta iltapäivisin joudun avaamaan napin ettei jää kauheaa rantua.

Ultraan on tasan viikko. Pelottaa ja jännittää. Muistan niin elävästi sen tyhjyyden tunteen, joka viimeksi ultrassa tuli, kun kätilö sanoi, että "ei täällä kyllä mitään ole", ihan kuin mä olisin kuvitellut ne raskausoireet ja positiivisen testin... ja itseasiassa sellainen kuva miehelleni jäikin, koska hän ei ollut koskaan aiemmin kuullut termiä "tuulimuna".

Tällaisiin kuviin tälläkertaa.

Ihana kuulla annekristiinankin kuulumisia.

t. Siiri S ja matalaenergiamies 6+1
 
Surina: meille naisille, eikä miehille, on annettu kohtu ja lisääntyminen ehkä siksi, että meissä on niin paljon enemmän voimaa ja viisautta kuin miehissä. Eli me selviämme mistä vaan =) Mun tulee oikeastaan sääli näitä miehiä, voi kun he tajuaisivat että mistä kaikesta jäävät paitsi. Toivotaan että kaikki kääntyisi parhain päin teilläkin! Onko sinulla muita läheisiä, jotka voisivat tukea sinua?

roosamarialle onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Onnea myös Maikille :flower:

Olitte kirjoittaneet niin paljon, että anteeksi jos jäi joku huomioimatta...

Omaa napaa sen verran, että kurkunpää oireilee vieläkin :( töihin läksin eilen ja aivan on nyt puhti poissa kahden työvuoron jälkeen...en tajua miten jaksan syyskuuhun asti!
Huh, kyllä tämä ikä vaan tuntuu :)

T. Unna ja Toivo 14+4
 
Neuvolakuulumisia rv30+4: Vauva köllii perätilassa. Fundus-mitta oli yli käyrien: 31 cm. Oma paino ei edelleenkään ole noussut lainkaan. Proteiinia virtsassa hippasen. Verenpaine kuitenkin ok. Hemo 115.

Viime yönä oli tunnin ajan tosi kipeitä supistuksia ja pelkäsin, että se on menoo ny, mutta onneksi helpotti.
 
Hei, pitkästä aikaa ja tervetuloa omasta puolestanikin uudet odottajat.

Oletteko kohdanneet ikärasismia viimeaikoina? Omalla kohdalle sitä on nyt sattunut... ai miten se koskeekaan :ashamed:. Eniten tässä riipaisi oman sisaruksen kommentointi. Ei ollut edes ensimmäinen kerta ja niin kun sitä aitoa tukea niiltä lähimmiltä kaipaisi. Sisko tässä naureskeli ja puhui suorastaan halveksuvasti ystävättärelleen raskaudestamme. Satuin kuulemaan sivusta - sitä ei ollut tarkoitettu sillä hetkellä korvilleni, mutta otin asian puheeksi ja kerroin, mitä kuulin. Sisko ja toinenkin, olivat sitä mieltä, että melko iäkkäitä vauvansaajia ollaan. Heidän lapsensa ovat saaneet tälle samalle vuotta omia pikkuisia, eli siskoistani on tullut mummoja. Mietin ensin, että karehtivat vaan, mutta sitten alkoi harmittamaan ilkeät piikittelyt ja pahoitin oikeasti mieleni. Onhan se tietty eri tilanne, kun ollaan puolta vanhempia kuin nämä parikymppiset nuoret vanhempina. Jotenkin sitä vaan ajattelee, että mitäköhän se mahtaakaan kenellekään kuulua, minkä ikäisenä lapsia hankimme.

Mieli meikäläisellä on heitellyt nyt muutenkin aivan kummallisen nopeasti laidasta laitaan ja kun huono hetki tulee, niin melkein ahdistaa. Välillä menee ihan yöunetkin ja se vasta onkin kurjaa, kun yön tunteina moisia asioita alkaa pohtimaan.

Neuvolassa tuli kanssa käytyä. Fundus-mitta oli 28cm, eli yläkäyrillä täälläkin mennään. Vauvan asento on vaihdellut... nyt oltiin raivotarjonnassa, edellisellä kerralla perätilassa ja sitä edellisellä raivotarjonnassa. Kovasti siis tuntuu vielä pyörivän ja potkutkin tuntuvat milloin missäkin, eli vilkas viipperö.

Toivottavasti Päikki pikkuisenne jaksaa vielä hetkisen masussa viipyä - olisi vähän liian pieni vielä syntymään. Selviytyisi varmasti, mutta raskas keskolarumba olisi edessä. Koitahan nyt ottaa rennosti, että supistelu rauhoittuu.

Jadette 3o poks
 



Nimimerkki............monesko..........LA

Hepuli71 (38).........2 lapsi...............1.7.2010, TAYS
Star (43)................3 lapsi...............2.7.2010
Päikki (41)..............2 lapsi...............3.7.2010
Jadette (40)............3 lapsi...............6.7.2010
Minni (46)...............2 lapsi...............12.7.2010
Kääkkänä (33)........5 lapsi...............27.7.2010, EKKS
Sukulaku ................2 lapsi...............27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi...............9.8.2010
Roosamaria69 (40).3 lapsi...............17.9.2010, Naistenklinikka
Pinkki69 (xx)...........x lapsi................6.9.2010
Miina70 (39)...........4 lapsi................6.9.2010, LKS
Emily67 (42)...........1 yhteinen.........xx.xx.xxxx
vauvatoive10 (42)..3 lapsi...............28.9.2010 Kätilöopisto
tete-a-tete (41)......5 lapsi...............20.9.2010
miita1969 (40)........3 lapsi...............23.9.2010 Tyks
Discovery (40++)....6 lapsi...............10.10.2010
Unna68 (41)...........3 lapsi...............18.10.2010
Rinja (39)................x lapsi...............xx.xx.xxxx
Tirlittan1968 (42)....2 lapsi...............15.11.2010 Jorvi
Jääräpää (xx)..........3 lapsi...............xx.xx.xxxx
Siiri S (39)................1.lapsi..............20.12.2010, TAYS
minnihiiri68(41)........2.lapsi..............22.12.2010, PS
Maikki (43)...............2 lapsi..............01/2011
Surina70(40v.).........x lapsi..............23.12.2010 PS


Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt
Tirulii (41).............1 yht...........24.01.10.........22.1.2010 tyttö :flower:
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.01 2010.....1.2.2010, tyttö :flower:
Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika :flower:

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi
Mur-mur
 
Onnittelut plussassta Maikki43 ja Surina70.

Jaksuja sulle Surina70, toivottavasti pariterapia auttaa, peesaan Uudia, älä anna miehesi painostaa sinua.

Kiva kuulla Annnekristiinan kuulumiset.

Tsemiä SiiriSisiliskolle ultraan.

Roosamarialle ultrakuulumisonnittelut.

Toivottavasti Päikki oli vain tilapäinen supistelukohtaus.

Jadette, harmitus kun olet tuollaisia joutunut kuulemaan ja siskoltasi vielä. Itse olen hieman jopa odottanut että koska tulee ikäkommenttia ja vähän jo harkinnnutkin etukäteen vastausta, mutta ei ole tullut, siskon kaveri kysyi jokin aika sitten että oliko yllätys...eli vähän sinnepäin.

Tänään yksi miestyökaveri kommentoi mun rintoja että ovatpa suuret. Mahakommentit ei mua haittaa mutta tuo rintajuttu oli kyllä epämiellyttävä.
 
Tänään eka neuvola ja mun la on virallisesti nyt sitten 2.12.2010 ja sairaala TAYS, ne kun puuttuvat tuolta tiedoistani.
Surinalle oikein erityis :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: ! Yhdyn muiden kommentteihin eli älä anna miehen painostaa vaan sinä itse päätät mitä teet ja minkä itsellesi parhaaksi näet. Onnittelut raskaudesta :flower:
 
Kiitos, kaikille kovasti kannustamisesta.Onneksi pääsemme keskustelemaan asioista jo tällä viikolla.Tänään siis viikkoja kasassa 5+5.Pisulla saa rampata jatkuvasti :LOL: .Myös nälkä on koko ajan.Rinnat selkeästi suurentuneet.Pahoinvointia ei vielä ole ollut.....Eli, voi sanoa että lievien alkuoireiden kannalta raskaus, on lähtenyt kivasti käyntiin.

Ajattelin ottaa ensi viikolle rv 7+1 ultraäänen.Onhan se tärkeää saada tietää että onko siellä ketään ja onko vaavero, oikeassa paikassa.Voi, mä niin toivon että masuasukki olisi siellä ja saisin lapsen.Pettymys on varmaan suuri jos esim.tuulimuna.....
 
Surinalle, miehet on joskus hölmöjä, meidän kaikkien miehet, mutta jos lapsi on sulle jo nyt rakas niin anna miehen mennä jos menee, lapsi on sinun, sinun kohdussasi, sinä tiedät miltä tuntuu kantaa jotakuta sydämensä alla :heart:
 
Vauva pyöri ja potki siihen vehkeeseen millä sydänääniä kuunnellaan, lukemat oli 150 tällä kertaa, kovasti liikkuvana, viimeksi oli 170 mikä oli melkoisen korkea mun mielestä.
Kilpirauhasarvot oli tosi hyvät, ei ole ollut tarvetta nostaa thyroxin annostusta, ja hemoglobiini jotakin vähän päälle 140. Voimme siis paksusti!
Jadette, anna ihmisten puhua, me ollaan kaikki niin erilaisia, jotkut haluaa mummoutua ja me jotkut halutaan olla nuorekkaita eläviä jaksavia äitejä vielä vuosia !!!!!
Minä täytin tänään 43 vuotta, omasta äidistäni tuli mummo 41-vuotiaana, kun siskoni 22 v sai lapsen ja minä olin silloin 19 v. Elämää se vaan on. Eikä kuulu kellekään muulle. Pääasia että itse viihtyy omassa elämässään.
Silti odotan itsekin vähän kauhulla että tyydynkö suuttumaan vain lyönkö jos joku kommentoi rasistisesti minun lastani sitten joskus, tyyliin menkää takaisin sinne afr.......koska mieheni on siis musta mies hui.......
 
Alkuperäinen kirjoittaja surina70:
Surina70(40v.)......la 23.12.2010 PS..........Eli,rv 5+4 nyt menossa.Avomiehelle kerroin....ei halua lasta.Olisi kuulemma ehdottanut kihlauksen purkua ja eri osoitteita muutama päivä sen jälkeen kun kerroin raskaudesta.Oli siis päättänyt jo erota koska suhde ei toimi.Painostaa aborttiin kovasti :ashamed:
Varasimme pariterapiaan ajan kuitenkin,katsotaan miten käy?Itkettää nyt kovasti....olen yksin.
Hei, Surina-07

Täällä toinen jolla aivan sama tilanne. Erona se, että olemme yrittäneet lasta 7vuotta, käyneet lukuisissa lapsettomuushoidoissa ja nyt kun tämä luomu yllätys tuli niin aviomieheni haluaa eron ja muutti maanantaina pois.
sanoi, kuten sinunkin miehesi että olisi halunnut sanoa jo aikasemmin mutta kun plussa tuli testiin niin samana päivänä sen sitten kertoi.
Tälläistä on elämä. Arvaa olenko itkenyt? Kyllä. Olenko tuntenut itseni yksinäiseksi? Kyllä.
Mieheni haluaa nyt tämän lapsen (näin sanoo) aborttia ei missään nimessä halua enkä sitä tekisikään.
Tuntuu niin pahalta kun tätä asiaa on toivonut koko ikänsä niin tästäkin vietiin iloa ja onnellisuus pois. Niin luulin, että meidän suhde on hyvä ja kestävä(avioliitossa 8v) mutta eipä sitten ollutkaan.
JOs halua kirjoitella minulle privaatisti voin laittaa tänne sähköpostiosoitteeni? Olisi kiva saada vertaistukea vaikka ei tässä tilanteessa mikään ole kivaa..

:heart: :della Jannika rv9+1

 
Jannika ja surina: itselläni on melkoinen jästipää miehenä (ei kylläkään ole pois lähdössä eikä aborteista puhu) mutta ei ilmaise tunteitaan ollenkaan. Eli tilanne ei ollenkaan sama mutta oon muutamille ihmisille sanonut että vaikka mullla ei olis miestä niin tämän lapsen haluaisin, jos ei muuten niin jollain lahjoitusspermalla ;) . Onneksi kuitenkin sain ihan "oikealla" tavalla tämän raskauden alulle, mutta pointtini on se että oli miestä tai ei niin lapsi on mulle arvokkain.
 

Yhteistyössä